Την απαλλαγή από τα διόδια για τους δασκάλους που κατοικούν στα Ιωάννινα και εργάζονται στη Θεσπρωτία, ζητάει ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών

Πέμπτη, Ιανουαρίου 19, 2017



ΠΡΟΣ: Τον Υπουργό Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, κύριο Χρήστο Σπίρτζη

ΚΟΙΝ.: Εγνατία Οδός, Περιφερειάρχη Ηπείρου, Βουλευτές Θεσπρωτίας, ΜΜΕ, Μέλη Συλλόγου

ΘΕΜΑ: Απαλλαγή εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που κατοικούν στα Ιωάννινα και εργάζονται στη Θεσπρωτία από την υποχρέωση καταβολής διοδίων στο σταθμό της Τύριας

Κύριε Υπουργέ,

Στην υπ’ αριθμόν Δ17α/178/4/ΦΝ 393/2.10.2014 Κοινή Υπουργική Απόφαση, με θέμα τον “Καθορισμό τελών διοδίων στην Εγνατία Οδό και την υποθαλάσσια σήραγγα Ακτίου − Πρεβέζης” προσδιορίζεται στο άρθρο 1 το ειδικό τέλος για ελαφρά οχήματα που διέρχονται από τα διόδια της Εγνατίας Οδού στα 2,40 € και καθορίζονται στο άρθρο 4 τα οχήματα τα οποία απαλλάσσονται από την υποχρέωση καταβολής διοδίων, ως εξής:

“α. Οχήματα ιδιοκτησίας της «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.», φέροντα ειδικό σήμα.

β. Οχήματα της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, της Ελληνικής Αστυνομίας και των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων.

γ. Ασθενοφόρα.

δ. Οχήματα εταιρειών λειτουργίας και συντήρησης αυτοκινητοδρόμου της «Εγνατίας οδού» [...].

ε. Οχήματα Eταιριών Oδικής Βοήθειας, που νομιμοποιούνται [...] να εισέρχονται για σχετικές επεμβάσεις στον οδικό άξονα της Εγνατίας Οδού καθώς και στους καθέτους προς αυτόν οδικούς άξονες και φέρουν σχετικό ειδικό σήμα.

στ. Επιβατικά οχήματα ιδιωτικής χρήσης που ανήκουν κατά πλήρη κυριότητα σε άτομα με αναπηρία (Α.Μ.Α.) και χρησιμοποιούνται αποκλειστικά και μόνο από αυτά [...].

ζ. Επιβατικά οχήματα ιδιωτικής χρήσης που ανήκουν κατά πλήρη κυριότητα σε αναπήρους πολέμου βαρείας αναπηρίας [...].

2. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις και για συγκεκριμένο περιορισμένο χρονικό διάστημα, είναι δυνατόν να απαλλαγούν από την υποχρέωση καταβολής τελών διοδίων όλες οι κατηγορίες οχημάτων, κατόπιν εντολής του αρμοδίως εξουσιοδοτημένου οργάνου της εταιρίας προς τον επικεφαλής του αντίστοιχου σταθμού διοδίων, όπου θα εφαρμοστεί το έκτακτο μέτρο”.

Ωστόσο, τόσο στην εν λόγω ΚΥΑ, όπως και σε όλες τις άλλες αποφάσεις που σχετίζονται με τη λειτουργία της Εγνατίας οδού, δεν υπάρχει πρόβλεψη για απαλλαγή από την υποχρέωση καταβολής διοδίων όσων διέρχονται συχνά ή/και διαβιούν σε όμορους νομούς. Στο πλαίσιο αυτό, σας ζητάμε να εξετάσετε το ενδεχόμενο απαλλαγής από την υποχρέωση καταβολής διοδίων των συναδέλφων μας εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίοι κατοικούν στα Ιωάννινα και εργάζονται στα σχολεία της Θεσπρωτίας και καθημερινά περνούν από τα διόδια της Τύριας. Στην εξέταση του αιτήματός μας σας ζητούμε να λάβετε υπ’ όψιν σας τα εξής:

α. Το ωράριο λειτουργίας των σχολικών μονάδων δεν επιτρέπει τη χρήση μέσων συγκοινωνίας για τη μετακίνηση των εκπαιδευτικών.

Β. Καθημερινά διανύουν τη συγκεκριμένη απόσταση 150 εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.

β. Η συνολική επιβάρυνσή τους για την καταβολή τελών διοδίων φτάνει τα 96 € μηνιαίως.

δ. Η απόσταση που οι εν λόγω εκπαιδευτικοί διανύουν καθημερινά, για να πάνε στο σχολείο τους και να επιστρέψουν από αυτό, ξεπερνά τα 160 χιλιόμετρα κατ’ ελάχιστον, ενώ σε αρκετές περιπτώσεις φτάνει τα 240 χιλιόμετρα.

ε. Με τις συνεχείς αυξήσεις της τιμής των καυσίμων η πρόσθετη επιβάρυνση για καύσιμα είναι κατ’ ελάχιστον 80 €, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις φτάνει τα 400 € μηνιαίως!

στ. Την ως άνω περιγραφόμενη κατάσταση επιδεινώνουν σημαντικά οι συνεχείς περικοπές των μισθών των εκπαιδευτικών.

ζ. Το πρόβλημα ενέτεινε ειδικά φέτος η μείωση του αριθμού των αποσπάσεων και μεταθέσεων, η οποία είχε ως αποτέλεσμα να αυξηθεί σημαντικά ο αριθμός των εκπαιδευτικώ,ν οι οποίοι διαμένουν σε διαφορετικό νομό από αυτόν που εργάζονται.

Για όλους τους παραπάνω λόγους σας καλούμε:

α. Να απαλλάξετε τους εκπαιδευτικούς που εργάζονται στα σχολεία της Θεσπρωτίας και κατοικούν στα Ιωάννινα από την υποχρέωση καταβολής διοδίων στο σταθμό της Τύριας τις καθημερινές ημέρες (Δευτέρα - Παρασκευή) από τις 7:00 έως τις 17:00.

β. Να εξετάσετε το ενδεχόμενο για περαιτέρω διευκολύνσεις, οι οποίες θα συντελέσουν στην επιπλέον μείωση του κόστους μετακίνησής των εκπαιδευτικών. Η αποζημίωση για έξοδα μετακίνησης ή/και η επιβολή ειδικής έκπτωσης στο Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης για όσους συναδέλφους μας μετακινούνται καθημερινά, θα συνέβαλε αποφασιστικά στον περιορισμό των μισθολογικών τους απωλειών και στη βελτίωση των γενικότερων συνθηκών διαβίωσης και εργασίας τους.

Για το Δ.Σ.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ  
ΧΡΙΣΤΟΦΙΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΤΣΟΔΟΥΛΟΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ



Read More »
Την απαλλαγή από τα διόδια για τους δασκάλους που κατοικούν στα Ιωάννινα και εργάζονται στη Θεσπρωτία, ζητάει ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Την απαλλαγή από τα διόδια για τους δασκάλους που κατοικούν στα Ιωάννινα και εργάζονται στη Θεσπρωτία, ζητάει ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Reviewed by thespro.gr on Πέμπτη, Ιανουαρίου 19, 2017 Rating: 5

Συνέντευξη Μάριου Κάτση στον τηλεοπτικό σταθμό SBC (ΒΙΝΤΕΟ)

Πέμπτη, Ιανουαρίου 19, 2017



Read More »
Συνέντευξη Μάριου Κάτση στον τηλεοπτικό σταθμό SBC (ΒΙΝΤΕΟ) Συνέντευξη Μάριου Κάτση στον τηλεοπτικό σταθμό SBC (ΒΙΝΤΕΟ) Reviewed by thespro.gr on Πέμπτη, Ιανουαρίου 19, 2017 Rating: 5

Τους μαθητές του Γενικού Λυκείου Μαργαριτίου συνάντησε ο Β. Γιόγιακας στη Βουλή

Πέμπτη, Ιανουαρίου 19, 2017


Τους μαθητές και τους συνοδούς εκπαιδευτικούς του Γενικού Λυκείου Μαργαριτίου συνάντησε ο Βασίλης Γιόγιακας στο πλαίσιο εκπαιδευτικής επίσκεψής τους στη Βουλή. 
Ο βουλευτής Θεσπρωτίας καλωσόρισε τους παρευρισκόμενους και συνομίλησε μαζί τους κατά την ξενάγησή τους στο κτίριο της Βουλής. 
 
Τα σχολεία περιηγήθηκαν μεταξύ άλλων στην αίθουσα της Ολομέλειας καθώς και σε έκθεση αφιερωμένη στον Ιωάννη Καποδίστρια ενώ παρακολούθησαν ενημερωτική προβολή για την ιστορία του κτιρίου και τη λειτουργία του δημοκρατικού πολιτεύματος. 


 
Read More »
Τους μαθητές του Γενικού Λυκείου Μαργαριτίου συνάντησε ο Β. Γιόγιακας στη Βουλή Τους μαθητές του Γενικού Λυκείου Μαργαριτίου συνάντησε ο Β. Γιόγιακας στη Βουλή Reviewed by thespro.gr on Πέμπτη, Ιανουαρίου 19, 2017 Rating: 5

Πλαίσιο Φιλιατών: Τους έπιασαν οι αστυνομικοί, μέσα στο σπίτι που είχαν διαρρήξει

Πέμπτη, Ιανουαρίου 19, 2017




Συνελήφθησαν, χθες (18-01- 2017) το βράδυ στο Πλαίσιο Φιλιατών Θεσπρωτίας, από αστυνομικούς του Α΄ Τμήματος Συνοριακής Φύλαξης Φιλιατών, δύο υπήκοοι Αλβανίας, ηλικίας 19 και 21 ετών, σε βάρος των οποίων σχηματίστηκε δικογραφία για απόπειρα κλοπής, διακεκριμένες περιπτώσεις φθοράς και παραβάσεις της Νομοθεσίας περί Αλλοδαπών. 

Ειδικότερα, οι δύο κατηγορούμενοι εντοπίστηκαν και συνελήφθησαν επ΄ αυτοφώρω μέσα σε σπίτι στο Πλαίσιο Φιλιατών, το οποίο είχαν προηγουμένως διαρρήξει. 

 Επίσης, σημειώνεται ότι οι δράστες είχαν εισέλθει παράνομα στη χώρα ενώ σε βάρος του 21χρονου εκκρεμεί επιπρόσθετα μέτρο απαγόρευσης εισόδου στη χώρα. 

Οι συλληφθέντες θα οδηγηθούν στον κ. Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Θεσπρωτίας ενώ την προανάκριση ενεργεί το Αστυνομικό Τμήμα Φιλιατών.


Read More »
Πλαίσιο Φιλιατών: Τους έπιασαν οι αστυνομικοί, μέσα στο σπίτι που είχαν διαρρήξει Πλαίσιο Φιλιατών: Τους έπιασαν οι αστυνομικοί, μέσα στο σπίτι που είχαν  διαρρήξει Reviewed by thespro.gr on Πέμπτη, Ιανουαρίου 19, 2017 Rating: 5

Δείτε ποιοι εκπαιδευτικοί αποσπάστηκαν σε θέσεις Υποδιευθυντών στα Δημόσια ΙΕΚ της Ηπείρου

Πέμπτη, Ιανουαρίου 19, 2017









Υπογράφηκαν από τον υπουργό Παιδείας Κ. Γαβρόγλου οι αποσπάσεις εκπαιδευτικών σε θέσεις Υποδιευθυντών στα Δημόσια Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (Δ.Ι.Ε.Κ.). Στην Ήπειρο, ανά Δ.ΙΕΚ (Δημόσιο ΙΕΚ) αποσπάστηκαν οι εξής εκπαιδευτικοί:

Δ. ΙΕΚ Ηγουμενίτσας, Λιάκα Ουρανία του Γεωργίου, Ειδικότητα: ΠΕ 20, από τη Δ.Ε. Θεσπρωτίας
Δ. ΙΕΚ Ηγουμενίτσας, Πουλιάσης Ματθαίος του Γεράσιμου, Ειδικότητα: ΠΕ 17.07, από τη Δ.Ε. Θεσπρωτίας

Δ. ΙΕΚ Ιωαννίνων, Κούκιας Θεόδωρος του Πέτρου, Ειδικότητα: ΠΕ 18.03, από τη Δ.Ε. Χίου
Δ. ΙΕΚ Ιωαννίνων, Σούρλας Γεώργιος του Κων/νου, Ειδικότητα: ΠΕ 12.04, από τη Δ.Ε. Θεσπρωτίας
Δ. ΙΕΚ Άρτας, Καλαμπόκης Βασίλειος του Γεωργίου, Ειδικότητα: ΠΕ 19, από τη Δ.Ε. Πρέβεζας
Δ. ΙΕΚ Πρέβεζας, Σταμάτη Λαμπρινή του Βασιλείου, Ειδικότητα: ΠΕ 19, από τη Δ.Ε. Κυκλάδων


Read More »
Δείτε ποιοι εκπαιδευτικοί αποσπάστηκαν σε θέσεις Υποδιευθυντών στα Δημόσια ΙΕΚ της Ηπείρου Δείτε ποιοι εκπαιδευτικοί αποσπάστηκαν σε θέσεις Υποδιευθυντών στα Δημόσια ΙΕΚ της Ηπείρου Reviewed by thespro.gr on Πέμπτη, Ιανουαρίου 19, 2017 Rating: 5

Γυρεύοντας τον παππού και τη γιαγιά... Η μαρτυρία του π. Ηλία Μάκου, που απέσπασε πανελλήνιο βραβείο από την Ένωση Ελλήνων Λογοτεχνών

Πέμπτη, Ιανουαρίου 19, 2017



(Σ.Σ.: Δημοσιεύται του χρονικό-μαρτυρία του π. Ηλία Μάκου με τίτλο: Γυρεύοντας τον παππού και τη γιαγιά... Κατά τον πανελλήνιο και παγκύπριο διαγωνισμό του 2016 κέρδισε το Β΄ βραβείο. Ανοίγεται η ψυχή ενός ανθρώπου και μεταφέρει στο χαρτί τα αποθησαυρισμένα βιώματά του, ποιος δεν έχει τέτοια, για τον παππού και τη γιαγιά του).
***

Κοιτώ, εδώ, στον τόσο γνώριμο και αγαπημένο χώρο του σπιτιού τους, ψάχνοντας τον παππού μου και τη γιαγιά μου. Κι μερικές φορές νομίζω (ψευδαίσθηση
νάναι;) πως τους βλέπω με τα μάτια μου. Λεπτούς, με ρυτιδιασμένα πρόσωπα και άσπρα μαλλιά. Άλλες φορές μου έρχονται στο μυαλό οι ατέλειωτες εκείνες ώρες, που έζησα μαζί τους. Πόσο μου λείπουν αυτές οι στιγμές...

Ας ξεκινήσω από τον παππού μου, με αφορμή ένα προσκύνημά μου στον τάφο του, μια ημέρα, που η βροχή είχε υγράνει τη γη και ανασάλευαν τα σκουλήκια πάνω στο χώμα. Νοτισμένο ανέδινε την γνώριμη μυρωδιά, που μεθάει τους θνητούς.

Συλλογίζομαι την μορφή του παππού μου και λυγίζω. Αναλογίζομαι τις τελευταίες μαρτυρικές στιγμές του, όταν μου έσφιγγε το χέρι και με κοίταζε στοργικά στα μάτια, και βουρκώνω.

Άκουγα με προσοχή τις ώριμες σκέψεις του, δεχόμουν ακίνητος την αυστηρή κριτική του, ένιωθα την ευαισθησία του, με καθήλωνε και με συνάρπαζε το φωτεινό βλέμμα του, που με αχόρταγο πάθος έκλεβε ζωή μέχρι λίγο πριν ξεψυχήσει. Θαύμαζα τη στάση του απέναντι στη ζωή και στους ανθρώπους . Την ευθύτητα και την ειλικρίνειά του. Τη δύναμη και τη λεβεντιά του.

Άφησε μεγάλο κενό ο παππούς. Ωστόσο τον σκέπτομαι αμέτρητες φορές. Σκέπτομαι την επιρροή του πάνω μου... Σκέπτομαι την τρυφερότητά του. Αλλά και τους ξαφνικούς θυμούς του, την φιλοσοφημένη σιωπή του και τη διαπεραστική ματιά του. Τον παρατηρούσα στις συναναστροφές του και διαπίστωνα ότι η τακτική του και η τεχνική του ήταν να ακούει όταν μιλούσαν oι άλλοι, λέγοντας κάπου κάπου και μια φράση, και όταν όλοι θα είχαν πει τη γνώμη τους, κατέπληττε με τη δική του χαριστική βολή.

Με στιγμάτισε ό,τι μοιράστηκα μαζί του. Ποτέ, όμως, δεν του έδειξα πόσο τον αγαπούσα. Τώρα, από εκεί ψηλά, που αναπαύεται και με κοιτάζει, θέλω να πιστεύω ότι έχει καταλάβει πλέον τα αισθήματά μου.

Κοιτώντας τις φωτογραφίες του βυθίζομαι με συγκίνηση στην κοπιαστική και στερημένη ζωή του και αφουγκράζομαι το μήνυμά του πως ο βίος ο θνητός είναι μια προετοιμασία για το μοιραίο... Ανθρώπινες μακάβριες σκιές, περιμένουν την κλαγγή στο δρόμο της προσμονής...

Στο κοιμητήρι κοιμάται ο παππούς. Και όμως χθες μου φαίνεται πως ήταν, που μου συμπαραστεκόταν, που με χαμογελούσε, που μου μιλούσε. Χθες ήταν, που με προστάτευε. Χθες ήταν που... Αξεθώριαστη η μνήμη του παππού, λιτό το μνήμα του, αθόρυβος ο περίγυρος. Ξαφνικά ξεσπά σαν βροντή η φωνή του στην πονεμένη καρδιά μου. «Είμαι κοντά σου...». Ευχαριστώ, ευχαριστώ παππού. Θα σε κουβαλάω πάντοτε μέσα μου, ως ακριβή κληρονομιά μου.

Παραδίπλα του η λατρεμένη γιαγιά μου. Πάνω στον τάφο της άφησα ένα γράμμα, για να ταξιδέψουν οι λέξεις στ’ άπειρο και να χαθούν πίσω από τους συννεφένιους σχηματισμούς.

Αγαπημένη μου γιαγιούλα. Σου γράφει, σου μιλάει αυτός, που ανέθρεψες και μεγάλωσες με μεγάλες δυσκολίες.

Λίγες ώρες πριν φύγεις, σταθήκαμε ο ένας απέναντι στον άλλον. Δεν είπαμε τίποτα... Και, όμως, είπαμε τόσα πολλά... Όχι με τα χείλη... Αλλά με της καρδιάς το πύρωμα...

Θυμήθηκα να τρώμε μπροστά στο τζάκι εσύ, ο παππούς κι εγώ. Και να τυλίγω τα χέρια μου ολόγυρά σου και να ακουμπώ με περισσή λατρεία το παιδιάτικο πρόσωπό μου στο σκαμμένο, αυλακωμένο δικό σου. Και ήταν σκαμμένο, αυλακωμένο το πρόσωπό σου, γιατί πάνω του ξεσπούσαν μανιασμένα ο χρόνος, ο πόνος, ο κάματος, τα ξεροβόρια και τα λιοπύρια. Τι αγαλλίαση, τι πρωτόγνωρη ζεστασιά με περιτύλιγε βουτηγμένο στην αγκαλιά σου.

Θυμήθηκα τα χέρια σου να με χαϊδεύουν. Ω, αυτά τα χέρια δεν τα λησμονώ ποτέ. Ήξεραν ν’ απλώνουν ακούραστα την αγάπη ολόγυρα και να μαγειρεύουν το ωραιότερο φαγητό, που μπόρεσα να γευτώ ποτέ.

Θυμήθηκα, που με περίμενες ευδιάθετη και με στρωμένο το τραπέζι, όταν γύριζα από το σχολείο. Σε κοίταζα και έβλεπα σε σένα κάτι από την αγιοσύνη της Παναγιάς.

Θυμήθηκα πως μου έδινες με χαρά, όχι χωρίς προβλήματα από το οικογενειακό περιβάλλον, ολόκληρη την αγροτική σου σύνταξη, που τόσο την χρειαζόταν το σπιτικό, για να εκδίδω, όταν ήμουν μαθητής στο Γυμνάσιο, μια εφημεριδούλα.

Θυμήθηκα τις καθημερινές ανθρώπινες περιπέτειές σου. Την αντίστασή σου στις αντιξοότητες. Τη γενναιότητά σου, μέσα στη φουρτούνα της ένδειας και της αγωνίας. Τα βάσανα αντί να σε σκληραίνουν, σε έκαναν όλο και πιο ισχυρή όλο και πιο ευαίσθητη.

Αξέχαστη είσαι, αγαπημένη μου γιαγιά, γιατί, ζώντας δίπλα σου, βρήκα τον αλύγιστο στυλοβάτη στα δύσβατα μονοπάτια της ζωής.

Αξέχαστη είσαι, γιατί σήκωσες αδιαμαρτύρητα το φορτίο των παθών και των ιδιοτροπιών μου. Πληγώθηκες από τα λάθη μου. Έκλαψες για τις πτώσεις μου. Έγινες μάρτυρας των αναστεναγμών μου. Άκουσες τους πόθους μου και συμμερίστηκες τα όνειρά μου. Έσταξες το βάλσαμο της παρηγοριάς μέσα μου.

Η αναπόληση της γλυκιάς θωριάς σου κάνει μια νοσταλγία να αργοκυλάει στο αίμα μου και το είναι μου να σπαράσσει. Δυναμώνει το πνεύμα μου και με βυθίζει στο βάθος του ατέρμονος κόσμου σου, όπου ακτινοβολεί η φεγγοβολή της αθανασίας. 


 
Read More »
Γυρεύοντας τον παππού και τη γιαγιά... Η μαρτυρία του π. Ηλία Μάκου, που απέσπασε πανελλήνιο βραβείο από την Ένωση Ελλήνων Λογοτεχνών  Γυρεύοντας τον παππού και τη γιαγιά...  Η μαρτυρία του π. Ηλία Μάκου, που απέσπασε πανελλήνιο βραβείο από την Ένωση Ελλήνων Λογοτεχνών Reviewed by thespro.gr on Πέμπτη, Ιανουαρίου 19, 2017 Rating: 5

Ένοπλη ληστεία σε σούπερ μάρκετ

Πέμπτη, Ιανουαρίου 19, 2017



Σε εξέλιξη βρίσκονται οι αστυνομικές έρευνες, για τον εντοπισμό και τη σύλληψη άγνωστου, μέχρι στιγμής δράστη, που διέπραξε ληστεία, χθες (18.01.2017) και ώρα 20:50 σε σούπερ μάρκετ στα Ιωάννινα. 

 Ειδικότερα, όπως καταγγέλθηκε, ο δράστης έχοντας καλυμμένα χαρακτηριστικά του προσώπου του, εισήλθε σε σούπερ μάρκετ και αφού απείλησε με όπλο τους υπαλλήλους, αφαίρεσε από το ταμείο χρηματικό ποσό. 

