Χριστουγεννιατικη παράσταση κουκλοθεάτρου από τον Πολιτιστικό Σύλλογο Λαδοχωρίου

Δευτέρα, Δεκεμβρίου 02, 2024
Χριστουγεννιατικη παράσταση κουκλοθεάτρου από τον Πολιτιστικό Σύλλογο Λαδοχωρίου



Πολιτιστικός σύλλογος Λαδοχωρίου
Χριστουγεννιατικη παράσταση κουκλοθεάτρου
 Σάββατο 07/12/24
Ώρα 17:30
#Μια νύχτα με τους καλικάντζαρους#
Κουκλοθέατρο Βυσσινόκηπος
Χώρος: Θέατρο ΦΑΟΣ.
Ηγουμενίτσα
Γενική είσοδος 12 ευρώ.
Προπώληση 10 ευρώ στο βιβλιοπωλείο
* Η ΘΕΤΙΣ *
Γρ.Λαμπράκη 24, Ηγουμενίτσα
Τηλέφωνο κρατήσεων 690 845 6821
Read More »
Χριστουγεννιατικη παράσταση κουκλοθεάτρου από τον Πολιτιστικό Σύλλογο Λαδοχωρίου Χριστουγεννιατικη παράσταση κουκλοθεάτρου από τον Πολιτιστικό Σύλλογο Λαδοχωρίου Reviewed by thespro.gr on Δευτέρα, Δεκεμβρίου 02, 2024 Rating: 5

Η Προγονάτη Άρτα, υποψήφια με τον συνδυασμό του Αντώνη Νικολάου «Συνεργασία για Ανανέωση και Νέα Πορεία»

Δευτέρα, Δεκεμβρίου 02, 2024
Η Προγονάτη Άρτα, υποψήφια με τον συνδυασμό του Αντώνη Νικολάου «Συνεργασία για Ανανέωση και Νέα Πορεία»


Ονομάζομαι Προγονάτη Άρτα και είμαι υποψήφια στο Εμπορικό Τμήμα του Επιμελητηρίου Θεσπρωτίας, με το συνδυασμό του Αντώνη Νικολάου «Συνεργασία για Ανανέωση και Νέα Πορεία». 
Το όραμά μου είναι η δημιουργία ενός πιο δυναμικού και ανταγωνιστικού εμπορικού περιβάλλοντος που θα στηρίζει τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και θα προάγει την καινοτομία. 
Αναμένω με ενθουσιασμό την ευκαιρία να συμβάλλω στο έργο του Επιμελητηρίου και να εργαστώ για ένα καλύτερο αύριο για όλους μας. Σας καλώ να με στηρίξετε στην προσπάθεια αυτή.

Προγονάτη Άρτα 
Υποψήφια Σύμβουλος Επιμελητηρίου Θεσπρωτίας
«Συνεργασία για Ανανέωση και Νέα Πορεία - Αντώνης Νικολάου»
Read More »
Η Προγονάτη Άρτα, υποψήφια με τον συνδυασμό του Αντώνη Νικολάου «Συνεργασία για Ανανέωση και Νέα Πορεία» Η Προγονάτη Άρτα, υποψήφια με τον συνδυασμό του Αντώνη Νικολάου «Συνεργασία για Ανανέωση και Νέα Πορεία» Reviewed by thespro.gr on Δευτέρα, Δεκεμβρίου 02, 2024 Rating: 5

Ήπειρος: 2,3 εκατομμύρια για δίκτυο μονοπατιών

Δευτέρα, Δεκεμβρίου 02, 2024

Ήπειρος: 2,3 εκατομμύρια για δίκτυο μονοπατιών


Ένα μεγάλο δίκτυο μονοπατιών θα καταφέρει να συντηρήσει και να αναβαθμίσει η Περιφέρεια Ηπείρου με πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης. Το έργο έχει ήδη ενταχθεί και στην Περιφερειακή Επιτροπή που συνεδριάζει την Τετάρτη θα γίνει η αποδοχή των όρων ένταξης ώστε να περάσει στην φάση της δημοπράτησης.

Η δημιουργία δικτύου μονοπατιών πεζοπορίας εντός των ορίων των Δήμων Ζαγορίου, Κόνιτσας, Μετσόβου και Πωγωνίου έχει προϋπολογισμό 2,3 εκατομμυρίων ευρώ.

Το φυσικό του αντικείμενο περιλαμβάνει 67 επιμέρους τμήματα, με συνολικό μήκος 565,426 χλμ τα οποία διατρέχουν τους τέσσερις Δήμους.

Το Δίκτυο διασχίζει περιοχές με μέρη με φυσική ομορφιά, μοναδικά τοπία, ενδιαφέρον ανθρωπογενές περιβάλλον, πολιτιστικά μνημεία κ.α.

