Ψήφισμα του Δημοτικού Συμβουλίου Ηγουμενίτσας για την παραμονή του Αστυνομικού Σταθμού Πέρδικας

Παρασκευή, Νοεμβρίου 27, 2015
Ψήφισμα του Δημοτικού Συμβουλίου Ηγουμενίτσας για την παραμονή του Αστυνομικού Σταθμού Πέρδικας


Το Δημοτικό Συμβούλιο Ηγουμενίτσας εξέδωσε ομόφωνα το ακόλουθο ψήφισμα:

Ως Δημοτικό Συμβούλιο, εκφράζουμε την έντονη αντίθεση μας στην κατάργηση του Αστυνομικού Σταθμού Πέρδικας, στα πλαίσια του προτεινόμενου σχεδίου για την Αναδιάρθρωσης-Αναδιάταξης των υπηρεσιών της Αστυνομικής Διεύθυνσης Θεσπρωτίας.

Η έντονη αντίδραση μας έγκειται σε αντικειμενικούς και ουσιαστικούς λόγους, που έχουν να κάνουν με την ασφάλεια των κατοίκων της περιοχής, καθώς η Τοπική Κοινότητα Πέρδικας απαριθμεί 2.000 μόνιμους κάτοικους, οι οποίοι κατά τους θερινούς μήνες προσαυξάνονται κατά 5.000.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Αστυνομικός Σταθμός Πέρδικας καλύπτει κατά τους χειμερινούς μήνες και την Τοπική Κοινότητα Συβότων στην οποία λειτουργεί μόνο τους θερινούς μήνες Αστυνομικός Σταθμός.

Ο εν λόγω Αστυνομικός Σταθμός βρίσκεται σε απόσταση περίπου 30 χιλιομέτρων από την Ηγουμενίτσα και μαζί με τα Σύβοτα επιβλέπει ένα μεγάλο παραθαλάσσιο μέτωπο με πολλές παραλίες και με μεγάλη τουριστική ανάπτυξη όπου έχουν σημειωθεί πολλές παραβατικές πράξεις.

Από οικονομικής πλευράς δε, δεν επιβαρύνει την Εθνική Οικονομία, καθότι στεγάζεται σε ευρύχωρο Δημοτικό Κτίριο. Αντίθετα, θεωρούμε ότι η αστυνόμευση από την Ηγουμενίτσα, θα προκαλέσει μεγαλύτερη οικονομική επιβάρυνση.

Για όλους τους παραπάνω λόγους, θεωρούμε απαραίτητη την συνέχιση της λειτουργίας του και προτείνουμε την ενίσχυση του κατά τους θερινούς μήνες, ώστε μαζί με τον Αστυνομικό Σταθμό των Συβότων να καλυφθεί όλο το παραλιακό μέτωπο που δέχεται μεγάλο αριθμό τουριστών.

Συμφωνούμε επίσης με την διατήρηση του Αστυνομικού Σταθμού Μαργαριτίου ο οποίος μαζί με τον Αστυνομικό Σταθμό Πέρδικας πιστεύουμε ότι θα προσφέρει τα μέγιστα στην προστασία και ασφάλεια των Δημοτών μας.

Καλούμε τέλος τον Αρμόδιο Υπουργό και τον Αρχηγό της Ελληνικής Αστυνομίας να προβούν στην αλλαγή του σχεδίου και να διατηρήσουν τον Αστυνομικό Σταθμό Πέρδικας.

Read More »
Ψήφισμα του Δημοτικού Συμβουλίου Ηγουμενίτσας για την παραμονή του Αστυνομικού Σταθμού Πέρδικας Ψήφισμα του Δημοτικού Συμβουλίου Ηγουμενίτσας για την παραμονή του Αστυνομικού Σταθμού Πέρδικας Reviewed by thespro.gr on Παρασκευή, Νοεμβρίου 27, 2015 Rating: 5

Πρόσκληση συνεδρίασης επιτροπής παιδείας Δήμου Σουλίου

Παρασκευή, Νοεμβρίου 27, 2015
Πρόσκληση συνεδρίασης επιτροπής παιδείας Δήμου Σουλίου
Καλείστε όπως στις μία (1) του μηνός Δεκεμβρίου του έτους 2015 ημέρα της εβδομάδας Τρίτη και ώρα 13:00, προσέλθετε σε τακτική συνεδρίαση στο δημοτικό κατάστημα Σουλίου (αίθουσα συνεδριάσεων Δ. Σ.) στη Δ. Κ. Παραμυθιάς, με τα εξής θέματα ημερησίας διατάξεως :

Θέμα μόνο : «Κατανομή πιστώσεως 32.760,00 € για κάλυψη λειτουργικών αναγκών των σχολικών μονάδων»
Read More »
Πρόσκληση συνεδρίασης επιτροπής παιδείας Δήμου Σουλίου Πρόσκληση συνεδρίασης επιτροπής παιδείας Δήμου Σουλίου Reviewed by thespro.gr on Παρασκευή, Νοεμβρίου 27, 2015 Rating: 5

Διήμερο σεμινάριο στην Ηγουμενίτσα για τις μεθόδους και τις τεχνικές για την βελτίωση της συνολικής τουριστικής εμπειρίας

Παρασκευή, Νοεμβρίου 27, 2015
Διήμερο σεμινάριο στην Ηγουμενίτσα για τις μεθόδους και τις τεχνικές για την βελτίωση της συνολικής τουριστικής εμπειρίας


"Μέθοδοι και Τεχνικές για την βελτίωση της συνολικής τουριστικής εμπειρίας" ειναι ο τίτλος του σεμιναρίου που διοργανώνει η Περιφερειακή Ενότητα Θεσπρωτίας, στο κτήριο της Περιφερειακής Ενότητας το διήμερο 3-4 Δεκεμβρίου.

Η Π.Ε. Θεσπρωτίας σε συνεργασία με διακρατικούς εταίρους από 8 χώρες (Κροατία, Ελλάδα, Ιταλία, Σλοβε-νία, Σερβία, Μαυροβούνιο, Βοσνία-Ερζεγοβίνη και Αλβανία) συμμετέχει στην υλοποίηση του έργου «HERA – Sustainable tourism management of Adriatic HERitage» στο πλαίσιο του Προγράμματος Διασυνοριακής Συνερ-γασίας ΙΡΑ ADRIATIC CBC. Το έργο HERA πραγματεύεται ορισμένες από τις σημαντικότερες προκλήσεις που αφορούν τους τομείς του-ρισμού & πολιτισμού όλων των συμμετεχουσών χωρών… Ενδεικτικά αναφέρονται:
* Η έλλειψη ολοκληρωμένης στρατηγικής για τη διαχείριση και προώθηση της πολιτιστικής κληρονο-μιάς της Αδριατικής
* Η ανεπαρκής συμμετοχή των τοπικών φορέων σε δράσεις προώθησης και αξιοποίησης της πολιτι-στικής κληρονομιάς
* Η υψηλή εποχικότητα της τουριστικής ζήτησης * Η άνιση ανάπτυξη της τουριστικής προσφοράς μεταξύ των χωρών της Αδριατικής και τέλος,
* Η απουσία προβολής της Αδριατικής ως ενός μοναδικού πολιτιστικού και τουριστικού προορισμού στις διεθνείς αγορές.

Στο πλαίσιο υλοποίησης του έργου η Π.Ε. Θεσπρωτίας διοργανώνει συζήτηση στρογγυλής τράπεζας, με σκοπό το διάλογο μεταξύ των συμμετεχόντων, τη συλλογή σχολίων και προτάσεων αναφορικά με το Κοινό Σχέδιο Δράσης που έχει αναπτυχθεί στο πλαίσιο του έργου, καθώς και την ενίσχυση των δεσμών μεταξύ των εμπλεκόμενων.

Αναλυτικά το πρόγραμμα του διημέρου:

ΠΕΜΠΤΗ 3 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 11:00 – 11:10 Προσέλευση – Εγγραφή Συμμετεχόντων 11:10 – 11:20 Καλωσόρισμα και Σύντομη Παρουσίαση του έργου HERA Αντώνης Μπάρμπας, ΠΕ Θεσπρωτίας 11:20 – 11:40 Πολιτιστικές Διαδρομές ΠΕ Θεσπρωτίας Δήμητρα Μαρκέτου, TREK Consulting ΑΕ 12:40 – 12:20 Η έννοια της Ερμηνείας (Τι είναι, πως σχεδιάζεται και πως αξιολογείται) Δήμητρα Μαρκέτου, TREK Consulting ΑΕ Διάλλειμα για καφέ 12:30 – 13:00 Μέσα διάδοσης και Τεχνικές για την σωστή Ερμηνεία Δήμητρα Μαρκέτου, TREK Consulting ΑΕ Σεμινάριο με Θέμα: «Μέθοδοι και Τεχνικές για τη βελτίωση της συνολικής τουριστικής εμπειρίας στην Π.Ε. Θεσπρωτίας»

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 4 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 10:00 – 10:30 Προσέλευση – Εγγραφή Συμμετεχόντων 10:30 – 14:00 Αναχώρηση με πούλμαν για περιήγηση σε πολιτιστική διαδρομή της ΠΕ Θεσπρωτίας. Κατά τη διάρκεια της διαδρομής οι συμμετέχοντες θα έχουν τη δυνατότητα να ζήσουν μια συνολική τουριστική εμπειρία. Κατά τη διάρκεια της περιήγησης θα γίνουν ενδιάμεσες στάσεις για καφέ και γεύμα. 14:00 Επιστροφή στην ΠΕ Θεσπρωτίας
Read More »
Διήμερο σεμινάριο στην Ηγουμενίτσα για τις μεθόδους και τις τεχνικές για την βελτίωση της συνολικής τουριστικής εμπειρίας Διήμερο σεμινάριο στην Ηγουμενίτσα για τις μεθόδους και τις τεχνικές για την βελτίωση της συνολικής τουριστικής εμπειρίας Reviewed by thespro.gr on Παρασκευή, Νοεμβρίου 27, 2015 Rating: 5

