Σε εκδήλωση της ενορίας Κεστρίνης τονίστηκε: Ο κανονικός ρυθμός ζωής είναι ο αναστάσιμος…
thespro.gr
Δευτέρα, Απριλίου 02, 2018
Επιτυχία σημείωσε, τόσο από άποψη συμμετοχής πιστών, όσο και από άποψη περιεχομένου, η εκδήλωση, την Τετάρτη 28 Μαρτίου 2018, με θέμα το «Πάσχα» στη ζωή μας, που οργάνωσε η ενορία Κεστρίνης Θεσπρωτίας. Το κεντρικό μήνυμα ήταν πώς η Ανάσταση του Κυρίου είναι το ακράδαντο θεμέλιο, πάνω στο οποίο στηρίζεται το οικοδόμημα της Πίστεώς μας. Είναι η πηγή της δύναμης της Εκκλησίας ως συνόλου και κάθε πιστού προσωπικά.
π. ΜΕΘΟΔΙΟΣ: «Το Αληθώς Ανέστη σημαίνει αλλαγή πορείας»
Ο ομιλητής αρχιμανδρίτης π. Μεθόδιος Ντελής, ηγούμενος της Μονής Γηρομερίου, επεςἠμανε ότι το Αληθώς Ανέστη ακούγεται σ’ όλη την Οικουμένη απ’ όλους τους Ορθοδόξους την ημέρα του Πάσχα. Τι σημαίνει αυτό; Ο καθένας το προσλαμβάνει διαφορετικά ,αλλά ίσως λίγοι είναι αυτοί για τους οποίους το «Αληθώς Ανέστη» σημαίνει αλλαγή πορείας, πορεία αγιασμού, αποδοχή του Χριστού. Για τους πολλούς –και δυστυχώς σ’ αυτούς ανήκουμε κι εμείς οι «πιστοί»- το «Αληθώς Ανέστη» είναι συνώνυμο ενός ανώδυνου «χρόνια πολλά». Λίγοι πιστεύουμε αυτό που τα χείλη λένε... Και πρόσθεσε: Πόσο επιφανειακά αλήθεια δεχόμαστε την Ανάσταση του Χριστού. Είναι μόνο μια απλή συναισθηματική φόρτιση, μια πρόσκαιρη αίσθηση χαράς. Τραγική απόδειξη: μία εβδομάδα το πολύ μετά την Ανάσταση, όλα «παίρνουν τον κανονικό τους ρυθμό» και το «Αληθώς Ανέστη» παραμερίζεται. Δεν έχουμε καταλάβει ακόμα ότι ο «κανονικός ρυθμός ζωής» είναι μόνο ο αναστάσιμος. Δεν έχουμε νιώσει ότι τίποτε πριν από την Ανάσταση δεν ήταν «φυσιολογικό» και ότι μόνο τώρα όλα αποκαθίστανται, όλα αγιάζονται. Και , ο Χριστός αναστήθηκε. Και όλοι τώρα μπορούμε να αναστηθούμε. Αρκεί να καταλάβουμε ότι η Ανάσταση δεν σταματά 50 μέρες μετά (αν το κρατάμε κι αυτό, γιατί οι περισσότεροι ξεχνάμε το «Χριστός Ανέστη» μετά από 10 μέρες). Η Ανάσταση είναι γεγονός καθημερινό πλέον. Αυτό πρέπει να το πιστέψουμε, να το καταλάβουμε, να το βιώσουμε. Τότε μόνο η ζωή μας, η ύπαρξή μας θα είναι μια διαρκής επιβεβαίωση της Ανάστασης. Τότε μόνο, η καρδιά και όχι τα χείλη, θα λέει «Αληθώς Ανέστη».
π. ΗΛΙΑΣ ΜΑΚΟΣ: «Να ρισκάρουμε, αλλάζοντας τον εαυτό μας"
Στο χαιρετισμό του ο εφημέριος της ενορίας π. Ηλίας Μάκος (πρεσβύτερος-θεολόγος», επεσήμανε: «Κόκκινα αβγά, μοσχοβολιστά τσουρέκια, ο παραδοσιακός οβελίας, τα κοκορέτσια, η ευκαιρία απόδρασης στο χωριό: για τους περισσότερους, το Πάσχα είναι μια όμορφη ανοιξιάτικη γιορτή. Όμως, η γιορτή αυτή είναι κάτι περισσότερο από αυτή την απλή ευχαρίστηση. H μεγάλη αυτή γιορτή της χριστιανοσύνης έχει όμως και προσωπικό νόημα για το κάθε άτομο. Ο άνθρωπος θα πρέπει να εγκαταλείψει την αυτολύπηση και το αυτομαστίγωμα και να είναι διατεθειμένος να ξεπεράσει τα προσωπικά του όρια, τις δυσκολίες του, την ψυχολογική τελμάτωσή του, και την έλλειψη νοήματος στη ζωή του. Το μήνυμα της Ανάστασης έρχεται να μας θυμίσει με πολύ επίκαιρο τρόπο ότι, παρ' όλες τις δυσκολίες, τις αντιξοότητες, ακόμα και το θάνατο γύρω μας, ωστόσο μπορούμε ν' αλλάξουμε τον εαυτό μας στον βαθμό που επιθυμούμε κάτι τέτοιο και ρισκάρουμε να το πραγματοποιήσουμε.
Η λιτή εκδήλωση πλαισιώθηκε από ωραία κλασικά ακούσματα, που απέδωσαν εξαιρετικά η δασκάλα μουσικής Νικόλ Μυσκέτα και ο μαθητής της Φραγκίσκος Κόρπας.
Ο ομιλητής αρχιμανδρίτης π. Μεθόδιος Ντελής, ηγούμενος της Μονής Γηρομερίου, επεςἠμανε ότι το Αληθώς Ανέστη ακούγεται σ’ όλη την Οικουμένη απ’ όλους τους Ορθοδόξους την ημέρα του Πάσχα. Τι σημαίνει αυτό; Ο καθένας το προσλαμβάνει διαφορετικά ,αλλά ίσως λίγοι είναι αυτοί για τους οποίους το «Αληθώς Ανέστη» σημαίνει αλλαγή πορείας, πορεία αγιασμού, αποδοχή του Χριστού. Για τους πολλούς –και δυστυχώς σ’ αυτούς ανήκουμε κι εμείς οι «πιστοί»- το «Αληθώς Ανέστη» είναι συνώνυμο ενός ανώδυνου «χρόνια πολλά». Λίγοι πιστεύουμε αυτό που τα χείλη λένε... Και πρόσθεσε: Πόσο επιφανειακά αλήθεια δεχόμαστε την Ανάσταση του Χριστού. Είναι μόνο μια απλή συναισθηματική φόρτιση, μια πρόσκαιρη αίσθηση χαράς. Τραγική απόδειξη: μία εβδομάδα το πολύ μετά την Ανάσταση, όλα «παίρνουν τον κανονικό τους ρυθμό» και το «Αληθώς Ανέστη» παραμερίζεται. Δεν έχουμε καταλάβει ακόμα ότι ο «κανονικός ρυθμός ζωής» είναι μόνο ο αναστάσιμος. Δεν έχουμε νιώσει ότι τίποτε πριν από την Ανάσταση δεν ήταν «φυσιολογικό» και ότι μόνο τώρα όλα αποκαθίστανται, όλα αγιάζονται. Και , ο Χριστός αναστήθηκε. Και όλοι τώρα μπορούμε να αναστηθούμε. Αρκεί να καταλάβουμε ότι η Ανάσταση δεν σταματά 50 μέρες μετά (αν το κρατάμε κι αυτό, γιατί οι περισσότεροι ξεχνάμε το «Χριστός Ανέστη» μετά από 10 μέρες). Η Ανάσταση είναι γεγονός καθημερινό πλέον. Αυτό πρέπει να το πιστέψουμε, να το καταλάβουμε, να το βιώσουμε. Τότε μόνο η ζωή μας, η ύπαρξή μας θα είναι μια διαρκής επιβεβαίωση της Ανάστασης. Τότε μόνο, η καρδιά και όχι τα χείλη, θα λέει «Αληθώς Ανέστη».
π. ΗΛΙΑΣ ΜΑΚΟΣ: «Να ρισκάρουμε, αλλάζοντας τον εαυτό μας"
Στο χαιρετισμό του ο εφημέριος της ενορίας π. Ηλίας Μάκος (πρεσβύτερος-θεολόγος», επεσήμανε: «Κόκκινα αβγά, μοσχοβολιστά τσουρέκια, ο παραδοσιακός οβελίας, τα κοκορέτσια, η ευκαιρία απόδρασης στο χωριό: για τους περισσότερους, το Πάσχα είναι μια όμορφη ανοιξιάτικη γιορτή. Όμως, η γιορτή αυτή είναι κάτι περισσότερο από αυτή την απλή ευχαρίστηση. H μεγάλη αυτή γιορτή της χριστιανοσύνης έχει όμως και προσωπικό νόημα για το κάθε άτομο. Ο άνθρωπος θα πρέπει να εγκαταλείψει την αυτολύπηση και το αυτομαστίγωμα και να είναι διατεθειμένος να ξεπεράσει τα προσωπικά του όρια, τις δυσκολίες του, την ψυχολογική τελμάτωσή του, και την έλλειψη νοήματος στη ζωή του. Το μήνυμα της Ανάστασης έρχεται να μας θυμίσει με πολύ επίκαιρο τρόπο ότι, παρ' όλες τις δυσκολίες, τις αντιξοότητες, ακόμα και το θάνατο γύρω μας, ωστόσο μπορούμε ν' αλλάξουμε τον εαυτό μας στον βαθμό που επιθυμούμε κάτι τέτοιο και ρισκάρουμε να το πραγματοποιήσουμε.
Η λιτή εκδήλωση πλαισιώθηκε από ωραία κλασικά ακούσματα, που απέδωσαν εξαιρετικά η δασκάλα μουσικής Νικόλ Μυσκέτα και ο μαθητής της Φραγκίσκος Κόρπας.
Εκ του Ιερού Ναού Αγίου Μηνά Κεστρίνης Θεσπρωτίας
Σε εκδήλωση της ενορίας Κεστρίνης τονίστηκε: Ο κανονικός ρυθμός ζωής είναι ο αναστάσιμος…
Reviewed by thespro.gr
on
Δευτέρα, Απριλίου 02, 2018
Rating: