«Γωνιές συνεταιριστικών προϊόντων» στα σούπερ μάρκετ του Αγροτικού Συνεταιρισμού Θεσπρωτίας
thespro.gr
Σάββατο, Ιανουαρίου 14, 2017
Αν και τα καταστήματα με συνεταιριστικά προϊόντα μετριούνται σήμερα στα δάχτυλα τους ενός χεριού, πολλοί είναι οι αγροτικοί συνεταιρισμοί που τα τελευταία χρόνια λειτουργούν σούπερ μάρκετ με προϊόντα του εμπορίου.
Ένα τέτοιο παράδειγμα αποτελεί ο Αγροτικός Συνεταιρισμός Θεσπρωτίας, που, όπως μας εξήγησε ο γενικός διευθυντής του, Βασίλης Παρόλας, προσανατολίζεται να προσδώσει σε αυτά έναν διαφορετικό χαρακτήρα, δημιουργώντας «γωνιές συνεταιριστικών προϊόντων». Ειδικότερα, ο κ. Παρόλας τόνισε στην «ΥΧ»:
«Ο συνεταιρισμός διατηρεί εδώ και αρκετά χρόνια (περισσότερα από 15 έτη) δύο σούπερ μάρκετ γενικού τύπου (στην Ηγουμενίτσα και στους Φιλιάτες). Κάνουμε, όμως, μια προσπάθεια να τους αλλάξουμε τον χαρακτήρα, προωθώντας ιδιαίτερα συνεταιριστικά και τοπικά προϊόντα. Ο στόχος μας είναι τα προϊόντα που παράγουμε ή θα παράγουμε συν τα τοπικά προϊόντα με μια μεγάλη γκάμα κωδικών να προωθούνται στο ευρύ κοινό».
Επιπλέον, σημείωσε ότι «τουλάχιστον στην περιοχή μας, ένα τέτοιο κατάστημα δεν υπάρχει. Ήδη, έχω αναθέσει στον υπεύθυνο των σούπερ μάρκετ μας να διαμορφώσει γωνιές μέσα σε αυτά και δουλεύουμε προς αυτή την κατεύθυνση. Τα προϊόντα αυτά δεν είναι μόνο από την περιοχή, αλλά θα συνεργαστούμε και με άλλους συνεταιρισμούς από όλη τη χώρα. Καλό είναι, λοιπόν, να δημιουργηθεί ένα δίκτυο που θα προωθεί τα συνεταιριστικά αγροτικά προϊόντα. Αυτό, βεβαίως, απαιτεί περαιτέρω οργάνωση της διαδικασίας παραγγελίας και τροφοδοσίας τέτοιου είδους προϊόντων». Αναφερόμενος στα προβλήματα που εμποδίζουν τη διάθεση των συνεταιριστικών προϊόντων από τα σούπερ μάρκετ, ο κ. Παρόλας σημείωσε: «Ο λόγος που κάποια συνεταιριστικά προϊόντα δεν μπαίνουν στα σούπερ μάρκετ είναι διότι ο συνεταιρισμός θα πρέπει να πληρώσει entry fees, κάτι που είναι εξαιρετικά ασύμφορο, αφού οι παραγωγές μας, τις περισσότερες φορές, είναι μικρές.
Το πλεονέκτημα των συνεταιριστικών προϊόντων που θα πωλούνται μέσα από τέτοιου είδους καταστήματα στον καταναλωτή είναι ότι θα αγοράσει ποιοτικά πιστοποιημένα προϊόντα σε καλή τιμή, διότι μειώνεται κατά πολύ η απόσταση από το χωράφι στο ράφι, αφού βγαίνουν εκτός οι μεσάζοντες – χονδρέμποροι. Για να γίνουν όλα αυτά θα πρέπει, όμως, πρώτα κάποιος να συντονίσει όλη αυτή την προσπάθεια και να υπάρξει μια ηλεκτρονική φόρμα συνεταιριστικών προϊόντων, από την οποία θα μπορούν να γίνονται οι παραγγελίες μας».
Ένα τέτοιο παράδειγμα αποτελεί ο Αγροτικός Συνεταιρισμός Θεσπρωτίας, που, όπως μας εξήγησε ο γενικός διευθυντής του, Βασίλης Παρόλας, προσανατολίζεται να προσδώσει σε αυτά έναν διαφορετικό χαρακτήρα, δημιουργώντας «γωνιές συνεταιριστικών προϊόντων». Ειδικότερα, ο κ. Παρόλας τόνισε στην «ΥΧ»:
«Ο συνεταιρισμός διατηρεί εδώ και αρκετά χρόνια (περισσότερα από 15 έτη) δύο σούπερ μάρκετ γενικού τύπου (στην Ηγουμενίτσα και στους Φιλιάτες). Κάνουμε, όμως, μια προσπάθεια να τους αλλάξουμε τον χαρακτήρα, προωθώντας ιδιαίτερα συνεταιριστικά και τοπικά προϊόντα. Ο στόχος μας είναι τα προϊόντα που παράγουμε ή θα παράγουμε συν τα τοπικά προϊόντα με μια μεγάλη γκάμα κωδικών να προωθούνται στο ευρύ κοινό».
Επιπλέον, σημείωσε ότι «τουλάχιστον στην περιοχή μας, ένα τέτοιο κατάστημα δεν υπάρχει. Ήδη, έχω αναθέσει στον υπεύθυνο των σούπερ μάρκετ μας να διαμορφώσει γωνιές μέσα σε αυτά και δουλεύουμε προς αυτή την κατεύθυνση. Τα προϊόντα αυτά δεν είναι μόνο από την περιοχή, αλλά θα συνεργαστούμε και με άλλους συνεταιρισμούς από όλη τη χώρα. Καλό είναι, λοιπόν, να δημιουργηθεί ένα δίκτυο που θα προωθεί τα συνεταιριστικά αγροτικά προϊόντα. Αυτό, βεβαίως, απαιτεί περαιτέρω οργάνωση της διαδικασίας παραγγελίας και τροφοδοσίας τέτοιου είδους προϊόντων». Αναφερόμενος στα προβλήματα που εμποδίζουν τη διάθεση των συνεταιριστικών προϊόντων από τα σούπερ μάρκετ, ο κ. Παρόλας σημείωσε: «Ο λόγος που κάποια συνεταιριστικά προϊόντα δεν μπαίνουν στα σούπερ μάρκετ είναι διότι ο συνεταιρισμός θα πρέπει να πληρώσει entry fees, κάτι που είναι εξαιρετικά ασύμφορο, αφού οι παραγωγές μας, τις περισσότερες φορές, είναι μικρές.
Το πλεονέκτημα των συνεταιριστικών προϊόντων που θα πωλούνται μέσα από τέτοιου είδους καταστήματα στον καταναλωτή είναι ότι θα αγοράσει ποιοτικά πιστοποιημένα προϊόντα σε καλή τιμή, διότι μειώνεται κατά πολύ η απόσταση από το χωράφι στο ράφι, αφού βγαίνουν εκτός οι μεσάζοντες – χονδρέμποροι. Για να γίνουν όλα αυτά θα πρέπει, όμως, πρώτα κάποιος να συντονίσει όλη αυτή την προσπάθεια και να υπάρξει μια ηλεκτρονική φόρμα συνεταιριστικών προϊόντων, από την οποία θα μπορούν να γίνονται οι παραγγελίες μας».
«Γωνιές συνεταιριστικών προϊόντων» στα σούπερ μάρκετ του Αγροτικού Συνεταιρισμού Θεσπρωτίας
Reviewed by thespro.gr
on
Σάββατο, Ιανουαρίου 14, 2017
Rating: