Η Λαϊκή Συσπείρωση Ηγουμενίτσας για τον «ΚΛΕΙΣΘΕΝΗ 1»
thespro.gr
Τετάρτη, Μαΐου 09, 2018
Η Λαϊκή Συσπείρωση κατά την συζήτηση στο Δ.Σ. Ηγουμενίτσας του «ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ 1», εξέφρασε την αντίθεση της τόσο στο προτεινόμενο από την κυβέρνηση Ν/Σ όσο και στο προτεινόμενο από την ΚΕΔΕ ψήφισμα.
Κατά την συζήτηση ειπώθηκαν από όλες τις πλευρές πολλές αλήθειες οι οποίες ωστόσο συσκότισαν την ΑΛΗΘΕΙΑ ,ότι με το συγκεκριμένο Ν/Σ επιχειρείται για μια ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΥΘΜΙΣΗ. Ότι πρόκειται για προσαρμογή του αστικού κράτους σε όλες του τις βαθμίδες κεντρικό, περιφερειακή διοίκηση , τοπική διοίκηση στις σημερινές συνθήκες καπιταλιστικής κρίσης ,όπου λιμνάζοντα κεφάλαια ζητούν διέξοδο. Αυτό εκφράζεται στα άρθρα 179, 180,181, 192.. του Ν/Σ για τις επιχειρήσεις που οι Δήμοι συστήνουν με ιδιώτες «επενδυτές», «αξιοποίηση» δημοτικής περιουσίας κλπ……
Το χρηματοδοτικό πρόβλημα των Δήμων προτείνεται να λυθεί με χαράτσωμα των λαϊκών νοικοκυριών(άρθρο 182 περί πρασίνου). Φυσικά και από τα «κέρδη» των παρά πάνω επιχειρήσεων.
Με μια σειρά άρθρα κάνουν ακόμα πιο ασφυκτικό τον έλεγχο των Δήμων από την κεντρική εξουσία , έτσι που να μην μπορούν ξεφύγουν από την κεντρική αντιλαϊκή πολιτική.
Πολύ κουβέντα έγινε για το προτεινόμενο εκλογικό σύστημα. Την θεωρούμε αποπροσανατολιστική. Η Λαϊκή Συσπείρωση είναι υπέρ της Απλής Αναλογικής. Δεν την θεωρούμε όμως πανάκεια. Απλά είμαστε υπέρ τις ισοτιμίας της ψήφου. Θεωρούμε απαράδεκτο ένα εκλογικό σύστημα να αλλάζει το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας. Π.χ. η Δ.Α στην Ηγουμενίτσα στις τελευταίες εκλογές πήρε 38% στον πρώτο γύρο. Με αυτό το ποσοστό στην κάλπη έχει το 60% των μελών στο Δημοτικό Συμβούλιο.
Με αυτές τις θέσεις η Λαϊκή Συσπείρωση πρότεινε το ακόλουθο ψήφισμα στο Δ.Σ. το οποίο δεν έγινε δεκτό.
Σχέδιο Ψηφίσματος
Το Δ.Σ. της Ηγουμενίτσας. συνεδρίασε σήμερα και εξέτασε το περιεχόμενο του Νομοσχεδίου “Κλεισθένης 1”, που αφορά τη μεταρρύθμιση του θεσμικού πλαισίου της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Μετά από διαλογική συζήτηση μεταξύ των μελών του Δ.Σ. έκρινε ότι με το συγκεκριμένο νομοσχέδιο η Κυβέρνηση:
l Προχωρά σε νέα ληστεία στο λαϊκό εισόδημα με την ένταξη στην ανταπόδοση και των υπηρεσιών πράσινου. Μέτρο που θα έχει ως άμεσο αποτέλεσμα την αύξηση των ανταποδοτικών τελών από το 2019 και που μπορεί να ξεπεράσει το 50%. Ένας ακόμη αντιλαϊκός μποναμάς που προστίθεται σε σειρά από ήδη ψηφισμένα μέτρα που βουλιάζουν το εισόδημα των λαϊκών νοικοκυριών και που υπογραμμίζει ότι η καπιταλιστική ανάπτυξη πατά πάνω στα αποκαΐδια των λαϊκών δικαιωμάτων και αναγκών.
l Προχωρά σε σταδιακή μεταφορά νέων φορολογικών βαρών στις πλάτες των λαϊκών νοικοκυριών και νομιμοποίηση παλιών μέσω της Τοπικής Διοίκησης. Αυτό κατά την γνώμη μας το προαναγγέλλουν και το προδικάζουν σειρά από διατάξεις, όπως αυτές της κατηγοριοποίησης των δήμων, καθώς και οι άλλες που φέρνουν σειρά από αλλαγές στην κατανομή των ΚΑΠ και τα κριτήρια που εισάγονται πχ “ίδια” έσοδα, επιχειρηματικότητα, κ.α. Την ώρα που με βάση ψηφισμένο νόμο και το Μεσοπρόθεσμο οι ΚΑΠ παραμένουν καθηλωμένοι και μειωμένοι κατά 62% έως και το 2021 τουλάχιστον. Αυτό που στρατηγικά επιδιώκεται είναι οι πόροι της τοπικής διοίκησης να έχουν ως κύρια πηγή τους την ανταποδοτικότητα και την επιχειρηματικότητα και η κρατική χρηματοδότηση να έχει “χαρακτήρα εξισορρόπησης”. Η κρατική χρηματοδότηση να συνεπικουρεί την επιχειρηματικότητα και την φοροεισπρακτική δεινότητα των δήμων.
l Με βάση το νομοσχέδιο οι φορείς της τοπικής διοίκησης, Δήμοι και Περιφέρειες, δημοτικές επιχειρήσεις, αναπτυξιακές Α.Ε. κάθε είδους, διαδημοτικά δίκτυα και οι σύνδεσμοι τους εξοπλίζονται με νέο θεσμικό πλαίσιο ώστε να συνδράμουν, σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο, πιο αποφασιστικά τις ανάγκες κερδοφορίας και ανταγωνιστικότητας του κεφαλαίου. Να έχουν πιο ενεργό ρόλο στην εξειδίκευση της αντιλαϊκής πολιτικής στην Περιφέρεια, να κάνουν “πιο ελκυστικό” το χώρο για την προσέλκυση κεφαλαίων και επενδύσεων. Παρά τις αντιρρήσεις των ΚΕΔΕ - ΕΝΠΕ ότι “δεν τρέχει ως θα έπρεπε” την αποκέντρωση, η κυβέρνηση - με σειρά από διατάξεις και δυο κεφάλαια του Νομοσχεδίου με τίτλο «Ενίσχυση της επιχειρηματικής δράσης και της οικονομικής λειτουργίας των ΟΤΑ» και «Νέα πεδία αναπτυξιακής δράσης στην Τ.Α. και τα Ν.Π. των ΟΤΑ” - ανοίγει νέα πεδία για την άνθηση της επιχειρηματικότητας και την αποφασιστική συνδρομή της τοπικής διοίκησης σε έργα και υποδομές που υπηρετούν στρατηγικούς σχεδιασμούς μονοπωλιακών ομίλων. Ζητήματα όπως αυτά της απελευθέρωσης της Ενέργειας και της προώθησης των ΑΠΕ, μεταφορές, αγροτική παραγωγή, διαχείριση των απορριμμάτων, επιχειρηματική αξιοποίηση φυσικών πόρων και δημοτικής γης από το τουριστικό και άλλο κεφάλαιο, η ληστρικά μακρόχρονη παραχώρηση σε επιχειρηματικούς ομίλους της δημοτικής ακίνητης περιουσίας και των υποδομών με συνοδεία προκλητικών φοροαπαλλαγών και διευκολύνσεων, μπαίνουν σε προτεραιότητα.
l Νομοθετούν μια δήθεν αυτοτελή υπηρεσία με την κύρια αρμοδιότητα σε διορισμένο και με θητεία ανώτερο κρατικό υπάλληλο που προέρχεται από το Μητρώο στελεχών, κάτω από τον έλεγχο του υπουργού Εσωτερικών και σειρά από άλλα διαχειριστικά όργανα ελέγχου και διαμεσολάβησης, που ανεξάρτητα από ετικέτες και καινοφανή ονόματα που τους δίνουν, στόχο έχουν την απρόσκοπτη υλοποίηση της γενικής αντιλαϊκής πολιτικής και πυρήνα της την ανάκαμψη της κερδοφορίας του κεφαλαίου. Το δόγμα “έλεγχος νομιμότητας και όχι σκοπιμότητας” είναι καινοφανές και αναδεικνύεται από σειρά ρυθμίσεις του νομοσχεδίου που στόχο έχουν, όπως διάσπαρτα αναφέρεται, “τον έλεγχο συμμόρφωσης των ΟΤΑ” και τη “διαρκή αναβάθμιση της αποτελεσματικότητας της κρατικής εποπτείας κλπ” και αφού η τοπική διοίκηση είναι μέρος του αστικού κράτους και υπηρετεί συντεταγμένα την ιδία πολιτική.
l Εδώ εντάσσονται και οι διατάξεις για το Οικονομικό Παρατηρητήριο καθώς και αυτές για το “Λογαριασμό εξυγίανσης των ΟΤΑ”. Κύριο εδώ είναι ότι παραμένει η διάταξη που έχει περάσει η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ ότι τυχόν προσφυγή των δήμων στο Λογαριασμό επιτρέπεται μόνο αφού πρώτα έχουν εξαντλήσει τα περιθώρια αναζήτησης τραπεζικού δανεισμού τους. Αν οι τράπεζες δεν βρουν επενδυτικό ενδιαφέρον αναλαμβάνει το υπουργείο Εσωτερικών να επιβάλλει - σε προγραμματική συμφωνία με τον εκάστοτε Δήμο - το σχέδιο, δηλαδή, συρρίκνωσης υπηρεσιών, επιπλέον φόρων, απολύσεις, ιδιωτικοποιήσεις κλπ! Συνεπώς, μεταξύ “Σκύλλας και Χάρυβδης” ο δήμος και γνωστά τα υποζύγια που θα πληρώσουν.
l Παραμένει το άρθρο που επιτρέπει να παυτούν αιρετοί και όργανα “για σοβαρούς λόγους δημόσιου συμφέροντος με απόφαση υπουργού” και μένει το ίδιο ασαφές και απειλητικό για όποιον “δεν συνεμορφώθη προς τάς υποδείξεις” του αστικού κράτους και του κεφαλαίου, για όποιον κοίταξε προς την μεριά των λαϊκών αναγκών και δικαιωμάτων.
Το Δ.Σ. Ηγουμενίτσας θεωρεί ότι οι λεονταρισμοί και οι σκιαμαχίες τους γύρω από το εκλογικό σύστημα της απλής αναλογικής για τα Δημοτικά και Περιφερειακά Συμβούλια είναι ένα ακόμη επεισόδιο αποπροσανατολισμού. Γιατί το πρόβλημα δεν είναι το πώς οι δήμοι θα γίνουν πιο λειτουργικοί και αποτελεσματικοί στην προώθηση μιας βαθειάς αντιλαϊκής πολιτικής. Αυτές οι αντιπαραθέσεις συσκοτίζουν τον ταξικό χαρακτήρα των αλλαγών που προωθεί και η σημερινή κυβέρνηση. Ρίχνουν στάχτη στα μάτια για τον αντιλαϊκό χαρακτήρα των αλλαγών που ξεκίνησαν πολλά χρόνια πριν από την καπιταλιστική κρίση και στόχο έχουν να προσαρμόσουν την κρατική και Τοπική Διοίκηση πιο πιστά στις ανάγκες της καπιταλιστικής ανάπτυξης, πιο εχθρικά και αδιάφορα απέναντι στις λαϊκές ανάγκες. Πέρα από αντιπαραθέσεις - υπαρκτές και ανύπαρκτες - επιδιώκονται από τη μεριά της κυβέρνησης ευρύτατες συναινέσεις για να υπηρετηθεί πιο στέρεα η αντιλαϊκή ρότα. Για παράδειγμα, τα κυβερνητικά επιτελεία δεν βρίσκουν καμία δυσκολία να είναι συνδαιτυμόνες στα «αναπτυξιακά» συνέδρια με τους «αντιπολιτευόμενους» περιφερειάρχες και δημάρχους, όπως αυτό που έγινε και στην περιοχή μας.
