Αλαμπουρνέζικα, η γλώσσα των κουλτουριάρηδων

Σάββατο, Ιανουαρίου 03, 2015
Αλαμπουρνέζικα, η γλώσσα των κουλτουριάρηδων


Ένα εξαιρετικό κείμενο, γραμμένο με τον μοναδικό τρόπο του Ντίνου Χριστιανόπουλου, αφιερωμένο στους τοπικούς "ψευτοκουλτουριάρηδες" και στους "κομπλεξιάζωντες" κάθε είδους.

Κουλτουριάρηδες είναι οι διανοούμενοι που δίνουν μεγαλύτερη σημασία στη γνώση και την πληροφόρηση και λιγότερη στο αίσθημα και το βίωμα. Ότι έμαθαν ή δεν έμαθαν έχει γι' αυτούς μεγαλύτερη αξία από τη σκέψη.
Κουλτουριάρηδες βρίσκονται σ' όλες τις εποχές.
Στην αρχαία Ελλάδα τους κοροϊδεύει πολύ άσχημα ο Αριστοφάνης επειδή χρησιμοποιούσαν πάντα καινούριες και παράξενες λέξεις για να ξιπάσουν τον κόσμο. Και οι σοφιστές ήταν ένα είδος κουλτουριάρηδων της εποχής τους, γιατί έδωσαν πολλή σημασία στη γνώση και όχι στη σωστή κρίση...

Αλλά και παλαιότερα όταν λέγαμε «οι διανοούμενοι» ή «οι άνθρωποι των γραμμάτων» νιώθαμε κάτι σαν δυσφορία και ενόχληση, γιατί καταλαβαίναμε ότι αυτοί οι άνθρωποι είχαν ξεφύγει πολύ από τη ζωή εν ονόματι δήθεν της τέχνης. Αυτοί νομίζανε ότι, επειδή ήτανε άνθρωποι των γραμμάτων, έπρεπε να μιλούν με ειδικό λεξιλόγιο, να καταλαβαίνονται μεταξύ τους, κι ας μην τους καταλαβαίνουν οι άλλοι.
Σε τελική ανάλυση, οι κουλτουριάρηδες είναι ψευτομορφωμένοι. Μόνο ένας ψευτομορφωμένος μπορεί να χρησιμοποιεί λεξιλόγιο που ξιπάζει και ξαφνιάζει, ή να μεταχειρίζεται ωραίες λέξεις και φράσεις για να κάνει εντύπωση, ενώ καταβάθος δεν κατέχει τη γλώσσα και δεν την χρησιμοποιεί σωστά.

Αυτό που σήμερα αποκαλούμε γλώσσα των κουλτουριάρηδων, είναι ένα κουρκούτι από νεόκοπες λέξεις, από ξένες αμετάφραστες λέξεις και από λέξεις παρμένες από διάφορες επιστήμες, λ.χ. «η μεταστοιχείωση της ντεμί νομενκλατούρας».
Μ' ένα τέτοιο κουρκούτι στο τέλος δε βγάζουν νόημα ούτε αυτοί, ούτε φυσικά κι εμείς. Ας πάρουμε για παράδειγμα τη λέξη «δομή» που αναφέρεται στον χώρο, ενώ η λέξη «διαδικασία» αναφέρεται στον χρόνο. Τι θα λέγατε όμως αν ξαφνικά διαβάζατε «δομικές διαδικασίες» ή «διαδικαστικές δομές»;
Ρωτήθηκαν κάποιοι να τις εξηγήσουν, μα δεν μπόρεσε κανείς. Γιατί όπως καταλαβαίνετε, πρόκειται για μπαρούφες. Τι μπορεί λοιπόν να σημαίνουν οι δύο αυτές φράσεις, όταν στην καθεμία το επίθετο αναιρεί το ουσιαστικό; Αλλά τι θα λέγατε αν αυτή η φράση γινόταν ολόκληρη πρόταση;

Διαβάστε λοιπόν: «Όταν οι δομικές διαδικασίες λειτουργούν ανασταλτικά μέσα στον χώρο του μεταμοντέρνου...». Τι να πρωτοσχολιάσει κανείς σ' αυτή τη φράση; Πρώτα πρώτα πόσοι ξέρουν τον όρο «μεταμοντέρνο»; Κι έπειτα, τι ακριβώς συμβαίνει μέσα στον χώρο του «μεταμοντέρνου», εάν λειτουργήσουν ή δε λειτουργήσουν οι «δομικές διαδικασίες»;
Αυτά είναι ακατανόητα και γι' αυτόν που τα γράφει και γι' αυτόν που τα διαβάζει.
Είναι αλαμπουρνέζικα. Και σκεφτείτε ότι σαν κι αυτή τη φράση υπάρχουν χιλιάδες, που επαληθεύουν τα τρία χαρακτηριστικά των κουλτουριάρηδων: Πρώτον ότι δεν γνωρίζουν καλά τις λέξεις και τις έννοιές τους (κάποιος έγραφε τη λέξη «ενδιαίτημα» και εννούσε «ένδυμα»!), δεύτερον θέλουν να ξιπάσουν τους άλλους με διάφορες ακαταλαβίστικες λέξεις και τρίτον, δεν έχουν χωνέψει καλά αυτό που λένε.
Χώρια που δεν τα καταφέρνουν ούτε και με το συντακτικό και μπερδεύονται. Βέβαια το μπέρδεμα υπάρχει πρώτα στο μυαλό. Πάντως μ' αυτά και μ' αυτά, καταφέρνουν να κομπλεξάρουν πολλούς, και καμιά φορά όλους, ενώ συντελούν στο να πάει η γλώσσα μας κατά διαόλου.
θα μπορούσε να αναρωτηθεί κάποιος, ότι αφού αποδεχόμαστε την ερμητική γραφή ορισμένων ποιητών, γιατί να μην αποδεχτούμε και τον δυσνόητο τρόπο γραφής των κουλτουριάρηδων; Από μία άποψη, κι ο ποιητής θα έπρεπε, οποιαδήποτε τεχνοτροπία κι αν ακολουθεί, να γράφει κατά τρόπο κατανοητό, για να μπορεί ο αναγνώστης να τον καταλαβαίνει.
Γιατί, τι να την κάνουμε την οποιαδήποτε ποίηση, όταν έχει κοπεί η γέφυρα της επικοινωνίας; Τι να τα κάνουμε τα ερμητικά ποιήματα, όταν δεν τα καταλαβαίνει κανείς; Κι αφού δεν μας λένε τίποτε, πως είναι δυνατόν να μας συγκινήσουν;
Βέβαια ο ποιητής έχει τη δικαιολογία ότι γράφει για να εκφράσει τον εαυτό του, αν και πάλι θα μπορούσε να πει κανείς ότι ένας ποιητής που εκφράζεται ερήμην του αναγνώστη, τι σόι ποιητής είναι; Και αν ο σουρεαλισμός στην πρώτη φράση το παραξύλωσε, τι να πούμε για τους σημερινούς σουρεαλιστές της αρπακόλας, που γράφουν ότι τους κατέβει; Πάντως ο στοχαστής, επειδή δεν έχει καν τη δικαιολογία της έμπνευσης κι επειδή ο στόχος του είναι η συζήτηση με τον αναγνώστη, δεν θα έπρεπε να είναι ακαταλόγιστος σαν τους μοντέρνους ποιητές.

Κάποιοι ισχυρίζονται πως έτσι εμπλουτίζεται η γλώσσα μας, ενώ η απλότητα και η σαφήνεια διατηρούν τη γλώσσα στάσιμη. Αν όμως ο εμπλουτισμός της γλώσσας, γίνεται αιτία για να θριαμβεύσει η ακατανοησία, μήπως θα έπρεπε να προτιμήσουμε κάποιες φυλές τις Αφρικής που συνεννοούνται μόνο με τριακόσιες λέξεις;
Η αιτία του φαινομένου αυτού, οφείλεται όχι μόνο στην ημιμάθεια των περισσότερων κουλτουριάρηδων αλλά και στον εγωισμό τους. Δε θα μπορέσουν ποτέ οι άνθρωποι αυτοί να ακούνε περισσότερο απ' όσο μιλάνε, να σκέφτονται περισσότερο απ' όσο γράφουν, και να περνούν κάθε πληροφορία από το κόσκινο της κρίσης.
Για να συμβεί αυτό θα πρέπει να είναι ταπεινός, να μη νομίζει πως αυτός τα ξέρει όλα και κανείς άλλος. Να μη λέει διαρκώς «εγώ νομίζω», «εγώ πιστεύω», «έχω τη γνώμη», και τα συναφή.Μέσα σ' αυτό το βραχυκύκλωμα ημιμάθειας και εγωισμού, χωρούνε αριστεροί και δεξιοί, εφημερίδες και τηλεόραση, και ορθόδοξοι και νεο-ορθόδοξοι.

Κάποτε ένας κομμουνιστής πιπίλιζε τον Μαρξ και τελικά αποδείχτηκε πως δεν είχε διαβάσει ούτε μια σελίδα από το «Κεφάλαιο». Και πόσοι χριστιανοί δεν έχουν μεσάνυχτα από το ευαγγέλιο; Κι αφήστε εκείνους που δεν διαβάζουν λογοτεχνία, αλλά μόνο τις βιβλιοπαρουσιάσεις, κι έτσι είναι σαν να τα έχουν διαβάσει όλα!

Ας αφήσουμε όμως την πολλή θεωρία κι ας δούμε ένα παράδειγμα κουλτουριάρη.
Ας δούμε λ.χ. ένα τεχνοκριτικό σημείωμα που αναφέρεται στη ζωγραφική ενός σπουδαίου καλλιτέχνη. Απολαύστε λοιπόν κριτική ζωγραφικής:
«Η χρονικότητα -στον τάδε ζωγράφο- είναι ψευδαίσθηση, απάτη, διάσπαση, εξαλλαγή, διαστολή υποκειμένου και αντικειμένου, κατακερματισμός και αλλοτρίωση, γι' αυτό κύριο μέλημά του είναι να την εξοστρακίσει αναζητώντας την πρωτογένεια μιας νέας ονοματοθεσίας, μιας ιδιωματικής μορφής, που θα του επιτρέψει την αναδόμηση (βάι, βάι, βάι, κι εδώ αναδόμηση), ενός κόσμου όπου μέσα του, ερωτικά συγκλίνουν τα πάντα, ικανοποιούνται, αποκαθίσταται».
Καταλάβατε τίποτα ή νιώθετε ανεπαρκείς;
Το πιο πιθανό είναι να μην καταλάβατε τίποτα, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι είστε ανεπαρκείς. Ανεπαρκείς είναι αυτοί που γράφουν τέτοια πράγματα. Αλλά ας αρχίσουμε το ψείρισμα. Πρόκειται ουσιαστικά για μία και μόνη πρόταση. Στην αρχή δίνει την εντύπωση, πως αν το διαβάσεις προσεκτικά, θα βγάλεις κάποιο νόημα. Γελιέσαι, γιατί όσο προχωράς, ακόμη κι εκείνο που υποτίθεται κατάλαβες στην αρχή, ξεχνιέται. Η «χρονικότητα» λοιπόν για τον ζωγράφο μας, είναι «ψευδαίσθηση».

Λογικά, η χρονικότητα πρέπει να έχει σχέση με την έννοια του χρόνου. Τώρα πως ο χρόνος γίνεται χρονικότητα, αυτό είναι ένα από τα μυστήρια των κουλτουριάρηδων. Εδώ έχουμε ένα συγκεκριμένο έργο, ζωγραφιές, υλικά, τεχνοτροπίες, και μόνο στη χρονικότητα βρήκες να σκαλώσεις;
Έστω. Ο χρόνος λοιπόν για τον ζωγράφο μας είναι «ψευδαίσθηση». Είναι όμως και «απάτη». Πως μπορούν αυτά τα δύο να σταθούν πλάι πλάι; Δηλαδή, αν ο χρόνος τον εξαπατά, τότε πως μπορεί ο χρόνος να είναι ψευδαίσθηση; Ακολουθεί η «διάσπαση». Ο χρόνος δηλαδή, πρώτα τον εξαπατάει και τον κοροϊδεύει και ύστερα τον αναγκάζει να διασπαστεί; Και ποιο είναι το υποκείμενο; Διασπάται ο ζωγράφος ή ο ίδιος ο χρόνος είναι διασπασμένος;
Τι από τα δύο συμβαίνει; Ακολουθεί η «εξαλλαγή». Τι σημαίνει εξαλλαγή; Είναι ιατρικός όρος που σημαίνει την μεταβολή των καλοηθών νεοπλασμάτων σε κακοήθη. Δηλαδή ο χρόνος είναι καρκίνος; Καλό κι αυτό: Αμ τότε πως ο καρκίνος είναι ψευδαίσθηση; Παρακάτω γράφει: «διαστολή υποκειμένου και αντικειμένου».
Η φράση ταιριάζει σε φιλοσοφική πραγματεία, όχι σε τεχνοκριτικό σημείωμα. Το κάθε ουσιαστικό απ' αυτά που είδαμε ως τώρα δεν ταιριάζει με το διπλανό του, αλλά το ένα αναιρεί το άλλο. Προχωρώντας, διαβάζουμε «κατακερματισμός και αλλοτρίωση». Ενώ η προηγούμενη φρασούλα «διαστολή υποκειμένου και αντικειμένου», είναι παρμένη από την φιλοσοφία, το «κατακερματισμός και αλλοτρίωση» ανήκει στο σύγχρονο λεξιλόγιο των κουλτουριάρηδων.


Συνοψίζοντας: Η χρονικότητα του τάδε ζωγράφου είναι 1) ψευδαίσθηση, 2) απάτη, 3) διάσπαση, 4) εξαλλαγή, 5) διαστολή υποκειμένου και αντικειμένου, 6) κατακερματισμός, 7) αλλοτρίωση.
Κατάλαβε φαίνεται η συγγραφέας ότι μας μπούκωσε αρκετά και σταμάτησε εδώ τον κατάλογο, για να προχωρήσει σε κάποιες επεξηγήσεις: «γι' αυτό κύριο μέλημά του είναι να την εξοστρακίσει». Το «την» αναφέρεται βέβαια στην χρονικότητα, θα μπορούσε όμως ν' αναφέρεται και σε οποιοδήποτε ουσιαστικό θηλυκού γένους που αναφέρθηκε πιο πάνω, όπως την ψευδαίσθηση, την απάτη, την εξαλλαγή.

