Κλειστό το κατάστημα της Τράπεζας Πειραιώς στην Ηγουμενίτσα για μία εβδομάδα

Δευτέρα, Οκτωβρίου 14, 2024
Κλειστό το κατάστημα της Τράπεζας Πειραιώς στην Ηγουμενίτσα για μία εβδομάδα


Το κατάστημα της Τράπεζας Πειραιώς στην Ηγουμενίτσα, επί της οδού Αγίου Αποστόλου 19, θα παραμείνει κλειστό για ανακαίνιση από σήμερα Δευτέρα 14/10 έως την Παρασκευή 18 Οκτωβρίου 2024. 
Κατά τη διάρκεια των εργασιών, οι πελάτες που χρησιμοποιούν θυρίδες μπορούν να προσπελάσουν τις θυρίδες τους σε ειδικά ορισμένες ώρες από τις 10:00 πμ έως τις 12:00 μμ τις ημέρες 14, 16, 17, και 18 Οκτωβρίου.
Οι πελάτες μπορούν επίσης να εξυπηρετηθούν στα πλησιέστερα καταστήματα της Τράπεζας Πειραιώς, στο Καναλάκι και στα Γιάννενα. 
Read More »
Κλειστό το κατάστημα της Τράπεζας Πειραιώς στην Ηγουμενίτσα για μία εβδομάδα Κλειστό το κατάστημα της Τράπεζας Πειραιώς στην Ηγουμενίτσα για μία εβδομάδα Reviewed by thespro.gr on Δευτέρα, Οκτωβρίου 14, 2024 Rating: 5

Ανακαλύψτε την Rent All Cars του Ηλία Ντάσιου: Ο ιδανικός συνεργάτης για τις αποδράσεις σας

Δευτέρα, Οκτωβρίου 14, 2024
Ανακαλύψτε την Rent All Cars του Ηλία Ντάσιου: Ο ιδανικός συνεργάτης για τις  αποδράσεις σας


Όταν πρόκειται για τις καλοκαιρινές σας αποδράσεις στη Δυτική Ελλάδα, η ασφάλεια και η άνεση είναι το πρώτα σας μέλημα. Η Rent All Cars του Ηλία Ντάσιου, με έδρα το Λαδοχώρι Ηγουμενίτσας, είναι εδώ για να σας προσφέρει την καλύτερη λύση στις μετακινήσεις σας.

Ασφαλής Μετακίνηση και Εγγύηση Ποιότητας
Με 40 χρόνια εμπειρίας στη συντήρηση και πώληση ελαστικών και αυτοκινήτων, η Rent All Cars εγγυάται την ασφάλεια και την ποιότητα των οχημάτων της. Το κατάστημα διαθέτει βουλκανιζατέρ, συνεργείο αυτοκινήτων, και γνήσια ανταλλακτικά, όλα ενημερωμένα με τις τελευταίες τεχνολογίες. Παράλληλα, προσφέρει 24ωρη εξυπηρέτηση, ώστε να είστε πάντα καλυμμένοι, όπου κι αν βρίσκεστε.

Στρατηγική Τοποθεσία
Η τοποθεσία του καταστήματος στην είσοδο του Διεθνούς Λιμένα της Ηγουμενίτσας και της Εγνατίας Οδού εξασφαλίζει άμεση πρόσβαση σε ένα εκτεταμένο δίκτυο μετακινήσεων. Είτε πρόκειται για οδικό, θαλάσσιο ή εναέριο δίκτυο, η Rent All Cars σας προσφέρει πολλαπλές επιλογές μετακίνησης στη Δυτική Ελλάδα και τα Επτάνησα.

Ανανεωμένος Στόλος Αυτοκινήτων
Η Rent All Cars διαθέτει έναν συνεχώς ανανεούμενο στόλο οχημάτων, με αυτοκίνητα από 0 έως 20.000 χλμ. Οι επιλογές είναι πολλές, από μικρά και οικονομικά αυτοκίνητα μέχρι πολυμορφικά και 4κίνητα οχήματα. Είτε θέλετε να απολαύσετε τη θάλασσα είτε το βουνό, τα αυτοκίνητα της Rent All Cars καλύπτουν όλες σας τις ανάγκες.

Εξατομικευμένες Υπηρεσίες
Η εταιρεία προσφέρει την απόλυτη ευελιξία με την παράδοση και παραλαβή του οχήματός σας σε οποιοδήποτε σημείο επιθυμείτε. Είτε βρίσκεστε στην Ηγουμενίτσα, την Πάργα, την Πέρδικα, τα Σύβοτα, είτε σε κάποιο από τα αεροδρόμια των Ιωαννίνων, της Κέρκυρας, της Πρέβεζας ή της Θεσσαλονίκης, η Rent All Cars εξασφαλίζει ότι οι διακοπές σας θα είναι ξέγνοιαστες και άνετες.

Για περισσότερες πληροφορίες και για να επιλέξετε την κατηγορία του αυτοκινήτου που σας ταιριάζει, επισκεφτείτε την ιστοσελίδα της Rent All Cars στο www.rentallcars.gr.

Επικοινωνία
Τηλέφωνο: (+30) 26650 29451 - 26650 23796
Φαξ: (+30) 26650 29452
Κινητό: 690 62 66 826 / 694 48 85 019
Email: ntasios@rentallcars.gr

Με την Rent All Cars, οι μετακινήσεις σας γίνονται μέσο και σκοπός για να απολαύσετε τις καλοκαιρινές σας διακοπές στο έπακρο!
Read More »
Ανακαλύψτε την Rent All Cars του Ηλία Ντάσιου: Ο ιδανικός συνεργάτης για τις αποδράσεις σας Ανακαλύψτε την Rent All Cars του Ηλία Ντάσιου: Ο ιδανικός συνεργάτης για τις  αποδράσεις σας Reviewed by thespro.gr on Δευτέρα, Οκτωβρίου 14, 2024 Rating: 5

ΠΩΛΕΙΤΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ

Δευτέρα, Οκτωβρίου 14, 2024
ΠΩΛΕΙΤΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ


Πωλείται ολόκληρη ή μέρος υγιούς επιχείρησης με αντικείμενο το εμπόριο, τις επισκευές και τις ενοικιάσεις θαλάσσιων μέσων, σκαφών αναψυχής, μηχανών θάλασσας και ναυτιλιακών ειδών λόγω συνταξιοδότησης στην Ηγουμενίτσα.

Χαρακτηριστικά Επιχείρησης:
  • Μακροχρόνια κερδοφορία και σταθερή πελατεία
  • Εξαιρετική τοποθεσία με εύκολη πρόσβαση στη θάλασσα
  • Πλήρως εξοπλισμένα εργαστήρια και αποθήκες
  • Αποκλειστικές συνεργασίες με τις κορυφαίες εταιρείες στον κλάδο
  • Δυνατότητα επέκτασης των δραστηριοτήτων

Περιλαμβάνει:
  • Σκάφη αναψυχής και μηχανές θάλασσας καινούργια και μεταχειρισμένα
  • Πλήρη ηλεκτρονικό εξοπλισμό και εργαλεία επισκευών
  • Σχέσεις με προμηθευτές και πελάτες
  • Εξειδικευμένο προσωπικό με εμπειρία στον κλάδο

Για περισσότερες πληροφορίες και ραντεβού για επίδειξη, επικοινωνήστε στο:
Τηλέφωνο: 26650 27207 - 6932 787789
Email: marjimarin@gmail.com

Ευκαιρία για σοβαρούς επενδυτές. Η επιχείρηση πωλείται λόγω συνταξιοδότησης του ιδιοκτήτη.
Read More »
ΠΩΛΕΙΤΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΠΩΛΕΙΤΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ Reviewed by thespro.gr on Δευτέρα, Οκτωβρίου 14, 2024 Rating: 5

Ελληνική ιχθυοκαλλιέργεια: Πρωτοπορεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση

Δευτέρα, Οκτωβρίου 14, 2024

Ελληνική ιχθυοκαλλιέργεια: Πρωτοπορεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση


Ηγετική θέση σε διεθνές επίπεδο διατηρεί η ελληνική ιχθυοκαλλιέργεια σε ένα περιβάλλον έντονου ανταγωνισμού παγκοσμίως, συμβάλλοντας καθοριστικά στην ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας και απασχολώντας, άμεσα και έμμεσα περί τους 12.000 εργαζόμενους.

Όπως εξηγεί μιλώντας στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων ο Γιάννης Πελεκανάκης, Διευθυντής Ευρωπαϊκών Υποθέσεων της Ελληνικής Οργάνωσης Παραγωγών Υδατοκαλλιέργειας, το 2023 η ελληνική ιχθυοκαλλιέργεια αναδείχθηκε πρώτη στην Ευρωπαϊκή Ένωση. «Τα τελευταία χρόνια η Ελλάδα πρωτοπορεί στην ΕΕ και είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός σε τσιπούρα και λαυράκι σε όλη την Ευρώπη και δεύτερος μεγαλύτερος στη Μεσόγειο μετά την Τουρκία».
Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με τον κ. Πελεκανάκη, ο κλάδος συνεχίζει να βρίσκεται μπροστά σε σημαντικές προκλήσεις, με βασικότερη την ολοκλήρωση του ειδικού χωροταξικού σχεδιασμού των υδατοκαλλιεργειών. Σημειώνεται ότι το 2023 ιδρύθηκε μόλις μια Περιοχή Οργανωμένης Ανάπτυξης των Υδατοκαλλιεργειών (ΠΟΑΥ) και συνολικά έχουν ιδρυθεί από το 2011 μόλις 6 από τις 23 ΠΟΑΥ. Παρά τις διαδοχικές παρατάσεις που έχουν δοθεί, το χωροταξικό των υδατοκαλλιεργειών παρουσιάζει αδικαιολόγητες καθυστερήσεις υποβαθμίζοντας την αναπτυξιακή προοπτική, τον εξορθολογισμό της παραγωγικής διαδικασίας αλλά και την εμπιστοσύνη των επενδυτών. «Η προθεσμία ίδρυσης των ΠΟΑΥ λήγει τον Νοέμβριο 2024 χωρίς να υπάρχει σαφής προγραμματισμός για την εμπρόθεσμη ολοκλήρωση του ειδικού χωροταξικού σχεδιασμού των υδατοκαλλιεργειών από τα αρμόδια υπουργεία» επισημαίνει.
Στο ίδιο πλαίσιο, ο ανταγωνισμός, εξακολουθεί να γίνεται όλο και πιο έντονος. Η μεγάλη πίεση, σύμφωνα με τον κ. Πελεκανάκη, προέρχεται από τις αυξημένες εισαγωγές στην ΕΕ από την Τουρκία, η οποία εκτός από τις ανταγωνιστικές τιμές, εισέρχεται όλο και πιο επιθετικά στην ΕΕ ιδρύοντας στην Ελλάδα εταιρείες εμπορίας τουρκικών προϊόντων ιχθυοκαλλιέργειας που αξιοποιούν το δίκτυο διανομής που αναπτύχθηκε χάριν στις ελληνικές εταιρείες.

Σε ό,τι αφορά τις επιχειρηματικές εξελίξεις, συνεχίζεται η προσπάθεια εξυγίανσης του κλάδου και διάσωσης της Avramar. Το 2023 υπήρξαν, όπως και το προηγούμενο έτος, σημαντικές πρωτοβουλίες με στόχο την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του κλάδου και την δημιουργία καθετοποιημένων ομίλων που θα ελέγχουν όλα τα στάδια της αλυσίδας παραγωγής της ιχθυοκαλλιέργειας, από την ιχθυοτροφή ως το τελικό προϊόν. «Η περίπτωση της Avramar έχει βάλει σε στάση αναμονής τις επιχειρήσεις του κλάδου και όλοι επιθυμούν να έχει σύντομα αίσιο τέλος» τονίζει ο κ. Πελεκανάκης και συμπληρώνει: «το επενδυτικό ενδιαφέρον που έχει εκδηλωθεί για άλλη μια φορά αποδεικνύει έμπρακτα πως ο κλάδος έχει σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης και μετά από σύντομη περίοδο προσαρμογής θα επιστρέψει δυναμικά».

Σημειώνεται πως παρά το δυσμενές επιχειρηματικό κλίμα που δημιούργησε το αρνητικό διεθνές οικονομικό περιβάλλον, οι επιχειρήσεις υδατοκαλλιέργειας συνέχισαν να υλοποιούν το 2023 παραγωγικές επενδύσεις για τον εκσυγχρονισμό των μονάδων και να επενδύουν σε δράσεις με έμφαση την αειφορία και την προώθηση βιώσιμων πρακτικών υδατοκαλλιέργειας.

Ο χάρτης της παραγωγής

Σύμφωνα με την 10η έκδοση της ετήσιας έκθεσης υδατοκαλλιέργειας της ΕΛΟΠΥ, το 2023 ο όγκος παραγωγής ψαριών μεσογειακής ιχθυοκαλλιέργειας ανήλθε σε 131.300 τόνους, αξίας 752,5 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας πτώση 4,2% ως προς τον όγκο και την αξία πωλήσεων σε σχέση με το προηγούμενο έτος (137.000 τόνοι αξίας 787 εκατ. ευρώ). Η τσιπούρα και το λαβράκι αποτελούν το 92% της παραγωγής και το υπόλοιπο 8% αποτελείται από άλλα μεσογειακά είδη όπως ο κρανιός και το βραχύπτερο φαγκρί. Αναλυτικότερα, η παραγωγή τσιπούρας και λαβρακιού ανήλθε σε 121.300 τόνους (66.000 τόνοι τσιπούρας και 55.300 τόνοι λαβρακιού) συνολικής αξίας σχεδόν 697 εκατ. ευρώ. Σε σχέση με το 2022 παρατηρείται πτώση 4,2% ως προς τον όγκο παραγωγής και πτώση 4,5% ως προς την αξία πωλήσεων. Σε σχέση με το 2022, η παραγωγή τσιπούρας σημείωσε πτώση 9% ως προς τον όγκο και πτώση 8% ως προς την αξία πωλήσεων ενώ το λαβράκι αύξηση κατά 2,5% ως προς τον όγκο και οριακή πτώση 0,2% ως προς την αξία πωλήσεων. Το 2024 εκτιμάται ότι η παραγωγή των δύο ειδών θα παρουσιάσει πτώση 5% και θα κυμανθεί 115.000 τόνους, γεγονός που οφείλεται στην μειωμένη παραγωγή γόνου τσιπούρας.

Aν και το 2023 οι κλιμακούμενες πληθωριστικές πιέσεις στα τρόφιμα είχαν σημαντικό αντίκτυπο στις πωλήσεις ψαριών η ελληνική ιχθυοκαλλιέργεια διατήρησε την έντονη εξωστρέφεια της. Το 83% της παραγωγής διατέθηκε σε 36 αγορές εκτός Ελλάδας και το υπόλοιπο 17% της παραγωγής στην εγχώρια αγορά. Μηνιαίως οι εξαγωγές κυμάνθηκαν από 6.000 έως 10.000 τόνους.

Σύμφωνα με την έκθεση της ΕΛΟΠΥ, το 2023 εξήχθησαν 100.361 τόνοι τσιπούρας και λαβρακιού αξίας 572,04 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας πτώση 3,7% ως προς τον όγκο και 4,6% ως προς την αξία σε σχέση με το 2022 (δεν περιλαμβάνονται οι εξαγωγές φιλέτων). Η πτώση των εξαγωγών οφείλεται κυρίως στην μείωση διαθεσιμότητας λαβρακιού. Εξ’ αυτών τo 75% (90.341 τόνοι) πωλήθηκε σε 20 χώρες της ΕΕ-27, το 17% (20.938 τόνοι) εκτιμάται πως πωλήθηκε στην Ελλάδα, τo 9% (10.020 τόνοι) πωλήθηκε σε 16 τρίτες χώρες, το 59% των εξαγωγών ήταν τσιπούρα (59.444 τόνοι) και το 41% λαβράκι (40.917 τόνοι). Σχεδόν το σύνολο των εξαγωγών ήταν νωπά ψάρια και μόλις το 0,08% κατεψυγμένα (82 τόνοι κυρίως στις τρίτες χώρες).

Οι κυριότερες αγορές ωστόσο είναι στην EE όπου παραδοσιακά η Ιταλία, η Ισπανία και η Γαλλία απορροφούν πάνω από τη μισή ελληνική παραγωγή. Σε αυτές τις 3 χώρες πωλήθηκε το 2023 το 61% της ελληνικής παραγωγής ή το 73% των εξαγωγών. Αν εξαιρεθούν ΗΠΑ, Ολλανδία, Γερμανία, Βουλγαρία, Πορτογαλία, Ρουμανία Καναδά, Κύπρο και Αγγλία όπου οι εξαγωγές κυμάνθηκαν από 1.000 – 5.000 τόνους, σε όλες τις υπόλοιπες 24 χώρες οι εξαγωγές κυμάνθηκαν κάτω των 800 τόνων.

Σημειώνεται ότι η εμπορία τουρκικών ψαριών μέσω της Ελλάδας σημείωσε πτώση 2% σε σχέση με το 2022. Το 2023 εισήχθησαν 12.331 τόνοι νωπών ψαριών (8.754 τόνοι τσιπούρας και 4.477 τόνοι λαβρακιού) όπου εκτελωνίστηκαν στην Ελλάδα και στην συνέχεια σχεδόν στο σύνολο τους επαναπροωθήθηκαν (ως τουρκικό ψάρι) κυρίως σε άλλες χώρες της ΕΕ.

Οι μέσες τιμές εξαγωγής το 2023 ήταν πιεσμένες κυρίως για το λαβράκι. Η μέση τιμή πώλησης της τσιπούρας κυμάνθηκε στα 5,24 ευρώ/κιλό παρουσιάζοντας οριακή βελτίωση 0,6% σε σχέση με το προηγούμενο έτος ενώ για το λαβράκι η μέση τιμή πώλησης μειώθηκε κατά 2,6 % στα 6,3 ευρώ/κιλό.
Read More »
Ελληνική ιχθυοκαλλιέργεια: Πρωτοπορεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση Ελληνική ιχθυοκαλλιέργεια: Πρωτοπορεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση Reviewed by thespro.gr on Δευτέρα, Οκτωβρίου 14, 2024 Rating: 5

Διάθεση πετρελαίου θέρμανσης από την Τρίτη Πού κυμαίνονται οι τιμές - Ποιοι δικαιούνται επίδομα

Δευτέρα, Οκτωβρίου 14, 2024

Διάθεση πετρελαίου θέρμανσης από την Τρίτη
Πού κυμαίνονται οι τιμές - Ποιοι δικαιούνται επίδομα


Από την Τρίτη 15 Οκτωβρίου ξεκινάει η διάθεση του πετρελαίου θέρμανσης, με την τιμή εκκίνησης του φέτος να διαμορφώνεται περίπου στο 1,11 ευρώ/λίτρο στις αστικές περιοχές.

«Ούτε την παραμονή θα ξέρουμε, αλλά υποθετικά η τιμή εκκίνησης αναμένεται από 1,10 έως 1,20 ευρώ/λίτρο», δήλωσε στην ΕΡΤ, η πρόεδρος της Ένωσης Βενζινοπωλών Αττικής, Μαρία Ζάγκα.

Αναφορικά με την τιμή της βενζίνης, η κυρία Ζάγκα ανέφερε ότι «αυτή τη στιγμή η απλή αμόλυβδη στην Αττική και Θεσσαλονίκη είναι 1,75- 1,80, ενώ το πετρέλαιο ξεκίνησε από 1,38. Έχουμε πάρα πολλές καταγγελίες για πειραγμένες αντλίες, για νοθεία, γι’ αυτά τα δήθεν φθηνά, ενώ με το νέο νόμο υπήρξε περιστατικό που αντί να κλείνει πρατήριο καυσίμων πήγε στα δικαστήρια για διαφυγόντα κέρδη».

«Ο δικός μας χώρος γέμισε παραεμπόριο. Το τηλέφωνό μου δεν σταματάει για πειραγμένες αντλίες. Ωστόσο, το πλαφόν είναι ακόμη στην πλάτη μας και ό,τι ποσοστό είχαμε στα τέλη Αυγούστου του 2021 υπάρχει και τώρα. Φυσικά υπάρχουν διαφορετικά τιμολόγια κι αν δω κάποιον με τιμή κάτω του 1,70, φυσικά πονηρεύομαι», πρόσθεσε, μιλώντας για πολλούς “νοικοκυραίους πρατηριούχους που αναγκάστηκαν να κλείσουν”».