Εξόρμηση του Ορειβατικού Συλλόγου Πρέβεζας στο Σούλι την Κυριακή

Παρασκευή, Νοεμβρίου 27, 2015
Εξόρμηση του Ορειβατικού Συλλόγου Πρέβεζας στο Σούλι την Κυριακή 


Την Κυριακή 29 Νοεμβρίου 2015 ο Ορειβατικός Σύλλογος Πρέβεζας θα εκδράμει στο ιστορικό Σούλι και θα πραγματοποιήσει μια κυκλική διαδρομή που θα ξεκινήσει από τη Σκάλα Τζαβέλαινας, θα συνεχίσει, περνώντας τη γέφυρα του Ντάλλα (100 μ.), στα Τσαϊρια-Χώνια-Αβαρίκο-Κάστρο Κιάφας (690 μ.) και επιστρέφουμε πλάι από Σαμωνίβα-Αρδελίνα-Γέφυρα Ντάλλα- Σκάλα Τζαβέλαινας. Ώρες πορείας 6-7
Βαθμός δυσκολίας 2

Αναχώρηση από την πλατεία Ανδρούτσου για Γλυκή Παραμυθιάς ώρα 07:00΄ και από Λευκάδα από το Διοικητήριο ώρα 06:30. Η μετακίνηση θα γινει με λεωφορείο από Λευκάδα. Πληροφορίες και δηλώσεις συμμετοχής στον Βαγγέλη Τόκα (6977224293) και στα γραφεία του συλλόγου τηλ. 2682 10 2004.
Read More »
Εξόρμηση του Ορειβατικού Συλλόγου Πρέβεζας στο Σούλι την Κυριακή Εξόρμηση του Ορειβατικού Συλλόγου Πρέβεζας στο Σούλι την Κυριακή  Reviewed by thespro.gr on Παρασκευή, Νοεμβρίου 27, 2015 Rating: 5

Ραδόνιο: Η αόρατη απειλή στα σπίτια μας Η μεγαλύτερη συσσώρευση ραδονίου στη Νεράιδα Θεσπρωτίας

Παρασκευή, Νοεμβρίου 27, 2015
Ραδόνιο: Η αόρατη απειλή στα σπίτια μας 
Η μεγαλύτερη συσσώρευση ραδονίου στη Νεράιδα Θεσπρωτίας

http://www.artinews.gr/assets/images/various/radon.jpg
 
Μπαίνει κρυφά στα σπίτια μας, κυρίως όταν αυτά χτίζονται πάνω στις υπόγειες… φωλιές του. Είναι άχρωμο, άοσμο, ραδιενεργό αέριο, το οποίο μπορεί να γίνει και καρκινογόνο. Στο εξωτερικό το πρόβλημα με το ραδόνιο είναι γνωστό εδώ και πολλά χρόνια ενώ στην Ελλάδα πολύ πρόσφατα άρχισε να απασχολεί τους ειδικούς.

Πότε το αέριο αυτό γίνεται επικίνδυνο; Πως θα προστατέψουμε την υγεία αλλά και το σπίτια μας; Σε ποιες περιοχές της Ελλάδας έχει ανιχνευθεί η μεγαλύτερη συσσώρευση ραδονίου;

Τι είναι το ραδόνιο

Το ραδόνιο είναι ένα ραδιενεργό αέριο. Είναι άοσμο, άγευστο και άχρωμο. Είναι ένα ευγενές αέριο και βρίσκεται σε όλον τον κόσμο σε διάφορες συγκεντρώσεις.

Το ραδόνιο, απελευθερώνεται από την ραδιενεργό διάσπαση του ουρανίου, που βρίσκεται στα πετρώματα και στο έδαφος. Όταν απελευθερωθεί, διαφεύγει από τους πόρους και τις ρωγμές των πετρωμάτων, και εισέρχεται στην ατμόσφαιρα. Άοσμο, αθέατο και χωρίς γεύση, το ραδόνιο δεν μπορεί να ανιχνευθεί από τις ανθρώπινες αισθήσεις.

Το πρόβλημα με το ραδόνιο, είναι γνωστό εδώ και πολλές δεκαετίες στο εξωτερικό. Σε πολλές πολιτείες των ΗΠΑ είναι υποχρεωτική η μέτρηση του ραδονίου, πριν την έκδοση της οικοδομικής άδειας. Η Τσεχία διαθέτει ένα κρατικό δίκτυο 300.000 μετρητών ραδονίου. Υπολογίζεται ότι 50.000 άτομα περίπου πεθαίνουν κάθε χρόνο στον πλανήτη μας από καρκίνο εξαιτίας του ραδονίου.

