Μειώνεται το κόστος των διοδίων της Τύριας λόγω αναλογικής χρέωσης
thespro.gr
Τετάρτη, Ιουνίου 22, 2016
Οφέλη για όσους κινούνται από και προς Θεσπρωτία αναμένεται να φέρει η λειτουργία των διοδίων στο Δροσοχώρι, καθώς θα μειωθεί το αντίτιμο που καταβάλλουν στον σταθμό της Τύριας. Αυτό διευκρίνισε στην εφημερίδα «Ηπειρώτικος Αγών» το μέλος της ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε., πολιτικός μηχανικός Ιωάννης Ιωακειμίδης, με αφορμή τη συζήτηση που γίνεται για το κόστος που θα επωμιστούν οι οδηγοί με τη λειτουργία των νέων σταθμών διοδίων, επισημαίνοντας πως οι νέοι σταθμοί θα οδηγήσουν σε ένα αναλογικότερο σύστημα και θα υπάρχουν αλλαγές στην σημερινή τιμολογιακή πολιτική.
«Είναι λανθασμένη η εντύπωση πως για τη διέλευση από κάθε σταθμό διοδίων οι οδηγοί θα πρέπει να καταβάλουν το ποσό των 2,40 ευρώ. Όταν τεθούν σε λειτουργία τα διόδια στο Δροσοχώρι, το κόστος των οποίων εκτιμώ πως θα είναι λίγο μεγαλύτερο του 1 ευρώ, θα μειωθεί η τιμή των διοδίων στην Τύρια, γιατί θα υπάρχει πιο αναλογική χρέωση», ανέφερε, χωρίς, ωστόσο, να είναι σε θέση να προσδιορίσει το ακριβές αντίτιμο, καθώς η τιμολογιακή πολιτική καθορίζεται με υπουργική απόφαση.Το σενάριο της λειτουργίας του σταθμού διοδίων στο Δροσοχώρι χωρίς την εφαρμογή αρχικά αναλογικών διοδίων, δεν πρέπει να αποκλειστεί, καθώς σε διαφορετική περίπτωση θα προκύψει μεγάλη καθυστέρηση.
Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης σε πρόσφατη συνέντευξή του στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, μέσα στο 2017 «θα έχουμε τις μελέτες», «για να υλοποιήσουμε σε εύλογο χρονικό διάστημα μετά την ολοκλήρωση των έργων το αναλογικό σύστημα χρέωσης».Σε συνεδρίασή του το διοικητικό συμβούλιο της ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. την προηγούμενη εβδομάδα, αποφασίστηκε να ζητηθεί χρηματοδότηση από το υπουργείο Υποδομών για την κατασκευή τεσσάρων νέων σταθμών διοδίων, δύο στον κεντρικό άξονα και δύο στους καθέτους. Πλην του σταθμού διοδίων στο Δροσοχώρι, χρηματοδότηση θα ζητηθεί για τη λειτουργία νέων στη Μέστη, στα όρια Έβρου-Ροδόπης στον κύριο άξονα, και σε Ευζώνους και Ιεροπηγή στους κάθετους άξονες της Εγνατίας.
Το πότε αυτό θα μπορέσει να συμβεί, είναι κάτι που πρωτίστως εξαρτάται από τη χρηματοδότηση. Θεωρητικά, από αρχές του νέου χρόνου είναι εφικτό να λειτουργήσουν τα διόδια στο Δροσοχώρι, καθώς υπάρχει κάποια υποδομή, ωστόσο υπολείπεται ο ηλεκτρομηχανολογικός εξοπλισμός και κάποιες άλλες εργασίες.
Για τους υπόλοιπους σταθμούς διοδίων, στην καλύτερη των περιπτώσεων μπορούν να λειτουργήσουν μετά από τον Απρίλιο.Διευκρινίσεις έδωσε το μέλος της ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε., πολιτικός μηχανικός Ιωάννης Ιωακειμίδης, και για τον τρόπο που θα λειτουργήσει η αναλογική χρέωση στους σταθμούς των διοδίων, καθώς μέχρι σήμερα υπάρχει μια ασάφεια.«Δε μιλάμε για πλευρικά διόδια, όπως τα έχουμε στο μυαλό μας στην Ιταλία και σε άλλες χώρες του εξωτερικού. Αυτό δε μπορεί να συμβεί, γιατί δεν υπάρχει η πρόβλεψη για κατασκευή σταθμών στις εισόδους και στις εξόδους. Αυτό που μελετάται, είναι να τοποθετηθούν πομποδέκτες σε εισόδους – εξόδους, όπου μέσω μιας προπληρωμένης κάρτας θα γίνεται η χρέωση», εξήγησε.
«Είναι λανθασμένη η εντύπωση πως για τη διέλευση από κάθε σταθμό διοδίων οι οδηγοί θα πρέπει να καταβάλουν το ποσό των 2,40 ευρώ. Όταν τεθούν σε λειτουργία τα διόδια στο Δροσοχώρι, το κόστος των οποίων εκτιμώ πως θα είναι λίγο μεγαλύτερο του 1 ευρώ, θα μειωθεί η τιμή των διοδίων στην Τύρια, γιατί θα υπάρχει πιο αναλογική χρέωση», ανέφερε, χωρίς, ωστόσο, να είναι σε θέση να προσδιορίσει το ακριβές αντίτιμο, καθώς η τιμολογιακή πολιτική καθορίζεται με υπουργική απόφαση.Το σενάριο της λειτουργίας του σταθμού διοδίων στο Δροσοχώρι χωρίς την εφαρμογή αρχικά αναλογικών διοδίων, δεν πρέπει να αποκλειστεί, καθώς σε διαφορετική περίπτωση θα προκύψει μεγάλη καθυστέρηση.
Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης σε πρόσφατη συνέντευξή του στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, μέσα στο 2017 «θα έχουμε τις μελέτες», «για να υλοποιήσουμε σε εύλογο χρονικό διάστημα μετά την ολοκλήρωση των έργων το αναλογικό σύστημα χρέωσης».Σε συνεδρίασή του το διοικητικό συμβούλιο της ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. την προηγούμενη εβδομάδα, αποφασίστηκε να ζητηθεί χρηματοδότηση από το υπουργείο Υποδομών για την κατασκευή τεσσάρων νέων σταθμών διοδίων, δύο στον κεντρικό άξονα και δύο στους καθέτους. Πλην του σταθμού διοδίων στο Δροσοχώρι, χρηματοδότηση θα ζητηθεί για τη λειτουργία νέων στη Μέστη, στα όρια Έβρου-Ροδόπης στον κύριο άξονα, και σε Ευζώνους και Ιεροπηγή στους κάθετους άξονες της Εγνατίας.
Το πότε αυτό θα μπορέσει να συμβεί, είναι κάτι που πρωτίστως εξαρτάται από τη χρηματοδότηση. Θεωρητικά, από αρχές του νέου χρόνου είναι εφικτό να λειτουργήσουν τα διόδια στο Δροσοχώρι, καθώς υπάρχει κάποια υποδομή, ωστόσο υπολείπεται ο ηλεκτρομηχανολογικός εξοπλισμός και κάποιες άλλες εργασίες.
Για τους υπόλοιπους σταθμούς διοδίων, στην καλύτερη των περιπτώσεων μπορούν να λειτουργήσουν μετά από τον Απρίλιο.Διευκρινίσεις έδωσε το μέλος της ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε., πολιτικός μηχανικός Ιωάννης Ιωακειμίδης, και για τον τρόπο που θα λειτουργήσει η αναλογική χρέωση στους σταθμούς των διοδίων, καθώς μέχρι σήμερα υπάρχει μια ασάφεια.«Δε μιλάμε για πλευρικά διόδια, όπως τα έχουμε στο μυαλό μας στην Ιταλία και σε άλλες χώρες του εξωτερικού. Αυτό δε μπορεί να συμβεί, γιατί δεν υπάρχει η πρόβλεψη για κατασκευή σταθμών στις εισόδους και στις εξόδους. Αυτό που μελετάται, είναι να τοποθετηθούν πομποδέκτες σε εισόδους – εξόδους, όπου μέσω μιας προπληρωμένης κάρτας θα γίνεται η χρέωση», εξήγησε.
Μειώνεται το κόστος των διοδίων της Τύριας λόγω αναλογικής χρέωσης
Reviewed by thespro.gr
on
Τετάρτη, Ιουνίου 22, 2016
Rating: