Θανατηφόρο τροχαίο με θύμα 69χρονο ημεδαπό

Σάββατο, Οκτωβρίου 01, 2022
Θανατηφόρο τροχαίο με θύμα 69χρονο ημεδαπό


Σήμερα το μεσημέρι στο 13ο χιλιόμετρο της Εθνικής Οδού Άρτας – Ιωαννίνων (Φιλιππιάδα Πρέβεζας), δίκυκλο μοτοποδήλατο που οδηγούσε 69χρονος ημεδαπός, εκτράπηκε της πορείας του και ανατράπηκε σε χωμάτινο έρεισμα δεξιά του οδοστρώματος, με αποτέλεσμα το θανάσιμο τραυματισμού του οδηγού.

Προανάκριση ενεργείται από το Αστυνομικό Τμήμα Ζηρού.
Read More »
Θανατηφόρο τροχαίο με θύμα 69χρονο ημεδαπό Θανατηφόρο τροχαίο με θύμα 69χρονο ημεδαπό Reviewed by thespro.gr on Σάββατο, Οκτωβρίου 01, 2022 Rating: 5

Σε λειτουργία η μονάδα καύσης βιορευστών στην Χόικα (+ΒΙΝΤΕΟ)

Σάββατο, Οκτωβρίου 01, 2022
Σε λειτουργία η μονάδα καύσης βιορευστών στην Χόικα (+ΒΙΝΤΕΟ)


Η λειτουργία μονάδας καύσης βιορευστών στην Χόικα έχει προκαλέσει την αντίδραση των κατοίκων της περιοχής. Οι κάτοικοι και η Επιτροπή Αγώνα που είχαν συγκροτήσει, καταγγέλλουν ότι η λειτουργία της μονάδας καύσης βιορευστών ξεκίνησε χωρίς καμία προσωρινή άδεια λειτουργίας και χωρίς καν να πληροί τους όρους των περιβαλλοντικών μελετών.

«Ένα κοντέινερ, μια 30ετίας τροποποιημένη γεννήτρια να δέχεται τοξικά απόβλητα για καύσιμα. Αν αυτό είναι πράσινη ανάπτυξη κύριοι είμαστε βαθιά νυχτωμένοι. Κοντεύει να πάρει φωτιά. Ντουμάνια παντού. Θόρυβος σαν τρένο» σημειώνουν χαρακτηριστικά και επισημαίνουν ότι οι κάτοικοι των γύρω περιοχών έχουν εξαγριωθεί.

Να σημειωθεί ότι στην περιοχή έχουν αδειοδοτηθεί δύο μονάδες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από βιομάζα, ισχύος 500KW η κάθε μία, στις τοπικές κοινότητες Χόικας και Προδρομίου, οι οποίες βρίσκονται εντός των κατοικημένων περιοχών, με τη μια μάλιστα να απέχει λίγα μόλις μέτρα από το πλησιέστερο σπίτι.


Read More »
Σε λειτουργία η μονάδα καύσης βιορευστών στην Χόικα (+ΒΙΝΤΕΟ) Σε λειτουργία η μονάδα καύσης βιορευστών στην Χόικα (+ΒΙΝΤΕΟ) Reviewed by thespro.gr on Σάββατο, Οκτωβρίου 01, 2022 Rating: 5

Εξιχνιάστηκε απάτη με τη μέθοδο phishing

Σάββατο, Οκτωβρίου 01, 2022
Εξιχνιάστηκε απάτη με τη μέθοδο phishing


Εξιχνιάστηκε από το Τμήμα Ασφάλειας Άρτας απάτη, που έγινε την 21/12/2021 και για την υπόθεση ταυτοποιήθηκαν τα στοιχεία ημεδαπού, σε βάρος του οποίου σχηματίστηκε σχετική δικογραφία.

Ειδικότερα, όπως προέκυψε από την αστυνομική έρευνα, ο κατηγορούμενος επικοινώνησε τηλεφωνικά με ιδιοκτήτρια επιχείρησης και συμφώνησαν για την αγορά προϊόντων αξίας -200- ευρώ.

Ακολούθως, ο κατηγορούμενος με το πρόσχημα της άμεσης εξόφλησης της οφειλής, κατάφερε τεχνηέντως να της αποσπάσει τους προσωπικούς κωδικούς του τραπεζικού της λογαριασμού, με τη χρήση των οποίων αφαίρεσε από αυτόν το χρηματικό ποσό των -3.900- ευρώ.

Με αφορμή το παραπάνω περιστατικό, από τη Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Ηπείρου υπενθυμίζεται στους πολίτες:

· Για κατάθεση χρημάτων, αρκεί να δώσετε τον IBAN του λογαριασμού σας.

· Μην αποκαλύπτετε ποτέ κωδικούς σας ή προσωπικά και οικονομικά στοιχεία σας, ακόμη και με την πρόφαση ότι έτσι θα σας καταθέσουν χρήματα.
Read More »
Εξιχνιάστηκε απάτη με τη μέθοδο phishing Εξιχνιάστηκε απάτη με τη μέθοδο phishing Reviewed by thespro.gr on Σάββατο, Οκτωβρίου 01, 2022 Rating: 5

ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ: Η ΑΝΑΜΝΗΣΗ ΤΟΥ ΜΟΥΡΓΚΑΝΑ - Του Τάσου Βασιάδη

Σάββατο, Οκτωβρίου 01, 2022
ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ: Η ΑΝΑΜΝΗΣΗ ΤΟΥ ΜΟΥΡΓΚΑΝΑ - Του Τάσου Βασιάδη


Το αφήγημα του Τάσου Βασιάδη για τον Μουργκάνα, ανασύρεται από την έκδοση «ΑΝΘΡΩΠΙΝΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ...ΕΝ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΗ» των Α. Βασιάδη και Κ. Λώμη και αναρτάται μετά από αίτημα του παλιού φίλου Διονύση Φίλη.

Το σκίτσο του Μουργκάνα φιλοτέχνησε ο Μάριος Λώμης, με βάση τις αφηγήσεις για την ξεχασμένη εκείνη μορφή, που άφησε το αχνάρι της στην Ηγουμενίτσα του χθές.

Ο ΜΟΥΡΓΚΑΝΑΣ
Αφήγημα του Τάσου Βασιάδη

Ο παραλιακός δρόμος της Ηγουμενίτσας παλιότερα χωρίζονταν μπροστά από την Νομαρχία σε δύο ανισόπεδους κλάδους όπου ο ένας συνεχίζονταν παραλιακά προς Λαδοχώρι και ο άλλος ,ο ψηλότερος οδηγούσε στο Γραικοχώρι.

Σήμερα το σημείο του διαχωρισμού έχει μεταφερθεί αρκετά νοτιότερα.

Στο διαχωριστικό σημείο δέσποζε το περίπτερο του Μπούλμου πίσω από το οποίο και κατά μήκος του παραλιακού δρόμου μέχρι και το παλιό κτίριο της Αστυνομίας, υπήρχε ένας τοίχος που λειτουργούσε ως αντιστήριγμα του επάνω δρόμου.

Ο τοίχος αυτός ήτανε περίτεχνα χτισμένος με ιδιαίτερη αρχιτεκτονική μορφή και λειτουργούσε σαν αξιοθέατο για τους περιπατητές του παραλιακού δρόμου σε συνδυασμό με το παλιό λιμάνι και το χαρακτηριστικό του στέγαστρο.

Σήμερα καμία απ’ αυτές τις κατασκευές δεν σώζεται.

Ο τοίχος δεν είχε ενιαία επιφάνεια αλλά χαρακτηριζόταν από ευρύχωρες εσοχές στις οποίες έβρισκαν αποκούμπι και ξεκουράζονταν οι βαρκάρηδες και οι αχθοφόροι του λιμανιού.

Μια απ’ αυτές τις εσοχές υπήρξε το στέκι του Μουργκάνα που λειτουργούσε περίπου σαν σπίτι του, καθώς εκεί κοιμόταν και εκεί βρισκόταν τις ώρες που δεν εργάζονταν.

Πλάσμα της παιδικής μας φαντασίας περισσότερο παρά υπαρκτό πρόσωπο ο Μουργκάνας βρέθηκε στη μεταπολεμική Ηγουμενίτσα από άγνωστη προέλευση.

Αγριος στην όψη και ιδιαίτερα άσχημος, πάντα ξυπόλητος και ατημέλητος δούλευε πότε σαν αχθοφόρος στο λιμάνι και πότε με ένα κάρο κάνοντας θελήματα και μεταφέροντας διάφορα αντικείμενα.

Ηταν ευρύστερνος πράγμα το οποίο του έδινε τη δυνατότητα να φωνάζει δυνατά και να ακούγεται μακριά με την χοντρή και κοφτή φωνή του.

Αυτή του η ιδιότητα τον είχε αναγορεύσει σε επίσημο τελάλη της Ηγουμενίτσας.

Ιδιαίτερα όταν γινότανε δημοπρασίες με συνηθισμένο χώρο το καφενείο του Πάνου Μιχαλά, ο Μουργκάνας έπαιρνε τους δρόμους και με την άγρια κοφτή φωνή του που τρυπούσε τους τοίχους και έμπαινε στα σπίτια ενημέρωνε τους μεγάλους και κοψοχόλιαζε τα παιδιά που τρομαγμένα έτρεχαν να κρυφτούν πλάθοντας στην φαντασία τους τον Μουργκάνα σαν τον κακό δράκο που έρχεται να τα καταπιεί.

Το στέκι του στον τοίχο της παραλίας λειτουργούσε και σαν γραφείο απολεσθέντων αντικειμένων.

Αν κάποιος έβρισκε κανένα χαμένο αντικείμενο όπως κλειδιά, ταυτότητα, γυαλιά κλπ., τα παρέδιδε στον Μουργκάνα ο οποίος με την αγριοφωνάρα του φώναζε στις γειτονιές:

-Οποιος χαμένος έχασε τα κλειδιά του να ρθεί να τα πάρει από το γραφείο του Μουργκάνα..!

Ο Μουργκάνας κυκλοφορούσε συνεχώς κρατώντας στην πλάτη του ένα τσουβάλι στο οποίο μέσα έβαζε τις προσφορές σε είδος, αυτών που εξυπηρετούνταν από τις υπηρεσίες του ως μεταφορέα.

Αυτό το τσουβάλι αξιοποιήθηκε σαν φόβητρο από τις μανάδες οι οποίες προκειμένου να βάλουν για ύπνο τους σκανδαλιάρηδες κανακάρηδές τους τους φοβέριζαν:

-Κοιμήσου γρήγορα γιατί θάρθει ο Μουργκάνας με το τσουβάλι και θα σε πάρει...

Και μόνο στο άκουσμα αυτής της απειλής όλοι σκεπάζονταν μέχρι το κεφάλι με τις κουβέρτες από το φόβο του Μουργκάνα.

Δεν σώθηκε στη μνήμη ποιο ήταν το πραγματικό όνομα του Μουργκάνα.

