Ευρωπαϊκής διάστασης το έργο της Σιδηροδρομικής Εγνατίας

Σάββατο, Σεπτεμβρίου 01, 2018


Το επόμενο mega σιδηροδρομικό έργο της Ευρώπης θα μπορούσε να είναι στην Ελλάδα. Τα τελευταία 3 χρόνια το Υπουργείο Υποδομών την “Σιδηροδρομική Εγνατία” ένα νέο σιδηροδρομικό διάδρομο 720χλμ με μείγμα Ευρωπαϊκής, Παγκόσμιας και Τραπεζικής χρηματοδότησης. Θα ξεκινά από το Ορμένιο (κοντά στα σύνορα με Τουρκία) και θα καταλήγει στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας (κοντά στην Ιταλία).

Το κόστος αυτού του φιλόδοξου έργου φτάνει στο αστρονομικό ποσό των 10 δις ευρώ και εφόσον ευδοκιμήσει θα αποτελέσει το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό project της Ευρώπης για την επόμενη δεκαετία. Περιλαμβάνει τα παρακάτω τμήματα:

α)Αλεξανδρούπολη-Θεσσαλονίκη: Ηλεκτροκινούμενη γραμμή, με εγκατάσταση προηγμένης σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης και νέα χάραξη σε επιλεγμένα τμήματα με κόστος 1,8 δις ευρώ (Αλεξανδρούπολη-Ξάνθη 300εκ.ευρώ, Ξάνθη-Θεσσαλονίκη 1,5 δις ευρώ). Το τμήμα αυτό, λεγόμενο και ως “Ανατολική Σιδηροδρομική Εγνατία” είναι ήδη μέρος του πολυσυζητημένου project σιδηροδρομικής ένωσης των λιμένων Θεσσαλονίκης, Καβάλας και Αλεξανδρούπολης με τα Βουλγαρικά λιμάνια της Βάρνας, Μπουργκάς και Ρούσε (Sea2Sea).

β)Θεσσαλονίκη-Κοζάνη: Ηλεκτροκινούμενη γραμμή με σηματοδότηση με κόστος 800εκ.ευρώ.

γ)Κοζάνη-Κρυσταλλοπηγή: Ηλεκτροκινούμενη γραμμή με σηματοδότηση, κατασκευή και του υποτμήματος Φλώρινα-Κρυσταλλοπηγή

δ)Κοζάνη-Ηγουμενίτσα: Κατασκευή νέας γραμμης που θα καταλήγει σε σύνδεση με το λιμάνι Ηγουμενίτσας με κοστος του γ` και του δ` τμήματος 7,4 δις ευρώ.

Το έργο περιλαμβάνει ενώσεις με το ΤΕΝ-Τ δίκτυο υποδομών (λιμάνια-αεροδρόμια) και αναμένεται να ενδυναμώσει την πολυνδεσιμότητα (δημιουργώντας κόμβους δηλαδή) αλλά και την τοπική κίνηση αλλά και νέες συνδέσεις με την Αλβανία, τα Σκόπια και την Βουλγαρία.

Η λεγόμενη “Σιδηροδρομική Εγνατία” θα καλύψει όλη τη Βόρεια Ελλάδα και θα περνά από τα αστικά κέντρα και τα λιμάνια Αλεξανδρούπολη, Καβάλας, Θεσσαλονίκης και Ηγουμενίτσας βελτιώνοντας την προσβασιμότητα προς τις γειτονικές χώρες και εντέλει την Κεντρική Ευρώπη.

Η κατασκευή της θα είναι ευεργετική για το περιβάλλον λόγω της ηλεκτροκίνησης, της γρήγορης και ασφαλούς μετακίνησης και της διασυνδεσιμότητας της γραμμής. Θα επιφέρει σημαντική μείωση στο χρόνο μετακίνησης στη Βόρεια Ελλάδα, την υπόλοιπη χώρα και τις γειτονικές χώρες.

Η Σιδηροδρομική Εγνατία θα δημιουργήσει ένα συνεχόμενο δίκτυο για τις μεταφορές logistics καθώς θα περνά από 4 λιμάνια, 6 αεροδρόμια και 6 logistic centers και θα εκμεταλλεύεται πλήρως το σφόδρα αναπτυσσόμενο λιμάνι του Πειραιά στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων.

Τέλος θα βοηθήσει στην πραγματοποίηση της παράκαμψης του Βόσπορου μέσω του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης (από Βουλγαρία και Ρουμανία) με ασφάλεια και ταχύτητα.

Το μοντέλο που προωθείται είναι μέσω ΣΔΙΤ και η κατασκευή και λειτουργία θα γίνεται μέσω ειδικού εταιρικού σχήματος. Πηγές εσόδων θα περιλαμβάνουν την εκμετάλλευση της γραμμής και υπηρεσίες logistics. Στη χρηματοδότηση της γραμμής είναι πιθανό στο μέλλον να εμπλακούν η ΕΤΕπ και η Ε.Ε (μέσω του ΕΣΠΑ).

Εφόσον το εγχείρημα προχωρήσει τότε ο σχεδιασμός περιλαμβάνει εκκίνηση των έργων με προτεραιότητα στην ανατολική πλευρά (Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο) που έχουν μεγαλύτερη μελετητική ωριμότητα και είναι μέρος του project Sea2Sea.



 
Read More »
Ευρωπαϊκής διάστασης το έργο της Σιδηροδρομικής Εγνατίας Ευρωπαϊκής διάστασης το έργο της Σιδηροδρομικής Εγνατίας Reviewed by thespro.gr on Σάββατο, Σεπτεμβρίου 01, 2018 Rating: 5

Ξεκινούν οι αιτήσεις για τις 430 θέσεις του φετινού Λαμπόβου - Δείτε πότε θα πραγματοποιηθεί

Σάββατο, Σεπτεμβρίου 01, 2018


Ο Δήμος Σουλίου ανακοινώνει τη διεξαγωγή της ετήσιας παραδοσιακής εμποροπανήγυρης (Λάμποβο) στη Δημοτική Κοινότητα Παραμυθιάς, διάρκειας επτά (7) ημερών αρχής γενομένης από Σάββατο 6 Οκτωβρίου 2018 και καλεί όσους επιθυμούν να λάβουν μέρος σε αυτή, να υποβάλλουν αίτηση συμμετοχής από 3/9/2018 ημέρα Δευτέρα έως και 12/9/2018 ημέρα Τετάρτη, προσκομίζοντας-αποστέλλοντας (ταχυδρομικά – ηλεκτρονικά -μέσω fax) τα απαραίτητα δικαιολογητικά, στο Δήμο Σουλίου.

Ο χώρος που θα διατεθεί για τη λειτουργία της εμποροπανήγυρης θα είναι αυτός που διατέθηκε και κατά την περσινή διοργάνωση, στη θέση «ΓΑΛΑΤΑ» καθώς και ο αύλειος χώρος του πρώην Δημοτικού Σχολείου Παραμυθιάς για την εγκατάσταση Λούνα-Παρκ..

Ο χώρος της φετινής εμποροπανήγυρης θα αποτελείται από τα εξής τμήματα:

α.-Το τρέχον μέτρο θα δοθεί στην τιμή των 50,00 ευρώ.

β.-Το τμήμα Α΄, ξεκινάει από το παλιό Δημαρχείο Παραμυθιάς μέχρι και την οικία Δημήτριου Τσίλη, στο δεξιό μέρος του δρόμου και θέσεις από τον αριθμό 1 έως 56. Οι θέσεις αυτές (παραπήγματα με διαστάσεις 3χ3 ), θα δοθούν στην τιμή των 250,00 ευρώ.

γ.-Το τμήμα Α1, Στο αριστερό τμήμα του δρόμου, που ξεκινάει από το γκαράζ ιδιοκτησίας κ. Εργολάβου, έως και οικία Δημητρίου Τσίλη, είκοσι τρία (23) παραπήγματα από αριθμό 1Α έως 23Α.

Οι θέσεις αυτές (παραπήγματα με διαστάσεις 3χ1,5), θα δοθούν στην τιμή των 200,00 ευρώ.

Μετά το τμήμα Α΄ θα τοποθετηθούν αυτοκινούμενα.

δ.-Το Τμήμα Β΄, ξεκινάει λίγο μετά την οικία Κοσιώρη, έως τα οβελιστήρια και θέσεις από 1 έως 46. Θα κατασκευαστούν παραπήγματα και στην αριστερή πλευρά του δρόμου και σε συνδυασμό με τα παραπήγματα της δεξιάς πλευράς θα είναι κλειστού τύπου. Οι θέσεις αυτές (παραπήγματα με διαστάσεις 3χ3), θα δοθούν στην τιμή των 350,00 ευρώ.

ε.-Το Τμήμα Γ΄, ξεκινάει μετά τα οβελιστήρια έως οικία Χρήστου Τάτση και θέσεις από 1 έως 305. Θα κατασκευαστούν παραπήγματα και στην αριστερή πλευρά του δρόμου και σε συνδυασμό με τα παραπήγματα της δεξιάς πλευράς θα είναι κλειστού τύπου. Οι θέσεις αυτές (παραπήγματα με διαστάσεις 3χ3), θα δοθούν στην τιμή των 650,00 ευρώ.

-Από τα παραπάνω, είκοσι πέντε (25) παραπήγματα θα διατεθούν για δύο (2) οβελιστήρια. (Τιμή για κάθε ένα (1) οβελιστήριο το ποσό των 6.000,00 €).

-Δώδεκα (12) παραπήγματα διαστάσεων 3χ3 (9 τ.μ.) θα διατεθούν για έξι (6) συνολικά χαλβαδοπωλεία (πώληση χαλβά) . (Τιμή για κάθε ένα (1) χαλβαδοπωλείο 1.500,00 €).

Η παραχώρηση της χρήσης και η διάθεση των χώρων θα γίνει σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρ. 19 του Β.Δ. 24-9/20.10.΄58 (δικαίωμα χρήσης κτημάτων, έργων ή υπηρεσιών), καθώς και κάθε σχετικής ισχύουσας διάταξης.

Στην εμποροπανήγυρη θα συμμετέχουν πωλητές (πλέον των αδειούχων εμπορίου) που διαθέτουν όλα τα νόμιμα φορολογικά παραστατικά και δεν είναι αδειούχοι λαϊκών αγορών, πλανόδιου ή στάσιμου εμπορίου, εφόσον διαθέτουν βεβαίωση δραστηριοποίησης υπαίθριου εμπορίου ετήσιας διάρκειας.

AΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ:

α) Αίτηση συμμετοχής με πλήρη στοιχεία
β) Την άδεια υπαίθριου εμπορίου που κατέχει ή τη βεβαίωση δραστηριοποίησης* κατά περίπτωση
γ) Βιβλιάριο υγείας, εφόσον πρόκειται για διάθεση τροφίμων.
δ) Υπεύθυνη δήλωση για κατοχή πυροσβεστήρα.
ε)Υπεύθυνη δήλωση ότι ο αιτών αποδέχεται τα όσα αναφέρονται στο παρόντα κανονισμό.

*Τη βεβαίωση δραστηριοποίησης υπαίθριου εμπορίου ετήσιας διάρκειας εκδίδει ο δήμος μόνιμης κατοικίας των ενδιαφερόμενων πωλητών.

Ο πωλητής ζητεί από τον οικείο δήμο την έκδοση της ανωτέρω βεβαίωσης, προκειμένου να συμμετέχει στις αγορές των δήμων όλης της χώρας και στην αίτησή του επισυνάπτει:
α. βεβαίωση έναρξης δραστηριότητας από το TAXIS,
β. βεβαίωση ταμειακής μηχανής από το TAXIS ή βεβαίωση απαλλαγής από αρμόδια φορολογική αρχή,
γ. πιστοποιητικό υγείας, όπου απαιτείται,
δ. φωτοτυπία Δελτίου Ταυτότητας ή Διαβατηρίου κατά περίπτωση,
ε. άδεια διαμονής σε ισχύ, κατά περίπτωση.

Οι συμμετέχοντες δεν πρέπει να έχουν οικονομικές εκκρεμότητες με τον Δήμο σύμφωνα με όσα στο άρθρο 285 του ν.3463/2006 αναλυτικά αναφέρονται.

Η ημερομηνία της κλήρωσης θα γνωστοποιηθεί μετά από σχετική ανακοίνωση της υπηρεσίας μας, όπως προβλέπεται από τις σχετικές διατάξεις.

Η ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΤΟΥ ΑΝΑΛΟΓΟΥΝΤΟΣ ΤΕΛΟΥΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΚΛΗΡΩΣΗ ΚΑΙ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ.

Για περισσότερες πληροφορίες: κα Τσάκου Παρασκευή, τηλ. 2666360113 και κα Μπαλάσκα Φρειδερίκη, τηλ. 2666360104

Κατεβάστε την αίτηση από εδώ


 
Read More »
Ξεκινούν οι αιτήσεις για τις 430 θέσεις του φετινού Λαμπόβου - Δείτε πότε θα πραγματοποιηθεί  Ξεκινούν οι αιτήσεις για τις 430 θέσεις του φετινού Λαμπόβου - Δείτε πότε θα πραγματοποιηθεί Reviewed by thespro.gr on Σάββατο, Σεπτεμβρίου 01, 2018 Rating: 5

Ραγδαίες εξελίξεις: Σε απολογίες καλεί η Νέα Δημοκρατία στελέχη από την Ήπειρο

Σάββατο, Σεπτεμβρίου 01, 2018


Ραγδαίες αναμένεται να είναι οι εξελίξεις στην κεντροδεξιά παράταξη και μάλιστα σε ολόκληρη την Ήπειρο. Η ανακοίνωση των πρώτων ονομάτων της Οργανωτικής Επιτροπής εκ μέρους του Σπύρου Ριζόπουλου, ο οποίος μπαίνει και επίσημα στην μάχη των περιφερειακών εκλογών… ξύπνησε τα αντανακλαστικά της Αθήνας και των κεντρικών της Νέας Δημοκρατίας. Έτσι καλούνται σε «ακρόαση», ουσιαστικά σε απολογία δέκα στελέχη από τη λίστα των ονομάτων που ανακοίνωσε ο Σπύρος Ριζόπουλος, καθώς τυγχάνει να είναι και μέλη των Νομαρχιακών Επιτροπών του κόμματος.

Το έγγραφο, σύμφωνα με πληροφορίες έφτασε το μεσημέρι της Παρασκευής, στις Νομαρχιακές Επιτροπές των τεσσάρων Νομαρχιακών Επιτροπών της Ηπείρου καθώς και στους άμεσα ενδιαφερόμενους.

Σε ακρόαση, καλούνται την ερχόμενη Δευτέρα στις τέσσερις το μεσημέρι, στα κεντρικά γραφεία της Νέας Δημοκρατίας οι: Σάκης Βλέτσας, Μαρίνα Καλιαμούρη, Πηνελόπη Κοτζαμάνη, Στασινή Ράρρα, Στάθης Νάνος, Κώστας Παπασιώζος, Δημήτρης Δήμος, Γιώργος Μότσιος, Δονάτος Σοφίας και Όμηρος Τσάπαλος.

Σύμφωνα με πληροφορίες από την Πειραιώς, από τα στελέχη αυτά θα ζητηθεί να άρουν την δήλωση στήριξης στον Σπύρο Ριζόπουλο και σε αντίθετη περίπτωση θα είναι αντιμέτωποι με τις προβλεπόμενες κυρώσεις, δηλαδή την διαγραφή.

Υπενθυμίζεται ότι από τις αρχές καλοκαιριού, ο Γραμματέας της Νέας Δημοκρατίας Λευτέρης Αυγενάκης είχε δηλώσει στα Γιάννινα ότι η Νέα Δημοκρατία θα στηρίξει τον Αλέκο Καχριμάνη.

Μάλιστα η δήλωση είχε γίνει με πολύ σαφή και ξεκάθαρο τρόπο και χωρίς να αφήνει κανένα περιθώριο άλλων ερμηνειών.

Δύο μήνες μετά και ενώ η κίνηση Ριζόπουλου ήταν ουσιαστικά γνωστή από το προηγούμενο καλοκαίρι, φαίνεται ότι η Νέα Δημοκρατία αποφάσισε να αντιδράσει.

Και όπως όλα δείχνουν μπαίνουμε σε θερμό φθινόπωρο.


 
Read More »
Ραγδαίες εξελίξεις: Σε απολογίες καλεί η Νέα Δημοκρατία στελέχη από την Ήπειρο Ραγδαίες εξελίξεις: Σε απολογίες καλεί η Νέα Δημοκρατία στελέχη από την Ήπειρο Reviewed by thespro.gr on Σάββατο, Σεπτεμβρίου 01, 2018 Rating: 5

Κινδυνεύει να καταρρεύσει τμήμα του δημοτικού σχολείου Καρβουναρίου Θεσπρωτίας

Σάββατο, Σεπτεμβρίου 01, 2018


Κινδυνεύει να καταρρεύσει τμήμα του δημοτικού σχολείου Καρβουναρίου Θεσπρωτίας. 
Γι' αυτό αποφασίστηκε από την Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας Ηπείρου η αποκατάστασή του με 200.000 ευρώ, ώστε να αρθεί η επικινδυνότητά του. 
Πρόκειται για κομψό αρχιτεκτονικά κτίριο, που με το πέρασμα του χρόνου υπέστη φθορές. 
Το Καρβουνάρι είναι ένα ζωντανό χωριό κοντά στην Παραμυθιά με 600 κατοίκους και ένα από τα αξιοθέατά του είναι το δημοτικό σχολείο. 


 
Read More »
Κινδυνεύει να καταρρεύσει τμήμα του δημοτικού σχολείου Καρβουναρίου Θεσπρωτίας Κινδυνεύει να καταρρεύσει τμήμα του δημοτικού σχολείου Καρβουναρίου Θεσπρωτίας Reviewed by thespro.gr on Σάββατο, Σεπτεμβρίου 01, 2018 Rating: 5

Δύο συλλήψεις εχτές το απόγευμα στην Ηγουμενίτσα

Σάββατο, Σεπτεμβρίου 01, 2018

Στη σύλληψη δύο (02) αλλοδαπών προέβησαν, απογευματινές ώρες εχτές, στελέχη του Κεντρικού Λιμεναρχείου Ηγουμενίτσας.

Συγκεκριμένα, οι ανωτέρω σε έλεγχο που πραγματοποιήθηκε από στελέχη του Γραφείου Ασφαλείας εντός του επιβατικού σταθμού του λιμένα εξωτερικού Ηγουμενίτσας, διαπιστώθηκε ότι κατείχαν και επέδειξαν πλαστά ταξιδιωτικά έγγραφα, με σκοπό να μεταβούν στο εξωτερικό.

Από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Ηγουμενίτσας που διενεργεί την προανάκριση, κατασχέθηκαν τα ανωτέρω έγγραφα.


 
Read More »
Δύο συλλήψεις εχτές το απόγευμα στην Ηγουμενίτσα Δύο συλλήψεις εχτές το απόγευμα στην Ηγουμενίτσα Reviewed by thespro.gr on Σάββατο, Σεπτεμβρίου 01, 2018 Rating: 5

Δημοπρατείται από την Π.Ε. Θεσπρωτίας το έργο "Εισόδου Πόλης Ηγουμενίτσας", με προϋπολογισμό 11,6 εκ. ευρώ

Παρασκευή, Αυγούστου 31, 2018



Τη δημοπράτηση της Εισόδου πόλης Ηγουμενίτσας, που αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα έργα υποδομής στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσπρωτίας, ενέκρινε σήμερα η Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας Ηπείρου, που συνεδρίασε με την προεδρία του Περιφερειάρχη κ. Αλέξανδρο Καχριμάνη. 
Ο προϋπολογισμός του έργου, του οποίου ο πλήρης τίτλος είναι «Σύνδεση Λιμένα Ηγουμενίτσας- Εγνατία Οδός και πρόσβαση προς Μαυρομάτι», ανέρχεται σε 11.601.528,23€.


Read More »
Δημοπρατείται από την Π.Ε. Θεσπρωτίας το έργο "Εισόδου Πόλης Ηγουμενίτσας", με προϋπολογισμό 11,6 εκ. ευρώ Δημοπρατείται από την Π.Ε. Θεσπρωτίας το έργο "Εισόδου Πόλης Ηγουμενίτσας", με προϋπολογισμό 11,6 εκ. ευρώ Reviewed by thespro.gr on Παρασκευή, Αυγούστου 31, 2018 Rating: 5

Βίντεο από την 32η Πανελλήνια Συγκέντρωση Vespa στην Ηγουμενίτσα

Παρασκευή, Αυγούστου 31, 2018


Read More »
Βίντεο από την 32η Πανελλήνια Συγκέντρωση Vespa στην Ηγουμενίτσα Βίντεο από την 32η Πανελλήνια Συγκέντρωση Vespa στην Ηγουμενίτσα Reviewed by thespro.gr on Παρασκευή, Αυγούστου 31, 2018 Rating: 5

Στην Κέρκυρα την Κυριακή ο Ελληνικός Ορειβατικός Σύλλογος Ηγουμενίτσας

Παρασκευή, Αυγούστου 31, 2018


Ο Ελληνικός Ορειβατικός Σύλλογος Ηγουμενίτσας την ερχόμενη Κυριακή, 2 Σεπτεμβρίου 2018 ανοίγει την αυλαία των εξορμήσεων για τη σεζόν 2018-2019. Συγκεκριμένα, θα μεταβεί στην όμορφη Κέρκυρας, προκειμένου να εξορμήσει στα Β/Α μέρη του νησιού, από το Καμινάκι έως το Αυλάκι.
Η διαδρομή είναι πεζοπορικού χαρακτήρος, η οποία ενδείκνυται και για αρχάριους πεζοπόρους.
Η συνολική απόσταση είναι 13 Km και η υψομετρική διαφορά ανέρχεται στα 334 μ.
Λίγο πριν το τέλος της διαδρομής προβλέπεται στάση μίας ώρας για κολύμπι. (απαραίτητος ο σχετικός ρουχισμός)

Σημείο Συγκέντρωσης:
Λιμάνι Ηγουμενίτσας, μπροστά στα εκδοτήρια προς Κέρκυρα,

Ώρα Συγκέντρωσης: 5:45 π.μ

Ώρα αναχώρησης πλοίου: 6:00 π.μ, (πλοίο: ΚΕΡΚΥΡΑ)

Επιστροφή από Κέρκυρα: Στις 6:15 μ.μ.

Σημείωση Ι: Όσοι επιθυμούν να καθήσουνε περισσότερο στην πόλη, δύναται να επιστρέψουν στις 9:00 μ.μ.

Δηλώσεις συμμετοχής / ώρες:
Τρίτη 29/8 & Τετάρτη 30/8 στο γραφείο του Συλλόγου / 7:00-9:00 μμ

Τηλ.: 2665-400802

Επικεφαλής εκδρομής: Χρήστος Ξυθάλης

Αρχηγός διαδρομης: Λίλη Κυριάκη


 
Read More »
Στην Κέρκυρα την Κυριακή ο Ελληνικός Ορειβατικός Σύλλογος Ηγουμενίτσας Στην Κέρκυρα την Κυριακή ο Ελληνικός Ορειβατικός Σύλλογος Ηγουμενίτσας Reviewed by thespro.gr on Παρασκευή, Αυγούστου 31, 2018 Rating: 5

Ψήφισμα του Δημοτικού Συμβουλίου Ηγουμενίτσας για την Αντιπυρική προστασία

Παρασκευή, Αυγούστου 31, 2018


Το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Ηγουμενίτσας στη συνεδρίασή του τη Δευτέρα 27 Αυγούστου, σχετικά με την αντιπυρική προστασία Δήμου Ηγουμενίτσας, αποφάσισε ομόφωνα την έκδοση του κάτωθι ψηφίσματος (Απόφαση Δ.Σ. 213/2018):

Η πρόσφατη πυρκαγιά στην Ανατολική Αττική, με τις τραγικές συνέπειές της, τις απώλειες ανθρώπινων ζωών, τους τραυματίες, τους αγνοούμενους, τις καταστροφές περιουσιών και δασικών εκτάσεων, έφερε και πάλι με οδυνηρό τρόπο στην επικαιρότητα το θέμα της αντιπυρικής προστασίας.

Η πόλη της Ηγουμενίτσας περιβάλλεται από ένα πανέμορφο πευκοδάσος, που αποτελεί πνεύμονα της περιοχής αλλά και φυσικό «φράγμα» για τα νερά που κατεβαίνουν από το βουνό, περιορίζοντας σημαντικά τις συνέπειες από τις βροχοπτώσεις στην πόλη μας. Το δάσος αυτό είναι ουσιαστικά απροστάτευτο αφού εδώ και αρκετά χρόνια δεν έχουν γίνει οι ανάλογες δράσεις καθαρισμού και προφύλαξης, αφού το Κεντρικό Κράτος έχει κατακερματίσει τις αρμοδιότητες δασοπροστασίας σε διάφορους φορείς και οι πόροι που διαθέτει είναι ελάχιστοι.

Υπάρχει η ανάγκη να διαμορφωθεί ένα σύγχρονο σχέδιο αντιπυρικής προστασίας. Ένα ολοκληρωμένο σχέδιο που θα περιλαμβάνει προληπτικές παρεμβάσεις στα δασικά οικοσυστήματα, με δημιουργία αντιπυρικών ζωνών, διάνοιξη δασικών δρόμων, καθαρισμό και ουσιαστική φύλαξη. Επίσης, την οργανωτική προετοιμασία με οδηγίες, μέσα, υποδομές, επάρκεια προσωπικού, αξιοποίηση του επιστημονικού προσωπικού της δασικής υπηρεσίας και του Πυροσβεστικού Σώματος, κατάλληλη εκπαίδευση της Πυροσβεστικής, των υπόλοιπων εμπλεκόμενων ομάδων έκτακτων αναγκών, αλλά και του συνόλου του πληθυσμού.

Οι φιλότιμες προσπάθειες του προσωπικού όσων τμημάτων εμπλέκονται στο ζήτημα δεν αρκούν για να καλύψουν την επικίνδυνη κατάσταση, που έχει διαμορφωθεί συνολικά εδώ και χρόνια από όλες τις κυβερνήσεις, σε επίπεδο νομοθεσίας, αρμοδιοτήτων, αποψίλωσης προσωπικού και υποδομών στους Δήμους, στην Πυροσβεστική, στη Δασική Υπηρεσία.

Για αυτό, το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Ηγουμενίτσας διεκδικούμε:
Να καταργηθούν όλοι οι αντιδασικοί νόμοι.
Να γίνει ριζική αλλαγή και εκσυγχρονισμός του αντιπυρικού σχεδιασμού και της πυροπροστασίας.
Να γίνει αύξηση του προσωπικού στις αρμόδιες υπηρεσίες στην Πυροσβεστική και τη Δασική Υπηρεσία, με μόνιμη και σταθερή δουλειά και σύγχρονη εκπαίδευση.
Να ενισχυθούν οι αρμόδιες δυνάμεις πυροπροστασίας με τα αναγκαία μέσα, τα απαραίτητα χρήματα για βελτίωση των υποδομών, τεχνικών μέσων, κυρίως επίγειων, με ενίσχυση και ανανέωση του μηχανολογικού εξοπλισμού του Πυροσβεστικού Σώματος σε πυροσβεστικά οχήματα .
Να ενισχυθεί και να ανανεωθεί ο εναέριος στόλος αεροπυρόσβεσης και διάσωσης, παίρνοντας υπόψη την αποτελεσματικότητα της χρήσης ως μέσο, καθώς και τις ιδιαίτερες γεωμορφολογικές συνθήκες της χώρας μας.
Να γίνει σχεδιασμός των απαραίτητων δασοτεχνικών - αντιδιαβρωτικών - αντιπλημμυρικών έργων και εξασφάλιση των αναγκαίων πιστώσεων, στο πλαίσιο της συνολικής διαχείρισης των δασικών οικοσυστημάτων και των ορεινών - ημιορεινών περιοχών.
Η οργάνωση της πυρασφάλειας της χώρας σε επίπεδο δομής, υποδομών, εξοπλισμού, σχεδιασμού και αντιμετώπισης να είναι αποκλειστική μέριμνα και ευθύνη του κράτους, μέσω του Πυροσβεστικού Σώματος.
Γενναία χρηματοδότηση των Δήμων και την πρόσληψη του αναγκαίου προσωπικού για να μην πνιγόμαστε με τις βροχές να μην καιγόμαστε από τη φωτιές και να μην πλακωνόμαστε από τα συντρίμμια στους σεισμούς. Αλλιώς τι νόημα έχει η ανάθεση της πολιτικής προστασίας στους Δήμους χωρίς τα απαραίτητα εφόδια;

Ο Προέδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Ηγουμενίτσας
Δονάτος Μαρτίνης


Read More »
Ψήφισμα του Δημοτικού Συμβουλίου Ηγουμενίτσας για την Αντιπυρική προστασία Ψήφισμα του Δημοτικού Συμβουλίου Ηγουμενίτσας για την Αντιπυρική προστασία Reviewed by thespro.gr on Παρασκευή, Αυγούστου 31, 2018 Rating: 5

Η στρατηγική του ΤΑΙΠΕΔ για παραχωρήσεις σε 10 μεγάλα λιμάνια

Παρασκευή, Αυγούστου 31, 2018



Στα τέσσερα λιμάνια της Βορείου Ελλάδος αρχικά και εν συνεχεία σε τρία της Αττικής, καθώς και σε αυτά του Βόλου, της Πάτρας και του Ηρακλείου εστιάζει τώρα το ενδιαφέρον του το ΤΑΙΠΕΔ, προκειμένου να ξεκινήσει την τρίτη φάση ιδιωτικοποίησης της ελληνικής λιμενικής βιομηχανίας. Μετά την πώληση των πλειοψηφικών μετοχικών πακέτων, πρώτα του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά και μετά του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης, το ΤΑΙΠΕΔ σχεδιάζει να κινηθεί σταδιακά από το φθινόπωρο με τα λιμάνια Αλεξανδρούπολης, Κέρκυρας, Καβάλας, Ηγουμενίτσας και Βόλου. Από τα πέντε αυτά λιμάνια, το μεγαλύτερο επενδυτικό ενδιαφέρον φαίνεται να υπάρχει για τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και της Κέρκυρας.

Σε αντίθεση όμως με τη διαδικασία που ακολουθήθηκε στην περίπτωση του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, που πουλήθηκαν οι μετοχές, αυτήν τη φορά προκρίνεται από την κυβέρνηση το σενάριο των επιμέρους παραχωρήσεων λιμενικών δραστηριοτήτων. Απόφαση που σύμφωνα με το ρεπορτάζ είχε πολύ παρασκήνιο, αφού από τη μια πλευρά στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ υποστήριζαν τη διαδικασία πώλησης των μετοχών, ενώ το υπουργείο Ναυτιλίας, αλλά και ο ΣΥΡΙΖΑ σε κομματικό επίπεδο, υποστήριξαν τη διαδικασία των επιμέρους παραχωρήσεων.

Το ενδιαφέρον στην περίπτωση των πέντε λιμανιών εστιάζεται στο ποιες τελικά δραστηριότητες θα αποφασισθεί να παραχωρηθούν. Οι μελέτες ακόμα δεν έχουν ολοκληρωθεί, αφού αναμένεται να παραδοθούν στο ΤΑΙΠΕΔ μέσα στον Σεπτέμβριο. Πληροφορίες της «Ν» αναφέρουν όμως ότι ήδη έχουν προκριθεί κάποιοι σχεδιασμοί. Συγκεκριμένα, για το λιμάνι της Κέρκυρας εξετάζεται η παραχώρηση του τομέα της κρουαζιέρας. Αντίθετα, για αυτό της Αλεξανδρούπολης, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, προκρίνεται η παραχώρηση έκτασης στη χερσαία ζώνη, που θα χρησιμοποιηθεί για την εξυπηρέτηση φορτίων. Το λιμάνι της πρωτεύουσας του νομού Έβρου φαίνεται προς στιγμή να συγκεντρώνει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον και υπολογίζεται ότι θα είναι αυτό που θα ξεκινήσει τον νέο γύρο ιδιωτικοποιήσεων στα ελληνικά λιμάνια. Το ενδιαφέρον εστιάζεται κυρίως στο μεγάλο έργο φυσικού αερίου που είναι σε εξέλιξη, από την κοινοπραξία των ομίλων Κοπελούζου και Πήτερ Λιβανού, σε περιοχή που βρίσκεται πολύ κοντά στις λιμενικές εγκαταστάσεις.

Στο λιμάνι της Καβάλας προκρίνεται μέχρι στιγμής η παραχώρηση του εμπορικού λιμανιού (Φίλλιπος Β). Η Καβάλα εντάσσεται στον σχεδιασμό διασύνδεσης με τα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας.

Το μεγαλύτερο ζήτημα μέχρι τώρα υπάρχει στην Ηγουμενίτσα, όπου φαίνεται ότι το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στο λιμάνι που εξυπηρετεί τις γραμμές της Αδριατικής, το οποίο, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, είναι έτοιμο και δεν χρειάζεται νέες επενδύσεις. 
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, οι μελετητές εξετάζουν το ενδεχόμενο να προτείνουν μια συνδυασμένη παραχώρηση, προκειμένου να εξυπηρετείται και η ανάγκη για επενδύσεις σε δραστηριότητες μεταφοράς εμπορευμάτων και ξηρού φορτίου.

Τέλος, για το λιμάνι του Βόλου καταγράφεται επενδυτικό ενδιαφέρον σχετικά με το εμπορικό του σκέλος, όπου υπάρχουν προοπτικές εξαιτίας της αναμενόμενης σιδηροδρομικής σύνδεσής του με τα εμπορευματικά κέντρα της Λάρισας.