Τα τεχνικά έργα που προτείνονται περιλαμβάνουν:

• Εκθαμνώσεις – κλαδεύσεις
• Απομάκρυνση φερτών υλικών
• Υπέρβαση πρανούς
• Σκαλοπάτια (πέτρινα και ξύλινα)
• Τοίχοι αντιστήριξης
• Βελτίωση βατότητας (λιθόστρωση)
• Κρήνες
• Χώροι αναψυχής (κιόσκια, παγκάκια, κλπ)
• Σήμανση

Read More »
Ήπειρος: 2,3 εκατομμύρια για δίκτυο μονοπατιών Ήπειρος: 2,3 εκατομμύρια για δίκτυο μονοπατιών Reviewed by thespro.gr on Δευτέρα, Δεκεμβρίου 02, 2024 Rating: 5

Δωρεά απινιδωτή στην κοινότητα Νέας Σελεύκειας

Δευτέρα, Δεκεμβρίου 02, 2024
Δωρεά απινιδωτή στην κοινότητα Νέας Σελεύκειας


Ο Σύλλογος  Στήριξης και Αλληλεγγύης Ατόμων με Σκλήρυνση Κατά Πλάκας Ν. Θεσπρωτίας ευχαριστεί θερμά τον Βουλευτή Θεσπρωτίας Κο. Γιόγιακα Βασίλειο, για την δωρεά ενός απινιδωτή ο οποίος στην συνέχεια δόθηκε στην Τοπική Κοινότητα Νέας Σελεύκειας και στον Μικρασιατικό πολιτιστικό σύλλογο Νέας Σελεύκειας προκειμένου να βρίσκεται σε κεντρικό σημείο για το χωριό. 
Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν ο Βουλευτής Θεσπρωτίας Βασίλειος Γιόγιακας, ο Δήμαρχος Ηγουμενίτσας Παναγιώτης Νταής, αντιδήμαρχοι του Δήμου Ηγουμενίτσας, η Πρόεδρος και μέλη της Τοπικής Κοινότητας καθώς και μέλη του Πολιτιστικού συλλόγου.
Read More »
Δωρεά απινιδωτή στην κοινότητα Νέας Σελεύκειας Δωρεά απινιδωτή στην κοινότητα Νέας Σελεύκειας Reviewed by thespro.gr on Δευτέρα, Δεκεμβρίου 02, 2024 Rating: 5

Παρουσίαση του «Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου (ΕΠΣ) για την παράκτια ζώνη της Ηπείρου»

Δευτέρα, Δεκεμβρίου 02, 2024

Παρουσίαση του «Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου (ΕΠΣ) για την παράκτια ζώνη της Ηπείρου»


Ο Δήμος Φιλιατών σας προσκαλεί την Τετάρτη 4 Δεκεμβρίου 2024 και ώρα 18.00, στο Πνευματικό Κέντρο Σαγιάδας, όπου θα πραγματοποιηθεί η παρουσίαση του «Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου (ΕΠΣ) για την παράκτια ζώνη της Ηπείρου» και θα ακολουθήσει συζήτηση.

Η περιοχή για την οποία εκπονείται η μελέτη περιλαμβάνει και τη Δ.Ε. Σαγιάδας, αφορά άμεσα τις κοινότητες Σαγιάδας, Ασπροκκλησίου, Σμέρτου, Κεστρίνης, Ραγίου και κρίνεται απαραίτητη η παρουσία όλων των φορέων και των πολιτών.
Read More »
Παρουσίαση του «Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου (ΕΠΣ) για την παράκτια ζώνη της Ηπείρου» Παρουσίαση του «Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου (ΕΠΣ) για την παράκτια ζώνη της Ηπείρου» Reviewed by thespro.gr on Δευτέρα, Δεκεμβρίου 02, 2024 Rating: 5

Ήπειρος.. Οι κτηνοτρόφοι λιγοστεύουν, οι ποσότητες γάλακτος μειώνονται..

Δευτέρα, Δεκεμβρίου 02, 2024

Ήπειρος.. Οι κτηνοτρόφοι λιγοστεύουν, οι ποσότητες γάλακτος μειώνονται..


Η Ήπειρος αποτελεί μία από τις περιοχές της χώρας που «επενδύουν» στον πρωτογενή τομέα. Κυρίως στην κτηνοτροφία. Όμως ο κλάδος συνεχώς συρρικνώνεται. Ο αριθμός των μονάδων μειώνεται, όπως και οι ποσότητες γάλακτος που παράγονται.

Φυσικά δεν μπορεί να γίνει καμία σύγκριση της Ηπείρου με περιφέρειες της Ευρωπαϊκής Ένωσης που θεωρούνται κατ΄εξοχήν αγροτικής καθώς τότε θα μιλάμε για σταγόνα στον ωκεανό.. Και δεν θα φταίει μόνο η έκταση που καταλαμβάνει η κάθε μία.

Τα επίσημα στοιχεία από τον ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ δείχνουν ότι το 2024 είναι μία ακόμη χρονιά που οδήγησε σε περαιτέρω συρρίκνωση τον κλάδο.

Η κτηνοτροφία δεν είναι εύκολος τομέας και έχει επισημανθεί από πολλές πλευρές πως δύσκολα κάποιος νέος που θα ξεκινήσει μέσω των αντίστοιχων προγραμμάτων νέων αγροτών θα παραμείνει και μετά την λήξη του προγράμματος.

Παράλληλα, η οικογενειακή κτηνοτροφία, κάτι που αποτελούσε παράδοση στην Ήπειρο χάνεται μαζί με τους ανθρώπους μεγαλύτερης ηλικίας.

Τα στοιχεία αποτυπώνουν μία θλιβερή πραγματικότητα σε μία περιοχή όπου ο πρωτογενής τομέας, τουλάχιστον στα λόγια, είναι προτεραιότητα.

Πρόβειο γάλα

Το 2023, οι κτηνοτρόφοι που ασχολούνται με την προβατοτροφία και παρήγαγαν πρόβειο γάλα ανερχόταν στους 3.160. Στο Νομό Άρτας 634, στο Νομό Θεσπρωτίας 661, στο Νομό Ιωαννίνων 1121 και στο Νομό Θεσπρωτίας 744.

Η ποσότητα πρόβειου γάλακτος ήταν 50.459.642.

Το 2024 οι παραγωγοί μειώθηκαν και μάλιστα σημαντικά. Περιορίστηκαν σε 2.930 εκ των οποίων οι 589 στο Νομό Άρτας, οι 612 στο Νομό Θεσπρωτίας, οι 1.017 στο Νομό Ιωαννίνων και οι 712 στο Νομό Πρέβεζας. Απώλειες δηλαδή καταγράφουν και οι τέσσερις νομοί. Η ποσότητα γάλακτος μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου ήταν 40.439.742.

Για να γίνει ακόμη πιο αντιληπτή η μεγάλη συρρίκνωση του κλάδου αρκεί να αναφερθεί ότι το 2020, τέσσερα χρόνια πριν δηλαδή, οι παραγωγοί πρόβειου γάλακτος στην Ήπειρο ήταν 3.839. Σε μία τετραετία δηλαδή περίπου 800 παραγωγοί εγκατέλειψαν τον κλάδο!

Γίδινο γάλα

Το 2023, οι παραγωγοί γίδινου γάλακτος ήταν 895 εκ των οποίων οι 147 στην Άρτα, οι 225 στη Θεσπρωτία, οι 307 στο Νομό Ιωαννίνων και οι 216 στο Νομό Πρέβεζας. Η ποσότητα γάλακτος την ίδια χρονιά ανήλθε σε 6.734.164.

Το 2024 καταγράφεται περαιτέρω συρρίκνωση του κλάδου με μείωση του αριθμού των παραγωγών οι οποίοι ανέρχονται στους 783. Στο Νομό Άρτας είναι 142, στο Νομό Θεσπρωτίας 196, στο Νομό Ιωαννίνων 250 και στο Νομό Πρέβεζας 195. Η ποσότητα γάλακτος ανήλθε σε 5.559.784.

Αγελαδινό γάλα

Το 2023 οι παραγωγοί αγελαδινού γάλακτος και στους τέσσερις νομούς της Ηπείρου ήταν 66, εκ των οποίων 22 στο Νομό Ιωαννίνων, 28 στην Πρέβεζα, 12 στην Άρτα και τέσσερις στην Θεσπρωτία.

Η παραγωγή γάλακτος την ίδια χρονιά σύμφωνα με τα στοιχεία του ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ ανήλθε σε 15.109.556.

Το 2024 οι παραγωγοί γάλακτος μειώθηκαν στους 57 εκ των οποίων οι 24 στην Πρέβεζα, 17 στα Ιωάννινα, 12 στην Άρτα και τέσσερις στην Θεσπρωτία. Οι ποσότητες γάλακτος μέχρι και το τέλος Σεπτεμβρίου ήταν 11.550.130.

Read More »
Ήπειρος.. Οι κτηνοτρόφοι λιγοστεύουν, οι ποσότητες γάλακτος μειώνονται.. Ήπειρος.. Οι κτηνοτρόφοι λιγοστεύουν, οι ποσότητες γάλακτος μειώνονται.. Reviewed by thespro.gr on Δευτέρα, Δεκεμβρίου 02, 2024 Rating: 5

Εντοπίστηκε νεκρός στο Χάνι Δελβινάκι ο 76χρονος που αγνοούνταν

Δευτέρα, Δεκεμβρίου 02, 2024

Εντοπίστηκε νεκρός στο Χάνι Δελβινάκι ο 76χρονος που αγνοούνταν


Νεκρός βρέθηκε ο 76χρονος ηλικιωμένος που αγνοούνταν μετά την διέλευσή του από τον Μεθοριακό Σταθμό της Κακαβιάς.

Τον άτυχο ηλικιωμένο εντόπισε κάτοικος του Πωγωνίου, σε απόσταση 200 μέτρων περίπου από την Εθνική Οδό στο Χάνι Δελβινάκι.

Ο 76χρονος που αντιμετώπιζε προβλήματα υγείας δεν είχε προλάβει το λεωφορείο που έφευγε από την Κακαβιά με προορισμό τα Ιωάννινα.

Όπως φαίνεται ξεκίνησε πεζός την διαδρομή με αποτέλεσμα όμως να χάσει τη ζωή του. Για την εξαφάνισή του είχε χτυπήσει Γραμμή Ζωής μετά από αίτημα της οικογένειας που ζει στην Ελλάδα.

Read More »
Εντοπίστηκε νεκρός στο Χάνι Δελβινάκι ο 76χρονος που αγνοούνταν Εντοπίστηκε νεκρός στο Χάνι Δελβινάκι ο 76χρονος που αγνοούνταν Reviewed by thespro.gr on Δευτέρα, Δεκεμβρίου 02, 2024 Rating: 5

Περιπέτεια εννέα τουριστών στη Βάλια Κάλντα- Κινητοποίηση της Πυροσβεστικής

Δευτέρα, Δεκεμβρίου 02, 2024

Περιπέτεια εννέα τουριστών στη Βάλια Κάλντα- Κινητοποίηση της Πυροσβεστικής


Σε περιπέτεια και σίγουρα όχι ευχάριστη εξελίχθηκε η απόφαση μιας παρέας τουριστών να κινηθούν με τα αυτοκίνητά τους από την Μηλιά προς την Βωβούσα διασχίζοντας την καρδιά του εθνικού δρυμού της Βάλια Κάλντα, υπό συνθήκες κακοκαιρίας και χιονόπτωσης.

Εννέα άτομα κινούμενα με πέντε διαφορετικά αυτοκίνητα αποφάσισαν να χρησιμοποιήσουν τους δασικούς δρόμους του δρυμού για να καταλήξουν στην Βωβούσα.

Δεν κατάφεραν όμως να φτάσουν στο χωριό λόγω της χιονοθύελλας που συνάντησαν στην διαδρομή.

Έτσι υποχρεώθηκαν να πάρουν τον δρόμο της επιστροφής με προορισμό και πάλι την Μηλιά.

Στην διαδρομή κάποια από τα οχήματα ακινητοποιήθηκαν λόγω της λάσπης που κάλυπτε τον δασικό δρόμο.

Έτσι λίγο πριν τις δέκα το βράδυ και ενώ βρισκόταν σε απόσταση δέκα χιλιομέτρων περίπου από τη Μηλιά επικοινώνησαν μέσω του 112 για να ζητήσουν βοήθεια.

Ήδη κινητοποιούνται δυνάμεις της Πυροσβεστικής, της ΕΜΑΚ και της ΕΜΟΔΕ για να προσεγγίσουν το σημείο και να συνδράμουν για την μεταφορά τους σε ασφαλές σημείο.

Read More »
Περιπέτεια εννέα τουριστών στη Βάλια Κάλντα- Κινητοποίηση της Πυροσβεστικής Περιπέτεια εννέα τουριστών στη Βάλια Κάλντα- Κινητοποίηση της Πυροσβεστικής Reviewed by thespro.gr on Δευτέρα, Δεκεμβρίου 02, 2024 Rating: 5

Αγορά ακινήτων: Όλες οι αλλαγές από την 1η Ιανουαρίου και πώς θα επηρεάσουν τους πολίτες

Δευτέρα, Δεκεμβρίου 02, 2024

Αγορά ακινήτων: Όλες οι αλλαγές από την 1η Ιανουαρίου και πώς θα επηρεάσουν τους πολίτες


Με το νέο φορολογικό νομοσχέδιο, που κατέθεσε πρόσφατα στη Βουλή το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, εισάγονται σημαντικές αλλαγές στη λειτουργία της κτηματαγοράς, αναμορφώνοντας το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο. Οι προτεινόμενες διατάξεις αποσκοπούν στην τόνωση της αγοράς ακινήτων και στη συνολική αναζωογόνηση της οικονομίας, περιλαμβάνοντας φορολογικές ελαφρύνσεις, επενδυτικά κίνητρα και μέτρα που διευκολύνουν τις συναλλαγές. Παράλληλα, επιχειρείται η αντιμετώπιση διαχρονικών προκλήσεων, όπως η έλλειψη προσιτής στέγης, η ρύθμιση της βραχυχρόνιας μίσθωσης και η προσαρμογή στις επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης.

Το νέο πλαίσιο στοχεύει στη μείωση του φορολογικού κόστους, την απλούστευση των διαδικασιών και την ενίσχυση της εμπιστοσύνης των πολιτών και των επενδυτών στην αγορά.

Με έμφαση στη βιώσιμη ανάπτυξη και τη στήριξη των νοικοκυριών, οι μεταρρυθμίσεις αυτές αποτελούν μια αποφασιστική παρέμβαση για τη δημιουργία ευνοϊκού περιβάλλοντος στην κτηματαγορά, επαναπροσδιορίζοντας τον ρόλο της ως μοχλού οικονομικής ανάπτυξης.

Ωστόσο, μέχρι την ψήφισή του, δεν αποκλείεται να υπάρξουν μικρές αλλαγές στο περιεχόμενο, ιδιαίτερα όσον αφορά τη ρύθμιση που αφορά την 3ετία για τα κλειστά διαμερίσματα, καθώς η ΠΟΜΙΔΑ έχει ήδη εκφράσει τις ενστάσεις της και έχει προτείνει συγκεκριμένες παρεμβάσεις, οι οποίες ενδέχεται να επηρεάσουν την τελική μορφή του νομοσχεδίου.

Οι 9 βασικές παρεμβάσεις του νομοσχεδίου περιλαμβάνουν:

1. Απαλλαγή φόρου εισοδήματος για ακίνητα που δηλώνονταν ως κενά ή χρησιμοποιούνταν για βραχυχρόνια μίσθωση:
Κατοικίες έως 120 τ.μ., που είχαν δηλωθεί ως κενές ή χρησιμοποιούνταν αποκλειστικά για βραχυχρόνια μίσθωση τα έτη 2022, 2023 και 2024, θα απαλλάσσονται από τον φόρο εισοδήματος. Η απαλλαγή ισχύει για μισθώσεις τουλάχιστον τριετούς διάρκειας που θα συναφθούν μεταξύ 8 Σεπτεμβρίου 2024 και 31 Δεκεμβρίου 2025. Το μέτρο στοχεύει στην αύξηση της διαθεσιμότητας προσιτής στέγης μέσω της αγοράς μακροχρόνιας μίσθωσης.

2. Διπλάσια μείωση του ΕΝΦΙΑ για ασφαλισμένα ακίνητα:
Από το 2025, η μείωση του ΕΝΦΙΑ αυξάνεται από 10% σε 20% για κατοικίες με φορολογητέα αξία έως 500.000 ευρώ, υπό την προϋπόθεση ότι είναι ασφαλισμένες για φυσικές καταστροφές, όπως σεισμοί, πυρκαγιές και πλημμύρες.

3. Παράταση αναστολής ΦΠΑ στις νέες οικοδομές:
Η αναστολή του ΦΠΑ για νέες οικοδομές παρατείνεται έως τις 31 Δεκεμβρίου 2025, ενισχύοντας την οικοδομική δραστηριότητα και διευκολύνοντας τους επενδυτές και τους αγοραστές.

4. Αναστολή επιβολής φόρου υπεραξίας από μεταβιβάσεις ακινήτων:
Η αναστολή του φόρου υπεραξίας επεκτείνεται έως το τέλος του 2026, διευκολύνοντας τις συναλλαγές στην κτηματαγορά και προσελκύοντας νέες επενδύσεις.

5. Μόνιμη απαλλαγή από τον ΕΝΦΙΑ για διατηρητέα κτίρια:
Καθιερώνεται μόνιμη απαλλαγή από τον ΕΝΦΙΑ για διατηρητέα κτίρια με αξία έως 400.000 ευρώ. Με αυτό το μέτρο στηρίζεται η διατήρηση της πολιτιστικής κληρονομιάς, καλύπτοντας το υψηλό κόστος συντήρησης των ιστορικών ακινήτων.

6. Τέλος ανθεκτικότητας στην κλιματική κρίση:
Θεσπίζεται τέλος ανθεκτικότητας για τουριστικά καταλύματα, κλιμακούμενο ανάλογα με την κατηγορία και την εποχή. Τα έσοδα θα αξιοποιηθούν για έργα πρόληψης και αποκατάστασης φυσικών καταστροφών.

7. Ρύθμιση της βραχυχρόνιας μίσθωσης στην Αθήνα:
Για το 2025, απαγορεύεται η εγγραφή νέων ακινήτων για βραχυχρόνια μίσθωση στις 1η, 2η και 3η Δημοτική Κοινότητα του Δήμου Αθηναίων. Η μη συμμόρφωση επιφέρει πρόστιμα που ξεκινούν από 20.000 ευρώ.

8. Απαλλαγή ΕΝΦΙΑ στον Δήμο Σουφλίου:
Τα ακίνητα του Δήμου Σουφλίου εξαιρούνται από τον ΕΝΦΙΑ για τα έτη 2025, 2026 και 2027, ενισχύοντας την τοπική κοινωνία και οικονομία.

9. Χρηματοδοτικά προγράμματα για στέγαση και ενεργειακή αναβάθμιση:
Το πρόγραμμα «Σπίτι Μου» επεκτείνεται με στεγαστικά δάνεια και αυξημένες επιδοτήσεις για την ενεργειακή αναβάθμιση ακινήτων. Το ανώτατο όριο στο «Ανακαινίζω – Νοικιάζω» αυξάνεται από 10.000 σε 13.500 ευρώ, καλύπτοντας πλέον το 60% των δαπανών.

Το νομοσχέδιο, σύμφωνα με το υπουργείο, αποσκοπεί στη δημιουργία ενός σταθερού, φιλικού προς την ανάπτυξη φορολογικού πλαισίου. Με τη μείωση του φορολογικού βάρους, την ενίσχυση της ασφάλειας ιδιοκτησιών και τη στήριξη της οικοδομικής δραστηριότητας, επιχειρείται η αναθέρμανση της αγοράς ακινήτων. Παράλληλα, το νέο πλαίσιο ανταποκρίνεται στις ανάγκες των πολιτών και των επενδυτών, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για μια δυναμική και βιώσιμη κτηματαγορά.
Read More »
Αγορά ακινήτων: Όλες οι αλλαγές από την 1η Ιανουαρίου και πώς θα επηρεάσουν τους πολίτες Αγορά ακινήτων: Όλες οι αλλαγές από την 1η Ιανουαρίου και πώς θα επηρεάσουν τους πολίτες Reviewed by thespro.gr on Δευτέρα, Δεκεμβρίου 02, 2024 Rating: 5

Λαϊκή Συσπείρωση Ηγουμενίτσας: Όχι στην ελεγχόμενη στάθμευση - Όχι στο νέο χαράτσωμα

Κυριακή, Δεκεμβρίου 01, 2024

Λαϊκή Συσπείρωση Ηγουμενίτσας: Όχι στην ελεγχόμενη στάθμευση - Όχι στο νέο χαράτσωμα


Το Δ.Σ. Ηγουμενίτσας αποφάσισε σε συνεδρίαση του στις 27/11/2024 την εκμίσθωση δημοτικών χώρων στάθμευσης στις Δημοτικές κοινότητες Ηγουμενίτσας και Συβότων. Έτσι ο παραλιακός χώρος απέναντι από την εκκλησία στην πόλη, καθώς και ο χώρος πίσω από το περίπτερο στα Σύβοτα θα γίνουν χώροι «ελεγχόμενης στάθμευσης». Δηλαδή θα επιτρέπεται η στάθμευση μόνο σε όσους θα πληρώνουν για αυτήν. Αφέθηκε δε να εννοηθεί ότι το μέτρο αυτό θα επεκταθεί για όλους τους χώρους στάθμευσης στο κέντρο της πόλης.

Σε σχέση με αυτήν την απόφαση η Λ.Σ. επισημαίνει :

· Οι συγκεκριμένοι χώροι χρησιμοποιούνται εδώ και πολλά χρόνια σαν χώροι ελεύθερης στάθμευσης, άρα δεν πρόκειται για δημιουργία νέων χώρων. Το μόνο που αλλάζει είναι ότι αυτή θα γίνεται επί πληρωμή. Άρα αυτή η ενέργεια δεν συμβάλλει καθόλου στην μείωση του τεράστιου προβλήματος της στάθμευσης στον δήμο μας.

· Το πρόβλημα στάθμευσης είναι τεράστιο στο κέντρο της πόλης, γιατί η Ηγουμενίτσα τα τελευταία 20 χρόνια έχει αλλάξει ριζικά. Αφενός μεγάλωσε πολύ και αφετέρου στο κέντρο της βρίσκονται όλες οι υπηρεσίες και τράπεζες που εξυπηρετούν τους κατοίκους ΟΛΟΥ του νομού Θεσπρωτίας, μετά και τα κλεισίματα των ανάλογων υπηρεσιών σε Φιλιάτι και Παραμυθιά. Στο κέντρο της πόλης βρίσκονται επίσης η κεντρική αγορά, γραφεία αυτοαπασχολουμένων κλπ. Τέλος η πόλη είναι και λιμάνι, άρα έχουμε και διερχόμενους τουρίστες.. Επομένως αυτοί που επισκέπτονται το κέντρο τη πόλης έρχονται αναγκαστικά για συγκεκριμένο σκοπό, και θα συνεχίζουν να έρχονται γιατί δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν αλλιώς. Η δε χρήση του αυτοκινήτου είναι απαραίτητη, γιατί οι αποστάσεις είναι μεγάλες και δεν υπάρχει αστική συγκοινωνία. Το πρόβλημα όμως δεν λύνεται με το να μετατραπούν οι σημερινοί ελεύθεροι χώροι στάθμευσης σε χώρους επί πληρωμή, που είναι ένα καθαρά εισπρακτικό μέτρο, αλλά με την δημιουργία νέων χώρων στάθμευσης και μια σειρά άλλων μέτρων όπως στο κυκλοφοριακό.

· Το επιχείρημα της Δημοτικής Αρχής είναι ότι καταλαμβάνονται μόνιμα οι θέσεις από ντόπιους και ότι με την περιορισμένη ελεγχόμενοι στάθμευση θα απελευθερωθούν χώροι. Θα πρέπει όμως η ίδια η Δ.Α. να μας πει που θα σταθμεύουν τα αυτοκίνητα τους οι ντόπιοι κάτοικοι του κέντρου καθώς και οι εκατοντάδες υπάλληλοι , επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενοι επιστήμονες (π.χ. Γιατροί ,δικηγόροι κλπ) που κατοικούν μακριά από το κέντρο. (π.χ. από Λαδοχώρι, Γκανί, Νέα Σελεύκεια, Γραικοχώρι κλπ). Ας κάνει έναν έλεγχο η Δ.Α. πόσοι είναι αυτοί , αντί να ακούγονται εξυπνάδες για τεμπέληδες κατοίκους που βαριούνται να περπατήσουν. Στο κάτω κάτω της γραφής οι εργαζόμενοι δεν ευθύνονται για αυτό το μοντέλο ανάπτυξης της πόλης που καλούνται τώρα να πληρώσουν τις συνέπειες.

· Οι Προτάσεις της Δ.Α. για χώρο στάθμευσης στο γήπεδο, χωρίς αστική συγκοινωνία, δεν πατούν στην πραγματικότητα . Όπως και η χρήση των αυλών των σχολείων στους καλοκαιρινούς μήνες για αυτό τον σκοπό. Αλήθεια δεν έχουν πάρει χαμπάρι ότι σε αυτούς τους χώρους παίζουν τα παιδιά στις διακοπές του, μια και δεν υπάρχουν άλλοι ελεύθεροι χώροι; Όπως δεν στέκει η μετατροπή της παιδικής χαράς στα Πλατάνια σε χώρο στάθμευσης, όπως προβλέπει το ΣΒΑΚ. Σχέδιο που σταμάτησε μετά από τις κινητοποιήσεις των κατοίκων της περιοχής, αλλά άρχισε να συζητιέται πάλι.

· Ατυχή είναι τα παραδείγματα από άλλες πόλεις που ακούστηκαν στο Δ.Σ. Αλήθεια στα Γιάννενα που εφαρμόζεται αυτό το μέτρο βρίσκει κανείς στο κέντρο εύκολα θέση στάθμευσης, έστω και επί πληρωμή; Η στην Θεσσαλονίκη λύθηκε το πρόβλημα στο κέντρο; Εκεί πληρώνεις ακριβά στα ιδιωτικά γκαράζ, εφόσον βρεις θέση .

· Η Δ.Α. επίμονα ζητούσε από τους διαφωνούντες να προτείνουν λύσεις. Λύσεις υπάρχουν, αλλά πόσο και πως η Δ.Α. έψαξε σε αυτή την κατεύθυνση;

· Μιλάμε για μια Δ.Α που ανέχεται την παράνομη λειτουργία του ΚΤΕΛ στο κέντρο της πόλης και σε πυκνοκατοικημένη περιοχή με μαζικές δραστηριότητες (σχολεία, κλειστό γυμναστήριο κλπ). Που δεν αντέδρασε στην παραχώρηση στον όμιλο Γκριμάλντι μεγάλων παραλιακών εκτάσεων που χρησιμοποιούτανε για στάθμευση. Αντίθετα, επιδιώκει τον ελεύθερο χώρο στάθμευσης στο παλιό λιμάνι ,που προβλέπεται από τον νόμο παραχώρησης της ΟΛΗΓ Α.Ε., να τον μετατρέψει σε χώρο ελεγχόμενης στάθμευσης με αλλαγή του νόμου.

· Η Λ.Σ. μπορεί να προτείνει κάποιους χώρους και πιστεύουμε ότι υπάρχουν και άλλες λύσεις. Όπως τον χώρο δίπλα στα δικαστήρια που ανήκει στην ΕΤΑΔ ( προτάθηκε στο Δ.Σ. από σύμβουλο). Τον παραλιακό χώρο δίπλα στα τένις , αυτόν που το ΣΒΑΚ προορίζει για την μεταφορά της παιδικής χαράς στα Πλατάνια. Ακόμα και χώρους του ΤΕΙ που σήμερα δεν λειτουργεί και τον χώρο που στο ΓΠΣ προβλέπεται για τον σταθμό του τραίνου που ακόμα δεν αποφασίσθηκε αν θα έλθει στον τόπο μας. Φυσικά και τον χώρο στο γήπεδο. Όλα αυτά με την προϋπόθεση ότι η Δ.Α. θα διεκδικήσει από το κεντρικό κράτους τους χώρους. Κράτος που κατά τον Δήμαρχο είναι εχθρικό προς την τοπική διοίκηση. Και σε αυτό συμφωνούμε ότι έχει δίκιο. Άρα χρειάζεται η ανάλογη αντιμετώπιση του από τον δήμο και τους κατοίκους του για να ικανοποιηθούν οι λαϊκές ανάγκες.

· Απαραίτητη προϋπόθεση για να μειωθεί το φορτίο στο κέντρο είναι η λειτουργία αστικής συγκοινωνίας. Κατανοούμε τους προβληματισμούς του Δήμαρχου για τις προθέσεις του ΚΤΕΛ. Το ΚΤΕΛ είναι μια κερδοσκοπική Α.Ε. που το κίνητρο της είναι η αύξηση της κερδοφορίας της. Αλλά αυτό επιβαρύνει την τιμή του εισιτηρίου. Όπως γίνεται σήμερα με τα τοπικά δρομολόγια (Καστρί, Δρέπανο, Παραπόταμος κλπ). Άρα πρέπει να προσανατολιστούμε σε άλλες λύσεις. Ο Δήμαρχος μπορεί να αξιοποιήσει την πείρα για το πώς αντιμετώπισε αντίστοιχο θέμα η αγωνιστική Δ.Α. της Πάτρας. Άλλωστε, ο ίδιος σε συνεδρίαση του προηγούμενου Δ.Σ , μετά την εκλογή του, δήλωσε ότι θα ζητήσει την βοήθεια του δήμαρχου της Πάτρας Κώστα Πελετίδη για διάφορα θέματα.

· Τα αποφασισμένα αλλά και τα προτεινόμενα από την Δ.Α. είναι μέτρα εισπρακτικού χαρακτήρα που δεν λύνουν το πρόβλημα. Αντίθετα θα οδηγήσουν σε ένα ακόμα χαράτσωμα τους κατοίκους και φυσικά σε κέρδη για τους επιχειρηματίες που θα αναλάβουν την διαχείριση της στάθμευσης, μια και απόφαση του Δ.Σ. είναι αυτή να δοθεί σε ιδιώτες. Από την άλλη, πλήττουν και τους αυτοαπασχολούμενοι εμπόρους του κέντρου αφού θα οδηγήσουν τους καταναλωτές στα πολυκαταστήματα που βρίσκονται εκτός πόλης. Προφανώς, είναι μέτρα σε αντιλαϊκή κατεύθυνση και δεν πρέπει να περάσουν.

· Ο Δήμαρχος μας ενημέρωσε στο Δ.Σ. ότι οι δήμοι συνολικά για το 2024 θα λάβουν χρηματοδότηση 3,8 δις ευρώ το 2024 έναντι των 8 δις που προβλέπεται να λάβουν από τον νόμο 3852/10. Αυτό το κενό ούτε σωστό, ούτε δίκαιο είναι καλυφθεί από νέα χαράτσια σε βάρος των κατοίκων όπως αυτό της ελεγχόμενης στάθμευσης. Ήδη τα λαϊκά στρώματα πληρώνουν πολλούς και δυσβάσταχτους φόρους ( το 95% αυτών). Με αυτόν τον τρόπο και οι κάτοικοι θα χαρατσωθούν και η ποιότητα ζωής τους θα χειροτερέψει και δεν θα προκύψουν αρκετά χρήματα για να καλυφτούν οι λαϊκές ανάγκες στον δήμο. Ο Δήμαρχος επικαλείται την αντιλαϊκή κυβερνητική πολιτική που ευθύνεται για την οικονομική δυσπραγία του δήμου. Αλλά αυτή η επίκληση, χωρίς να οργανώνει αγώνα μαζί με τον λαό εναντίον της ,στην ουσία συνιστά βοήθεια στην εφαρμογή της. Πολύ περισσότερο όταν συνοδεύεται με μέτρα σαν αυτά που εισηγήθηκε και αποφασίστηκαν από την πλειοψηφία του Δ.Σ. Για αυτό εμείς λέμε ότι μόνο λαός μπορεί να σώσει τον λαό. Τον λόγο τώρα έχουν τα Σωματεία των εργαζομένων, οι Μ.Φ των αυτοαπασχολουμένων και ο λαός του δήμου μας που με τις κινητοποιήσεις τους μπορούν να εμποδίσουν την εφαρμογή τους και να ανατρέψουν αυτές τις αποφάσεις.

Ηγουμενίτσα 30/11/2024
Read More »
Λαϊκή Συσπείρωση Ηγουμενίτσας: Όχι στην ελεγχόμενη στάθμευση - Όχι στο νέο χαράτσωμα Λαϊκή Συσπείρωση Ηγουμενίτσας: Όχι στην ελεγχόμενη στάθμευση - Όχι στο νέο χαράτσωμα Reviewed by thespro.gr on Κυριακή, Δεκεμβρίου 01, 2024 Rating: 5

Σελίδες

Από το Blogger.