Την προανάκριση διενεργεί την Υποδιεύθυνση Ασφάλειας Ιωαννίνων.


Read More »
Ένοπλη ληστεία σε σούπερ μάρκετ Ένοπλη ληστεία σε σούπερ μάρκετ Reviewed by thespro.gr on Πέμπτη, Ιανουαρίου 19, 2017 Rating: 5

9 συλλήψεις το βράδυ στην Ηγουμενίτσα

Πέμπτη, Ιανουαρίου 19, 2017



Στη σύλληψη οκτώ (08) αλλοδαπών καθώς και του 47χρονου αλλοδαπού διακινητή τους προέβησαν, βραδινές ώρες χθες, στελέχη της Λιμενικής Αρχής Ηγουμενίτσας.
Συγκεκριμένα, σε έλεγχο που πραγματοποιήθηκε εντός του λιμένα εξωτερικού Ηγουμενίτσας από στελέχη του Γραφείου Ασφαλείας της οικείας Λιμενικής Αρχής και προσωπικού εταιρείας παροχής υπηρεσιών ιδιωτικής ασφάλειας, σε φορτηγό όχημα με συρόμενο που οδηγούσε 47χρονος αλλοδαπός, εντοπίστηκαν εντός του φορτίου (groupage) οκτώ (08) αλλοδαποί, οι οποίοι στερούνταν νόμιμων ταξιδιωτικών εγγράφων και ο ανωτέρω οδηγός είχε σκοπό να τους μεταφέρει λάθρα στο εξωτερικό.
Προανάκριση, κατά την αυτόφωρη διαδικασία, διενεργείται από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Ηγουμενίτσας. 


Read More »
9 συλλήψεις το βράδυ στην Ηγουμενίτσα 9 συλλήψεις το βράδυ στην Ηγουμενίτσα Reviewed by thespro.gr on Πέμπτη, Ιανουαρίου 19, 2017 Rating: 5

Ηγουμενίτσα: Σε δημοπρασία η γεφυροπλάστιγγα Λιμένα Εσωτερικού

Τετάρτη, Ιανουαρίου 18, 2017



Ο Οργανισμός Λιμένος Ηγουμενίτσας προκηρύσσει Πρόχειρο Μειοδοτικό Διαγωνισμό με σφραγισμένες προσφορές, για την επιλογή αναδόχου για την υπηρεσία: «Ζύγιση φορτηγών στη γεφυροπλάστιγγα Λιμένα Εσωτερικού».

Αντικείμενο του διαγωνισμού είναι η λειτουργία της υπηρεσίας ζύγισης φορτηγών στη γεφυροπλάστιγγα που βρίσκεται στον Λιμένα Εσωτερικού (Πορθμείο), δηλαδή η ζύγιση των φορτηγών αυτοκινήτων και η έκδοση ζυγολογίων και αποδείξεων παροχής υπηρεσιών.

Ο προϋπολογισμός της υπηρεσίας ανέρχεται στο ποσό των δεκαπέντε χιλιάδων ευρώ (€15.000.00) μη συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α για ένα (1) έτος.

Ο διαγωνισμός θα πραγματοποιηθεί την 3111 Ιανουαρίου 2017 ημέρα Τρίτη και ώρα 10:00 π.μ., οπότε πρέπει έως την 31η Ιανουαρίου 2017, να κατατεθούν οι προσφορές στα γραφεία του Ο.Λ.ΗΓ. (Δ/νση: Τερματικός Σταθμός Τ2 Νέος Λιμένας Ηγουμενίτσας - 46100 Ηγουμενίτσα).
 
Πληροφορίες για τους όρους καθώς και το τεύχος της διακήρυξης θα δίνονται στα γραφεία του Ο.Λ.Η.Γ. τις εργάσιμες ημέρες και ώρες (9:00 - 14:00 ) και στο τηλέφωνο : 26650 99335.



Read More »
Ηγουμενίτσα: Σε δημοπρασία η γεφυροπλάστιγγα Λιμένα Εσωτερικού Ηγουμενίτσα: Σε δημοπρασία η γεφυροπλάστιγγα Λιμένα Εσωτερικού Reviewed by thespro.gr on Τετάρτη, Ιανουαρίου 18, 2017 Rating: 5

Συνελήφθησαν τρία άτομα με 214 κιλά κάνναβης

Τετάρτη, Ιανουαρίου 18, 2017




Συνελήφθησαν σήμερα (18-01-2017) το μεσημέρι στη γέφυρα Βροσίνας και στην Περιφερειακή Οδό Ιωαννίνων, από αστυνομικούς του Τμήματος Δίωξης Ναρκωτικών Ιωαννίνων σε συνεργασία με αστυνομικούς του Τμήματος Συνοριακής Φύλαξης Κόνιτσας, ένας 63χρονος ημεδαπός και δύο υπήκοοι Αλβανίας, ηλικίας 27 και 34 ετών, οι οποίοι μετάφεραν με δύο αυτοκίνητα (το ένα ως προπομπός), ποσότητα κάνναβης 213 κιλών και 800 γραμμαρίων.


Read More »
Συνελήφθησαν τρία άτομα με 214 κιλά κάνναβης Συνελήφθησαν τρία άτομα με 214 κιλά κάνναβης Reviewed by thespro.gr on Τετάρτη, Ιανουαρίου 18, 2017 Rating: 5

Ηγουμενίτσα: Τροχαίο ατύχημα πριν λίγο στην Εγνατία Οδό (+ 3 ΦΩΤΟ)

Τετάρτη, Ιανουαρίου 18, 2017


Τροχαίο ατύχημα σημειώθηκε το μεσημέρι της Τετάρτης, μέσα στην Εγνατία Οδό, κοντά στην Ηγουμενίτσα.

Ο οδηγός του ΙΧ, για άγνωστους μέχρι στιγμής λόγους, εξετράπη της πορείας του, με αποτέλεσμα να προσκρούσει στις προστατευτικές μπάρες.


Από το ατύχημα δεν τραυματίστηκε ο οδηγός του, ενώ το ΙΧ που υπέστη σοβαρές υλικές ζημιές, απομακρύνθηκε από το σημείο με την οδική βοήθεια Μπότσαρης.


Προανάκριση για τα ακριβή αίτια του ατυχήματος διενεργεί το Τμήμα Τροχαίας Ηγουμενίτσας.



Read More »
Ηγουμενίτσα: Τροχαίο ατύχημα πριν λίγο στην Εγνατία Οδό (+ 3 ΦΩΤΟ) Ηγουμενίτσα: Τροχαίο ατύχημα πριν λίγο στην Εγνατία Οδό (+ 3 ΦΩΤΟ) Reviewed by thespro.gr on Τετάρτη, Ιανουαρίου 18, 2017 Rating: 5

Δύο συλλήψεις τα ξημερώματα στην Ηγουμενίτσα

Τετάρτη, Ιανουαρίου 18, 2017



Δύο (02) αλλοδαποί, ένας 32χρονος και μία 25χρονη, συνελήφθησαν, πρώτες πρωινές ώρες σήμερα, από στελέχη του γραφείου Ασφαλείας της Λιμενικής Αρχής Ηγουμενίτσας, εντός του επιβατικού σταθμού του λιμένα εξωτερικού Ηγουμενίτσας, διότι κατείχαν και επέδειξαν ταξιδιωτικά έγγραφα άνευ θεώρησης εισόδου σε έδαφος Schengen (visa) με σκοπό να μεταβούν παράνομα στο εξωτερικό. 

Από την οικεία Λιμενική Αρχή που διενεργεί την προανάκριση, κατασχέθηκαν τα ανωτέρω έγγραφα.


Read More »
Δύο συλλήψεις τα ξημερώματα στην Ηγουμενίτσα Δύο συλλήψεις τα ξημερώματα στην Ηγουμενίτσα Reviewed by thespro.gr on Τετάρτη, Ιανουαρίου 18, 2017 Rating: 5

Απαγόρευση απόπλου για πλοία ανοιχτού τύπου από Ηγουμενίτσα και Κέρκυρα

Τετάρτη, Ιανουαρίου 18, 2017



Απαγορευτικό απόπλου από το λιμάνι της Κέρκυρας προς Ηγουμενίτσα, Λευκίμμη και Παξούς εξέδωσε το Λιμεναρχείο για τα πλοία ανοιχτού τύπου, λόγω των ισχυρών ανέμων που πνέουν στις θαλάσσιες περιοχές και φτάνουν κατά τόπους τα 7 με 9 μποφόρ.

Τα δρομολόγια από και προς Ηγουμενίτσα και Λευκίμμη, από το λιμάνι της Κέρκυρας, εκτελούνται μόνο με πλοία κλειστού τύπου, ενώ το απαγορευτικό απόπλου προς τους Παξούς είναι σε ισχύ και για τα πλοία κλειστού τύπου.


 
Read More »
Απαγόρευση απόπλου για πλοία ανοιχτού τύπου από Ηγουμενίτσα και Κέρκυρα Απαγόρευση απόπλου για πλοία ανοιχτού τύπου από Ηγουμενίτσα και Κέρκυρα Reviewed by thespro.gr on Τετάρτη, Ιανουαρίου 18, 2017 Rating: 5

Σεισμική δόνηση πριν λίγο στην Ηγουμενίτσα

Τετάρτη, Ιανουαρίου 18, 2017




Σεισμική δόνηση πριν λίγο έγινε ιδιαίτερα αισθητή στην περιοχή της Ηγουμενίτσας. 
Σύμφωνα με την πρώτη μέτρηση του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου, ο σεισμός σημειώθηκε στις 12.25 και είχε μέγεθος 3,5 Ρίχτερ. 
Το επίκεντρό του εντοπίζεται 13 χιλιόμετρα νοτιοανατολικά της Ηγουμενίτσας, κοντά στο χωριό Μαζαρακιά και με το εστιακό του βάθος στα 10 χιλιόμετρα. 


 
Read More »
Σεισμική δόνηση πριν λίγο στην Ηγουμενίτσα Σεισμική δόνηση πριν λίγο στην Ηγουμενίτσα Reviewed by thespro.gr on Τετάρτη, Ιανουαρίου 18, 2017 Rating: 5

Πώς χάθηκε η «ελληνική» θάλασσα της Αδριατικής για την ακτοπλοΐα μας

Τετάρτη, Ιανουαρίου 18, 2017

Του Λάμπρου Καραγεώργου lkar@naftemporiki.gr

Η ιταλική κυριαρχία είναι σχεδόν ολοκληρωτική ανατρέποντας δεδομένα τουλάχιστον 50 ετών μετά και την απόφαση του ομίλου Grimaldi



Η απόφαση του ομίλου Grimaldi να «αποσύρει» τη θυγατρική του Minoan Lines από τις γραμμές της Αδριατικής, στις οποίες πλέον η ιταλική κυριαρχία είναι σχεδόν ολοκληρωτική, με μόνη ελληνική παρουσία την κοινοπραξία ΑΝΕΚ-Attica, εξακολουθεί να απασχολεί όπως είναι φυσικό τον ακτοπλοϊκό κλάδο, αφού μεταβάλλει δεδομένα τουλάχιστον 50 ετών, που ήθελαν την Αδριατική μία κυρίως «ελληνική» θάλασσα, αν και Έλληνες και Ιταλοί ξεκίνησαν συνεργαζόμενοι το «άνοιγμα» των γραμμών.

Οι σημερινοί 50άρηδες και βάλε κάτοικοι της Ηγουμενίτσας έχουν να λένε ακόμη για το Appia της Adriatica και το Εγνατία της ελληνικής εταιρείας ΕΛΜΕΣ (Ελληνικαί Μεσογειακαί Γραμμαί), τα οποία σε κοινοπραξία εκτελούσαν τα δρομολόγια στη γραμμή Πάτρα Ηγουμενίτσα - Κέρκυρα -Πρίντεζι στις αρχές της δεκαετίας του 1960. Τα δύο αυτά πλοία έχουν σημαδέψει την παιδική μας ηλικία, μας έκαναν να φανταζόμαστε ότι κάποια στιγμή θα περάσουμε και εμείς απέναντι, σημειώνουν όταν συζητάς μαζί τους.

Το «Αππία» και το «Εγνατία» μας ξυπνούσαν χαράματα με τις άγκυρες. Το «Εγνατία» ήταν άσπρο και ανοιχτό μπλε και το «Αππία» κίτρινο σ’ όλη την καρίνα. Απ’ την άνοιξη έφερναν πολύχρωμους τουρίστες με σακίδια, γράφει ένας από τους πιο γνωστούς Θεσπρωτούς συγγραφείς, ο Σωτήρης Δημητρίου.

Ακόμη και η επιλογή των ονομάτων από την κοινοπραξία δεν ήταν τυχαία, όπως αναφέρει σε ένα ιστορικό σημείωμά του ο Οργανισμός Λιμένος Ηγουμενίτσας (ΟΛΗΓ). Τα πλοία έφεραν τα ονόματα των δύο μεγάλων οδών της ρωµαϊκής αυτοκρατορίας. Αππία ήταν η οδός που συνέδεε τη Ρώµη µε το Μπρίντιζι, ενώ Εγνατία η οδός που συνέδεε το Δυρράχιο µε την Κωνσταντινούπολη.

Από τότε κύλησε πολύ νερό στο αυλάκι της ναυτιλιακής ιστορία των γραμμών της Αδριατικής. Όμως πάντα οι Έλληνες ήταν παρόντες και σταδιακά επεκράτησαν κατά κράτος των Ιταλών. Το 1981 κάνουν την εμφάνισή τους στη γραμμή Πάτρα-Ανκόνα οι Μινωικές Γραμμές ΜΙΝΟΑΝ με το «El Greco», ενώ το 1989 ακολούθησε η ΑΝΕΚ με τα «Λισσός» και «Λατώ».

Η επόμενη μεγάλη αλλαγή σελίδας στην Αδριατική έγινε το 1995 και συγκεκριμένα τον Απρίλιο και Ιούνιο του ίδιου έτους, όταν ο Περικλής Παναγόπουλος, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Attica Group τότε, δρομολογεί στη γραμμή Πάτρα-Ηγουμενίτσα- Ανκόνα τα δύο πρώτα «κόκκινα» επιβατηγά-οχηματαγωγά «Superfast I» και «Superfast II» που μειώνουν τον χρόνο ταξιδιού μεταξύ Πάτρας και Ανκόνα κατά 40%. Η εξέλιξη αυτή που ενισχύθηκε και από τα «παλάτια» των Μινωικών Γραμμών και τους «πρωταθλητές» της ΑΝΕΚ, με τη συνδρομή κεφαλαίων από το χρηματιστήριο, χαρακτήρισε μία νέα εποχή, των γρήγορων πλοίων και των φθηνών ναυτιλιακών καυσίμων, που βελτιστοποίησε τα πρότυπα εξυπηρέτησης on board για όλη την επιβατηγό ναυτιλία της Ευρώπης. Ήταν επίσης και η εποχή του πολέμου μεταξύ των χωρών της πρώην Γιουγκοσλαβίας που ανέβασε κατακόρυφα το μεταφορικό έργο των γραμμών. Ήταν μία ευκαιρία που αξιοποιήθηκε με τον καλύτερο τρόπο από την ελληνική πλοιοκτησία.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του ετήσιου ενημερωτικού δελτίου του 2006 της Attica Group, η επιβατική και μεταφορική κίνηση στη δεκαετία 1995-2006 εκτινάχθηκε στα ύψη. Ενώ το 1995 μεταφέρθηκαν με τα πλοία των γραμμών της Αδριατικής περίπου 280.000 φορτηγά, το 2006 ο ανάλογος αριθμός ήταν 470.000 περίπου. Σε ό,τι αφορά τους επιβάτες, το 1995 διακινήθηκαν με τα πλοία της Αδριατικής λίγο πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες, για να πλησιάσουν τα 2,5 την τριετία 2000, 2001, 2002, και στη συνέχεια να εμφανίσουν μία πτώση της κίνησης στα επίπεδα των 2,23 εκατ. το 2006.

Ανάλογη είναι και η εικόνα των μεταφερόμενων Ι.Χ., τα οποία από 350.000 περίπου το 1995 ξεπέρασαν τις 500.000 περί το 2000. Στη συνέχεια παρατηρήθηκε μία μείωση ή στασιμότητα της κίνησης, για να φθάσουν το 2006 τις 465 χιλιάδες. Ήταν τότε -το 2006- που για τις τρεις μεγαλύτερες ακτοπλοϊκές εταιρείες της χώρας ΑΝΕΚ, Attica Group και Μινωικές Γραμμές σχεδόν το 60%-70% του τζίρου τους αλλά και μεγάλο ποσοστό των κερδών προέρχονταν από την Αδριατική.

Είναι ενδεικτικό ότι στη χρήση του 2006 οι Μινωικές Γραμμές κατέγραφαν ετήσιο τζίρο 206,8 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων μόλις τα 67,9 προέρχονταν από τη γραμμή του Ηρακλείου και τα 138,9 εκατ. ευρώ από την Αδριατική. Το 2015 σε ένα σύνολο τζίρου 172,4 εκατ. ευρώ, τα 42,2 εκατ. ευρώ προήλθαν από τη γραμμή του Ηρακλείου και τα 104,6 εκατ. από την Αδριατική (άλλα 22 εκατ. ευρώ είναι από ναυλώσεις πλοίων).

Ανάλογη και η εικόνα των άλλων ακτοπλοϊκών, όπως της Attica Group η οποία είχε και πολύ μεγαλύτερη παρουσία στην εσωτερική ακτοπλοΐα (Κυκλάδες, Δωδεκάνησα). Σε ένα σύνολο τζίρου 265 εκατ. ευρώ Ελλάδα και Αδριατική (δεν συμπεριλαμβάνεται ο τζίρος σε Βόρειο Θάλασσα και Βαλτική, όπου επίσης είχε τότε παρουσία ο όμιλος Attica), τα 104,4 εκατ. ευρώ ήταν από τις ελληνικές θάλασσες και τα 160,6 εκατ. ευρώ από την Αδριατική (39,2% από εσωτερικές γραμμές και 60,8% από Αδριατική).

Να σημειωθεί ωστόσο ότι δεν ήταν πάντα μεγαλύτερος ο τζίρος από την Αδριατική σε σχέση με την εσωτερική ακτοπλοΐα. Επίσης και κυρίως λόγω οικονομικής κρίσης και κόστους καυσίμων, όταν ο κλάδος πέρασε σε ζημίες, αυτές ήταν πολύ μεγαλύτερες στην Αδριατική από την εσωτερική ακτοπλοΐα. Ενδεικτικά διαβάζουμε στον απολογισμό χρήσης 2010 της Attica Group, o κύκλος εργασιών του ομίλου ανήλθε σε 271,5 εκατ. και οι ζημίες προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και συνολικών αποσβέσεων έφθασαν τα 2,5 εκατ. ευρώ.
O κύκλος εργασιών προέρχεται από την ελληνική ακτοπλοΐα σε ποσοστό 59,1% και από την Αδριατική θάλασσα σε ποσοστό 40,9% και οι ζημίες προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και συνολικών αποσβέσεων της χρήσης 2010 ύψους 2,5 εκατ. ευρώ επιμερίζονται ως ακολούθως: ελληνική ακτοπλοΐα (κέρδη 2,1 εκατ. ευρώ), Αδριατική θάλασσα (ζημίες 0,7 εκατ. ευρώ) και τομέας «λοιπά» (ζημίες ευρώ 3,9 εκατ.).

Η ελληνική πλοιοκτησία δεν βοηθήθηκε στην Αδριατική και από την πολιτεία. Η ελληνική σημαία που φέρουν ουσιαστικά μόνο τα πλοία της κοινοπραξίας ANEK-SUPERFAST, παρά τα μέτρα που ελήφθησαν πριν από περίπου δύο χρόνια (μείωση οργανικών συνθέσεων), εξακολουθεί να είναι λιγότερο ανταγωνιστική έναντι της ιταλικής. Η ιταλική κυβέρνηση προσφέρει και επιδοτήσεις στις ασφαλιστικές εισφορές. Θετικό πάντως παραμένει το γεγονός ότι στα «Cruise Europa» και «Cruise Olympia» θα εξακολουθήσουν να εργάζονται οι Έλληνες που απασχολούνταν και όταν η διαχείρισή τους ανήκε στις Μινωικές Γραμμές. Όπως δεσμεύτηκε πρόσφατα ο όμιλος Grimaldi, το καθεστώς απασχόλησης και οι θέσεις εργασίας των Ελλήνων δεν θα αλλάξουν.

Από το 2006 ο όμιλος Grimaldi «σάλπισε» επίθεση - Βήμα βήμα η στρατηγική που ακολούθησε

Αυτό που βιώνει σήμερα όμως ο ακτοπλοϊκός κλάδος σε σχέση με τις γραμμές της Αδριατικής ξεκίνησε ουσιαστικά το 2007, ή μάλλον για τους πιο προσεκτικούς παρατηρητές, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται και ο κ. Περικλής Παναγόπουλος, επικεφαλής τότε της Attica group, το 2006. Ήταν λοιπόν Ιούνιος του 2006 όταν ο όμιλος Grimaldi από τη Νάπολη ανακοινώνει ότι κατέχει το 30,5% της Finnlines, μιας μεγάλης ακτοπλοϊκής, ναυτιλιακής εταιρείας στη Φινλανδία. Ο κ. Παναγόπουλος γνωρίζει καλά ποιος είναι ο όμιλος Grimaldi καθώς η Attica πλέει τότε σε εκείνα τα νερά (στις γραμμές Rostock Γερµανίας - Hanko Φινλανδίας. Και Rostock Γερµανίας-Uusikaupunki Φινλανδίας).

Ο ιταλικός όμιλος δείχνει με την κίνηση αυτή ότι επεκτείνει το πεδίο των δραστηριοτήτων του και στην επιβατηγό-οχηματαγωγό ναυτιλία στον Βορρά , αλλά οι παρατηρητές εκτιμούν ότι θα κάνει κάτι ανάλογο και στον Νότο, στη γειτονιά του, αναβιώνοντας τη «Mare Nostrum», «τη θάλασσά μας» όπως χαρακτήριζαν οι Ρωμαίοι τη Μεσόγειο όταν η αυτή περικλειόταν από εδάφη της αυτοκρατορίας τους.
Έτσι στις αρχές του 2007 αρχίζει το όνομά του να ακούγεται και στα ελληνικά νερά καθώς όπως λεγόταν τότε κάποιος Ιταλός μαζεύει μετοχές από ελληνικές ακτοπλοϊκές. Ήταν όμως η «αναγκαστική» αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της ΑΝΕΚ τον Μάιο του 2007 που έφερε τον Grimaldi στην ελληνική ακτοπλοΐα. Η εταιρεία Atlantica Spa Di Navigazione, η οποία ανήκει στο Grimaldi Group, απέκτησε τουλάχιστον το 14,3609% της χανιώτικης εταιρείας. Ο ασκός του Αιόλου άνοιξε για να ακολουθήσει ένα από τα πιο «τρικυμιώδη» εξάμηνα στην ιστορία της ελληνικής ακτοπλοΐας, με τις εταιρείες να αλλάζουν μία και δυο φορές χέρια μέσα σε ένα βράδυ.

Τον Ιούνιο του 2007 ο κ. Παναγόπουλος πουλάει στον Έλληνα εφοπλιστή κ. Πάνο Λασκαρίδη τις μετοχές των Μινωικών Γραμμών και τον προσεχή Οκτώβριο μεταβιβάζει την Attica στον όμιλο MIG αποχωρώντας κερδοφόρος από έναν κλάδο που συνήθως φιλοδωρούσε τους μετόχους με ζημιές.

Εκτός από προσωπικούς και οικογενειακούς λόγους, φαίνεται να γνώριζε καλά, όπως είχε εκμυστηρευθεί στον γράφοντα, ότι με την είσοδο του ομίλου Grimaldi στην ελληνική ακτοπλοϊκή αγορά οι όροι του παιχνιδιού ήταν πολύ διαφορετικοί.

Ο όμιλος Grimaldi είναι πάρα πολύ μεγάλος για τα ελληνικά δεδομένα είχε εκτιμήσει τότε. Ο Emanuele Grimaldi, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Grimaldi, εμφανίζεται τέλος Οκτωβρίου στην Αθήνα στη Μεγάλη Βρεταννία στο ετήσιο συνέδριο του ομίλου του (Euro-Med Convention) και δηλώνει φίλος της ΑΝΕΚ και του διευθύνοντος συμβούλου της κ. Γιάννη Βαρδινογιάννη, ο οποίος είναι διακριτικά παρών στο συνέδριο.
Ο κ. Grimaldi προαναγγέλλει ότι σύντομα θα βάλει πλοία στις γραμμές της Αδριατικής. Το κάναμε στη Βαλτική, γιατί όχι και στην Αδριατική απάντησε τότε με αφοπλιστική ειλικρίνεια στη «Ν» σε σχετική ερώτηση. Οι εξελίξεις στη συνέχεια είναι καταιγιστικές. Στις αρχές Δεκεμβρίου μέσω μιας εταιρείας συμμετοχών, της Sea Star capital, ο κ. Γιάννης Βαρδινογιάννης με τη «συνδρομή» των Deutsche Bank, Gredit Suisse και Τράπεζας Πειραιώς αποκτά το 26,4% των Μινωικών από τον κ. Λασκαρίδη και το 34,7% της Hellenic Seaways. Minoan Lines και ΑΝΕΚ βρίσκονται πλέον κάτω από την ίδια στέγη της Sea Star Capital. Οι κόντρες με τον όμιλο Grimaldi στην ΑΝΕΚ είναι συνεχείς. Τον Ιανουάριο του 2008 o ιταλικός όμιλος έβαλε τελικά και τα δυο του πόδια στην ελληνική ακτοπλοΐα, αποκτώντας το 26,7% των μετοχών της Minoan Lines, έπειτα από μία συμφωνία ανταλλαγής μετοχών με τη Sea Star Capital, στην οποία μεγαλομέτοχος είναι ο κ. Γιάννης Βαρδινογιάννης.
Από τον Φεβρουάριο του 2009 και αφού στο μεταξύ έχει πάρει τον έλεγχο της Minoan, στην πρώτη συνέντευξη σε ελληνικό έντυπο τη «Ν», ο κ. Emanuele Grimaldi ξεκαθάρισε ότι «υπάρχουν πάρα πολλοί παίκτες στις γραμμές της Αδριατικής, μεταξύ Ιταλίας και Ελλάδας. Ορισμένο από το παλαιότερο tonnage θα πρέπει να αποσυρθεί και να αντικατασταθεί με νέα πιο σύγχρονα πλοία που έχουν μεγαλύτερη μεταφορική ικανότητα και μπορούν να δημιουργήσουν οικονομίες κλίμακος, προϋπόθεση για μία ανταγωνιστική προσφορά υπηρεσιών».

Πιστός στη γραμμή αυτή κινήθηκε στη συνέχεια δρομολογώντας νέα πλοία, εκτοπίζοντας μικρότερους παίκτες και εντείνοντας παράλληλα τον ανταγωνισμό με την κοινοπραξία ΑΝΕΚ-Superfast που δημιουργήθηκε στο μεταξύ.

Έτσι, δέκα χρόνια πριν, στο πρώτο εξάμηνο του 2007 στην Αδριατική δραστηριοποιούνταν τουλάχιστον εννιά εταιρείες ελληνικών συμφερόντων, οι εταιρείες ΑΝΕΚ, Attica Group, Minoan Lines, Agoudimos Lines, Endeavor, Ventouris Ferries, και GA Ferries, Med Link Ferries και Fraglines και με περίπου 18 πλοία. Σήμερα στις ίδιες γραμμές δραστηριοποιείται ο όμιλος Grimaldi, η κοινοπραξία ΑΝΕΚ-Superfast (όμιλος Attica) με έξι πλοία και κατά περιόδους ορισμένες μικρότερες εταιρείες, με ελάχιστο πλέον έργο.

Ο όμιλος Grimaldi, εκτός από τα «Cruise Europa» και «Cruise Olympia» που συνδέουν Πάτρα - Ηγουμενίτσα με Ανκόνα και Βενετία, έχει δρομολογήσει και τα «Eurocargo Trieste» και «Eurocargo Patrasso» που μεταφέρουν φορτηγά οχήματα συνδέοντας τη Βενετία, την Ηγουμενίτσα και την Πάτρα. Επίσης συνδέει το Μπρίντιζι με την Ηγουμενίτσα και την Πάτρα και την Ανκόνα και τα λιμάνια Ραβένα και Μπάρι και Πάτρας τρεις φορές την εβδομάδα.

Γιατί επικράτησε ο Ιταλός...

Πολλή συζήτηση γίνεται στο γιατί υποχώρησαν οι ελληνικές εταιρείες από την Αδριατική και επικράτησε ο όμιλος Grimadli. Οι απαντήσεις δεν είναι εύκολες.

Ωστόσο, κυρίαρχο ρόλο έπαιξε το γεγονός ότι η κρίση βρήκε τις ελληνικών συμφερόντων ακτοπλοϊκές εταιρείες αδύναμες κεφαλαιακά.

Επίσης στο «εσωτερικό μέτωπο» παρά τα μεγάλα βήματα απελευθέρωσης του θεσμικού πλαισίου που έγιναν επί υπουργίας Μανώλη Κεφαλογιάννη, ωστόσο αυτή η φιλελευθεροποίηση δεν ολοκληρώθηκε ποτέ.

Έτσι ενώ στο ξεκίνημα τα νέα κεφάλαια προσελκύστηκαν στον κλάδο (όμιλος Λασκαρίδη, κ.λπ.), στη συνέχεια απεχώρησαν όλοι αφού η στασιμότητα κυριάρχησε, με αποτέλεσμα οι ελληνικές ακτοπλοϊκές να μην είναι κεφαλαιακές ισχυρά και να προχωρήσουν στις αναγκαίες επενδύσεις (πλοία με μεγάλες χωρητικότητες και μειωμένη κατανάλωση), όπως το έκαναν με τη βοήθεια του χρηματιστηρίου το 1995-2000, που θα τις βοηθούσαν να αντιμετωπίσουν την κρίση.
Είναι χαρακτηριστικό ότι τη μεγάλη διαφορά στον ανταγωνισμό, στις χωρητικότητες, την έκαναν τα δύο πλοία «Cruise Europa» και «Cruise Olympia» του ομίλου Grimaldi.

Όταν δρομολογήθηκαν τα πλοία (από το 2013) άλλαξαν τα δεδομένα στη γραμμή της Ανκόνα. Μάλιστα, όπως σημείωναν τότε στη «Ν» παράγοντες της ακτοπλοΐας, ενώ ο όμιλος Grimaldi έκανε λόγο για υπερπροσφορά χωρητικότητας στις γραμμές, ήταν αυτός ο ίδιος που αύξανε τη χωρητικότητα.

Όπως εξηγούσαν και έγραφε τότε η «Ν», στη γραμμή της Ανκόνα οι δύο ελληνικές εταιρείες της κοινοπραξίας, ΑΝΕΚ και Superfast, είχαν συνολικά τέσσερα πλοία (δύο ΑΝΕΚ και δύο Supefast) με χωρητικότητα 110 φορτηγά το κάθε πλοίο, ενώ άλλα δύο πλοία ανάλογης χωρητικότητας είχε και η Minoan Lines.

Σύσταση κοινοπραξίας

Με τη σημαντική μείωση της επιβατικής και μεταφορικής κίνησης, οι δύο εταιρείες (ΑΝΕΚ και Superfast) προχώρησαν στη σύσταση κοινοπραξίας, ενώ μείωσαν τα πλοία τους στα τρία, με συνολική χωρητικότητα 330 φορτηγά (από 440 φορτηγά).

Την ίδια περίοδο, όμως, η Minoan Lines αύξησε τη χωρητικότητα καθώς δρομολόγησε στη γραμμή τρία πλοία μεγαλύτερης χωρητικότητας, τα οποία τα ναύλωσε από άλλη θυγατρική του ομίλου.

Τα δύο πλοία της Minoan («Cruise Europa» και «Cruise Olympia») έχουν χωρητικότητα τουλάχιστον 170 φορτηγών το κάθε ένα, σημειώνουν τα ίδια στελέχη, ενώ το τρίτο πλοίο, το «Europa Link», φθάνει τα 270 φορτηγά.

Συνεπώς με τα τρία πλοία μαζί η χωρητικότητα φθάνει τα 610 φορτηγά, δηλαδή τριπλάσια από την αρχική χωρητικότητα της Minoan Lines.

1,3 εκατ.

Η διεθνής και η ελληνική οικονομική κρίση μετά το 2008 έφεραν τη μεγάλη πτώση της κίνησης στην Αδριατική. Σήμερα, με βάση τα στοιχεία 11μήνου, οι επιβάτες που διακινήθηκαν έφτασαν το 1,22 εκατ. (υπολογίζεται να φθάσουν το 1,3 εκατ. για το σύνολο του 2016), όσοι περίπου και το 2015, σχεδόν ένα εκατομμύριο λιγότεροι από ό,τι το 2006. Επίσης μεταφέρθηκαν 321.055 φορτηγά (υπολογίζεται ότι θα ξεπεράσουν τα 350.000 στο 12μηνο) από 470.000 περίπου το 2006. Παράλληλα ο ανταγωνισμός εντείνεται καθώς οι χωρητικότητες πλοίων, κυρίως από την πλευρά του ομίλου Grimaldi, έχουν αυξηθεί σημαντικά.

Αναδιάρθρωση και ανοίγματα

Σήμερα ο ακτοπλοϊκός κλάδος βρίσκεται μπροστά σε μια νέα αναδιάρθρωση, με «άξονα» τον διαγωνισμό πώλησης των μετοχών της Hellenic Seaways που κατέχει η Τράπεζα Πειραιώς και διεκδικεί η Minoan Lines, που κατέχει ήδη το 48,4%. Όμως σε αναπτυξιακή ρότα βρίσκεται και ο όμιλος της Attica Group, μετά τη συμφωνία αναδιάρθρωσης του δανεισμού με το επενδυτικό fund Fortress. Με διευθύνοντα σύμβουλο τον Σπύρο Πασχάλη, ο οποίος είναι στην εταιρεία από την εποχή Παναγόπουλου, ανοίγεται σε νέες γραμμές στην Ισπανία-Μαρόκο, στη Δυτική Ευρώπη και την Κούβα. Η τεχνογνωσία των στελεχών του ομίλου είναι το σημαντικότερο όπλο σε αυτή την προσπάθεια.
Read More »
Πώς χάθηκε η «ελληνική» θάλασσα της Αδριατικής για την ακτοπλοΐα μας Πώς χάθηκε η «ελληνική» θάλασσα της Αδριατικής για την ακτοπλοΐα μας Reviewed by thespro.gr on Τετάρτη, Ιανουαρίου 18, 2017 Rating: 5

Θεσπρωτία: Σε εξέλιξη επιχείρηση της Αστυνομίας για τον εντοπισμό εμπορου ναρκωτικών (+ΦΩΤΟ)

Τετάρτη, Ιανουαρίου 18, 2017



Σε μπλόκο των αστυνομικών της αστυνομικής διεύθυνσης Θεσπρωτίας, στην διασταύρωση της Πάργας, έπεσε ένας οδηγός που μετέφερε με το όχημα του 37 κιλά χασίς.
Ο οδηγός εγκατέλειψε το αυτοκίνητο και κρύφτηκε σε παρακείμενη δασώδη περιοχή.
Αυτή την ώρα γίνονται έρευνες για τον εντοπισμό του με τη συνδρομή και του ειδικούς σκύλου της Αστυνομίας, ενώ το αυτοκίνητο με τα ναρκωτικά μεταφέρθηκε στην έδρα της αστυνομικής διεύθυνσης Θεσπρωτίας.


 
Read More »
Θεσπρωτία: Σε εξέλιξη επιχείρηση της Αστυνομίας για τον εντοπισμό εμπορου ναρκωτικών (+ΦΩΤΟ) Θεσπρωτία: Σε εξέλιξη επιχείρηση της Αστυνομίας για τον εντοπισμό εμπορου ναρκωτικών (+ΦΩΤΟ) Reviewed by thespro.gr on Τετάρτη, Ιανουαρίου 18, 2017 Rating: 5

ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΑ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ 1ΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ

Τετάρτη, Ιανουαρίου 18, 2017




Με την παρούσα επιστολή και ως ελάχιστη ένδειξη ευγνωμοσύνης θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τα καταστήματα που ανταποκρίθηκαν στο αίτημα του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 1ου Γυμνασίου Ηγουμενίτσας για προσφορά δώρων στους μαθητές στη χριστουγεννιάτικη εκδήλωση του σχολείου: 
Επίσης, ευχαριστούμε τον Αλιευτικό Σύλλογο και τον Δημοτικό Ναυταθλητικό Όμιλο και τα Super- Markets “ΥΠΕΡΑΓΟΡΑ ΞΕΝΟΣ” και “DIELLAS” για την ευγενική προσφορά των ποτών της γιορτής καθώς και τα βιβλιοπωλεία Μητσέλου και Κυριαζή για τη συμβολή τους στην πραγματοποίηση των σχολικών εκδρομών. 

Τέλος, ευχαριστούμε θερμά τους γονείς των μαθητών μας. 

Με τη συνδρομή τους οι μαθητές, εμπνευσμένοι από το πνεύμα των Χριστουγέννων, προσέφεραν στο γηροκομείο αλλά και σε άπορους πολίτες σπιτικά εδέσματα. 

Ενέργειες σαν κι αυτές φανερώνουν τη μεγάλη ευαισθησία που διακατέχει τα παιδιά μας για προσφορά φιλανθρωπίας και αγάπης προς τους συνανθρώπους μας. 

Για το Δ.Σ. του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων 
του 1ου Γυμνασίου Ηγουμενίτσας 
Η Πρόεδρος 
Χριστίνα Διαμάντη


Read More »
ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΑ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ 1ΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΑ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ 1ΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ Reviewed by thespro.gr on Τετάρτη, Ιανουαρίου 18, 2017 Rating: 5
Blog Pop-ups

Σελίδες

Από το Blogger.