ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ ΜΗΛΟΝ ΤΗΣ ΕΡΙΔΟΣ ΜΕΤΑΞΥ ΔΗΜΩΝ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ ΚΑΙ ΣΟΥΛΙΟΥ Η ΛΑΪΚΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ;

Παρασκευή, Ιουνίου 19, 2015
ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ ΜΗΛΟΝ ΤΗΣ ΕΡΙΔΟΣ ΜΕΤΑΞΥ ΔΗΜΩΝ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ ΚΑΙ ΣΟΥΛΙΟΥ Η ΛΑΪΚΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ;


Το θέμα του Εμπορευματικού Σταθμού Θεσπρωτίας ήλθε και πάλι για συζήτηση στο Δ.Σ. Ηγουμενίτσας. Αυτή τη φορά σε πολεμικό κλίμα ενάντια τον Δήμο Σουλίου και την ΟΛΗΓ Α.Ε., αφού φαίνεται ότι αποφασίστηκε τελικά η θέση του θα είναι στο Βιοτεχνικό πάρκο ΒΙΟΠΑΘΕ στην Γκρίκα του Δήμου Σουλίου.

Θα επιμείνουμε άλλη μια φορά ότι η αντιπαράθεση ,για το σε ποιόν Δήμο θα γίνει ο Εμπορευματικός σταθμός, αποπροσανατολίζει από το κύριο πρόβλημα που είναι:

ΑΝΑΠΤΥΞΗ για ΠΟΙΟΝ; Για ποιόν σκοπό θα γίνει, τι θα εξυπηρετήσει ,ποιος θα ωφεληθεί.

Είναι δυνατόν το όραμα των εργαζομένων στον νομό να είναι μια επένδυση τύπου COSCO στον Πειραιά ,όπου και αν αυτή γίνει ;

Είναι σε όλους γνωστό ότι η ΟΛΗΓ Α.Ε. ανήκει μεν στο Δημόσιο, αλλά σκοπός της ήταν και είναι η εξυπηρέτηση των εφοπλιστικών συμφερόντων, όπως συνολικά είναι το αστικό κράτος. Το προτεινόμενο έργο τέτοιο σκοπό υπηρετεί, όπως τέτοιο σκοπό υπηρετούν και τα προγράμματα χρηματοδότησης του από την Ε.Ε.

Το έργο αυτό αν γίνει μέσα σε καθεστώς κυριαρχίας των μονοπωλίων, θα γίνει όταν και όπου οι επιχειρηματικοί όμιλοι το αποφασίσουν με μόνο κριτήριο την μεγιστοποίηση του κέρδους τους.

Η πάγια τακτική θέλει τα εμπορευματικά κέντρα να λειτουργούν μέσα η δίπλα στα λιμάνια. Όπως ότι πρέπει να έχουν άμεση σύνδεση με οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο. Επειδή ούτε η Γκρίκα ,ούτε το Βασιλικό είναι δίπλα στο λιμάνι, η πιο πιθανή εξέλιξη είναι να γίνει μέσα στο λιμάνι η ακριβώς δίπλα του, μεγαλώνοντας τα προβλήματα που ήδη υπάρχουν για τους κατοίκους στην Ηγουμενίτσα από την λειτουργία του λιμανιού, για χάρη των Μονοπωλίων. Αυτό υποκρύπτει κατά την γνώμη μας η πρόταση του αντιπεριφερειάρχη για ΔΙΠΟΛΙΚΟ εμπορευματικό κέντρο με ένα μέρος του μέσα στο λιμάνι και το άλλο στην Γκρίκα.

Είναι γνωστό επίσης ότι η ΟΛΗΓ Α.Ε. ανήκει πλέον στον ΤΑΙΠΕΔ και ότι έχει «βγει στο σφυρί». Φυσικό είναι , η εξέλιξη του Εμπορευματικού κέντρου να εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την εξέλιξη του λιμανιού, όπως και από το ιδιοκτησιακό του καθεστώς. Αυτό δεν έχει ακόμα ξεκαθαρίσει. Αντίθετα αυτήν την εποχή έχουν «βγει τα μαχαίρια» μεταξύ πολυεθνικών ομίλων για τα δίκτυα μεταφορών . Η συμφωνία TTIP μεταξύ ΗΠΑ και Ε.Ε. είναι στα σκαριά, ενώ η Κίνα προχωρεί στην δημιουργία του νέου «δρόμου του μεταξιού».

Άρα η συζήτηση δεν πρέπει να προσανατολίζεται στο ΠΟΥ θα γίνει, αλλά ΤΙ θα γίνει , από ΠΟΙΟΝ , σε ΠΟΙΟΝ θα ανήκει, και ΠΩΣ θα λειτουργεί. Ποια πρέπει να είναι η λαϊκή παρέμβαση σε αυτή την εξέλιξη

Η «Λαϊκή Συσπείρωση» πιστεύει ότι μπορεί να υπάρξει ανάπτυξη του λιμανιού προς όφελος του λαού και των λαϊκών συμφερόντων, που να ανταποκρίνεται στις φυσικές του δυνατότητες και τις δυνατότητες ανάπτυξης όλης της περιοχής, όχι μόνο της Ηγουμενίτσας, αλλά όλου του νομού Θεσπρωτίας, όλης της Ηπείρου. Μπορεί αλλά, με έναν τελείως διαφορετικό σχεδιασμό της οικονομίας.

Απαιτείται Ανάπτυξη της αγροτικής παραγωγής και των εξαγωγών ,συνεταιριστικοποίηση, μέσα στη λαϊκή οικονομία, όχι μόνο στην Θεσπρωτία, αλλά και στην Ήπειρο και σε όλη την Ελλάδα, για να παράγονται αγροτικά προϊόντα επαρκή για τη χώρα αλλά και για εξαγωγές, μιας και έχουμε σα φυσικό πλούτο αυτή τη δυνατότητα. Μια τέτοια ανάπτυξη προϋποθέτει αποδέσμευση από την Ε.Ε.

Με τέτοια προοπτική, το λιμάνι όχι μόνο μπορεί να ζωντανέψει, μπορεί να κρατήσει και το τουριστικό μέρος, αλλά θα μπορέσει να αξιοποιηθεί για να δώσει ζωή σε όλη την πόλη.

Η πρόταση της «Λαϊκής Συσπείρωσης» για τα λιμάνια, ως τμήμα μεταφορών, λαμβάνει υπόψη τις εξής προτεραιότητες:
Της ικανοποίησης των εγχώριων αναγκών μετακίνησης προσώπων, αγαθών και επειγόντων περιστατικών, για φθηνές, γρήγορες και ασφαλείς μεταφορές.
Του σχεδιασμού, που να ανταποκρίνεται στην ανάπτυξη της αγροτικής παραγωγής και των βιομηχανικών κλάδων.
Της ισόμετρης, σχεδιασμένης στη βάση του αμοιβαίου οφέλους ανάπτυξης του εξωτερικού εμπορίου.
Της ικανοποίησης των λαϊκών αναγκών για διακοπές και αναψυχή.
Της ικανοποίησης των σύγχρονων και διευρυμένων αναγκών των εργαζομένων στα λιμάνια.

Με βάση αυτές τις προτεραιότητες θα σχεδιάζεται η ανάπτυξη των λιμανιών, ώστε:

-- Το λιμενικό σύστημα να εναρμονίζεται με τους στόχους της σχεδιασμένης κοινωνικής παραγωγής, της περιφερειακής πολιτικής, της πολιτικής μεταφορών με κίνητρο την κοινωνική ευημερία και όχι το καπιταλιστικό κέρδος.

-- Να εντάσσεται στον Ενιαίο Κρατικό Φορέα Μεταφορών. Ειδικότερα να υπηρετεί τις σχεδιασμένες ακτοπλοϊκές γραμμές, να ικανοποιεί τις ιδιαίτερες ανάγκες των νησιωτικών συμπλεγμάτων.

-- Τα λιμάνια να αποτελούν σε διεθνές επίπεδο μέσο προώθησης διακρατικής συνεργασίας και εξωτερικής πολιτικής στη βάση του αμοιβαίου οφέλους.

-- Να είναι οργανικά δεμένο με την παραγωγή. Να προωθεί τις διακλαδικές συνεργασίες (π.χ. με τη ναυπηγοεπισκευή).

-- Σε αυτή τη βάση επιδιώκουμε τη συγκέντρωση όλων των κοινωνικών δυνάμεων που θίγονται από τη φιλομονοπωλιακή πολιτική, κόντρα στο μπλοκ των δυνάμεων της καπιταλιστικής "ανταγωνιστικότητας" και της ενσωμάτωσης στο σύστημα.

-- Αυτές οι δυνάμεις είναι ανάγκη να συγκροτήσουν ενιαίο μέτωπο πάλης για αλλαγή του συσχετισμού δύναμης, για ανατροπή αυτής της πολιτικής και λύση του ζητήματος της εξουσίας.

-- Για να μετατραπούν τα λιμάνια σε λαϊκή περιουσία στα πλαίσια της λαϊκής οικονομίας, που αποτελεί τη μόνη λύση - διέξοδο σε όφελος της λαϊκής πλειοψηφίας.

Θεωρούμε ότι πρέπει και μπορούν να αναπτυχθούν άμεσα αγώνες από όλους τους φορείς, εργαζόμενους, νησιώτες, αλιείς για την παρεμπόδιση της ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ του λιμανιού, για λιμάνια 100% στο Δημόσιο. Που θα εντάσσονται στην πάλη για την παρεμπόδιση συνολικά των μέτρων στήριξης της πλουτοκρατίας και χρεοκοπίας του λαού, με μονομερή διαγραφή του χρέους, αποδέσμευση από την ΕΕ, διέξοδο και πολιτική για το λαό και όχι για τα μονοπώλια.

Το επόμενο διάστημα μπορούμε και πρέπει να αναπτύξουμε τέτοια δραστηριότητα, με αντίστοιχες μορφές που να αγκαλιάζουν όλο τον νομό Θεσπρωτίας αλλά και τα νησιά που εξυπηρετούνται από το λιμάνι.

Σε ένα τέτοιο αγώνα καλούμε τους εργαζόμενους, τους μικρούς αγρότες, τους ΕΒΕ, τους άνεργους , τα λαϊκά στρώματα ,τόσο στον Δήμο Ηγουμενίτσας όσο και στον Δήμου Σουλίου. Σε αυτόν τον αγώνα καλούμε και τους φορείς του τόπου να στρατευτούν ΕΝΑΝΤΙΑ στον τοπικισμό και αποπροσανατολισμό που καλλιεργείται από τις Δημοτικές Αρχές τόσο της Ηγουμενίτσας όσο και της Παραμυθιάς που αφήνει στο απυρόβλητο τα μονοπώλια.

Το ότι υπάρχουν τέτοια σχέδια ανάπτυξης δείχνει τις αναπτυξιακές δυνατότητες που έχει ο τόπος μας, ο νομός μας ,η χώρα μας.

Το πρόβλημα είναι ότι αυτές οι δυνατότητες και η όποια ανάπτυξη σχεδιάζεται η και γίνεται έχει στόχο την μεγιστοποίηση των κερδών των επιχειρηματικών ομίλων και όχι την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών.

Με τους αγώνες των εργαζομένων και των σύμμαχων λαϊκών στρωμάτων είμαστε αισιόδοξοι ότι θα λυθεί αυτό το πρόβλημα για να γίνει ο λαός νοικοκύρης στον τόπο του. Θα γίνουν έργα που θα είναι λαϊκή περιουσία και θα ωφελούν τον λαό και τον τόπο. Έτσι θα γίνει, γιατί έτσι πρέπει να γίνει.
Ηγουμενίτσα 17/06/2015
Για την «Λαϊκή Συσπείρωση»
Δώρης Δήμας
Read More »
ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ ΜΗΛΟΝ ΤΗΣ ΕΡΙΔΟΣ ΜΕΤΑΞΥ ΔΗΜΩΝ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ ΚΑΙ ΣΟΥΛΙΟΥ Η ΛΑΪΚΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ; ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ ΜΗΛΟΝ ΤΗΣ ΕΡΙΔΟΣ ΜΕΤΑΞΥ ΔΗΜΩΝ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ ΚΑΙ ΣΟΥΛΙΟΥ Η ΛΑΪΚΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ; Reviewed by thespro.gr on Παρασκευή, Ιουνίου 19, 2015 Rating: 5

ΜΙΚΡΟΣ ΚΛΕΦΤΗΣ & IRATUS LIVE ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΗΝ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ

Παρασκευή, Ιουνίου 19, 2015
ΜΙΚΡΟΣ ΚΛΕΦΤΗΣ & IRATUS LIVE ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΗΝ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ


Στα πλαίσια των καλοκαιρινών συναυλιών "Ένα μεγάλο φωτεινό καλοκαίρι" που διοργανώνει το Ράδιο Ηγουμενίτσα στο Belvedere pool bar & live stage, θα γίνει live με Iratus & Mikros Kleftis στις 19 Ιουνίου.

on decks: DJ STIGMA!

Παρασκευή
19 Ιουνίου 
doors open: 21.00
 
presale: 8e στα Δισκοπωλεία B Side & Κυριαζής πλ. Δημαρχείου
on spot: 10e

Event management & bookings: Dynasty Group - Athens
Read More »
ΜΙΚΡΟΣ ΚΛΕΦΤΗΣ & IRATUS LIVE ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΗΝ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ ΜΙΚΡΟΣ ΚΛΕΦΤΗΣ & IRATUS LIVE ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΗΝ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ Reviewed by thespro.gr on Παρασκευή, Ιουνίου 19, 2015 Rating: 5

ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ:Πλήθος κόσμου παρακολούθησε την ενημερωτική εκδήλωση του ΟΛΗΓ στα Σύβοτα

Παρασκευή, Ιουνίου 19, 2015
Πλήθος κόσμου παρακολούθησε την ενημερωτική εκδήλωση/career day στο πλαίσιο του έργου INTERMODADRIA,το Sivota Diamont Resort, στα Σύβοτα Θεσπρωτίας.Ο στόχος του έργου INTERMODADRIA είναι η βελτίωση της ενσωμάτωσης των θαλάσσιων μεταφορών μικρών αποστάσεων στις εφοδιαστικές αλυσίδες που διασχίζουν την Αδριατική θάλασσα, και πιο συγκεκριμένα η παροχή ενός καλύτερου περιβάλλοντος για τις διατροπικές μεταφορές μεταξύ των λιμένων και της ενδοχώρας.Η εκδήλωση, είχε ως στόχο την ενημέρωση των στελεχών και εκπροσώπων των Οργανισμών και Φορέων που δραστηριοποιούνται στους επαγγελματικούς και...
Read More »
ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ:Πλήθος κόσμου παρακολούθησε την ενημερωτική εκδήλωση του ΟΛΗΓ στα Σύβοτα ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ:Πλήθος κόσμου παρακολούθησε την ενημερωτική εκδήλωση του ΟΛΗΓ στα Σύβοτα Reviewed by thespro.gr on Παρασκευή, Ιουνίου 19, 2015 Rating: 5

Ο βουλευτής Θεσπρωτίας της ΝΔ Βασίλης Γιόγιακας παρέστη σήμερα 19/06/2015 στην ενημερωτική εκδήλωση που διοργάνωσε ο Οργανισμός Λιμένος Ηγουμενίτσας σε συνεργασία με το Σύλλογο Υδατοκαλλιεργητών Θεσπρωτίας

Παρασκευή, Ιουνίου 19, 2015

Ο βουλευτής Θεσπρωτίας της ΝΔ Βασίλης Γιόγιακας παρέστη σήμερα 19/06/2015 στην ενημερωτική εκδήλωση  που διοργάνωσε ο Οργανισμός Λιμένος Ηγουμενίτσας σε συνεργασία με το Σύλλογο Υδατοκαλλιεργητών Θεσπρωτίας σχετικά με την ημερίδα με θέμα:
«Εξαγωγική δραστηριότητα μέσω του Λιμένος Ηγουμενίτσας
- Τοπική Παραγωγή
- Ανάπτυξη Υδατοκαλλιεργειών την επόμενη δεκαετία».
Ο κ. Γιόγιακας στον χαιρετισμό που απηύθυνε εξήρε την προσπάθεια των υδατοκαλλιεργητών καθώς κατά τη διάρκεια των ετών που δραστηριοποιούνται στο νομό Θεσπρωτίας ανέπτυξαν ιδιαίτερες δυνατότητες βοηθώντας στην ώθηση της τοπικής οικονομίας.
Όπως είπε χαρακτηριστικά ο βουλευτής της ΝΔ, οι Υδατοκαλλιέργειες είναι ο σημαντικότερος  τομέας απασχόλησης στον νομό Θεσπρωτίας καθώς απασχολεί περισσότερους από 300 εργαζόμενους και σε συνδυασμό με την ανάπτυξη του λιμανιού της Ηγουμενίτσας και της σύνδεσής του με την Εγνατία οδό, δίνουν ιδιαίτερη ώθηση στην τοπική οικονομία.
Όπως σημείωσε ο ίδιος, το λιμάνι της Ηγουμενίτσας και η Εγνατία οδός βοηθούν ιδιαίτερα ώστε τα εμπορεύματα να φτάνουν στον προορισμό τους με ασφάλεια και χωρίς χρονικές καθυστερήσεις. 
Δήλωσε επίσης, τη χαρά και την ικανοποίησή του για την προσπάθεια ενημέρωσης των ενδιαφερομένων για τους δυνατούς τρόπους βελτίωσης της ενσωμάτωσης των θαλάσσιων μεταφορών μικρών αποστάσεων στις εφοδιαστικές αλυσίδες που διασχίζουν το Ιόνιο και την Αδριατική θάλασσα.
Τόνισε δε, ότι θα στηρίξει με όλες του τις δυνάμεις τη συνέχεια της προσπάθειας για περεταίρω ανάπτυξη του Τομέα της Υδατοκαλλιέργειας ενός από τους κύριους εξαγωγικούς τομείς της χώρας.

Read More »
Ο βουλευτής Θεσπρωτίας της ΝΔ Βασίλης Γιόγιακας παρέστη σήμερα 19/06/2015 στην ενημερωτική εκδήλωση που διοργάνωσε ο Οργανισμός Λιμένος Ηγουμενίτσας σε συνεργασία με το Σύλλογο Υδατοκαλλιεργητών Θεσπρωτίας Ο βουλευτής Θεσπρωτίας της ΝΔ Βασίλης Γιόγιακας παρέστη σήμερα 19/06/2015 στην ενημερωτική εκδήλωση  που διοργάνωσε ο Οργανισμός Λιμένος Ηγουμενίτσας σε συνεργασία με το Σύλλογο Υδατοκαλλιεργητών Θεσπρωτίας Reviewed by thespro.gr on Παρασκευή, Ιουνίου 19, 2015 Rating: 5

Συνελήφθη 42χρονος για καλλιέργεια δενδρυλλίων κάνναβης και κατοχή ναρκωτικών

Παρασκευή, Ιουνίου 19, 2015

Συνελήφθη 42χρονος για καλλιέργεια δενδρυλλίων κάνναβης και κατοχή ναρκωτικών

Συνελήφθη, χθες (18-06-2015) αργά το απόγευμα στο Μπιζάνι Ιωαννίνων, από αστυνομικούς του Τμήματος Δίωξης Ναρκωτικών Ιωαννίνων, ένας 42χρονος ημεδαπός, κατηγορούμενος για καλλιέργεια δενδρυλλίων κάνναβης και κατοχή ναρκωτικών.
Ειδικότερα, στην κατοχή του 42χρονου και στο σπίτι του, βρέθηκαν και κατασχέθηκαν:
έξι (6)  δενδρύλλια κάνναβης, ύψους από (5) έως (30) εκατοστών,  τα οποία καλλιεργούσε στην αυλή του σπιτιού του
μία συσκευασία που περιείχε ηρωίνη, βάρους (1,1) γραμμαρίων
δύο (2) ναρκωτικά χάπια.
Επιπρόσθετα, σε βάρος του 42χρονου εκκρεμεί καταδικαστική απόφαση του Μονομελούς Πλημμελειοδικείου Ιωαννίνων, ποινής φυλάκισης έξι (6) μηνών, για κλοπή.
Ο συλληφθείς θα οδηγηθεί στον κ. Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Ιωαννίνων, ενώ την προανάκριση διενεργεί το Τμήμα Δίωξης Ναρκωτικών Ιωαννίνων.

Read More »
Συνελήφθη 42χρονος για καλλιέργεια δενδρυλλίων κάνναβης και κατοχή ναρκωτικών Συνελήφθη 42χρονος για καλλιέργεια δενδρυλλίων κάνναβης και κατοχή ναρκωτικών Reviewed by thespro.gr on Παρασκευή, Ιουνίου 19, 2015 Rating: 5

Σχηματισμός δικογραφίας σε βάρος 40χρονου ημεδαπού για κλοπή από κατάστημα στη Μαζαρακιά Θεσπρωτίας

Παρασκευή, Ιουνίου 19, 2015

Σχηματισμός δικογραφίας σε βάρος 40χρονου ημεδαπού για κλοπή από κατάστημα στη Μαζαρακιά Θεσπρωτίας

Από αστυνομικούς της Υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Ηγουμενίτσας, σχηματίστηκε δικογραφία σε βάρος 40χρονου ημεδαπού, για κλοπή από κατάστημα στη Μαζαρακιά Θεσπρωτίας.
Ειδικότερα, από την αστυνομική έρευνα προέκυψε ότι ο 40χρονος, σε διαφορετικά χρονικά διαστήματα κατά το τελευταίο έτος,  αφαίρεσε από το ταμείο καφενείου και πρατηρίου υγρών καυσίμων, χρηματικό ποσό.
Η δικογραφία που σχηματίσθηκε θα υποβληθεί στον κ. Εισαγγελέα Πρωτοδικών Θεσπρωτίας, ενώ την προανάκριση ενήργησε η Υποδιεύθυνση Ασφάλειας Ηγουμενίτσας. 

Read More »
Σχηματισμός δικογραφίας σε βάρος 40χρονου ημεδαπού για κλοπή από κατάστημα στη Μαζαρακιά Θεσπρωτίας Σχηματισμός δικογραφίας σε βάρος 40χρονου ημεδαπού για κλοπή από κατάστημα στη Μαζαρακιά Θεσπρωτίας Reviewed by thespro.gr on Παρασκευή, Ιουνίου 19, 2015 Rating: 5

Ερώτηση Κάτση για το λαθρεμπόριο καυσίμων

Παρασκευή, Ιουνίου 19, 2015

Ερώτηση Κάτση για το λαθρεμπόριο καυσίμων

Προς τους κ.κ. Υπουργούς – Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού – Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας – Οικονομικών
Θέμα: «Έλεγχος της εφοδιαστικής αλυσίδας υγρών καυσίμων και πάταξη του λαθρεμπορίου»

Στην σημερινή οικονομική συγκυρία, με πολλούς συνανθρώπους μας να ζουν κάτω από το όριο της φτώχιας και την κυβέρνηση να προσπαθεί να βρει τρόπους για να βγάλει τη χώρα από το οικονομικό τέλμα στο οποίο την έριξαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις, υπάρχουν ακόμα επιτήδειοι που θησαυρίζουν στις πλάτες των άλλων. Σύμφωνα με την από Σεπτέμβριο του 2013 «Έκθεση Πεπραγμένων» της Γενικής Γραμματείας Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, το ελληνικό δημόσιο έχει απώλειες της τάξης του ενός δισεκατομμυρίου ευρώ ανά έτος από το λαθρεμπόριο καυσίμων. Με το νόμο 3784/2009 έγινε υποχρεωτική η εγκατάσταση συστήματος εισροών-εκροών στα πρατήρια υγρών καυσίμων.

Για να παταχθεί ωστόσο το λαθρεμπόριο πρέπει να κλείσουν όλα τα παράθυρα που το διευκολύνουν και να υπάρξει έλεγχος σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα υγρών καυσίμων. Έτσι είναι απαραίτητο να υπάρξει έλεγχος εισροών-εκροών στα πλωτά μέσα μεταφοράς, στα πρατήρια του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, στις εγκαταστάσεις των εταιρειών εμπορίας πετρελαιοειδών και διυλιστηρίων, στα πρατήρια αφορολόγητων καυσίμων. Απαραίτητη είναι επίσης η μοριακή ιχνηθέτηση των ναυτιλιακών καυσίμων καθώς και ο ευρύτερος έλεγχος της διακίνησης των αφορολόγητων ναυτιλιακών καυσίμων και των εξαγωγών αφορολόγητων καυσίμων προς τρίτες χώρες.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα στον τύπο το τελευταίο χρονικό διάστημα το Υπουργείο σκοπεύει να προωθήσει δέσμη μέτρων που θα κινούνται στην παραπάνω κατεύθυνση.
Ερωτώνται οι Υπουργοί: 1. Αληθεύουν τα δημοσιεύματα σύμφωνα με τα οποία θα επεκταθούν τα συστήματα ελέγχου εισροών-εκροών σε ολόκληρη την αλυσίδα εφοδιασμού της αγοράς καυσίμων;
2. Στην περίπτωση που αληθεύουν, ποιό είναι το χρονοδιάγραμμα εφαρμογής του πλήρους ελέγχου της εφοδιαστικής αλυσίδας υγρών καυσίμων;
3. Ποιό είναι το προβλεπόμενο κέρδος για το ελληνικό Δημόσιο;
4. Υπάρχει και αν ναι ποιό είναι το πιθανό κέρδος για τον καταναλωτή από την πάταξη του λαθρεμπορίου καυσίμων;
5. Ποιές κινήσεις σκοπεύει να κάνει η κυβέρνηση για να διενεργηθούν έλεγχοι σε πρατήρια από τις αρμόδιες περιφερειακές υπηρεσίες και πως θα ενημερωθεί για αυτούς τους ελέγχους δεδομένου ότι καμία Γενική Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών Περιφερειών της χώρας δεν έχει αποστείλει στο υπουργείο στοιχεία για τα αποτελέσματα των ελέγχων;

Read More »
Ερώτηση Κάτση για το λαθρεμπόριο καυσίμων Ερώτηση Κάτση για το λαθρεμπόριο καυσίμων Reviewed by thespro.gr on Παρασκευή, Ιουνίου 19, 2015 Rating: 5

Πλαγιομετωπική σύγκρουση αυτοκινήτων στην είσοδο της Πάργας!

