Σήμερα ο αγώνας Θεσπρωτός - Π.Α.Σ. Αμβρακικός

Κυριακή, Οκτωβρίου 20, 2024
Σήμερα ο αγώνας Θεσπρωτός - Π.Α.Σ. Αμβρακικός 


Α.Σ. Θεσπρωτός - Π.Α.Σ. Αμβρακικός 
Δημοτικό Στάδιο Ηγουμενίτσας 
Κυριακή 20/10/2024 στις 16:00
Read More »
Σήμερα ο αγώνας Θεσπρωτός - Π.Α.Σ. Αμβρακικός Σήμερα ο αγώνας Θεσπρωτός - Π.Α.Σ. Αμβρακικός Reviewed by thespro.gr on Κυριακή, Οκτωβρίου 20, 2024 Rating: 5

Σήμερα στο Πεδίον του Άρεως το ημερήσιο Ηπειρώτικο πανηγύρι

Κυριακή, Οκτωβρίου 20, 2024
Σήμερα στο Πεδίον του Άρεως το ημερήσιο Ηπειρώτικο πανηγύρι



Ηπειρώτικο πανηγύρι στην καρδιά της πρωτεύουσας!
Η Πανηπειρωτική Συνομοσπονδία Ελλάδας, με απόλυτο σεβασμό στην παράδοση, διοργανώνει Ημερήσιο Πανηγύρι στο Πεδίον του Άρεως, την Κυριακή 20 Οκτωβρίου 2024. Από τις 12 το μεσημέρι μέχρι τις 8 το βράδυ! Με ελεύθερη είσοδο!
Μετά από τρεις απόλυτα επιτυχημένες διοργανώσεις το 2019, 2022 και το 2023, είναι πια θεσμός, ένα κορυφαίο αντάμωμα στην καρδιά της πόλης, της πρωτεύουσας, για όλους τους απόδημους Ηπειρώτες, τους φίλους της Ηπείρου και της Ζώσας Παράδοσης. Γλεντάμε με τον ανθό της Ηπειρώτικης Μουσικής Παράδοσης! Κορυφαίους ερμηνευτές και δεξιοτέχνες! Ένα γνήσιο, αληθινό, ηπειρώτικο πανηγύρι, όπου θα πρωτοστατήσει το ατόφιο του Ηπειρώτικου πανηγυριού, η γνησιότητα της Ηπειρώτικης παράδοσης. Είσοδος από Αλεξάνδρας και Μαυροματαίων, 
στο πλακόστρωτο πίσω από το άγαλμα, όλη μέρα!
Η ΚΑΡΔΙΑ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ ΧΤΥΠΑ ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΑ!
                             
   Από το Γραφείο Τύπου της Π.Σ.Ε.
Read More »
Σήμερα στο Πεδίον του Άρεως το ημερήσιο Ηπειρώτικο πανηγύρι Σήμερα στο Πεδίον του Άρεως το ημερήσιο Ηπειρώτικο πανηγύρι Reviewed by thespro.gr on Κυριακή, Οκτωβρίου 20, 2024 Rating: 5

ΤΟ ΧΑΝΙ ΤΟΥ ΦΙΛΙΠΠΑ ΣΤΗΝ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ

Κυριακή, Οκτωβρίου 20, 2024

«Ξενοδοχείο η Θεσπρωτία«», έγραφε η πινακίδα δεξιά της κυρίας εισόδου. Ήταν το ξενοδοχείο της γειτονιάς μου στα γυμνασιακά μου χρόνια στην Ηγουμενίτσα. Ήταν γνωστό ως «Χάνι του Φίλιππα». Όλη η γύρω περιοχή ήταν ελεύθερη με ελιές χωρίς άλλα κτίρια. Έμενα στο τέλος  της ανηφόρας του δρόμου , που περνούσε από το παλιό δημαρχείο. 
Τα θεωρητικά μαθήματα τα διάβαζα έξω από το μοναδικό δωμάτιο – σπίτι. Διάλεγα ένα ίσιωμα και πηγαινοερχόμουν διαβάζοντας δυνατά και χειρονομώντας. 
Αν κάποιος με έβλεπε από μακριά σίγουρα θα νόμιζε ότι θα μου… έστριψε, ότι είμαι ολίγον… τρελός.
Τις πιο πολλές φορές πήγαινα κοντά στο ξενοδοχείο. 
Ήταν το μοναδικό κτίριο στην περιοχή εκείνη. Ήταν ένα υπέροχο ισόγειο κτίριο με δίκλινη στέγη από κεραμίδια και αρκετά παράθυρα με γαλλικά μπατζούρια. Μέσα δεν μπόρεσα να μπω ποτέ. 
Απλά περνώντας από την πόρτα είχα δει πως υπήρχε ένα πηγάδι και εσωτερική αυλή με λουλούδια. Και ζήλευα αυτούς που κοιμόταν στο ξενοδοχείο και έλεγα πότε θα κοιμηθώ και εγώ σε ξενοδοχείο! 
Ήταν έτσι σαν  ….το μικρό σπίτι στο λιβάδι που δίπλα του είχε το δάσος με τα πεύκα και το κάστρο, όπως θα λέγαμε σήμερα . 
Από το πίσω μέρος υπήρχε ρέμα. 
Εκεί έδεναν τα άλογα και τα γομάρια όσοι έρχονταν για ψώνια στο παζάρι από τα γύρω χωριά!
Και τα χρόνια πέρασαν. Πέρασαν πάνω –κάτω  σαράντα  χρόνια ! 
Η Ηγουμενίτσα έγινε πολιτεία. 
Γκρεμίστηκαν τα παλιά σπίτια και έγιναν πολυκατοικίες ,χωρίς να δοθεί προσοχή στην ρυμοτομία και στην αρχιτεκτονική των κτιρίων. 
Εκεί που ήταν οι ελιές δεν υπάρχει ούτε μια χούφτα χώμα. 
Έγιναν καταστήματα, άλλες πολυκατοικίες, δρόμοι, μπετά, άσφαλτοι. Μπαλώθηκε και το ρέμα πίσω από το Χάνι του Φίλιππα και έγινε η Νέα Λαϊκή αγορά.
Κτίστηκαν όλα τα γύρω και ώ του θαύματος το « Ξενοδοχείο η Θεσπρωτία » , το «Χάνι του Φίλιππα» παραμένει ακόμη. Στενάζει ανάμεσα σε δυο περαστικές πολυκατοικίες ταπεινό και αγέραστο. Αλήθεια πως γλίτωσε από την πώληση και την αντιπαροχή ; Όσο καθυστερεί η αξιοποίηση του χώρου θα έχουμε τη δυνατότητα   να το βλέπουμε και να μας θυμίζει εκείνα τα χρόνια που η Ηγουμενίτσα ήταν ανθρώπινη. 





Κάθε φορά που ερχόμουν  στην Ηγουμενίτσα από την Αθήνα η πρώτη μου δουλειά ήταν να δω αν υπάρχει το « Χάνι του Φίλιππα » και στεκόμουν ,έτσι σαν σε εκκλησία, ώρα αρκετή με ευλάβεια και κατάνυξη ….γυρίζοντας « πίσω στα μαθητικά χρόνια ». Και πάντα έλεγα να το βγάλω φωτογραφία και μέχρι τώρα δεν τα είχα καταφέρει. Αδικαιολόγητος ! Τούτη τη φορά ,όμως, ξεκίνησα από την Πλαταριά για αυτό και μόνο το σκοπό. Τράβηξα φωτογραφίες από μπροστά, από πλάγια, από πίσω, από παντού, από κοντά, από μακριά ώστε να έχω όσο γίνεται πιο ολοκληρωμένη εικόνα του κτιρίου. Θα ζητήσω και από τους απογόνους του Φίλιππα Διαμαντή να μου διηγηθούν την ιστορία του ξενοδοχείου την οποία πρέπει να αφήσουμε στις νεώτερες γενιές μέσω της εφημερίδας μας..
Είμαι πολύ χαρούμενος που υπάρχει ακόμη το «Χάνι του Φίλιππα» και όταν θα έρχομαι πάντα θα το επισκέπτομαι όπως και άλλα χαρακτηριστικά κτίρια και περιοχές της Ηγουμενίτσας της δικής μου εποχής που δυστυχώς σιγά – σιγά χάνονται.
Για το « Χάνι του Φίλιππα» θα επανέλθω. Ο γιος του ο κτηνίατρος κ. Κώστας αποδέχτηκε πρότασή μου να  μου διηγηθεί όσα ξέρει και όσα θυμάται.  Είναι μία γωνιά της Ηγουμενίτσας , του τόπου μας  πολύ-πολύ αγαπημένη.  Τον ευχαριστώ πολύ.
[ Εφημερίδα « ΕΓΝΑΤΙΑ» Φ.241/30-1-2002]
Αυτά έγραφα στην εφημερίδα « ΕΓΝΑΤΙΑ» Φ.241/30-1-2002 που εξέδιδε τότε ο συμμαθητής μου από το Γυμνάσιο ο κ. Θωμάς Πάντος . Για διαφόρους λόγους από τότε δεν μπόρεσα να εκπληρώσω την επιθυμία μου  να συναντηθώ με τον κ. Διαμάντη. Όμως ποτέ ούτε ξέχασα, ούτε λησμόνησα, ούτε μου το αρνήθηκε.
 Τελικά συναντηθήκαμε  την 22η Αυγούστου 2017 στο καφενείο της οδού 23ης Σεπτεμβρίου κάτω από τον ίσκιο του πλάτανου ! Παρούσα και η γυναίκα του . Από την προηγούμενη συνάντηση 20-1-2002 μέχρι τη νέα συνάντηση 22-8-2017 πέρασαν …… μόλις 15 χρόνια ! Και λοιπόν ;  Το Χάνι του Φίλιππα  ,για όσους   ζήσανε στις καλές του εποχές , παρέμεινε και θα  παραμείνει στις ψυχές μας.
Με το νέο μου κείμενο ήθελα  να παρουσιάσω ένα σύντομο βιογραφικό για τον άνθρωπο Φίλιππα Διαμάντη. 
Αντιγράφω , λοιπόν, τα όσα μου είπαν ο γιός του, ο γνωστός μας κτηνίατρος κ. Κώστας Φ. Διαμάντης  και η γυναίκα του : 
« Η οικογένεια του πατέρα μου έχει ρίζα από τη Μ. Ασία και μάλιστα από την Σμύρνη. Ήλθαν στην Ελλάδα  το 1920, προβλέποντας τα όσα θα συμβούν. Εγκατεστάθηκαν στο Πλαίσιο. Κύρια ασχολία η γεωργία και κτηνοτροφία. 
Σε ηλικία 14-15 ετών  έρχεται στην Ηγουμενίτσα και δουλεύει αρχικά ως βοηθός και μετά ως  σερβιτόρος στο καφενείο του Μηνά Παρούση.  
Είναι το κτίριο στη γωνία των σημερινών οδών Ελευθερίου Βενιζέλου και Εθνικής Αντιστάσεως, πρώην Γεωργίου Βασιλάκου. Σήμερα στεγάζεται  μία καφετέρια . 
Αργότερα  και πριν την Κατοχή το δούλεψε ο ίδιος . 
Συγχρόνως έφερε στην Ηγουμενίτσα και τον μικρότερο  αδελφό του Δημήτρη. 
Μαζί αγόρασαν το χάνι του Βαζούκη ,που υπήρχε τότε και ήταν στην σημερινή οδό Γρηγορίου Λαμπράκη, στο πεζόδρομο. 
Εκεί που ήταν το φαρμακείο του Βένου, δίπλα από το σημερινό  ψαράδικο . 
Ήταν το πρώτο χάνι στην Ηγουμενίτσα. 
Εκεί άφηναν τα γαϊδούρια ,και κυρίως οι Πεστανιώτες ,  που έφερναν ξύλα για πούλημα. Πλήρωναν ένα  ή δυο φράγκα. Μετά τα δύο αδέλφια αποφάσισαν να αγοράσουν  μία  έκταση εκεί  που είναι σήμερα το γνωστό  «Χάνι του Φίλιππα Διαμάντη». 
Απέναντι από το σημερινό ξενοδοχείο η έκταση ανήκε στην οικογένεια  του  Ελευθέριου Κουφάλα και δεν επέτρεπαν να ανοίξει δρόμος. Υπήρχε ρέμα.  
Συνέχεια της αρχικής έκτασης αγόρασαν το 1936 και άλλη έκταση από άλλον ιδιοκτήτη. 
Τα δύο αδέλφια  έδωσαν το καφενείο  και ασχολήθηκαν με τον στάβλο [Το καφενείο πήρε ο Τσουτσουμπής] .
Έκτισαν  δυο κτίρια στενόμακρα  και κάθετα στο δρόμο. Τα έκτισαν   το 1936-1937. Το ένα ήταν ξενοδοχείο ,δηλαδή το κτίριο που υπάρχει μέχρι σήμερα και τον στάβλο. Το 1940 με τον πόλεμο κάηκε από τους  μουσουλμάνους τσάμηδες. [ Σιγά μην το άφηναν !]. 
Το ξανακτίσανε.  
Μπροστά από το ξενοδοχείο ήταν ο στάβλος. 
Εκεί που είναι το νέο ξενοδοχείο ήταν …κήπος.  
Είχε οκτώ δωμάτια. 
Η οικογένεια του όσο ήταν ο  στάβλος ζούσε στο Πλαίσιο. 
Ο γιός του  κ. Κώστας Διαμάντης ήλθε στην Ηγουμενίτσα από το Πλαίσιο το 1948-1949. Περιποιόταν τα ζώα και βοηθούσε όλες τις εργασίες. 
Συγχρόνως πήγαινε και στο Γυμνάσιο.  
Θυμάται, ότι στο ξενοδοχείο κοιμόταν και ο γυμνασιάρχης Ιωάννης Σουρβίνος. 
Μάλιστα τον παρακίνησε να γίνει κτηνίατρος. Και ακολούθησε την προτροπή του.  
Σπούδασε στην Ιταλία  [1954-1958] κτηνίατρος και υπηρέτησε στην περιοχή ως ιδιώτης και στην κτηνιατρική υπηρεσία  του Ν. Θεσπρωτίας. Το Χάνι δούλευε μέχρι που έφυγε από τη ζωή ο πατέρας του Φίλιππας .
Είχε δώσει τον στάβλο  και ένα μέρος από τα δωμάτια του ξενοδοχείου στα ανίψια του. Αυτοί δεν λειτούργησαν του ξενοδοχείο.  
Ο στάβλος λειτούργησε μέχρι το 1972.  
Την περιουσία την έχουν μοιραστεί οι κληρονόμοι του.
Ο Φίλιππος Διαμάντης είχε αποκτήσει τέσσερα παιδιά : Τον Κώστα, τη Βασιλική, την Αθηνά και τον Ιωάννη.             
Το κτίριο που υπάρχει σήμερα έχει σχήμα ορθογωνίου και στο κέντρο υπάρχει αυλή. Είχε πηγάδι και ένα δέντρο δίπλα . Αν δεν κάνω λάθος έμοιαζε με πορτοκαλιά ή μανταρινιά. Δυστυχώς δεν υπάρχει δυνατότητα να έχουμε φωτογραφίες από την αυλή και τα δωμάτια ».
Ευχαριστώ τον κ. Διαμάντη και τη γυναίκα του , η οποία έδωσε   αρκετές πληροφορίες και γεγονότα που έζησε κοντά στους …Διαμάντηδες.

Χρήστος Στεφ. Ευαγγέλου



Read More »
ΤΟ ΧΑΝΙ ΤΟΥ ΦΙΛΙΠΠΑ ΣΤΗΝ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ ΤΟ ΧΑΝΙ ΤΟΥ ΦΙΛΙΠΠΑ ΣΤΗΝ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ Reviewed by thespro.gr on Κυριακή, Οκτωβρίου 20, 2024 Rating: 5

ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ στους ΦΙΛΙΑΤΑΙΣ

Κυριακή, Οκτωβρίου 20, 2024
ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ στους ΦΙΛΙΑΤΑΙΣ

Προπολεμική η φωτό- δεν είναι το πρώτο αλλά είναι απο τα πρώτα αυτ/τα που ήρθαν στο Φιλιάτι το εικονιζόμενο που ¨κατέλαβαν¨ οι: αριστερά ο μεγάλος είναι ο αείμνηστος Αθανάσιος Μικρούλης, δεξιά ο μεγάλος ο Βασίλης Αναστασίου (Ρέφος) και πίσω ο μικρός με το φουστανάκι ο αείμνηστος γιατρός Λευτέρης Τσώνης, τα άλλα μικρά δεν μάθαμε ακόμη.
(απο την εφημερίδα ΘΕΣΠΡΩΤΙΑ και για την αντιγραφή Λουκία)

Την παρελθούσαν Κυριακήν 4 Αυγούστου 1935 και περί ώρα 5ην απογευματινήν πραγματοποιήθηκε ο από ετών διακαής πόθος των κατοίκων Φιλιατών και Περιχώρων και της Επαρχίας μας εν γένει Έκαμαν την θριαμβευτικήν είσοδόν τους στην πόλη μας τα δύο φορτηγά αυτοκίνητα, την άφιξη των οποίων έχομεν προαναγγείλει.

Το εξαιρετικά ευχάριστο, για το Φιλιάτι, γεγονός τούτο έλαβε όψιν πανηγυρικήν και εορτάσιμον. Από της 4ης απογευματινής μετέβησαν και προϋπάντησαν εις Βάναρη τα δύο αυτοκίνητα, μαζί με το πλήθος των γεμάτων ενθουσιασμό μικρών παιδιών που γέμισαν τον δρόμο από Φιλιατών μέχρι Σκέφαρης επεφημούντα και εκδηλούντα ποικιλοτρόπως την ακράτητη χαρά τους, ο ρέκτης πρόεδρος της Κοινότητός μας κ. Μιλτ. Φραγκίσκος , ο Πρόεδρος του Επαγγελματικού Συλλόγου κ. Κων. Βενέτης και ο κ. Αντ. Μαυρουδής οδοντίατρος καταβάλλοντες τας επί τούτου κρατηθείσας θέσεις εις τα δύο κοσμοφορτωμένα αυτοκίνητα που τα συνόδευσαν εποχούμενοι εξ’ όρμου Σαγιάδος, μεταξύ πλήθους άλλων Σαγιαδινών, και οι κ. κ. Ν. Τάσης, Άρ. Φείδης και ο Β. Αντωνάδος.

Τα ούτω υπερπληρωθέντα αυτοκίνητα οδηγούμενα σημειώνουμε τα ονόματά τους για την ιστορία – υπό των κ.κ. Πάυλου και Ιωάννου Βρυσίδη και Γεωργίου Τσακαλίδη, έκαμαν την θριαμβευτική είσοδό του, στο Φιλιάτι την 5ην απογευματινήν ακριβώς επεφημηθέντα ζωηρώς υπό των εις την είσοδον της πόλεως συγκεντρωθέντων συμπολιτών μας και στάθμευσαν από πρώτον εις το Κοιν. Κατάστημα. Είς τούτο υπεδέχθησαν τους επ’ αυτών και πλήθος άλλων συμπολιτών μας το Κοινοτικόν Συμβούλιον και οι Κοινοτικοί υπάλληλοι προσφέραντες γλυκά και αναψυκτικά.

Μετά ημίσειαν περίπου ώραν επεβιβάσθησαν εις το πρώτον αυτοκίνητον ο Έπαρχος Θυάμιδος κ. Στ. Δαμαλάς, ο πρόεδρος της Κοινότητος κ. Φραγκίσκος και πολλά μέλη του Κοινοτικού συμβουλίου, ο πρόεδρος του συνδέσμου Φιλιατών Τσαμαντά κ. Σπανόπουλος, ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Συλλόγου κ. Βενέτης και πολλοί άλλοι συμπολίται μας εις δε το δεύτερον το Μουσικόν Σώμα της Κοινότητος και εγένετο, της μουσικής ποιανιζούσης , η εκκίνησις και η διά της γεμάτης πλήθους αγοράς διαδρομή τούτων σταθμευσάντων πρό του καταστήματος του κ. Βενέτη, της οικίας του προέδρου της κοινότητος και του καφενείου του Μέμου όπου προσεφέρθησαν αναψυκτικά.

Πλήθος τα παιδιά προπορεύονται, ακολουθούν τρέχοντας γύρω από τα βραδυπορούντα, στην διανηγωμένην οδόν Φιλιατών Δελβινακίου αυτοκίνητα αποφασισμένα να πάνε παρέα με το αυτοκίνητο στο Γηρομέρι έστω και ποδοραδρομούντα.

Σ’ ένα καφενεδάκι κάτω από την Φανερωμένη κατέβηκαν και περίμεναν από ώρα το πέρασμά τους οι Κοινοτικοί άρχοντες, προσφέραντες αναψυκτικά, και πολλοί εκ των κατοίκων της, όπου η δ. Ελ. Ιωάν. Σωτηρίου εστεφάνωσε το πρώτο αυτοκίνητον.

Έτσι η από Σαγιάδος μέχρι Γηρομερίου πρώτη, ιστορική διαδρομή των πρώτων αυτοκινήτων, η οποία, παρά την πρόχειρον επισκευήν του ημιτελούς δρόμου σε πολλά σημεία του παρά το επικίνδυνον φορτωμάτων, υπήρξε πολύ καλή και χωρίς σπουδαία εμπόδια, τερματίστηκε στον Αυλότοπο του Γηρομερίου (τοποθεσία κάτωθι ακριβώς της Κοινότητος) όπου υπεδέχθησαν τους επιβαίνοντας οι πρόκριτοι της Κοινότητος και πλήθος κατοίκων αμφοτέρων των φυλών με επικεφαλής τον νεαρόν θαυμάσιον πρόεδρον της Κοινότητος κ. Δημ. Βουγίδην και τον εφημέριον αυτής υπό του οποίου εψάλη και ο καθιερωμένος αγιασμός.

Μετά τον αγιασμόν προσεφώνησεν τον κ. Έπαρχον, τον συνάδελφον του της Κοινότητός μας και τον παρισταμένων λαόν, δι’ υπερόχου προσλαλιάς- την οποίαν ο χώρος της εφημερίδος δεν μας επιτρέπει δυστυχώς να δημοσιεύωμεν – ο πρόεδρος Γηρομερίου κ. Βουγίδης εξάρας το χαρμόσυνον γεγονός και ευχαριστήσας πάντας τους συντελεστάς του σπουδαιοτάτου διά την Επαρχίαν μας έργου τούτου και ιδιαίτερα τους κ.κ. Καλκάνην και Σταυρόπουλον διά το επιδειχθέν και επιδεικνυόμενον ζωηρόν ενδιαφέρον των προς επιτέλεσίν του αφήσας εις τον πρόεδρον της Κοινότητος Φιλιατών να ανεφερθή, διά του εξόχου λόγου του, εις την μεγάλην πράγματι ιστορίαν της μικράς αυτής οδού.

Την επίσημον ταύτην τελετήν επηκολούθησε ζωηρότατο γλέντι φαγοπότι- είχε ο περιποιητικώτατος πρόεδρος Γηρομερίου ετοιμάσει αρνιά ψητά και κοκορέτσι και ούζο εκλεκτό όσο και άφθονο- και χοροί που υπό της ήχους της Μουσικής πρώτος τον έσυρε ο κ. Έπαρχος ακολουθούμενος υπό δέκα περίπου προέδρων Κοινοτήτων και οργανώσεων.

Από της 9ης εσπερινής ώρας ήρχισεν η διά των αυτοκινήτων αποχώρησις των κατοίκων των γύρω χωρίων και των Φιλιατών.

Την Πέμπτη 31/12/1936 το πρώτο αυτοκίνητο από Ηγουμενίτσα στους Φιλιάτες είναι γεγονός. Ο Νομάρχης Ιωαννίνων κ. Αντωνακέας το είδε ζεστά το θέμα και αφού επέβαλε προσωπική εργασία 10 ημερών και τελείωσε το τμήμα Βρυσέλλας μέχρι Καλπάκι, το πρώτο αυτοκίνητο μετάφερε τον Νομάρχη τον μηχανικό κ. Γιαννούλη Παμπούκη, τον ιδιαίτερο του Νομάρχη κ. Νίκο Αθανασίου και λοιπούς στην Ελαία, χάρη των εγκαινίων του νέου Σχολείου- το αυτοκίνητο πέρασε τον Καλαμά με το Πορθμείο Βρυσέλλας. Στη συνέχεια την ίδια μέρα κατορθώθηκε και ανήλθε τις Κογκέλες των Φιλιατών, με την βοήθεια του συνεργείου του τεχνικού βοηθού Γ. Τρουμπάτα και έγινε δεκτό στον πόλη μας με ενθουσιασμό μεγάλο.

Read More »
ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ στους ΦΙΛΙΑΤΑΙΣ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ στους ΦΙΛΙΑΤΑΙΣ Reviewed by thespro.gr on Κυριακή, Οκτωβρίου 20, 2024 Rating: 5

ΞΕΝΙΑ Ηγουμενίτσας - Το μοτέλ της νοσταλγίας (+ΒΙΝΤΕΟ)

Κυριακή, Οκτωβρίου 20, 2024
ΞΕΝΙΑ Ηγουμενίτσας- Το μοτέλ της νοσταλγίας (+ΒΙΝΤΕΟ) 

Τα ξενοδοχεία “Ξενία” αποτελούν έκφραση μιας Ελληνικής Μοντέρνας Αρχιτεκτονικής διεθνώς αναγνωρισμένης. Λόγω της αρχιτεκτονικής τους αξίας, του σημαντικού ρόλου που έπαιξαν στην ανάπτυξη του τουρισμού ενός κράτους που ανασυγκροτείται μετά από ένα παγκόσμιο πόλεμο και έναν εμφύλιο, κατά συνέπεια τη συμβολή τους στην ανάπτυξη της οικονομίας σε εθνικό και τοπικό επίπεδο, του γεγονότος ότι λειτούργησαν ως κοινωνικοί πυκνωτές για τις τοπικές κοινωνίες, της σημασίας τους για τη διατήρηση της μνήμης του τόπου’ τα “Ξενία” ανήκουν στη σύγχρονη αρχιτεκτονική και πολιτιστική κληρονομιά και αποτελούν κομμάτι της ιστορίας της χώρας. 


 
Πρόκειται για τη σημαντικότερη παραγωγή δημόσιων κτιρίων μεταπολεμικά. Στις αρχές του 50′ ο νεοσύστατος Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού (Ε.Ο.Τ.) ξεκινά το πρόγραμμα των Ξενία, στο πλαίσιο της προσπάθειας ανάπτυξης του τουρισμού και τη δημιουργία “πρότυπων ξενοδοχειακών μονάδων” υψηλών προδιαγραφών για τους ιδιώτες επιχειρηματίες, που θα προσελκύσουν επισκέπτες από όλον τον κόσμο σε ενδιαφέροντες τόπους με ελλιπή ή ανύπαρκτη μέχρι τότε υποδομή.



Ο Άρης Κωνσταντινίδης θεωρείται ο σημαντικότερος σύγχρονος Έλληνας Αρχιτέκτονας, πρωτοπόρος της ελληνικής έκφρασης του μοντέρνου κινήματος, που με το έργο και το λόγο του ενέπνευσε “σχολές” στην Ελληνική Αρχιτεκτονική.


Τα περισσότερα Ξενία «ρημάζουν» από τα τέλη της δεκαετίας του ΄80 με εμφανή τα σημάδια εγκατάλειψης και πολλά να κινδυνεύουν με κατάρρευση. 
 
Σήμερα στην διαχείριση της η ΕΤΑ έχει 44 Ξενία σε όλη την Ελλάδα, από αυτά τα 7 που έχουν κριθεί ως Νεώτερα Μνημεία και είναι τα Ξενία Βυτίνας, Καλαμπάκας, Πλαταμώνα, Παλιουρίου Χαλκιδικής, Καστοριάς, Κοζάνης, Ηρακλείου, και φυσικά το μοτέλ ΞΕΝΙΑ της Ηγουμενίτσας. 
 
Τυχερά μέσα στην ατυχία τους …Θέμα που παραμένει επίκαιρο αν αναλογιστεί κανείς πόσα διαμάντια αρχιτεκτονικά, συνυφασμένα με την ιστορία του τόπου, έχουν χαθεί η λεηλατηθεί στο πέρασμα των χρόνων.


Read More »
ΞΕΝΙΑ Ηγουμενίτσας - Το μοτέλ της νοσταλγίας (+ΒΙΝΤΕΟ) ΞΕΝΙΑ Ηγουμενίτσας - Το μοτέλ της νοσταλγίας (+ΒΙΝΤΕΟ) Reviewed by thespro.gr on Κυριακή, Οκτωβρίου 20, 2024 Rating: 5

Τα πρώτα πορθμεία στη γραμμή Κέρκυρα-Ηγουμενίτσα

Κυριακή, Οκτωβρίου 20, 2024
Τα πρώτα πορθμεία στη γραμμή Κέρκυρα-Ηγουμενίτσα

 Ο «Ευβοϊκός» αποπλέει από το Παλιό Λιμάνι. Σε δεύτερο πλάνο το Υ/Κ «Βασίλισσα Φρειδερίκη» με τα σινιάλα της Home Lines του Ευγενίδη

Στις μέρες μας, χάρη στην παρουσία πορθμείων κλειστού τύπου, σπάνια διακόπτεται η συγκοινωνία με Ηγουμενίτσα λόγω καιρικών συνθηκών, ενώ ο συνδυασμός «ανοικτών» και «κλειστών» διατηρεί ένα πυκνο δικτυο δρομολογίων όλο το 24ωρο.
Εφέτος συμπληρώνονται 70 χρόνια από τη χρονιά που το πρώτο «φέρρυ μπωτ», ένα μετασκευασμένο αποβατικό, εγκαινίασε μια νέα εποχή για τις συγκοινωνιες του νησιού.

Το αποβατικό «Σέριφος»
Εκείνη την εποχή τα επιβατηγά πλοία τα οποία πλέουν προς Ιταλία πιάνοντας Κέρκυρα, είναι αναγκασμένα να πλεύσουν μέσω του καναλιού  της Λευκιμμης προς την πόλη και στη συνέχεια να ακολουθήσουν αντίστροφα την ίδια διαδρομή ακολουθώντας στην συνέχεια τη δυτική ακτή προς το Brindisi. Αιτία τα ναρκοπέδια που υπάρχουν ακόμα από τον πόλεμο στο στενό της Κασσιώπης.
Μεταπολεμικά και για αρκετά χρόνια η συγκοινωνία με Ηγουμενίτσα εξυπηρετείται κυρίως από τη «Μακρίνα», ένα γρήγορο μετασκευασμένο βρετανικό Motor Launch που ανήκει στην εταιρεία Μπονέτη.
Στα τέλη Μάη του 1955 όλα είναι έτοιμα για να ξεκινήσει η σύνδεση Κέρκυρας-Ηγουμενίτσας με σκάφος το οποίο θα μεταφέρει φορτηγά αυτοκίνητα, λεωφορεία και «κούρσες». Η αθηναϊκή εφημερίδα «Βήμα» γράφει στις 31 Μάη ότι δρομολογείται φέρρυ μπωτ του Βασιλικού Ναυτικού επανδρωμένο με άνδρες του και το οποίο θα εκτελεί δύο διπλά δρομολόγια την ημέρα προκειμένου να εξυπηρετηθεί η τουριστική και εμπορική κίνηση του νησιού με την ηπειρωτική Ελλάδα. Αν υπάρχουν διαχειριστικά ελλείμματα, αυτά θα καλύπτονται από τα κονδύλια του Τουρισμού.
Τα εγκαίνια της γραμμής γίνονται στις 6 Ιούνη  με παρόντες τους δημάρχους Κέρκυρας και Ηγουμενίτσας Δεσύλλα και Πιτούλη, τον κερκυραίο υπουργό προεδρίας Γ . Ράλλη και τον υφυπουργό κυβερνήσεως Γ. Λύχνο ο οποίος τονίζει τη σημαντική προώθηση που θα έχει για την οικονομία της περιοχής η δρομολόγηση του νέου πλοίου.
Το πλοίο ονομάζεται «Σέριφος» και είναι ένα πρώην βρετανικό αποβατικό τύπου LCTMk4 (Landing Craft Tank τύπος ο οποίος κατασκευάστηκε σε εννιά παραλλαγές, στην τέταρτη από τις οποίες ανήκει το «Σέριφος») ναυπηγημένο το 1944. Είχε εκτόπισμα 586 τόνων, μήκος57 μέτρα, πλάτος 11.8 και βύθισμα 1.12. Δύο ντηζελομηχανές των 460 ίππων η κάθε μία του επέτρεπαν να αναπτύξει ταχύτητα 8 κόμβων, να έχει αυτονομία πλου1100 μιλίων και να μεταφέρει 356 τόνους φορτίου. Παραλαμβάνεται από το Β.Ν. το 1945-46
Οι καθημερινές αναχωρήσεις του «φέρρυ μπωτ» από Κέρκυρα είναι στις 7 το πρωί και 3 το μεσημέρι, ενώ  από Ηγουμενίτσα στις 10.30΄ το πρωί και 6.30΄το απόγευμα. Τα ταξίδι διαρκεί περίπου δυόμιση ώρες και οι τιμές των εισιτηρίων έχουν ως εξής:
  • Φορτηγά αυτοκίνητα: 200 δραχμές
  • Λεωφορεία: 150 δραχμές
  • Ταξί: 100 δραχμές
  • Επιβάτες: 11 δραχμές
Το πρακτορείο μεταφορών Γ. Τόμπρου στη Λ. Αλεξάνδρας αναλαμβάνει τη διακίνηση εμπορευμάτων μέσω του φέρρυ μπωτ ενώ διαθέτει και αυτοκίνητα 5 ή 7 θέσεων για το ταξί Ηγουμενίτσα-Αθήνα με διάρκεια 12 ώρες.
Το «Σέριφος» μένει στη γραμμή μέχρι το Δεκέμβρη του 1955 οπότε βγαίνει εκτός λόγω βλάβης. Οχτώ χρόνια αργότερα αγοράζεται από ιδιώτη και νηολογείται στον Πειραιά ως «Άγιος Ανδρέας». Στα 1972 μετανηολογείται στην Πάτρα και μένει στη γραμμή Ρίο- Αντίρριο μέχρι το 1982 οπότε πωλείται στο εξωτερικό.

Απεργία των λιμενεργατών
Στο χώρο των λιμενεργατών η άφιξη του νέου πλοίου προκαλεί αναστάτωση, καθώς υπάρχει φόβος για περιορισμό της εργασίας τους. Ήδη δεκάδες εργάτες είχαν βρεθεί άνεργοι όταν οι κυλινδρόμυλοι άρχισαν να χρησιμοποιούν σιλό για τον εφοδιασμό με σιτάρι. Σε τηλεγράφημά τους προς την κυβέρνηση οι λιμενεργάτες απειλούν με απεργία πείνας.
Η μεταφορά εμπορευμάτων με το νέο μέσο μειώνει σημαντικά το κόστος μεταφοράς και στις 8 Ιούλη 100 περίπου λιμενεργάτες διαδηλώνουν και  κλείνονται στο Εργατικό Κέντρο με αίτημα μεταξύ άλλων, την «επιβάρυνση των μετά του φέρρυ-μποτ μεταφερομένων εμπορευμάτων με 50% του ισχύοντος τιμολογίου ως και την μη αποσυμφόρησιν των λιμενεργατών, λόγω περιορισμού της εργασίας».
Η απεργία λήγει σύντομα με μερική ικανοποίηση των αιτημάτων των λιμενεργατών.

 Ο «Ευβοϊκός» στην Ηγουμενίτσα

Ο «Ευβοϊκός»
Λίγο μετά τον Εμφύλιο, ο Οργανισμός Διαχείρισης Συμμαχικού Υλικού εκποιεί σε ιδιώτες το αποβατικό «Λέρος» το οποίο αγοράζεται από ιδιώτες τον Αύγουστο του 1952.   Είναι και αυτό αποβατικό τύπου LCTMk4 ναυπηγημένο το 1943 και εγγράφεται στο νηολόγιο του Πειραιά με αριθμό 1218. Μετά από μετασκευή δρομολογείται με το όνομα «Ευβοϊκός» από τις 27 Απρίλη του 1953 στη γραμμή Κάλαμος-Αλιβέρι, όπου παραμένει τουλάχιστον ως το Φλεβάρη του 1954.
Ο «Ευβοϊκός»  είναι το δεύτερο πορθμείο που εξυπηρετεί τη γραμμή Κέρκυρα-Ηγουμενίτσα. Έχει ήδη υποστεί και τη δεύτερη από τις τρεις μετασκευές που πραγματοποιήθηκαν στο σκαρί του μέσα στη δεκαετία 1950-60 και έχει διαμορφωθεί ο χώρος επιβατών κάτω από τη γέφυρα. Μπορεί να μεταφέρει 130 επιβάτες το χειμώνα, 258 το καλοκαίρι καθώς και φορτηγά αυτοκίνητα μέχρι 15 τόννων.
Εκτός Κέρκυρας και … στην Κέρκυρα
Στις 12 Οκτώβρη 1956 επιστρέφει (πιθανόν από επισκευή) και αρχίζει να εκτελεί ένα δρομολόγιο από Κέρκυρα προς Ηγουμενίτσα στις 6 π.μ. και ένα από Ηγουμενίτσα προς Κέρκυρα στις 7.30΄ μ.μ.
Στις 15 Απρίλη του 1958 το βρίσκουμε στη γραμμή Ιτέα-Γαλαξίδι-Αίγιο, ενώ στις 2 Αυγούστου και στις 31 Οκτώβρη της ίδιας χρονιάς στη γραμμή Ωρωπός-Ερέτρια.
Το Νοέμβρη του 1958 το πορθμείο «Κέρκυρα» που εξυπηρετεί τη γραμμή Ηγουμενίτσα-Κέρκυρα  φεύγει για ετήσια επιθεώρηση και αντικαθίσταται από τον «Ευβοϊκό». Παραμένει για ένα διάστημα και την ημέρα των Θεοφανείων του 1959 φεύγει από την Κέρκυρα στις 10 π.μ. και επιστρέφει από Ηγουμενίτσα στις 7 μ.μ. Την επόμενη μέρα φεύγει από Κέρκυρα στις 6 π.μ. και από Ηγουμενίτσα στις 7.30 μ.μ.
Λίγο αργότερα, μέσα στην ίδια χρονιά το ξαναβρίσκουμε στη γραμμή Ιτέα-Γαλαξίδι-Αίγιο και το 1965 στο δρομολόγιο Αρκίτσα-Αιδηψός. Μέσα στο 1965 εξυπηρετεί και τη γραμμή Ρίο-Αντίρριο.
Περνά στην ιδιοκτησία διαφόρων εταιρειών όπως «Π. Παναγιωτάκης», «Πορθμεία της Ελλάδος» κ.ά. μέχρι το 1980 οπότε πωλείται σε εταιρεία του εξωτερικού.
Γιώργος Ζούμπος
ΠΗΓΕΣ:
  • Εφημ. «Ελευθερία» (Αθήνας), φ. 19-10-1956, 29-10-1956, 23-11-1958
  • Εφημ. «Βήμα», φ. 01-06-1955
  • Εφημ. «Τα Νέα», φ. 07-06-1955
  • Εφημ. «Εμπρός», φ. 09-07-1955
  • Εφημ. «Εφημερίς των Ειδήσεων», φ. 03-01-1959
  • www.nautilia.gr
  • www.shipfriends.gr
  • www.corfuhistory.eu
  • Φωτ. αρχείο Θεόφιλου Τζίκα
Όπως δημοσιεύτηκε στην «ΚΕΡΚΥΡΑΪΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ», 14/2/2015
Read More »
Τα πρώτα πορθμεία στη γραμμή Κέρκυρα-Ηγουμενίτσα Τα πρώτα πορθμεία στη γραμμή Κέρκυρα-Ηγουμενίτσα Reviewed by thespro.gr on Κυριακή, Οκτωβρίου 20, 2024 Rating: 5

Για τις αθλητικές εγκαταστάσεις Παραμυθιάς ρωτάει η Λαϊκή Συσπείρωση

Σάββατο, Οκτωβρίου 19, 2024

Για τις αθλητικές εγκαταστάσεις Παραμυθιάς ρωτάει η Λαϊκή Συσπείρωση


Ο μαζικός ερασιτεχνικός αθλητισμός πρέπει να αποτελέσει κομβικό άξονα κάθε δήμου της χώρας μας έτσι ώστε κυρίως η νέα γενιά να βρει δημιουργικούς τρόπους απασχόλησης και διεξόδου.
Δυστυχώς, πλην κάποιων εξαιρέσεων, οι περισσότερες αθλητικές εγκαταστάσεις της περιοχής μας βρίσκονται σε κακή κατάσταση.
Το στάδιο «49 Προκρίτων» είναι 3 και πλέον χρόνια κλειστό λόγω εργασιών, το κλειστό γυμναστήριο Γαρδικίου είναι όνομα και πράγμα «ΚΛΕΙΣΤΟ», πολλοί χώροι άθλησης (ανοιχτά γήπεδα 5Χ5, μπάσκετ, τένις κα) είναι εγκαταλελειμμένα στην τύχη τους (παρουσιάζουν εικόνα ακαθάριστου αγροτεμάχιου).
Επιπροσθέτως, οι αθλητικοί χώροι σε πολλά σχολεία είναι είτε ανεπαρκείς είτε επικίνδυνοι.
Τραγική είναι η εικόνα του προαυλίου του ΕΠΑΛ Παραμυθιάς (ενός νεόκτιστου σχολείου) που έχει υποχωρήσει, αχρηστεύοντας τα γήπεδα μπάσκετ και βόλεϊ.
Τέλος, είναι χαρακτηριστικό ότι προγράμματα άθλησης υπό την αιγίδα του Δήμου Σουλίου πραγματοποιούνται σε εντελώς ακατάλληλους χώρους (βλέπε ΚΑΠΗ, κοινοτικά γραφεία, πρώην Δημοτικά Σχολεία κα).

Ερωτάται η Δημοτική Αρχή σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προχωρήσει, ώστε να λυθούν τα ανωτέρω προβλήματα και να αναβαθμιστούν οι αθλητικές εγκαταστάσεις του Δήμου μας.

Πιο συγκεκριμένα:
Ποιο το χρονοδιάγραμμα της αποπεράτωσης των εργασιών του σταδίου 49 Προκρίτων»;
Ποιο το σχέδιο της Δημοτικής Αρχής για το κλειστό Γυμναστήριο Γαρδικίου;
Ποιες παρεμβάσεις σχεδιάζονται στα ανοιχτά γήπεδα 5Χ5, μπάσκετ, τένις;
Ποιες παρεμβάσεις σχεδιάζονται για την αναβάθμιση των σχολικών αθλητικών εγκαταστάσεων;

Παραμυθιά, 19 Οκτωβρίου 2024
Ο επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης Σουλίου
Θοδωρής Μπρέστας
Read More »
Για τις αθλητικές εγκαταστάσεις Παραμυθιάς ρωτάει η Λαϊκή Συσπείρωση Για τις αθλητικές εγκαταστάσεις Παραμυθιάς ρωτάει η Λαϊκή Συσπείρωση Reviewed by thespro.gr on Σάββατο, Οκτωβρίου 19, 2024 Rating: 5

ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ: ΑΓΝΟΙΑ Ή ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΑ ;

Σάββατο, Οκτωβρίου 19, 2024
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ: ΑΓΝΟΙΑ Ή ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΑ ;


Διαβάζοντας την ανακοίνωση του Δήμου Σουλίου σχετικά με τα έσοδα της εμποροπανήγυρης με έκπληξη διαπιστώσαμε πώς για "πρώτη φορά" τα τελευταία 14 χρόνια μια δημοτική αρχή προβαίνει στην παρουσίαση οικονομικών στοιχείων με αυτόν τον τρόπο.
Κάθε χρόνο τα οικονομικά αποτελέσματα της εμποροπανήγυρης παρουσιάζονται με Δελτία τύπου - Ανακοινώσεις που αναφέρουν το σύνολο των εσόδων, τα έξοδα και τα καθαρά έσοδα που προκύπτουνε για τον Δήμο μας.
Γι αυτό το λόγο λοιπόν είμαστε υποχρεωμένοι να παραθέσουμε τα ακριβή οικονομικά στοιχεία όλων των προηγούμενων ετών, όπως αυτά έχουν δημοσιοποιηθεί , ώστε οι πολίτες να έχουν μια σαφή εικόνα για τα οικονομικά δεδομένα των προηγουμένων διαχειριστικών περιόδων.
Κατά το πρώτο έτος της δικής μας διαχειριστικής περιόδου το 2019 τα βεβαιωθέντα έσοδα ήταν 253.215€, τα έξοδα ήταν 46.949 € και τα καθαρά έσοδα ήταν 206.965 €.
Το 2020 δεν πραγματοποιήθηκε η εμποροπανήγυρη λόγω COVID.
Το 2021 η δική μας Δημοτική αρχή είχε τη δύναμη κόντρα σε όλες τις δυσκολίες και παίρνοντας ένα πολύ μεγάλο ρίσκο, πραγματοποίησε το πρώτο παζάρι στην Ελλάδα, θέλοντας μ' αυτό τον τρόπο να κρατήσει ζωντανές τις τοπικές επιχειρήσεις οι οποίες κυριολεκτικά βρισκόταν στο όριο αφανισμού, να τονώσει την οικονομική δραστηριότητα της περιοχής μας, βάζοντας σε δεύτερη μοίρα τα οικονομικά οφέλη του Δήμου.
Παρ' όλες όμως αυτές τις δυσκολίες τα έσοδα του Δήμου εκείνη τη χρονιά ήταν 216.075 €, τα έξοδα ήταν 54.360 € και τα καθαρά έσοδα ήταν 161.715 €.
Το 2022 στην μετά COVID εποχή και προσπαθώντας να ξαναδημιουργηθεί ένα σταθερό πλαίσιο ομαλής λειτουργίας του παζαριού, τα έσοδα του Δήμου εκείνη την χρονιά ανέρχονται στο ποσό των 232.500€, τα έξοδα ήταν 48.000 € και τα καθαρά έσοδα ήταν 184.500 €. Και φτάνουμε στην τελευταία χρόνια το 2023 σε μια χρόνια όπου το Παζάρι συνέπεσε με την διεξαγωγή των δημοτικών εκλογών, και αντιμετωπίζοντας όλες τις δυσκολίες που έχει η παράλληλη ενασχόληση της οργάνωσης του παζαριού με τον προεκλογικό αγώνα ο Δήμος μας παρουσίασε έσοδα 228.000 €, τα έξοδα ήταν 51.200 € και τα καθαρά έσοδα ήταν 176.800 €. Κάνοντας μια απλή ανάγνωση των οικονομικών στοιχείων όλων των χρόνων της δικής μας διαχειριστικής περιόδου εύλογα καταλαβαίνει κανείς πώς τα οικονομικά έσοδα της πρώτης δικής μας περιόδου ήταν πολύ περισσότερα απ' τα έσοδα όλων των επόμενων ετών της εμποροπανήγυρης, συμπεριλαμβανομένης και της φετινής χρονιάς του 2024 όπου τα μικτά έσοδα ανέρχονται στο ποσό των 249.000€.
Τέλος για να θυμούνται οι παλιοί αλλά και να μαθαίνουν κάποιοι νέοι παραθέτουμε στοιχεία όπως τα αντλήσαμε από τα δημοσιευμένα αρχεία του Δήμου Σουλίου.




Έχοντας τα πλήρη στοιχεία τα οποία ζητήσαμε από την δημοτική αρχή θα επανέλθουμε στο δημοτικό συμβούλιο με θέσεις ως υπεύθυνη αντιπολίτευση και όχι διασπείροντας λανθασμένα στοιχεία και διασύροντας ανθρώπους στα καφενεία και στο διαδίκτυο.

Καλό το παραμύθι σας αλλά δεν έχει δράκο…

ΔΗΜ.Ο.Σ.
ΔΗΜοτική Ομάδα Συνεργασίας
Read More »
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ: ΑΓΝΟΙΑ Ή ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΑ ; ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ: ΑΓΝΟΙΑ Ή ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΑ ; Reviewed by thespro.gr on Σάββατο, Οκτωβρίου 19, 2024 Rating: 5

Σχολή θαλάσσιας οικονομίας επιδιώκει η δημοτική αρχή Ηγουμενίτσας

Σάββατο, Οκτωβρίου 19, 2024

Σχολή θαλάσσιας οικονομίας επιδιώκει η δημοτική αρχή Ηγουμενίτσας


Ο δήμος Ηγουμενίτσας επιδιώκει την πλήρη επαναλειτουργία του χώρου του ΞΕΝΙΑ με σκοπό τη στέγαση Σχολής με προσανατολισμό στη θαλάσσια οικονομία, όπως ανακοίνωσε ο δήμαρχος Παναγιώτης Νταής στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου την Τετάρτη.

Ο κ. Νταής επεσήμανε ότι, παρά την ευρύτερη τάση για κλείσιμο περιφερειακών τμημάτων και σχολών σε όλη την Ελλάδα, υπάρχουν εξαιρέσεις, όπως στην περίπτωση της Θράκης, όπου δημιουργήθηκαν νέα τμήματα για εθνικούς λόγους. Κατά τον δήμαρχο, η ίδρυση Σχολής με αντικείμενο τη θαλάσσια οικονομία θα μπορούσε να αποτελέσει μια παρόμοια εξαίρεση για την περιοχή της Ηγουμενίτσας, η οποία έχει στενή σύνδεση με το λιμάνι και τις θαλάσσιες μεταφορές.

Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης, ο Δήμαρχος παρουσίασε τους φορείς που εμπλέκονται στο θέμα του ΞΕΝΙΑ και την εμπλοκή τους.
Το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, στο οποίο έχει παραχωρηθεί η χρήση της έκτασης και των κτιρίων, πρότεινε τη λειτουργία θερινών σχολείων, όπως προγράμματα Erasmus και την αποκατάσταση των κτιρίων με δικούς του πόρους, που ανέρχονται σε 200,000 ευρώ. Επιπλέον, το Πανεπιστήμιο προτίθεται να χρησιμοποιήσει το δικό του επιστημονικό προσωπικό για την εκπόνηση των αναγκαίων μελετών, όπως ανέφερε η Πρύτανης Άννα Μπατιστάτου.
Ωστόσο, η παραχώρηση αυτή λήγει το 2027, και τότε το ακίνητο είτε θα επαναπαραχωρηθεί στο Πανεπιστήμιο, εφόσον δεν έχουν εκλείψει οι λόγοι της αρχικής παραχώρησης – δηλαδή η χρήση του για ακαδημαϊκή εκπαίδευση, είτε θα επιστρέψει στην Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου (ΕΤΑΔ) στης οποίας την κυριότητα υπάγεται. Παρά τις επαφές που έχει η Δημοτική Αρχή με την ΕΤΑΔ, δεν υπάρχει μέχρι στιγμής συγκεκριμένο σχέδιο αξιοποίησης του χώρου από την πλευρά της εταιρείας, όπως ανέφερε ο Δήμαρχος.

Επιπρόσθετα, το Υπουργείο Πολιτισμού έχει χαρακτηρίσει το κτίριο ως Νεότερο Μνημείο, καθώς αποτελεί δείγμα της αρχιτεκτονικής του Άρη Κωνσταντινίδη, γεγονός που θέτει συγκεκριμένους περιορισμούς στη χρήση και την αποκατάστασή του. Οι περιορισμοί αυτοί απαιτούν εξειδικευμένες λύσεις ώστε να διατηρηθεί η αρχιτεκτονική κληρονομιά του κτιρίου, χωρίς ωστόσο να εμποδίζεται η μελλοντική του αξιοποίηση για εκπαιδευτικούς σκοπούς.

Ο κ. Νταής τόνισε ότι η ίδρυση της Σχολής θαλάσσιας οικονομίας θα μπορούσε να προσφέρει πολλαπλά οφέλη στην περιοχή, όχι μόνο οικονομικά, αλλά και σε επίπεδο επιστημονικής και πολιτιστικής ανάπτυξης.


Read More »
Σχολή θαλάσσιας οικονομίας επιδιώκει η δημοτική αρχή Ηγουμενίτσας Σχολή θαλάσσιας οικονομίας επιδιώκει η δημοτική αρχή Ηγουμενίτσας Reviewed by thespro.gr on Σάββατο, Οκτωβρίου 19, 2024 Rating: 5

Εργασίες ανακαίνισης στην Εθνική Τράπεζα Φιλιατών

Σάββατο, Οκτωβρίου 19, 2024
Εργασίες ανακαίνισης στην Εθνική Τράπεζα Φιλιατών 


Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται εργασίες ανακαίνισης του υποκαταστήματος της Εθνικής Τράπεζας στους Φιλιάτες.
Οι εργασίες προβλέπεται να αναβαθμίσουν τις υποδομές της τράπεζας, ενισχύοντας τη λειτουργικότητα και την αισθητική του κτιρίου, στοχεύοντας στη βελτίωση της εξυπηρέτησης του κοινού.
Σύμφωνα δε με διαβεβαιώσεις που έλαβε ο δήμαρχος Φιλιατών κ. Τζίγκος, από τη διεύθυνση της τράπεζας, από την Τρίτη 29 Οκτωβρίου το κατάστημα θα λειτουργεί καθημερινά κατά τις πρωινές ώρες. 
Η καθημερινή λειτουργία της Εθνικής Τράπεζας στους Φιλιάτες είναι ένα σημαντικό βήμα για την εξυπηρέτηση των πολιτών, που κατά την πλειοψηφία τους είναι ηλικιωμένοι, σε μια εποχή όπου άλλες τράπεζες και δημόσιες υπηρεσίες μειώνουν την παρουσία τους σε απομακρυσμένες περιοχές.
Read More »
Εργασίες ανακαίνισης στην Εθνική Τράπεζα Φιλιατών Εργασίες ανακαίνισης στην Εθνική Τράπεζα Φιλιατών Reviewed by thespro.gr on Σάββατο, Οκτωβρίου 19, 2024 Rating: 5

Σελίδες

Από το Blogger.