Συνάντηση εργασίας Π.Ο.Ε.Π.Λ.Σ. με ΥΝΑΝΠ κ. Χρήστο Στυλιανίδη

Σάββατο, Οκτωβρίου 21, 2023
Συνάντηση εργασίας Π.Ο.Ε.Π.Λ.Σ. με ΥΝΑΝΠ κ. Χρήστο Στυλιανίδη


Συνάντηση εργασίας με τον Υπουργό Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής κ. Χρήστο Στυλιανίδη πραγματοποίησε η Π.Ο.Ε.Π.Λ.Σ., στο πλαίσιο της οποίας συζητήθηκαν θέματα που απασχολούν τα στελέχη Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.

Από την πλευρά μας κατατέθηκε το σύνολο των Οικονομικών, Ασφαλιστικών και Θεσμικών μας διεκδικήσεων, με τις αναλυτικές θέσεις και προτάσεις της Π.Ο.Ε.Π.Λ.Σ. έτσι όπως αυτές διαμορφώθηκαν στο 24ο Τακτικό Συνέδριο.

Επιπλέον, συζητήθηκαν ρυθμίσεις οι οποίες έχουν νομοθετηθεί, ωστόσο μέχρι σήμερα δεν έχουν ενεργοποιηθεί και ζητήσαμε να καταρτιστεί συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα εφαρμογής τους.

Ο κ. Υπουργός επέδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για όλα τα θέματα που αναπτύξαμε και δήλωσε πως είναι πρόθυμος να αναλάβει κάθε αναγκαία πρωτοβουλία για την επίλυσή τους, παραμένοντας σε συνεχή επικοινωνία και διαβούλευση με την Π.Ο.Ε.Π.Λ.Σ.


Αναφορικά με τα αποτελέσματα των Τακτικών Μεταθέσεων 2023, επισημάναμε ότι δεν ανταποκρίνονται στην αποτύπωση των αναγκών του προς μετάθεση προσωπικού Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., ούτε στις βασικές αρχές του θεσμικού πλαισίου μεταθέσεων, καθότι οι συνάδελφοί μας που δεν υπηρετούν στον τόπο προτίμησής τους και σε Λιμενικές Αρχές πρώτης γραμμής, παραμένουν ξεχασμένοι μέχρι και στον τριπλάσιο χρόνο από αυτόν που προβλέπεται και ζητήσαμε την άμεση επίλυση του ζητήματος.



Read More »
Συνάντηση εργασίας Π.Ο.Ε.Π.Λ.Σ. με ΥΝΑΝΠ κ. Χρήστο Στυλιανίδη Συνάντηση εργασίας Π.Ο.Ε.Π.Λ.Σ. με ΥΝΑΝΠ κ. Χρήστο Στυλιανίδη Reviewed by thespro.gr on Σάββατο, Οκτωβρίου 21, 2023 Rating: 5

Στο 11ο Πανελλήνιο Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου Ιεράπετρας η ΘΕΑΤΟ

Σάββατο, Οκτωβρίου 21, 2023
Στο 11ο Πανελλήνιο Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου Ιεράπετρας η ΘΕΑΤΟ


Το 11o Πανελλήνιο Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου θα πραγματοποιηθεί από τις 16 έως τις 24 Οκτωβρίου 2023, στην Ιεράπετρα και το διοργανώνει ο Σύλλογος Φίλων Θεάτρου Ιεράπετρας. Το τελικό πρόγραμμα των παραστάσεων θα τιμήσουν σπουδαίοι άνθρωποι με πολύτιμη και βαθιά γνώση για τη θεατρική Τέχνη, οι οποίοι αποτελούν και την Κριτική Επιτροπή για το διαγωνιστικό μέρος του Φεστιβάλ.
Σάββατο 21 Οκτωβρίου 2023: ΟΠΟΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΧΩΡΙΣΕΙ ΝΑ ΣΗΚΩΣΕΙ ΤΟ ΧΈΡΙ ΤΟΥ, Γιώργου Καπουτζίδη, Ελληνικό θεατρικό εργαστήρι L’ Atelier Theãtral Grec, Βρυξέλλες, σκηνοθεσία Γιάννη Αμπαζή.


Κυριακή 22 Οκτωβρίου 2023: Η ΠΤΕΡΥΓΑ, σε κείμενα της Θεατρικής Ομάδας «Ρωμνιός», Ν. Μάκρη, σκηνοθεσία Ηλία Τσιάρα.
Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 2023: 12 ΕΝΟΡΚΟΙ, βασισμένο στην ταινία του Ρέτζιναλντ Ρουζ σε διασκευή του Γιάννη Δημάκα, ” ΘεαΤΟ”, Παραμυθιά, σκηνοθεσία Γιάννη Δημάκα.
Τρίτη 24 Οκτωβρίου 2023: ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΗΣ ΜΠΕΡΝΑΡΝΤΑ AΛΜΠΑ, Φ.Γκαρθία Λόρκα, Θεατρική ομάδα «Η Θεατροφρένεια» Θεσσαλονίκης, σκηνοθεσία Άννας Δήμου.
Τετάρτη 25 Οκτωβρίου 2023: ΛΥΣΙΣΤΡΑΤΗ, Αριστοφάνη, Σκηνή Βαρνάβα Δημοτικού Θεάτρου Μαραθώνα, σκηνοθεσία Νίκου Γκεσούλη.
Πέμπτη 26 Οκτωβρίου 2023: Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΥΧΤΑ, Δημήτρη Θεοδώρου, Θεατρικό Εργαστήρι Διστόμου “Θεατροφρένεια”, σκηνοθεσία Τάσου Σταθά.
Παρασκευή 27 Οκτωβρίου 2023: ΜΑΤΩΜΕΝΟΣ ΓΑΜΟΣ, Φ.Γκαρθία Λόρκα, Δημοτική Θεατρική ομάδα Λαυρίου «Εξόρυξη» σκηνοθεσία Γιώργου Δρίβα.

Την κριτική Επιτροπή συνθέτουν: Έρση Βασιλικιώτη, σκηνοθέτις, μεταφράστρια θεατρικών έργων, αν. καθηγήτρια Υποκριτικής-Σκηνοθεσίας στο Τμήμα Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ, Νίκος Βερλέκης, ηθοποιός και σκηνοθέτης, Σοφία Φιλιππίδου, ηθοποιός ,σκηνοθέτις, συγγραφέας, Τηλέμαχος Μουδατσάκις, συγγραφέας και σκηνοθέτης, καθηγητής Θεάτρου στο Πανεπιστήμιο Κρήτης, Θέμης Μουμουλίδης, σκηνοθέτης, συγγραφέας και σκηνογράφος, Κώστας Θωμαΐδης, μουσικός.
Το 11o Πανελλήνιο Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου θα τιμήσει πρόσωπα του Θεάτρου, όπως τον Λάκη Λαζόπουλου, τη Σοφία Φιλιππίδου και τον Τηλέμαχου Μουδατσάκη. Παράλληλα, θα προηγηθεί τριήμερο θεατρικών δρώμενων από τις από τις 18 έως και τις 20 Οκτωβρίου, στην κεντρική πλατεία της Ιεράπετρας, ενώ το περίπτερο του Φεστιβάλ της Ιεράπετρας θα ανοίξει στις 13 Οκτωβρίου 2023.

