Δείτε τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Φιλατών

Σάββατο, Ιανουαρίου 07, 2023
Δείτε τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Φιλατών



Read More »
Δείτε τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Φιλατών Δείτε τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Φιλατών Reviewed by thespro.gr on Σάββατο, Ιανουαρίου 07, 2023 Rating: 5

ΜΙΑ ΥΠΟΘΕΤΙΚΗ ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΗ | Του Άλκη Φάτσιου

Σάββατο, Ιανουαρίου 07, 2023
ΜΙΑ ΥΠΟΘΕΤΙΚΗ ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΗ | Του Άλκη Φάτσιου


Σε γενομένη συζήτηση ή ακόμα καλύτερα, σε γενικευμένη Δημοσκόπηση, με μοναδικό ερώτημα, " ΑΓΑΠΆΤΕ ΤΗ ΖΩΉ " , είναι βέβαιο ότι το ΣΎΝΟΛΟ των ερωτηθέντων, θα απαντούσε, χωρίς ιδιαίτερη ή δεύτερη σκέψη, ΝΑΙ... Υποθετικά, έθεσα και εγώ στον εαυτό μου, το σχετικό ερώτημα, και φυσικά, απάντησα με την σειρά μου , ΝΑΙ ...
Αμέσως όμως, μου γεννήθηκε ένα δεύτερο ερώτημα, ίσως πιο σημαντικό : ΓΙΑΤΊ , για ποιο λόγο ΑΓΑΠΆΩ τη ζωή ;;
Εδώ λοιπόν αρχίζουν - μάλλον - τα δύσκολα ... Ας κάνω λοιπόν μια προσπάθεια να απαντήσω - σε ο,τι τουλάχιστον με αφορά - με λίγες σκέψεις ... και με λίγες
( ή αρκετές ...) χρονικές αναδρομές...
Ύστερα λοιπόν από τόσους χειμώνες και τόσες άνοιξες ( λόγω χαρακτήρα, συμπαθώ περισσότερο αυτές τις δύο εποχές.. ), συνειδητοποίησα πλήρως, ΓΙΑΤΊ λατρεύω τη ζωή, γιατί, όπως λέγει ο ποιητής, την έχω πολύ, μα πάρα πολύ αγαπήσει ...
ΛΑΤΡΕΎΩ λοιπόν τη ζωή, γιατί πρώτα - πρώτα , μου έδωσε την δυνατότητα να ΣΚΈΠΤΟΜΑΙ ....
ΛΑΤΡΕΎΩ τη ζωή, γιατί μου έδωσε την ευκαιρία να γνωρίσω τον ΛΌΓΟ... με ό,τι αυτό συνεπάγεται ...
ΛΑΤΡΕΎΩ τη ζωή, γιατί μέσα από αυτή την έμβια πραγματικότητα, έγινε δυνατό, να ΝΟΙΏΣΩ, να ΣΚΙΡΤΗΣΩ ... να νοιώσω ΑΙΣΘΉΜΑΤΑ, και να σκιρτησω από ΣΥΝΑΙΣΘΉΜΑΤΑ ...
ΛΑΤΡΕΎΩ τη ζωή, γιατί ακριβώς, για τον παραπάνω λόγο, ένοιωσα την ΧΑΡΆ , την ΛΎΠΗ, τον ΠΌΝΟ , την ΑΓΆΠΗ, τον ΈΡΩΤΑ, την ΟΜΟΡΦΙΆ, την ΑΙΣΘΗΤΙΚΉ... , συναισθήματα τα οποία μόνο η ΖΩΉ μπορεί να δημιουργήσει, μόνο η ΖΩΉ μπορεί να γεννήσει ...
ΛΑΤΡΕΎΩ τη ζωή, γιατί μόνο ΑΥΤΉ μπορεί να σου εμφυσήσει την αδηριτη υποχρέωση σεβασμού προς την ΑΛΉΘΕΙΑ ( ατομική και κοινωνική ) προς το ΔΊΚΙΟ ( ατομικό και κοινωνικό ) και προς το ΣΥΜΦΈΡΟΝ των ΠΟΛΛΏΝ ...
ΛΑΤΡΕΎΩ τη ζωή, γιατί μέσα από αυτή, συνειδητοποιείς την αξία του ΑΥΤΟΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΎ και ΑΥΤΟΚΑΘΟΡΙΣΜΟΥ του ατόμου, με βάση κάθε φορά, τις εμπειρίες και τα βιώματά του, στοιχεία που αποτελούν την πεμπτουσία για την ΕΛΕΥΘΕΡΊΑ ενός εκάστου, απαλλαγμένου από κάθε μορφής εξαρτήσεων ...
ΛΑΤΡΕΎΩ τη ζωή, γιατί μόνο αυτή μου δίνει ολοκληρωμένη συνειδητοποίηση αλλά και δυνατότητα, ( και χωρίς αστερίσκους ) , να απεχθάνομαι τον πολιτικό και κοινωνικό ΦΑΣΙΣΜΌ και ΡΑΤΣΙΣΜΌ, και μόνο αυτή ( η ζωή ) μου φανερώνει την ανάγκη αλλά ταυτόχρονα και την χαρά , να αντιστρατευομαι τους εκφραστές τους, σε όλες τις κοινωνικές εκφράσεις, χωρίς να σταματώ, χωρίς να σωπαίνω...
ΛΑΤΡΕΎΩ τη ζωή, γιατί μέσω αυτής, έμαθα ότι μπορεί - και επιβάλλεται ίσως ... - να συνυπάρχει, το ΠΆΘΟΣ και η ΟΥΤΟΠΊΑ, με τον ΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΌ ...
ΛΑΤΡΕΎΩ τη ζωή, γιατί μέσα από αυτή, μπορώ να απογειωνομαι συναισθηματικά, να γεμίζει η ψυχή μου , από τις δημιουργίες της ΜΟΥΣΙΚΉΣ , της ΛΟΓΟΤΕΧΝΊΑΣ, της ΠΟΊΗΣΗΣ, της ΤΈΧΝΗΣ γενικότερα ... από το άκουσμα της ΒΡΟΧΉΣ ή της θέασης των ΒΟΥΝΏΝ, αλλά και των μικρών ΟΡΕΙΝΏΝ ΧΩΡΊΩΝ ...
ΛΑΤΡΕΎΩ τη ζωή, γιατί η ΓΝΏΣΗ, η ΓΕΎΣΗ, αλλά κυρίως η ΕΠΙΓΕΥΣΗ όλων των παραπάνω , εμπεδωσαν στερεα μέσα μου την πεποίθηση , ότι όλα αυτά είναι απολύτως ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΙΚΆ , ( με οποιαδήποτε έννοια της λέξεως ) ίσως τα μόνα ... στην σύντομη , μα τόσο γεμάτη ζωή μας...
ΛΑΤΡΕΎΩ τη ζωή, γιατί μέσω αυτής, συνειδητοποίησα πλήρως, το πόσο όμορφο είναι , το ΗΛΙΚΙΑΚΌ ΜΕΓΆΛΩΜΑ , όταν αυτό γίνεται , χωρίς ΗΘΙΚΈΣ ΕΚΠΤΏΣΕΙΣ από τον ( παραπάνω ) κώδικα αξιών σου ...
ΕΝ ΤΈΛΕΙ :
ΛΑΤΡΕΎΩ τη ζωή, γιατί μέσα από αυτήν και μέσω αυτής, ΑΠΈΚΤΗΣΑ ΕΜΠΕΙΡΊΕΣ, εμπειρίες ατομικές, εμπειρίες κοινωνικές. Είναι χαρακτηριστική η έξοχη ανάλυση, του Ιταλού καθηγητή Φιλοσοφίας στο Πανεπιστήμιο του Μιλάνου, MAURO BONAZZI (την οποία και ασπαζομαι πλήρως ) , αναφορικά με τις θέσεις και απόψεις του μεγαλύτερου ίσως διανοητή της Ελληνικής Αρχαιότητας , ΗΡΆΚΛΕΙΤΟΥ : << ΌΠΩΣ Η ΤΑΥΤΌΤΗΤΑ ΕΝΌΣ ΠΟΤΑΜΟΎ , ΕΞΑΣΦΑΛΊΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΚΑΘΟΡΊΖΕΤΑΙ , ΑΠΌ ΤΗΝ ΡΟΉ ΤΩΝ ΝΕΡΏΝ ΤΟΥ , ΈΤΣΙ ΚΑΙ Η ΤΑΥΤΌΤΗΤΑ ΕΝΌΣ ΑΝΘΡΏΠΟΥ , ΕΞΑΣΦΑΛΊΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΚΑΘΟΡΊΖΕΤΑΙ , ΑΠΌ ΤΗΝ ΡΟΉ ΤΩΝ ΕΜΠΕΙΡΙΏΝ ΤΟΥ . ΑΥΤΌ ΕΊΜΑΣΤΕ ΟΙ ΆΝΘΡΩΠΟΙ : ΟΙ ΕΜΠΕΙΡΊΕΣ ΜΑΣ .... >>

ΗΓ/ΤΣΑ 10/2/21
ΑΛΚΗΣ ΦΑΤΣΙΟΣ
ΔΙΚΗΓΌΡΟΣ
Read More »
ΜΙΑ ΥΠΟΘΕΤΙΚΗ ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΗ | Του Άλκη Φάτσιου ΜΙΑ ΥΠΟΘΕΤΙΚΗ ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΗ | Του Άλκη Φάτσιου Reviewed by thespro.gr on Σάββατο, Ιανουαρίου 07, 2023 Rating: 5

Η ΟΔΟΚΑΤ ανάδοχος για την κατασκευή κυκλικού κόμβου στο Προδρόμι Παραμυθιάς

Σάββατο, Ιανουαρίου 07, 2023
Η ΟΔΟΚΑΤ ανάδοχος για την κατασκευή κυκλικού κόμβου στο Προδρόμι Παραμυθιάς


Στη τελευταία της συνεδρίαση η Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας Ηπείρου, μεταξύ άλλων, έλαβε τις εξής αποφάσεις:

Ανέδειξε τους αναδόχους των έργων:
• «Κατασκευή κυκλικού κόμβου Προδρομίου στην Ε.Ο. Παραμυθιάς – Γλυκής», προϋπολογισμού 700.000 €. Προσωρινός ανάδοχος: ΟΔΟΚΑΤ ΑΕ
• «Βελτίωση βατότητας επαρχιακού οδικού δικτύου από Βαπτιστή έως Μιχαλίτσι», προϋπολογισμού € 140.000. Οριστικός ανάδοχος: ΤΕΤΡΑΓΩΝΟ ΑΤΕΒΕ
• «Άμεση αποκατάσταση φθορών στη γέφυρα “Καμάρα” Μεγαλόχαρης», προϋπολογισμού € 65.000. Οριστικός ανάδοχος: Γ. Χριστογιάννης

Με την έναρξη της συνεδρίασης τα μέλη της Οικονομικής Επιτροπής εξέλεξαν ως Αντιπρόεδρό της τον Αντιπεριφερειάρχη κ. Κων. Σιαράβα.
Read More »
Η ΟΔΟΚΑΤ ανάδοχος για την κατασκευή κυκλικού κόμβου στο Προδρόμι Παραμυθιάς Η ΟΔΟΚΑΤ ανάδοχος για την κατασκευή κυκλικού κόμβου στο Προδρόμι Παραμυθιάς Reviewed by thespro.gr on Σάββατο, Ιανουαρίου 07, 2023 Rating: 5

Διακομιδή 83χρονης από την Κέρκυρα στην Ηγουμενίτσα

Σάββατο, Ιανουαρίου 07, 2023
Διακομιδή 83χρονης από την Κέρκυρα στην Ηγουμενίτσα


Με μέριμνα του Κέντρου Επιχειρήσεων του Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής πραγματοποιήθηκε, διακομιδή 83χρονης ασθενούς, η οποία έχρηζε άμεσης νοσοκομειακής περίθαλψης, από τον λιμένα ν. Κέρκυρας στον λιμένα Ηγουμενίτσας, με περιπολικό σκάφος Λ.Σ. - ΕΛ.ΑΚΤ.
Read More »
Διακομιδή 83χρονης από την Κέρκυρα στην Ηγουμενίτσα Διακομιδή 83χρονης από την Κέρκυρα στην Ηγουμενίτσα Reviewed by thespro.gr on Σάββατο, Ιανουαρίου 07, 2023 Rating: 5

Ο Αχέροντας ο Κωκυτός και οι άναστροι ποταμοί του πλανήτη

Πέμπτη, Ιανουαρίου 05, 2023
Ο Αχέροντας ο Κωκυτός και οι άναστροι ποταμοί του πλανήτη


Από την Στύγα & τον Αχέροντα μέχρι τα υποχθόνια ποτάμια της Ζηλανδίας που φωτίζονται από πυγολαμπίδες, η φαντασία των ανθρώπων εξάπτεται με τη σκέψη των νερών στα έγκατα...

Αναστροι ποταμοί διατρέχουν την κλασική κουλτούρα, και είναι οι ποταμοί των νεκρών. Η Λήθη, η Στυξ, ο Φλεγέθων, ο Κωκυτός και ο Αχέρων ρέουν από τον πάνω κόσμο στην υπογαία – και συγκλίνουν και οι πέντε σε έναν κυκεώνα στη σκοτεινή καρδιά του Άδη. Τα νερά της Λήθης είναι αυτά της αμνησίας, απ’ όπου πρέπει να πίνουν οι νεκροί ώστε να λησμονούν την επίγεια ύπαρξή τους. Η ελληνική λέξη λήθη σημαίνει «λησμοσύνη» και παράγωγό της είναι η αλήθεια, η «απουσία λήθης». Από τη Λήθη, ο Αινείας ταξιδεύει για να συναντήσει το φάντασμα του πατέρα του – μια από τις πολλές ψυχές που, συνωστίζονται στα ξεχειλισμένα νερά, στη μεγάλη κατάβαση του ΣΤ’, Βιβλίου της Αινειάδας. O Χάρων, ο περατάρης, μεταφέρει τις ψυχές των πρόσφατα πεθαμένων στη Στύγα και, για να είναι το πέρασμα ασφαλές, απαιτεί να τοπoθετείται στα χείλη του νεκρού ένας οβολός, ώστε να πληρώσει για τη μεταφορά του στην υπογαία. Ο Φλεγέθων είναι ο ποταμός της ζέστης, της φωτιάς και του κοχλάζοντος αίματος, που πιστεύεται ότι ρέει σε στροβίλους και δίνες, κατεβαίνοντας στα βάθη του Ταρτάρου, της αβύσσου των καταραμένων.

Ο περατάρτης Χάρων στα ύδατα της Στυγός του Κάτω κόσμου. Έργο του Nτορέ

Κάτω από την επιφάνεια, υδροφορείς γεμίζουν και αδειάζουν μες στους αιώνες, υπάρχουν λαβύρινθοι μέσα από τους οποίους το νερό κυκλοφορεί για χιλιετίες, υπάρχουν σπήλαια μεγάλα σαν στάδια, και υπάρχουν υπόγειοι ποταμοί με καταρράκτες, ρεύματα και λιμνάζοντα σημεία.

Ο Κωκυτός είναι ο πιό κρύος από τους πέντε, ο ποταμός του θρήνου, σαρωμένος από παγερούς ανέμους και στερεοποιημένος σε πάγο σε μερικά σημεία. Εκεί που κυλά o Κωκυτός, τα ρεύματά του βγάζουν ασταμάτητες κραυγές πόνου καθώς κατρακυλούν με ορμή και στροβιλίζονται στις καμπές. Ο Αχέρων είναι ο πιο ήρεμος από τους άναστρους ποταμούς, ο ποταμός της θλίψης, όπου ο Χάρων προσφέρει τις υπηρεσίες του. Κυλά τόσο βαθιά στην κόλαση, που κάποιες φορές είναι συνώνυμός της, όπως αταν λέει η Ήρα στην Αινειάδα: «Flectere si nequeo superos, Acheronta jiovebo», «Αν δεν μπορώ να μεταπείθω τους Ουρανούς, θα κινήσω τον Αχέροντα». Ο Φρόιντ χρησιμοποίησε τούτη τη φράση ως μότο στην Ερμηνεία των ονείρων, που η ίδια είναι μια εξερεύνηση των ρευμάτων σε μια ψυχολογική υπογαία – των άναστρων ποταμών του id [Εκείνου] που ρέουν κάτω από την ηλιοφώτιστη επιφάνεια του συνειδητού voυ και εδώ κι εκεί αναβρύζουν με ορμή.


Ο λόγος που η κλασική γραμματεία έχει ποταμούς που βυθίζονται στο σκοτάδι είναι γεωλογικός: πάρα πολύ από το τοπίο όπου αυτή n γραμματεία γράφτηκε και βιώθηκε είναι από τη φύση του καρστικό. Το καρστ -από το σλοβενικό kras- είναι μια τοπογραφία δημιούργημά από τη διάλυση διαλυτών πετρωμάτων και ορυκτών: κυρίως ασβεστόλιθου, μα και δολομίτη, γύψου κ.ά. Το καρστ είναι πάρα πολύ πλούσιο στις υπογαίες του – κι επίσης είναι έδαφος όπου το νερό αρνείχαι να υπακούσει στους συνηθισμένους του τρόπους κίνησης. Η υδρολογία του καρστ είναι εξαιρετικά πολύπλοκη και όχι ολότελα κατανοητή. Στο καρστ, πηγές βγαίνουν από τη γυμνή πέτρα. Οι κοιλάδες είναι «τυφλές». Ένας ποταμός μπορεί να εξαφανιστεί σ’ ένα σημείο και να εμφανιστεί σ’ άλλο, όπου οι νέοι του γείτονες του δίνουν νέα ονομασία. Λίμνες εμφανίζονται, που δεν έχουν υδάτινες οδούς να κυλούν μέσα τους ή απ’ αυτές, αλλά γεμίζουν από κάτω, καθώς ο υδροφόρος ορίζοντας στο καρστ ανεβαίνει ή αδειάζει ανάλογα με την εποχή και το νερό (οι «εξαφανιζόμενες λίμνες» που περιέγραψε στη Βασιλική Εταιρεία του Λονδίνου το 1689 ο Γιόχαν Φον Βάλβασορ, καταγόμενος από την περιοχή που τώρα είναι η Σλοβενία). Καταβόθρες και φρέατα σημαδεύουν το καρστικά τοπία σαν χάσκοντα στόματα, καθιστώντας το καρστ επικίνδυνο στη διάσχιση τη νύχτα ή με χιόνι. Κάτω από την επιφάνεια -αν μπορεί να ειπωθεί ότι το καρστ έχει επιφάνεια- υδροφορείς γεμίζουν και αδειάζουν μες στους αιώνες, υπάρχουν λαβύρινθοι μέσα από τους οποίους το νερό κυκλοφορεί για χιλιετίες, υπάρχουν σπήλαια μεγάλα σαν στάδια, και υπάρχουν υπόγειοι ποταμοί με καταρράκτες, ρεύματα και λιμνάζοντα σημεία.

Οι άναστροι ποταμοί όπως τους απεικόνισε ο Johann Jakob Schluchzer, το 1716

Σε έναν καρστικό τόπο, μπορεί να συμβαίνουν βίαιες καταρρεύσεις τομ εδάφους, όπως στην Ταϊπέι, όπου κυκλικά τμήματα δρόμου εξαφανίζονται θαρρείς κι ένα τέρας κατέβασε με ορμή το πόδι του σε μια διασταύρωση. Η χαρακτηριστική τοπογραφία του καρστ έχει αναπτύξει τις δικές της χαρακτηριστικές γλώσσες μορφής και απουσίας: μια doline (αγγλικά) είναι μια καταβόθρα σαν χοάνη· ένα abime ή gouffre (γαλλικά) είναι ένα σκαμμένο από το νερό φρέαρ που μπορεί να βυθίζεται σε βάθος χιλιάδων ποδιών· μια cenote (ισπανικά) είναι μια κατακρημνισμένη καταβόθρα, πλημμυρισμένη συχνά· ένα okna (σλοβενικά) είναι ένα σημείο όπου το νερό έχει σκάψει ένα διαμπερές πέρασμα μέσ’ από τον βράχο, σαν να δημιούργησε ένα «παράθυρο» στην πέτρα.

Οι Γκουιτσόου και Γιουνάν στην Κίνα· η πεδιάδα Νάλαρμπορ στην Αυστραλία· μεγάλες περιοχές της Βόρειας Αμερικής, συμπεριλαμβανομένου μεγάλου μέρους της Φλόριντα· η χερσόνησος του Γιουκατάν στο Μεξικό· η Λευκή Κορυφή, οι Μέντιπ, οι κοιλάδες του Γιόρκσαϊρ και το δάσος του Ντιν στην Αγγλία· οι ασβεστολιθικές χαράδρες και τα ορεινά της κεντρικής και νότιας Γαλλίας – όλα τούτα είναι καρστικά τοπία. Στις Φιλιππίνες ένας παλιρροιακός ποταμός ρέει για πάνω από είκοσι τέσσερα μίλια κάτω από το καρστ, εκ των οποίων έξι μίλια είναι πλωτά. Στο Γουαϊτόμο στη Νέα Ζηλανδία ένας υπόγειος ποταμός φωτίζεται από τον γαλαξία των πυγολαμπίδων Arachnocampa luminosa, που ζουν στην οροφή του σπηλαίου και διαστίζουν την πέτρα της με γαλαξίες μπλε αστεριών ανάμεσα στους σταλακτίτες. Και, εκεί που η βορειοανατολική Ιταλία γειτονεύει με τη Σλοβενία, υψώνεται ένα μακρύ ασβεστολιθικό οροπέδιο γνωστό στα ιταλικά ως II Carso, Καρστ. Βαθιά κάτω από την ανεμόδαρτη, σφυροκοπημένη από τον ήλιο πέτρα του Κάρσο κυλά ένας ποταμός γνωστός ως Ρέκα στα σλοβενικά και Τίμαβο στα ιταλικά – ένας ποταμός με μαιάνδρους κι ορμητικά νερά, που σε κάποια σημεία ρέει σε κάθετο βάθος πάνω από 300 μέτρα κάτω απ’ το φως.

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ROBERT MACFARLANE, «ΥΠΟΓΑΙΑ, ΕΝΑ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΑ ΒΑΘΗ ΤΗΣ ΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ» ΠΟΥ ΜΟΛΙΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΗΣΕ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ, ΣΕ ΜΤΦΡ. ΜΙΧΑΛΗ ΜΑΚΡΟΠΟΥΛΟΥ.
Read More »
Ο Αχέροντας ο Κωκυτός και οι άναστροι ποταμοί του πλανήτη Ο Αχέροντας ο Κωκυτός και οι άναστροι ποταμοί του πλανήτη Reviewed by thespro.gr on Πέμπτη, Ιανουαρίου 05, 2023 Rating: 5

Γκριμάλντι: Εντείνει τον ανταγωνισμό μέσω Ηγουμενίτσας

Πέμπτη, Ιανουαρίου 05, 2023
Γκριμάλντι: Εντείνει τον ανταγωνισμό μέσω Ηγουμενίτσας


Εντείνει τον ανταγωνισμό στην ακτοπλοΐα ο Εμάνουελ Γκριμάλντι. Η τελευταία του κίνηση προκάλεσε προβληματισμό στα ακτοπλοϊκά think tank.
Στις 7 Δεκεμβρίου στο πλοίο Cruise Bonaria που ήταν αγκυροβολημένο στο λιμάνι του Μπρίντιζι, πραγματοποιήθηκε εκδήλωση με οικοδεσπότη τον γιό του Εμάνουελ και διάδοχό του, Γκουίντο Corporate Short Sea Shipping Commercial Director Grimaldi Group & President of ALIS. Θέμα της εκδήλωσης ήταν «Η Απουλία πρωταγωνίστρια των θαλάσσιων αυτοκινητοδρόμων στην Ιταλία και την Ευρώπη».
Στο πλαίσιο της εκδήλωσης έγινε η ανακοίνωση της λειτουργίας της νέας γραμμής Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Μπρίντιζι και αντίστροφα, από το πλοίο Ro-Pax Europa Palace όπου μαζί με το Ro-Pax Ηγουμενίτσα, θα αυξήσουν περαιτέρω τις καθημερινές αναχωρήσεις στη γραμμή του Μπρίντιζι, από 14 σε 22 εβδομαδιαίως.
Σε ανάλογη εκδήλωση, την προηγούμενη ημέρα στο λιμάνι του Μπάρι, ανακοινώθηκε η εισαγωγή ενός τετάρτου πλοίου Ro-Ro, από τον ερχόμενο Ιανουάριο, στη γραμμή Πάτρα-Μπάρι-Βενετία και αντίστροφα, το οποίο θα συμβάλει στην καθημερινή εξυπηρέτηση της εν λόγω γραμμής.

Τα σενάρια-σκέψεις για το πού αποβλέπει ο ιταλικός Όμιλος δίνουν και παίρνουν στην αγορά:
«Η διαρκής εξάπλωση του Γκριμάλντι Grimaldi στην Αδριατική με την ενίσχυση της γραμμής Πάτρα – Ηγουμενίτσα – Μπρίντιζι με τεράστια πλοία από πλευράς χωρητικότητας φορτηγών στα γκαράζ για ζήτηση που δεν υπάρχει σε αυτό τον βαθμό, μας οδηγεί στην σκέψη ότι βρισκόμαστε στην τελική φάση του μπρα-ντε-φέρ μεταξύ Attica Group & Grimaldi» και εξηγούν:
«Ο Ιταλός θα πιέζει για να φύγει η Attica από την Αδριατική και θα αφήνει να εννοηθεί ότι αυτός θα είναι λιγότερο επιθετικός στο εσωτερικό της ελληνικής ακτοπλοΐας. Αν θέλετε την πολύ επιθετική πρόβλεψη, ίσως προτείνει να φύγει από τα Χανιά και να αφήσει ΑΝΕΚ μόνη της.»
«Εκτιμάμε ότι δεν θα φύγει από το Ηράκλειο όσο είναι ανοιχτή η διαδικασία ιδιωτικοποίησης ΟΛΗ. Αν όμως δεν πάρει τον ΟΛΗ, που δεν τον χρειάζεται ούτως ή άλλως, θα αφήσει και την γραμμή Ηράκλειου. Και τότε συγκεντρώνεται στην Αδριατική από την οποία είτε θα έχει απομακρύνει ή περιορίσει σε δευτερεύοντα ρόλο Attica-AΝΕΚ».

Επενδύσεις
Πριν από δύο σχεδόν μήνες ο Όμιλος παρέλαβε το 12ο υβριδικό πλοίο ro-ro της κλάσης Grimaldi Green 5th Generation (GG5G) από το κινεζικό ναυπηγείο Jinling στη Ναντζίνγκ.
Το όνομά του είναι Eco Italia. Και τα 12 πλοία δραστηριοποιούνται στη Μεσόγειο και τη Βόρεια Ευρώπη. Είναι από τις μεγαλύτερες και πιο φιλικές προς το περιβάλλον μονάδες ro-ro στον κόσμο για τη ναυτιλία μικρών αποστάσεων.
Έχουν μήκος 238 μέτρα, πλάτος 34 μέτρα, ολική χωρητικότητα 67.311 τόνους και υπηρεσιακή ταχύτητα 20,8 κόμβων.
Η χωρητικότητα φόρτωσης των επτά καταστρωμάτων του – δύο από τα οποία είναι ανυψούμενα – είναι διπλάσια από την προηγούμενη κατηγορία πλοίων ro-ro μικρών αποστάσεων που χρησιμοποίησε ο όμιλος Grimaldi. Στην πραγματικότητα, το κάθε πλοίο μπορεί να μεταφέρει περίπου 7.800 γραμμικά μέτρα φορτίου, που ισοδυναμούν με περίπου 500 ρυμουλκούμενα και 180 αυτοκίνητα.
Ωστόσο, η αύξηση της χωρητικότητας δεν επηρεάζει την κατανάλωση καυσίμου, χάρη στην υιοθέτηση πολυάριθμων εξαιρετικά καινοτόμων τεχνολογικών λύσεων που βελτιστοποιούν τις λειτουργικές και περιβαλλοντικές επιδόσεις του πλοίου.
Με την ίδια ταχύτητα, καταναλώνουν την ίδια ποσότητα καυσίμου σε σύγκριση με τα πλοία ro-ro προηγούμενης γενιάς και, ως εκ τούτου, είναι σε θέση να μειώσει στο μισό τις εκπομπές CO2 ανά μεταφερόμενη μονάδα.