Ποιοι δικαιούνται επίδομα θέρμανσης

Η ενίσχυση για τα νοικοκυριά αφορά όλα τα είδη καυσίμων, όπως πετρέλαιο, φυσικό αέριο, υγραέριο, καυσόξυλα, βιομάζα και θερμική ενέργεια μέσω τηλεθέρμανσης. Η καταβολή του επιδόματος απαιτεί αγορές διπλάσιας αξίας από το δικαιούμενο ποσό μέχρι τις 31 Μαρτίου 2025.
Τις επόμενες ημέρες αναμένεται η έκδοση της ΚΥΑ για τις λεπτομέρειες καταβολής του και την έναρξη των αιτήσεων.
Το επίδομα θα κυμανθεί μεταξύ 100€ και 800€ ( φτάνει και στα 1000€ στις 2-3 πιο κρύες περιοχές της Ελλάδας που οι ανάγκες ενέργειας είναι οι μεγαλύτερες.
Το τελικό ποσό του επιδόματος προκύπτει από τον πολλαπλασιασμό της βάσης του 350 με τον λεγόμενο συντελεστή βαθμοημέρας ο οποίος είναι διαφορετικός για κάθε περιοχή της επικράτειας ανάλογα με το πόσο κρύο κάνει. Π.χ. Άγαμος κάτοικος του Καρπενησίου θα πάρει 378€.Ο ίδιος δικαιούχος στο δήμο Αθηναίων θα έπαιρνε 150,5€ . Το επίδομα προσαυξάνεται κατά 20% για κάθε παιδί.
Το επίδομα θέρμανσης θα δοθεί με βάση τα εξής εισοδηματικά κριτήρια:
16.000€ για τον άγαμο
24.000€ για τον έγγαμο με αύξηση του κατά 5.000€ για κάθε παιδί.
Για μονογονεϊκή οικογένεια -χωρίς την προσαύξηση τέκνου- το όριο τίθεται στις 26.000€
Προβλέπεται και όριο ακίνητης περιουσίας, 200.000€ για τους άγαμους δικαιούχους και 300.000€ για τους έγγαμους. Η πρόβλεψη στο προσχέδιο του προϋπολογισμού κάνει λόγο για δαπάνη 250 εκατ. ευρώ.

Οι αλλαγές στο επίδομα θέρμανσης που ανακοίνωσε το οικονομικό επιτελείο δεν αλλάζουν τη φιλοσοφία του επιδόματος το οποίο πέρυσι έλαβαν 1,3 εκατομμύρια νοικοκυριά.

Έτσι όπως και πέρυσι – εκτός συγκλονιστικού απροόπτου – το επίδομα θα είναι μεταξύ 100€ – 800€ με προσαύξηση 1000€ για τις πιο κρύες περιοχές. Προσαυξάνεται επίσης 20% για κάθε παιδί.

Φέτος ΔΕΝ ισχύει ο διπλασιασμός του επιδόματος για όσους «εγκατέλειψαν» το πετρέλαιο για να στραφούν στο φυσικό αέριο.

Το τελικό ποσό του επιδόματος θέρμανσης προκύπτει από τον πολλαπλασιασμό του 350 με τον λεγόμενο συντελεστή βαθμοημέρας ο οποίος είναι διαφορετικός για κάθε περιοχή της επικράτειας ανάλογα με το πόσο κρύο κάνει. Γι’ αυτό και το επίδομα στην Πρέβεζα είναι διαφορετικό από το επίδομα στην Κατερίνη για μια οικογένεια με τον ίδιο αριθμό μελών και τα ίδια εισοδηματικά κριτήρια.

Τα εισοδηματικά κριτήρια τα οποία παραμένουν ίδια.16.000€ για τον άγαμο
24.000€ για τον έγγαμο
Διευρύνεται φέτος όμως το εισοδηματικό κριτήριο από τις 3.000€ στις 5.000€ για κάθε παιδί.
Για μονογονεϊκή οικογένεια – χωρίς την προσαύξηση τέκνου – το όριο τίθεται στις 26.000€

Ταυτόχρονα φέτος μπαίνει και ένας κόφτης για τα φυσικά πρόσωπα που ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα ώστε αν έχουν πάνω από 80.000€ ετήσιο τζίρο να μην είναι δικαιούχοι.

*Δεν έχει ακόμη διευκρινιστεί αν για τους νέους δικαιούχους – όσοι υποβάλουν πρώτη φορά φέτος αίτηση – τα όρια θα είναι χαμηλότερα 14.000€ για τον άγαμο και 20.000€ για τον έγγαμο χωρίς παιδιά όπως ίσχυσε πέρυσι.

Σε κάθε περίπτωση προβλέπεται και όριο ακίνητης περιουσίας , 200.000€ για τους άγαμους δικαιούχους και 300.000€ για τους έγγαμους. Συνολικά το μέτρο θα κοστίσει 237εκατ€ (από 280εκατ€ πέρυσι) και το υπουργείο οικονομικών – ώρας τουλάχιστον την επιδότηση στην αντλία επικαλούμενο απουσία δημοσιονομικού χώρου.
Read More »
Διάθεση πετρελαίου θέρμανσης από την Τρίτη Πού κυμαίνονται οι τιμές - Ποιοι δικαιούνται επίδομα Διάθεση πετρελαίου θέρμανσης από την Τρίτη Πού κυμαίνονται οι τιμές - Ποιοι δικαιούνται επίδομα Reviewed by thespro.gr on Δευτέρα, Οκτωβρίου 14, 2024 Rating: 5

Η Europrawn ζητά προσωπικό για τη μονάδα παραγωγής γαρίδας

Δευτέρα, Οκτωβρίου 14, 2024
Η Europrawn ζητά προσωπικό για τη μονάδα παραγωγής γαρίδας



Η Europrawn, κορυφαία μονάδα παραγωγής γαρίδας στο Βάλτο Ραγίου - Κεστρίνης, αναπτύσσεται και αναζητά νέα μέλη για την ομάδα της! Προσφέρονται θέσεις για απογευματινή και νυχτερινή βάρδια σε έναν δυναμικό και αναπτυσσόμενο κλάδο.

Απαραίτητες προϋποθέσεις:
  • Εμπειρία στις Υδατοκαλλιέργειες
  • Σπουδές σχετικές με τον κλάδο
Προσφέρουμε ανταγωνιστικό πακέτο αποδοχών, συνεχή εκπαίδευση και ένα υποστηρικτικό περιβάλλον εργασίας.

Εάν θέλετε να γίνετε μέλος της ομάδας μας, επικοινωνήστε στο 6942992996 για περισσότερες πληροφορίες ή στείλτε το βιογραφικό σας στο ntsanis@europrawn.com.

Γίνετε μέρος της εξέλιξής μας!
Read More »
Η Europrawn ζητά προσωπικό για τη μονάδα παραγωγής γαρίδας Η Europrawn ζητά προσωπικό για τη μονάδα παραγωγής γαρίδας Reviewed by thespro.gr on Δευτέρα, Οκτωβρίου 14, 2024 Rating: 5

Ζητείται προσωπικό εξυπηρέτησης Γερμανόφωνων πελατών (όχι πωλήσεις)

Δευτέρα, Οκτωβρίου 14, 2024
Ζητείται προσωπικό εξυπηρέτησης Γερμανόφωνων πελατών (όχι πωλήσεις)


Στα κεντρικά γραφεία NERIANPAY MΟΝ.ΙΚΕ  έχουν ανοιχτεί θέσεις εργασίας για να εδραιωθεί το τηλεφωνικό κέντρο.
Διαθέτεις άριστο επίπεδο Γερμανικών και διακρίνεσαι για τις επικοινωνιακές σου δεξιότητες ;
Έχεις γεννηθεί η/μεγαλώσει στην Γερμανία και αναζητάς τη θέση εργασίας αυτή με την οποία θα μπορέσεις να εκμεταλλευτείς το γεγονός αυτό ; 
Απαραίτητα προσόντα λοιπόν , η άριστη γνώση Γερμανικών και Η/Υ , επικοινωνιακές δεξιότητες και ικανότητα εργασίας σε ομαδικό περιβάλλον.

Ποιες θα είναι οι παροχές σας:
√ Ανταγωνιστικός μισθός 
√ Άμεση πρόσληψη (εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις)
√ Πενθήμερη εργασία 
√ πρωινό Ωράριο 
√ Όχι πωλήσεις 
√ Ευκαιρίες εξέλιξης 

Για περισσότερες πληροφορίες και αποστολή βιογραφικών επικοινωνήστε με το τηλέφωνο 2665021024 - 6909026270 η στο email info@nerianpay.com
Read More »
Ζητείται προσωπικό εξυπηρέτησης Γερμανόφωνων πελατών (όχι πωλήσεις) Ζητείται προσωπικό εξυπηρέτησης Γερμανόφωνων πελατών (όχι πωλήσεις) Reviewed by thespro.gr on Δευτέρα, Οκτωβρίου 14, 2024 Rating: 5

Ως εδώ με την κλοπή της δουλειάς μας κ. Θεμελή

Δευτέρα, Οκτωβρίου 14, 2024
Ως εδώ με την κλοπή της δουλειάς μας κ. Θεμελή


Σε έναν κόσμο όπου η πληροφορία διακινείται με ταχύτητα μέσα από το διαδίκτυο, η διατήρηση της δημοσιογραφικής δεοντολογίας και της πνευματικής ιδιοκτησίας αποτελεί συχνά μια σημαντική πρόκληση. 
Το δημοσιογραφικό έργο χρειάζεται ώρες έρευνας, σύνθεσης και συγγραφής, που όμως πολλές φορές καταλήγουν να καπηλεύονται εσκεμμένα από άλλους, χωρίς την απαιτούμενη αναγνώριση ή έστω την ελάχιστη πνευματική τιμή, αναφέροντας την αρχική πηγή της είδησης - άρθρου.
Σε ένα τέτοιο παράδειγμα αναφερόμαστε σήμερα.
Στις 8 Οκτωβρίου 2024, το thespro.gr δημοσίευσε το άρθρο με τίτλο "Γενναία Χρηματοδότηση του Δημοτικού Ναυταθλητικού Ομίλου Ηγουμενίτσας", το οποίο αναφερόταν στη σημαντική επιχορήγηση του ομίλου από τον δήμο Ηγουμενίτσας, με σκοπό την αναβάθμιση και την ανάπτυξη των δραστηριοτήτων του. 
Στις 9 Οκτωβρίου, μία ημέρα μετά, η εφημερίδα "Η Θεσπρωτική" αντέγραψε και δημοσίευσε αυτολεξεί στο site της το ίδιο κείμενο, παρουσιάζοντάς το ως επίσημη ανακοίνωση του δήμου Ηγουμενίτσας, αλλάζοντας παραπλανητικά την πηγή του άρθρου και παραβιάζοντας την πνευματική ιδιοκτησία του κειμένου. Σίγουρα θα το τύπωσε και στην ημερήσια εφημερίδα του (δεν μας την στέλνει πια για να μην παρακολουθούμε το περιεχόμενό της), πριν το δημοσιεύσω εγώ στην εβδομαδιαία εφημερίδα μου ΤΙΤΑΝΗ.

Οι αποδείξεις της κλοπής είναι ολοφάνερες στις ημερομηνίες των δύο άρθρων που φαίνονται στις φωτογραφίες που δημοσιεύουμε, αποδεικνύοντας όχι μόνο την πνευματική κλοπή αλλά και την παραπλανητική παρουσίαση του περιεχομένου, δήθεν ως ανακοίνωση του δήμου Ηγουμενίτσας.
Η ενέργεια αυτή δεν αποτελεί μια απλή παράβαση της επαγγελματικής και δημοσιογραφικής δεοντολογίας. Είναι μια σοβαρή παραβίαση που υπονομεύει την αξιοπιστία της δημοσιογραφίας. 
Ως αποτέλεσμα αυτών των ενεργειών, έχω αποφασίσει να προσφύγω νομικά κατά του Αλέξανδρου Θεμελή και της εφημερίδας "Η Θεσπρωτική" για να προστατεύσω το έργο μου και να διασφαλίσω την αποκατάσταση της αλήθειας.
Η πρακτική της δημοσιογραφίας εξ αποστάσεως έχει δείξει πως μπορεί να οδηγήσει σε παραπλανητικές και ανεύθυνες πρακτικές, οι οποίες δεν μπορούν να ανεχθούν σε μια κοινωνία που αξιολογεί και θα έπρεπε να βασίζεται στην ακεραιότητα των μέσων ενημέρωσής της. 
Είναι κρίσιμο για τη διαφύλαξη της δημοσιογραφικής ειλικρίνειας και της δημοκρατικής μας δομής να αντιδρούμε κατάλληλα και να παίρνουμε τα απαραίτητα νομικά μέτρα εναντίον όσων υπονομεύουν αυτές τις αξίες.

Βαγγέλης Α. Αναστασίου
Εκδότης - δημοσιογράφος
Read More »
Ως εδώ με την κλοπή της δουλειάς μας κ. Θεμελή Ως εδώ με την κλοπή της δουλειάς μας κ. Θεμελή Reviewed by thespro.gr on Δευτέρα, Οκτωβρίου 14, 2024 Rating: 5

ΓΕΦΥΡΩΝΟΝΤΑΣ ΤΟ 1931 ΤΟΝ ΚΑΛΑΜΑ ΣΤΗ ΒΡΥΣΕΛΛΑ

Δευτέρα, Οκτωβρίου 14, 2024
ΓΕΦΥΡΩΝΟΝΤΑΣ ΤΟ 1931 ΤΟΝ ΚΑΛΑΜΑ ΣΤΗ ΒΡΥΣΕΛΛΑ 

Η ιταλική γέφυρα ARCHIVIO STORICO LUCE ΚΩΔ. RG00007035.

Στη θέση που σήμερα βρίσκεται η τσιμεντένια γέφυρα του Καλαμά κάτω από τη Βρυσέλλα, βρισκόταν κάποτε και εξυπηρετούσε τους ταξιδιώτες μια περαταριά (στα αρβανίτικα «λούντρα»). Η κατασκευή αυτή είχε αντικαταστήσει την απλή θαλασσινή βάρκα που την γέμιζαν με άμμο και την χρησιμοποιούσαν για το πέρασμα του ποταμού.
Ήταν η περαταριά μια ξύλινη κατασκευή με επίπεδη καρίνα, ώστε να είναι δύσκολη η ανατροπή της. Στην πλώρη έφερε έναν ξύλινο στύλο, ο οποίος συνδέονταν με τροχαλία με ένα σχοινί το οποίο ήταν τεντωμένο σε δέντρα ή στύλους στις δυο όχθες ώστε να μην παρασυρθεί από το ρεύμα η σχεδία και ταυτόχρονα να διευκολύνεται η κίνησή της κάθετα στα νερά του ποταμού. Μπορούσε να εξυπηρετήσει ανθρώπους και φορτηγά ζώα και αργότερα, όταν η κατασκευή της τυποποιήθηκε μπορούσε να μεταφέρει και μικρά αυτοκίνητα από τη μια όχθη στην άλλη. Ο αρχιφωτογράφος του σουλτάνου Αβδούλ Χαμίτ, Αλή Σαμή Βέη, φωτογράφησε πριν τον πόλεμο ένα τέτοιο αμάξι πάνω στην περαταριά της Βρυσέλλας.
Ξύλινες περαταριές στον Καλαμά, υπήρχαν στη Μενίνα ( μια στο Ματζάρι και μια πιο πάνω από το Παλιογέφυρο στη θέση περίπου της σημερινής τσιμεντογέφυρας) και στη Βροσύνα. Μαζί με τις περαταριές χρησιμοποιούνταν το πιο απλό σύστημα της «καλάθας» σε όλο το μήκος του Καλαμά.
Πριν εγκατασταθεί η τυποποιημένη περαταριά στη Βρυσέλλα, χρησιμοποιούνταν για το σκοπό αυτό μια απλή σχεδία η οποία εγκυμονούσε κινδύνους και οι ταξιδιώτες κινδύνευαν.
Η πρώτη αναφορά για την κατασκευή του πορθμείου στη Βρυσέλα γίνεται από τη Γενική Διοίκηση Ηπείρου προς το Ειδικό Ταμείο Επαρχιακής Οδοποιίας, το Μάη του 1931. Η περάτωση της κατασκευής έγινε τον Σεπτέμβρη του 1931 "Αποπερατώθη πρό τριημέρου η από τινος αρξαμένη κατασκευή πορθμείου υπό του δημοσίου επί του Καλαμά παρά την κοινότητα Βρυσέλλας και ήρξατο η λειτουργία του κατά τρόπον άνετον και άνευ πληρωμής δια τον πληθυσμόν".
Την περαταριά της Βρυσέλλας στην αρχή εκμεταλεύονταν ο Βασίλης Τσόγκας από τη Σαγιάδα έχοντας σαν βοηθό το Νικόλα Κόρο Σαγιαδινό επίσης. 