Σύμφωνα με έρευνες, 12 σημεία του Ελληνικού χώρου ξεπερνούν κατά πολύ τα όρια ασφαλείας και 25 τα όρια κινδύνου. Παρά το γεγονός ότι το πρόβλημα ήταν γνωστό εδώ και πολλές δεκαετίες σε χώρες όπως η Σουηδία, οι ΗΠΑ και άλλες όπου ήδη έχουν ληφθεί σημαντικές αποφάσεις και έχουν γίνει ουσιαστικές ενέργειες στον τομέα αντιμετώπισής του.

Περιοχές με τη μεγαλύτερη συσσώρευση ραδονίου στην Ελλάδα:
  • Νεράιδα Θεσπρωτίας 511 bq/m3
  • Μελιβοία Ξάνθης 460 bq/m3
  • Κέντρο Καβάλας Καβάλας 350 bq/m3
  • Σέλερο Ξάνθης 320 bq/m3
  • Πρασινάδα Δράμας 280 bq/m3
  • Μύκονος Κυκλάδων 280 bq/m3
  • Δεσκάτη Γρεβενών 279 bq/m3
  • Πεντάλοφο Κοζάνη 258 bq/m3
  • Νικίσιανη Καβάλας 237 bq/m3
  • Κέντρο Θεσ/νίκης Θεσσαλονίκης 220 bq/m3
  • Δοξάτο Δράμας 211 bq/m3
  • Γενισέα Ξάνθης 200 bq/m3

Η Υπηρεσία Προστασίας Περιβάλλοντος των ΗΠΑ (ΕΡΑ) έχει ορίσει ως ανώτερο επιτρεπτό όριο ραδονίου στο εσωτερικό των κατοικιών, των σχολείων και των χώρων εργασίας τα 150 μπεκερέλ ανά κυβικό μέτρο.
Read More »
Ραδόνιο: Η αόρατη απειλή στα σπίτια μας Η μεγαλύτερη συσσώρευση ραδονίου στη Νεράιδα Θεσπρωτίας Ραδόνιο: Η αόρατη απειλή στα σπίτια μας  Η μεγαλύτερη συσσώρευση ραδονίου στη Νεράιδα Θεσπρωτίας Reviewed by thespro.gr on Παρασκευή, Νοεμβρίου 27, 2015 Rating: 5

Ανακοίνωση από το Σωματείο Εμποροϋπαλλήλων και Λοιπών Ιδιωτικών Υπαλλήλων Θεσπρωτίας

Παρασκευή, Νοεμβρίου 27, 2015
Ανακοίνωση από το Σωματείο Εμποροϋπαλλήλων και Λοιπών Ιδιωτικών Υπαλλήλων Θεσπρωτίας

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEj9ld7A9oTZ7dHGkKmwQUknbfBk7moi6tjl7Fl5NL_ryAYY_hPPw_zQSdbDC3T1fYmhloHnTgyx6ut_9kxV7VaIYSQbYjkAajQFLafNTShomeHFNqigG0LrzM4nDUQAw7oca_VZwieAj_0/s1600/%25CE%2595%25CE%25A1%25CE%2593%25CE%2591%25CE%25A4%25CE%2599%25CE%259A%25CE%259F.jpg
 
Το Σωματείο Εμποροϋπαλλήλων και Λοιπών Ιδιωτικών Υπαλλήλων χαιρετίζει όλους τους συναδέλφους που συμμετείχαν στις εκλογές του σωματείου, αλλά και αυτούς που ταλαντευτήκαν και που για διάφορους λόγους δεν έκαναν αυτό το βήμα.

Η αύξηση ψηφισάντων κατά 50% είναι όπλο στη δύναμη των εργαζομένων αλλά γεμίζει με ακόμα μεγαλύτερες ευθύνες τη νέα Διοίκηση.

Σε μια εποχή που η επίθεση του κεφαλαίου εντείνετε, η συμμετοχή και η δράση όλων των εργαζομένων μέσα από το σωματείο είναι αναγκαία για την αντιμετώπιση των προβλημάτων και την ίδια την επιβίωση μας σαν εργαζόμενοι.

Σας καλούμε σε παραπέρα μαζικοποίηση του σωματείου μας και την συμμετοχή σας στην καθημερινή του δράση.

Σχετικά με μια ανακοίνωση που είδε το φως της δημοσιότητας σαν ‘’ταξική πορεία’’ -προφανώς είναι ο μεμονωμένος Υποψήφιος, - και την χολή που στάζει κατά του ΠΑΜΕ - βρήκαν από ότι φαίνετε τον ‘’αντίπαλο’’ και το άλλοθι τους για την σύμπλευση τους με τον κυβερνητικό συνδικαλισμό - και τους ισχυρισμούς του για νόμιμες η όχι διαδικασίες κατάρτισης ψηφοδελτίων και την κατανομή των εδρών, θα θέλαμε να διευκρινίσουμε τα εξής:

Η συγκρότηση, η κατάρτιση των ψηφοδελτίων όπως και η κατατομή των εδρών, γίνετε από την εκλεγμένη εφορευτική επιτροπή από την Γ.Σ. του σωματείου και με την παρουσία δικαστικού αντιπροσώπου, με βάσει το τι προβλέπει το καταστατικό του σωματείου και ο σχετικός νόμος που καθορίζει την λειτουργία τους, κι όχι από τις επιθυμίες κάποιας πλειοψηφίας η μειοψηφίας.

Αυτό θα έπρεπε να το γνωρίζουν οι συντάκτες της σχετικής ανακοίνωσης καταγγελίας εφόσον συμμετέχουν στα κοινά.

Αυτή η διαδικασία ακολουθήθηκε και σε αυτές τις εκλογές.

Ο οποιονδήποτε άλλος ισχυρισμός αποσκοπεί στην συκοφάντηση και μόνον του σωματείου, του ταξικού προσανατολισμού που έχει, και της απερχόμενης διοίκησης του η οποία μπήκε στην διαδικασία έγκρισης η όχι της δράσης της από τους συναδέρφους τόσο στην Γ.Σ. όσο και στις εκλογές, και έτυχε της πλήρους έγκρισης και παραπέρα ενίσχυση της.

Κάνουμε καθαρό λοιπόν ότι, το Σωματείο είναι ανοιχτό σε όλους τους συναδέλφους, εργαζόμενους και ανέργους, τους οποίους και για άλλη μια φορά τους καλούμε να εγγραφούν και να συμμετέχουν.

Διαβεβαιώνοντας ότι το σωματείο θα συνεχίσει να πορεύετε ταξικά, αγωνιστικά για την προάσπιση των συμφερόντων των συναδέλφων και των εργαζομένων γενικότερα.

Read More »
Ανακοίνωση από το Σωματείο Εμποροϋπαλλήλων και Λοιπών Ιδιωτικών Υπαλλήλων Θεσπρωτίας Ανακοίνωση από το Σωματείο Εμποροϋπαλλήλων και Λοιπών Ιδιωτικών Υπαλλήλων Θεσπρωτίας Reviewed by thespro.gr on Παρασκευή, Νοεμβρίου 27, 2015 Rating: 5

Εξιχνιάστηκαν δύο περιπτώσεις κλοπών, σε καφενείο και σχολείο

Παρασκευή, Νοεμβρίου 27, 2015
Εξιχνιάστηκαν δύο περιπτώσεις κλοπών, σε καφενείο και σχολείο


Εξιχνιάστηκαν δύο περιπτώσεις κλοπών που έγιναν σε καφενείο και σχολείο.

Σχηματίστηκε δικογραφία για κλοπές σε βάρος ενός 24χρονου ημεδαπού, διότι από την αστυνομική έρευνα και την συνδυαστική αξιοποίηση στοιχείων, προέκυψε ότι είναι δράστης των κλοπών.

Ειδικότερα, ο 24χρονος εμπλέκεται στις παρακάτω αξιόποινες πράξεις που έγιναν βραδινές ώρες της 24/25-11-2015 στο Κομπότι Άρτας:
  • διέρρηξε παράθυρο καφενείου, ιδιοκτησίας 37χρονης ημεδαπής και αφαίρεσε χρηματικό ποσό και ένα φορητό υπολογιστή
  • διέρρηξε παράθυρο σχολείου και αφαίρεσε ένα φορητό υπολογιστή

Η δικογραφία που σχηματίστηκε σε βάρος του 24χρονου, θα υποβληθεί στην Εισαγγελία Πλημμελειοδικών Άρτας ενώ την προανάκριση ενεργεί το Αστυνομικό Τμήμα Περιφέρειας Άρτας.

Read More »
Εξιχνιάστηκαν δύο περιπτώσεις κλοπών, σε καφενείο και σχολείο Εξιχνιάστηκαν δύο περιπτώσεις κλοπών, σε καφενείο και σχολείο Reviewed by thespro.gr on Παρασκευή, Νοεμβρίου 27, 2015 Rating: 5

Το νέο κεντρικό δίκτυο μεταφορών της ΕΕ περιλαμβάνει 94 μεγάλα ευρωπαϊκά λιμάνια με οδικές και σιδηροδρομικές συνδέσεις, ανάμεσά τους το λιμάνι της Ηγουμενίτσας

Παρασκευή, Νοεμβρίου 27, 2015
Το νέο κεντρικό δίκτυο μεταφορών της ΕΕ περιλαμβάνει 94 μεγάλα ευρωπαϊκά λιμάνια με οδικές και σιδηροδρομικές συνδέσεις, ανάμεσά τους το λιμάνι της Ηγουμενίτσας