Παρασκευή, Ιουνίου 19, 2015
Πλαγιομετωπική σύγκρουση δυο αυτοκινήτων, έγινε χθες το απόγευμα,στην συμβολή της εθνικής οδού Πρέβεζας-Ηγουμενίτσας,με την είσοδο της Πάργας.Από την  σφοδρή σύγκρουση,προσλήθηκαν σημαντικές ζημιές στα εμπλεκόμενα οχήματα,αλλά ευτυχώς,δεν υπήρξε κάποιος τραυματισμός.Στο σημείο έφτασε η τροχαία,αλλά και οδική βοήθεια από την πόλη της Ηγουμενίτσα,προκειμένου να...
Read More »
Πλαγιομετωπική σύγκρουση αυτοκινήτων στην είσοδο της Πάργας! Πλαγιομετωπική σύγκρουση αυτοκινήτων στην είσοδο της Πάργας! Reviewed by thespro.gr on Παρασκευή, Ιουνίου 19, 2015 Rating: 5

ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ-Σύλληψη 40χρονου για κλοπές

Παρασκευή, Ιουνίου 19, 2015
Σχηματίστηκε δικογραφία σε βάρος 40χρονου, γιατί όπως προέκυψε από την έρευνα,ο δράστης κατά το τελευταίο έτος, αφαίρεσε από καφενείο και πρατήριο υγρών καυσίμων, ιδιοκτησίας 32χρονου   στην Μαζαρακιά Θεσπρωτίας, χρηματικό ποσό.ς.Ο συλληφθείς, με τη σε βάρος του σχηματισθείσα δικογραφία, θα
οδηγηθεί σήμερα στον Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Θεσπρωτίας.
Read More »
ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ-Σύλληψη 40χρονου για κλοπές ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ-Σύλληψη 40χρονου για κλοπές Reviewed by thespro.gr on Παρασκευή, Ιουνίου 19, 2015 Rating: 5

Απάντηση του ΟΛΗΓ στον Δήμο Ηγουμενίτσας για το Εμπορευματικό Κέντρο

Πέμπτη, Ιουνίου 18, 2015
Απάντηση του ΟΛΗΓ στον Δήμο Ηγουμενίτσας για το Εμπορευματικό Κέντρο


Ειδικότερα αναφερόμενοι σε απόψεις που δημοσιοποιήθηκαν και αναφέρονται σε «έωλα κριτήρια», σε «μικροπολιτικές σκοπιμότητες» ή σε «κατευθυνόμενες μελέτες», ενημερώνουμε υπεύθυνα τους πολίτες ότι στο πλαίσιο των μελετών που εκπονήθηκαν, μετά από διεθνή διαγωνισμό, εξετάστηκαν οι θέσεις «Μεσοβούνι» και «Γκρίκα» για πρώτη φορά συγκριτικά και εξονυχιστικά, με την εφαρμογή ενιαίων κριτηρίων, που απορρέουν από επιστημονικές μεθοδολογίες και κυρίως από νομικούς κανόνες χωροθέτησης Εμπορευματικών Κέντρων καθώς και κανόνες υπολογισμού και διασφάλισης της βιωσιμότητας του έργου.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα των παραπάνω μελετών, η περιοχή «Μεσοβούνι», αυτοτελώς και από μόνη της, πολύ περισσότερο συγκριτικά με τη θέση «Γκρίκα», αποκλείστηκε παντελώς ως περιοχή ανάπτυξης του Εμπορευματικού Κέντρου (ΕΚ) Θεσπρωτίας. Και τούτο διότι:

Ø Εντός εκτάσεως 555 στρ. που επιλέγει κατ’ αρχήν για τη χωροθέτηση του ΕΚ είναι δυνατή η δημιουργία 145 στρ. ωφέλιμης πολεοδομημένης έκτασης μόνον έναντι 208 στρ. που προκύπτουν για τη θέση «Γκρίκα».

Ø Στη θέση «Μεσοβούνι» ουδεμία δυνατότητα υπάρχει για επέκταση της ωφέλιμης έκτασης των 145 στρ. για την εγκατάσταση επιχειρήσεων μεταποίησης όπως ο Ν.3982/11 απαιτεί. Αντιθέτως στη θέση «Γκρίκα», στην περιοχή που επελέγη, συνολικής επιφάνειας 548 στρ, επιπλέον των 208 στρ. που διατίθενται για επιχειρήσεις της εφοδιαστικής αλυσίδας, υπάρχει ήδη το χωροθετημένο ΒΙΟΠΑΘΕ εντός του οποίου 99 στρ. διατίθενται για τη μεταποίηση και δημιουργούν το ιδανικό μίγμα δραστηριοτήτων με τη μέγιστη δυνατή οικονομική ανταποδοτικότητα για το ΕΚ και την περιοχή.

Ø Ο προϋπολογισμός των έργων υποδομής στο μηδενικών κλίσεων ανάγλυφο της Γκρίκα, κατά τη μελέτη, ανέρχεται στα 7 εκ. € περίπου και στην πιο δυσμενή περίπτωση στο ποσό των 8 – 10 εκ. €. Αντίθετα, στη θέση «Μεσοβούνι» ο προϋπολογισμός για ανάλογα έργα, σε ίσης επιφάνειας έκταση (555 στρ), με πολύ μικρότερα αποτελέσματα αξιοποιήσιμης έκτασης, ουδείς εγγυάται ότι δεν θα υπερδιπλασιαστεί τουλάχιστον, λόγω των έντονων κλίσεων, συχνά απαγορευτικών για ΕΚ και του φυσικού – γεωφυσικού αναγλύφου της έκτασης.

Ø Κατά τη διενέργεια των ερευνών που διεξήχθησαν δεν προέκυψαν στοιχεία ότι υπάρχουν διαθέσιμες δημόσιες εκτάσεις στο Μεσοβούνι και θα χρειαστούν απαλλοτριώσεις ιδιωτικών εκτάσεων μεγάλης κλίμακας. Αντίθετα στη θέση «Γκρίκα», το σύνολο σχεδόν της έκτασης είναι δημόσιες εκτάσεις, όμορες στο ΒΙΟΠΑΘΕ, που εντάσσεται στο νέο ΕΚ.

Ø Δεδομένου ότι το ΕΚ έχει προδιαγραφεί ως έργο συνδυασμένων μεταφορών, η θέση Μεσοβούνι αποκλείστηκε και για το λόγο ότι ουδεμία τεχνική λύση υπάρχει για σιδηροδρομική σύνδεση. Αντιθέτως, στο πλαίσιο των μελετών παραδόθηκε ήδη προμελέτη σιδηροδρομικής σύνδεσης της Γκρίκας με την Κρυσταλλοπηγή, από όπου και διέρχεται η μελλοντική σιδηροδρομική γραμμή.

Ø Κατά τις μελέτες που εκπονήθηκαν, αξιολογήθηκε εξονυχιστικά η βιωσιμότητα του έργου στη θέση Γκρίκα. Αποτέλεσμα της εν λόγω μελέτης είναι ότι το ΕΚ, αν γίνει στη θέση Γκρίκα και με τις προϋποθέσεις που θέτουν οι σχετικές μελέτες είναι ένα βιώσιμο, ανταποδοτικό έργο που μπορεί να υλοποιηθεί άμεσα με τεράστια αναπτυξιακή συνεισφορά στην τοπική οικονομία (επιχειρηματικότητα και απασχόληση).

Η Ο.Λ.ΗΓ. Α.Ε. στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της και στα όρια της νόμιμης λειτουργίας της και εταιρικής ευθύνης, εξαντλώντας κάθε δυνατότητα για την στήριξη του Δήμου Ηγουμενίτσας λειτουργεί έχοντας ως γνώμονα την ανάπτυξη όλης της περιοχής.

Τις δε τοπικιστικές και μικροπολιτικές απόψεις, που ίσως οδηγήσουν σε ματαίωση επενδύσεων τέτοιου μεγέθους, τις αφήνουμε να κριθούν από τους κατοίκους του νομού μας.





Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος

της Ο.Λ.ΗΓ. Α.Ε.







Βασίλειος Κ. Διαμάντης


Read More »
Απάντηση του ΟΛΗΓ στον Δήμο Ηγουμενίτσας για το Εμπορευματικό Κέντρο Απάντηση του ΟΛΗΓ στον Δήμο Ηγουμενίτσας για το Εμπορευματικό Κέντρο Reviewed by thespro.gr on Πέμπτη, Ιουνίου 18, 2015 Rating: 5

Σελίδες

Από το Blogger.