Ο ίδιος αφηγούμενος κάποτε περιστατικά από την δράση του στην ορεινή περιοχή της Μουργκάνας, έδωσε το κίνητρο στους ονοματοπλάστες της εποχής να του κολλήσουν αυτό το παρατσούκλι το οποίο και έμεινε.

Ο Μουργκάνας κάπου μετά το 1960 έπαψε να εμφανίζεται στην Ηγουμενίτσα και κανείς δεν γνωρίζει τι απέγινε.
Read More »
ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ: Η ΑΝΑΜΝΗΣΗ ΤΟΥ ΜΟΥΡΓΚΑΝΑ - Του Τάσου Βασιάδη ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ: Η ΑΝΑΜΝΗΣΗ ΤΟΥ ΜΟΥΡΓΚΑΝΑ - Του Τάσου Βασιάδη Reviewed by thespro.gr on Σάββατο, Οκτωβρίου 01, 2022 Rating: 5

Συνέντευξη Γκριμάλντι, τα σχέδιά του για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας

Σάββατο, Οκτωβρίου 01, 2022
Συνέντευξη Γκριμάλντι, τα σχέδιά του για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας


Στα ελληνικά θέματα τόσο της ακτοπλοΐας όσο και για τα λιμάνια τοποθετήθηκε στη συνέντευξη τύπου που παραχώρησε σήμερα το απόγευμα στο πλαίσιο του 25 Euromed Convention-Grimaldi Group που πραγματοποιήθηκε στο Σορέντο της Ιταλίας. Σε μία και μόνο απάντησή του στην ερώτηση που δέχθηκε για την συμφωνία Attica-ANEK «έβαλε στο τραπέζι» τρεις φορές την Επιτροπή Ανταγωνισμού καθιστώντας σαφές ότι θα τον απασχολήσει η πορεία της υπόθεσης αυτής. Σε ερώτηση για το κατά πόσο θα ενδιαφερόταν να αγοράσει την Attica, σε μία επόμενη φάση, απάντησε πως για να γίνει μία συμφωνία χρειάζεται ένας υποψήφιος αγοραστής και ένας υποψήφιος πωλητής. «Δεν έχουμε ακούσει ότι πωλείται η Attica» είπε χαρακτηριστικά. Πάντως στο υποθετικό αυτό deal άφησε να εννοηθεί ότι θα υπήρχε θέμα με την Επιτροπή Ανταγωνισμού και τον anti trust law.

Παίζουμε άμυνα…
Όταν η συζήτηση ήρθε στα λιμάνια της Ηγουμενίτσας και σε δεύτερη φάση του Ηρακλείου για τα οποία ενδιαφέρεται ο Όμιλος Γκριμάλντι, ο Ιταλός πλοιοκτήτης τόνισε χαρακτηριστικά: «Πολλοί είναι εκείνοι που θεωρούν ότι παίζουμε επιθετικά. Όμως η πραγματικότητα είναι ότι παίζουμε άμυνα. Γιατί τόσο στην Ηγουμενίτσα όσο και στο Ηράκλειο Κρήτης ο Όμιλος είναι ο μεγάλος πελάτης. Το 60% των εσόδων της Ηγουμενίστας προέρχονται από εμάς. Θέλουμε στην ουσία να προστατεύσουμε τις επενδύσεις μας για αυτό και συμμετέχουμε στον διαγωνισμό της Ηγουμενίτσας και θα συμμετάσχουμε και στον διαγωνισμό για το λιμάνι του Ηρακλείου» και προσέθεσε:
«Σε αντίθεση με άλλους χρηματοοικονομικούς επενδυτές δεν επιδιώκει ο Όμιλος Γκριμάλντι το κέρδος ούτε σκοπεύει να αυξήσει τα τέλη. Είμαι ο μεγαλύτερος χρήστης των λιμανιών και θέλω να τα δω να αναπτύσσονται και να βελτιώνουν τις προσφερόμενες υπηρεσίες τους.» Ανέφερε χαρακτηριστικά ότι ειδικά στην Ηγουμενίτσα τα σχέδια του περιλαμβάνουν την ανάπτυξη των δρόμων του εμπορίου γύρω από τον άξονα της Εγνατίας. «Και γιατί όχι και του Πειραιά» προσέθεσε εξηγώντας πως θα μπορούσε να αποτελέσει μια νέα μία νέα πύλη εμπορίου για την Ελλάδα.

Νωρίτερα, στην εναρκτήρια ομιλία του, ο Διευθύνων Σύμβουλος Εμάνουελ Γκριμάλντι έκανε μια ευρεία ανασκόπηση του περιβαλλοντικά βιώσιμου παρόντος και του «πράσινου» μέλλοντος και τις κινήσεις που κάνει ο όμιλος.
Τόνισε ότι τους τελευταίους 12 μήνες το Grimaldi Group έχει καταγράψει τις καλύτερες επιδόσεις του στην 75χρονη ιστορία του.
Το 2022 θα ενταχθούν στο στόλο περίπου επτά νέα πλοία ro-ro. Είναι όλα της κλάσης GG5G (Grimaldi Green 5th Generation), δηλαδή των μεγαλύτερων και πιο φιλικών προς το περιβάλλον πλοίων ro-ro μικρών αποστάσεων στον κόσμο, με χωρητικότητα για περισσότερα από 500 τρέιλερ ανά ταξίδι.
Επιπλέον, ο Όμιλος έχει επί του παρόντος 10 ακόμη πλοία υπό κατασκευή. Αυτά τα νεότευκτα, τα οποία πρόκειται να παραδοθούν εντός της επόμενης διετίας, είναι τα εξής: -έξι πλοία πολλαπλών χρήσεων ro-ro κατηγορίας G5 για διηπειρωτικά δρομολόγια,-δύο πλοία κατηγορίας Superstar για τη μεταφορά εμπορευμάτων και επιβατών για τη θυγατρική Finnlines και -δύο επιπλέον ro -ro πλοία που ανήκουν στην κλάση GG5G.
Εν τω μεταξύ, μια άλλη παραγγελία πρόκειται να υπογραφεί για 10 PCTC (Pure Track Carriers) με χωρητικότητα φόρτωσης 9.000 CEU (Car Equivalent Units) το καθένα.
Με τα νεότευκτα ο Ομιλος θα πετύχει μια αξιοσημείωτη μείωση των εκπομπών ρύπων, που κυμαίνεται από 50% έως 70% σε σύγκριση με έναν στόλο συμβατικών φορτηγών πλοίων.
Επιπλέον, ο Όμιλος Grimaldi έχει επιβεβαιώσει τις συνεργασίες του με βασικούς παράγοντες στην καινοτομία της θαλάσσιας τεχνολογίας, με στόχο την εξερεύνηση και την εφαρμογή ενός ολοένα αυξανόμενου αριθμού φιλικών προς το περιβάλλον λύσεων αιχμής.

Εξαγορές
Εκτός από αυτό το σημαντικό επενδυτικό σχέδιο για την επέκταση και την καινοτομία του στόλου, ο Όμιλος έχει επίσης αναλάβει ένα σημαντικό πρόγραμμα εξαγορών που αφορά τερματικούς σταθμούς λιμένων και logistics.
-Το 2022, εξαγοράστηκε το 33% της Antwerp Euroterminal, πράγμα που σημαίνει ότι τώρα ανήκει εξ ολοκλήρου στον όμιλο Grimaldi: αυτός ο τερματικός σταθμός διαθέτει τον μεγαλύτερο πολυώροφο χώρο στάθμευσης αυτοκινήτων στο Βέλγιο, με συνολική επιφάνεια 172.000 m2 σε 7 επίπεδα και χώρο για 9.700 οχήματα.
-Ο όμιλος Grimaldi απέκτησε επίσης μερίδιο 90% στην Brucato De.T.A., μια κορυφαία εταιρεία μεταφορών της Σικελίας που δραστηριοποιείται διεθνώς.
Περαιτέρω κάνει επενδύσεις σε τερματικούς σταθμούς και logistics βρίσκονται ήδη στα σκαριά, στη Βόρεια Ευρώπη, την Ελλάδα, την Ιταλία και την Ισπανία.

«Τους τελευταίους 12 μήνες οι εταιρείες που ανήκουν στον Όμιλό μας κατέγραψαν τις καλύτερες επιδόσεις τους», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος Εμάνουελ Γκριμάλντι:
«Αυτό επετεύχθη χάρη στην έξυπνη επενδυτική μας πολιτική, στη μείωση των καυσίμων κατά 500.000 τόνους σε όλο τον στόλο, στην έρευνα για νέες ναυτιλιακές τεχνολογίες και στη σημαντική ώθηση που δώσαμε σε τερματικές και υλικοτεχνικές δραστηριότητες».
«Μετά την πρόσφατη έναρξη των τακτικών γραμμών μεταφοράς οχημάτων μεταξύ Ευρώπης και Άπω Ανατολής, μπορούμε να γιορτάσουμε την 75η επέτειό μας κυματίζοντας περήφανα τη σημαία του Ομίλου Grimaldi σε όλες τις θάλασσες του κόσμου και στις πέντε ηπείρους».

Read More »
Συνέντευξη Γκριμάλντι, τα σχέδιά του για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας Συνέντευξη Γκριμάλντι, τα σχέδιά του για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας Reviewed by thespro.gr on Σάββατο, Οκτωβρίου 01, 2022 Rating: 5

Διακομιδή 37χρονης από την Κέρκυρα στην Ηγουμενίτσα

Σάββατο, Οκτωβρίου 01, 2022
Διακομιδή 37χρονης από την Κέρκυρα στην Ηγουμενίτσα


Με μέριμνα του Κέντρου Επιχειρήσεων του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής πραγματοποιήθηκε διακομιδή 37χρονης, η οποία έχρηζε άμεσης νοσοκομειακής περίθαλψης, από τον λιμένα ν. Κέρκυρας στον λιμένα Ηγουμενίτσας, με περιπολικό σκάφος Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.
Read More »
Διακομιδή 37χρονης από την Κέρκυρα στην Ηγουμενίτσα Διακομιδή 37χρονης από την Κέρκυρα στην Ηγουμενίτσα Reviewed by thespro.gr on Σάββατο, Οκτωβρίου 01, 2022 Rating: 5

Έναρξη μαθημάτων παραδοσιακών χορών από τον Πολιτιστικό Σύλλογο Λαδοχωρίου

Παρασκευή, Σεπτεμβρίου 30, 2022
Έναρξη μαθημάτων παραδοσιακών χορών από τον Πολιτιστικό Σύλλογο Λαδοχωρίου


ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΛΑΔΟΧΩΡΙΟΥ.
Έναρξη μαθημάτων εκμάθησης παραδοσιακών χορών.
Τετάρτη 05/10/2022
Ώρα 19:00.
3ο Γυμνάσιο Ηγουμενίτσας.
Τμήματα ενηλίκων και παιδιών.
Τιμή 10 ευρώ το μήνα.
Μπορείς να δηλώσεις συμμετοχή και εδώ.
Read More »
Έναρξη μαθημάτων παραδοσιακών χορών από τον Πολιτιστικό Σύλλογο Λαδοχωρίου Έναρξη μαθημάτων παραδοσιακών χορών από τον Πολιτιστικό Σύλλογο Λαδοχωρίου Reviewed by thespro.gr on Παρασκευή, Σεπτεμβρίου 30, 2022 Rating: 5

ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ ΚΑΙ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ | Toυ Γιάννη Στάθη

Παρασκευή, Σεπτεμβρίου 30, 2022
ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ ΚΑΙ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ | Toυ Γιάννη Στάθη


Toυ Γιάννη Στάθη, Εκτελεστικού Αντιπροέδρου του Συνδέσμου Ελλήνων Οικονομικών Διευθυντών. (ΣΕΟΔΙ) *
Άρθρο στο περιοδικό Finance Pro. Τεύχος Σεπτεμβρίου 2022 . Expert View .

Παρά τις προσπάθειες περιορισμού της φοροδιαφυγής* και τη βελτίωση η οποία διαπιστώνεται σε σχέση με παλαιότερες περιόδους , η Ελλάδα παραμένει στις κορυφαίες θέσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε απώλεια εσόδων από τον Φόρο Προστιθέμενης Αξίας (ΦΠΑ), με το δημόσιο ταμείο να σημειώνει απώλειες δισεκατομμυρίων ευρώ κάθε χρόνο. Το πρόβλημα της φοροδιαφυγής είναι ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα τα οποία καλείται να αντιμετωπίσει ένα κράτος. Στην Ελλάδα το πρόβλημα είναι οξύτατο. Σύμφωνα με μελέτες ,η φοροδιαφυγή στη χώρα μας είναι μεγαλύτερη από ό,τι σε άλλες ανεπτυγμένες χώρες, γεγονός το οποίο επιβαρύνει ακόμα περισσότερο την πολύ δύσκολη δημοσιονομική κατάστασή της.

Εκτίμηση μεγέθους φοροδιαφυγής στην Ελλάδα.
Προφανώς, το ακριβές μέγεθος της φοροδιαφυγής στην Ελλάδα δεν μπορεί να προσδιορισθεί εύκολα . Μπορούν να διατυπωθούν μόνο εκτιμήσεις, οι οποίες προκύπτουν από τον συσχετισμό ειδικών μελετών με τα ποσοστά τα παραβατικότητας και οι οποίες μετρούν στοιχεία ενδεικτικά του μεγέθους της. Οι προσεγγίσεις σύμφωνα με τις έρευνες είναι ότι το μέγεθος της φοροδιαφυγής στην Ελλάδα μπορεί να προσδιοριστεί σε ένα ποσοστό μεταξύ του 6% και 9% του ΑΕΠ.

Οι βασικές αιτίες της φοροδιαφυγής.
Στη διεθνή επιστημονική βιβλιογραφία οι παράμετροι οι οποίες καθορίζουν το ύψος της φοροδιαφυγής σε μια οικονομία είναι οι εξής: 1.Το ύψος των φορολογικών συντελεστών 2.Η πιθανότητα εντοπισμού του παραβάτη και τιμωρίας και 3. Το ύψος των επιβαλλόμενων προστίμων.

Η απόφαση για φοροδιαφυγή επηρεάζεται ουσιαστικά από αυτούς τους τρεις παράγοντες. Αν οι φορολογικοί συντελεστές είναι χαμηλοί, το κίνητρο για φοροδιαφυγή είναι προφανώς μικρότερο. Το κίνητρο για να φοροδιαφύγει κάποιος αυξάνεται αν οι φοροεισπρακτικοί μηχανισμοί του κράτους λειτουργούν αναποτελεσματικά, ή αν οι κυρώσεις στην περίπτωση σύλληψης δεν είναι σοβαρές . Αυτό δεν είναι κάτι που ισχύει μόνο στην Ελλάδα ,η φοροδιαφυγή είναι παγκόσμιο φαινόμενο και οι παράμετροι είναι οι ίδιες παντού.

Εξειδικεύοντας στην περίπτωση της Ελλάδας, οι αιτίες της φοροδιαφυγής θα μπορούσαν να συγχωνευτούν στις παρακάτω θεματικές ενότητες :
1.Διαρθρωτικές στρεβλώσεις της ελληνικής οικονομίας.
2.Ανισότητα στην κατανομή των φορολογικών βαρών
3.Νομικό πλαίσιο επιβολής ποινών και προστίμων
4.Η πολυνομία και η πολυπλοκότητα του φορολογικού συστήματος.

Με βάση ειδικές μελέτες και τη διεθνή εμπειρία τα βασικά αίτια της φοροδιαφυγής μπορεί να συνοψιστούν ειδικότερα στα εξής:
1. Διαρθρωτικές στρεβλώσεις της ελληνικής οικονομίας: 
 Με δεδομένο τον πολύ μεγάλο αριθμό αυτοαπασχολούμενων και πολύ μικρών επιχειρήσεων, οι οποίες δραστηριοποιούνται στην Ελληνική οικονομία , ο εντοπισμός και η σύλληψη της φοροδιαφυγής γίνεται ακόμη πιο δύσκολη τόσο στους άμεσους φόρους όσο και τους έμμεσους φόρους. Το φαινόμενο της αυξημένης φοροδιαφυγής στους τομείς αυτούς είναι υπαρκτό πρόβλημα σε όλες σχεδόν τις χώρες. Σε μία εποχή όμως συρρίκνωσης και επιδείνωσης της οικονομικής δραστηριότητας η αντιμετώπιση καθίσταται ακόμη πιο δύσκολη. Επιπλέον, με την περιορισμένη δυνατότητα του κράτους να ελέγξει τον πολύ μεγάλο αριθμό επιχειρήσεων και αυτοαπασχολούμενων, προσέφευγε συχνά σε φορολογικές αμνηστίες (τις περίφημες περαιώσεις) οι οποίες είχαν ως συνέπεια , στην πράξη, να ανταμείβονται οι ασυνεπείς φορολογούμενοι και να κλονίζεται περαιτέρω η εμπιστοσύνη των συνεπών φορολογουμένων στην όποια αξιοπιστία των θεσμών .

2.Ανισότητα στην κατανομή των φορολογικών βαρών 
 Η δίκαιη κατανομή των φορολογικών βαρών θεωρείται ότι είναι σημαντικό κίνητρο για συμμόρφωση στη φορολογική νομοθεσία. . Πέραν όμως από την κατανομή των φορολογικών βαρών, η γενικότερη αντίληψη είναι, ότι και ο τρόπος διάθεσης των φορολογικών εσόδων δεν είναι ο ενδεδειγμένος , αφού η ποσότητα και η ποιότητα των δημοσίων υπηρεσιών είναι χαμηλή και επομένως οι φόροι που καταβάλλει ο πολίτης δεν ανταποκρίνονται στις λογικές προσδοκίες . Με τη μείωση ή την επιδείνωση της ποιότητας των υπηρεσιών τις οποίες παρέχει το Δημόσιο , η εμπιστοσύνη των φορολογουμένων σχετικά με την ανταποδοτικότητα των φόρων , βρίσκεται σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα.

3.Νομικό πλαίσιο επιβολής ποινών και προστίμων : 
 Αφενός η πολυπλοκότητα του νομοθετικού πλαισίου και αφετέρου η περιορισμένη αποτελεσματικότητα των μηχανισμών εξωδικαστικής επίλυσης των φορολογικών διαφορών, έχει ως αποτέλεσμα τη συσσώρευση χιλιάδων υποθέσεων στα δικαστήρια, με αποτέλεσμα η έκδοση τελεσίδικων αποφάσεων να απαιτεί πολλά χρόνια. Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με τις πολύ συχνές φορολογικές αμνηστίες έχουν οδηγήσει χιλιάδες φορολογούμενους στο να μην εκπληρώνουν τις υποχρεώσεις τους, διότι υποθέτουν και ελπίζουν ότι οι παραβάσεις τους είτε θα υπαχθούν σε κάποια ρύθμιση είτε δεν θα τιμωρηθούν ποτέ.

4.Η πολυνομία και η πολυπλοκότητα του φορολογικού συστήματος.: 
Η δομή και ο τρόπος λειτουργίας του φορολογικού μηχανισμού της χώρας μας θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί ως μία από τις βασικές αιτίες της φοροδιαφυγής. Η γραφειοκρατική δομή των φορολογικών υπηρεσιών, η αργή εισαγωγή και ενσωμάτωση της ψηφιακής τεχνολογίας, η πολυπλοκότητα του φορολογικού συστήματος σε συνδυασμό με την διαφθορά έχουν συμβάλει στην εκτεταμένη φοροδιαφυγή στη χώρα μας. Οι διαρκείς αλλαγές στη νομοθεσία, οι ασάφεια πολλές φορές των νόμων, δημιουργεί τεράστιες αβεβαιότητες για το φορολογούμενο και αυξάνει το κόστος (χρηματικό και χρονικό ) των πολιτών οι οποίοι επιθυμούν να είναι συνεπείς. . Το φορολογικό σύστημα αντί να απλοποιηθεί έγινε ακόμα πιο ασαφές και πιο πολύπλοκο. Η φορολογική διοίκηση δεν παρέχει αρκετή βοήθεια στον πολίτη, ο οποίος αναγκαστικά προσφεύγει σε φοροτεχνικά γραφεία , προφανώς με σημαντικό κόστος.

Προτεινόμενες λύσεις για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής.
Η καταπολέμηση της φοροδιαφυγής παραμένει μια σοβαρότατη πρόκληση για όλα τα κράτη του κόσμου, ακόμα και για τα πιο ανεπτυγμένα. Η Ευρωπαϊκή Ένωση και ο ΟΟΣΑ έχουν αναπτύξει μεθόδους και εργαλεία καταπολέμησης της φοροδιαφυγής, ενώ υπάρχει πλούσια βιβλιογραφία πολιτικών καταπολέμησης του προβλήματος από άλλες χώρες η οποία αξίζει να μελετηθεί. 
Οι διεθνείς έρευνες καταλήγουν σε μια σειρά από λύσεις οι οποίες κωδικοποιημένα προτείνουν:
-μείωση των συντελεστών φορολογίας
-εκτεταμένη χρήση πλαστικού χρήματος και επέκταση της ηλεκτρονικής τιμολόγησης
-αποτελεσματική και εντατική διενέργεια ελέγχων και αποτελεσματική περαίωση των φορολογικών υποθέσεων (μέσω διοικητικών και δικαστικών διαδικασιών)
-βελτιστοποίηση της οργάνωσης και εκσυγχρονισμό των φορολογικών αρχών
-δημιουργία ηλεκτρονικής Φορολογικής Διοίκησης
-εξειδικευμένη κατάρτιση και εκπαίδευση των υπαλλήλων της Φορολογικής Διοίκησης, αύξηση των αποδοχών τους.
-καταπολέμηση φαινομένων διαφθοράς, εφαρμογή αντικινήτρων.
-αυστηροποίηση των προστίμων σε περιπτώσεις φοροδιαφυγής
-δημιουργία σταθερού και απλοποιημένου φορολογικού συστήματος
-σταδιακή αλλαγή στη διάρθρωση και εκσυγχρονισμός της ελληνικής οικονομίας
-δημιουργία φορολογικής συνείδησης και καλλιέργεια φορολογικής παιδείας**