Συνδιοργάνωση: Περιφέρεια Κρήτης και Περιφερειακή Ενότητα Λασιθίου, ΚΟΙΝΩ.ΠΟΛΙΤΙ.Α Δήμου Ιεράπετρας, Δήμος Ιεράπετρας, Ένωση ξενοδόχων Ιεράπετρας και Νοτιοανατολικής Κρήτης
Read More »
Στο 11ο Πανελλήνιο Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου Ιεράπετρας η ΘΕΑΤΟ Στο 11ο Πανελλήνιο Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου Ιεράπετρας η ΘΕΑΤΟ Reviewed by thespro.gr on Σάββατο, Οκτωβρίου 21, 2023 Rating: 5

Αυξημένο κατά 1,5 λεπτό το τιμολόγιο της ΔΕΗ για τον Νοέμβριο

Σάββατο, Οκτωβρίου 21, 2023
Αυξημένο κατά 1,5 λεπτό το τιμολόγιο της ΔΕΗ για τον Νοέμβριο



Σε 17 λεπτά ανά κιλοβατώρα διαμορφώνεται το τιμολόγιο της ΔΕΗ για τον Νοέμβριο, που αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα της επιχείρησης και είναι αυξημένο κατά 1,5 λεπτό σε σχέση με την τιμή του Οκτωβρίου (15,5 λεπτά).

Για κατανάλωση πάνω από 500 κιλοβατώρες το μήνα η τιμή διαμορφώνεται σε 18,2 λεπτά ανά κιλοβατώρα (από 16,7) και για το νυχτερινό ρεύμα σε 12,9 λεπτά, από 11,4.

Η αύξηση αντανακλά την άνοδο των τιμών στο Χρηματιστήριο ενέργειας που οφείλεται με τη σειρά της στην αύξηση των διεθνών τιμών του φυσικού αερίου σε επίπεδα πάνω από τα 50 ευρώ ανά μεγαβατώρα μετά τα γεγονότα στο Ισραήλ.

Πάντως για σήμερα Σάββατο η τιμή στο Χρηματιστήριο είναι μειωμένη κατά 31 % σε σχέση με χθες Παρασκευή (71,51 ευρώ ανά μεγαβατώρα από 103,82) καθώς η ζήτηση καλύπτεται κατά 52 % από ανανεώσιμες πηγές και υδροηλεκτρικά ενώ η συμμετοχή του φυσικού αερίου είναι περιορισμένη στο 8,1 %.
Read More »
Αυξημένο κατά 1,5 λεπτό το τιμολόγιο της ΔΕΗ για τον Νοέμβριο Αυξημένο κατά 1,5 λεπτό το τιμολόγιο της ΔΕΗ για τον Νοέμβριο Reviewed by thespro.gr on Σάββατο, Οκτωβρίου 21, 2023 Rating: 5

Ο Βασίλης Γιόγιακας για την ολοκλήρωση της πώλησης του λιμανιού Ηγουμενίτσας

Σάββατο, Οκτωβρίου 21, 2023
Ο Βασίλης Γιόγιακας για την ολοκλήρωση της πώλησης του λιμανιού Ηγουμενίτσας


Αποδεχτείτε τη συναίνεση των cookies

Από τη σημερινή τελετή υπογραφής της σύμβασης πώλησης του 67% των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας σε κοινοπραξία υπό τον Όμιλο Grimaldi, στην οποία παρευρέθηκε και μίλησε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.

Με την είσοδο του επενδυτικού σχήματος, τόσο το λιμάνι της Ηγουμενίτσας όσο και τα μικρότερα λιμάνια μπαίνουν σε μια νέα φάση ανάπτυξης. Ανάπτυξη που μεταφράζεται σε αύξηση του τουριστικού ρεύματος στην ευρύτερη περιοχή, στη δημιουργία νέων επιχειρήσεων και θέσεων εργασίας.

Παράλληλα, έκλεισαν εκκρεμότητες δεκαετιών σε σχέση με τη χερσαία ζώνη λιμένα, ικανοποιήθηκε ένα δίκαιο αίτημα της τοπικής κοινωνίας με την παραχώρηση 6.000 στρεμμάτων και διασφαλίστηκε οικονομικό αντάλλαγμα που θα παίρνουν κάθε χρόνο οι Δήμοι Ηγουμενίτσας και Φιλιατών
Read More »
Ο Βασίλης Γιόγιακας για την ολοκλήρωση της πώλησης του λιμανιού Ηγουμενίτσας Ο Βασίλης Γιόγιακας για την ολοκλήρωση της πώλησης του λιμανιού Ηγουμενίτσας Reviewed by thespro.gr on Σάββατο, Οκτωβρίου 21, 2023 Rating: 5

Αλαμπουρνέζικα, η γλώσσα των κουλτουριάρηδων

Σάββατο, Οκτωβρίου 21, 2023
Αλαμπουρνέζικα, η γλώσσα των κουλτουριάρηδων


Ένα εξαιρετικό κείμενο, γραμμένο με τον μοναδικό τρόπο του Ντίνου Χριστιανόπουλου, αφιερωμένο στους τοπικούς "ψευτοκουλτουριάρηδες" και στους "κομπλεξιάζωντες" κάθε είδους.

Κουλτουριάρηδες είναι οι διανοούμενοι που δίνουν μεγαλύτερη σημασία στη γνώση και την πληροφόρηση και λιγότερη στο αίσθημα και το βίωμα. Ότι έμαθαν ή δεν έμαθαν έχει γι' αυτούς μεγαλύτερη αξία από τη σκέψη.
Κουλτουριάρηδες βρίσκονται σ' όλες τις εποχές.
Στην αρχαία Ελλάδα τους κοροϊδεύει πολύ άσχημα ο Αριστοφάνης επειδή χρησιμοποιούσαν πάντα καινούριες και παράξενες λέξεις για να ξιπάσουν τον κόσμο. Και οι σοφιστές ήταν ένα είδος κουλτουριάρηδων της εποχής τους, γιατί έδωσαν πολλή σημασία στη γνώση και όχι στη σωστή κρίση...

Αλλά και παλαιότερα όταν λέγαμε «οι διανοούμενοι» ή «οι άνθρωποι των γραμμάτων» νιώθαμε κάτι σαν δυσφορία και ενόχληση, γιατί καταλαβαίναμε ότι αυτοί οι άνθρωποι είχαν ξεφύγει πολύ από τη ζωή εν ονόματι δήθεν της τέχνης. Αυτοί νομίζανε ότι, επειδή ήτανε άνθρωποι των γραμμάτων, έπρεπε να μιλούν με ειδικό λεξιλόγιο, να καταλαβαίνονται μεταξύ τους, κι ας μην τους καταλαβαίνουν οι άλλοι.
Σε τελική ανάλυση, οι κουλτουριάρηδες είναι ψευτομορφωμένοι. Μόνο ένας ψευτομορφωμένος μπορεί να χρησιμοποιεί λεξιλόγιο που ξιπάζει και ξαφνιάζει, ή να μεταχειρίζεται ωραίες λέξεις και φράσεις για να κάνει εντύπωση, ενώ καταβάθος δεν κατέχει τη γλώσσα και δεν την χρησιμοποιεί σωστά.

Αυτό που σήμερα αποκαλούμε γλώσσα των κουλτουριάρηδων, είναι ένα κουρκούτι από νεόκοπες λέξεις, από ξένες αμετάφραστες λέξεις και από λέξεις παρμένες από διάφορες επιστήμες, λ.χ. «η μεταστοιχείωση της ντεμί νομενκλατούρας».
Μ' ένα τέτοιο κουρκούτι στο τέλος δε βγάζουν νόημα ούτε αυτοί, ούτε φυσικά κι εμείς. Ας πάρουμε για παράδειγμα τη λέξη «δομή» που αναφέρεται στον χώρο, ενώ η λέξη «διαδικασία» αναφέρεται στον χρόνο. Τι θα λέγατε όμως αν ξαφνικά διαβάζατε «δομικές διαδικασίες» ή «διαδικαστικές δομές»;
Ρωτήθηκαν κάποιοι να τις εξηγήσουν, μα δεν μπόρεσε κανείς. Γιατί όπως καταλαβαίνετε, πρόκειται για μπαρούφες. Τι μπορεί λοιπόν να σημαίνουν οι δύο αυτές φράσεις, όταν στην καθεμία το επίθετο αναιρεί το ουσιαστικό; Αλλά τι θα λέγατε αν αυτή η φράση γινόταν ολόκληρη πρόταση;

Διαβάστε λοιπόν: «Όταν οι δομικές διαδικασίες λειτουργούν ανασταλτικά μέσα στον χώρο του μεταμοντέρνου...». Τι να πρωτοσχολιάσει κανείς σ' αυτή τη φράση; Πρώτα πρώτα πόσοι ξέρουν τον όρο «μεταμοντέρνο»; Κι έπειτα, τι ακριβώς συμβαίνει μέσα στον χώρο του «μεταμοντέρνου», εάν λειτουργήσουν ή δε λειτουργήσουν οι «δομικές διαδικασίες»;
Αυτά είναι ακατανόητα και γι' αυτόν που τα γράφει και γι' αυτόν που τα διαβάζει.
Είναι αλαμπουρνέζικα. Και σκεφτείτε ότι σαν κι αυτή τη φράση υπάρχουν χιλιάδες, που επαληθεύουν τα τρία χαρακτηριστικά των κουλτουριάρηδων: Πρώτον ότι δεν γνωρίζουν καλά τις λέξεις και τις έννοιές τους (κάποιος έγραφε τη λέξη «ενδιαίτημα» και εννούσε «ένδυμα»!), δεύτερον θέλουν να ξιπάσουν τους άλλους με διάφορες ακαταλαβίστικες λέξεις και τρίτον, δεν έχουν χωνέψει καλά αυτό που λένε.
Χώρια που δεν τα καταφέρνουν ούτε και με το συντακτικό και μπερδεύονται. Βέβαια το μπέρδεμα υπάρχει πρώτα στο μυαλό. Πάντως μ' αυτά και μ' αυτά, καταφέρνουν να κομπλεξάρουν πολλούς, και καμιά φορά όλους, ενώ συντελούν στο να πάει η γλώσσα μας κατά διαόλου.
θα μπορούσε να αναρωτηθεί κάποιος, ότι αφού αποδεχόμαστε την ερμητική γραφή ορισμένων ποιητών, γιατί να μην αποδεχτούμε και τον δυσνόητο τρόπο γραφής των κουλτουριάρηδων; Από μία άποψη, κι ο ποιητής θα έπρεπε, οποιαδήποτε τεχνοτροπία κι αν ακολουθεί, να γράφει κατά τρόπο κατανοητό, για να μπορεί ο αναγνώστης να τον καταλαβαίνει.
Γιατί, τι να την κάνουμε την οποιαδήποτε ποίηση, όταν έχει κοπεί η γέφυρα της επικοινωνίας; Τι να τα κάνουμε τα ερμητικά ποιήματα, όταν δεν τα καταλαβαίνει κανείς; Κι αφού δεν μας λένε τίποτε, πως είναι δυνατόν να μας συγκινήσουν;
Βέβαια ο ποιητής έχει τη δικαιολογία ότι γράφει για να εκφράσει τον εαυτό του, αν και πάλι θα μπορούσε να πει κανείς ότι ένας ποιητής που εκφράζεται ερήμην του αναγνώστη, τι σόι ποιητής είναι; Και αν ο σουρεαλισμός στην πρώτη φράση το παραξύλωσε, τι να πούμε για τους σημερινούς σουρεαλιστές της αρπακόλας, που γράφουν ότι τους κατέβει; Πάντως ο στοχαστής, επειδή δεν έχει καν τη δικαιολογία της έμπνευσης κι επειδή ο στόχος του είναι η συζήτηση με τον αναγνώστη, δεν θα έπρεπε να είναι ακαταλόγιστος σαν τους μοντέρνους ποιητές.

Κάποιοι ισχυρίζονται πως έτσι εμπλουτίζεται η γλώσσα μας, ενώ η απλότητα και η σαφήνεια διατηρούν τη γλώσσα στάσιμη. Αν όμως ο εμπλουτισμός της γλώσσας, γίνεται αιτία για να θριαμβεύσει η ακατανοησία, μήπως θα έπρεπε να προτιμήσουμε κάποιες φυλές τις Αφρικής που συνεννοούνται μόνο με τριακόσιες λέξεις;
Η αιτία του φαινομένου αυτού, οφείλεται όχι μόνο στην ημιμάθεια των περισσότερων κουλτουριάρηδων αλλά και στον εγωισμό τους. Δε θα μπορέσουν ποτέ οι άνθρωποι αυτοί να ακούνε περισσότερο απ' όσο μιλάνε, να σκέφτονται περισσότερο απ' όσο γράφουν, και να περνούν κάθε πληροφορία από το κόσκινο της κρίσης.
Για να συμβεί αυτό θα πρέπει να είναι ταπεινός, να μη νομίζει πως αυτός τα ξέρει όλα και κανείς άλλος. Να μη λέει διαρκώς «εγώ νομίζω», «εγώ πιστεύω», «έχω τη γνώμη», και τα συναφή.Μέσα σ' αυτό το βραχυκύκλωμα ημιμάθειας και εγωισμού, χωρούνε αριστεροί και δεξιοί, εφημερίδες και τηλεόραση, και ορθόδοξοι και νεο-ορθόδοξοι.