«Τεράστιες χρηματοδοτικές ανάγκες» θα αντιμετωπίσει την επόμενη 15ετία η Ευρώπη, προκειμένου να μπορέσει να καλύψει το κόστος ανάπτυξης των απαιτούμενων -βάσει ζήτησης- υποδομών
μεταφορών, το οποίο υπολογίζεται σε 1,5 τρισ. ευρώ για την περίοδο 2010-2030. Ο ίδιος ο τρόπος με τον οποίο ανευρίσκονται και διατίθενται τα απαιτούμενα κονδύλια αλλάζει, καθώς πλέον το κέντρο βάρους φαίνεται πως μετατοπίζεται σε μεγάλο βαθμό στην κινητοποίηση ιδιωτικών κεφαλαίων και στη χρηματοδότηση ώριμων έργων, που δημιουργούν προστιθέμενη αξία για την Ευρώπη. Παράλληλα, η χρηματοδότηση αυτοκινητοδρόμων περνά ...σε δεύτερη μοίρα.
Τα παραπάνω προκύπτουν από σημερινή ομιλία, στη Θεσσαλονίκη, του εκπροσώπου της αρμόδιας γενικής διεύθυνσης της Κομισιόν (DG MOVE), Αλέξανδρου Σωτηρίου, σε εκδήλωση για τη συμπλήρωση 15 ετών σταδιακής ανάπτυξης και λειτουργίας του Παρατηρητηρίου της Εγνατίας Οδού.

Μόνο η ολοκλήρωση των έργων του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (ΔΕΔ-Μ) θα απαιτήσει κεφάλαια ύψους άνω των 550 δισ. ευρώ μέχρι το 2020. Τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά προγράμματα είναι αρκετά: Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, ΣΕΣ, Μηχανισμός "Συνδέοντας την Ευρώπη" (CEF) και το Ευρωπαϊκό Ταμείο Στρατηγικών Επενδύσεων (Σχέδιο Γιουνκέρ).

Μέσω του CEF θα διατεθούν στο κομμάτι των μεταφορών πόροι ύψους 24,2 δισ. ευρώ στην περίοδο 2014-2020, εκ των οποίων τα 13 δισ. θα είναι διαθέσιμα για όλα τα κράτη μέλη (ποσοστό έως και 85% θα κατευθυνθεί όμως σε προκαθορισμένα έργα του κεντρικού ευρωπαϊκού δικτύου) και τα υπόλοιπα 11,2 δισ. θα διατεθούν στις επιλέξιμες χώρες του Ταμείου Συνοχής. Από το συγκεκριμένο ποσόν η Ελλάδα έχει λαμβάνειν 580 εκατ. ευρώ, για το μεγαλύτερο μέρος των οποίων -499 εκατ.- υπεγράφησαν προ ολίγων ημερών συμφωνίες με την ΕΕ για έργα στο σιδηροδρομικό δίκτυο.


Στόχος η μόχλευση των ιδιωτικών κεφαλαίων που λιμνάζουν
Ιδιαίτερη βαρύτητα έχουν στον συνολικό σχεδιασμό της ΕΕ τα καινοτόμα χρηματοδοτικά μέσα, καθώς όπως είπε ο κ.Σωτηρίου, "συνολικά στην Ευρώπη δεν υπάρχουν δημόσιοι πόροι, ενώ τεράστια κεφάλαια λιμνάζουν στον ιδιωτικό τομέα", επειδή οι διαχειριστές τους θεωρούν ότι δεν υπάρχουν τα κατάλληλα έργα για να επενδύσουν. Αυτά τα ιδιωτικά κεφάλαια θέλει να μοχλεύσει η ΕΕ και αυτός είναι μεταξύ άλλων ο στόχος και του Σχεδίου Γιουνκέρ. "Η ΕΕ χρηματοδοτεί ένα μικρό μέρος και δημιουργείται μόχλευση για τον ιδιωτικό τομέα. Στο σχέδιο Γιουνκέρ, η ΕΕ συμμετέχει με 16 δισ. ευρώ και η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) με πέντε δισ. ευρώ, σύνολο 21 δισ. δηλαδή. Με έναν συντελεστή μόχλευσης 3 όμως, τα ποσά προς χρηματοδότηση φτάνουν στα 63 δισ. και στη συνέχεια με έναν συντελεστή μόχλευσης 5 φτάνουμε στα 315 δισ. [για την περίοδο μέχρι το 2017]" σημείωσε.

Γιατί περνούν σε δεύτερη μοίρα οι αυτοκινητόδρομοι
Ο ίδιος διευκρίνισε ότι οι αυτοκινητόδρομοι περνούν πλέον σε δεύτερη προτεραιότητα σε ότι αφορά τις χρηματοδοτήσεις, αφού ο μεν CEF “δεν χρηματοδοτεί δρόμους”, το δε Ταμείο Συνοχής διαθέτει μόνο μέχρι το 10% του προϋπολογισμού τους κι αυτό μόνο για έργα που βρίσκονται στον εγκεκριμένο κατάλογο. "Οι δρόμοι βρίσκονται σε πολύ χαμηλή προτεραιότητα χρηματοδότησης, γιατί είναι ο πρώτος τομέας υποδομών, για τον οποίο τα ιδιωτικά κεφάλαια δείχνουν ούτως ή άλλως ενδιαφέρον" επισήμανε ο κ.Σωτηρίου.

