Ηγουμενίτσα: Ας τολμήσουμε...

Πέμπτη, Ιανουαρίου 03, 2019


Αφορμή σαν αναγνώστης και να γράψω το παρακάτω κείμενο είναι μια τελευταία φράση σε ένα κείμενο που δημοσιεύτηκε...ας τολμήσουμε έλεγε... 
Χαίρομαι που κάποιοι άνθρωποι αρχίζουν δειλά δειλά να βγαίνουν μπροστά. 
Αγαπητέ συμπολίτη σίγουρα σε πολλά από αυτά έχεις δίκιο.
Καθε μέρα λέμε και συζητάμε τόσα αλλά τι κάνουμε γιαυτα?
Σήμερα με λύπη είδα ένα καφε να είναι ανοικτό μετά από ανακαίνιση αφού προηγουμένως έχει σχεδόν χτίσει εξέδρα. Από ότι την είδα δεν διαμαρτυρήθηκαν και πολλοί, καθώς αρκετοί ήταν αυτοί που έπιναν καφέ και στήριζαν την επιχειρηση.
Παρανόμησε ο Δήμος...παρανομήσαμε και εμείς όμως. 
Τις τελευταίες ημέρες χειροκροτούμε την κίνηση του ΟΛΗΓ να φτιάξει τα συντριβάνια, τις πέργολες κτλ. 
Πόσα χρόνια ήταν άραγε παρατημένα. 
Βλέπουμε ιατρεία...δημόσιες υπηρεσίες χωρίς πρόσβαση σε όλους τους κατοίκους ....ποιος τους στηρίζει αυτούς.? 
Βλέπουμε οπωροπωλεία να βάζουνε τελάρα και όχι μόνο, να κάνουν κατάληψη στα πεζοδρόμια αλλά και τον δρόμο για τους πελάτες ή τα αυτοκίνητα τους. 
Δεν συζητάμε για την παιδεία μας στο πάρκινγκ....δεν νομίζω ότι υπάρχει θεμα πάρκινγκ αλλά αναρχίας. 
Βλέπουμε να έχουν γίνει πρόεδροι κέντρων...να κάνουν εθελοντισμό στις πλάτες μας (καθώς ο πολιτικός αγώνας τους βγαίνει από τις τσέπες μας).... 
Βλέπουμε αναθέσεις αλλα κάνεις να μην ζητά τα ρεστα μετά? 
Αλήθεια ποιος έφτιαξε τα λουλούδια και τα παρτέρια σε όλη την Αγίων Αποστόλων και έχει αφήσει αυτό το έργο? 
Τι γίνεται με αυτούς που χτίζουν πολιτικό βιογραφικό ( στις πλάτες μας φυσικά πάλι) και αν είναι απλοί γραμματείς....υπάλληλοι κτλ. 
Τι γίνεται με αυτούς τους υπαλλήλους σε κάθε Δήμο και Περιφέρεια....που κάνουν ταξιδάκια στην πλάτη μας. 
Τι γίνεται με αυτούς που κατηγορούν το Δήμο, ενώ όταν ήταν αυτοί στο Δήμο έπαιρναν στο Δήμο τις προμήθειες από το μαγαζί τους? 
Τι γινεται με αυτούς που συνεργάζεται συνέχεια ο Δήμος..η περιφερεια κτλ...σε κάθε λογής εκδήλωση? Συνεχιζοντας και λέγοντας οτι πρόσφατα χάθηκαν δύο νέα παιδιά σε ατυχημα και αν αυτα είχαν τηρήσει την ασφάλεια ίσως η κατάληξη να ήταν αλλιώς. 
Οι έλεγχοι που γίνονται τις τελευταίες ημέρες από τα κλιμάκια της προστασίας μας, πόσο θα κρατήσουν ακόμα αραγε? 
Αυτά τα κλιμάκια πόσοι από αυτούς φοράνε άραγε ζώνη και κράνος?
Γίνονται εκδηλώσεις κατά τόπους...ακόμη και από τους ίδιους τους φορείς όπως ο Δήμος και η Περιφέρεια και πολλοί από τους άρχοντες παρουσιάζονται μόνο για φωτογραφίες και selfie...άμα τους ζητήσεις μια περίληψη για την εκδήλωση μπορεί να σου δώσουν και λάθος τίτλο...
Όχι γιατί όμως ήρθαν μετά τα τσίπουρα... 
Φεύγουν γιατί έχουν κάτι άλλο να κάνουν μερικοί από αυτούς, πάντως οχι δικαστήριο για την περιφέρεια ή για τον δήμο απογευματινές ώρες. 
Τι γίνεται με αυτούς που παίρνουν απευθείας αναθέσεις να κόψουν δέντρα...να πάρουν αναθέσεις κτλ? 
Μήπως εμείς δίνοντας τους ψήφους τους βγάζουμε στην επιφάνεια πάλι? 
Τι γίνεται άραγε με αυτό το θησαυρό του Δρεπανου και ποιοι δεν αφήνουν να υπαρξει σωστή εκμετάλλευση για το καλό του τόπου? 
Έχουμε αναρωτηθεί ότι πολλές φορές έρχονται κρουαζιερόπλοια στην πόλη μας και δεν θέλουν να ξανάρθουν? 
Έχει μπει ποτέ κάποιος στην διαδικασία να ρωτήσει κάποιους από αυτούς αν θα ξαναρχόταν στην Ηγουμενίτσα? 
Σίγουρα για πολλούς λόγους μάλλον όχι....γιατί αυτός να δει τα αδέσποτα?
γιατί να δει τις αφίσες από τα πανηγύρια που μπορεί και να χρονίσουν κάπου? 
Γιατί να δει τα μπανερ που κρεμάνε οι μαρξιστές? 
Έχουμε αναλογιστεί ποτέ τον πλούτο που έχουμε στα χέρια μας? 
Έχουμε αναλογιστεί ότι στα παιδιά μας λέμε να μην γυρίσουν αλλά δεν κάνουμε κάτι για να γυρίσουν?
Κ.Ε.
Read More »
Ηγουμενίτσα: Ας τολμήσουμε... Ηγουμενίτσα: Ας τολμήσουμε... Reviewed by thespro.gr on Πέμπτη, Ιανουαρίου 03, 2019 Rating: 5