Το Δ.Σ. Ηγουμενίτσας απορρίπτει και την παλιά και την νέα κόπια των αντιδραστικών μεταρρυθμίσεων στην τοπική διοίκηση. Οι διοικητικές αναδιαρθρώσεις που έγιναν και εξελίσσονται, ούτε έφεραν ούτε θα φέρουν ανάπτυξη προς όφελος του λαού. Καμία φιλολαϊκή τοπική ή περιφερειακή πολιτική δεν μπορεί να υπάρξει, όσο η γενική πολιτική παραμένει αντιλαϊκή. Καμιά ανάπτυξη για το λαό δεν μπορεί να εξασφαλιστεί σε τοπικό και περιφερικό επίπεδο, αν η κεντρική πολιτική είναι στα χέρια και στην εξουσία των επιχειρηματικών ομίλων και των κομμάτων τους.
Με αυτές τις θέσεις το Δ.Σ. Ηγουμενίτσας στέκεται απέναντι στις αντιδραστικές αλλαγές που προβλέπει το συγκεκριμένο νομοσχέδιο. Με αυτή την θέση που αφορά τους εργαζόμενους, τα φτωχά λαϊκά στρώματα που πλήττονται, το Δ.Σ. επιδιώκει την οργάνωση της πάλης, τη διεκδίκηση, την εναντίωση σε κυβέρνηση και φορείς που στηρίζουν τις αντιδραστικές ανατροπές με αιτήματα:
ΟΧΙ στο παλιό και το νέο κύκλο των αντιδραστικών ανατροπών στην τοπική διοίκηση.
Παλεύουμε για αποκλειστικά δημόσιο δωρεάν σύστημα στους βασικούς κοινωνικούς τομείς της Υγείας - Πρόνοιας και Παιδείας για την πλήρη χρηματοδότηση από το κράτος.
Αντιτασσόμαστε στη μεταφορά αρμοδιοτήτων που πρέπει να είναι στην ευθύνη του κεντρικού κράτους, γιατί αυτό σημαίνει μεταφορά του κόστους στις πλάτες του λαού. Να καταργηθεί κάθε είδους τοπική και έμμεση φορολογία.
Μόνιμη σταθερή δουλειά με πλήρη δικαιώματα για όλους τους εργαζόμενους.
Να ανατραπεί το νομοθετικό πλαίσιο που καθιστά δήμους και περιφέρειες πεδίο επιχειρηματικής δραστηριότητας.
Διεκδικούμε σχεδιασμό και υλοποίηση σε κεντρικό, περιφερειακό και τοπικό επίπεδο υποδομών και μηχανισμών δημόσιας προστασίας από πλημμύρες - πυρκαγιές - σεισμούς, άλλες καταστροφές από καιρικά φαινόμενα. Ρύπανση και μόλυνση του νερού και του αέρα.
Απαιτούμε δραστική αύξηση των κρατικών δαπανών από τον προϋπολογισμό για κοινωνική πολιτική, για ενίσχυση της λαϊκής οικογένειας, για τη λειτουργία των δημοτικών υπηρεσιών σε απορρίμματα, πράσινο κ.λπ.
Η Λαϊκή Συσπείρωση Ηγουμενίτσας για τον «ΚΛΕΙΣΘΕΝΗ 1»
Reviewed by thespro.gr
on
Τετάρτη, Μαΐου 09, 2018
Rating: