Μεταφέρεται στις 3 Μαΐου η αργία της Πρωτομαγιάς

Δευτέρα, Μαρτίου 28, 2016

 
Μεταφέρεται η αργία της Εργατικής Πρωτομαγιάς, αφού φέτος συμπίπτει με την Κυριακή του Πάσχα.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με απόφαση που υπέγραψε ο υπουργός Εργασίας Γιώργος Κατρούγκαλος, η αργία της Πρωτομαγιάς μεταφέρεται για την Τρίτη 3 Μαΐου.
Read More »
Μεταφέρεται στις 3 Μαΐου η αργία της Πρωτομαγιάς Μεταφέρεται στις 3 Μαΐου η αργία της Πρωτομαγιάς Reviewed by thespro.gr on Δευτέρα, Μαρτίου 28, 2016 Rating: 5

Ευχαριστήριο των Συλλόγων Ιχθυοκαλλιεργητών

Δευτέρα, Μαρτίου 28, 2016


Αξιότιμοι κύριοι,

Οι Σύλλογοι Ιχθυοκαλλιεργητών :

1. Σύνδεσμος Ελληνικών Θαλασσοκαλλιεργειών (Σ.Ε.Θ.)

2. Πανελλήνια Ένωση Μικρομεσαίων Ιχθυοκαλλιεργητών (ΠΑΝ.Ε.ΜΜ.Ι.)

Με την παρούσα επιστολή μας εκφράζουμε την ικανοποίηση των μελών μας προς τους:
  • Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Πάνο Σκουρλέτη,
  • Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Βαγγέλη Αποστόλου και
  • Βουλευτή Θεσπρωτίας κ. Μάριο Κάτση (για την κοινοβουλευτική του αρωγή)
γιατί ξεπερνώντας γραφειοκρατικές δυσκολίες επίλυσαν θέματα που δημιουργούσαν προβλήματα στον κλάδο της Ιχθυοκαλλιέργειας.

Η παράταση δημιουργίας των Π.Ο.Α.Υ. μέχρι τις 31/12/2017 που λύθηκε οριακά με την Π.Ν.Π. στις 30/12/2015 και οι μικρομετατοπίσεις μονάδων με την έκδοση της υπ’ αρ. 263/24823/26.2.16 απόφασης των Υπουργών, που εκκρεμούσε από το 2014, ζητήματα που δεν είχαν κανένα δημοσιονομικό κόστος, δείχνουν τον δρόμο για την ανάπτυξη γενικά, αλλά και για την ανάπτυξη της ιχθυοκαλλιέργειας στην Ελλάδα.

Αυτά θεωρούμε ότι είναι μόνο η αρχή, γιατί τα προβλήματα της ιχθυοκαλλιέργειας στην χώρα μας δεν τελείωσαν με την επίλυση των δύο ως άνω ζητημάτων. Προς επίλυση παραμένουν και άλλα που και αυτά δεν έχουν κανένα δημοσιονομικό κόστος. Πιστεύουμε δε, ότι η καλή συνεργασία και κατανόηση μεταξύ της πολιτικής ηγεσίας και των συλλόγων που εκπροσωπούν τις ιχθυοκαλλιέργειες, θα καταφέρει να επιλυθούν και αυτά.

Με εκτίμηση,

Για τον ΣΕΘ 
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
Δ. ΒΑΛΑΧΗΣ  
Για την ΠΑΝΕΜΜΙ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΣΩΤ. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
Read More »
Ευχαριστήριο των Συλλόγων Ιχθυοκαλλιεργητών Ευχαριστήριο των Συλλόγων Ιχθυοκαλλιεργητών Reviewed by thespro.gr on Δευτέρα, Μαρτίου 28, 2016 Rating: 5

Παιδικό Θέατρο: Ο Λύκος και τα 7 Κατσικάκια στην Ηγουμενίτσα

Δευτέρα, Μαρτίου 28, 2016


…για 1η φορά στην Ελλάδα σε πλήρες κείμενο & θεατρική μορφή με 9μελή θίασο


ΘΕΑΤΡΟ ΕΣΤΙΑ - ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ

ΠΕΜΠΤΗ 31 ΜΑΡΤΙΟΥ ώρες 17.15 & 19.15

ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ - ΒΙΒΛ/ΛΕΙΟ ΚΥΡΙΑΖΗ τηλ 26650 25554

Προπώληση 7€ - Ταμείο 9€ - Πληροφορίες - 6974797109

ΚΕΙΜΕΝΟ – ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ : ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΟΥΛΗΣ

Λίγα λόγια για το έργο…

Πιστό στο ραντεβού του το Μικρό Θέατρο Λάρισας έπειτα από την τεράστια επιτυχία που σημείωσε με την παράσταση Ο Λαγός & η Χελώνα….μύθοι του Αισώπου σε όλη την Ελλάδα, συνεχίζει την παράδοση που δημιούργησε από το 2009 με τις ποιοτικές παιδικές παραγωγές καθώς παρουσιάζει για 6η χρονιά στην πόλη μας και για 1η ΦΟΡΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΣΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΠΟΔΟΣΗ το φανταστικό παραμύθι που όλα τα παιδιά γνωρίζουν.

Ο ΛΥΚΟΣ ΚΑΙ ΤΑ 7 ΚΑΤΣΙΚΑΚΙΑ.

Ο εννεαμελής θίασος του Μικρού Θεάτρου Λάρισας , με τα εντυπωσιακά πάντοτε σκηνικά του, τα απίθανα κοστούμια και τις ποιοτικές μουσικές του , παρουσιάζει την παράσταση της χρονιάς.

Ο Λύκος και τα 7 Κατσικάκια , μια παιδική παράσταση που θα μείνει χαραγμένη στην μνήμη των μικρών αλλά και μεγάλων φίλων μας.

Τα 7 κατσικάκια μένουν μονά στο σπίτι καθώς η μητέρα κατσίκα πάει στην αγορά. Η μαμά συμβουλεύει τα μικρά να μην ανοίξουν σε κανέναν. Παρ όλο που τα κατσικάκια υπακούν ο λύκος βρίσκει τρόπο να τα ξεγελάσει με διάφορες μεταμφιέσεις και τεχνάσματα. Αιχμαλωτίζει τα έξι αλλά το μικρότερο καταφέρνει να κρύβεται. Όταν επιστρέφει η μαμά και αντιλαμβάνεται τι έχει συμβεί ..τότε έρχεται η ώρα που ο Λύκος θα πληρώσει για τις πράξεις του.


Παίζουν και χορεύουν οι ηθοποιοί:

ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΟΥΛΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΑ ΚΩΣΤΑΝΤΙΝΟΥ, ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΝΗΜΑ,ΦΑΝΟΥΡΗΣ ΚΟΡΡΕΣ, ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΦΑΒΙΑΝΟΥ, ΒΑΣΩ ΚΑΛΑΤΖΗ, ΕΒΕΛΙΝΑ ΠΑΓΚΡΑΤΗ, ΔΕΣΠΟΙΑΝΑ ΠΑΡΑΒΑΛΟΥ, ΘΑΝΑΣΗΣ ΜΑΡΚΟΣ
Read More »
Παιδικό Θέατρο: Ο Λύκος και τα 7 Κατσικάκια στην Ηγουμενίτσα Παιδικό Θέατρο: Ο Λύκος και τα 7 Κατσικάκια στην Ηγουμενίτσα Reviewed by thespro.gr on Δευτέρα, Μαρτίου 28, 2016 Rating: 5

Περιφέρεια Ηπείρου: Συγκέντρωση ειδών για τις ανάγκες των Κέντρων Φιλοξενίας Προσφύγων - Μεταναστών

Δευτέρα, Μαρτίου 28, 2016


Από την Περιφέρεια Ηπείρου ανακοινώνεται ότι ξεκίνησε η συλλογή των ειδών διατροφής, ιματισμού και ατομικής υγιεινής για την κάλυψη των βασικών αναγκών των προσφύγων που διαμένουν στα τέσσερα Κέντρα φιλοξενίας της Ηπείρου.

Προκειμένου η παροχή της βοήθειας να είναι ουσιαστική και αποτελεσματική καλούνται οι φορείς, σύλλογοι, ομάδες εθελοντών, εταιρείες καθώς και οι πολίτες που επιθυμούν να προσφέρουν, να λάβουν υπόψη τους τη λίστα που ακολουθεί, η οποία προέκυψε από την καταγραφή των πραγματικών αναγκών τους για την συγκεκριμένη χρονική περίοδο.

Τα προσφερόμενα είδη θα παραλαμβάνονται από τη Διεύθυνση Κοινωνικής Μέριμνας, στο κτήριο του Διοικητηρίου της Περιφέρειας Ηπείρου (γραφεία 128 και 129) καθημερινά από Δευτέρα έως Παρασκευή, από 8.00π.μ. έως 15.00μ.μ. .Τηλέφωνα επικοινωνίας 26510-87128 και 26510-87129.

ΤΡΟΦΙΜΑ:
Γάλα 1ης και 2ης βρεφικής ηλικίας

ΒΡΕΦΙΚΕΣ ΤΡΟΦΕΣ
γαλα εβαπορε

ΚΟΝΣΕΡΒΕΣ ΕΚΤΟΣ ΧΟΙΡΙΝΟΥ ( ΤΟΝΟΣ, ΨΑΡΙΑ, ΦΑΣΟΛΙΑ, ΛΑΧΑΝΙΚΑ ΚΛΠ.)
Μπισκότα
Φρυγανιές - παξιμάδια
Κριτσίνια - κρακεράκια
ΠΑΣΤΕΛΙΑ
ΞΗΡΟΙ ΚΑΡΠΟΙ - ΣΤΑΦΙΔΕΣ
ΤΣΑΪ (ΣΕ ΦΑΚΕΛΑΚΙΑ)
ΖΑΧΑΡΗ

ΑΝΑΛΩΣΙΜΑ:
ΜΑΧΑΙΡΟΠΗΡΟΥΝΑ (ΜΙΑΣ ΧΡΗΣΗΣ)
ΠΟΤΗΡΙΑ (ΠΛΑΣΤΙΚΑ)
ΠΙΑΤΑ (ΠΛΑΣΤΙΚΑ)

ΕΙΔΗ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΥ:
ΑΠΟΡΡΥΠΑΝΤΙΚΟ ΡΟΥΧΩΝ
ΛΕΚΑΝΕΣ ΠΛΑΣΤΙΚΕΣ (ΓΙΑ ΡΟΥΧΑ)
ΛΕΚΑΝΕΣ ΠΛΑΣΤΙΚΕΣ (ΓΙΑ ΜΠΑΝΙΟ)

ΕΙΔΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ:
ΞΥΡΑΦΑΚΙΑ ΜΙΑΣ ΧΡΗΣΗΣ
ΣΕΡΒΙΕΤΕΣ
ΠΑΝΕΣ ΠΑΙΔΙΚΕΣ
ΜΩΡΟΜΑΝΤΗΛΑ
ΧΑΡΤΙ ΥΓΕΙΑΣ
ΑΝΤΙΣΗΠΤΙΚΑ ΜΑΝΤΗΛΑΚΙΑ (ΜΙΚΡΕΣ ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΕΣ)
ΑΝΤΙΣΗΠΤΙΚΟ ΥΓΡΟ ΧΕΡΙΩΝ (ΜΙΚΡΕΣ ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΕΣ)
ΣΑΠΟΥΝΙΑ
ΣΑΜΠΟΥΑΝ (ΠΑΙΔΙΚΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΕΝΗΛΙΚΕΣ)
ΟΔΟΝΤΟΒΟΥΡΤΣΕΣ
ΟΔΟΝΤΟΚΡΕΜΕΣ

ΛΟΙΠΑ ΕΙΔΗ:
ΠΙΠΙΛΕΣ
ΜΠΙΜΠΕΡΟ (ΜΠΟΥΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΘΗΛΕΣ)
ΒΡΑΣΤΗΡΕΣ
ΠΟΛΥΜΠΡΙΖΑ

ΕΙΔΗ ΡΟΥΧΙΣΜΟΥ(καινούργια ή μεταχειρισμένα σε καλή κατάσταση):
ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ ΑΘΛΗΤΙΚΑ
ΠΕΤΣΕΤΕΣ
ΚΑΛΤΣΕΣ (ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΚΑΙ ΕΝΗΛΙΚΩΝ)
ΕΣΩΡΟΥΧΑ
ΣΚΟΥΦΙΑ – ΓΑΝΤΙΑ
ΡΟΥΧΑ ΒΡΕΦΙΚΑ ΚΑΙ ΠΑΙΔΙΚΑ
Read More »
Περιφέρεια Ηπείρου: Συγκέντρωση ειδών για τις ανάγκες των Κέντρων Φιλοξενίας Προσφύγων - Μεταναστών Περιφέρεια Ηπείρου: Συγκέντρωση ειδών για τις ανάγκες των Κέντρων Φιλοξενίας Προσφύγων - Μεταναστών Reviewed by thespro.gr on Δευτέρα, Μαρτίου 28, 2016 Rating: 5

Το Μυστικό της Νίκης - Κοινωνική δράση από την Euroline S.Bakolias & CO LTD

Δευτέρα, Μαρτίου 28, 2016

Η καμπάνια «ΕΝΑ στα ΠΕΝΤΕ» του Συμβουλίου της Ευρώπης για την πρόληψη της παιδικής σεξουαλικής κακοποίησης, η οποία στην Ελλάδα συντονίζεται από την Έλενα Ράπτη, παρουσιάζει «Το Μυστικό της Νίκης». 
Πρόκειται για μια ιστορία κινουμένων σχεδίων (3D animation video), που έχει στόχο να ενημερώσει και να ευαισθητοποιήσει την ελληνική κοινωνία και να φτάσει σε γονείς και παιδιά σε ολόκληρη τη χώρα. I. ». 
Ο αριθμός αντιτύπων που ανέλαβε η Εταιρεία Euroline S.Bakolias &c0 LTD ανέρχεται σε περίπου 35.000 αντίτυπα, τα οποία θα μοιραστούν κατά προτεραιότητα στους νομούς Θεσπρωτίας, Αχαΐας και Μεσσηνίας, καθώς και στην υπόλοιπη ελληνική επικράτεια, πολλαπλασιάζοντας έτσι τα μηνύματα της καμπάνιας και συμβάλλοντας στην ενημέρωση, ευαισθητοποίηση και εν τέλει στην προστασία των παιδιών. 
 
Read More »
Το Μυστικό της Νίκης - Κοινωνική δράση από την Euroline S.Bakolias & CO LTD Το Μυστικό της Νίκης - Κοινωνική δράση από την Euroline S.Bakolias & CO LTD Reviewed by thespro.gr on Δευτέρα, Μαρτίου 28, 2016 Rating: 5

Ηγουμενίτσα: Επιστημονική εκδήλωση για τη θεραπεία της αρθρίτιδας

Δευτέρα, Μαρτίου 28, 2016



Read More »
Ηγουμενίτσα: Επιστημονική εκδήλωση για τη θεραπεία της αρθρίτιδας Ηγουμενίτσα: Επιστημονική εκδήλωση για τη θεραπεία της αρθρίτιδας Reviewed by thespro.gr on Δευτέρα, Μαρτίου 28, 2016 Rating: 5

Θεσπρωτία: Συλλογή φαρμάκων για τους Σύριους Πρόσφυγες

Δευτέρα, Μαρτίου 28, 2016


Ο Ιατρικός Σύλλογος Θεσπρωτίας, ο Φαρμακευτικός Σύλλογος Θεσπρωτίας και ο Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός Τμήμα Ηγουμενίτσας συλλέγουν φάρμακα για τους Σύριους Πρόσφυγες από Δευτέρα 28 Μαρτίου ως και την Παρασκευή 1 Απριλίου στα Κέντρα Υγείας Ηγουμενίτσας, Παραμυθιάς και Μαργαριτίου και καλούν τους Θεσπρωτούς πολίτες σε προσφορά αγάπης και αλληλεγγύης για τους συνανθρώπους μας που ξεριζώθηκαν από τα σπίτια τους, θύματα ενός ακόμα παράλογου πολέμου!
Συλλέγουμε:
-αντιβιοτικά ευρέως φάσματος για ενήλικες και παιδιά
-αντιπυρετικά και παυσίπονα (χάπια και σιρόπια)
-αντιισταμινικά και κορτιζόνη
-αντιδιαρροικά
-εισπνεόμενα βρογχοδιασταλτικά για ενήλικες και παιδιά
-αντισηπτικά
-αντιβηχικά
Προσφέρουμε φάρμακα καινούργια που δεν χρειαζόμαστε, αρκεί να μην έχει περάσει η ημερομηνία λήξης τους και δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση σε παιδιατρικά φάρμακα (αντιβιώσεις, αντιπυρετικά, βρογχοδιασταλτικά) για τα οποία υπάρχουν μεγάλες ανάγκες!
Ο ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΣ ΠΟΝΟΣ ΔΕ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΣΥΝΟΡΑ, Η ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΗΚΟΝ ΜΑΣ!
Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός Τμήμα Ηγουμενίτσας
Ιατρικός Σύλλογος Θεσπρωτίας
Φαρμακευτικός Σύλλογος Θεσπρωτίας
Κέντρο Υγείας Ηγουμενίτσας
Κέντρο Υγείας Παραμυθιάς
Κέντρο Υγείας Μαργαριτίου
Read More »
Θεσπρωτία: Συλλογή φαρμάκων για τους Σύριους Πρόσφυγες Θεσπρωτία: Συλλογή φαρμάκων για τους Σύριους Πρόσφυγες Reviewed by thespro.gr on Δευτέρα, Μαρτίου 28, 2016 Rating: 5

Το μεγάλο Πατέρα της εκκλησιάς μας, Άγιο Διάδοχο Φωτικής, γιορτάζει η Παραμυθιά (+ΒΙΝΤΕΟ)

Δευτέρα, Μαρτίου 28, 2016


 
Το μεγάλο Πατέρα της ορθόδοξης εκκλησιάς μας, το Άγιο Διάδοχο Φωτικής, γιορτάζει η Παραμυθιά. Σήμερα το απογευμα στις 19:00 με Μέγα Εσπερινός μετά Αρτοκλασίας, στον Ναό του Αγίου Αναστασίου στα Σαμέτια Παραμυθιάς ενώ το πρωί της Τρίτης στις 07.30 (ημέρα της εορτής) θα τελέσθει ο Όρθρος, Αρτοκλασία και στην συνέχεια Προηγιασμένη Θεία Λειτουργία.

Ο Άγιος Διάδοχος, επίσκοπος Φωτικής της Παλαιάς Ηπείρου, έζησε τον 5ο αιώνα μ.Χ. και είχε το χάρισμα της ευγλωττίας, αλλά και της συναρπαστικής συγγραφής. Κείμενα του διδάσκονται στις θεολογικές σχολές ενώ «Τα Εκατό γνωστικά ασκητικά κεφάλαια» πού έγραψε, διαβάζονταν με απληστία από τους μοναχούς. Επίσης έγραψε και αλλά, όπως την «Όραση» και «Λόγος στην Ανάληψη του Κυρίου».

Ο Αγιος Διάδοχος επίσκοπος Φωτικής της Ηπείρου, της σημερινής Παραμυθιάς, ήκμασε κατά τον 5ο αιώνα. Είναι εκπληκτικό το πως ένας τόσο μεγάλος θεολόγος και νηπτικός πατέρας είναι τόσο λίγο γνωστός, παρ' ότι ο άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς, κατά τους αγώνες του υπέρ του Ησυχασμού και της μυστικής του θεολογίας, παραπέμπει αρκετές φορές στον άγιο Διάδοχο.

Στο βίντεο που ακολουθεί, μπορείτε να δείτε τον Ηγούμενο της Μονής Γηρομερίου, Αρχιμανδρίτη Μεθόδιο Ντελή, να μιλά για τον Άγιο της Παραμυθιάς, ενώ ακολουθεί περιγραφει του έργου του.


Υπήρξε βαθύς γνώστης της Ορθοδόξου διδασκαλίας. Τα συγγράμματά του όπως η Όραση, Λόγος στην Ανάληψη του Κυρίου και τα 100 γνωστικά κεφάλαια, τα μόνα που διασώθηκαν, τον αναδεικνύουν μεγάλο μυστικό θεολόγο και διδάσκαλο διαπρεπή της ορθοδόξου θεολογίας.

Για τον βίο και την πολιτεία του αγίου πατρός Διαδόχου ελάχιστα μας είναι γνωστά. Η επισκοπή Φωτικής είναι γνωστή για πολλούς αιώνες και σήμερα είναι γνωστοί τέσσερις επίσκοποι: πρώτος ο Ιωάννης, ο οποίος έλαβε μέρος στη Δ΄ Οικουμενική Σύνοδο, ο διάδοχος του άγιος Διάδοχος και οι επίσης διάδοχοι του Αγίου, Ιλάριος και Φλωρέντιος. Γεννήθηκε κατά τις πρώτες δεκαετίες του 5ου αιώνος και έγινε επίσκοπος Φωτικής στην περίοδο 451-458. Κοιμήθηκε το 486.

Ανήκει στους νηπτικούς ή μυστικούς Πατέρες της Εκκλησίας και υπήρξε μεγάλος θεολόγος. Έμεινε σχεδόν άγνωστος και τούτο οφείλεται αφ' ενός στη γεωγραφική θέση της επισκοπής του, αφ' ετέρου στη δική του επιθυμία να μείνει άγνωστος, όπως αναφέρεται στο 13ο κεφάλαιο του έργου του Τα Εκατόν Γνωστικά Κεφάλαια: «Εγώ εγνώρισα κάποιον μιλάει για τον εαυτό του-τόσο πολύ να αγαπά τον Θεό και παρά ταύτα να πενθεί πνευματικά, γιατί αισθανόταν ότι δεν αγαπούσε τον Θεό όσο ήθελε. Η δε ψυχή τον βρισκόταν συνεχώς σε τόση θερμή επιθυμία, ώστε ήθελε μόνον ο Θεός να δοξάζεται με τη ζωή τον, αυτός να χάνεται ως ανύπαρκτος...

Πρέπει να αποφεύγουμε κάθε δόξα και τιμή, χάριν του άπειρον πλούτου της αγάπης τον Κυρίου, που τόσο μας αγάπησε». Είναι ιστορικά εξακριβωμένο ότι ο άγιος Διάδοχος ήταν ένας από τους επισκόπους της Ηπείρου που υπέγραψαν επιστολή προς τον αυτοκράτορα Λέοντα Α΄ το 458. Επίσης ο επίσκοπος Βίτης Βίκτωρ, τέλη του 5ου αιώνος, στον πρόλογο της Ιστορίας του αποκαλεί τον άγιο Διάδοχο λόγιο και μακάριο άνδρα. «Άξιον κάθε επαίνου, διότι τα έργα του σαν άστρα λαμπρά στολίζουν το καθολικό (δηλ. το ορθόδοξο) δόγμα». Και ο Μ. Φώτιος αναφέρει την πληροφορία ότι ο άγιος Διάδοχος ήταν ένας από τους κυριωτέρους αντιπάλους των αιρετικών μονοφυσιτών

Στα «Εκατό γνωστικά κεφάλαια» ο Άγιος Διάδοχος στο προοίμιο του βιβλίου εκθέτει τους «όρους», που είναι κατά κάποιο τρόπο τα κύρια σημεία του βιβλίου και θα μπορούσαμε κατ' επέκταση να ισχυρισθούμε ότι είναι οι δέκα όροι της πνευματικής ζωής. Συγκεκριμένα γράφει:
Πρώτος όρος της πίστεως: Έννοια περί Θεού απαθής.
Δεύτερος όρος της ελπίδος: εκδημία του νου εν αγάπη προς τα ελπιζόμενα.
Τρίτος όρος της υπομονής: Τον αόρατον ως ορατόν ορώντα τοις της διανοίας οφθαλμοίς αδιαλείπτως καρτερείν.
Τέταρτος όρος της αφιλαργυρίας: Ούτω θέλειν το μη έχειν ως θέλειν τις το έχειν.
Πέμπτος όρος της επιγνώσεως: Αγνοείν εαυτόν εν τω εκστήναι τον Θεόν.
Έκτος όρος της ταπεινοφροσύνης: Λήθη των κατορθουμένων προσευχής.
Έβδομος όρος της αοργησίας: Επιθυμία πολλή του μη οργίζεσθαι.
Όγδοος όρος της αγνείας: Αίσθησις αεί κεκολλημένη Θεώ.

Οι ενέργειες της Θείας Χάριτος κατά τον Άγιο Διάδοχο Φωτικής Μια αλήθεια, που συχνά προβάλλει στα χείλη μας. Η ζωή η χριστιανική πάντοτε, ιδιαίτερα στις ημέρες μας, απαιτεί και αγώνες σκληρούς και θυσίες μεγάλες. Λέγοντάς το όμως αυτό πιθανώς να κάνουμε μια εσφαλμένη εκτίμηση των πραγμάτων.

Να θεωρούμε το έργο του πνευματικού μας καταρτισμού έργον κυρίως ανθρώπινο. Και βλέποντας τις δυσκολίες ή αισθανόμενοι την αδυναμία μας να χάνουμε το θάρρος μας και απογοητευμένοι να θεωρούμε ανέφικτο το ιδανικό το χριστιανικό.

Τότε λησμονούμε ή υποτιμούμε τον άλλον σπουδαιότατο παράγοντα, που παίζει πρωταρχικό ρόλο στην καλλιέργεια της πνευματικής μας ζωής. Τον παράγοντα που λέγεται Θεία Χάρη.

Τι έχει να μάς πει για την παρουσία της Θείας Χάριτος στη ζωή μας ο μεγάλος δάσκαλος της πνευματικής ζωής, ο άγιος Διάδοχος ο Φωτικής;

1. Τι είναι η θεία χάρη. Είναι η θεία εκείνη δύναμη, που πηγάζει από την θυσία του Γολγοθά και με την οποία ο άνθρωπος προσοικειούται το απολυτρωτικό έργο του Σωτήρος Χριστού με την συνέργεια της δικής του αγαθής προαιρέσεως. Έρχεται σαν μια εύνοια και συγκατάβαση του αγαθού Θεού προς τον αμαρτωλό άνθρωπο. Δεν είναι πρόσωπο η χάρη, είναι ενέργεια του προσώπου του Αγίου Πνεύματος. Δεν είναι αποτέλεσμα της θείας αιτίας, όπως τα πλάσματα, που δημιουργήθηκαν από το μηδέν, αλλά απορρέει αιώνια από την μια ουσία της Αγίας Τριάδος και είναι εκχείλισμα της θείας φύσεως. Οι ενέργειες της θείας χάριτος αποκαλύπτουν τα αναρίθμητα ονόματα του Θεού, όπως π.χ. Σοφία, Ζωή, Δύναμη, Αγάπη κλπ. Όλα τα ονόματα όμως του Θεού δεν μπορούν να προσδιορίσουν πλήρως τον Θεό γιατί είναι κατώτερα της φύσεώς Του. Όσοι δέχονται τις ενέργειες της θείας χάριτος δέχονται συγχρόνως την ενοίκηση ολόκληρης της Αγίας Τριάδος, που είναι πάντοτε αχώριστη από τις φυσικές της ενέργειες. Αυτή λοιπόν η θεία χάρη έχει να επιτελεύσει ένα θαυμαστό έργο μέσα στον άνθρωπο. Ποιο είναι αυτό;

2. Το έργο της θείας χάριτος κατά τον Άγιο Διάδοχο είναι διπλό. Αποβλέπει στην κάθαρση του «κατ’ εικόνα» και στην πραγμάτωση του «καθ’ ομοίωση», δηλαδή του μεγαλειώδους προορισμού για τον οποίο έπλασε τον άνθρωπο ο Θεός. Μετά την πτώση του ανθρώπου οι δυνάμεις του εξασθένησαν, η εικόνα του Θεού, που κλείνει μέσα του αμαυρώθηκε και μόνον με τον ερχομό της θείας χάριτος ο άνθρωπος μπορεί να ξαναβρεί το αρχαίο κάλλος και να φθάσει στο ηθικό ύψος για το οποίο τον προώρισε ο Θεός. Με το μυστήριο του Αγίου Βαπτίσματος έρχεται η θεία χάρη και καταλαμβάνει το κέντρο της καρδιάς του ανθρώπου, που προηγουμένως κατείχαν οι δαίμονες. Τώρα οι δαίμονες μετά το Βάπτισμα πολεμούν τον άνθρωπο απ’ έξω από την καρδιά του βάζοντας στο νου του διάφορους αμαρτωλούς λογισμούς και κεντρίζοντας τις αισθήσεις του. Με την χάρη του Βαπτίσματος «απονίπτεται πάσα ρυτίδα της αμαρτίας και πάσαι αι γραμμαί της ψυχής, τουτ’ έστι το κατ’ εικόνα, λαμπρύνονται». Έκτοτε η θεία χάρη παραμένει μόνιμα μέσα στον βαπτιζόμενο παρά τις ατέλειές του για να συμβάλλει στην απονέκρωση του παλαιού ανθρώπου και την οντολογική μεταμόρφωσή του κατά το πρότυπο του Χριστού.

3. Πώς ενεργεί η θεία χάρη. Κατά τον άγιο άνδρα δύο είναι οι βασικοί τρόποι με τους οποίους ενεργεί η θεία χάρη του Θεού στις ψυχές των ανθρώπων: α) ο ένας είναι παιδευτικός. Η χάρη εδώ ζητεί με τρόπους παράδοξους και μυστηριώδεις να παιδαγωγήσει την κάθε ψυχή. Γράφει: «Στην αρχή, που βαπτιζόμαστε η χάρη κρύβει τον εαυτό της από την αίσθηση του νου και περιμένει να εκδηλωθεί η διάθεσή μας. Όταν δε αρχίσουμε να εκδηλώνουμε την αγάπη μας στο Θεό τότε με τρόπο ανέκφραστο αρχίζει να μεταδίδει και εκείνη από τον πλούτο των αγαθών της. Η ψυχή τότε θέλοντας να κρατήσει με ασφάλεια το εύρημα επιθυμεί να απαλλαγεί με πολλή χαρά απ’ όλα τα παρόντα αγαθά προκειμένου να αποκτήσει τον πραγματικό αγρό στον οποίο απεκάλυψε τον κρυμμένο θησαυρό της ζωής. Όσο δε η ψυχή προοδεύει σε πίστη και αρετή τόσο και η χάρη αποκαλύπτει τους θησαυρούς της. Κάποτε μάλιστα φαίνεται η χάρη σαν να αποσύρεται και παραδίδεται τότε η ψυχή σε δαιμονικούς πειρασμούς ισχυρούς για να ζητήσει με πολύ φόβο και μεγάλη ταπείνωση την βοήθεια του Θεού και γνωρίσει καλύτερα την κακία των εχθρών της.

Όπως συμβαίνει και με την μητέρα, που διώχνει για λίγο από την αγκαλιά της το άτακτο βρέφος της για να το τρομάξει με την φανταστική παρουσία κάποιων άγριων ανθρώπων και επιστρέψει με δάκρυα και φόβο πολύ ξανά στη μητρική αγκαλιά», β)ο άλλος τρόπος ενεργείας της χάριτος είναι δυναμικός και ποικίλει κατά τους κυματισμούς της ασθενούς ανθρωπίνης θελήσεως. Εδώ έρχεται ο άγιος Διάδοχος με δύο ωραίες εικόνες παρμένες από την ζωή να μάς βοηθήσει να καταλάβουμε την μεγάλη αυτή αλήθεια. «Όπως, όταν κάποιος κατά την περίοδο του χειμώνα στέκεται στο ύπαιθρο στραμμένος ολόκληρος προς την ανατολή την ώρα, που ανατέλλει ο ήλιος, τα μεν εμπρόσθια μέρη του υπερθερμαίνονται, τα δε οπίσθια παραμένουν ψυχρά, επειδή ο ήλιος δεν καίει κατακόρυφα, έτσι και εκείνοι, που βρίσκονται στην αρχή της ζωής της χάριτος λίγο μόνο περιθάλπεται η καρδιά τους από την ενέργεια του Αγίου Πνεύματος.