Καταλαβαίνετε λοιπόν τι σύγχυση δημιουργείται όταν κάποιος δεν ελέγχει τα λόγια του; Θέλει να πει ότι ο ζωγράφος προσπαθεί να βγάλει τον χρόνο έξω από το έργο του και για να το πει αυτό αυτό, μας αράδιασε του κόσμου τα αφηρημένα ουσιαστικά. Πως όμως θα το κάνει αυτό (να εξοστρακίσει τη χρονικότητα);
«Αναζητώντας την πρωτογένεια μιας νέας ονοματοθεσίας». Τι σημαίνει άραγε η λέξη «πρωτογένεια»; Μήπως θα πει το πρώτο γένος; Η πρώτη γέννηση; Η πρώτη φάση της ζωής του ανθρώπου; Αλλά εκείνο που είναι για γέλια, είναι η «νέα ονοματοθεσία». Τι θέλει να πει η ποιήτρια, ότι να εξοστρακίσει ο ζωγράφος τον χρόνο από τους πίνακές του, δίνει νέα ονομασία στα πράγματα; Γιατί μιλούμε βέβαια, για ζωγράφο. Και στη ζωγραφική, τι πάει να πει «ονοματοθεσία»; Και ποια είναι η νέα ονοματοθεσία και τι σχέση έχει με την πρωτογένεια, με τη διάσπαση του χρόνου και μ' όλα τ' άλλα που μας είπε παραπάνω;
Και δεν σταματά εδώ, αλλά συνεχίζει: Μέλημα του ζωγράφου είναι να εξοστρακίσει τη χρονικότητα, αναζητώντας, εκτός από την πρωτογένεια μιας νέας ονοματοθεσίας, και την πρωτογένεια μιας «ιδιωματικής γραφής». Αυτό το τελευταίο, παραδόξως φαίνεται κάπως κατανοητό. Υποθετικά πάντα, η ιδιωματική μορφή, είναι μια δική του τεχνοτροπία που αποδίδει το δικό του πρόσωπο ή έστω το ιδίωμα. Κι αυτό το απλό πράγμα, δηλαδή το να βρει ο ζωγράφος το προσωπικό του ύφος, το κάνει μόνο και μόνο για να εξοστρακίσει τον χρόνο; Μυστήρια πράγματα συμβαίνουν στον χώρο της τέχνης κι ακόμα πιο μυστήρια στον χώρο της κριτικής...

Προσέξτε όμως να δείτε, ότι αυτή η ιδιωματική μορφή θα εκκολάψει στην τεχνοκριτικό, πολλά πράγματα παρακάτω: «...μιας ιδιωματικής μορφής, που θα του επιτρέψει την αναδόμηση, ενός κόσμου όπου μέσα του, ερωτικά συγκλίνουν τα πάντα, ικανοποιούνται, αποκαθίσταται».
Εδώ μπαίνει και το ερωτικό στοιχείο. Έτσι, πρωτού τελειώσει το τεχνοκριτικό σημείωμα της κυρίας αυτής, εμείς θα έχουμε γνωρίσει και το πρόβλημα του έρωτα του καλλιτέχνη μας. Αν καταλάβαμε λοιπόν σωστά, ο ζωγράφος προσπαθεί να εξοστρακίσει τον χρόνο, που είναι ένα σωρό πράγματα -αυτά τα περνάμε στο ντούκου- κι αυτό το κάνει αναζητώντας την προσωπική του έκφραση για να ξαναδημιουργήσει (η αναδόμηση που λέγαμε) τον κόσμο και να πετύχει και στον έρωτα, θαρρείς πως ο έρωτας δεν έχει σχέση με τον χρόνο. Βλέπετε λοιπόν, ότι αυτή κουλτουριάρα, με το να θέλει να πει πολλά, τελικά δεν λέει τίποτα;

Το «αφιέρωμα» στα αλαμπουρνέζικα των κουλτουριάρηδων, θα κλείσει με ένα ακόμα μικρό δείγμα της «κουλτούρας» τους. Δεν θα γίνει κάποια ανάλυση, όπως στο προηγούμενο κείμενο. Πάρτε το ως «άσκηση» για το σπίτι και πέστε και σε μας τι καταλάβατε:
«Ο ελλαδικός άνθρωπος στην Ορθοδοξία διατυπώνει τον αρνητικό του νόστο ως «ζώο θεούμενο», μέσα από τον διάλογο του Εγώ του με το Άλλο, ως Ανταρσία ενάντια σε ένα Είναι δίχως Πρόσωπο, αφηγείται το καθολικό του βίωμα, τη διαδικασία ενσάρκωσης στο Εγώ του, την πρόσκτηση, με ενοποιό τον εαυτό του, του διάχυτου και απρόσωπου ως την έλευση του γίγνεσθαι που μετουσιώνεται τώρα, μέσα από την ιστορία του, την διάρκεια της Πράξης του, στο Εσύ και το Εμείς του Εκκαθολικευόμενου Εγώ του...
Ο χριστιανικός άνθρωπος εγκολπώνει το Άλλο στο εκκαθολικευμένο του Εγώ, στο Εσύ και στο Εμείς, «ζωντανό σώμα του Θεού», εκκλησία του. Το Άλλο γίνεται έτσι Εσύ για να θριαμβεύσει ως Εμείς μέσα σε ένα Εγώ μεγαλωμένο δυνάμει στο άπειρο, Έρωτας ως Πράξη του Εσύ έξω από τον Καιρό, και ιστορία ως Πράξη του Εμείς, ενσαρκωμένος Καιρός, συμπίπτουν σε μια δισυπόστατη υφή ενός γίγνεσθαι που εκφράζεται στο Πρόσωπο, στην Παρουσία του Ανθρώπου ως ερωτικής σχέσεως, ως αγαπητικής πράξης».

(Περιοδικό «Αντί», αρ. 239, σελ. 20-21, 1983)

Κείμενα σαν τα παραπάνω, δίνουν το κακό παράδειγμα στη χρήση της γλώσσας, στους νέους που τα διαβάζουν. Η νεότερη γενιά που ψευτομορφώνεται με τέτοια κείμενα, θα γράφει ακόμα χειρότερα και οι παρατηρήσεις της θα είναι και χειρότερες και πιο γελοίες. Ο Στρατής Δούκας έλεγε χαρακτηριστικά, ότι με την λογοτεχνία σήμερα ασχολούνται αποκλειστικά οι άνθρωποι που δεν έχουν ιδέα από γλώσσα. Τα κακά επομένως είναι δύο:
1) Η διαφθορά των νέων που θα εκφράζονται χειρότερα στο μέλλον.
2) Η διαφθορά της ίδιας της γλώσσας που κι αυτή θα γίνει θολή και νερόβραστη.
Παλαιότερα, κάποιος καθηγητής γλωσσολογίας έλεγε: «Μακριά από τους μορφωμένους!» κι αυτό που έλεγε εκείνος ο αγαθός άνθρωπος, ισχύει εκατό φορές περισσότερο για τους σύγχρονους κουλτουριάρηδες που ούτε τη γλώσσα ξέρουν και ούτε έχουν οργανωμένη σκέψη.

Για όσους συναισθάνονται αυτή την εξαχρείωση της γλώσσας και θλίβονται κατάκαρδα για όλη αυτή την κατάντια, η λύση είναι μία: Να προσέχουμε πολύ τα λόγια μας κι ακόμα περισσότερο τα γραπτά μας. Κάθε τι που λέμε να το σκεφτόμαστε, και προπάντων πρέπει να γράφουμε κατανοητά. Και για να γίνει αυτό, πρέπει να διαβάζουμε κλασικά κείμενα της λογοτεχνίας μας, που έχουν σωστή και ζωντανή γλώσσα κι επίσης να στήνουμε αυτί στις κουβέντες του λαού.
Ο Σολωμός πήγαινε στις ταβέρνες της Κέρκυρας για ν' ακούσει πρόσφυγες από την Κρήτη που τραγουδούσαν μαντινάδες. Ο Καβάφης πήγαινε στα καφενεία και τα φαρμακεία της ελληνικής παροικίας της Αλεξάνδρειας κι έστηνε αυτί για να τσακώσει καμιά ζωντανή ελληνική φράση.
Ενώ εμείς, σήμερα διαμορφώνουμε τη γλώσσα μας από τις εφημερίδες, το ραδιόφωνο και την τηλεόραση, και χώρια που δεν μας μένει καιρός ούτε να σκεφτούμε, ούτε να χωνέψουμε αυτά που βλέπουμε κι ακούμε. Πάντως, ούτε το να στήνουμε αυτί αρκεί. Χρειάζεται και κάτι ακόμα: Να ασκούμαστε στο γράψιμο. Και η άσκηση γραφής, κρατάει μια ζωή...