Ηγουμενίτσα: Μέρα μεσημέρι τα φώτα παραμένουν ανοιχτά στον ποδηλατόδρομο

Τετάρτη, Ιανουαρίου 02, 2019


Ανοιχτά παραμένουν, μέρα μεσημέρι, τα φώτα στον ποδηλατόδρομο της Ηγουμενίτσας, εδώ και αρκετές ημέρες, όπως μαρτυρούν και οι φωτογραφίες που μας έστειλε αναγνώστης.


Οι πρώτες δύο είναι από την Κυριακή 30 Δεκεμβρίου 2018, στις 08.50 και στις 09.40.

Οι δύο επόμενες είναι από σήμερα Τετάρτη 2 Ιανουαρίου 2019 , τραβηγμένες και οι δύο στις 11.30.


Καλό θα είναι η Δημοτική αρχή να διορθώσει άμεσα τον χρονοδιακόπτη, ώστε τα φώτα να κλείνουν λίγο μετά το ξημέρωμα.


Λίγη οικονομία από την πλευρά της δεν θα έβλαπτε και δεν θα προκαλούσε αρκετούς δημότες, οι οποίοι πέρασαν τις γιορτές μέσα στα κρύα διαμερίσματά τους.



Read More »
Ηγουμενίτσα: Μέρα μεσημέρι τα φώτα παραμένουν ανοιχτά στον ποδηλατόδρομο Ηγουμενίτσα: Μέρα μεσημέρι τα φώτα παραμένουν ανοιχτά στον ποδηλατόδρομο Reviewed by thespro.gr on Τετάρτη, Ιανουαρίου 02, 2019 Rating: 5

Ηγουμενίτσα: Η τεχνολογία καυσίμων των αεροσκαφών στο diesel αυτοκίνητό σας

Τετάρτη, Ιανουαρίου 02, 2019

DIESEL Avio Double Filtered από την EKO

Ένα τεχνολογικά προηγμένο καύσιμο που εφαρμόζει την τεχνολογία φίλτρων καυσίμων των αεροσκαφών στο Diesel του αυτοκινήτου σας.

Σας εξασφαλίζει:

Μεγαλύτερη επιτάχυνση, μείωση θορύβων και κραδασμών, χάρη στον αυξημένο αριθμό κετανίων.
Μηδενική απώλεια ισχύος του κινητήρα σε όλη τη διάρκεια λειτουργίας του και σε όλο το εύρος των στροφών του (σύμφωνα με το τεστ κινητήρα CEC F-98-08 που έχει καθιερωθεί για τους σύγχρονους common rail κινητήρες Diesel).
Εξαιρετικά αποτελέσματα καθαρισμού του κινητήρα, άρα και μείωση της κατανάλωσης καυσίμου για ακόμα μεγαλύτερη οικονομία.
Πλήρη επαναφορά της ομαλής λειτουργίας του κινητήρα με 2 γεμίσματα. Με 5 γεμίσματα, πλήρη εξαφάνιση των εσωτερικών εναποθέσεων στα μπεκ.
Aποτελεσματική αντιαφριστική, αντιδιαβρωτική και αντιοξειδωτική προστασία χάρη στα ειδικά τεχνολογικά προηγμένα βελτιωτικά πρόσθετα.

Με το Avio Filter εξασφαλίζετε καθαρότερα καύσιμα!

Το Avio Filter είναι εγκαταστημένο δίπλα στις αντλίες και σας εξασφαλίζει καθαρότητα στα καύσιμα στο επίπεδο καθαρότητας των καυσίμων των αεροσκαφών.
Φιλτράρει αποτελεσματικά τα καύσιμα που βάζετε, επιτυγχάνοντας:
Απομάκρυνση σωματιδίων
Απομάκρυνση σκουριάς και νερού
Απόδοση φιλτραρίσματος καυσίμου 98% Απόδοση και καθαρότητα από τα πρώτα κιόλας γεμίσματα!


 
Read More »
Ηγουμενίτσα: Η τεχνολογία καυσίμων των αεροσκαφών στο diesel αυτοκίνητό σας Ηγουμενίτσα: Η τεχνολογία καυσίμων των αεροσκαφών στο diesel αυτοκίνητό σας Reviewed by thespro.gr on Τετάρτη, Ιανουαρίου 02, 2019 Rating: 5

ΔΕΥΑ Ηγουμενίτσας: Το νερό νεράκι

Τετάρτη, Ιανουαρίου 02, 2019



Η ΔΕΥΑ Ηγουμενίτσας, πέραν των λοιπών αυξήσεων σε βάρος των πολιτών που επέβαλε στηριζόμενη σε «μυστικές» μελέτες, κατάφερε, με τους τετράμηνους λογαριασμούς που καθιέρωσε, να αυξήσει τα έσοδά της κατά μεγάλο ποσοστό.

Πέτυχε όμως ταυτόχρονα να αυξήσει την δυσκολία των καταναλωτών να ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους και να αυξήσει τους ανείσπρακτους λογαριασμούς.
Και ενώ, με τους τετράμηνους λογαριασμούς, το πάγιο ύδρευσης και το τέλος υδρομετρητή που πληρώνουμε παραμένουν στα επίπεδα των 5 και 1 ευρώ ανά μήνα αντίστοιχα, (μαζί με τον ΦΠΑ), και ήτοι συνολικά 60 και 12 ευρώ ανά έτος, τα χρήματα που πληρώνουμε παραπάνω εξαιτίας των λογαριασμών αυτών είναι πολλά.
Υπολογιζόμενη με περίπου 600 λίτρα νερού μέση κατανάλωση ανά ημέρα, για μια τετραμελή οικογένεια, η μηνιαία κατανάλωση νερού ανέρχεται σε 18 κυβικά τον μήνα. Συνεπώς με τους 4μηνους λογαριασμούς τα επιπλέον 18 κυβικά που καλείται να πληρώσει ο καταναλωτής με κάθε λογαριασμό εισέρχονται στις επόμενες κλίμακες χρέωσης και χρεώνονται με 0,80 και 1,20 ευρώ ανά κυβικό. Η κατανάλωση αυτή, προσθέτοντας και την αποχέτευση, η οποία τιμολογείται με 90% επί του νερού που καταναλώνεται, δημιουργεί για κάθε μέση οικογένεια ένα επιπλέον κόστος περίπου 52 ευρώ τον χρόνο και ήτοι 17 ευρώ σε κάθε τετράμηνο λογαριασμό. Λογιζόμενο το ποσό αυτό επί του συνόλου των καταναλωτών, αποφέρει στην ΔΕΥΑΗ ένα πολύ μεγάλο ποσό εσόδων το οποίο αποκόμισε χάριν ενός και μόνο λογιστικού τρικ.
Πέραν των ανωτέρω όμως παρατηρώντας τις μεγάλες διαφορές που υφίστανται στις καταναλώσεις μεταξύ παρεμφερών οικογενειών, οι οποίες δεν είναι της τάξης των 10 ή 20 ευρώ το τετράμηνο, αλλά διαφορές που κάνουν τους λογαριασμούς διπλάσιους, καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι δεν μπορεί αυτές οι διαφορές να οφείλονται μόνο στα λογιστικά τρικ της ΔΕΥΑΗ.
Ένας από τους λόγους που μπορεί να υφίστανται αυτές οι διαφορές είναι οι υδρομετρητές που χρησιμοποιεί η ΔΕΑΥΗ (τους οποίους δεν αντικαθιστά παρότι εισπράττει πολύ μεγάλα ποσά για τον λόγο αυτό, τα οποία «αξιοποιούνται» για άλλους λόγους από αυτούς για τους οποίους εισπράττονται).
Η παλαιότητα και οι φθορές των υδρομετρητών, σε συνδυασμό με την υψηλή πίεση του νερού, προκαλούν την κακή λειτουργία τους και οι πιθανότητες να δημιουργηθούν υψηλότερες χρεώσεις είναι μεγάλες.
Οι διακοπές νερού, ο αέρας που εισέρχεται, η αντίστροφη ροή και η ταχύτητα του νερού μπορεί επίσης να δημιουργήσουν υψηλότερες χρεώσεις.
Ακόμη και ο τρόπος που τοποθετείται ένας υδρομετρητής μπορεί να δημιουργήσει μεγαλύτερες χρεώσεις αφού συνιστάται, αναλόγως του τύπου του υδρομετρητή, οριζόντια ή κάθετη τοποθέτηση, αλλά και ανάλογο μήκος σωλήνων πριν και μετά από αυτόν
Οι υδρομετρητές είναι διαφόρων τύπων. Χωρίς να γνωρίζω τους τύπους που χρησιμοποιεί η ΔΕΥΑΗ το ορθό θα ήταν να χρησιμοποιεί ογκομετρικούς υδρομετρητές με έμβολο, οι οποίοι είναι ιδιαιτέρα διαδεδομένοι στην Ευρώπη και οι πλέον ακριβείς στις μετρήσεις σε σχέση με τους λοιπούς. Ας αξιοποιήσει επιτέλους τα χρήματα που εισπράττει για τον λόγο αυτόν.
Σημαντικό πάντως ρόλο στην μείωση των εσόδων της ΔΕΥΑΗ έχουν και οι κλοπές νερού. Ένα φαινόμενο, δυστυχώς πολύ συνηθισμένο, το οποίο η ΔΕΥΑΗ αδυνατεί να ελέγξει. Έτσι τα χρέη των νομοταγών πολιτών αυξάνονται, ενώ κάποιοι σκορπάνε το νερό σε κήπους και μποστάνια χωρίς να αγχώνονται για την λυπητερή.
Οι καταναλωτές τέλος για να πετύχουν καλή οικονομία στην διαχείριση του νερού, και να μειώσουν τους υπέρογκους λογαριασμούς, θα πρέπει, εκτός από τον έλεγχο αφανών διαρροών, να δώσουν ιδιαίτερη σημασία στα παρακάτω:
- Το ντους με τη βρύση κλειστή στα ενδιάμεσα διαστήματα (σαπούνισμα, λούσιμο κλπ) γίνεται με 40 λίτρα νερό. Το ντους με το νερό να τρέχει χρειάζεται 120 λίτρα, ενώ το μπάνιο με γεμάτη μπανιέρα 180 λίτρα
- Στο πλυντήριο ρούχων το οικονομικό πρόγραμμα καταναλώνει 130 λίτρα νερού ενώ το μεγάλο πρόγραμμα έως και 300 λίτρα.
- Το πλυντήριο πιάτων στο οικονομικό πρόγραμμα καταναλώνει έως 35 λίτρα νερού, ενώ στο μεγάλο πρόγραμμα 150 λίτρα.
- Το πλύσιμο των δοντιών με προσεκτική χρήση του νερού χρειάζεται το πολύ δύο λίτρα, ενώ με ανοικτή τη βρύση 20 λίτρα. Το ίδιο ισχύει και για το ξύρισμα με 3 λίτρα με την οικονομική μέθοδο και 30 λίτρα με την σπάταλη
Όσον δε αφορά τον κίνδυνο λειψυδρίας που αντιμετωπίζει η χώρα μας ας διαβάσουμε όλοι το παρακάτω άρθρο της εφημερίδας « Καθημερινή».
http://www.kathimerini.gr/1002262/article/epikairothta/perivallon/ereyna-antimetwph-me-ay3hmenh-leiyydria-sto-mellon-h-ellada
Εύχομαι καλή χρονιά (χωρίς νέες αυξήσεις).



 
Read More »
ΔΕΥΑ Ηγουμενίτσας: Το νερό νεράκι ΔΕΥΑ Ηγουμενίτσας: Το νερό νεράκι Reviewed by thespro.gr on Τετάρτη, Ιανουαρίου 02, 2019 Rating: 5

Παράταση 1 χρόνου για την δήλωση των «ορφανών» ακινήτων της Θεσπρωτίας

Τετάρτη, Ιανουαρίου 02, 2019


Παράταση για ένα έτος, δηλαδή έως τα τέλη του 2019, έδωσε στα μέσα Δεκεμβρίου το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ) για να δηλωθούν όσα ακίνητα έχουν αποτυπωθεί στο Κτηματολόγιο ως «αγνώστου ιδιοκτήτη», στην Θεσπρωτία

Η σχετική προθεσμία που είχε δοθεί εξέπνευσε στο τέλος του 2018, και αν δεν δινόταν παράταση, η κυριότητα των ακινήτων θα περνούσε στα «χέρια» του Δημοσίου. Αφορά 171.552 ακίνητα σε 111 περιοχές της χώρας, στις οποίες συμπληρώθηκαν 14 χρόνια από την ημερομηνία έναρξης λειτουργίας των πρώτων κτηματολογικών γραφείων.

Σύμφωνα με τη νέα ρύθμιση του ΥΠΕΝ δίνεται δωδεκάμηνο «τράτο» για την οριστικοποίηση των πρώτων εγγραφών (είχαν γίνει έως τις 2/8/2006), με την προϋπόθεση ότι η προθεσμία άσκησης αγωγής για διόρθωση ανακριβούς πρώτης εγγραφής δεν έχει λήξει έως τις 30/11/18.


 
Read More »
Παράταση 1 χρόνου για την δήλωση των «ορφανών» ακινήτων της Θεσπρωτίας Παράταση 1 χρόνου για την δήλωση των «ορφανών» ακινήτων της Θεσπρωτίας Reviewed by thespro.gr on Τετάρτη, Ιανουαρίου 02, 2019 Rating: 5

Αφιερωμένη στα παιδιά και στους ηλικιωμένους η Πρωτοχρονιά στην ενορία Κεστρίνης Θεσπρωτίας

Τετάρτη, Ιανουαρίου 02, 2019



Αφιερωμένη στα παιδιά και στους ηλικιωμένους, προς τιμή των οποίων κόπηκαν δύο βασιλόπιτες (προσφορά οικογένειας του χωριού), ήταν η Πρωτοχρονιά στην ενορία Κεστρίνης Θεσπρωτίας. 
Ένας γέροντας και τέσσερα μικρά παιδιά έκοψαν αντίστοιχα τις βασιλόπιτες στο τέλος της δοξολογίας την 1η Ιανουαρίου 2018. 
Όπως τόνισε ο πρεσβύτερος-θεολόγος π. Ηλίας Μάκος και τα παιδιά και οι ηλικιωμένοι, μέσα στην Εκκλησία, είναι οι καλύτερες πυξίδες για να καταλάβουμε γιατί μας δόθηκε ο χρόνος. 
Δεν μας δόθηκε για να βασανιζόμαστε από τη ζωή ή να καλοπερνάμε. Δεν μας δόθηκε για να αγωνιούμε ανέλπιδα και να δυναστεύουμε την ψυχή μας. Μας δόθηκε για να προσπαθούμε τον αγιασμό. 
Να επαγρυπνούμε, ώστε να προλαμβάνουμε τυχόν αστοχίες στα μάτια του Θεού και εμπρόθετα λάθη. 
Και ότι κάνουμε να είναι αποτέλεσμα αγνότητας, σωφροσύνης και σύνεσης. Ο χρόνος της ζωής είναι φοβερά πολύτιμος για να τον κατασπαταλάμε όχι μόνο σε ό,τι δεν μας συμφέρει, αλλά και σε ό,τι απλά δεν μας ωφελεί. 
Και πρόσθεσε: "Ο χρόνος της ζωής κυλά για τον κάθε άνθρωπο. Αν, όμως, κυλάει σε πνευματικές διαστάσεις, τότε υπάρχει η βαθιά ικανοποίηση, αν όχι της επίτευξης του αποτελέσματος, οπωσδήποτε της προσπάθειας".


Read More »
Αφιερωμένη στα παιδιά και στους ηλικιωμένους η Πρωτοχρονιά στην ενορία Κεστρίνης Θεσπρωτίας Αφιερωμένη στα παιδιά και στους ηλικιωμένους η Πρωτοχρονιά στην ενορία Κεστρίνης Θεσπρωτίας Reviewed by thespro.gr on Τετάρτη, Ιανουαρίου 02, 2019 Rating: 5

Σιδηροδρομική Εγνατία: Η Καλαμπάκα κλειδί για έρθει το τρένο Θεσπρωτια

Τετάρτη, Ιανουαρίου 02, 2019


Με καρδιά την Καλαμπάκα, το δυτικό τμήμα της λεγόμενης σιδηροδρομικής Εγνατίας, από Θεσσαλονίκη μέχρι Ηγουμενίτσα, είναι σήμερα ένα από τα έργα που οραματίζεται για τα επόμενα χρόνια η χώρα μας. Αν και έχει κατηγορηθεί ως ένα Φαραωνικό έργο που οικονομικά δεν θα είναι βιώσιμο, η σιδηροδρομική σύνδεση των περιοχών της Δυτικής Μακεδονίας και Ηπείρου αλλά και η σύνδεση της Θεσσαλίας με το νότιο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας συμβάλλει στη δημιουργία ενός σιδηροδρομικού πλέγματος που με τις κατάλληλες πολιτικές μπορεί να φέρει σημαντική αναπτυξιακή διάσταση σε αυτές τις Περιφέρειες.

Αν και η κουβέντα έχει στραφεί γύρω από το ανατολικό τμήμα που έχει έντονο εμπορικό ενδιαφέρον λόγω της σύνδεσης με τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία, το δυτικό τμήμα είναι αυτό που από τη μία θα καλύψει δυσπρόσιτες σήμερα περιοχές της χώρας αλλά και θα προσφέρει σύνδεση με Αλβανία και Σκόπια και δυνητικά με την Ιταλία.

Το σημείο κλειδί στα έργα αυτά είναι η Καλαμπάκα. Σήμερα είναι τερματικός της Γραμμής Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα, κλάδος συνδέεται με την Αθήνα ως κλάδος του ΠΑΘΕΠ. Μάλιστα προβλέπεται μέχρι το 2022 να έχει λειτουργήσει σηματοδότηση-ηλεκτροκίνηση συρρικνωνοντας την χρονοαπόσταση σε κάτω από 3 ώρες.

Το Δυτικό τμήμα της Σιδηροδρομικής Εγνατίας σχεδιάζεται με μονή γραμμή και ταχύτητες 160-200χλμ, έχει 2 βασικά νέα έργα που θα δημιουργήσουν μία ενιαία γραμμή μέχρι τη Θεσσαλονίκη που είναι άλλωστε ο πυρήνας του έργου. Το συνολικό κόστος σύμφωνα με σιδηροδρομικά στελέχη δεν είναι τόσο εξωφρενικό όσο αρχικά υπολογιζόταν (γινόταν λόγος για 5 και πλέον δισ.ευρώ) καθώς στο σύνολο τους υπολογίζονται σε περίπου 1,65δισ.ευρώ, ποσό που θα μπορούσε δυνητικά σε μία περίοδο 10-15 ετών να εξευρεθεί μέσα από διάφορα κανάλια χρηματοδότησης.

Το πρώτο είναι η νέα μονή γραμμή Καλαμπάκα-Κοζάνη (με σύνδεση και των Γρεβενών-Σιάτιστας) μήκους 105χλμ. Εδώ μάλιστα υπάρχει και μία μεγάλη ιστορία καθώς έχουν εκτελεστεί έργα υποδομής την περίοδο 1927-1932 σε ποσοστό που ιστορικοί παράγοντες του σιδηρόδρομου υποστηρίζουν ότι αγγίζει το 67% και μία ενδεχόμενη μελέτη θα μπορούσε να τα λάμβανε υπόψη της σε μία μελλοντική προσπάθεια υλοποίησης. Μάλιστα αν κάποιος πάει κατά μήκος της χάραξης αυτής, θα δει τα έργα που είχαν εκτελεστεί, με την ύπαρξη ακόμα και σηράγγων. Ωστόσο σιδηροδρομικά στελέχη υποστηρίζουν ότι τόσες δεκαετίες μετά τα έργα αυτά επί της ουσίας δεν αποτελούν «βάση» για την υλοποίηση ενός project.

Η τότε προσπάθεια αν και ξεκίνησε με φιλόδοξες προοπτικές και μάλιστα με την Ελληνική Κυβέρνηση (επί Πάγκαλου) να παίρνει δάνειο 21εκατ.δολαρίων (μεγάλο ποσό για την εποχή) για την υλοποίηση του, κόλλησε στην παγκόσμια οικονομική κρίση του 30` και με τις ακόλουθες πολεμικές περιπέτειες της χώρας δεν μπορέσε ποτέ να βγει από τα συρτάρια και να μπει στο τραπέζι των έργων. Σήμερα, το κόστος των έργων εκτιμάται σε περίπου 400εκατ.ευρώ ενώ περιλαμβάνει σηματοδότηση-ηλεκτροκίνηση και την δημιουργία σταθμών. Επιπρόσθετα μελετάται και η σύνδεση Κοζάνης-Βέροιας ως by pass της σημερινής γραμμής με εκτιμώμενο κόστος 250εκατ.ευρώ που θα μειώσει ακόμα περισσότερο την χρονοαπόασταση Θεσσαλονίκης-Ηγουμενίτσας.

Το δεύτερο τμήμα είναι το Καλαμπάκα-Ιωάννινα-Ηγουμενίτσα. Με μήκος 152χλμ αυτό το τμήμα θα ενώσει οριστικά την ιστορική πρωτεύουσα της Ηπείρου και το κύριο λιμάνι εξόδου προς Ιταλία και Δυτική Ευρώπη με το εσωτερικό δίκτυο της χώρας και ειδικότερα για τα εμπορευματικά φορτία με τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης αλλά και της Αλεξανδρούπολης. Εδώ μάλιστα έχει σχεδιαστεί και η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα της χώρας, στην περιοχή της Κατάρας με μήκος που ξεπερνά τα 10χλμ. Το κόστος της μονής γραμμής έχει εκτιμηθει σε περίπου 1 δισ.ευρώ.

Η σημασία αυτής της γραμμής μπορεί να είναι δυνητικά ακόμα μεγαλύτερη καθώς η γραμμή Πειραιάς-Ηγουμενίτσα θα μπορέσει να αποφορτίσει την βασική γραμμή προς Ειδομένη και να δώσει μεγάλες αναπτυξιακές προοπτικές στο χώρο των Logistics στις περιοχές από όπου θα περνά το τρένο. Για τα Ιωάννινα θα σημάνει σύνδεση με τα δύο μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας πράγμα που θα αποτελέσει για την πόλη την περαιτέρω αναβάθμιση της ως κόμβου, τουριστικού και πολιτιστικού προορισμού και νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες για την ευρύτερη περιοχή που ήδη με την Εγνατία και την Ιόνια Οδό είδε να μεταμορφώνεται προς το καλύτερο.

Ένα πολύ ενδιαφέρον στοιχείο είναι πως για αυτό το τμήμα σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com υπάρχουν εγκεκριμένοι περιβαλλοντικοί όροι (με δημοσιευμένη ΚΥΑ) και αυτό που χρειάζεται για την ολοκλήρωση της ωρίμανσης του έργου είναι οι οριστικές μελέτες που θα μπορούσαν μελλοντικά να οδηγήσουν στην υλοποίηση του.

Εξίσου σημαντικό είναι το γεγονός πως αυτή η δυτική πλευρά της Σιδηροδρομικής Εγνατίαςθα μπορεί να συνδεθεί με το Αλβανικό σιδηροδρομικό δίκτυο αλλά και με τα Σκόπια ως δεύτερη επιλογή κάνοντας το όλο έργο Διευρωπαϊκό και ανοίγοντας την κάνουλα της Ευρωπαϊκής χρηματοδότησης που από την πλευρά της έχει ξεκαθαρίσει ότι το μέλλον των συγκοινωνιών στην Ευρώπη είναι σιδηροδρομικό και έχει ως προτεραιότητα την υλοποίηση τέτοιων έργων.

Νίκος Καραγιάννης – ypodomes.com


 
Read More »
Σιδηροδρομική Εγνατία: Η Καλαμπάκα κλειδί για έρθει το τρένο Θεσπρωτια Σιδηροδρομική Εγνατία: Η Καλαμπάκα κλειδί για έρθει το τρένο Θεσπρωτια Reviewed by thespro.gr on Τετάρτη, Ιανουαρίου 02, 2019 Rating: 5

Εγνατία Οδός: Αναβάλλεται η αύξηση στην τιμή των διοδίων

Τετάρτη, Ιανουαρίου 02, 2019



Να και μία καλή είδηση, ειδικά για όσους κάνουν συχνή χρήση της Εγνατίας Οδού! Οι τσουχτερές αυξήσεις των διοδίων που είχαν προγραμματιστεί από την 1η Ιανουαρίου του 2019 αναβάλλονται τελικά επ’ αόριστον! Κι αυτό γιατί έβαλε φρένο η Ευρωπαική Επιτροπή. Η αρμόδια διεύθυνση της Κομισιόν δεν έχει εγκρίνει την νέα τιμολογιακή πολιτική που αναμένονταν να τεθεί σε ισχύ από 1/1/2019, ζητώντας τα διόδια να υπολογίζονται βάσει εκπομπής ρύπων των αυτοκινήτων. Προς το παρόν λοιπόν οι τιμές δεν αναπροσαρμόζονται, γεγονός ιδιαίτερα σημαντικό και για την Ήπειρο, καθώς σε απόσταση λίγων χιλιομέτρων λειτουργούν τρεις σταθμοί διοδίων.

«Είναι μία πρόταση την οποία προσπαθεί να εφαρμόσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σε όλα τα κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Γι αυτό και δεν επικυρώνει το νέο τιμολογιακό κατάλογο των διοδίων αν και αυτός έχει σταλεί εδώ και δύο μήνες. Η χρέωση ανάλογα με την εκπομπή ρύπων των αυτοκινήτων επιχειρείτε να εφαρμοστεί στην Γαλλία-αλλά και κει συναντούν αντιδράσεις» δήλωσε στο ethnos.gr ο πρόεδρος της Εγνατίας Οδού ΑΕ Απόστολος Αντωνούδης.

Σύμφωνα με την Κοινή Υπουργική Απόφαση που υπέγραψαν το καλοκαίρι οι υπουργοί Οικονομικών και Υποδομών Ευκλείδης Τσακαλώτος και Χρήστος Σπίρτζης αντίστοιχα, από την 1η Ιανουαρίου 2019 τα διόδια στον αυτοκινητόδρομο που συνδέει την Ηγουμενίτσα με τους Κήπους Έβρου πρόκειται να αυξηθούν από 0,03 ευρώ (με ΦΠΑ) σε 0,05 ευρώ (με ΦΠΑ), ανά χιλιόμετρο, για τα Ι.Χ. αυτοκίνητα.

Η αναπροσαρμογή αυτή συνεπάγεται αυξήσεις από 66% έως 150% στα διόδια της Εγνατίας Οδού. Από τις υψηλότερες αυξήσεις είναι να υποστούν τα διόδια στα Μάλγαρα, καθώς θα «απογειωθούν» με ποσοστό 150% δεδοµένου πως η χρέωση θα διαµορφωθεί σε 3 ευρώ από 1 ευρώ και 20 λεπτά σήµερα.