Κάποτε ένας κομμουνιστής πιπίλιζε τον Μαρξ και τελικά αποδείχτηκε πως δεν είχε διαβάσει ούτε μια σελίδα από το «Κεφάλαιο». Και πόσοι χριστιανοί δεν έχουν μεσάνυχτα από το ευαγγέλιο; Κι αφήστε εκείνους που δεν διαβάζουν λογοτεχνία, αλλά μόνο τις βιβλιοπαρουσιάσεις, κι έτσι είναι σαν να τα έχουν διαβάσει όλα!

Ας αφήσουμε όμως την πολλή θεωρία κι ας δούμε ένα παράδειγμα κουλτουριάρη.
Ας δούμε λ.χ. ένα τεχνοκριτικό σημείωμα που αναφέρεται στη ζωγραφική ενός σπουδαίου καλλιτέχνη. Απολαύστε λοιπόν κριτική ζωγραφικής:
«Η χρονικότητα -στον τάδε ζωγράφο- είναι ψευδαίσθηση, απάτη, διάσπαση, εξαλλαγή, διαστολή υποκειμένου και αντικειμένου, κατακερματισμός και αλλοτρίωση, γι' αυτό κύριο μέλημά του είναι να την εξοστρακίσει αναζητώντας την πρωτογένεια μιας νέας ονοματοθεσίας, μιας ιδιωματικής μορφής, που θα του επιτρέψει την αναδόμηση (βάι, βάι, βάι, κι εδώ αναδόμηση), ενός κόσμου όπου μέσα του, ερωτικά συγκλίνουν τα πάντα, ικανοποιούνται, αποκαθίσταται».
Καταλάβατε τίποτα ή νιώθετε ανεπαρκείς;
Το πιο πιθανό είναι να μην καταλάβατε τίποτα, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι είστε ανεπαρκείς. Ανεπαρκείς είναι αυτοί που γράφουν τέτοια πράγματα. Αλλά ας αρχίσουμε το ψείρισμα. Πρόκειται ουσιαστικά για μία και μόνη πρόταση. Στην αρχή δίνει την εντύπωση, πως αν το διαβάσεις προσεκτικά, θα βγάλεις κάποιο νόημα. Γελιέσαι, γιατί όσο προχωράς, ακόμη κι εκείνο που υποτίθεται κατάλαβες στην αρχή, ξεχνιέται. Η «χρονικότητα» λοιπόν για τον ζωγράφο μας, είναι «ψευδαίσθηση».

Λογικά, η χρονικότητα πρέπει να έχει σχέση με την έννοια του χρόνου. Τώρα πως ο χρόνος γίνεται χρονικότητα, αυτό είναι ένα από τα μυστήρια των κουλτουριάρηδων. Εδώ έχουμε ένα συγκεκριμένο έργο, ζωγραφιές, υλικά, τεχνοτροπίες, και μόνο στη χρονικότητα βρήκες να σκαλώσεις;
Έστω. Ο χρόνος λοιπόν για τον ζωγράφο μας είναι «ψευδαίσθηση». Είναι όμως και «απάτη». Πως μπορούν αυτά τα δύο να σταθούν πλάι πλάι; Δηλαδή, αν ο χρόνος τον εξαπατά, τότε πως μπορεί ο χρόνος να είναι ψευδαίσθηση; Ακολουθεί η «διάσπαση». Ο χρόνος δηλαδή, πρώτα τον εξαπατάει και τον κοροϊδεύει και ύστερα τον αναγκάζει να διασπαστεί; Και ποιο είναι το υποκείμενο; Διασπάται ο ζωγράφος ή ο ίδιος ο χρόνος είναι διασπασμένος;
Τι από τα δύο συμβαίνει; Ακολουθεί η «εξαλλαγή». Τι σημαίνει εξαλλαγή; Είναι ιατρικός όρος που σημαίνει την μεταβολή των καλοηθών νεοπλασμάτων σε κακοήθη. Δηλαδή ο χρόνος είναι καρκίνος; Καλό κι αυτό: Αμ τότε πως ο καρκίνος είναι ψευδαίσθηση; Παρακάτω γράφει: «διαστολή υποκειμένου και αντικειμένου».
Η φράση ταιριάζει σε φιλοσοφική πραγματεία, όχι σε τεχνοκριτικό σημείωμα. Το κάθε ουσιαστικό απ' αυτά που είδαμε ως τώρα δεν ταιριάζει με το διπλανό του, αλλά το ένα αναιρεί το άλλο. Προχωρώντας, διαβάζουμε «κατακερματισμός και αλλοτρίωση». Ενώ η προηγούμενη φρασούλα «διαστολή υποκειμένου και αντικειμένου», είναι παρμένη από την φιλοσοφία, το «κατακερματισμός και αλλοτρίωση» ανήκει στο σύγχρονο λεξιλόγιο των κουλτουριάρηδων.


Συνοψίζοντας: Η χρονικότητα του τάδε ζωγράφου είναι 1) ψευδαίσθηση, 2) απάτη, 3) διάσπαση, 4) εξαλλαγή, 5) διαστολή υποκειμένου και αντικειμένου, 6) κατακερματισμός, 7) αλλοτρίωση.
Κατάλαβε φαίνεται η συγγραφέας ότι μας μπούκωσε αρκετά και σταμάτησε εδώ τον κατάλογο, για να προχωρήσει σε κάποιες επεξηγήσεις: «γι' αυτό κύριο μέλημά του είναι να την εξοστρακίσει». Το «την» αναφέρεται βέβαια στην χρονικότητα, θα μπορούσε όμως ν' αναφέρεται και σε οποιοδήποτε ουσιαστικό θηλυκού γένους που αναφέρθηκε πιο πάνω, όπως την ψευδαίσθηση, την απάτη, την εξαλλαγή.