Ο Νικόλαος Κόρος 100 χρονών σήμερα, διηγείται ότι η οδήγηση της περαταριάς ήταν εύκολη, γιατί κινούταν με το ρεύμα. Έμεναν σε ένα σπίτι με δυο δωμάτια, το οποίο το ένα το χρησιμοποιούσαν ως κουζίνα και το άλλο ως κρεβατοκάμαρα. Επειδή εργαζόταν στην ερημιά είχαν το δικαίωμα οπλοφορίας (ένα τυφέκιο "μαρτίνι"). Αργότερα μετά το θάνατο του Αλεξίου από φυματίωση, την περαταριά ανέλαβε πάλι Σαγιαδινός, ο αγωγιάτης Βασίλης Τσάμης.
Το όνειρο των κατοίκων της περιοχής ήταν να κατασκευαστεί μόνιμη γέφυρα πάνω στο ποτάμι. Μάλιστα τον Απρίλιο του 1931 η εφημερίδα "ΘΕΣΠΡΩΤΙΑ" ανακοίνωσε υπό τον τίτλο ΓΕΦΥΡΑ ΕΠΙ ΤΟΥ ΚΑΛΑΜΑ, ότι "Το ταμείον Επαρχ. Οδοποιΐας διέθεσεν εις τον προϋπολογισμόν του 1931-32 πίστωσιν 500.000δρ. δι' εκτέλεσιν έργων μεμονωμένων συγκοινωνίας επί επαρχιακών οδών μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνεται και η κατασκευή γεφύρας επί του Καλαμά και παρά την Κοινότητα Βρυσέλας". 
Ήθελαν να ενώσουν το Φιλιάτι με το δρόμο που οδηγούσε από τα Γιάννενα στην Ηγουμενίτσα, αλλά ο γερουσιαστής Ιωαννίνων Πέτρος Μπέμπης χαρακτήρισε την κατασκευή ως "... εντεχνικόν έργον δυσυπερβλήτων δυσχερειών και κολοσσιαίας δαπάνης, είναι η απαιτηθησομένη γέφυρα εις το σημείον αυτό του Καλαμά..."
Στις αρχές Ιούλη του 1932 τα νερά του ποταμού έπεσαν τόσο πολύ, ώστε η Γενική Διοίκηση εξουσιοδότησε τον Έπαρχο να κατασκευάσει "ειδική διάβαση" ώστε να μπορούν να περνάνε τα ζώα.
Ο Σπύρος Μελετζής φωτογράφισε στα 1937 την περαταριά. 
Στη δεξιά όχθη του ποταμού υπήρχε στρατιωτικό φυλάκιο το οποίο διακρίνεται σε μια από τις φωτογραφίες.
To Μάρτη του 1936 το καινούριο πορθμείο το οποίο είχε στοιχίσει 60.000 δραχμές έπαψε να λειτουργεί για μια δαπάνη (ένα καρούλι) 200 δραχμών. Οι οδοιπόροι έπρεπε να περάσουν από το ιδιωτικό πορθμείο που λειτουργούσε παράλληλα (ή λειτούργησε για την περίσταση) και το οποίο φαίνεται ότι ήταν μια απλή βάρκα.
Ο Καλαμάς δημιουργούσε συνεχώς προβλήματα και το Δεκέμβρη του 1937 σε μια κατεβασιά του έκοψε το συρματόσχοινο, αναγκάζοντας τον Β. Τσάμη να κατασκευάσει αυτοσχέδιο μπαρκί (βάρκα) για να μπορέσει να το ξαναφτιάξει.
Τη νύχτα της 28ης Οκτωβρίου 1940, μετά την ιταλική επίθεση, τα ελληνικά τμήματα της προκάλυψης οπισθοχωρώντας, πέρασαν τον Καλαμά από την περαταριά της Βρυσέλας. Για το λόγο αυτό, τιμήθηκε με παράσημο ο ηρωικός περατάρης Βασίλης Τσάμης. "...Τα αγωνιζόμενα επί του άξονος Παράβρυσον [Πλαίσιο] -Φιλιάτες, τμήματα της προκαλύψεως συγκείμενα εκ δύο λόχων πεζικού, μαχόμενα επιβραδυντικώς κατά τον άξονα της συμπτύξεώς των, φθάνουσι την νύκτα της 28ης Οκτωβρίου νοτίως του ποταμού Καλαμά, διαπεραιωθέντα δια του πορθμείου Βρυσέλας..."
Το Νοέμβρη του 1940 οι Ιταλοί, εγκατέστησαν μια πρόχειρη γέφυρα για να περάσουν τα τμήματά τους απέναντι. Από το ημερολόγιο του Φερναντο Καμπιόνε διαβάζουμε: "3 Νοεμβρίου 1940...Στην επιστροφή συναντούμε μεταγωγικά -τριακόσια και πλέον ζώα- και ένα τμήμα ανδρών του μηχανικού με γεφυρόσκαλα. Την νύχτα θα την μεταφέρουν στα χέρια ως τον ποταμό (τον Καλαμά), μολονότι είναι βαρυτάτη. 4 Νοεμβρίου. Συρρέουν προς τον ποταμό (τον Καλαμά) πολυάριθμα φορτηγά αυτοκίνητα, γεμάτα υλικό...Έρχεται επίτηδες από τα Τίρανα ο Στρατηγός -Διοικητής του Μηχανικού για να επιστατήση στην ζεύξι του ποταμού με γεφυρόσκαφα, όταν θα συντελεσθή η διάβασίς του..." 
"...Η ΠΡΟΧΕΙΡΗ ΓΕΦΥΡΑ... Άνδρες του πεζικού και του μηχανικού προσπαθούν να περάσουν τον ποταμό, για να στερεώσουν στην απέναντι όχθη ένα καλώδιο και να σχηματίσουν μια πρόχειρη γέφυρα. Ελπίζεται να το κατορθώσουν πριν βραδυάσει...Κατά τις 4 το απόγευμα ένα τηλεφώνημα μας πληροφορεί ότι οι πεζοί, ύστερα από διάφορες εναλλαγές του αγώνος και αφού υπέστησαν αισθητές απώλειες, τοποθέτησαν την πρόχειρη γέφυρα και τώρα τα τμήματα περνούν τον ποταμό..." 
Οι Ιταλοί προσπάθησαν να ζεύξουν τον Καλαμά και στην περιοχή της Σκουπίτσας σύμφωνα με το Επιτελείο Στρατού.
"...Από του μεσονυκτίου της 4 προς 5 Νοεμβρίου, τα επί του ποταμού Καλαμά φυλάκια του Υποτομέως Παραποτάμου εσημείωσαν έναρξιν κατασκευής γεφύρας υπό των Ιταλών παρά το πορθμείον Βρυσέλας και ήρξαντο να βάλωσσι κατ' αυτών μέχρι πρωίας. Άμα τη έω, οι Ιταλοί ήρχισαν να βοβαρδίζωσι σφοδρώς...τη συμμετοχή της αεροπορίας, ήτις βοβαρδίζουσα...εκάλυπτε την υπό των Ιταλών κατασκευήν γεφυρών επί του ποταμού Καλαμά εις Βρυσέλαν και Τσιφλίκι..." Επιτελείον Στρατού, ο.π., σ. 92
Η εφημερίδα ΕΘΝΙΚΟΣ ΚΗΡΥΞ ΠΡΕΒΕΖΗΣ, αρ. 135, 24-10-1960, σ. 1, γράφει: "...ο εχθρός επί του ποταμού Καλαμά υποστάς βαρυτάτας απωλείας εις νεκρούς, πνιγέντας και τραυματίας...ιδίως κατά την απόπειράν του να διαβή τον ποταμόν κατά πυκνάς φάλαγγας λέμβων ελαστικών αι οποίαι εβυθίζοντο από τα πυρά των Πολυβόλων..." 
Ο διοικητής του Τάγματος Φιλιατών, Αλέξανδρος Παπαγεωργίου, περιγράφει στο ημερολόγιό του τη μάχη του Παραπόταμου: 
"5η Νοεμβρίου 1940. Καιρός αίθριος. Την 5ην πρωϊνήν ώραν ο εχθρός ήρξατο σφοδροτάτου και καταιγιστικού πυρός διά ολοκλήρου του πυροβολικού του και των όλμων του…ενώ ταυτοχρόνως αρκετός αριθμός λέμβων πλήρων στραριωτών εξαπελύθη εκ της Βορείας όχθης του ποταμού Καλαμά και παρασυρόμεναι υπό του ρεύματος του ποταμού προσήγγισαν εις την Νοτίαν όχθην ένθα απεβιβάσθησαν οι εν αυταίς στρατιώται. Πλείσται όμως των λέμβων ανετράπησαν υπό του ρεύματος και οι εντός αυτών επνίγησαν. Πολλαί λέμβοι επίσης διετρήθησαν υπό των πυρών των αυτομάτων μας (πολυβόλων και οπλοπολυβόλων) και εβυθίσθησαν, πνιγέντων των εν αυταίς στρατιωτών…Απόπειραι διελεύσεως του εχθρού εκ της θέσεως του πορθμείου Βρυσέλλας ως και πόρων Δυτικώς και Ανατολικώς τούτου απέτυχον, λόγω της επισεσημασμένης και πυκνής βολής των ημετέρων πολυβόλων… Κατά την διάρκειαν της επιθέσεως του εχθρού, έτερα τμήματα τούτου, διά λέμβων διεπεραιώθησαν επί της Νοτίας όχθης του ποταμού και ανεπτύχθησαν προς επίθεσιν, πλην όμως και ταύτα καθηλώθησαν υπό των ημετέρων πυρών. Τα διαπεραιωθέντα εχθρικά τμήματα ενισχύονται διαρκώς εκ του αυτού σημείου δι ετέρων, διαπεραιουμένων επίσης διά λέμβων, πλην όμως δεν κατόρθωσεν ο εχθρός να διαπεραιώση τμήματα εκ του Πορθμείου Βρυσέλλας και των Δυτικώς και Ανατολικώς τούτου πόρων, διότι αι ομάδες πυροβόλων εκ θέσεως Κλεφτέϊκα και Φωλέζας έβαλλον συνεχώς παρά τα καταιγιστικά πυρά του εχθρικού πυροβολικού και όλμων…"

Τελικά το κατόρθωσαν το μεσημέρι και πέρασαν το ποτάμι. "…Την 16.25΄ ώραν ο Διοικητής της αριστεράς υπολορίδος μοι ανέφερεν…ότι ο εχθρός αποπερατώσας την γέφυραν εις Πορθμείον Βρυσέλλας, διήρχετο ταύτην και υπελόγιζε τα διελθόντα τμήματα περισσότερον από τάγμα…"
Οι Ιταλοί πέρασαν την ίδια μέρα τον Καλαμά και στο Τσιφλίκι (Ράϊ).
Το πρωί της 6ης Νοέμβρη, ελληνικά αεροπλάνα κατέστρεψαν τη γέφυρα βομβαρδίζοντάς τη.
"...6 Νοεμβρίου...Κατά τας 8 το πρωί τρία εχθρικά αεροπλάνα βομβαρδίζουν την γέφυρα με γεφυρόσκαφα, που ετοποθετήθησαν με πολλούς κόπους την νύχτα. Μπόρεσαν να δράσουν ανενόχλητα μολονότι βαλλόμενα από το αντιαεροπορικό πυροβολικό...Η γέφυρα ανετινάχθη. Ένα εχθρικό αεροπλάνο ήταν αληθινά υπέροχο...Η αεροπορική επιδρομή προκάλεσε τρεις νεκρούς και οκτώ τραυματίας μεταξύ των ανδρών που ήσαν απεσπασμένοι στην γέφυρα..."
Η ελληνική εκδοχή είναι πιο σύντομη: "...Υπό της αεροπορίας κατεστράφη και η εις την περιοχήν Παραποτάμου παρά τον ποταμόν Καλαμά, κατασκευασθείσα υπό των Ιταλών γέφυρα..."
Οι Ιταλοί την επισκεύασαν και κατά την υποχώρησή τους και ενώ η αρχική σκέψη ήταν η ανατίναξη της γέφυρας τελικά την αποσυναρμολόγησαν στις 19 Νοέμβρη του 1940.
"...Στις 6 το πρωί το 32ο πεζικό μας βεβαιοί ότι όλα τα τμήματά του πέρασαν το ποτάμι και ότι η γέφυρα που επρόκειτο να καταστραφή, ελύθη και μεταφέρθη στην όχθη..." 

Αργότερα όταν ξαναγύρισαν στην περιοχή, μέσα σε 28 μέρες, κατασκεύασαν μια ξύλινη γέφυρα κι εγκατέστησαν κι αυτοί στρατιωτικό φυλάκιο για τη φύλαξή της.Αργότερα κατά την οπισθοχώρησή τους ανατίναξαν τη γέφυρα αυτή.
Μετά την απελευθέρωση, οι Βρετανοί εγκατέστησαν πάλι μια περαταριά στο ποτάμι.

Το καλοκαίρι του 1945 οι Ελληνικές αρχές κατασκεύασαν μια ξύλινη γέφυρα στον ίδιο χώρο κι εγκατέστησαν το Βασίλη Τσάμη ως φύλακα, με το βασικό έργο να προσέχει την κατασκευή απομακρύνοντας τα κλαδιά και δέντρα που παρέσερνε ο Καλαμάς και θα μπορούσαν να βλάψουν την κατασκευή. 
Ο Νομομηχανικός Θεσπρωτίας, για οικονομικούς λόγους απέλυσε τον φύλακα κι έτσι το χειμώνα του 1946 «…σε μια μεγάλη κατεβασιά ήλθε ο Καλαμάς ορμητικός όπως πάντοτε και παρέσυρεν το ‘απροστάτευτο’ γιοφύρι…» 

Ξανάφτιαξαν μια περαταριά χωρητικότητας δυο τόνων, την οποία ανέλαβε πάλι ο Τσάμης. Το καλοκαίρι του 1946 δημοπρατήθηκε μια τσιμεντένια γέφυρα στο Φοινικιώτικο ποτάμι την οποία ανέλαβε ως εργολάβος κάποιος Τζοβάρας, ο οποίος καθυστέρησε ν’ αρχίσει τις εργασίες κι έτσι το Νοέμβρη ο ποταμός παρέσυρε δυο φορές τα βάθρα της γέφυρας.
Στον ίδιο τον Καλαμά προτάθηκε ως λύση η κατασκευή μια λυόμενης σιδερένια γέφυρας τύπου Μπέλεϋ, η οποία τοποθετήθηκε εκεί από την εταιρεία Γκορίτσα και Σία ύστερα από πολλές καθυστερήσεις στα τέλη του 1947 λόγω των γεγονότων του εμφυλίου και παραμένει ακόμα στη θέση της ως σήμερα εντελώς παρατημένη από τον καιρό που φτιάχτηκε η σύγχρονη τσιμεντογέφυρα (1995).
Στην αριστερή όχθη του ποταμού λειτουργούσε στρατιωτικό φυλάκιο το οποίο έλεγχε τους επιβάτες ως το τέλος της δικτατορίας το 1974. 
Έπρεπε ο διερχόμενος να ήταν εφοδιασμένος με ειδική άδεια για να περάσει τη γέφυρα.

 
Read More »
ΓΕΦΥΡΩΝΟΝΤΑΣ ΤΟ 1931 ΤΟΝ ΚΑΛΑΜΑ ΣΤΗ ΒΡΥΣΕΛΛΑ ΓΕΦΥΡΩΝΟΝΤΑΣ ΤΟ 1931 ΤΟΝ ΚΑΛΑΜΑ ΣΤΗ ΒΡΥΣΕΛΛΑ Reviewed by thespro.gr on Δευτέρα, Οκτωβρίου 14, 2024 Rating: 5

Ζητείται υπάλληλος για εργασία σε βενζινάδικο στην Ηγουμενίτσα

Δευτέρα, Οκτωβρίου 14, 2024
Ζητείται υπάλληλος για εργασία σε βενζινάδικο στην Ηγουμενίτσα


Ζητείται υπάλληλος για εργασία στο βενζινάδικο της BP που βρίσκεται στον παράδρομο της Εγνατίας στην Ηγουμενίτσα. 

Στείλτε μας το βιογραφικό σας στο mixbp@hotmail.com ή καλέστε μας στο 6947207760




Read More »
Ζητείται υπάλληλος για εργασία σε βενζινάδικο στην Ηγουμενίτσα Ζητείται υπάλληλος για εργασία σε βενζινάδικο στην Ηγουμενίτσα Reviewed by thespro.gr on Δευτέρα, Οκτωβρίου 14, 2024 Rating: 5

Σελίδες

Από το Blogger.