Γι΄ αυτό και ο νους τους τότε αρχίζει να καρποφορεί πνευματικά φρονήματα. Άλλα όμως μέρη της καρδιάς παραμένουν με φρόνημα σαρκικό. Έτσι συμβαίνει συχνά την ίδια στιγμή η ψυχή να σκέπτεται και καλά και αμαρτωλά, όπως το σώμα, που αναφέραμε και κρυώνει στο αντίκρυσμα του ηλίου. Όσο όμως αρχίζουμε να πράττουμε τις εντολές του Θεού με ζήλο πολύ τόσο και η χάρη φωτίζει όλα τα αισθητήριά μας και τα μεν δικά μας ενθυμήματα κατά κάποιο τρόπο να κατακαίει, την δε καρδιά μας την γλυκαίνει με ειρήνη σφοδρής αγάπης, η οποία μάς προετοιμάζει να σκεπτόμαστε πνευματικά θεωρήματα και όχι πια σαρκικά».

Σε άλλο πάλι κεφάλαιο ο όσιος πατήρ χρησιμοποιεί την άλλη ωραία εικόνα του ζωγράφου και λέει «όπως οι ζωγράφοι πρώτα με ένα χρώμα ιχνογραφούν το σχήμα του ανθρώπου και κατόπιν χρώμα με χρώμα συμπληρώνουν και φθάνουν να φιλοτεχνήσουν όμοια την μορφή του πρωτοτύπου, έτσι και η χάρη του Θεού πρώτα με το Βάπτισμα καθαρίζει το «κατ’ εικόνα». Έπειτα, όταν μάς δει να επιθυμούμε με όλη μας την ψυχή το κάλλος της ομοιώσεως και να στεκόμαστε σταθεροί στο στίβο του πνεύματος τότε χορηγεί αρετή πάνω στην αρετή και από δόξα σε δόξα ανεβάζει την κατάσταση της ψυχής μας. Όταν δε ο νους ομοιωθεί με την αρετή του Θεού τότε προσθέτει και την ομοίωση της θείας αγάπης, που είναι το ζωηρότερο και καλύτερο χρώμα στη ζωγραφιά της ψυχής μας».

Ας αφήνουμε, αδελφοί, την χάρη του Αγίου Πνεύματος να επιτελεί ανενόχλητα το αγιαστικό και αναπλαστικό έργο μέσα μας. Είναι η μόνη αγαθοποιός αρχή, που μπορεί να συντρίψει τις αντίθεες δυνάμεις που καταδυναστεύουν την ανθρώπινη ύπαρξη.
Read More »
Το μεγάλο Πατέρα της εκκλησιάς μας, Άγιο Διάδοχο Φωτικής, γιορτάζει η Παραμυθιά (+ΒΙΝΤΕΟ) Το μεγάλο Πατέρα της εκκλησιάς μας, Άγιο Διάδοχο Φωτικής, γιορτάζει η Παραμυθιά (+ΒΙΝΤΕΟ) Reviewed by thespro.gr on Δευτέρα, Μαρτίου 28, 2016 Rating: 5

Εθνικό ή Εθνικιστικό; Του Σταύρου Κωσταρά

Δευτέρα, Μαρτίου 28, 2016

«Η γραφικότητα των Ευέλπιδων στις εθνικές παρελάσεις θα σταματήσει καμιά φορά; Δηλαδή για τον θεό!!» ανέφερε ένας φίλος πρόσφατα σχολιάζοντας την εμφάνιση της Σχολής Ευελπίδων κατά την διάρκεια της στρατιωτικής παρέλασης της 25 Μαρτίου! «Εθνικιστικό» χαρακτήρισε το «Μακεδονία ξακουστή» που τραγουδούσαν στην παρέλαση.

Ο αντίλογος μου είναι απλός:

Εθνικιστικό ή Εθνικό είναι ο σωστός χαρακτηρισμός?

Οι εθνικές συνειδήσεις υπήρχαν πάντα στην Ευρώπη. Μετά το 1848, την χρονιά των μεγάλων επαναστάσεων στην Ευρώπη, οι οποίες απέτυχαν, οι εθνικές συνειδήσεις δεν έπαψαν να υφίστανται και, όταν οι Μεγάλες Αυτοκρατορίες διαλύθηκαν, τα κράτη που ακολούθως σχηματίσθηκαν στηρίχθηκαν κυρίως στο εθνικό στοιχείο, όπως και να το προσδιορίσει κάποιος αυτό.

Η Ενωμένη Ευρώπη που προέκυψε κυρίως λόγω οικονομικών στόχων, δεν είχε ούτε έχει την ανάγκη των που είχαν και έχουν π.χ οι Ηνωμένες Πολιτείες, να σχηματίσει ένα έθνος από το πουθενά. Τα διακριτά έθνη τα οποία την αποτελούν μπορούν και να υπάρξουν χωρίς να απαιτείται αφομοίωση. Άλλωστε λίγοι είναι αυτοί που θα ήθελαν και θα επιζητούσαν την ολοκλήρωση της Ευρωπαϊκής ιδέας ως μιας ενιαίας χώρας, η οποία θα ονομάζεται Ηνωμένες Πολιτείες της Ευρώπης. Τα έθνη διατηρούν και, εξ όσων προκύπτουν, θέλουν να διατηρήσουν την δική τους παρουσία!! Το βλέπουμε άλλωστε πιο καθαρά στην Μεγάλη Βρετανία όπου Σκωτσέζοι, Άγγλοι και Ουαλοί (παραλείπω τους Ιρλανδούς), ενώ αποτελούν μία κρατική οντότητα, διακρίνονται εθνικά μεταξύ τους. Αν και στην Σκωτία έγιναν κατά καιρούς ενέργειες για ανεξάρτητη κρατική οντότητα, συνεχίζουν να λειτουργούν ως ενιαίο κράτος. Άλλο παράδειγμα αποτελεί ο Καναδάς όπου πρόσφατα έγινε δημοψήφισμα για την ανεξαρτητοποίηση της γαλλόφωνης περιοχής του Κεμπέκ! Τα έθνη δεν επιθυμούν την συγχώνευση και αυτό δεν μπορεί και να επιβληθεί με κανέναν τρόπο, πλην της εξαφάνισης κάποιου έθνους.