Τι περιλαμβάνει το νέο κεντρικό δίκτυο μεταφορών της ΕΕ
Το νέο κεντρικό -core- δίκτυο μεταφορών της ΕΕ περιλαμβάνει 94 μεγάλα ευρωπαϊκά λιμάνια με οδικές και σιδηροδρομικές συνδέσεις (μεταξύ των ελληνικών εντάσσονται σε αυτό ο Πειραιάς, η Θεσσαλονίκη, η Ηγουμενίτσα και η Πάτρα), 38 μεγάλα αεροδρόμια με σιδηροδρομικές συνδέσεις, 15.000 χιλιόμετρα σιδηροδρόμου υψηλών ταχυτήτων και 35 διασυνοριακά έργα.
Μεταξύ των εννέα διαδρόμων του ΔΕΔ-Μ, ο ένας διασχίζει την Ελλάδα (Σόφια-Προμαχώνας-Θεσσαλονίκη-Αθήνα, με παράκαμψη σε Ηγουμενίτσα και Πάτρα). "Έγινε προσπάθεια, χωρίς αποτέλεσμα, να συμπεριληφθεί σε αυτόν και ο κλάδος Θεσσαλονίκης-Αλεξανδρούπολης. Στα επόμενα χρόνια όμως θα υπάρξει αναθεώρηση και τότε μπορεί να γίνει εκ νέου προσπάθεια" σημείωσε ο κ.Σωτηρίου διευκρινίζοντας πάντως ότι μέχρι το 2021 οι πίνακες των έργων δεν αλλάζουν.

Λεφτά στα χρήσιμα και ώριμα έργα
Μιλώντας στην ίδια εκδήλωση, η προϊσταμένη της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης του Επιχειρησιακού Προγράμματος Υποδομών Μεταφορών, Περιβάλλοντος και Αειφόρου Ανάπτυξης (ΕΠ ΥΜΕΠΕΡΑΑ), Ζωή Παπασιώπη, επισήμανε ότι για την προγραμματική περίοδο 2014-2020 στόχος είναι να χρηματοδοτούνται ώριμα και χρήσιμα έργα, τα οποία περιλαμβάνονται στο εγκεκριμένο στρατηγικό σχέδιο μεταφορών που εκπονείται από το υπουργείο Μεταφορών. Τα έργα αυτά πρέπει, όπως εξήγησε, να έχουν εξασφαλίσει μελέτες σκοπιμότητας και θετικές μελέτες κόστους- οφέλους με λεπτομερή εκτίμηση προϋπολογισμού. Γενικότερα για το διάστημα 2014-2020, δίνεται ιδιαίτερη βαρύτητα σε θέματα εξυπηρέτησης της Στρατηγικής "Ευρώπη 2020" μέσω των πολιτικών συνοχής.

Στο σκέλος των μεταφορών, το ΕΠ ΥΜΕΠΕΡΑΑ θέτει μεταξύ άλλων ως βασική προτεραιότητα το βασικό σιδηροδρομικό δίκτυο ΠΑΘΕΠ και την ηλεκτροκίνηση, τη σύνδεση λιμένων με βιομηχανικές περιοχές, τις καθαρές αστικές μεταφορές αλλά και εστιασμένες παρεμβάσεις για τη βελτίωση των υφιστάμενων υποδομών σε αεροδρόμια, που δεν δίδονται για παραχώρηση και εδρεύουν σε νησιωτικές περιοχές. "Από τα 19,9 δισ. ευρώ των κοινοτικών πόρων των ταμείων, το ΕΠ ΥΜΕΠΕΡΑΑ παίρνει 4,3 δισ. ευρώ, εκ των οποίων το 53% αφορά τις μεταφορές και το 47% το περιβάλλον" εξήγησε η κα Παπασιώτη.

Περί Σιδηροδρομικής Εγνατίας
Κατά την ίδια, η Σιδηροδρομική Εγνατία (σ.σ. έργο εκτιμώμενου κόστους 5 δισ. ευρώ) δεν περιλαμβάνεται στα τομεακά προγράμματα (ούτε ο βασικός κορμός της, ούτε το κάθετο τμήμα της). Οι πρόσφατες εξαγγελίες του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστου Σπίρτζη για το έργο αφορούσαν άλλες πηγές χρηματοδότησης, όπως για παράδειγμα αυτές που προέρχονται από κονδύλια της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ).

Read More »
Το νέο κεντρικό δίκτυο μεταφορών της ΕΕ περιλαμβάνει 94 μεγάλα ευρωπαϊκά λιμάνια με οδικές και σιδηροδρομικές συνδέσεις, ανάμεσά τους το λιμάνι της Ηγουμενίτσας Το νέο κεντρικό δίκτυο μεταφορών της ΕΕ περιλαμβάνει 94 μεγάλα ευρωπαϊκά λιμάνια με οδικές και σιδηροδρομικές συνδέσεις, ανάμεσά τους το λιμάνι της Ηγουμενίτσας Reviewed by thespro.gr on Παρασκευή, Νοεμβρίου 27, 2015 Rating: 5

Συναγερμός στην Αστυνομία: Μέτρα για να μην μετατραπεί η Κακαβιά σε Ειδομένη

Παρασκευή, Νοεμβρίου 27, 2015
Συναγερμός στην Αστυνομία: Μέτρα για να μην μετατραπεί η Κακαβιά σε Ειδομένη

 
 
Την εγρήγορση όλων των φορέων της περιοχής προκειμένου να υπάρξει η κατάλληλη προετοιμασία για ένα πιθανό κύμα προσφύγων στην Κακαβιά, ζήτησε ο Αστυνομικός Διευθυντής Ιωαννίνων Πέτρος Μοσκοφίδης.

