Έκθεση ζωγραφικής του Πέτρου Κωστούλα στην Ηγουμενίτσα

Παρασκευή, Ιουλίου 29, 2016
ΟΙ ΠΕΤΑΛΟΥΔΕΣ ΠΕΤΟΥΝ ΣΤΑ ΖΑΧΑΡΟΚΑΛΑΜΑ




Πρόσωπα όμορφα κοριτσιών-γυναικών του κόσμου, ως «ορατές ή αόρατες μάσκες», κρύβοντας την κάθε μορφή βίας…
Ίδιο μέγεθος καμβά για όλα τα πρόσωπα = όλες οι γυναίκες του κόσμου ίσες
Λευκό φόντο = σημασία το πρόσωπο και όχι το γύρω από αυτό περιβάλλον
Σκληρές γραμμές χωρίς απλωμένα χρώματα = σκληρό αυτό που αφηγείται η κάθε γυναίκα
Ανφάς (κατά πρόσωπο, μπροστά) πρόσωπα = κάθε γυναίκα αφηγείται την ιστορία της / συγχρόνως και ο θεατής την κοιτάει κατάματα, για να μπορεί να του αφηγηθεί την ιστορία της, ο θεατής να την συναισθανθεί, να συγκινηθεί… εξάλλου συγκίνηση σημαίνει: συν-κίνηση: δηλαδή και οι δυο πλευρές κινούνται προς την ίδια κατεύθυνση…

Τέχνη για τον άνθρωπο ή τέχνη για τη τέχνη;
Τέχνη ενάντια σε φόρμες, τεχνικές και ωραιοποιήσεις ή τέχνη «αριστούργημα» εξαγνισμένη ως πολύτιμο πράγμα αξίας για να την κρεμάσεις;


Όταν οι κοινωνικές-πολιτικές επιστήμες και του πολιτισμού, εμπλέκονται-συνεργάζονται με την τέχνη, δεν γίνεται να προκύψει τίποτα άλλο παρά η τέχνη που αφορά τον άνθρωπο του κόσμου.

Το να ζεις είναι το σπανιότερο πράγμα του κόσμου. Οι περισσότεροι απλώς υπάρχουν. Η ζωή πρέπει να βιώνεται ως τέχνη…

Σημασία έχει η ικανότητα του ανθρώπου να εστιάζει σε πρόσωπα και καταστάσεις. Να τους χαρίζει το πολύτιμο δώρο της προσοχής, δίχως να προσπερνάει. Η αδιαφορία σκοτώνει τον κόσμο. Αντιθέτως η προσοχή μπορεί να αποκαταστήσει τη ζωή.

Πάνω απ` όλα να μπορεί να νιώθει βαθιά μέσα του οποιαδήποτε αδικία διαπράττεται εναντίον οποιουδήποτε σε οποιοδήποτε μέρος του κόσμου… η πιο όμορφη ιδιότητα ανθρώπου-επαναστάτη… 
Πέτρος Κωστούλας




Read More »
Έκθεση ζωγραφικής του Πέτρου Κωστούλα στην Ηγουμενίτσα Έκθεση ζωγραφικής του Πέτρου Κωστούλα στην Ηγουμενίτσα Reviewed by thespro.gr on Παρασκευή, Ιουλίου 29, 2016 Rating: 5

ΕΡΩΤΗΣΗ ΓΙΟΓΙΑΚΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΦΕΤΑΣ ΣΤΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑ Ε.Ε. - Ν. ΑΦΡΙΚΗΣ

Παρασκευή, Ιουλίου 29, 2016


Ερώτηση με την οποία ζητείται λεπτομερής ενημέρωση για τις ενέργειες της Κυβέρνησης σχετικά με την προστασία της ελληνικής φέτας κατά τη διαπραγμάτευση της εμπορικής συμφωνίας μεταξύ Ε.Ε. και Ν. Αφρικής κατέθεσαν βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, και συνυπέγραψε ο Β. Γιόγιακας, προς τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. 
 
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Ερώτησης (σε συνδυασμό με Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων):

ΠΡΟΣ τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων

ΘΕΜΑ: «Με τη γνωστή πρακτική μετάθεσης ευθυνών επιχειρείτε να ¨κουκουλώσετε¨ τα τραγικά σας λάθη στη συμφωνία με τη Νότια Αφρική για την προστασία της φέτας».

Ο κ. Αποστόλου απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή (15/7/16), προς το τέλος της ομιλία του έκανε ξεκάρφωτη αναφορά και στη συμφωνία με τις Τρίτες Χώρες λέγοντας «...κάνουμε μια προσπάθεια να προστατεύσουμε τα ΠΟΠ προϊόντα μας, ιδιαίτερα τη ΦΕΤΑ, μέσα από τις Συμφωνίες που έχετε μονογράψει (ΣΣ εννοώντας την Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας), οι οποίες μας έχουν βάλει το μαχαίρι στο λαιμό. Όμως εμείς αντιστεκόμαστε»!

Επίσης, η ηγεσία του Υπουργείου Οικονομίας, σε αναφορά που είχα καταθέσει με αφορμή σχετική επιστολή του Συνδέσμου Ελλήνων Βιομηχάνων Γαλακτοκομικών Προϊόντων, μου απέστειλε απάντηση (αριθ. πρωτ. 73400/11-07-2016) που απάντηση στις ανησυχίες των παραγωγών δεν δίνει..

Τα παραπάνω, όπως και το απίστευτο αλαλούμ στο οποίο θα αναφερθώ στη συνέχεια, επιβεβαιώνουν δυστυχώς όσα επανειλημμένα έχω καταγράψει και καταθέσει επίσημα για την επί ενάμιση χρόνο εξοργιστική καθυστέρηση να... ασχοληθούν με το μείζον αυτό θέμα και την πρωτοφανή ολιγωρία τους στις όποιες διαπραγματεύσεις.

Αποκαλύπτεται επίσης ότι κατά την πάγια πρακτική της σημερινής Κυβέρνησης, επιχειρείται και σ' αυτό το ζήτημα που ¨καίει¨ τους αιγοπροβατοτρόφους μας και αφορά την ίδια την εθνική μας οικονομία, να μετατεθούν οι δικές τους αυταπόδεικτες ευθύνες, στην... προκάτοχο Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας!

Ενισχύεται δε αυτή η πεποίθηση και από την ηγεσία του Υπουργείου Οικονομίας, που λέει στην απάντησή της ότι «... η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε την ολοκλήρωση των σχετικών διαπραγματεύσεων...» χωρίς να αναφέρει πότε έγινε αυτό, επιρρίπτοντας ταυτόχρονα ευθύνες στην Κομισιόν για μη τήρηση των ευρωπαϊκών ¨κόκκινων γραμμών¨.