Είναι πραγματικότητα ότι τα τελευταία χρόνια , κατά την διάρκεια της σφοδρής οικονομικές κρίσης η οποία σάρωσε τη χώρα σε συνδυασμό με την την πίεση των θεσμών , έχουν γίνει σημαντικά βήματα προς τη σωστή κατεύθυνση, κυρίως στον χώρο της αναδιάρθρωσης και του εκσυγχρονισμού της φορολογικής διοίκησης. Μένουν όμως να γίνουν ακόμα πολλά. Δυστυχώς το φορολογικό σύστημα μεταβάλλεται διαρκώς , παραμένει εξαιρετικά πολύπλοκο και ασαφές. Το θέμα της εξωδικαστικής επίλυσης των φορολογικών διαφορών παρουσιάζει μεγάλες καθυστερήσεις . Στα δικαστήρια ο όγκος των φορολογικών υποθέσεων παραμένει σημαντικός..
Η χώρα μας , αναμφισβήτητα χρειάζεται ένα νέο φορολογικό σύστημα. Η εκπόνηση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου φορολογικής μεταρρύθμισης απαιτεί συστηματική εργασία. Ο σχεδιασμός αυτός μπορεί να υλοποιηθεί μόνο από ειδικούς . Τα πολιτικά κόμματα θα μπορούσαν να συμφωνήσουν σε ένα εθνικό σχέδιο για τη δημιουργία ενός νέου φορολογικού πλαισίου το οποίο θα είναι πιο απλό, ποιο δίκαιο και πιο αποτελεσματικό σε σχέση με το σημερινό , το οποίο θα είναι σταθερό και θα έχει διάρκεια. Η φοροδιαφυγή δεν πρόκειται να περιοριστεί δίχως να χτιστεί μία άλλη σχέση μεταξύ κράτους και φορολογούμενου η οποία θα χαρακτηρίζεται από αμοιβαίο σεβασμό και εμπιστοσύνη.
Με το άρθρο αυτό, «δεν κομίζω γλαύκα εις Αθήνας» .Το θέμα της αντιμετώπισης της φοροδιαφυγής είναι δυναμικό και ανεξάντλητο και προφανώς η παραπάνω απόψεις και διαπιστώσεις στοχεύουν στην κωδικοποίηση εμπειριών και επιστημονικών ευρημάτων προκειμένου ο αναγνώστης να σχηματίσει μια γενική εικόνα για το συμβαίνει στη χώρα και πως θα μπορούσε να αντιμετωπισθεί.

*Η φοροδιαφυγή (tax evasion) αποτελεί σοβαρό έγκλημα - απάτη σε βάρος του κράτους. Γενικά αποκαλείται η καθ' οποιονδήποτε τρόπο απόκρυψη φορολογητέας ύλης ενός φορολογούμενου φυσικού ή νομικού προσώπου από τις φορολογικές Αρχές.
Η φοροδιαφυγή εκτός από ποινικό αδίκημα που μπορεί να σημειωθεί κατά παράβαση ή καταστρατήγηση του φορολογικού νόμου, θεωρείται και έντονα αντικοινωνική συμπεριφορά δεδομένου ότι το συνολικό ποσό αυτής θα κληθεί τελικά να επωμισθεί, με πρόσθετα κυβερνητικά μέτρα, το σύνολο των φορολογουμένων.
Πηγές :
-Η ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΑΙΤΙΕΣ, ΕΚΤΑΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗΣ ΤΗΣ ERNST & YOUNG (EY) ΙΟΎΝΙΟΣ 2016

**-Η Φοροδιαφυγή Στην Ελλάδα Ποιο είναι το μέγεθος της φοροδιαφυγής στην Ελλάδα; Ποιοι είναι αυτοί που φοροδιαφεύγουν; Και τι μπορεί να γίνει για να καταπολεμηθεί το πρόβλημα; ΘΟΔΩΡΗΣ ΓΕΩΡΓΑΚΟΠΟΥΛΟΣ | ΙΟΥΝΙΟΣ 2016 https://www.dianeosis.org/2016/06/tax_evasion_in_greece/
- Στην κορυφή της φοροδιαφυγής η Ελλάδα- Χάθηκαν 5,3 δισ από ΦΠΑ σε έναν χρόνο https://m.naftemporiki.gr/story/1807237
- Φορολογία και οικονομική ανάπτυξη Η περίπτωση της Ελλάδας. Βασίλης Θ. Ράπανος Καθηγητής Τμήμα Οικονομικών Επιστημών Πανεπιστήμιο Αθηνών
1.- Several factors may lead taxpayers to engage in tax evasion. Among the factors, tax knowledge, tax morale, tax system, tax fairness, compliance cost, attitudes toward the behavior, subjective norms, perceived behavioral control, and moral obligation are major factors (Alleyne & Harris, 2017; Rantelangi & Majid, 2018)


*Γιάννης Στάθης: Eργασθηκε στον χρηματοπιστωτικό τομέα σε ελληνικές και πολυεθνικές επιχειρήσεις, σε υψηλές θέσεις ευθύνης. Υπηρέτησε ως πολιτικό στέλεχος στο Υπουργείο Οικονομικών, με τομέα ευθύνης τον φορολογικό και τελωνειακό μηχανισμό. Κατά την διάρκεια της θητείας του εκπαιδεύτηκε σε θέματα οικονομικού και οργανωμένου εγκλήματος στο US DEPARTMENT OF TREASURY, στο IRS CRIMINAL INVESTIGATION καθώς και σε τελωνειακά θέματα και δράσεις κατά του λαθρεμπορίου, καθώς και στην Ιταλική οικονομική αστυνομία, GUARDIA di FINANZA. Κείμενά του δημοσιεύονται σε ελληνικές εφημερίδες και περιοδικά, ενώ αναλύσεις του έχουν παρουσιασθεί σε διεθνούς κύρους έντυπα στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Είναι απόφοιτος του τμήματος Εγκληματολογικών Ερευνών και ανάλυσης του Ε.Κ.Π.Α. Σήμερα είναι εκτελεστικός Αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Οικονομικών Διευθυντών . (www.giannisstathis.blogspot.com)
Read More »
ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ ΚΑΙ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ | Toυ Γιάννη Στάθη ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ ΚΑΙ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ | Toυ Γιάννη Στάθη Reviewed by thespro.gr on Παρασκευή, Σεπτεμβρίου 30, 2022 Rating: 5

Ημερίδα για γονείς στο 3ο Δημοτικό Σχολείο Ηγουμενίτσας

Παρασκευή, Σεπτεμβρίου 30, 2022
Ημερίδα για γονείς στο 3ο Δημοτικό Σχολείο Ηγουμενίτσας



Read More »
Ημερίδα για γονείς στο 3ο Δημοτικό Σχολείο Ηγουμενίτσας Ημερίδα για γονείς στο 3ο Δημοτικό Σχολείο Ηγουμενίτσας Reviewed by thespro.gr on Παρασκευή, Σεπτεμβρίου 30, 2022 Rating: 5

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ 1ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ ΣΤΗΝ 9η ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΗΜΕΡΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

Παρασκευή, Σεπτεμβρίου 30, 2022
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ 1ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ ΣΤΗΝ 9η ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΗΜΕΡΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ


Το 1ο Δημοτικό Σχολείο Ηγουμενίτσας συμμετέχοντας ενεργά στην 9η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού-Ευρωπαϊκή Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού υλοποίησε εντός του σχολικού ωραρίου με κοινό σύνθημα «ΑΘΛΗΣΗ κάθε μέρα, ΥΓΕΙΑ μια ΖΩΗ» και στόχο την ανάδειξη της ωφελιμότητας της άθλησης στη σωματική και πνευματική υγεία εφ’ όρου ζωής τις παρακάτω αθλητικές δράσεις :

Είχαμε την τιμή να έρθουν στο σχολείο μας: Α) Η Ολυμπιονίκης του νομού μας κ. Τσιάβου Αλεξάνδρα στο αγώνισμα του διπλού σκιφ ελαφρών βαρών κατά τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2012 στο Λονδίνο αλλά και παγκόσμια πρωταθλήτρια και να μιλήσει στους μαθητές για την αξία και τα οφέλη του αθλητισμού και στη συνέχεια τους ενημέρωσε για το άθλημα της κωπηλασίας.

Β) ο παλαίμαχος ποδοσφαιριστής και προπονητής του Θεσπρωτού, Χουάν Ραμόν Ρότσα ο οποίος αγωνιζόταν στο χώρο του κέντρου και διακρινόταν για το ήθος του , την επιδεξιότητα του στο χειρισμό της μπάλας, τις μεταβιβάσεις και οργανωτικές του αρετές.,

Γ) Ο Άπειρος Ποδηλατικός Όμιλος Ηγουμενίτσας .Ο εκπρόσωπός του κύριος Ζύλης Παναγιώτης ενημέρωσε τους μαθητές για τη χρήση του ποδηλάτου ως μέσο μεταφοράς, ψυχαγωγίας ,άσκησης και για τη διαίρεση των αγωνισμάτων της ποδηλασίας.

Δ) Η Μαρία Στόλη και ο Δημήτρης Στόλης πρωταθλητές στην κατηγορία πολεμικών τεχνών-άθλημα καράτε, εκπρόσωποι του Αθλητικού σωματείου «SOTOKAN KARATE Ηγουμενίτσας – BLACK BELT STOLIS, με πανελλήνιες, πανευρωπαϊκές και παγκόσμιες διακρίσεις.

Οι διακεκριμένοι αθλητές και προπονητές ενημέρωσαν τους μαθητές του σχολείου μας για τις ευεργετικές επιδράσεις του αθλητισμού που επεκτείνονται και στην καλλιέργεια του ομαδικού πνεύματος, τη συνεργασία, την αλληλεγγύη, τον ευγενή συναγωνισμό ή άλλες αρετές, οι οποίες είναι απαραίτητες για την προαγωγή της κοινωνικής ζωής και συνείδησης.

Για το Ά Δημοτικό Σχολείο Ηγουμενίτσας

Ο Δ/ντης
Κύλλας Γεώργιος

Read More »
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ 1ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ ΣΤΗΝ 9η ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΗΜΕΡΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ 1ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ ΣΤΗΝ 9η ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΗΜΕΡΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ Reviewed by thespro.gr on Παρασκευή, Σεπτεμβρίου 30, 2022 Rating: 5

Σελίδες

Από το Blogger.