Ψηλά στην ατζέντα του ΤΑΙΠΕΔ είναι και το λιμάνι του Ηρακλείου, ειδικά για την κρουαζιέρα, ενώ αυτό της Πάτρας αναμένεται να ακολουθήσει αργότερα. Τελευταία μάλλον θα πάρουν σειρά τα υπόλοιπα λιμάνια (Ραφήνα, Λαύριο, Ελευσίνα) για τα οποία το επενδυτικό ενδιαφέρον, σύμφωνα με τις πληροφορίες της «Ν», είναι μικρό, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά αποκλειστικά τις λιμενικές υπηρεσίες. Ωστόσο, αν υπάρξει ενδιαφέρον για την Ελευσίνα αυτό θα αφορά το χύδην φορτίο, ενώ για το Λαύριο θα αφορά την κρουαζιέρα.

Η εικόνα

Σύμφωνα με τα πλέον πρόσφατα στοιχεία, οι 10 Οργανισμοί Α.Ε. έχουν βελτιώσει την οικονομική τους θέση και παρουσιάζουν κερδοφορία. Ειδικότερα, στη συντριπτική πλειονότητα των λιμένων καταγράφηκε αισθητή βελτίωση της κερδοφορίας το 2016. Οι θετικές επιδόσεις έρχονται ως αποτέλεσμα της καλής διαχείρισης από τις διοικήσεις των Οργανισμών Λιμένων, μέσω της περιστολής κόστους, της βελτιστοποίησης των λειτουργιών και της εφαρμογής καλών πρακτικών στο πλαίσιο μιας κεντρικής διαχείρισης. Αναλυτικά, όπως προκύπτει από τα σχετικά αποτελέσματα, ο μέσος όρος αύξησης των κερδών σε ετήσια βάση διαμορφώνεται ως εξής:

* Μέσος όρος των 9 Οργανισμών Λιμένων (χωρίς την Πάτρα) με στοιχεία σε ΔΛΠ = 112%.

* Μέσος όρος των 10 Οργανισμών Λιμένων μαζί με τον Οργανισμό Λιμένος Πάτρας = 1.227%.

* Η Πάτρα έκλεισε με κέρδη το 2016, ωστόσο η μεγάλη διαφορά προκύπτει από λογιστικές εγγραφές παγίων στοιχείων του έτους 2015, όπου ο Οργανισμός παρουσίασε ζημία 12,384 εκατ. ευρώ.

* Σε επίπεδο κύκλου εργασιών, αύξηση κατέγραψαν έξι λιμάνια, ήτοι του Βόλου, της Ελευσίνας, της Καβάλας, της Κέρκυρας, της Ραφήνας και της Αλεξανδρούπολης. Η μεγαλύτερη αύξηση έρχεται από το λιμάνι της Καβάλας (34,59%), το οποίο εμφανίζει και τη μεγαλύτερη αύξηση της κερδοφορίας (370%).

Σημειώνεται ότι η χρήση του 2016 είναι η τελευταία για την οποία όλα τα λιμάνια έχουν ανακοινώσει οικονομικά στοιχεία.

Τα μικρότερα

Στο «παιχνίδι» των επενδύσεων μπαίνουν πάντως και ορισμένα μικρά λιμάνια, κυρίως σε ό,τι αφορά την κρουαζιέρα. Η αγορά κρουαζιέρας άλλωστε έχει επισημάνει πολλές φορές τις αδυναμίες στις λιμενικές υποδομές και ανοδομές στα μικρά λιμάνια που υποδέχονται μεγάλο αριθμό κρουαζιερόπλοιων.

Σύμφωνα μάλιστα με πληροφορίες, η κινεζική Cosco, που θέλει να αναπτύξει το home port από το λιμάνι του Πειραιά, σε συνεννόηση και με τις μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας, αναζητά λιμάνια συνεργάτες ώστε να δημιουργηθεί ένα δίκτυο λιμένων που θα ικανοποιεί τις ανάγκες και τις απαιτήσεις τόσο των εταιρειών όσο και των επιβατών. Στα λιμάνια αυτά, έχει ακουστεί ότι μπορεί να συμμετέχουν η Ρόδος, η Μύκονος, η Σαντορίνη, το Κατάκολο, τα Χανιά, (καθώς επίσης και των Ηρακλείου και Κέρκυρας).
Οι Κινέζοι, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, προσφέρουν το know how στις κρουαζιέρες, ενώ πολλά από τα έργα, αν δεν προκριθούν αργότερα και άλλες παραχωρήσεις, θα γίνουν από κρατικά κονδύλια.


 
Read More »
Η στρατηγική του ΤΑΙΠΕΔ για παραχωρήσεις σε 10 μεγάλα λιμάνια Η στρατηγική του ΤΑΙΠΕΔ για παραχωρήσεις σε 10 μεγάλα λιμάνια Reviewed by thespro.gr on Παρασκευή, Αυγούστου 31, 2018 Rating: 5

Σελίδες

Από το Blogger.