ΕΠΕΙΔΗ, περίτρανη απόδειξη της απίστευτης καθυστέρησης και ολιγωρίας τους είναι, ότι η πρώτη σύσκεψη στο αρμόδιο Υπουργείο Οικονομίας, συνεκλήθη στις 4 Μαρτίου 2016, ενώ η πρώτη κοινή επιστολή των δύο συναρμόδιων Υπουργείων προς την Κομισιόν εστάλη την 1ηΑπριλίου 2016. Καθώς επίσης το γεγονός ότι στα συμβούλια Υπουργών Γεωργίας στις 16 Μαρτίου και 16 Νοεμβρίου του 2015, στα οποία συζητήθηκαν οι διεθνείς συμφωνίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με Τρίτες Χώρες, ο κ. Αποστόλου που συμμετείχε, δεν αντέδρασε ως όφειλε, μη κάνοντας ούτε νύξη για την συγκεκριμένη συμφωνία...

ΕΠΕΙΔΗ, μέσα σ' αυτό το αλαλούμ, από τη μια ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης ισχυριζόταν αρχικά ότι η συμφωνία είχε – δήθεν – κλείσει τον Μάρτιο του 2014, αργότερα... μετέθεσε την ημερομηνία στον Σεπτέμβριο του 2014. Αλλά ο Αναπληρωτής του στη Βουλή... προτίμησε άλλη ημερομηνία – τη 15η Ιουλίου 2014 – κατά την οποία δήθεν ¨η χώρα μας μονόγραψε αυτή τη συμφωνία¨ και ενώ, ο Γενικός Γραμματέας Οικονομίας, στην απάντησή του... δεν γνωρίζει (!!) πότε έκλεισαν οι διαπραγματεύσεις...

ΕΠΕΙΔΗ, εάν η Συμφωνία είχε κλείσει το 2014, πώς γίνεται σχεδόν δύο χρόνια μετά, ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης να δηλώνει στο Συμβούλιο των Υπουργών Γεωργίας για ΣΧΕΔΙΟ ΣΥΜΦΩΝΙΑΣ το οποίο ετοιμάζεται να υπογράψει η Ε.Ε. με την Νότια Αφρική (Δελτίο Τύπου στην ιστοσελίδα του Υπ. Α.Α.Τ στις 14.4.2016). Και στο συμβούλιο Υπουργών Γεωργίας του Μαΐου του 2016, ο ίδιος να μιλάει (πάλι) για συμφωνία που ετοιμάζεται να υπογράψει η Ε.Ε. με τη Νότια Αφρική (Δελτίο Τύπου στην ιστοσελίδα του Υπ.Α.Α.Τ. 17.5.2016)...

ΕΠΕΙΔΗ, στις 13/5/2016 η ολλανδική Προεδρία, ενημέρωσε τα κράτη – μέλη ότι, η υπογραφή της συμφωνίας δεν μπορεί να προχωρήσει, αν δεν συμφωνήσουν όλα του κράτη – μέλη. Άρα υπήρχε ακόμη χρόνος για διαπραγμάτευση που αφέθηκε να χαθεί αναξιοποίητος.

ΕΠΕΙΔΗ, από τις 30 Ιουνίου στη Βουλή, τόνιζα ότι υπάρχει ακόμη χρόνος για βελτίωση της συμφωνίας, και εφιστούσα την προσοχή, επικαλούμενος πληροφορίες από ευρωβουλευτές μας, ότι «στις 10/6/2016 απεστάλη από την Κομισιόν σε όλες τις χώρες-μέλη για υπογραφή, το τελικό σχέδιο απόφασης για τη συμφωνία για αποδοχή με τη ¨σιωπηρή διαδικασίᨻ - όπως λέγεται στην κοινοτική ορολογία με ημερομηνία λήξης την 15/6/16, αλλά σφύριζαν αδιάφορα...

ΕΠΕΙΔΗ, σύμφωνα πάλι με πληροφορίες των ευρωβουλευτών μας, αλλά λαμβάνοντας υπόψη και το γεγονός ότι η ελληνική πλευρά – σύμφωνα με την απάντηση του Γενικού Γραμματέα Οικονομίας, - στη συνεδρίαση της Επιτροπής Μονίμων Αντιπροσώπων της 1ης Ιουνίου 2016, «η Ελλάδα ήρε, (ΣΣ δηλαδή απέσυρε) την επιφύλαξη για την υπογραφή της συμφωνίας», - αποδεχομένη αυτήν χωρίς καμία αντίρρηση»...

ΕΠΕΙΔΗ, δεν συμπεριελήφθη τελικά το Κείμενο Δήλωσης της Ελλάδας στη Συμφωνία αλλά μόνο η Δήλωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής – γι' αυτό άλλωστε και ο Υπουργός στο Δελτίο Τύπου της 07/06/2016 (στην ιστοσελίδα του Υπ.Α.Α. & Τ.) δεν αναφέρεται καθόλου σ' αυτό, αποσιωπώντας αιδημόνως ότι έχασε μια ακόμα μάχη στις Βρυξέλλες...

ΕΠΕΙΔΗ, έτσι εξηγείται η ¨περίεργη¨ στάση της Προέδρου της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου, να τερματίσει άρον - άρον τη συζήτηση στις 30/06/2016 για το συγκεκριμένο θέμα, με το πρωτάκουστο ¨επιχείρημα¨ ότι λόγω της Συνεδρίασης της Ολομέλειας θα πρέπει να διακοπεί η συζήτηση...

ΕΠΕΙΔΗ στην ίδια Επιτροπή, ο Υπουργός Α.Α. & Τ. δεν τόλμησε να παραδεχθεί ότι είναι αυτός που μαζί με τον Υπουργό Οικονομίας, άναψαν το πράσινο φώς στην Κομισιόν να προχωρήσει η Συμφωνία με τη Ν. Αφρική χωρίς να διατυπώσουν – ούτε για τα προσχήματα – την παραμικρή διαφωνία...

ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο Υπουργός:

1. Γιατί δεν ανακοινώνει επισήμως την αποδοχή και υπογραφή της Συμφωνίας ΕΕ – Ν. Αφρικής και πότε επιτέλους θα καταθέσει στη Βουλή – όπως επίμονα έχω ζητήσει και όπως υποχρεούται:
* όλα τα έγγραφα των ετών 2013, 2014, 2015 και 2016 που αφορούν στην υπόθεση αυτής της συμφωνίας.
* την επιστολή των δύο Γενικών Γραμματέων (Υπ.ΑΑΤ και Οικονομίας) προς την Κομισιόν για το ίδιο θέμα την οποία επικαλέστηκε και – βέβαια – την επιστολή της Κομισιόν η οποία προφανώς προηγήθηκε και στην οποία υποχρεώθηκαν να απαντήσουν οι Γραμματείς.

2. Αν και πότε – για να λάμψει η αλήθεια – θα καταθέσει στο Κοινοβούλιο το έγγραφο που με ΕΛΛΗΝΙΚΗ υπογραφή θα ¨αποδεικνύει¨, υποτίθεται, τον ψευδή ισχυρισμό ότι επί της προηγούμενης Κυβέρνησης μονογράφηκε αυτή η συμφωνία. 3. Πότε σκοπεύουν να φέρουν στη Βουλή για επικύρωση τη συμφωνία – και το αργότερο, βέβαια, μέχρι την 1η Οκτωβρίου 2016 - όπως ζητάει ο Σύνδεσμος Ελλήνων Βιομηχάνων Γαλακτοκομικών Προϊόντων και όπως, κυρίως, απαιτούν οι παραγωγοί μας, για να πληροφορηθούν επιτέλους, τί μέλλει γενέσθαι, και ποιοι και πώς υπερασπίζονται τον ιδρώτα τους, το εισόδημα και την επιβίωσή τους.
Read More »
ΕΡΩΤΗΣΗ ΓΙΟΓΙΑΚΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΦΕΤΑΣ ΣΤΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑ Ε.Ε. - Ν. ΑΦΡΙΚΗΣ ΕΡΩΤΗΣΗ ΓΙΟΓΙΑΚΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΦΕΤΑΣ ΣΤΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑ Ε.Ε. - Ν. ΑΦΡΙΚΗΣ Reviewed by thespro.gr on Παρασκευή, Ιουλίου 29, 2016 Rating: 5

ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ: ΕΠΑΝΑΣΥΝΔΕΣΗ ΦΙΛΩΝ 50 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Παρασκευή, Ιουλίου 29, 2016


Το facebook ως μέσο κοινωνικής δικτύωσης έδωσε την δυνατότητα της επανασύνδεσης μετά από 50 και πλέον χρόνια, των παλιών φίλων και συμμαθητών από το Δημοτικό Σχολείο Ηγουμενίτσας, Τάσου Βασιάδη και Τάκη Χονδρογιάννη.

Παρά το γεγονός ότι όλα αυτά τα χρόνια, οι δύο φίλοι ακολούθησαν συναφείς διαδρομές, γιατρός ο ένας, φαρμακοποιός ο άλλος, με κοινούς φίλους και συνεργάτες και με παράλληλες παρουσίες στούς ίδιους τόπους, δεν δόθηκε η αφορμή της επαναγνωριμίας και επανασύνδεσης τους,

Αυτή η ευκαιρία δόθηκε τυχαία μετά από ερέθισμα που προέκυψε στο διαδίκτυο.

Ως αφιέρωμα αυτής της επανασύνδεσης αναρτώνται οι συγκεκριμένες φωτογραφίες εποχής με επίκεντρο το περίφημο ποδήλατο του Τάκη, με το οποίο τόσο ο ίδιος όσο και φίλοι του έκαναν τις βόλτες τους στην παραλία της Ηγουμενίτσας του 1963.

Οι φωτογραφίες τραβήχτηκαν με την παιδική φωτογραφική μηχανή τύπου sabina του Τάσου Βασιάδη, που είχε αγοραστεί με το ποσό των 40 δραχμών, που ήταν τα έσοδα από τα κάλαντα των Χριστουγέννων της χρονιάς, αλλά και από τον κοινό φίλο και συμμαθητή Σωτήρη Γεωργούλη και τον Τάκη Χονδρογιάννη.
 
Αναστάσιος Βασιάδης
Read More »
ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ: ΕΠΑΝΑΣΥΝΔΕΣΗ ΦΙΛΩΝ 50 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ: ΕΠΑΝΑΣΥΝΔΕΣΗ ΦΙΛΩΝ 50 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ Reviewed by thespro.gr on Παρασκευή, Ιουλίου 29, 2016 Rating: 5

Συνελήφθη 32χρονος για κλοπή μοτοποδηλάτου

Παρασκευή, Ιουλίου 29, 2016


Συνελήφθη, προχθές (26-07-2016) το μεσημέρι στα Ιωάννινα, στο πλαίσιο της αυτόφωρης διαδικασίας, από αστυνομικούς της Ειδικής Ομάδας Αστυνόμευσης της Διεύθυνσης Αστυνομίας Ιωαννίνων, ένας 32χρονος ημεδαπός, σε βάρος του οποίου σχηματίσθηκε δικογραφία για κλοπή τροχοφόρου.

Ειδικότερα, οι αστυνομικοί εντόπισαν τον 32χρονο να κατέχει δίκυκλο μοτοποδήλατο, το οποίο όπως προέκυψε από την αστυνομική έρευνα, είχε κλαπεί την προηγούμενη ημέρα από την πόλη των Ιωαννίνων.

Το δίκυκλο μοτοποδήλατο κατασχέθηκε και αποδόθηκε στον ιδιοκτήτη.

Ο συλληφθείς, με τη σε βάρος του σχηματισθείσα δικογραφία, θα οδηγηθεί στον κ. Εισαγγελέα Πρωτοδικών Ιωαννίνων, ενώ την προανάκριση ενεργεί η Υποδιεύθυνση Ασφάλειας Ιωαννίνων.

Read More »
Συνελήφθη 32χρονος για κλοπή μοτοποδηλάτου Συνελήφθη 32χρονος για κλοπή μοτοποδηλάτου Reviewed by thespro.gr on Παρασκευή, Ιουλίου 29, 2016 Rating: 5

Συνεδριάζει τη Δευτέρα το Δημοτικό Συμβούλιο Ηγουμενίτσας

Παρασκευή, Ιουλίου 29, 2016


Καλείστε σε συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ηγουμενίτσας που θα γίνει στις 1 Αυγούστου 2016 ημέρα Δευτέρα και ώρα 19:30΄ στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δημαρχιακού Μεγάρου (οδός Σουλίου αρ.3) για συζήτηση και λήψη αποφάσεων στα παρακάτω θέματα:

ΘΕΜΑ 1ο
Ενημέρωση για την κατάσταση των εσόδων και εξόδων του Δήμου για το Β’ τρίμηνο 2016 (άρθρο 72 παρ.1 εδ. β του Ν.3852/2010).
-Εισηγήτρια: Δηλαβέρη Ρεγγίνα - Αντιδήμαρχος.

ΘΕΜΑ 2ο
Αναμόρφωση προϋπολογισμού Δήμου Ηγουμενίτσας Οικον. Έτους 2016.
-Εισηγήτρια: Δηλαβέρη Ρεγγίνα - Αντιδήμαρχος.

ΘΕΜΑ 3ο
Εισήγηση Οικονομικής Επιτροπής για έγκριση Κανονισμού λειτουργίας και διαχείρισης του Κοινωνικού Παντοπωλείου Δήμου Ηγουμενίτσας.
-Εισηγήτρια: Δηλαβέρη Ρεγγίνα - Αντιδήμαρχος.

ΘΕΜΑ 4ο
Ανάληψη υποχρέωσης καταβολής οφειλών προς Ελληνικό Δημόσιο, ασφαλιστικά ταμεία, εργαζομένους και προς τρίτους του πρώην ΝΠΙΔ «ΚΕΔΗ» που τελεί υπό καθεστώς εκκαθάρισης.
-Εισηγήτρια: Δηλαβέρη Ρεγγίνα - Αντιδήμαρχος.

ΘΕΜΑ 5ο
Μίσθωση μετά από διαγωνισμό ενός καταστήματος υγειονομικού ενδιαφέροντος στην πλατεία Νέας Σελεύκειας.
-Εισηγήτρια: Δηλαβέρη Ρεγγίνα - Αντιδήμαρχος.

ΘΕΜΑ 6ο
Εισήγηση Οικονομικής Επιτροπής για απευθείας μίσθωση καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος στις εργατικές κατοικίες Νέας Σελεύκειας, εξ αιτίας του άγονου διαγωνισμού που προηγήθηκε.
-Εισηγήτρια: Δηλαβέρη Ρεγγίνα - Αντιδήμαρχος.

ΘΕΜΑ 7ο
Εισήγηση Οικονομικής Επιτροπής για απευθείας μίσθωση λειτουργίας τροχήλατης καντίνας στο Δρέπανο (πόστο 1) εξ αιτίας του άγονου διαγωνισμού που προηγήθηκε.
-Εισηγήτρια: Δηλαβέρη Ρεγγίνα - Αντιδήμαρχος.

ΘΕΜΑ 8ο
Διάθεση πίστωσης για υλοποίηση της εκδήλωσης “Γιορτή λαδιού” στην T.K. Πέρδικας.
-Εισηγήτρια: Δηλαβέρη Ρεγγίνα - Αντιδήμαρχος.

ΘΕΜΑ 9ο
Έκφραση γνώμης για ένταξη περιοχών στο δίκτυο «NATURA 2000».
-Εισηγητής: Δήμαρχος.

ΘΕΜΑ 10ο
Εισήγηση της Ε.Π.Ζ, σχετικά με τον Κανονισμό Λειτουργίας του Διαδημοτικού Καταφυγίου Περίθαλψης Αδέσποτων Ζώων Δήμων Ηγουμενίτσας – Σουλίου – Φιλιατών.
-Εισηγητής: Σωτήριος Μήτσης - Αντιδήμαρχος.

ΘΕΜΑ 11ο
Εισήγηση της Ε.Π.Ζ, σχετικά με την εκμίσθωση μετά από δημοπρασία έκτασης εμβαδού 8.179,10τμ, που αποτελεί μέρος του με αριθμό 1575 τεμαχίου στη θέση «Λούτσα» Αγροκτήματος Πέρδικας Διανομής έτους 1956 Αναμόρφωσης έτους 1972 στην Τ.Κ. Πέρδικας του Δήμου Ηγουμενίτσας για πρόχειρες σταβλικές εγκαταστάσεις.
-Εισηγητής: Σωτήριος Μήτσης - Αντιδήμαρχος.

ΘΕΜΑ 12ο
Εισήγηση της Ε.Π.Ζ, σχετικά με την εκμίσθωση μετά από δημοπρασία έκτασης εμβαδού 6.991,03τμ, που αποτελεί μέρος του με αριθμό 1257 τεμαχίου Αγροκτήματος Συβότων Διανομής έτους 1958 στην Τ.Κ. Συβότων του Δήμου Ηγουμενίτσας.
-Εισηγητής: Σωτήριος Μήτσης - Αντιδήμαρχος.

ΘΕΜΑ 13ο
Εισήγηση της Ε.Π.Ζ, για την μη εκμίσθωση έκτασης εμβαδού Ε= 5.951,91τμ που αποτελεί μέρος του με αριθμό 395 τεμαχίου Αγροκτήματος Συκοχώρι – Καρτέρι Διανομής έτους 1957 της Τ.Κ. Καρτερίου του Δήμου Ηγουμενίτσας για σταβλικές εγκαταστάσεις.
-Εισηγητής: Σωτήριος Μήτσης - Αντιδήμαρχος.

ΘΕΜΑ 14ο
Έκφραση γνώμης για την ανανέωση απόφασης έγκρισης Περιβαλλοντικών όρων (ΑΕΠΟ) που αφορά στην εκμετάλλευση λατομείου σχιστολιθικών πλακών στη θέση «Καμίνια» της Τ.Κ. Γεροπλατάνου ΔΕ Παραποτάμου του Δήμου Ηγουμενίτσας, με φορέα πραγματοποίησης και λειτουργίας του έργου την εταιρεία «Ε. & Τ. ΔΗΜΟΣ Ε.Ε.»
-Εισηγητής: Γκίκας Μιχαήλ - Αντιδήμαρχος.

ΘΕΜΑ 15ο
Έγκριση Πρωτοκόλλου Προσωρινής Παραλαβής του έργου «Ανάπλαση πεζοδρόμων και κλιμάκων στο κέντρο της πόλης της Ηγουμενίτσας» του Δήμου Ηγουμενίτσας.
-Εισηγητής: Γκίκας Μιχαήλ - Αντιδήμαρχος.

ΘΕΜΑ 16ο
Καθορισμός διαδικασίας ανάθεσης μελέτης με τίτλο: “Εκπόνηση Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) Δήμου Ηγουμενίτσας” του Δήμου Ηγουμενίτσας.
-Εισηγητής: Γκίκας Μιχαήλ - Αντιδήμαρχος.

ΘΕΜΑ 17ο
Καθορισμός διαδικασίας ανάθεσης μελέτης με τίτλο: “Εκπόνηση Σχεδίου Δράσης για τη Βιώσιμη Ενέργεια (ΣΔΒΕ) Δήμου Ηγουμενίτσας” του Δήμου Ηγουμενίτσας.
-Εισηγητής: Γκίκας Μιχαήλ - Αντιδήμαρχος.

ΘΕΜΑ 18ο
Δημιουργία αυτοτελούς γραφείου εφαρμογής των Κανονιστικών Αποφάσεων του Δήμου Ηγουμενίτσας.
-Εισηγητής: Μήτσης Σωτήριος - Αντιδήμαρχος.

ΘΕΜΑ 19ο
Έγκριση πρόσληψης προσωπικού με πέντε (5) ημερομίσθια για τον μήνα Αύγουστο 2016, για την κάλυψη εκτάκτων και κατεπειγουσών αναγκών.
-Εισηγητής: Λώλης Ηλίας - Αντιδήμαρχος.

ΘΕΜΑ 20ο
Υποβολή πρότασης, ως εταίρος, στα πλαίσια του προγράμματος Διασυνοριακής Συνεργασίας «Interreg IPA II, “Greece –Albania 2014-2020”», -Άξονας Προτεραιότητας: 1.Προστασία του Περιβάλλοντος, Βιώσιμες Μεταφορές και Δημόσιες Υποδομές. -Ειδικός Στόχος: 1.1. Ενίσχυση των Διασυνοριακών Υποδομών στις Μεταφορές, τα Ύδατα και τη Διαχείριση Αποβλήτων.
Τίτλος πρότασης: «SmArt Fleet managEment Telematics – SAFETy».
-Εισηγητής: Δήμαρχος.
Read More »
Συνεδριάζει τη Δευτέρα το Δημοτικό Συμβούλιο Ηγουμενίτσας Συνεδριάζει τη Δευτέρα το Δημοτικό Συμβούλιο Ηγουμενίτσας Reviewed by thespro.gr on Παρασκευή, Ιουλίου 29, 2016 Rating: 5

Ηγουμενίτσα: 25χρονος αλλοδαπός κρύφτηκε στα ημιαξόνια φορτηγού

Παρασκευή, Ιουλίου 29, 2016
 
 
Ένας 25χρονος αλλοδαπός συνελήφθη βραδινές ώρες χθες, στην πύλη είσοδο στο λιμένα εξωτερικού Ηγουμενίτσας από στελέχη της οικείας Λιμενικής Αρχής διότι στερούνταν ταξιδιωτικών εγγράφων. 
 
Συγκεκριμένα ο ανωτέρω εντοπίσθηκε κρυμμένος στα ημιαξόνια Φ/Γ οχήματος με επικαθήμενο με σκοπό να μεταβεί παράνομα στο εξωτερικό. 
 
Προανάκριση διενεργείται από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Ηγουμενίτσας.
Read More »
Ηγουμενίτσα: 25χρονος αλλοδαπός κρύφτηκε στα ημιαξόνια φορτηγού  Ηγουμενίτσα: 25χρονος αλλοδαπός κρύφτηκε στα ημιαξόνια φορτηγού Reviewed by thespro.gr on Παρασκευή, Ιουλίου 29, 2016 Rating: 5

Σύλληψη ημεδαπού στην Κοκκινιά Θεσπρωτίας για παραβίαση δικαστικής απόφασης

Παρασκευή, Ιουλίου 29, 2016


Συνελήφθη, προχθές (27-07-2016) το μεσημέρι στην Κοκκινιά Θεσπρωτίας, από αστυνομικούς του Αστυνομικού Τμήματος Φιλιατών, ένας 64χρονος ημεδαπός, για παραβίαση δικαστικής απόφασης που αφορά παύση λειτουργίας κτηνοτροφικής εγκατάστασης.

Read More »
Σύλληψη ημεδαπού στην Κοκκινιά Θεσπρωτίας για παραβίαση δικαστικής απόφασης Σύλληψη ημεδαπού στην Κοκκινιά Θεσπρωτίας για παραβίαση δικαστικής απόφασης Reviewed by thespro.gr on Παρασκευή, Ιουλίου 29, 2016 Rating: 5

Εξιχνιάστηκε κλοπή με τη μέθοδο της απασχόλησης, σε βάρος ηλικιωμένης

Παρασκευή, Ιουλίου 29, 2016


Εξιχνιάστηκε, από αστυνομικούς του Αστυνομικού Τμήματος Κήπων σε συνεργασία με την Υποδιεύθυνση Ασφάλειας Ιωαννίνων, κλοπή με τη μέθοδο της απασχόλησης σε βάρος ηλικιωμένης, που έλαβε χώρα, την 25-09-2015 στην Καλουτά Ζαγορίου.

Για την υπόθεση αυτή σχηματίστηκε δικογραφία σε βάρος ενός 62χρονου ημεδαπού Ρομά και ενός ακόμα συνεργού του τα στοιχεία του οποίου διερευνώνται, για διάπραξη κλοπής κατά συναυτουργία.

Ειδικότερα, το μεσημέρι της 25-09-2015 στην Καλουτά Ζαγορίου, οι δράστες προσέγγισαν 83χρονη ημεδαπή και με το πρόσχημα της πώλησης λευκών ειδών (κουβέρτες κλπ.), κατάφεραν να εισέλθουν στο σπίτι της και να της αφαιρέσουν χρηματικό ποσό.

Η δικογραφία που σχηματίστηκε θα υποβληθεί στον Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Ιωαννίνων.

Read More »
Εξιχνιάστηκε κλοπή με τη μέθοδο της απασχόλησης, σε βάρος ηλικιωμένης Εξιχνιάστηκε κλοπή με τη μέθοδο της απασχόλησης, σε βάρος ηλικιωμένης Reviewed by thespro.gr on Παρασκευή, Ιουλίου 29, 2016 Rating: 5

ΟΜΙΛΙΑ Β. ΓΙΟΓΙΑΚΑ ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΚΑΙ ΠΩΛΗΣΗ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΚΑΠΝΟΥ ΚΑΙ ΣΥΝΑΦΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ

Παρασκευή, Ιουλίου 29, 2016


Ο Βασίλης Γίογιακας είναι ο εισηγητής της Νέας Δημοκρατίας στο σχέδιο νόμου με θέμα "Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας προς την Οδηγία 2014/40/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 3ης Απριλίου 2014 για την προσέγγιση των νομοθετικών, κανονιστικών και διοικητικών διατάξεων των κρατών-μελών σχετικά με την κατασκευή, την παρουσίαση και την πώληση προϊόντων καπνού και συναφών προϊόντων". Η συζήτηση του νομοσχεδίου ξεκίνησε την Τετάρτη 27 Ιουλίου στην αρμόδια Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων της Βουλής. 
 
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της εισήγησης του βουλευτή Θεσπρωτίας:


Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Νομίζω ότι θα ήταν χρήσιμο να ξεκινήσω λέγοντας ορισμένα πράγματα για τη οδηγία που καλούμαστε να ενσωματώσουμε στη νομοθεσία μας.