Ναυπηγήσεις
Στο μεταξύ, ο όμιλος Γκριμάλντι συνεχίζει να επενδύει για την ενίσχυση και αναβάθμιση του ιδιόκτητου στόλου του. Έχει υπογράψει παραγγελία για την ναυπήγηση πέντε νέων PCTC (Pure Car Truck Carriers) με το ναυπηγείο China Merchants Heavy Industries Jiangsu θυγατρική της China Merchant Industry Holdings. Η συμφωνία προβλέπει δικαίωμα προαίρεσης-option για επιπλέον πέντε πλοία, με συνολική επένδυση περίπου 1 δισ. ευρώ.
Με χωρητικότητα φόρτωσης άνω των 9.000 CEU, τα νέα πλοία έχουν σχεδιαστεί για τη μεταφορά ηλεκτρικών οχημάτων (EV). Έλαβαν επίσης την ένδειξη Ammonia Ready class από τον ιταλικό νηογνώμονα Rina, ο οποίος πιστοποιεί ότι τα πλοία έχουν σχεδιαστεί και θα ναυπηγηθούν για να μετατραπούν σε μεταγενέστερη ημερομηνία για να χρησιμοποιούν αμμωνία ως ναυτιλιακό καύσιμο.
Επιπλέον, τα πλοία θα είναι εξοπλισμένα με μπαταρίες λιθίου mega, καθώς και με ηλιακούς συλλέκτες και ηλεκτρική σύνδεση με την ξηρά, γεγονός που θα τους επιτρέψει να επιτύχουν το Zero Emission in Port . Οι άλλες κύριες τεχνικές καινοτομίες αυτών των πλοίων είναι το σύστημα Air Lubrication, μια καινοτόμος πρόωση και ο βελτιστοποιημένος σχεδιασμός της γάστρας, που στοχεύουν στη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα.
Τα πέντε πλοία αναμένεται να παραδοθούν μεταξύ 2025 και τέλους 2026 και ο στόλος του Ομίλου θα γίνει ακόμη νεότερος και αποδοτικότερος. Τα πρόσθετα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων θα ικανοποιήσουν τις νέες απαιτήσεις της αγοράς και σχεδιάζεται να δρομολογηθούν σε ταξίδια μεταξύ Ευρώπης, Βόρειας Αφρικής και Εγγύς και Άπω Ανατολής.

ΠΗΓΗ: newmoney.gr
Read More »
Γκριμάλντι: Εντείνει τον ανταγωνισμό μέσω Ηγουμενίτσας Γκριμάλντι: Εντείνει τον ανταγωνισμό μέσω Ηγουμενίτσας Reviewed by thespro.gr on Πέμπτη, Ιανουαρίου 05, 2023 Rating: 5

Ακόμα ένα μήνα βραδυπορία στην Εγνατία για τις ανεμογεννήτριες

Πέμπτη, Ιανουαρίου 05, 2023
Ακόμα ένα μήνα βραδυπορία στην Εγνατία για τις ανεμογεννήτριες


Ειδικές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που περιλαμβάνουν τον περιορισμό της ταχύτητας (βραδυπορία) θα εφαρμοστούν στα τμήματα της Εγνατίας Οδού στους Νομούς Θεσπρωτίας και Ιωαννίνων.
Οι ρυθμίσεις αυτές έχουν διάρκεια ενός περίπου μήνα, από την Δευτέρα 9 Ιανουαρίου και μέχρι την Τρίτη 7 Φεβρουαρίου, με δυνατότητα παράτασης για μία εβδομάδα.
Οι ρυθμίσεις γίνονται για τις ανάγκες μεταφοράς υπερμεγεθών τμημάτων ανεμογεννητριών.
Read More »
Ακόμα ένα μήνα βραδυπορία στην Εγνατία για τις ανεμογεννήτριες Ακόμα ένα μήνα βραδυπορία στην Εγνατία για τις ανεμογεννήτριες Reviewed by thespro.gr on Πέμπτη, Ιανουαρίου 05, 2023 Rating: 5

Ο γρίφος των μονοεδρικών στον νέο εκλογικό χάρτη

Πέμπτη, Ιανουαρίου 05, 2023
Ο γρίφος των μονοεδρικών στον νέο εκλογικό χάρτη


Οι κομματικές κεραίες είναι καρφωμένες στο πρωθυπουργικό γραφείο, με κεντρικό στόχο τη συλλογή της σημαντικότερης πληροφορίας που θα επιτρέψει στους επιτελείς του εκλογικού αγώνα να προσθέσουν τον άγνωστο παράγοντα στην εκλογική εξίσωση του 2023: την οριστική ημερομηνία που θα στηθεί η κάλπη της απλής αναλογικής.

Η κατάστρωση όμως των εκλογικών σχεδίων για όλα τα κόμματα, πραγματοποιείται εδώ και λίγα εικοσιτετράωρα με βάση τις νέες παραμέτρους που δημιουργεί ο ανανεωμένος εκλογικός χάρτης της χώρας μετά την επισημοποίηση των αλλαγών που επιφέρει η απογραφή του 2021.

Η αύξηση των μονοεδρικών περιφερειών σε 9 από 7, οι οποίες διεκδικήθηκαν στην εκλογική αναμέτρηση του 2019, ανεβάζει υψηλότερα τον πήχη αλλά και τον βαθμό της δυσκολίας. Η κατάκτηση των μονοεδρικών άλλωστε, όπως θεωρούν οι λεγόμενες παλιοσειρές των εκλογών, μεγαλώνει την ένταση στον αέρα της νίκης.

Σε αυτό το πλαίσιο η Νέα Δημοκρατία, έχοντας πετύχει το απόλυτο τον Ιούλιο του 2019, επικρατώντας και στις 7 μονοεδρικές, από τη μια, καλείται κατ’ελάχιστον να επαναλάβει το εκλογικό ρεκόρ. Από την άλλη αναζητείται η συνταγή που θα της επιτρέψει αυξήσει τις εκλογικές δυνάμεις της που θα της επιτρέψουν να κόψει πρώτη το νήμα στις δυο, νέες μονοεδρικές σε Καστοριά και Θεσπρωτία.

Για το παραδοσιακά, γαλάζιο «κάστρο» της Καστοριάς, είναι ξεκάθαρο ότι οι επιδόσεις της τελευταίας εκλογικής αναμέτρησης με τον σχεδόν υπερδιπλάσιο αριθμό σταυρών (50,23% η Νέα Δημοκρατία έναντι 27,10% του ΣΥΡΙΖΑ), όπως επίσης οι κυλιόμενες μετρήσεις δεν δημιουργούν ανησυχία.

Σε κάθε περίπτωση όμως ο εκλογικός σχεδιασμός για τη συγκεκριμένη περιφέρεια, όπως και για άλλες αυτής της κατηγορίας, δεν γίνεται με πνεύμα εφησυχασμού. Γι’αυτό άλλωστε στις περιοδείες του νέου έτους, ως ένας από τους πρώτους σταθμούς στη Βόρεια Ελλάδα, συμπεριλαμβάνεται και η Καστοριά.

Στον αντίποδα η Θεσπρωτία ενέχει το στοιχείο του προβληματισμού που η Ήπειρος παραδοσιακά δημιουργεί στους γαλάζιους επιτελείς. Όμως για τη συγκεκριμένη μονοεδρική, θεωρείται όπως λένε στο Liberal.gr αρμόδιες πηγές, ότι η «προίκα» του 2019 αλλά και οι στοχευμένες επισκέψεις (άλλωστε ο πρωθυπουργός βρέθηκε τον περασμένο Ιούλιο στην τότε διεδρική περιφέρεια) μαζί με την ενίσχυση του γαλάζιου ψηφοδελτίου και την προβολή του κυβερνητικού έργου μπορούν να δώσουν την ώθηση ώστε η Νέα Δημοκρατία να κόψει πριν από το ΣΥΡΙΖΑ, το νήμα, στην κάλπη της απλής αναλογικής.

Σε ό,τι αφορά στην κατάκτηση της πρωτιάς στην παλαιά επτάδα των μονοεδρικών, υπάρχουν στοιχεία που δημιουργούν τη βάση για αισιόδοξες εκτιμήσεις αλλά και δεδομένα που εγείρουν τον προεκλογικό προβληματισμό.

Περιφέρειες που θεωρούνται η βάση για την κατάκτηση του μεγαλεπήβολου στόχου του εννέα – στα εννέα, θεωρούνται η Φωκίδα, όπου εκλέγεται ο νυν Γενικός Γραμματέας της γαλάζιας κοινοβουλευτικής ομάδας, Γιάννης Μπούγας, το απόρθητο «κάστρο» της Ευρυτανίας, η Λευκάδα και η Ζάκυνθος αλλά και η Σάμος.

Συγκρατημένη αισιοδοξία υπάρχει και για την Κεφαλλονιά, μια μονοεδρική περιφέρεια με αρκετές ιδιαιτερότητες σε ό,τι αφορά στη συμπεριφορά του εκλογικού σώματος. Είναι μια περιοχή όπου αναμένονται με ενδιαφέρον τα χρίσματα που θα δοθούν από τον πρωθυπουργό, τα οποία όλες οι πληροφορίες συγκλίνουν ότι θα αντανακλούν και την πάγια στρατηγική του Κυριάκου Μητσοτάκη για διεύρυνση της παράταξης.

Όπως μεταδίδεται στο Liberal.gr από αξιόπιστες πηγές τα δεδομένα που συλλέγονται από τους επιτελείς της οδού Πειραιώς, είναι ελπιδοφόρα, αλλά δεν άρουν το επίπεδο της εκλογικής προσοχής που θα δοθεί στην Κεφαλονιά. Καταλυτικό ρόλο στο γαλάζιο ρεύμα που καταγράφεται στο νησί του Ιονίου, φαίνεται ότι παίζουν οι επιδόσεις του τουρισμού το 2022 αλλά και η προσδοκία που έχει καλλιεργηθεί για εξίσου θετική συνέχεια και στο 2023.

Στον αντίποδα η μονοεδρική που ενόψει της κάλπης του 2023 δείχνει να αντιμετωπίζεται με αρκετή περίσκεψη από τα στελέχη της οδού Πειραιώς είναι εκείνη των Γρεβενών. Μια περιφέρεια η οποία είναι «ακέφαλη» μετά τη διαγραφή του Ανδρέα Πάτση από την κοινοβουλευτική ομάδα της Νέας Δημοκρατίας και για την οποία ήδη καταστρώνεται ειδικό σχέδιο ώστε να αναπληρωθεί το κενό αλλά και να αποκατασταθεί η ζημιά που προκλήθηκε.
Read More »
Ο γρίφος των μονοεδρικών στον νέο εκλογικό χάρτη Ο γρίφος των μονοεδρικών στον νέο εκλογικό χάρτη Reviewed by thespro.gr on Πέμπτη, Ιανουαρίου 05, 2023 Rating: 5

6.315 τροχαίες παραβάσεις τον Δεκέμβριο στην Ήπειρο

Πέμπτη, Ιανουαρίου 05, 2023
6.315 τροχαίες παραβάσεις τον Δεκέμβριο στην Ήπειρο


Με στόχο τη διαρκή ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των πολιτών στα ζητήματα οδικής ασφάλειας δημοσιοποιούνται συγκεντρωτικά-συγκριτικά στοιχεία που αφορούν τροχαία ατυχήματα και παραβάσεις για τον Δεκέμβριο του 2022, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

α. Τροχαία Ατυχήματα
Στην εδαφική αρμοδιότητα της Ηπείρου, σημειώθηκαν -11- τροχαία ατυχήματα (έναντι -10- το 2021). Ειδικότερα, σημειώθηκαν:
-1- θανατηφόρο τροχαίο (έναντι -3- το 2021)
-3- τροχαία ατυχήματα με σοβαρό τραυματισμό ατόμου (έναντι -1- το 2021)
-7- τροχαία ατυχήματα με ελαφρύ τραυματισμό ατόμου (έναντι -6- το 2021)

Από τα τροχαία ατυχήματα που συνέβησαν σε αστικές και αγροτικές περιοχές των νομών, καταγράφηκαν συνολικά -17- παθόντες (έναντι -13- το 2021). Ειδικότερα, καταγράφηκαν:
-1- νεκρός (έναντι -3- το 2021)
-3- σοβαρά τραυματίες (έναντι -1- το 2021)
-13- ελαφρά τραυματίες (έναντι -9- το 2021)

Τα κυριότερα αίτια των τροχαίων ατυχημάτων – δυστυχημάτων, όπως προέκυψε από την αστυνομική τροχονομική έρευνα, ήταν:
υπερβολική ταχύτητα
παραβίαση πινακίδας STOP
ολισθηρότητα δρόμου
μη ρύθμιση ταχύτητας με βάση τις επικρατούσες συνθήκες

β. Δράσεις Τροχονομικής αστυνόμευσης
Για την πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων πραγματοποιήθηκαν συστηματικοί έλεγχοι στο οδικό δίκτυο της Ηπείρου, οι οποίοι είχαν ως αποτέλεσμα να βεβαιωθούν συνολικά (6.315) παραβάσεις, από τις οποίες ξεχωρίζουν οι επικίνδυνες καθώς οδηγούν ευθέως στο τροχαίο ατύχημα ή επηρεάζουν καθοριστικά το αποτέλεσμά του.

Συγκεκριμένα, βεβαιώθηκαν :
1.356 για υπερβολική ταχύτητα
191 για μη χρήση της ζώνης ασφαλείας κατά την οδήγηση
175 για μη χρήση κράνους κατά την οδήγηση
117 για κίνηση στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας/αντικανονικό προσπέρασμα/αντικανονικό ελιγμό
92 για χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση
47 για οδήγηση υπό την επήρεια οινοπνεύματος (μέθη)
31 για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη
17 για φθαρμένα ελαστικά

Σημειώνεται επίσης ότι τον προηγούμενο μήνα βεβαιώθηκαν (74) παραβάσεις για στέρηση άδειας ικανότητας οδήγησης, (54) παραβάσεις που αφορούν ανασφάλιστα οχήματα και (873) παραβάσεις επαγγελματικών οχημάτων.
Read More »
6.315 τροχαίες παραβάσεις τον Δεκέμβριο στην Ήπειρο 6.315 τροχαίες παραβάσεις τον Δεκέμβριο στην Ήπειρο Reviewed by thespro.gr on Πέμπτη, Ιανουαρίου 05, 2023 Rating: 5

Συνάντηση Συλλόγου Υδατοκαλλιεργητών και ΠΟΑΥ με το Βουλευτή Βασίλη Γιόγιακα

Πέμπτη, Ιανουαρίου 05, 2023
Συνάντηση Συλλόγου Υδατοκαλλιεργητών και ΠΟΑΥ με το Βουλευτή Βασίλη Γιόγιακα


Με το βουλευτή Θεσπρωτίας Βασίλη Γιόγιακα, συζήτησαν, την Τρίτη 03/01/2023, τα ΔΣ του Συλλόγου Υδατοκαλλιεργητών και της Περιοχής Ανάπτυξης Οργανωμένων Υδατοκαλλιεργειών Θεσπρωτίας για το ζήτημα που έχει ανακύψει με τη χορήγηση από το Υπουργείο Περιβάλλοντος, άδειας εγκατάστασης στη Λωρίδα Σαγιάδας, μονάδας αποθήκευσης πετρελαιοειδών και ασφαλτικών.

Οι εκπρόσωποι του κλάδου των ιχθυοκαλλιεργειών επεσήμαναν στο βουλευτή τους κινδύνους, περιβαλλοντικούς, οικονομικούς, απώλειας θέσεων εργασίας κλπ που ενέχει μια ενδεχόμενη εγκατάσταση τέτοιας δραστηριότητας στην περιοχή όπου δραστηριοποιείται το σύνολο σχεδόν των μονάδων ιχθυοκαλλιέργειας του Νομού.

Ταυτόχρονα του γνωστοποίησαν ότι έχει ήδη κατατεθεί προσφυγή στο Υπουργείο Περιβάλλοντος με την οποία ζητείται η ανάκληση της χορηγηθείσας άδειας εγκατάστασης.

Ο βουλευτής, ο οποίος είναι γνώστης του ζητήματος τόσο από τη θητεία του ως Νομαρχιακός σύμβουλος όσο και ως Νομάρχης Θεσπρωτίας από τις αρχές της δεκαετίας του 2000 όταν και προέκυψε το θέμα, δήλωσε την αμέριστη συμπαράστασή του στον κλάδο και σημείωσε ότι θα είναι παρών στη συνάντηση που έχουν ζητήσει – και αναμένεται να οριστεί - οι εκπρόσωποι των Ιχθυοκαλλιεργητών με την ηγεσία του Υπουργείου Περιβάλλοντος, ώστε με την παρουσία του να συμβάλλει και αυτός στην καλύτερη κατανόηση εκ μέρους του Υπουργείου της σοβαρότητας του ζητήματος και να συνδράμει έτσι στην άμεση ανάκληση της προσβαλλόμενης απόφασης.
Read More »
Συνάντηση Συλλόγου Υδατοκαλλιεργητών και ΠΟΑΥ με το Βουλευτή Βασίλη Γιόγιακα Συνάντηση Συλλόγου Υδατοκαλλιεργητών και ΠΟΑΥ με το Βουλευτή Βασίλη Γιόγιακα Reviewed by thespro.gr on Πέμπτη, Ιανουαρίου 05, 2023 Rating: 5

Σελίδες

Από το Blogger.