Καταλαβαίνετε λοιπόν τι σύγχυση δημιουργείται όταν κάποιος δεν ελέγχει τα λόγια του; Θέλει να πει ότι ο ζωγράφος προσπαθεί να βγάλει τον χρόνο έξω από το έργο του και για να το πει αυτό αυτό, μας αράδιασε του κόσμου τα αφηρημένα ουσιαστικά. Πως όμως θα το κάνει αυτό (να εξοστρακίσει τη χρονικότητα);
«Αναζητώντας την πρωτογένεια μιας νέας ονοματοθεσίας». Τι σημαίνει άραγε η λέξη «πρωτογένεια»; Μήπως θα πει το πρώτο γένος; Η πρώτη γέννηση; Η πρώτη φάση της ζωής του ανθρώπου; Αλλά εκείνο που είναι για γέλια, είναι η «νέα ονοματοθεσία». Τι θέλει να πει η ποιήτρια, ότι να εξοστρακίσει ο ζωγράφος τον χρόνο από τους πίνακές του, δίνει νέα ονομασία στα πράγματα; Γιατί μιλούμε βέβαια, για ζωγράφο. Και στη ζωγραφική, τι πάει να πει «ονοματοθεσία»; Και ποια είναι η νέα ονοματοθεσία και τι σχέση έχει με την πρωτογένεια, με τη διάσπαση του χρόνου και μ' όλα τ' άλλα που μας είπε παραπάνω;
Και δεν σταματά εδώ, αλλά συνεχίζει: Μέλημα του ζωγράφου είναι να εξοστρακίσει τη χρονικότητα, αναζητώντας, εκτός από την πρωτογένεια μιας νέας ονοματοθεσίας, και την πρωτογένεια μιας «ιδιωματικής γραφής». Αυτό το τελευταίο, παραδόξως φαίνεται κάπως κατανοητό. Υποθετικά πάντα, η ιδιωματική μορφή, είναι μια δική του τεχνοτροπία που αποδίδει το δικό του πρόσωπο ή έστω το ιδίωμα. Κι αυτό το απλό πράγμα, δηλαδή το να βρει ο ζωγράφος το προσωπικό του ύφος, το κάνει μόνο και μόνο για να εξοστρακίσει τον χρόνο; Μυστήρια πράγματα συμβαίνουν στον χώρο της τέχνης κι ακόμα πιο μυστήρια στον χώρο της κριτικής...

Προσέξτε όμως να δείτε, ότι αυτή η ιδιωματική μορφή θα εκκολάψει στην τεχνοκριτικό, πολλά πράγματα παρακάτω: «...μιας ιδιωματικής μορφής, που θα του επιτρέψει την αναδόμηση, ενός κόσμου όπου μέσα του, ερωτικά συγκλίνουν τα πάντα, ικανοποιούνται, αποκαθίσταται».
Εδώ μπαίνει και το ερωτικό στοιχείο. Έτσι, πρωτού τελειώσει το τεχνοκριτικό σημείωμα της κυρίας αυτής, εμείς θα έχουμε γνωρίσει και το πρόβλημα του έρωτα του καλλιτέχνη μας. Αν καταλάβαμε λοιπόν σωστά, ο ζωγράφος προσπαθεί να εξοστρακίσει τον χρόνο, που είναι ένα σωρό πράγματα -αυτά τα περνάμε στο ντούκου- κι αυτό το κάνει αναζητώντας την προσωπική του έκφραση για να ξαναδημιουργήσει (η αναδόμηση που λέγαμε) τον κόσμο και να πετύχει και στον έρωτα, θαρρείς πως ο έρωτας δεν έχει σχέση με τον χρόνο. Βλέπετε λοιπόν, ότι αυτή κουλτουριάρα, με το να θέλει να πει πολλά, τελικά δεν λέει τίποτα;

Το «αφιέρωμα» στα αλαμπουρνέζικα των κουλτουριάρηδων, θα κλείσει με ένα ακόμα μικρό δείγμα της «κουλτούρας» τους. Δεν θα γίνει κάποια ανάλυση, όπως στο προηγούμενο κείμενο. Πάρτε το ως «άσκηση» για το σπίτι και πέστε και σε μας τι καταλάβατε:
«Ο ελλαδικός άνθρωπος στην Ορθοδοξία διατυπώνει τον αρνητικό του νόστο ως «ζώο θεούμενο», μέσα από τον διάλογο του Εγώ του με το Άλλο, ως Ανταρσία ενάντια σε ένα Είναι δίχως Πρόσωπο, αφηγείται το καθολικό του βίωμα, τη διαδικασία ενσάρκωσης στο Εγώ του, την πρόσκτηση, με ενοποιό τον εαυτό του, του διάχυτου και απρόσωπου ως την έλευση του γίγνεσθαι που μετουσιώνεται τώρα, μέσα από την ιστορία του, την διάρκεια της Πράξης του, στο Εσύ και το Εμείς του Εκκαθολικευόμενου Εγώ του...
Ο χριστιανικός άνθρωπος εγκολπώνει το Άλλο στο εκκαθολικευμένο του Εγώ, στο Εσύ και στο Εμείς, «ζωντανό σώμα του Θεού», εκκλησία του. Το Άλλο γίνεται έτσι Εσύ για να θριαμβεύσει ως Εμείς μέσα σε ένα Εγώ μεγαλωμένο δυνάμει στο άπειρο, Έρωτας ως Πράξη του Εσύ έξω από τον Καιρό, και ιστορία ως Πράξη του Εμείς, ενσαρκωμένος Καιρός, συμπίπτουν σε μια δισυπόστατη υφή ενός γίγνεσθαι που εκφράζεται στο Πρόσωπο, στην Παρουσία του Ανθρώπου ως ερωτικής σχέσεως, ως αγαπητικής πράξης».

(Περιοδικό «Αντί», αρ. 239, σελ. 20-21, 1983)

Κείμενα σαν τα παραπάνω, δίνουν το κακό παράδειγμα στη χρήση της γλώσσας, στους νέους που τα διαβάζουν. Η νεότερη γενιά που ψευτομορφώνεται με τέτοια κείμενα, θα γράφει ακόμα χειρότερα και οι παρατηρήσεις της θα είναι και χειρότερες και πιο γελοίες. Ο Στρατής Δούκας έλεγε χαρακτηριστικά, ότι με την λογοτεχνία σήμερα ασχολούνται αποκλειστικά οι άνθρωποι που δεν έχουν ιδέα από γλώσσα. Τα κακά επομένως είναι δύο:
1) Η διαφθορά των νέων που θα εκφράζονται χειρότερα στο μέλλον.
2) Η διαφθορά της ίδιας της γλώσσας που κι αυτή θα γίνει θολή και νερόβραστη.
Παλαιότερα, κάποιος καθηγητής γλωσσολογίας έλεγε: «Μακριά από τους μορφωμένους!» κι αυτό που έλεγε εκείνος ο αγαθός άνθρωπος, ισχύει εκατό φορές περισσότερο για τους σύγχρονους κουλτουριάρηδες που ούτε τη γλώσσα ξέρουν και ούτε έχουν οργανωμένη σκέψη.

Για όσους συναισθάνονται αυτή την εξαχρείωση της γλώσσας και θλίβονται κατάκαρδα για όλη αυτή την κατάντια, η λύση είναι μία: Να προσέχουμε πολύ τα λόγια μας κι ακόμα περισσότερο τα γραπτά μας. Κάθε τι που λέμε να το σκεφτόμαστε, και προπάντων πρέπει να γράφουμε κατανοητά. Και για να γίνει αυτό, πρέπει να διαβάζουμε κλασικά κείμενα της λογοτεχνίας μας, που έχουν σωστή και ζωντανή γλώσσα κι επίσης να στήνουμε αυτί στις κουβέντες του λαού.
Ο Σολωμός πήγαινε στις ταβέρνες της Κέρκυρας για ν' ακούσει πρόσφυγες από την Κρήτη που τραγουδούσαν μαντινάδες. Ο Καβάφης πήγαινε στα καφενεία και τα φαρμακεία της ελληνικής παροικίας της Αλεξάνδρειας κι έστηνε αυτί για να τσακώσει καμιά ζωντανή ελληνική φράση.
Ενώ εμείς, σήμερα διαμορφώνουμε τη γλώσσα μας από τις εφημερίδες, το ραδιόφωνο και την τηλεόραση, και χώρια που δεν μας μένει καιρός ούτε να σκεφτούμε, ούτε να χωνέψουμε αυτά που βλέπουμε κι ακούμε. Πάντως, ούτε το να στήνουμε αυτί αρκεί. Χρειάζεται και κάτι ακόμα: Να ασκούμαστε στο γράψιμο. Και η άσκηση γραφής, κρατάει μια ζωή...

Πηγή: Το κείμενο είναι του συγγραφέα Ντίνου Χριστιανόπουλου και αποτελεί διασκευασμένο απόσπασμα από συζήτηση με τον επίσης συγγραφέα Περικλή Σφυρίδη («Αλαμπουρνέζικα ή η γλώσσα των σημερινών κουλτουριάρηδων», πρώτη έκδοση 1990).
Read More »
Αλαμπουρνέζικα, η γλώσσα των κουλτουριάρηδων Αλαμπουρνέζικα, η γλώσσα των κουλτουριάρηδων Reviewed by thespro.gr on Σάββατο, Οκτωβρίου 21, 2023 Rating: 5

Αλ. Αυλωνίτης: Κυβερνητική φιέστα για την παραχώρηση- ιδιωτικοποίηση του λιμανιού της Ηγουμενίτσας

Σάββατο, Οκτωβρίου 21, 2023
Αλ. Αυλωνίτης: Κυβερνητική φιέστα για την παραχώρηση- ιδιωτικοποίηση του λιμανιού της Ηγουμενίτσας


Κανένας λόγος δεν υπάρχει σήμερα για πανηγυρισμούς, όσο κι αν προσπάθησε με κοινοτυπίες να πείσει τους πολίτες ο Κυριάκος Μητσοτάκης και τα κυβερνητικά στελέχη, στην "φιέστα" που στήθηκε για την υπογραφή της σύμβασης για την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας στην κοινοπραξία Γκριμάλντι.

Εγκαίρως, μέσω του κοινοβουλευτικού ελέγχου και με ομιλίες στη Βουλή, ζητήσαμε από την κυβέρνηση να βάλει τέλος στον κατήφορο των προβληματικών ιδιωτικοποιήσεων με τις οποίες παραχωρεί, έναντι ευτελούς ανταλλάγματος, ζωτικούς δημόσιους χώρους της πατρίδας μας σε πολυεθνικούς ομίλους και να υιοθετήσει το μοντέλο των υπο-παραχωρήσεων, εφόσον κρίνεται αναγκαίο, συγκεκριμένων χώρων ή/και δραστηριοτήτων στην αξιοποίηση των λιμένων, όπως άλλωστε πράττει η συντριπτική πλειοψηφία των ευρωπαϊκών χωρών.

Εγκαίρως "κρούσαμε κώδωνα κινδύνου" για την μεγάλη πιθανότητα δημιουργίας όχι απλά μονοπωλιακού καθεστώτος στο Λιμάνι Ηγουμενίτσας, αλλά ιδιωτικού μονοπωλίου και στην ακτοπλοϊκή σύνδεση με την γείτονα χώρα. Εγκαίρως επισημάναμε ότι στη σύμβαση παραχώρησης δεν αναγράφονται ρητώς οι υποχρεώσεις από πλευράς αναδόχου για τις επενδύσεις που πρέπει να κάνει προς όφελος των τοπικών κοινωνιών.

Έχουν μάλιστα το θράσος σήμερα να μιλούν για "διαφανείς διαδικασίες", ενώ γνωρίζουν ότι δεν εδέησαν να παρουσιάσουν στη Βουλή την περίφημη Συμφωνία Αγοραπωλησίας Μετοχών, ούτε όταν μετ` επιτάσεως την ζητήσαμε για να γνωρίζουμε τι ψηφίζουμε! Δεν πρέπει να γνωρίζουμε αν σε ένα λιμάνι γεωστρατηγικής σημασίας, όπως της Ηγουμενίτσας, έχουν προβλεφθεί ρήτρες που να απαγορεύουν μονομερείς σημαντικές κινήσεις κι αν ναι ποιες;

Για όλους αυτούς τους λόγους, εθνικούς, οικονομικούς, κοινωνικούς, εμείς παραμένουμε σταθεροί στις θέσεις μας, και φυσικά παρακολουθούμε στενά την ιδιωτικοποίηση που επιχειρείται και στο άλλο σημαντικό μας λιμάνι, στο Ηράκλειο Κρήτης. Οι επιλογές Μητσοτάκη δεν μπορούν να δημιουργούν προβλήματα και να υποθηκεύουν το μέλλον της χώρας.

Read More »
Αλ. Αυλωνίτης: Κυβερνητική φιέστα για την παραχώρηση- ιδιωτικοποίηση του λιμανιού της Ηγουμενίτσας Αλ. Αυλωνίτης: Κυβερνητική φιέστα για την παραχώρηση- ιδιωτικοποίηση του λιμανιού της Ηγουμενίτσας Reviewed by thespro.gr on Σάββατο, Οκτωβρίου 21, 2023 Rating: 5

Η Αριστερή Παρέμβαση στην Ήπειρο για την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού της Ηγουμενίτσας

Σάββατο, Οκτωβρίου 21, 2023
Η Αριστερή Παρέμβαση στην Ήπειρο για την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού της Ηγουμενίτσας