Η αναθεώρηση της προηγούμενης Οδηγίας, της 2001/37, είχε ζητηθεί επανειλημμένα από το Συμβούλιο και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο γιατί στο μεταξύ είχαν προκύψει σημαντικές εξελίξεις:

· Είχαμε νέα ερευνητικά δεδομένα για τις επιπτώσεις συγκεκριμένων προϊόντων καπνού στην υγεία αλλά και περιορισμένη, σε σχέση με τους στόχους, αποτελεσματικότητα των γραπτών προειδοποιήσεων στις συσκευασίες προϊόντων καπνού.

· Είχαμε επίσης την κυκλοφορία νέων προϊόντων, όπως τα ηλεκτρονικά τσιγάρα που, όπως βλέπουμε και στη χώρα μας, κερδίζουν την προτίμηση ολοένα και περισσότερων καταναλωτών.

· Και επίσης, τα τελευταία χρόνια, αυξήθηκαν οι αποκλίσεις μεταξύ των διαφόρων εθνικών ρυθμίσεων σχετικά με τον έλεγχο του καπνίσματος και την εφαρμογή της σύμβασης-πλαισίου της Παγκόσμιας Οργάνωσης Υγείας (ΠΟΥ) που ισχύει από τον Φεβρουάριο του 2005. Την οποία έχουν υπογράψει όλα τα κράτη – μέλη της Ε.Ε. και είναι νομικά δεσμευτική.

Πίσω και πέρα από τα προηγούμενα, υπάρχει μια γενικά αποδεκτή, βασική αιτία με την οποία όλοι συμφωνούμε:

Και δεν είναι άλλη από τις εξαιρετικά βλαβερές επιπτώσεις του καπνίσματος στην ανθρώπινη υγεία.

Και εγώ ως καρδιολόγος, και οι άλλοι εκλεκτοί συνάδελφοι που είναι εδώ μπορούν να το βεβαιώσουν με δεκάδες ή εκατοντάδες περιπτώσεις από την επαγγελματική τους εμπειρία.

Αλλά και η μεγάλη εικόνα είναι ανησυχητική, και θα μείνω μόνο στα σχετικά πρόσφατα στοιχεία έκθεσης του Ειδικού Ευρωβαρόμετρου με θέμα τις «στάσεις των Ευρωπαίων πολιτών απέναντι στον Καπνό».

· Το κάπνισμα ευθύνεται για περίπου 700.000 πρόωρους θανάτους στην Ε.Ε.

· 7 στους 10 καπνιστές ξεκινούν πριν κλείσουν τα 18 και περισσότεροι από 9 στους 10 πριν συμπληρώσουν τα 25.

· Τα δημόσια συστήματα υγείας επιβαρύνονται με 25 δισεκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο, με το κόστος αυτό να αυξάνεται κατά περίπου 2% κάθε έτος.

· Η απώλεια της παραγωγικότητας λόγω του καπνίσματος αποτιμάται σε 8 δισεκατομμύρια ευρώ το χρόνο και αυξάνεται επίσης με ετήσιο ρυθμό 2%.

Έχοντας απέναντί μας την πραγματικότητα με αριθμούς, είναι σίγουρα θετικό ότι η Ε.Ε. περιμένει από την αναθεώρηση της Οδηγίας συγκεκριμένα αποτελέσματα:

· Να μειωθεί η κατανάλωση του καπνού κατά 2% μέσα σε 5 χρόνια, δηλαδή να έχουμε γύρω στα 2,5 εκατομμύρια λιγότερους καπνιστές σε όλη την Ε.Ε..

· Και επειδή το κάπνισμα θα μειωθεί, εκτιμάται ότι η μειωθούν και οι δαπάνες για την υγειονομική περίθαλψη κατά 506 εκατ. ευρώ το χρόνο.

Αυτά σε ό,τι αφορά τους ποσοτικούς στόχους.

Ποιοτικά μιλώντας, είναι ξεκάθαρο ότι η νέα οδηγία θέλει να αποτρέψει, να αποθαρρύνει με πολλούς διαφορετικούς τρόπους από την κατανάλωση καπνού:

από τις φωτογραφικές προειδοποιήσεις υγείας και την κατάργηση πρόσθετων που κάνουν το κάπνισμα πιο ευχάριστο, μέχρι την κατάργηση των μικρών – άρα και πιο οικονομικών πακέτων και τη διαγραφή φράσεων όπως light, medium κτλ που υπονοούν μειωμένες βλαπτικές επιδράσεις.

Επίσης επιδιώκεται όλη η πληροφόρηση γύρω από τα προϊόντα καπνού και τα συναφή προϊόντα να γίνει ακόμα πιο υπεύθυνη, πιο διαφανής και πολύ πιο ακριβής.

Το σκεπτικό είναι ότι ο καλύτερα ενημερωμένος καταναλωτής μπορέσει να πάρει καλύτερες αποφάσεις.

Το αν οι στόχοι αυτοί επιτευχθούν, είναι κάτι που δεν μπορούμε να προεξοφλήσουμε, είναι αντικείμενο μελλοντικών ερευνών.

Υπάρχει και ένας ακόμα στόχος που επικαλείται η Οδηγία και αφορά τις επιχειρήσεις, τους κατασκευαστές και εισαγωγείς:

να γίνουν ξεκάθαροι και κοινοί οι κανόνες του παιχνιδιού άρα να υπάρξει ισότιμος ανταγωνισμός στο πλαίσιο της εσωτερικής αγοράς.

Μίλησα και στην αρχή για τις αποκλίσεις που έχουν παρατηρηθεί μεταξύ των ρυθμιστικών πλαισίων ανά χώρα για τα προϊόντα καπνού και τα συναφή προϊόντα.

Οι νέες αγορές που δημιουργούν τα ηλεκτρονικά τσιγάρα και τα νέα προϊόντα καπνού πιθανότατα θα μεγάλωναν τις αποκλίσεις αυτές.

Σημειώνεται βέβαια ότι οι νέοι κανόνες του παιχνιδιού θα λαμβάνουν υπόψη τις συγκεκριμένες ανάγκες των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων.

Και εδώ, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, προκύπτει ένα ερώτημα.

Εάν η βελτίωση του επιπέδου της δημόσιας υγείας και η καλύτερη λειτουργία του ανταγωνισμού στην αγορά της Ε.Ε. γίνεται με τρόπο ώστε να μην προσθέτει υπερβολικά εμπόδια στην άσκηση της επιχειρηματικής δραστηριότητας, και κυρίως της μικρομεσαίας.

Το ερώτημα αυτό αφορά κυρίως τη διάθεση στην αγορά των λεγόμενων νέων προϊόντων καπνού και των ηλεκτρονικών τσιγάρων.




Στο κείμενο της Οδηγίας τα νέα προϊόντα καπνού ορίζονται δια του αποκλεισμού. Λέει, δηλαδή, το κείμενο τι δεν μπορεί να είναι:

δεν μπορεί να είναι τσιγάρο, δεν μπορεί να είναι χύμα καπνός για οποιαδήποτε χρήση, δεν μπορεί να είναι πούρο ή πουράκι.

Ο Σύνδεσμος Ελληνικών Καπνοβιομηχανιών μάς ενημέρωσε ότι πρόκειται για προϊόντα που πράγματι δεν μπορούν να προσδιοριστούν ακόμα με ακρίβεια.

Πολλά από αυτά βρίσκονται άλλωστε στη φάση της Έρευνας και Ανάπτυξης.

Παρ' όλα αυτά, αναζητώντας κανείς σχετικές πληροφορίες μπορεί να έχει μια ενδεικτική αλλά σαφή εικόνα του τι μπορεί να είναι τα νέα προϊόντα καπνού.

Περιλαμβάνουν προϊόντα που έχουν ως συστατικό τον καπνό και ενίοτε καπνίζονται.

Μπορεί να έχουν μορφή που θυμίζει αυτή των τυπικών τσιγάρων, αλλά ξεχωρίζουν από αυτά λόγω μικρότερου μεγέθους και περιορισμένης περιεκτικότητας σε καπνό.

Η διαφορά με τα παραδοσιακά καπνικά προϊόντα είναι ότι δε γίνεται καύση η οποία έχει βλαπτικά αποτελέσματα λόγω των χιλιάδων χημικών ενώσεων που εκλύονται.

Γίνεται ελεγχομένη θέρμανση μέσω μιας ηλεκτρικής μικροσυσκευής, με αποτέλεσμα την έκλυση πολύ λιγότερων χημικών ενώσεων.

Αντιλαμβάνεται κανείς ότι, από τη στιγμή και μόνο που τα νέα αυτά προϊόντα έχουν βάση τον καπνό, δεν μπορούν να θεωρηθούν εκ ακίνδυνα.

Και όσο και εάν οι έρευνες για τις επιδράσεις των νέων προϊόντων καπνού στην υγεία βρίσκονται σε εξέλιξη και δεν υπάρχουν οριστικά συμπεράσματα, δεν είμαστε σε θέση να πούμε με ασφάλεια εάν και κατά πόσο έχουν μειωμένη βλαπτική επίδραση στην υγεία.

Το συμπέρασμα, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, είναι ότι ο νομοθέτης σωστά αντιμετωπίζει τα προϊόντα με επιφύλαξη.

Είναι προϊόντα τις προδιαγραφές των οποίων δε γνωρίζουμε, που δεν έχουν κυκλοφορήσει στην ελληνική αγορά και πιθανότατα ενέχουν σοβαρές επιπτώσεις στην ανθρώπινη υγεία, έστω και μειωμένες.

Όμως η λογική αυτή επιφύλαξη δε σημαίνει απαραίτητα και υπερβολική ρύθμιση.

Η δημόσια υγεία μπορεί να προστατεύεται με επάρκεια χωρίς να προστίθενται αχρείαστα διοικητικά βάρη σε επιχειρήσεις, επηρεάζοντας όλη την εφοδιαστική αλυσίδα της αγοράς καπνού, από τους παραγωγούς μέχρι τους λιανοπωλητές.

Με αυτό αναφέρομαι στις διοικητικές διαδικασίες του άρθρου 17 που αφορά τη διάθεση στην αγορά των νέων καπνικών προϊόντων.

Πολύ συνοπτικά θέλω να σημειώσω ορισμένα πράγματα για τη διαδικασία αδειοδότησης των νέων καπνικών προϊόντων:

· στη σχετική Οδηγία υπάρχει μια υποχρεωτική και σαφής διαδικασία κοινοποίησης των νέων προϊόντων καπνού στην αρμόδια κρατική Αρχή, καθώς και μια σύντομη αναφορά στη δυνατότητα, το τονίζω, των κρατικών Αρχών να θεσπίσουν μια διαδικασία αδειοδότησης.

· ο έλληνας νομοθέτης επιλέγει να κάνει αυτή την προαιρετική διαδικασία αδειοδότησης, υποχρεωτική, η οποία μάλιστα καταλήγει στην έκδοση Υπουργικής Απόφασης για κάθε νέο προϊόν καπνού.

Το ερώτημα, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, είναι γιατί τα νέα προϊόντα καπνού πρέπει να υπόκεινται ανεξαιρέτως σε εναλλακτικό καθεστώς αδειοδότησης σε σχέση με τα θεωρητικά πιο επικίνδυνα παραδοσιακά καπνικά προϊόντα;

Εμείς θεωρούμε ότι η αδειοδότηση είτε πρέπει να διατηρήσει τον προαιρετικό χαρακτήρα της Οδηγίας, είτε να περιοριστεί μόνο σε νέα προϊόντα καπνού που θα ισχυρίζονται μειωμένη βλάβη στην υγεία.

Μπορεί ακόμη να προβλεφθεί η δυνατότητα προσωρινής απαγόρευσης νέων προϊόντων καπνού που έχουν διατεθεί στην αγορά, όπως προβλέπεται για τα ηλεκτρονικά τσιγάρα .

Και, έρχομαι, για να κλείσω, στη διάθεση των ηλεκτρονικών τσιγάρων που αποτέλεσε και αυτό επίμαχο θέμα κατά τη δημόσια διαβούλευση του νομοσχεδίου.

Οι νέοι κανόνες αφορούν τα ηλεκτρονικά τσιγάρα που περιέχουν νικοτίνη, όχι τα φαρμακευτικά ηλεκτρονικά τσιγάρα, όπως καθορίζεται στην Οδηγία 2001/83 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, ούτε στα ιατροτεχνολογικά προϊόντα της Οδηγίας 93/42 της Ευρωπαϊκής Οικονομικής Κοινότητας.

Και οι δύο έχουν ενσωματωθεί από χρόνια στην ελληνική νομοθεσία με κοινές υπουργικές αποφάσεις.

Θεωρούμε επί της αρχής σωστό το ότι επιφυλάσσεται διαφορετικό νομικό καθεστώς διάθεσης στην αγορά, λιγότερο αυστηρό, σε σχέση, και με τα τυπικά προϊόντα καπνού και με τα νέα καπνικά προϊόντα.

Και αυτό έχει να κάνει με τα διαφορετικά αντικειμενικά χαρακτηριστικά των ηλεκτρονικών τσιγάρων.

Αν και αναγνωρίζονται οι σημαντικά μειωμένες επιπτώσεις του ηλεκτρονικού τσιγάρου στη υγεία, η επιστημονική έρευνα δεν έχει αποφανθεί τελεσίδικα και οριστικά για το εύρος των κινδύνων από το λεγόμενο «άτμισμα».

Τα συμπεράσματα που έχουμε υπόψη μας είναι σε ένα βαθμό αντικρουόμενα.

Ένα από αυτά σχετίζεται με το εάν η χρήση ηλεκτρονικού τσιγάρου είναι προθάλαμος του καπνίσματος ή πύλη εξόδου και απεξάρτησης από αυτό.

Επικαλούμενος αυτή την αβεβαιότητα, ο νομοθέτης λαμβάνει περιοριστικά μέτρα.

Τα μέτρα αυτά έχουν να κάνουν με απαγορεύσεις στην εμπορική επικοινωνία του ηλεκτρονικού τσιγάρου, που είναι αντίστοιχες με εκείνες που έχουν επιβληθεί στα παραδοσιακά προϊόντα καπνού.

Συμφωνούμε με το σκεπτικό ότι πρέπει να λαμβάνονται μέτρα προστασίας όταν είναι άγνωστο εάν και ποιοι είναι οι κίνδυνοι και προτού αποδειχθεί πλήρως ότι οι κίνδυνοι αυτοί πράγματι θα επέλθουν και θα είναι σοβαροί.

Και σε αυτή την περίπτωση, όπως και στα νέα προϊόντα καπνού, θεωρούμε ότι τα μέτρα πρέπει να είναι μεν αυστηρά, χωρίς όμως να επιφέρουν δυσανάλογο κόστος στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην κατασκευή και στην εμπορία ηλεκτρονικών τσιγάρων.

Ανάλογος είναι ο προβληματισμός μας σε σχέση με την απαγόρευση της χρήσης ηλεκτρονικού τσιγάρου σε δημόσιους χώρους, όπου δηλαδή απαγορεύεται και το κάπνισμα.

Και εδώ υιοθετείται η άποψη ότι, ο ρόλος του ηλεκτρονικού τσιγάρου είναι αβέβαιος, άρα είναι επίσης αβέβαιο εάν το άτμισμα στους δημόσιους χώρους ενθαρρύνει το κάπνισμα ή όχι.

Και έτσι επιλέγεται η πλήρης απαγόρευση, η οποία όμως δε συνάδει ούτε με το πνεύμα, ούτε με το γράμμα της Οδηγίας για το ηλεκτρονικό τσιγάρο.

Από την άλλη, η κοινή εμπειρία των χρηστών ηλεκτρονικού τσιγάρου λέει ότι το άτμισμα είναι πύλη εξόδου από το κάπνισμα ενώ τα πιο πρόσφατα επιστημονικά δεδομένα δείχνουν ότι δεν υπάρχει παθητικό άτμισμα, με την έννοια ότι δε βλάπτεται η υγεία τρίτων από την έκθεσή τους στον ατμό του ηλεκτρονικού τσιγάρου.

Να σημειώσω εδώ ότι το άτμισμα σε δημόσιους χώρους έχει επιτραπεί σε διάφορες χώρες της Ευρώπης, όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γαλλία, η Ιταλία, η Ισπανία.

Και μάλιστα σε χώρες στις οποίες η απαγόρευση του καπνίσματος σε κλειστούς δημόσιους χώρους εφαρμόζεται, σε αντίθεση με τη χώρα μας.

Αν λοιπόν θέλετε, κύριε Υπουργέ, να κάνετε κάτι ουσιαστικό για την προστασία της δημόσιας υγείας, ας εφαρμόσετε άμεσα την αντικαπνιστική νομοθεσία.

Κλείνοντας, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, θεωρούμε την ενσωμάτωση της Οδηγίας ένα σημαντικό βήμα στον αγώνα κατά του καπνίσματος, στη βελτίωση της δημόσιας υγείας και στη μείωση της δαπάνης υγειονομικής περίθαλψης για τις παθήσεις που σχετίζονται με το κάπνισμα.

Από την άλλη, θεωρούμε ότι η προστασία του δημοσίου συμφέροντος πρέπει να αφήνει χώρο στην ευθύνη του ατόμου να παίρνει τεκμηριωμένες αποφάσεις σε σχέση με την υγεία του.

Και να μη δυσχεραίνει υπέρμετρα την επιχειρηματική δραστηριότητα.

Είμαστε λοιπόν κατ' αρχάς θετικοί, με τον όποιο προβληματισμό μας να περιορίζεται στα συγκεκριμένα σημεία που σάς ανέφερα και που θα έχουμε την ευκαιρία να συζητήσουμε και τις επόμενες μέρες, έχοντας ακούσει και τις απόψεις των φορέων.

Read More »
ΟΜΙΛΙΑ Β. ΓΙΟΓΙΑΚΑ ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΚΑΙ ΠΩΛΗΣΗ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΚΑΠΝΟΥ ΚΑΙ ΣΥΝΑΦΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΟΜΙΛΙΑ Β. ΓΙΟΓΙΑΚΑ ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΚΑΙ ΠΩΛΗΣΗ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΚΑΠΝΟΥ ΚΑΙ ΣΥΝΑΦΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ Reviewed by thespro.gr on Παρασκευή, Ιουλίου 29, 2016 Rating: 5

Διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος, το πρωί της Παρασκευής, σε Γκρίκα και Ψάκκα

Παρασκευή, Ιουλίου 29, 2016


H ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε. καταβάλλει διαρκείς προσπάθειες για τη μεγαλύτερη δυνατή αξιοπιστία των δικτύων και εγκαταστάσεων διανομής ηλεκτρικής ενέργειας, καθώς και για τη βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης ενέργειας.

Για το λόγο αυτό προγραμματίζει και υλοποιεί καθημερινά έργα συντήρησης, ενίσχυσης ή αναβάθμισης δικτύων, τα οποία απαιτούν προσωρινές διακοπές της ηλεκτροδότησης.

Προκειμένου να προγραμματίσετε τις εργασίες σας και να ελαχιστοποιηθεί η όχλησή σας, στον ακόλουθο πίνακα, μπορείτε να ενημερωθείτε για τις περιοχές και τις ώρες προγραμματισμένων διακοπών ηλεκτροδότησης. 
 
 

Ενώ καταβάλλεται κάθε προσπάθεια για τη συντομότερη επανηλεκτροδότηση, εντούτοις, επιβάλλεται μεγάλη προσοχή, θεωρώντας ότι σε όλη την προγραμματισμένη διάρκεια διακοπής, οι αγωγοί είναι υπό τάση!
Read More »
Διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος, το πρωί της Παρασκευής, σε Γκρίκα και Ψάκκα Διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος, το πρωί της Παρασκευής, σε Γκρίκα και Ψάκκα Reviewed by thespro.gr on Παρασκευή, Ιουλίου 29, 2016 Rating: 5

Σελίδες

Από το Blogger.