Με δεδομένη την κατάσταση που επικρατεί στη χώρα μας, αλλά και τα τείχη που ορθώνουν διάφορες χώρες στα Βαλκάνια και την Ευρώπη, είναι πολύ πιθανό, να δούμε το αμέσως επόμενο διάστημα, να εκτυλίσσονται στα ελληνοαλβανικά σύνορα, εικόνες ανάλογες με αυτές στην Ειδομένη.

Πριν από μερικούς δεκάδες Σύριοι έφταναν στην Κακαβιά είτε αναζητώντας τρόπο διαφυγής προς την Αλβανία είτε μετά από απέλασή τους από την γείτονα χώρα. Διαπιστώνοντας το δύσβατο της περιοχής και τις εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες, σταδιακά εγκατέλειψαν τον συγκεκριμένο δρόμο...

Όμως με δεδομένη την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στη χώρα και τις εκρηκτικές διαστάσεις που έχει πάρει το προσφυγικό πρόβλημα, δεν αποκλείεται πολύ σύντομα η περιοχή να βρεθεί αντιμέτωπη με ένα μεγάλο κύμα μεταναστών.

Η τοπική αστυνομία ετοιμάζεται πυρετωδώς για μία τέτοια πιθανότητα. Μάλιστα εντός της ερχόμενης βδομάδας αναμένεται να γίνει ευρεία σύσκεψη με τη συμμετοχή και των φορέων της τοπικής αυτοδιοίκησης, ώστε να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα, πρώτα και κύρια, σε ανθρωπιστικό επίπεδο.

Η Αστυνομία, όπως ανέφερε ο κ. Μοσκοφίδης, είναι ήδη σε συννενοήσεις με τους Γιατρούς Χωρίς Σύνορα, ώστε κλιμάκιο να είναι έτοιμο να έρθει στην περιοχή μόλις χρειαστεί.

«Αν άλλες χώρες της Ευρώπης συνεχίσουν να σηκώνουν φράγματα, τότε θα το δεχθούμε εμείς το πρόβλημα και πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι.

Αυτό που συμβαίνει στην Ειδομένη πρέπει να το προλάβουμε. Και πρέπει να το προλάβουμε πρώτα ανθρωπιστικά... Δεν μπορούμε, κάτω από δύσκολες συνθήκες, να αφήσουμε στην Κακαβιά να μένουν τόσοι άνθρωποι αβοήθητοι. Πρέπει να οργανωθούμε και να είμαστε έτοιμοι για ένα τέτοιο ενδεχόμενο», υπογράμμισε με έμφαση ο Αστυνομικός Διευθυντής Ιωαννίνων.

Όπως όλα δείχνουν η τοπική αστυνομία βρίσκεται σε εγρήγορση, καθώς το προσφυγικό δεν αφορά μόνο τα νησιά του Αιγαίου, αλλά ολόκληρη τη χώρα. Χιλιάδες άνθρωποι που έχουν φτάσει από τις εμπόλεμες περιοχές της Συρίας, αναζητούν τρόπο να ταξιδέψουν στην Ευρώπη. Η Ευρώπη όμως, ειδικά μετά το τρομοκρατικό χτύπημα στο Παρίσι, σκληραίνει τη στάση της, με αποτέλεσμα να συνωστίζονται σε διάφορες συνοριακές διαβάσεις.

Και η Κακαβιά μπορεί να αποτελέσει μία πιθανή επιλογή...
 
Read More »
Συναγερμός στην Αστυνομία: Μέτρα για να μην μετατραπεί η Κακαβιά σε Ειδομένη  Συναγερμός στην Αστυνομία: Μέτρα για να μην μετατραπεί η Κακαβιά σε Ειδομένη Reviewed by thespro.gr on Παρασκευή, Νοεμβρίου 27, 2015 Rating: 5

Δείτε το Δημοτικό Συμβούλιο Ηγουμενίτσας της Τετάρτης

Παρασκευή, Νοεμβρίου 27, 2015
Δείτε το Δημοτικό Συμβούλιο Ηγουμενίτσας της Τετάρτης


Read More »
Δείτε το Δημοτικό Συμβούλιο Ηγουμενίτσας της Τετάρτης Δείτε το Δημοτικό Συμβούλιο Ηγουμενίτσας της Τετάρτης Reviewed by thespro.gr on Παρασκευή, Νοεμβρίου 27, 2015 Rating: 5

Σελίδες

Από το Blogger.