Στις αυξήσεις τιμών στην Εγνατία Οδό, το υπουργείο Υποδομών αντιπαραθέτει το ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων, όπου ο ανάδοχος για το σχετικό έργο αρχικού προϋπολογισμού της τάξης των 400 εκατ. ευρώ αναμένεται να ανακηρυχθεί τον Απρίλιο.


 
Read More »
Εγνατία Οδός: Αναβάλλεται η αύξηση στην τιμή των διοδίων Εγνατία Οδός: Αναβάλλεται η αύξηση στην τιμή των διοδίων Reviewed by thespro.gr on Τετάρτη, Ιανουαρίου 02, 2019 Rating: 5

Δ. Σουλίου: Ξεκινά η διαδικασία επανασύνδεσης ρεύματος σε δημότες με χαμηλά εισοδήματα

Τετάρτη, Ιανουαρίου 02, 2019


Ο Δήμος Σουλίου ανακοινώνει την συγκρότηση επιτροπής ελέγχου για την σύσταση ειδικού λογαριασμού – χορήγησης ειδικού βοηθήματος επανασύνδεσης παροχών ηλεκτρικής ενέργειας σε καταναλωτές με χαμηλά εισοδήματα που έχουν αποσυνδεθεί από το δίκτυο παροχής ηλεκτρικής ενέργειας λόγω ληξιπρόθεσμων οφειλών έως και τις 21.09.2018 (υπ’ αριθ.ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/7408/1228/08.02.2018 ΚΥΑ (ΦΕΚ 474/τ.Β./08-02-2018, άρθρο 2 ).

Το έργο της επιτροπής αφορά την αξιολόγηση αιτήσεων για τη χορήγηση του ειδικού βοηθήματος και την επανασύνδεση της παροχής ηλεκτρικής ενέργειας των ευπαθών καταναλωτών του Δήμου Σουλίου.

Για την υποβολή σχετικής αίτησης, οι προς εξέταση δικαιούχοι, θα πρέπει να πληρούν τα εξής κριτήρια:
1. Να έχουν αποσυνδεθεί από το δίκτυο παροχής ηλεκτρικής ενέργειας, λόγω ληξιπρόθεσμων οφειλών, μέχρι και την ημερομηνία έναρξης ισχύος της ανωτέρω ΚΥΑ, δηλαδή έως και τις 21-09-2018.
2. Η αποσύνδεση να έχει γίνει στην παροχή ρεύματος της κύριας κατοικίας του δυνητικού δικαιούχου
3. Να πληρούν τα εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια, όπως αυτά ορίζονται από τη σχετική ΚΥΑ.

ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ
Οι καταναλωτές που έχουν αποσυνδεθεί από το δίκτυο παροχής υποβάλλουν αίτηση, η οποία επέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης του νόμου 1599/1986 ως προς τα δηλωθέντα στοιχεία, προς την Επιτροπή προσκομίζοντας τα εξής δικαιολογητικά:
1. Δήλωση εισοδήματος φυσικών προσώπων (Ε.1) του τελευταίου φορολογικού έτους όλων των μελών του νοικοκυριού,
2. Δήλωση στοιχείων ακινήτων (Ε.9) όλων των μελών του νοικοκυριού, εφόσον προβλέπεται η υποχρέωση υποβολής της,
3. Πράξη διοικητικού προσδιορισμού του φόρου εισοδήματος (εκκαθαριστικό) του τελευταίου φορολογικού έτους όλων των μελών του νοικοκυριού,
4. Πράξη διοικητικού προσδιορισμού του Ενιαίου Φόρου Ιδιοκτησίας Ακινήτων (ΕΝ.Φ.I.A.) του τελευταίου φορολογικού έτους όλων των μελών του νοικοκυριού,
5. Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης,
6. Γνωμάτευση πιστοποίησης αναπηρίας από ΚΕ.Π.Α για νοικοκυριό που στη σύνθεση του περιλαμβάνει και άτομο ή άτομα με αναπηρία εξήντα επτά τοις εκατό (67%) και άνω,
7. Βεβαίωση του ασφαλιστικού φορέα ή Κρατικού Νοσοκομείου, με την οποία πιστοποιείται η ανάγκη κατ’ οίκον χρήσης συσκευής μηχανικής υποστήριξης απαραίτητης για τη ζωή ατόμου ή ατόμων που περιλαμβάνονται στην σύνθεση του νοικοκυριού.
8. Λογαριασμό προμηθευτή ηλεκτρικής ενέργειας.

Τα εισοδηματικά κριτήρια είναι τα εξής:
Σύνθεση νοικοκυριού με βάση τους ορισμούς του άρθρου 2 της Γ.Δ.5οικ.2961- 10/24.1.2017 απόφασης «Καθορισμός των όρων και των προϋποθέσεων εφαρμογής του προγράμματος Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης»
1. Ένα άτομο 9,000 €
2. Νοικοκυριό αποτελούμενο από δύο ενήλικα μέλη ή μονογονεϊκή οικογένεια με ένα ανήλικο μέλος 13,500 €
3. Νοικοκυριό αποτελούμενο από δύο ενήλικα μέλη και ένα ανήλικο μέλος ή μονογονεϊκή οικογένεια με δύο ανήλικα μέλη, 15,750 €
4. Νοικοκυριό αποτελούμενο από τρία ενήλικα μέλη ή δύο ενήλικα και δύο ανήλικα μέλη ή μονογονεϊκή οικογένεια με τρία ανήλικα μέλη, 18,000 €
5. Νοικοκυριό αποτελούμενο από τρία ενήλικα και ένα ανήλικο μέλος ή δύο ενήλικα και τρία ανήλικα μέλη ή μονογονεϊκή οικογένεια με τέσσερα ανήλικα μέλη, 24,750 €
6. Νοικοκυριό αποτελούμενο από τέσσερα ενήλικα μέλη ή δύο ενήλικα και τέσσερα ανήλικα μέλη ή μονογονεϊκή οικογένεια με πέντε ανήλικα μέλη, 27,000 €

Κατανομή ειδικού βοηθήματος:
Το ύψος του ειδικού βοηθήματος θα αντιστοιχεί σε ποσό που θα καθορίζεται αναλόγως του ύψους της συνολικής οφειλής των καταναλωτών προς τον Προμηθευτή ηλεκτρικής ενέργειας και συγκεκριμένα:
1. Για συνολικές οφειλές έως έξι χιλιάδες ευρώ (6.000,00 €) θα καταβάλλεται το σύνολο της οφειλής.
2. Για συνολικές οφειλές άνω των έξι χιλιάδων ευρώ (6.000,00 €) και έως εννέα χιλιάδες ευρώ (9.000,00 €) θα καταβάλλεται εφάπαξ το εβδομήντα πέντε τοις εκατό (75%) της οφειλής.
3. Για συνολικές οφειλές άνω των εννέα χιλιάδες ευρώ (9.000,00 €) και έως δώδεκα χιλιάδες ευρώ (12.000,00 €) θα καταβάλλεται εφάπαξ το πενήντα τοις εκατό ( 50%) της οφειλής .
4. Για συνολικές οφειλές άνω των δώδεκα χιλιάδες ευρώ (12.000,00 €) θα καταβάλλεται εφάπαξ το τριάντα τοις εκατό (30%) της οφειλής.

Οι καταναλωτές θα εντάσσονται σε πρόγραμμα διακανονισμού και το εναπομείναν ποσό θα εξοφλείται από τους ίδιους σε άτοκες μηνιαίες δόσεις. Το ποσό και ο αριθμός των δόσεων θα ορίζονται από τον εκάστοτε Προμηθευτή ηλεκτρικής ενέργειας.

Σε περίπτωση που οποιοδήποτε εισοδηματικό ή περιουσιακό στοιχείο ή η σύνθεση του νοικοκυριού έχει μεταβληθεί κατά το φορολογικό έτος 2017, απαιτείται η προσκόμιση οποιουδήποτε δικαιολογητικού τεκμηριώνει τη μεταβολή (καταστάσεις μισθοδοσίας τελευταίου έτους όλων των μελών του νοικοκυριού, συμβόλαια πώλησης ή αγοράς, δωρεάς, παραχώρησης ή κατασχετήριο, πρόσφατο πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης κ.α).
Βάση της κείμενης νομοθεσίας, οι επιτροπές κατά τη διαδικασία αξιολόγησης μπορούν να ζητούν την προσκόμιση περαιτέρω στοιχείων.

Για αιτήσεις και περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στο Κέντρο Κοινότητας του Δήμου Σουλίου (Κ.Καραμανλή 179,Παραμυθιά). Τηλέφωνο: 2666360137 – 2666360138.

Στο πλαίσιο της προνοιακής πολιτικής ο Δήμος Σουλίου μέσα από το Κέντρο Κοινότητας θα ενημερώνει συνεχώς τους Δημότες για ευεργετικές νομοθετικές διατάξεις.
 
Read More »
Δ. Σουλίου: Ξεκινά η διαδικασία επανασύνδεσης ρεύματος σε δημότες με χαμηλά εισοδήματα Δ. Σουλίου: Ξεκινά η διαδικασία επανασύνδεσης ρεύματος σε δημότες με χαμηλά εισοδήματα Reviewed by thespro.gr on Τετάρτη, Ιανουαρίου 02, 2019 Rating: 5

«Εκεί ψηλά στη Μουργκάνα»

Τετάρτη, Ιανουαρίου 02, 2019


Βιωματικές λαογραφικές και κοινωνικές καταγραφές από τη Λίστα της Μουργκάνας, που αποκαλύπτει το θαυμάσιο λαϊκό πολιτισμό της περιοχής, περιλαμβάνει το δεύτερο βιβλίο, (το πρώτο ήταν δύο τόμοι «Λίστα: οκτώ γενιές»), του Δημήτρη Σαφίκου με τίτλο: «Εκεί ψηλά στη Μουργκάνα». 
Νανουρίσματα, ευχές, κατάρες, ύβρεις, παιχνίδια, διατροφή, λογοτεχνικά κείμενα Λιστινών, τοπωνύμια, επαγγέλματα, γεννήσεις, παιδικά παιχνίδια (βεζίρης ή κότσι, γαϊδάρα, γκουλιάρας - είδο τραμπάλας, κούτουλας, καλυβίτσια κ.ά.), παρατσούκλια, διαμορφώνουν ένα νοσταλγικό σκηνικό, που κάποτε ήταν η ζωή των ανθρώπων, που κάποτε ήταν οι ίδιοι οι άνθρωποι. 
Μέσα από τον πλούτο των στοιχείων συνειδητοποιεί κανείς πόσο έχουμε αλλάξει, δυστυχώς μάλλον όχι προς το καλύτερο, αλλά προς το χειρότερο, οι άνθρωποι. 


 
Read More »
«Εκεί ψηλά στη Μουργκάνα»  «Εκεί ψηλά στη Μουργκάνα» Reviewed by thespro.gr on Τετάρτη, Ιανουαρίου 02, 2019 Rating: 5

Σελίδες

Από το Blogger.