Το πολιτικό μάρκετινγκ το 1982 στις εκλογές για τον δήμο Παραμυθιάς - Του Χρήστου Γκορέζη
thespro.gr
Κυριακή, Ιανουαρίου 27, 2019
Το 1982 η επικοινωνία των υποψηφίων, παιζόταν με διαφορετικούς κανόνες. Το πολιτικό μάρκετινγκ άρχιζε δειλά δειλά να μπαίνει στην ζωή των υποψηφίων, ύστερα από την βουβή περίοδο της χούντας και τα πρώτα 7 χρόνια της μεταπολίτευσης όπου στην Θεσπρωτια τα πρώτα ΜΜΕ (έντυπα φυσικά) άρχισαν να κάνουν τις παρθενικές εμφανίσεις.
Τότε δεν υπήρχε ίντερνετ και φυσικά δεν υπήρχαν ιστοσελίδες και social media και έτσι δεν υπήρχαν ούτε ανώνυμες αρθρογραφίες, ούτε τα ανώνυμα profiles.
Ήταν μια περίοδος με εντάσεις και πολωμένο πολιτικό κλίμα φυσικά αλλά με περιορισμένους τρόπους επικοινωνίας και έτσι με πιο ξεκάθαρους κανόνες, με αποτέλεσμα να υπάρχει fair play είτε το ήθελαν οι υποψήφιοι είτε όχι . Οι κανόνες όμως όσον αφορά την προβολή των υποψήφιων δημοτικών συμβούλων, των προγραμμάτων και των προβλημάτων της πόλης, δεν έχουν και μεγάλες διαφορές από σήμερα, όσον αφορά τις προτεραιότητες της επικοινωνίας.
Οι ελληνικές αυτοδιοικητικές εκλογές του 1982 διεξήχθησαν την Κυριακή 17 Οκτωβρίου, ακριβώς ένα χρόνο μετά τη μεγάλη νίκη του ΠΑΣΟΚ στις εθνικές εκλογές του 1981. Στις δημοτικές εκλογές του 1982, υπήρχαν 3 υποψήφιοι δήμαρχοι για τον δήμο Παραμυθιάς. Ο Έκτορας Μπέλλος με το ΠΑΣΟΚ (όπου και αναδέχτηκε δήμαρχος), ο Ευάγγελος Κασκάνης με την Νέα Δημοκρατία και ο Δημήτριος Χρήστου με το ΚΚΕ.
Θα δούμε υλικό και φυσικά πως «έπαιζε» η επικοινωνία την εποχή αυτή, από την εφημερίδα «Γνώμη της Θεσπρωτίας». Το συγκεκριμένο φύλλο του Σεπτεμβρίου, αναφερόταν στην υποψηφιότητα του Έκτορα Μπέλλου.
Στο πρωτοσέλιδο βρίσκεται αρθρογραφία για τις θέσεις του αείμνηστου δήμαρχου Παραμυθιάς, στηριγμένες στο γενικότερο κλίμα της εθνικής συμφιλίωσης.
Ο Έκτορας Μπέλλος, κατάφερε να πάρει την υποστήριξη κόμματων της αριστεράς (υπήρχε τάση για κεντρική συνεργασία των κομμάτων σε όλη την Ελλάδα) οι οποίοι μάλιστα στα πλαίσια της προπαγάνδας, έβγαλαν ανακοινώσεις υποστήριξης.
Χαρακτηριστικές περιπτώσεις οι ανακοινώσεις του ΚΚΕ Εσωτερικού Θεσπρωτίας (τοτε πρόεδρος του κόμματος ήταν ο Λεωνίδας Κύρκος), της τοπικής ΕΔΑ Ενιαία Δημοκρατική Αριστερά (τοτε πρόεδρος του κόμματος ήταν ο Μανώλης Γλέζος) και του τοπικού ΕΚΚΕ-ΜΛ-ΚΚΕ
Η περίοδος αυτή ήταν έντονα πολιτική άλλα ήταν και η περίοδος που η ανάπτυξη (επίκαιρο σήμερα όσο πότε) ήταν η βασική προτεραιότητα όλων των συνδυασμών, ενώ φυσικά υπήρχαν και τα δεκάδες προβλήματα στην καθημερινότητα.
Στην σχετική ανακοίνωση που αναφερόταν στο πρόγραμμα του συνδυασμού του Έκτορα Μπέλλου, ξεχωρίζουμε τις φράσεις «το πρόγραμμα βάζει στόχο την ανάπτυξη της πόλης» και «αντιμετωπίζονται άμεσα τα χρόνια προβλήματα στους δρόμους, στην επέκταση του σχεδίου πόλης, στα σφαγεία, στη άρδευση, στις εργατικές κατοικίες, στη καθαριότητα κλπ»
Φυσικά σημαντικό ρόλο όπως και σήμερα, έπαιζε η προβολή του ψηφοδελτίου. 16 ήταν οι υποψήφιοι δημοτικοί σύμβουλοι:
Τελευταίο βήμα στην επικοινωνία, υπήρχε η ανακοίνωση του πολιτικού φορέα της παράταξης (ΠΑΣΟΚ), για να υπενθυμίσει στους ψηφοφόρους ποιος συνδυασμός ήταν ο εκλεκτός του κόμματος που πριν ένα χρόνο έφερε την αλλαγή με το ποσοστό ρεκόρ του 48,07% και των 172 εδρών.
Συνοδευόταν από ένα κάλεσμα της παράταξης προς τους ετεροδημότες, ωστε να έρθουν στην Παραμυθιά για να ψηφίσουν.
Από τότε έχουν περάσει 37 χρόνια. Τα μέσα προβολής έχουν αλλάξει ριζικά, όπως και το πολιτικό μάρκετινγκ ωστόσο οι προτεραιότητες στο τι θα επικοινωνηθεί παραμένουν ίδιες, όπως και τα βασικά σημεία των προγραμμάτων, έστω και αν άλλαξαν τα λεκτικά και οι ορολογίες.
Το πολιτικό μάρκετινγκ το 1982 στις εκλογές για τον δήμο Παραμυθιάς - Του Χρήστου Γκορέζη
Reviewed by thespro.gr
on
Κυριακή, Ιανουαρίου 27, 2019
Rating: