"Μεγάλη" επιτυχία του Δήμου Ηγουμενίτσας

Παρασκευή, Δεκεμβρίου 15, 2017


Μετά από 3 χρόνια θητείας, παρουσιάζουμε την μεγαλύτερη επιτυχία της Δημοτικής Αρχής Ηγουμενίτσας.
Επιτέλους άρχισε να ακούει (;) τους δημότες αυτής της πόλης.
Μένει μόνο να μας φωνάξουν στα εγκαίνια να καλύψουμε το μεγάλο γεγονός.
Εάν τυχόν ξεχαστούν να αναδείξουν την Ηγουμενίτσα ως "City Break προορισμού", θα είμαστε εδώ να τους το υπενθυμίζουμε.

Η ανακοίνωση του Δήμου Ηγουμενίτσας:


Αποτελέσματα συμμετοχικού προϋπολογισμού
Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η καινοτόμα διαδικασία του συμμετοχικού προϋπολογισμού. Από τις συνολικά 15 προτάσεις που υποβλήθηκαν, η επιτροπή Διαβούλευσης του Δήμου Ηγουμενίτσας, η οποία απαρτίζεται από εκπροσώπους φορέων και πολίτες, αφού έλαβε γνώση όλων των προτάσεων τις αξιολόγησε και προέκρινε ως επικρατέστερες, με φθίνουσα σειρά, τις κάτωθι προκειμένου να υλοποιηθούν το έτος 2018:

1. Υπογειοποίηση κάδων απορριμμάτων σε κεντρικά σημεία της πόλης.
2. Κατασκευή υπαίθριων γυμναστηρίων
3. Μελέτη Στρατηγικής ανάδειξης του Δήμου Ηγουμενίτσας ως City Break προορισμού.
4. Δημιουργία μονοπατιών για πεζοπορία και επίσκεψη σε αρχαιολογικούς χώρους

Οι προτάσεις αυτές συμπεριελήφθησαν στο Τεχνικό Πρόγραμμα του Δήμου μας για το έτος 2018 και θα ενταχθούν στον Προϋπολογισμό του 2018.

Εκφράζουμε την ικανοποίησή μας για την συμμετοχή των πολιτών σε αυτή την πρωτόγνωρη για τον Δήμο μας διαδικασία αλλά και για τις προτάσεις που υποβλήθηκαν, πολλές από τις οποίες ήταν αρκετά ενδιαφέρουσες, ευελπιστώντας σε ακόμη πιο ενδιαφέρουσες προτάσεις στο μέλλον

Γραφείο Δημάρχου
Ηγουμενίτσας


Read More »
"Μεγάλη" επιτυχία του Δήμου Ηγουμενίτσας "Μεγάλη" επιτυχία του Δήμου Ηγουμενίτσας Reviewed by thespro.gr on Παρασκευή, Δεκεμβρίου 15, 2017 Rating: 5

Β. Γιόγιακας: Αδειάζει από γιατρούς το Νοσοκομείο Φιλιατών

Παρασκευή, Δεκεμβρίου 15, 2017


Την πλήρωση των κενών θέσεων που θα προκύψουν στο Γενικό Νοσοκομείο Φιλιατών λόγω της επικείμενης μετάθεσης ειδικευμένων ιατρών ζητεί ο Βασίλης Γιόγιακας με Ερώτησή του προς τον Υπουργό Υγείας. Ο βουλευτής Θεσπρωτίας επισημαίνει τον κίνδυνο αδυναμίας λειτουργίας του Νεφρολογικού, του Καρδιολογικού και του Μικροβιολογικού Τμήματος του Νοσοκομείου τους αμέσως επόμενους μήνες. Το πλήρες κείμενο της Ερώτησης έχει ως εξής:

Προς τον κ. Υπουργό Υγείας

ΘΕΜΑ: «Πλήρωση κενούμενων θέσεων ειδικευμένων ιατρών στο Γ.Ν. Φιλιατών»

Με το άρθρο 43 του ν. 1759/1988 (Α΄50), όπως αυτό τροποποιήθηκε από το άρθρο 29 του ν. 4461/2017, δίνεται η δυνατότητα σε ειδικευμένους ιατρούς και οδοντιάτρους κλάδου Ε.Σ.Υ. - που έχουν συμπληρώσει πέντε συνολικά έτη πραγματικής υπηρεσίας σε νοσοκομεία ή σε αποκεντρωμένες οργανικές μονάδες άγονων Α΄ περιοχών - να μετατεθούν, κατόπιν αίτησής τους, σε αποκεντρωμένη μονάδα ή αποκεντρωμένη οργανική μονάδα των Δ.Υ.Πε. οποιασδήποτε Περιφερειακής Ενότητας της χώρας, εφόσον υπάρχει κενή οργανική θέση. Ως αποτέλεσμα της χρήσης της διάταξης αυτής, στο Γενικό Νοσοκομείο Φιλιατών έχουν υποβάλει αίτηση για μετάθεση 8 ιατροί διαφόρων ειδικοτήτων και συγκεκριμένα: 2 νεφρολόγοι (σε σύνολο 3), 1 χειρουργός (από 3 συνολικά), 1 καρδιολόγος (από 4), 1 παθολογοανατόμος (ο μόνος διαθέσιμος), 2 μικροβιολόγοι (σε σύνολο 3) και 1 αναισθησιολόγος.

Αν και στην παραπάνω διάταξη νόμου ορίζεται ότι οι κενές θέσεις στα νοσοκομεία και σε αποκεντρωμένες μονάδες που προκύπτουν από τις μεταθέσεις «δύνανται να προκηρύσσονται αμέσως μετά την υποβολή της σχετικής αίτησης του ιατρού για μετάθεση» μέχρι σήμερα δεν έχουν εγκριθεί από το Υπουργείο Υγείας οι προκηρύξεις για την πλήρωση των θέσεων αυτών. Δεδομένου μάλιστα ότι οι μεταθέσεις αυτές γίνονται υποχρεωτικά ένα χρόνο μετά την υποβολή της σχετικής αίτησης και ότι ο νόμος 4461/2017 ισχύει από το τέλος Μαρτίου του 2017, είναι πιθανό τους αμέσως επόμενους μήνες να είναι αδύνατο να λειτουργήσουν το Νεφρολογικό, το Καρδιολογικό και το Μικροβιολογικό Τμήμα του Γενικού Νοσοκομείου Φιλιατών.

Κατόπιν τούτων ερωτάται ο κ. Υπουργός:
Τι προτίθεται να πράξει σχετικά με την επικείμενη απώλεια σημαντικού, αναλογικά, αριθμού ειδικευμένων ιατρών στο Γενικό Νοσοκομείο Φιλιατών και την ενδεχόμενη αναστολή της λειτουργίας βασικών τμημάτων του και, ειδικότερα, αν και πότε προτίθεται να εγκρίνει τις προκηρύξεις για την αναπλήρωση των κενούμενων θέσεων λόγω μετάθεσης. 


 
Read More »
Β. Γιόγιακας: Αδειάζει από γιατρούς το Νοσοκομείο Φιλιατών Β. Γιόγιακας: Αδειάζει από γιατρούς το Νοσοκομείο Φιλιατών Reviewed by thespro.gr on Παρασκευή, Δεκεμβρίου 15, 2017 Rating: 5

Principal Ηγουμενίτσα: Γνωρίστε τη νέα μας Wine List

Παρασκευή, Δεκεμβρίου 15, 2017


Σάββατο βράδυ παρουσιάζουμε την καινούργια μας wine list στο αγαπημένο μας Principal με ελεύθερο μπουφέ. 
Σας περιμένουμε να ανακαλύψουμε τον κόσμο του κρασιού.
 Principal - στα Πλατάνια Ηγουμενίτσας



Read More »
Principal Ηγουμενίτσα: Γνωρίστε τη νέα μας Wine List Principal Ηγουμενίτσα: Γνωρίστε τη νέα μας Wine List Reviewed by thespro.gr on Παρασκευή, Δεκεμβρίου 15, 2017 Rating: 5

Θεσπρωτία: Χριστουγεννιάτικα κάλαντα από τους Βουλευτές, τους Δημάρχους και τον Αντιπεριφερειάρχη (ΒΙΝΤΕΟ)

Παρασκευή, Δεκεμβρίου 15, 2017




Read More »
Θεσπρωτία: Χριστουγεννιάτικα κάλαντα από τους Βουλευτές, τους Δημάρχους και τον Αντιπεριφερειάρχη (ΒΙΝΤΕΟ) Θεσπρωτία: Χριστουγεννιάτικα κάλαντα από τους Βουλευτές, τους Δημάρχους και τον Αντιπεριφερειάρχη (ΒΙΝΤΕΟ) Reviewed by thespro.gr on Παρασκευή, Δεκεμβρίου 15, 2017 Rating: 5

Ηλιούγεννα: Το αρχαίο Ελληνικό έθιμο των Χριστουγέννων

Παρασκευή, Δεκεμβρίου 15, 2017

Τα Χριστούγεννα η εορτή της ανάμνησης της γεννήσεως του Ιησού Χριστού δηλαδή, αποτελούν την μεγαλύτερη γιορτή του Χριστιανισμού, αποτελώντας ημέρες χαράς για όλον τον Χριστιανικό κόσμο. Λόγω βέβαια της «οικονομικής εκμετάλλευσης» και του τεράστιου «οικονομικού τζίρου της εορτής» τα Χριστούγεννα εορτάζονται πλέον σχεδόν σε όλο τον κόσμο.

Ιχνηλατώντας την ιστορικότητα της εορτής ανακαλύπτουμε ενδιαφέροντα στοιχεία που αφορούν την ημερομηνία της εορτής, αλλά και συσχετίσεις με συνήθειες στον αρχαίο κόσμο. Αναζητώντας την ακριβή ημερομηνία γενέσεως του Ιησού ανακαλύπτουμε ότι αφενός στην καινή Διαθήκη δεν γίνεται αναφορά για την εορτή Χριστουγέννων και αφετέρου ότι κανείς από τους Αποστόλους δεν τήρησε την 25η Δεκεμβρίου ως γενέθλια ημέρα του. Στην πραγματικότητα δεν γνωρίζουμε πότε ακριβώς γεννήθηκε ο Ιησούς Χριστός, (υπολογίζεται πως γεννήθηκε μεταξύ του 6 - 2 π. X.) Υπάρχουν όμως ενδείξεις που συνηγορούν στην Φθινοπωρινή γέννηση του, και όχι στην χειμερινή.Το εδάφιο από το Ευαγγέλιο του Λουκά παραδείγματος χάριν αναφέρει:
«Οι ποιμένες ήσαν κατά το αυτό μέρος διανυκτερεύοντες εν τοις αγροίς, και φυλάττοντες φύλακας της νυκτός επί το ποίμνιον αυτών» (2: 8). Η φράση αυτή έρχεται σε αντίθεση με τις πρακτικές των βοσκών καθώς τον χειμώνα λόγω του ψύχους οι ποιμένες δεν διανυκτερεύουν στους αγρούς. Αυτό μας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι η γέννηση του Ιησού δεν έγινε το Δεκέμβριο αλλά το Φθινόπωρο εφόσον τα κοπάδια δεν ήταν στις στάνες. Γνωρίζουμε επίσης ότι η γέννηση συνέπεσε, με την απογραφή, που συνήθως γινόταν μετά την συγκομιδή, κατά τις αρχές Οκτωβρίου. Ο Ευαγγελιστής Ιωάννης επίσης συσχετίζει την γέννηση του Ιησού Χριστού με την εορτή της «Σκηνοπηγίας», η οποία γινόταν τον Οκτώβρη.

Στην Αγία Γραφή γενέθλιες και ονομαστικές εορτές δεν συνιστούνται. Στην πραγματικότητα τα Χριστούγεννα δεν συμπεριλαμβάνοντα στις αρχαίες γιορτές της Χριστιανικής Εκκλησίας, και μάλιστα η τήρηση των γενεθλίων καταδικάζονταν σαν ένα αρχαίο Ελληνικό "ειδωλολατρικό" έθιμο απεχθές στους Χριστιανούς. Ημέρα μνήμης των αγίων και μαρτύρων όριζαν αυτή του θανάτου. Η Καθολική Εγκυκλοπαίδεια αναφέρει σχετικά : «Τα Χριστούγεννα δεν ήταν ανάμεσα στις πρώτες εορτές της Εκκλησίας. Ο Ειρηναίος και ο Τερτυλλιανός την παραλείπουν από τους καταλόγους των εορτών» Έτσι Τα Χριστούγεννα ως εορτή των γενεθλίων του δεν γιορτάζονταν τα πρώτα 300 χρόνια. Η καθιέρωση της 25ης Δεκεμβρίου ως ημέρα των Χριστουγέννων έγινε στη Ρώμη από τον Πάπα Ιούλιο τον Α, τον 4ο μ.χ. αιώνα, μετά από έρευνα που έγινε στα αρχεία της Ρώμης για την χρονιά επί Αυγούστου απογραφής, και κατόπιν υπολογισμών βάση των Ευαγγελίων. Ένα στοιχείο που λήφθηκε υπόψιν είναι το η φράση από το κατ’ Ιωάννη γ’30«Εκέινον δει αυξάνειν, εμέ ελατούσθαι»

Στην πραγματικότητα όμως αυτό συνέβη διότι η συγκεκριμένη ημερομηνία συνέπεφτε με τις αρχαίες εορτές του Χειμερινού Ηλιοστασίου και την «Επιστροφή» του Ηλίου. Έκτοτε ο Χριστός όφειλε να είναι ο Ήλιος ο δίδων το φως εις τον κόσμο. Πριν εορταζόταν στις 6 Ιανουαρίου μαζί με τη βάπτιση του Ιησού (Θεοφάνεια). Αργότερα το έθιμο πιθανολογείται ότι μεταφέρθηκε στην Ανατολή, πιθανόν από τον Γρηγόριο τον Ναζιανζηνό το 378-381 περίπου μ.Χ. Ο Ιωάννης Χρυσόστομος (345-407 μ.Χ.) σε ομιλία του για τη γέννηση του Χριστού, αναφέρει ότι είχε αρχίσει στην Αντιόχεια να γιορτάζονται τα Χριστούγεννα στις 25 Δεκεμβρίου. Το σίγουρο είναι ότι την εποχή του Ιουστινιανού, τον 6ο αιώνα, ο εορτασμός των Χριστουγέννων στις 25 Δεκεμβρίου είχε εξαπλωθεί σχεδόν σε όλη την Ανατολή.


Τι εόρταζαν οι Αρχαίοι Έλληνες την περίοδο των Χριστουγέννων;

Οι αρχαίοι Έλληνες κατά την χειμερινή τροπή του ήλιου γιόρταζαν την γέννηση του Διονύσου. Ο Διόνυσος αποκαλούταν «σωτήρ» και θείο «βρέφος», το οποίο γεννήθηκε από την παρθένο Σέμελη. Ήταν ο καλός «Ποιμήν», του οποίου οι ιερείς κρατούν την ποιμενική ράβδο, όπως συνέβαινε και με τον Όσιρη. Τον χειμώνα θρηνούσαν το σκοτωμό του Διονύσου από τους Τιτάνες, αλλά στις 30 Δεκεμβρίου εόρταζαν την αναγέννησή του. Οι γυναίκες-ιέρειες ανέβαιναν στην κορυφή του ιερού βουνού και κρατώντας ένα νεογέννητο βρέφος φώναζαν «ο Διόνυσος ξαναγεννήθηκε. Ο Διόνυσος ζει» , ενώ σε επιγραφή αφιερωμένη στον Διόνυσο αναγράφεται:«Εγώ είμαι που σε προστατεύω και σε οδηγώ, εγώ είμαι το 'Αλφα και το Ωμέγα».

Αυτή η αρχαία Ελληνική γιορτή, είχε επίσης ταυτιστεί και με την γιορτή του Ηλίου, τον οποίο οι αρχαίοι λαοί είχαν θεοποιήσει. Συγκεκριμένα στους Έλληνες, είχε ταυτιστεί με τον Φωτοφόρο Απόλλωνα του Ηλίου, ο οποίος απεικονιζόταν πάνω στο ιπτάμενο άρμα του να μοιράζει το φως του Ηλίου. Οι αρχαίοι λαοί αναπαριστούσαν την κίνηση του ήλιου με την ζωή ενός ανθρώπου που γεννιόταν κατά την χειμερινή τροπή του ήλιου που μεγάλωνε βαθμιαία καθώς αυξάνονταν και οι ώρες που ο ήλιος φωταγωγούσε την Γη, και πέθαινε ή ανασταίνονταν τον Μάρτιο την ημέρα της Εαρινής Ισημερίας, συμβολίζοντας με αυτόν τον τρόπο την αναγέννηση του φυτικού βασιλείου μέσα από την μήτρα της Γης. Το χειμερινό Ηλιοστάσιο 22-25 Δεκεμβρίου σημαίνει την αρχή του χειμώνα, και ο Ηλιος αρχίζει βαθμιαία να αυξάνει την ημέρα έως ότου εξισωθεί με την νύχτα, κατά την Ιση-μερία τον Μάρτιο. Τότε ο Ήλιος νικά το σκοτάδι, και έρχεται η άνοιξη, η εποχή της αναγέννησης για την φύση.


Η εορτή αυτή πέρασε και στην αρχαία Ρώμη με τις δημοφιλείς γιορτές των Σατουρνάλιων, προς τιμήν του Κρόνου τον Δεκέμβριο αλλά και της θεάς Δήμητρας, γι΄ αυτό και έκαναν θυσίες χοίρων για την ευφορία της γης . Τα Σατουρνάλια ήταν από τις σημαντικότερες και ονομάζονταν: « DIES INVICTI SOLIS », δηλαδή «Ημέρα του αήττητου ήλιου». Μια γιορτή που φυσικά την είχαν πάρει απο την γιορτή του Φωτοφόρου Απόλλωνα - Ηλίου!

Στην αρχαία Ρώμη, η εορτή άρχιζε στις 17 Δεκεμβρίου και διαρκούσε επτά ήμερες. Στην εορτή αυτή αντάλλασσαν δώρα, συνήθως λαμπάδες και στα παιδία έδιναν πήλινες κούκλες και γλυκά σε σχήμα βρέφους για να θυμίζουν το Κρόνο, που τρώει τα παιδιά του. Σταδιακά λοιπόν τα γενέθλια του θεού Ήλιου μετατράπηκαν σε γενέθλια του Υιού του Θεού. Θα πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι οι «εθνικοί» αποκαλούσαν την Πρώτη Ημέρα της εβδομάδας Ημέρα του θεού-Κυρίου Ήλιου, ορολογία την οποία αργότερα χρησιμοποίησαν και οι εκκλησιαστικοί Πατέρες για λόγους σκοπιμότητας ίσως. Κάτι που διασώζεται έως σήμερα στα Αγγλικά ως SUN-DAY, στα Γερμανικά SONN-TAG.
Ο Ιουστίνος ο μάρτυς (114-165 μ.Χ.) γράφει στη 2η απολογία του για τον Ιησού «...σταυρώθηκε, πριν το Σάββατο, ΠΟΥ ΗΤΑΝ Η ΗΜΕΡΑ ΤΟΥ "ΚΡΟΝΟΥ" και την επόμενη ημέρα ΠΟΥ ΗΤΑΝ Η ΗΜΕΡΑ ΤΟΥ (θεού) "ΗΛΙΟΥ" και η οποία μετονομάσθηκε σε ΚΥΡΙΑΚΗ, αναστήθηκε και εμφανίσθηκε στους μαθητές Του...»

Οι Αιγύπτιοι στις 25 Δεκεμβρίου εόρταζαν την γέννηση του θεού-ήλιου Όσιρη. Μετά την δολοφονία του ένα δένδρο ξεφύτρωσε στο οποίο ο Ίσις,σε κάθε επέτειο της γέννησης του στις 25 Δεκεμβρίου, άφηνε δώρα γύρω από το δένδρο. Οι Βαβυλώνιοι, και οι Φοίνικες ονόμαζαν το θεό-ήλιο Βαάλ , οι Πέρσες λάτρευαν τη γέννηση του Αήττητου-ήλιου και θεού Μίθρα Βασιλιά, ενώ οι Βραχμάνοι στην γέννηση του ψάλλουν: «Εγέρσου ω βασιλιά του κόσμου, έλα σε μας από τις σκηνές σου».

Εκτός όμως της ημέρας της γέννησης και πολλές από τις παραδόσεις που συνδέονται με τα Χριστούγεννα (ανταλλαγή δώρων, στολισμοί, κάλαντα, Χριστουγεννιάτικο δέντρο κλπ.) έχουν τις ρίζες τους σε παλαιότερες θρησκείες. Πιο συγκεκριμένα τα κάλαντα!
Πίσω από τα κάλαντα κρύβεται ένα αρχαίο Ελληνικό έθιμο με το όνομα Ειρεσιώνη, που αναφέρεται ήδη από τον Όμηρο, ο οποίος ευρισκόμενος στην Σάμο, σκάρωσε διάφορα τραγούδια τα οποία μαζί με μια ομάδα παιδιών τα τραγουδούσαν στα σπίτια των πλουσίων ευχόμενοι πλούτο, χαρά και ειρήνη. Συμβόλιζε την ευφορία και γονιμότητα της γης και εορτάζονταν δυο φορές το χρόνο, μια την άνοιξη με σκοπό την παράκληση των ανθρώπων προς τους θεούς κυρίως του Απόλλωνος-ήλιου και των Ωρών για προστασία της σποράς και μια το φθινόπωρο, για να τους ευχαριστήσουν για την συγκομιδή των καρπών. Ταυτόχρονα με τις ευχαριστίες προς τους θεούς, έδιναν ευχές και στους συνανθρώπους.




Τα παιδιά γύριζαν από σπίτι σε σπίτι, κρατώντας ελιάς ή δάφνης στολισμένα με μαλλί (σύμβολο υγείας και ομορφιάς) και καρπούς κάθε λογής, τραγουδώντας για καλύτερη τύχη και γονιμότητα της γης. Πολλά από τα παιδιά έφεραν τον κλάδο σπίτι τους και τον κρεμούσαν στην πόρτα όπου έμενε όλο το έτος.(κάτι που συνηθίζουμε να κάνουμε σήμερα την Πρωτομαγιά).

Ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο του Αποστόλου Αρβανιτόπουλου, σχετικό με τα έθιμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου και των καλάνδων, μας σώζει ο Φίλιππος Βρετάκος στο βιβλίο του "Οι δώδεκα μήνες του έτους και αι κυριώτεραι εορταί των". Σε αυτό το βιβλίο του ο Φίλιππος Βρετάκος μας λέει:
"Το χριστουγεννιάτικον δένδρον συμβολίζει την αιωνιότητα της ζωής, διότι δεν γηράσκει και δεν χάνει, επομένως, την νεότητά του. Το δένδρον όμως των Χριστουγέννων δεν το ευρίσκω, εγώ τουλάχιστον, ως ξενικήν συνήθειαν, ως νομίζεται γενικώς, αλλ' εν μέρει ως αρχαίαν ελληνικήν. Είναι, δηλαδή, υπολείμματα της περιφήμου "ειρεσιώνης", και της "ικετηρίας" των αρχαίων Ελλήνων, και μάλιστα των αρχαίων Αθηναίων. Ήσαν δε η μεν Ικετηρία κλάδος ελαίας, από του οποίου εκρέμων ποκάρια μαλλιού, και έφερον αυτόν όσοι ήθελον να ικετεύσουν τον Θεόν ομαδικώς, δια την απαλλαγήν του τόπου από δεινού τινός κακού, π.χ. από νοσήματος, πανώλους, χολέρας ή ομοίου. Ως επί το πολύ, όμως, εβάσταζε την Ικετηρίαν άνθρωπος, ο οποίος ήθελε να τεθή υπό την προστασίαν θεού και της ανωτέρας αρχής, για να προβή εις αποκαλύψεις εναντίον ισχυρών ανθρώπων ή αρχόντων." ("Κληρονομία του αρχαίου κόσμου", εφημερίς "Εθνος", 31 Δεκεμ.1937)

Το χριστουγεννιάτικο δέντρο εμφανίστηκε για πρώτη φορά στη Γερμανία στο τέλος του 16ου, αλλά έως τις αρχές του 19ου αιώνα δεν ήταν διαδεδομένο ευρέως - τοποθετούνταν μόνο στις εκκλησίες. Το δέντρο ως Χριστιανικό σύμβολο, συμβολίζει την ευτυχία που κρύβει για τον άνθρωπο η γέννηση του Χριστού. Σταδιακά το δένδρο άρχισε να γεμίζει με διάφορα χρήσιμα είδη- κυρίως φαγώσιμα κι αργότερα ρούχα κι άλλα είδη καθημερινής χρήσης, (κάτι που γινόταν στους αρχαίους Ελληνικούς ναούς) συμβολίζοντας την προσφορά των Θείων Δώρων. Στην σύγχρονη Ελλάδα το έθιμο το εισήγαγαν οι Βαυαροί με τον στολισμό στα ανάκτορα του Όθωνα το 1833. Μετά τον το Β’ παγκόσμιο πόλεμο το δέντρο με τις πολύχρωμες μπάλες μπήκε σε όλα τα ελληνικά σπίτια.

Φυσικά μεγάλη εντύπωση προκαλεί και το μυθολογικό γεγονός του "Αγιοβασίλη" με το έλκηθρο του που το κινούν οι ιπτάμενοι τάρανδοι. Ούτε αυτό όπως καταλαβαίνετε, δεν θα μπορούσε να μην παρθεί απο την Αρχαία Ελλάδα. Όπως αναφέραμε πιο πρίν , τον μήνα Δεκέμβριο, οι Έλληνες γιόρταζαν τον Διόνυσο αλλά και τον Φωτοφόρο Απόλλωνα-Ηλίου παριστάνοντας τον πάνω στο ιπτάμενο άρμα του, να μοιράζει το φως. Το άρμα έγινε έλκηθρο, τα άλογα έγιναν τάρανδοι και το "δώρο" του φωτός που μοίραζε στους ανθρώπους ...έγινε κυριολεκτικά "μοίρασμα δώρων".

Τέλος το κόψιμο της βασιλόπιτας αποτελεί εξέλιξη του αρχαιο Ελληνικού εθίμου του εορταστικού άρτου, τον οποίο οι αρχαίοι Έλληνες πρόσφεραν στους θεούς σε μεγάλες αγροτικές γιορτές, όπως τα Θαλύσια και τα Θεσμοφόρια. 



Read More »
Ηλιούγεννα: Το αρχαίο Ελληνικό έθιμο των Χριστουγέννων  Ηλιούγεννα: Το αρχαίο Ελληνικό έθιμο των Χριστουγέννων Reviewed by thespro.gr on Παρασκευή, Δεκεμβρίου 15, 2017 Rating: 5

Ευχές από το ΤΕΙ Ηπείρου

Παρασκευή, Δεκεμβρίου 15, 2017





Read More »
Ευχές από το ΤΕΙ Ηπείρου Ευχές από το ΤΕΙ Ηπείρου Reviewed by thespro.gr on Παρασκευή, Δεκεμβρίου 15, 2017 Rating: 5

Ορειβατικός Σύλλογος Ηγουμενίτσας: Εξόρμηση στα όρη Τσαμαντά

Παρασκευή, Δεκεμβρίου 15, 2017


Ο Ορειβατικός Σύλλογος Ηγουμενίτσας θα πραγματοποιήσει εξόρμηση την Κυριακή 17-12-2017 στα όρη Τσαμαντα, στην Κορτιά με 2 πορείες:
1.Τσαμαντάς (φυλάκιο) - Συρματόπλεγμα - Τσούκα Ρόσσα -Τσαμαντάς (φυλάκιο)
2. Τσαμαντάς (φυλάκιο) - Αγ. Δημήτριος - Περιστερόγραβα - κορ. Λιζντίνου (Κορτιά 1524μ) - Κορυφογραμμή Κορτιάς - κορ. Φούρκα (1640μ) - Σέλωμα - Σύνορο - Τσαμαντάς (φυλάκιο)


A: Τσαμαντάς (φυλάκιο) - Συρματόπλεγμα - Τσούκα Ρόσσα –Τσαμαντάς.
Ώρες πορείας: 6
Συνολική απόσταση: 12 χλμ
Υψομετρική διαφορά: 900μ.
Β.Δ.: 1
Υποχρεωτικός Εξοπλισμός: Ορειβατικά μποτάκια, Ζευγάρι μπατόν.


B: Τσαμαντάς (φυλάκιο) - Αγ. Δημήτριος - Περιστερόγραβα - κορ. Λιζντίνου
(Κορτιά 1524μ) - Κορυφογραμμή Κορτιάς - κορ. Φούρκα (1600μ) - Σέλωμα -
Σύνορο - Τσαμαντάς (φυλάκιο)
Ώρες πορείας: 8
Συνολική απόσταση: 17 χλμ
Υψομετρική διαφορά: 1050μ.
ΒΔ.: 2
Υποχρεωτικός Εξοπλισμός: Ορειβατικά μποτάκια, Ζευγάρι μπατόν.

Εξοπλισμός: Ορειβατικά μποτάκια, ζευγάρι μπατόν, ατομικό φαρμακείο,
αδιάβροχο/αντιανεμικό, νερό 2 λίτρα, κολατσιό, καπέλο, αντιηλιακό,
σφυρίχτρα, φακός, ρουχισμός κατάλληλος για την εποχή και δεύτερη αλλαξιά
ρούχων (στο λεωφορείο).

Αναχώρηση στις 7.00πμ από το Πάνθεον.

Δηλώσεις συμμετοχής από Τετάρτη 13-12 εώς Παρασκευή 15-12 19.00-21.00 στα
γραφεία του συλλόγου: Κτίριο παλιάς μαθητικής Εστίας, 2ος όροφος από
αριστερή σκάλα.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: 2665400802 (TET-ΠΕΜ-ΠΑΡ 19.00-21.00)

Η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΙΣ ΠΟΡΕΙΕΣ ΜΕ ΑΘΛΗΤΙΚΟ ΠΑΠΟΥΤΣΙ ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ.

ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΔΕΝ ΙΣΧΥΟΥΝ ΚΑΙ ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΔΕΝ
ΕΞΑΣΦΑΛΙΖΟΥΝ ΘΕΣΗ ΣΤΟ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟ.


 
Read More »
Ορειβατικός Σύλλογος Ηγουμενίτσας: Εξόρμηση στα όρη Τσαμαντά Ορειβατικός Σύλλογος Ηγουμενίτσας: Εξόρμηση στα όρη Τσαμαντά Reviewed by thespro.gr on Παρασκευή, Δεκεμβρίου 15, 2017 Rating: 5

Ευχές από τον Οργανισμό Λιμένος Ηγουμενίτσας

Παρασκευή, Δεκεμβρίου 15, 2017





Read More »
Ευχές από τον Οργανισμό Λιμένος Ηγουμενίτσας Ευχές από τον Οργανισμό Λιμένος Ηγουμενίτσας Reviewed by thespro.gr on Παρασκευή, Δεκεμβρίου 15, 2017 Rating: 5

Ευχές από τον Δήμο Σουλίου

Παρασκευή, Δεκεμβρίου 15, 2017




Read More »
Ευχές από τον Δήμο Σουλίου Ευχές από τον Δήμο Σουλίου Reviewed by thespro.gr on Παρασκευή, Δεκεμβρίου 15, 2017 Rating: 5

Για την άλλη εβδομάδα αναβάλλεται το Χριστουγεννιάτικο χωριό στον Ξηρόλοφο Παραμυθιάς

Παρασκευή, Δεκεμβρίου 15, 2017


To 3ήμερο Χριστουγεννιάτικο χωριό στο Ξηρόλοφο Παραμυθιάς ΑΝΑΒΑΛΛΕΤΑΙ λόγω των καιρικών φαινομένων και θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 21 , Παρασκευή 22 και Σάββατο 23 Δεκεμβρίου . 
Σύντομα θα δημοσιευτεί και το ΝΕΟ πρόγραμμα εκδηλώσεων . 

Εκ του Εκπολιτιστικού συλλόγου απανταχού Ξηρολοφιτών "Ο κοκκυτός"



 
Read More »
Για την άλλη εβδομάδα αναβάλλεται το Χριστουγεννιάτικο χωριό στον Ξηρόλοφο Παραμυθιάς Για την άλλη εβδομάδα αναβάλλεται το Χριστουγεννιάτικο χωριό στον Ξηρόλοφο Παραμυθιάς Reviewed by thespro.gr on Παρασκευή, Δεκεμβρίου 15, 2017 Rating: 5

Σελίδες

Από το Blogger.