Μπαίνουν οι τελικές υπογραφές ιδιωτικοποίησης του λιμανιού της Ηγουμενίτσας


Σήμερα, 20 Οκτωβρίου ο Μητσοτάκης βρίσκεται στην Ηγουμενίτσα για να υπογράψει την τελευταία πράξη πώλησης του λιμανιού.
Ο κόπος του εργαζόμενου λαού περνά στα χέρια του ντόπιου και ξένου κεφαλαίου. Μόνο ο λαός μπορεί να ανατρέψει τα σχέδια τους. Και θα το κάνει όσος καιρός κι αν χρειαστεί.
Το λιμάνι της Ηγουμενίτσας και τα παράλια της Θεσπρωτίας πουλήθηκαν σε τιμή ευκαιρίας, όπως το εμπορικό λιμάνι της Θεσσαλονίκης, του Πειραιά, της Καβάλας και του Αστακού, σύμφωνα με τις επιταγές της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Θα φωτογραφηθούν χαρούμενοι για την αρπαγή της περιουσίας του λαού για να μας κάνουν για μία ακόμη φορά γνωστό πώς η ανάπτυξη του καπιταλισμού είναι εδώ.
Δεν λησμονούμε ότι το ΤΑΙΠΕΔ ξεκίνησε από την μνημονιακή κυβέρνηση Παπαδήμου το 2011 με απαίτηση της τρόικας, στη συνέχεια μεγαλούργησε και ενίσχυσε τον αντιλαϊκό χαρακτήρα του με τη δημιουργία ενός καταλόγου με ακίνητα προς πώληση, όχι μόνο “στρατηγικής σημασίας” (λιμάνια, αεροδρόμια, δρόμοι), αλλά και λαϊκή περιουσία σε όλη τη χώρα “μικρότερης εμβέλειας”, όπως το Ειρηνοδικείο της Παραμυθιάς, τα νοσοκομεία, κ.ά.
Με την εποπτεία και την καθοδήγηση του ΔΝΤ και της ΕΕ το ΤΑΙΠΕΔ είναι ένα καλοακονισμένο πολυεργαλείο που ροκανίζει το δημόσιο πλούτο στο όνομα της αξιοποίησης προς όφελος του κεφαλαίου και οδηγεί τη δημόσια περιουσία στα χέρια των λίγων και εκλεκτών. Αεροδρόμια, δρόμοι, νοσοκομεία, το Ελληνικό, περιοχές σπουδαίας οικολογικής αξίας (όπως ο Ερημίτης), περιέχονται σε έναν κατάλογο ακινήτων – προς μεταβίβαση – ισοπεδώνοντας το δημόσιο πλούτο προς όφελος ντόπιων και ξένων συμφερόντων.
Το πέρασμα του λιμανιού στα χέρια του ντόπιου και ξένου κεφαλαίου δεν είναι απλά η πώληση ενός ακόμη περιφερειακού λιμανιού της χώρας. Είναι κάτι πιο μεγάλο, σε συνδυασμό με την πώληση της Εγνατίας Οδού, η οποία βοηθά στην προώθηση των κερδών του κεφάλαιο από την Μέση Ανατολή προς την Ευρώπη. Άμεσος στόχος τους, να μετατραπεί το στρατηγικής σημασίας για το κεφάλαιο λιμάνι της Ηγουμενίτσα σε δεύτερο Πειραιά, με όποιες αρνητικές επιπτώσεις έχει αυτό για το λαό.
Από τις αρχές της δεκαετίας του ’90 που ξεκίνησε το μπάζωμα στο όνομα πάντα της ανάπτυξης, φορείς της πόλης παρουσίαζαν το έργο διαλαλώντας πως “αυτή η πόλη θα αναπτυχθεί και ο λαός της θα φάει με χρυσά κουτάλια”. Δήμος, Νομαρχία, Εμπορικό Επιμελητήριο, συναινούσαν και είχαν την αντίληψη ότι “θα δουλέψει ο κόσμος στα έργα του λιμανιού” (το ζήσαμε και με την Ολυμπιάδα του 2004).
Όμως το λιμάνι, δηλαδή ο ΟΛΗΓ, όλα αυτά τα χρόνια λειτούργησε και λειτουργεί για τα συμφέροντα των εφοπλιστών, του ντόπιου και ξένου κεφαλαίου και των παρατρεχάμενων αυλικών.
Τίποτα δεν κέρδισε η Ηγουμενίτσα και ο λαός της από τη λειτουργία το λιμανιού. Μόνο τον καπνό από τα φουγάρα… Σήμερα η κυβέρνηση της ΝΔ με μεγάλη της χαρά και τυμπανοκρουσίες εξαργυρώνει τις μνημονιακές επιταγές και χαρίζει το λιμάνι, με ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ και τα άλλα συστημικά κόμματα να συναινούν. Οι δικοί μας τοπικοί άρχοντες όλα τα προηγούμενα χρόνια δεν έκαναν το παραμικρό για αυτό το δημόσιο χαρακτήρα που πρέπει να έχει το λιμάνι, παρά μόνον βόλευαν τα μικροπολιτικά τους συμφέροντα. Φοβούμενοι ότι ό κόσμος θα τους πάρει με τις πέτρες, όταν κληθεί να πληρώνει εισιτήριο για να πάει στο Δρέπανο (αυτό σημαίνει “ανάπτυξη” για το κεφάλαιο), θυμήθηκαν να “αγωνιστούν” για να μην πουληθεί η παράκτια ζώνη, μόνο. Το λιμάνι καλώς… ας ξεπουληθεί…!!!
Πρόσφατες είναι οι εξαγγελίες στα προγράμματά των συνδυασμών τους (ηττημένων και νικητών σήμερα), στις περιφερειακές και δημοτικές εκλογές, όπου άλλοι έκαναν “γαργάρα” το ξεπούλημα του λιμανιού κι άλλοι είναι με την “ανάπτυξη του τόπου”!
Μόνο ο λαός μπορεί να μπλοκάρει το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας και να επιβάλει εργατικό και κοινωνικό έλεγχο!!!
Η εργατική τάξη κι η νεολαία, το Εργατικό κέντρο, τα εργατικά σωματεία κι οι συλλογικότητες θα πρέπει να κινητοποιηθούν, γιατί ο αγώνας του λαού της Θεσπρωτίας και της Ηπείρου θα σταματήσει και θ’ ακυρώσει τις υπογραφές. Μπορούμε και πρέπει να τους σταματήσουμε…!!!



Αριστερή Παρέμβαση στην Ήπειρο Αγωνιστικό Μέτωπο
Read More »
Η Αριστερή Παρέμβαση στην Ήπειρο για την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού της Ηγουμενίτσας Η Αριστερή Παρέμβαση στην Ήπειρο για την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού της Ηγουμενίτσας Reviewed by thespro.gr on Σάββατο, Οκτωβρίου 21, 2023 Rating: 5

ΠAΣOK-KINAΛ: Κριτική στην κυβέρνηση για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας

Σάββατο, Οκτωβρίου 21, 2023
ΠAΣOK-KINAΛ: Κριτική στην κυβέρνηση για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας



«Η σημερινή επίσκεψη του Πρωθυπουργού στην Ηγουμενίτσα συνοδεύεται από την υλοποίηση της πιο ακραίας πολιτικής για του λιμένες σε όλη την Ευρώπη – μία πρόκληση για τους πολίτες της Θεσπρωτίας», αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο τομέας ναυτιλίας του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ.

Ακολούθως επισημαίνει πως: «Η Νέα Δημοκρατία μόλις τον Αύγουστο νομοθέτησε υπέρ της de factο πώλησης του λιμένα της Ηγουμενίτσας. Η επιλογή αυτή οδηγεί στην αδυναμία εποπτείας του λιμένα από την ελληνική πολιτεία, καθώς παραχωρούνται όλες οι αρμοδιότητες στον προτιμητέο επενδυτή, ενώ και η Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων έχει ήδη εντέχνως σχεδόν αδρανοποιηθεί από την κυβέρνηση Μητσοτάκη.


Δεν είναι τυχαίο ότι ο ίδιος ο νόμος της Ν.Δ. κάνει αναφορά στη “δυνατότητα δημιουργίας” νέας Λιμενικής Αρχής και “διαδόχου αρχής” σε περίπτωση αποτυχίας του επενδυτή.

Δυστυχώς η Ν.Δ. και ο Πρωθυπουργός έχουν επιλέξει τις πρόσκαιρες επιτυχίες υπονομεύοντας το μέλλον της χώρας.

Οι συνθήκες που διαμορφώνονται είναι ακόμα πιο ασφυκτικές από την ενίσχυση της δημιουργίας ιδιωτικών μονοπωλίων στους σημαντικούς λιμένες της χώρας. Προτιμητέος επενδυτής και στο Ηράκλειο είναι η ίδια εταιρία. Δύο λιμένες, Ηγουμενίτσα-Ηράκλειο θα έχουν τον ίδιο ακριβώς ιδιοκτήτη. Όπως θα συμβεί και στην περίπτωση Θεσσαλονίκης – Βόλου, μετά τις πρόσφατες ανακοινώσεις του ΤΑΙΠΕΔ.

Έχουμε ζητήσει να μην δοθεί στο ΤΑΙΠΕΔ το πράσινο φως να προχωρήσει στις όποιες σκέψεις και διαδικασίες έχει δρομολογήσει για τις αντίστοιχες ιδιωτικοποιήσεις λιμένων που είναι σε εξέλιξη, καθώς καμία χώρα στον ευρωπαϊκό χώρο δεν υιοθετεί το συγκεκριμένο μοντέλο οργάνωσης και ανάπτυξης λιμένων.

Το ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής παραμένει διαχρονικά υπέρ της ενίσχυσης της διαδικασίας παραχωρήσεων δικαιωμάτων παροχής υπηρεσιών στους λιμένες και της επιχειρηματικότητας με παράλληλη παρουσία ισχυρών δημόσιων λιμενικών αρχών διοίκησης. Ζητούμε να υιοθετηθούν στην πράξη τα διεθνώς δοκιμασμένα μοντέλα που ενισχύουν την ιδιωτική πρωτοβουλία, με παράλληλη επαρκή δυνατότητα άσκησης δημόσιας και ουσιαστικής εποπτείας, ελέγχου και ρύθμισης όταν και όποτε χρειάζεται».
Read More »
ΠAΣOK-KINAΛ: Κριτική στην κυβέρνηση για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας ΠAΣOK-KINAΛ: Κριτική στην κυβέρνηση για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας Reviewed by thespro.gr on Σάββατο, Οκτωβρίου 21, 2023 Rating: 5

Το Φιλιατόπουλο που συνεργάστηκε με τον μεγάλο Ντέμη Ρούσο

Σάββατο, Οκτωβρίου 21, 2023
Το Φιλιατόπουλο που συνεργάστηκε με τον μεγάλο Ντέμη Ρούσο

Ο αείμνηστος BACILIS- Βασίλης Μηνά Μηνούσης ήταν γέννημα και θρέμμα Φιλιατιώτης, κατοικούσε στο τότε ιστορικό κέντρο των Φιλιατών, στην περιοχή του πλάτανου της Λούτσας. Ξεκίνησε πολύ μικρός μέλος της Φιλαρμονικής Φιλιατών, όπως και όλοι οι Φιλιατιώτες μεταπολεμικοί νεολαίοι με δάσκαλο τον αείμνηστο Μπάτζιο. Τις ικανότητές του στην κορνέτα τις είδε νωρίς και τον ανέδειξε ο επόμενος δάσκαλος της Φιλαρμονικής Βαγγέλης Πλασκασοβίτης. Με αυτό το εφόδιο έφυγε απο το Φιλιάτι μικρός και διέπρεψε στο εξωτερικό- κάποιο διάστημα συνεργάστηκε και με τον μεγάλο Έλληνα μουσικό Ντέμη Ρούσο. Ο Bacilis χάθηκε νωρίς απο ατύχημα στο διαμέρισμά του στη Γερμανία… Είχαμε ακούσει δίσκους του και είχαμε δει εικόνες του απο τις δουλειές στο εξωτερικό πριν πολλά χρονιά, αλλά χάθηκαν όλα μαζί με τους παλιότερους…
BACILIS 1...BACILIS 2.....

bbbbbbbbbbbbbb

Οι φωτογραφίες προέρχονται απο τα αρχεία των: Τασία Ελ. Νετη, Νίκου Μπούκουρη, Νίκου Μπουρδούκη- η τελευταία όπου είναι απο εκδήλωση στην πάνω πλατεία και στην οποία διακρίνονται ακόμη απο αριστερά Σάκης Αγαρτζίδης, Νίκος Μπουρδούκης, Βασίλης Μηνούσης και πίσω Στέφανος Κυριάκης Θεόφιλος Σωτηρίου κλπ

ΤΑ ΝΕΑ ΤΩΝ ΦΙΛΙΑΤΩΝ
Read More »
Το Φιλιατόπουλο που συνεργάστηκε με τον μεγάλο Ντέμη Ρούσο Το Φιλιατόπουλο που συνεργάστηκε με τον μεγάλο Ντέμη Ρούσο Reviewed by thespro.gr on Σάββατο, Οκτωβρίου 21, 2023 Rating: 5

Φωτογραφίες και βίντεο από την χειροτονία του νέου Μητροπολίτη

Σάββατο, Οκτωβρίου 21, 2023

Φωτογραφίες και βίντεο από την χειροτονία του νέου Μητροπολίτη 


Στην χειροτονία που τελέστηκε στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό των Αθηνών από τον Προκαθήμενο της Εκκλησίας της Ελλάδος, Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο, μεταξύ άλλων βρέθηκαν, ο Περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέξανδρος Καχριμάνης, ο Βουλευτής Θεσπρωτίας Βασίλης Γιόγιακας, ο πρόεδρος της Πανηπειρωτικής κ. Μάκης Κιάμος, ο Δήμαρχος Σουλίου Γιαννης Καραγιάννης, ο Δήμαρχος Πάργας Νικος Ζαχαριάς, ο νεοεκλεγεντας Δήμαρχος Σουλίου Θανάσης Ντάνης, η Προέδρος του Περιφερειακού Συμβουλίου Σταυρούλα Μπραιμη, ο Προεδρος του Δημοικού Συμβουλίου Σουλίου Νίκος Αθανασίου, εν ενεργεία και νέοι δημοτικοί σύμβουλοι εκπρόσωποι φορέων και συλλογών καθώς και πλήθος αποδήμων της Θεσπρωτίας.

Βίντεο: ekklisiaonline.gr/











Read More »
Φωτογραφίες και βίντεο από την χειροτονία του νέου Μητροπολίτη Φωτογραφίες και βίντεο από την χειροτονία του νέου Μητροπολίτη Reviewed by thespro.gr on Σάββατο, Οκτωβρίου 21, 2023 Rating: 5

Σελίδες

Από το Blogger.