«Καμπάνες» έως 2.500 ευρώ για εκπρόθεσμες βεβαιώσεις αποδοχών – Οι ρυθμίσεις του νέου φορολογικού ν/σ
«Καμπάνες» έως 2.500 ευρώ για εκπρόθεσμες βεβαιώσεις αποδοχών – Οι ρυθμίσεις του νέου φορολογικού ν/σ
Απεργούν νηπιαγωγοί και δάσκαλοι στις 23 Οκτωβρίου
Απεργούν νηπιαγωγοί και δάσκαλοι στις 23 Οκτωβρίου
Η Κονωνία των Ηπειρωτών για τη Βόρεια είσοδο Ηγουμενίτσας
Η Κονωνία των Ηπειρωτών για τη Βόρεια είσοδο Ηγουμενίτσας
Πληροφορούμαστε από τα μέσα και συγκεκριμένα από την ανακοίνωση του κ. Γιόγιακα, Βουλευτή Θεσπρωτίας, ότι δρομολογείται λύση για την ολοκλήρωση της κατασκευής της Βόρειας εισόδου Ηγουμενίτσας, μετά από έκτακτη συνάντηση των εμπλεκομένων στο γραφείου του κ. Περιφερειάρχη εχθές.
Από τη συγκεκριμένη διαδικασία και τη διαχείριση του θέματος από την Περιφερειακή Αρχή, μας μένει η πικρία ότι η επίλυση σε μείζονα θέματα όφειλε να είναι αυτονόητη και να μην απαιτείται κάθε φορά να «γυρίζει η Γη ανάποδα». Επίσης δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι το Περιφερειακό Συμβούλιο είναι το ανώτατο πολιτικό όργανο της Περιφέρειας και επομένως η συζήτηση των κρίσιμων θεμάτων στις συνεδριάσεις του όφειλε να είναι επίσης αυτονόητη, διαφορετικά οδηγείται στην απαξίωση.
Τέλος, ευελπιστούμε ότι η παρουσία του βουλευτή της Π.Ε. Θεσπρωτίας κρίθηκε απαραίτητη στη συνάντηση αυτή για να ενημερώσει για πιθανή κυβερνητική συνδρομή στην οικονομική επίλυση ενός εθνικής σημασίας έργου. Διαφορετικά, θα έχει κλείσει μια «λακούβα» και θα έχει ανοίξει μια άλλη.
Βόρεια Είσοδος: Δεν μπορεί να γίνει συζήτηση… γιατί έχει συζητηθεί…
Βόρεια Είσοδος: Δεν μπορεί να γίνει συζήτηση… γιατί έχει συζητηθεί…
Αγνοούνται τα καταδυτικά πάρκα..
Αγνοούνται τα καταδυτικά πάρκα..
ΓΕΦΥΡΩΝΟΝΤΑΣ ΤΟ 1931 ΤΟΝ ΚΑΛΑΜΑ ΣΤΗ ΒΡΥΣΕΛΛΑ
Στη θέση που σήμερα βρίσκεται η τσιμεντένια γέφυρα του Καλαμά κάτω από τη Βρυσέλλα, βρισκόταν κάποτε και εξυπηρετούσε τους ταξιδιώτες μια περαταριά (στα αρβανίτικα «λούντρα»). Η κατασκευή αυτή είχε αντικαταστήσει την απλή θαλασσινή βάρκα που την γέμιζαν με άμμο και την χρησιμοποιούσαν για το πέρασμα του ποταμού.
Την περαταριά της Βρυσέλλας στην αρχή εκμεταλεύονταν ο Βασίλης Τσόγκας από τη Σαγιάδα έχοντας σαν βοηθό το Νικόλα Κόρο Σαγιαδινό επίσης.
Ο Νικόλαος Κόρος 100 χρονών σήμερα, διηγείται ότι η οδήγηση της περαταριάς ήταν εύκολη, γιατί κινούταν με το ρεύμα. Έμεναν σε ένα σπίτι με δυο δωμάτια, το οποίο το ένα το χρησιμοποιούσαν ως κουζίνα και το άλλο ως κρεβατοκάμαρα. Επειδή εργαζόταν στην ερημιά είχαν το δικαίωμα οπλοφορίας (ένα τυφέκιο "μαρτίνι"). Αργότερα μετά το θάνατο του Αλεξίου από φυματίωση, την περαταριά ανέλαβε πάλι Σαγιαδινός, ο αγωγιάτης Βασίλης Τσάμης.
"...Από του μεσονυκτίου της 4 προς 5 Νοεμβρίου, τα επί του ποταμού Καλαμά φυλάκια του Υποτομέως Παραποτάμου εσημείωσαν έναρξιν κατασκευής γεφύρας υπό των Ιταλών παρά το πορθμείον Βρυσέλας και ήρξαντο να βάλωσσι κατ' αυτών μέχρι πρωίας. Άμα τη έω, οι Ιταλοί ήρχισαν να βοβαρδίζωσι σφοδρώς...τη συμμετοχή της αεροπορίας, ήτις βοβαρδίζουσα...εκάλυπτε την υπό των Ιταλών κατασκευήν γεφυρών επί του ποταμού Καλαμά εις Βρυσέλαν και Τσιφλίκι..." Επιτελείον Στρατού, ο.π., σ. 92
Τελικά το κατόρθωσαν το μεσημέρι και πέρασαν το ποτάμι. "…Την 16.25΄ ώραν ο Διοικητής της αριστεράς υπολορίδος μοι ανέφερεν…ότι ο εχθρός αποπερατώσας την γέφυραν εις Πορθμείον Βρυσέλλας, διήρχετο ταύτην και υπελόγιζε τα διελθόντα τμήματα περισσότερον από τάγμα…"
Αργότερα όταν ξαναγύρισαν στην περιοχή, μέσα σε 28 μέρες, κατασκεύασαν μια ξύλινη γέφυρα κι εγκατέστησαν κι αυτοί στρατιωτικό φυλάκιο για τη φύλαξή της.Αργότερα κατά την οπισθοχώρησή τους ανατίναξαν τη γέφυρα αυτή.
Το καλοκαίρι του 1945 οι Ελληνικές αρχές κατασκεύασαν μια ξύλινη γέφυρα στον ίδιο χώρο κι εγκατέστησαν το Βασίλη Τσάμη ως φύλακα, με το βασικό έργο να προσέχει την κατασκευή απομακρύνοντας τα κλαδιά και δέντρα που παρέσερνε ο Καλαμάς και θα μπορούσαν να βλάψουν την κατασκευή.
Ξανάφτιαξαν μια περαταριά χωρητικότητας δυο τόνων, την οποία ανέλαβε πάλι ο Τσάμης. Το καλοκαίρι του 1946 δημοπρατήθηκε μια τσιμεντένια γέφυρα στο Φοινικιώτικο ποτάμι την οποία ανέλαβε ως εργολάβος κάποιος Τζοβάρας, ο οποίος καθυστέρησε ν’ αρχίσει τις εργασίες κι έτσι το Νοέμβρη ο ποταμός παρέσυρε δυο φορές τα βάθρα της γέφυρας.