Κάθε έθνος έχει την δική του ιστορία. Όποια και όπως κι αν γράφτηκε αυτή, αποτελεί την κοινή τους ταυτότητα και αναφέρεται στην παρουσία του έθνους στην Ευρώπη, και προσδιορίζεται από την κοινή καταγωγή και άλλα στοιχεία! Οι προσμίξεις και οι αναμίξεις ως γνωστόν είναι πολλές, και ιδιαίτερα στα Βαλκάνια, όπου βρίσκεται και η δική μας χώρα. Παρότι ο πληθυσμός μας αποτελείται ή αποτελούνταν καλύτερα από Σαρακατσάνους, Πόντιους, Βλάχους, Μικρασιάτες, Αρβανίτες κλπ λόγω της κοινωνικής ανάγκης παλιότερα, αλλά και λόγω ιστορικής μνήμης, δέθηκε ως σύνολο και αναστήθηκε, θα έλεγα, ως έθνος μετά από πολλούς αιώνες.

Το να δημιουργείται η ιδέα και να υφίσταται ο σκοπός της άμυνας, κατά κάθε ενός που θεωρείται ότι επιβουλεύεται τις ιστορικές μνήμες, είναι απότοκο της κοινής διαπαιδαγώγησης αλλά και της κοινής ιστορίας που συνδέει μια εθνική κοινότητα, έστω κι αν αυτή «δημιουργήθηκε» και δεν είναι ακριβώς η ίδια για όλους.

Ο Στρατός μας δεν είναι μισθοφορικός όπως αυτός των Ηνωμένων Πολιτειών π.χ, αλλά εθνικός στρατός τον οποίο δένουν αυτές οι «κληρονομικές» θα έλεγα, ιστορικές μνήμες. Ο ενιαίος «διεθνιστικός» στρατός των Ρώσων ,Ουκρανών, Γεωργιανών κλπ είδαμε που ακριβώς κατέληξε, μην έχοντας καμία εθνολογική - ιδεολογική συνοχή! Οι πρώην σύμμαχοι έγιναν οι μεγαλύτεροι εχθροί, όπως ακριβώς έγινε και στην πρώην Γιουγκοσλαβία!!

Έχοντας να υπερασπιστείς το έθνος σου είναι πιο εύκολο και πιο «ηθικό» το να θέλεις να δώσεις την ζωή σου για να υπερασπίσεις την ιστορία σου και την κληρονομιά σου, από το να πας να πολεμήσεις για έναν καλό μισθό. Βλέπετε χρειάζεται περίσσιο θάρρος και πίστη για να δώσεις τη ζωή σου. Αν δεν υπάρχει η πίστη δεν υπάρχει και η αυτοθυσία που είναι απαραίτητη σε κάθε πόλεμο, σε κάθε σύγκρουση, και έτσι δεν θα υπάρχει και το επιθυμητό αποτέλεσμα, δεν μπορείς δηλαδή να «θυσιαστείς» αν και όταν χρειαστεί.

Για αυτό έφερα στον φίλο μου σαν παράδειγμα τους Ιταλούς κατά τον πόλεμο του 1940, οι οποίοι πολεμώντας για να «θυσιαστούν» χωρίς πίστη, χωρίς ιδεώδη, χωρίς ιδανικά, απλά δεν είχαν το ψυχικό σθένος με αποτέλεσμα να χάσουν σχετικά εύκολα τον πόλεμο, παρά την αριθμητική και τεχνολογική υπεροχή τους. Αν δεν υπάρχει η πίστη απλά λείπει το θάρρος και επικρατεί η λογική. Άρα όλα έχουν το στόχο και τον σκοπό τους. Η δε σύγκριση με τους Τζιχαντιστές δεν στέκει αφού στην περίπτωση αυτή δεν αναφερόμαστε για έναν πόλεμο ή σύγκρουση μεταξύ στρατών ή εθνών, η οποία γίνεται σε ένα πεδίο μάχης και δεν μετατρέπει σε πεδίο μάχης κάθε ανύποπτο παιδί ή άμαχο, αλλά αφορά έναν ακήρυχτο πόλεμο χωρίς ηθικούς φραγμούς, στηριζόμενο κυρίως στην τυφλή θρησκευτική ιδεοληψία. Άλλο να υπερασπίζεσαι την χώρα σου, το έθνος σου και την οικογένειά σου και άλλο να αυτοκτονείς. Κανένας στρατιώτης που πάει στον πόλεμο δεν θέλει να πεθάνει, αλλά πρέπει να έχει λόγους για να ρισκάρει την ζωή του.

Ιδιαίτερα για την περίπτωση της Μακεδονίας θα πρέπει να έχουμε υπόψη ότι ο Μέγας Αλέξανδρος, έχοντας λάβει την παιδεία από τον δάσκαλό του Αριστοτέλη, ήταν Έλληνας Μακεδών και η καπήλευση του ιστορικού ονόματος της Μακεδονίας, αυτού καθ αυτού, όχι σαν γεωγραφικό χώρο, αλλά σαν στοιχείο ιστορικής κληρονομιάς ενός έθνους, λειτουργεί αντανακλαστικά και δημιουργεί αντιδράσεις που είναι δικαιολογημένες.
Read More »
Εθνικό ή Εθνικιστικό; Του Σταύρου Κωσταρά Εθνικό ή Εθνικιστικό; Του Σταύρου Κωσταρά Reviewed by thespro.gr on Δευτέρα, Μαρτίου 28, 2016 Rating: 5

Νταχάου: Τιμήθηκε η απελευθέρωση των Ιωαννίνων

Δευτέρα, Μαρτίου 28, 2016

Η Ηπειρωτική Κοινότητα Νταχάου, Κάρλσφελντ και περιχώρων τίμησε και φέτος την απελευθέρωση των Ιωαννίνων με εξαιρετική λαμπρότητα. Την εορταστική ατμόσφαιρα πλαισίωσε μουσικά η μελωδική φωνή του Δημήτρη Τζίμα και το κλαρίνο του ταλαντούχου Τάσου Αναστασίου σε ηπειρώτικους ήχους .

Στην εκδήλωση που έλαβε χώρα στις 27 Φεβρουάριου στην αίθουσα του Bürgerhaus Karlsfeld , παρευρέθηκαν η εκπρόσωπος του Γενικού Προξενείου της Ελλάδας στο Μόναχο κα Νίκη Λούδα, η δημοτικός σύμβουλος Νταχάου κα Σοφία Κυριακίδου, καθώς και εκπρόσωποι αδελφών συλλόγων από το Μόναχο και Νταχάου

Συγκεκριμένα, από το Μόναχο έδωσαν το παρών ο Σύλλογος Λόγου και Τέχνης και Ελληνικού Πολιτισμού της Βαυαρίας, ο Σύλλογος Ποντίων, ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων, η Ηπειρωτική Κοινότητα και η ομάδα της ηπειρωτικής νεολαίας.

Επίσης, οι εκπρόσωποι από το Νταχάου ανήκανε στον Σύλλογο Ποντίων , στον Σύλλογο Μακεδονίας – Θράκης , στο Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων και στην ομάδα Α.Ε Γαλανόλευκος Νταχάου.

Απελευθέρωση

Ο πρόεδρος της Κοινότητας κος Βασίλης Δοκόπουλος χαιρέτισε τους παρευρισκομένους αναφερόμενος στην αφορμή της βραδιάς, η οποία ήταν η απελευθέρωση των Ιωαννίνων. Η αναμέτρηση για την κατάληψη της πρωτεύουσας της Ηπείρου κράτησε σχεδόν 3 μήνες, από τον Νοέμβριο του 1912 έως τον Φεβρουάριο του 1913, και τελείωσε με την παράδοση της πόλης τα ξημερώματα της 21ης Φεβρουαρίου 1913. Στις 22 Φεβρουαρίου ο Ελληνικός στρατός παρέλασε στα ελεύθερα- πλέον – Ιωάννινα μετά από 483 χρόνια σκλαβιάς. Η απελευθέρωση των Ιωαννίνων σημαίνει ουσιαστικά και την λήξη του πρώτου βαλκανικού πολέμου, αφού χωρίς να αντιμετωπίσει σθεναρή αντίσταση ο Ελληνικός στρατός προέλασε και απελευθέρωσε, μέχρι την 5η Μαρτίου, την Βόρειο Ήπειρο.

Σε άλλο σημείο της ομιλίας του, ο κ. Δοκόπουλος τόνισε ότι « η απελευθέρωση των Ιωαννίνων δεν οφείλεται μόνο στους Ηπειρώτες, καθώς μόχθησαν γι’ αυτήν και Έλληνες από όλες τις γωνιές της χώρας, διδάσκοντας έτσι τις αξίες της αλληλοβοήθειας και της αλληλοϋποστήριξης. Η παρουσία αδελφών συλλόγων κατά την διάρκεια μιας βραδιάς, όπως η σημερινή, μαρτυρά πως ο πολιτισμός ενώνει τους ανθρώπους μεταξύ τους».
 

Στη συνέχεια ο κ. Δοκόπουλος δεν παρέλειψε να συνδέσει το παρελθόν με το παρόν αναφέροντας ότι η δυναμική παρουσία όλων στη συγκεκριμένη εκδήλωση, ανεξάρτητα από τα τυχόν προσωπικά ή και συλλογικά προβλήματα και παρά τις εξελίξεις στο κοινωνικο -πολιτικό περιβάλλον, αποδεικνύει την θέληση να διατηρηθούν και να διαδοθούν τα πολιτισμικά στοιχεία του τόπου στις νεότερες γενιές. Φυσικά αναφέρθηκε και στην εξαιρετικά δύσκολα κατάσταση, την οποία βιώνει η χώρα, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «.. η Ελλάδα μας περνάει την χειρότερη στιγμή στην Ιστορία της. Η οικονομική κρίση, το μεταναστευτικό και η μόνιμη απειλή των συνόρων μας έχουν φέρει πλέον την Ελλάδα και τους Έλληνες σε αδιέξοδο. Αυτή η ώρα, περισσότερο από κάθε άλλη, πρέπει να μας βρει ενωμένους σαν γροθιά όλους τους Έλληνες πανταχόθεν της γης. Τα αδέρφια μας στην Ελλάδα γνωρίζουν ότι έχουν την αμέριστη συμπαράσταση μας και πως, αν καταστεί απαραίτητο, θα έχουν ακόμη και την φυσική μας παρουσία στο πλευρό τους. Όλοι μαζί μπορούμε. Η ψυχή και η καρδιά μας είναι κοντά σας, δίπλα σας» .

Στο κλείσιμο της ομιλίας του εξέφρασε την υπερηφάνεια του για την κοινότητά του, η οποία φέτος γιορτάζει τα 35 χρόνια από την ίδρυσή της και που μόλις σε ένα μόλις χρόνο από την επανέναρξή της, μετράει ήδη 170 εγγεγραμμένα μέλη, ένα δραστήριο χορευτικό τμήμα και ένα ιδιαίτερα πλούσιο έργο.

Μετά την ομιλία του προέδρου και σύντομο χαιρετισμό από την εκπρόσωπο του Προξενείου, η χορευτική ομάδα της κοινότητας, ενδεδυμένη με εντυπωσιακές παραδοσιακές φορεσιές, παρουσίασε τοπικούς χορούς από όλη την Ήπειρο και καταχειροκροτήθηκε από τους καλεσμένους. Αμέσως μετά, οι πάνω από 300 παρευρισκόμενοι γλέντησαν με ηπειρώτικους – και όχι μόνο- χορούς, καθώς του μουσικό πρόγραμμα διανθίστηκε με ακούσματα νησιωτικά, ποντιακά κ.α.

Αξίζει, τέλος, να αναφερθεί ότι έντονη παρουσία στην εκδήλωση είχε και ο πολιτιστικός σύλλογος Πλαταριάς Θεσπρωτίας ,ο οποίος παραχώρησε στους αδερφούς τους Ηπειρώτες του Νταχάου κάποιες από τις παραδοσιακές φορεσιές για τις ανάγκες της εκδήλωσης. Η ευγενική αυτή προσφορά συνοδευόταν από συγχαρητήρια επιστολή προς τον πρόεδρο η οποία τον επαινούσε για τη σημαντική του συμβολή στη διάδοση της παράδοσης, αλλά και για την αξιέπαινη προσπάθειά του για τη διατήρηση της συλλογικής μνήμης μέσω του εορτασμού των εθνικών επετείων. Την επιστολή αυτή ανάγνωσε ο Πρόεδρος στην αίθουσα, φανερά συγκινημένος.
 
Ρένα Τσόγκα - elliniki-gnomi.eu
Read More »
Νταχάου: Τιμήθηκε η απελευθέρωση των Ιωαννίνων Νταχάου: Τιμήθηκε η απελευθέρωση των Ιωαννίνων Reviewed by thespro.gr on Δευτέρα, Μαρτίου 28, 2016 Rating: 5

Σελίδες

Από το Blogger.