Πηγή: Το κείμενο είναι του συγγραφέα Ντίνου Χριστιανόπουλου και αποτελεί διασκευασμένο απόσπασμα από συζήτηση με τον επίσης συγγραφέα Περικλή Σφυρίδη («Αλαμπουρνέζικα ή η γλώσσα των σημερινών κουλτουριάρηδων», πρώτη έκδοση 1990).
Read More »
Αλαμπουρνέζικα, η γλώσσα των κουλτουριάρηδων  Αλαμπουρνέζικα, η γλώσσα των κουλτουριάρηδων Reviewed by thespro.gr on Σάββατο, Ιανουαρίου 03, 2015 Rating: 5

Μήνυμα του Μητροπολίτη Παραμυθίας κ.κ Τίτου για την νέα χρονιά

Σάββατο, Ιανουαρίου 03, 2015
Μήνυμα του Μητροπολίτη Παραμυθίας κ.κ Τίτου για την νέα χρονιά


Πρὸς τοὺς ἀγαπητοὺς χριστιανοὺς τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Παραμυθίας. Σ’ αὐτοὺς ποὺ ζοῦν στὴν πατρίδα καὶ τοὺς μετανάστες σὲ ὅλα τὰ σημεῖα τῆς γῆς.

Τέκνα μου ἐν Κυρίῳ ἀγαπητά.

Στὸ ξεκίνημα τῆς καινούργιας χρονιᾶς, θέλω μέσα ἀπὸ τὴν καρδιά μου νὰ ἀπευθύνω πρὸς ὅλους σας τὶς πιὸ θερμὲς πατρικὲς εὐχές μου γιὰ εὐλογημένη ἀπὸ τὸν θεὸν καὶ καρποφόρο πορεία μέσα στὸν χρόνο ποὺ μετὰ ξεκίνησε.

Δυστυχῶς, πολλὰ καὶ διάφορα δυσάρεστα γεγονότα καὶ καταστάσεις, πόλεμοι καὶ ἀδικίες, πείνα καὶ ἐξαθλίωση, τρομοκρατία καὶ πολλὰ ἄλλα ταλαιπωροῦν τὴν πατρίδα μας καὶ τοὺς περισσοτέρους λαοὺς τῆς γῆς.

Ἔντονα προβάλλει μπροστά σέ ὅλους μας τὸ ἐρώτημα: Τί θὰ γίνη αὔριο; Ποῦ βαδίζει αὐτὸς ὁ κόσμος;

Εἶναι ἀλήθεια ὅτι ὁ κόσμος πάντοτε ἀντιμετώπιζε προβλήματα καὶ πολέμους ποὺ δημιουργοῦσαν δεινὰ στὴν ἀνθρωπότητα.

Ὁ Κύριος ὅμως τοῦ κόσμου καὶ τῆς ἱστορίας τῆς ἀνθρωπότητος εἶναι ὁ Θεὸς ὁ ὁποῖος θέλει τὴν εἰρήνη σὲ ὅλο τὸν κόσμο καὶ τὴν ἀγάπη μεταξὺ τῶν λαῶν.

Ὅταν βασιλεύση στὶς καρδιὲς τῶν ἀνθρώπων ἡ ἀγάπη τοῦ Χριστοῦ τότε αὐτόματα ὅλες οἱ δυστυχίες ποὺ ὑπάρχουν, θὰ ἐξαφανισθοῦν.

Ἀρκεῖ ἐμεῖς νὰ τὸν πιστεύουμε ἀληθινὰ καὶ νὰ τοῦ ἀναθέτουμε τὰ πάντα μὲ ἐμπιστοσύνη. Τότε θὰ δοῦμε στὴν ζωή μας, στὴν πατρίδα μας, καὶ στὸν κό¬σμο ὁλόκληρο νὰ ἐπιτελοῦνται θαύματα καὶ ἡ ζωὴ ὅλων νὰ γίνεται εἰρηνικὴ καὶ χαρούμενη.

Μὲ αὐτὲς τὶς σκέψεις, σᾶς εὔχομαι ὁλόψυχα, ὁ Χριστὸς νὰ εἶναι πάντα μαζί σας, καὶ ὁ καινούργιος Χρόνος νὰ εἶναι γιὰ ὅλους εἰρηνικὸς καὶ χαρούμενος.
Χρόνια πολλά
† Ὁ Παραμυθίας ΤΙΤΟΣ
Read More »
Μήνυμα του Μητροπολίτη Παραμυθίας κ.κ Τίτου για την νέα χρονιά Μήνυμα του Μητροπολίτη Παραμυθίας κ.κ Τίτου για την νέα χρονιά Reviewed by thespro.gr on Σάββατο, Ιανουαρίου 03, 2015 Rating: 5

Ο ΣΥΡΙΖΑ Θεσπρωτίας αποκλείει με περίεργες μεθοδεύσεις σταλινικού τύπου υποψήφιους το ψηφοδέλτιο του

Σάββατο, Ιανουαρίου 03, 2015
Ο ΣΥΡΙΖΑ Θεσπρωτίας αποκλείει με περίεργες μεθοδεύσεις σταλινικού τύπου υποψήφιους το ψηφοδέλτιο του


Του Δημήτρη Ζώη

Ο ΣΥΡΙΖΑ Θεσπρωτίας αποκλείει με περίεργες μεθοδεύσεις σταλινικού τύπου από το ψηφοδέλτιο του ΣΥΡΙΖΑ τον καθηγητή Ιστορίας, Παιδαγωγικής και πρώην Αντιπρύτανη του Πανεπιστημίου Πατρών Παντελή Κυπριανό και τον καθηγητή Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΤΕΙ Ηπείρου Δημήτρη Τσακίρη από το ψηφοδέλτιο του ΣΥΡΙΖΑ Θεσπρωτίας.

Είναι άξιο απορίας πως είναι δυνατό η Επιτροπή Παιδείας του «κεντρικού» ΣΥΡΙΖΑ (Αθήνα) να ζητά από τον συντοπίτη μας, από τη Ν.Σελεύκεια, καθηγητή και πρώην Αντιπρύτανη του Πανεπιστημίου Παντελή Κυπριανό τις υπεύθυνες και τεκμηριωμένες απόψεις του για μεταρρυθμίσεις που χρειάζονται στο χώρο της Τριτοβάθμιας Εκπ/σης και στη Θεσπρωτία να τον θεωρεί μόνο ΕΝΑΣ από την Νομαρχιακή Επιτροπή κατάλληλο για υποψήφιο στο ΣΥΡΙΖΑ!!! Ελπίζω την προσβολή αυτή, η «παρέα» της Νομαρχιακής Επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ Θεσπρωτίας να μπορέσει να τεκμηριώσει με πειστικά επιχειρήματα στην Επιτροπή Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ της Αθήνας. Ελπίζω αυτές οι νοοτροπίες και μεθοδεύσεις να θεωρηθούν και από τους υπεύθυνους στον ΣΥΡΙΖΑ στην Αθήνα ξένες, όχι μόνο από την Αριστερά της ηθικής, αλλά κι από την Αριστερά που ευαγγελίζεται ο ΣΥΡΙΖΑ του Κέντρου κι έχει πολλές φορές τονίσει ο Αλέξης Τσίπρας.

Οι πρακτικές των «συντρόφων» του ΣΥΡΙΖΑ Θεσπρωτίας δίνουν μια «περίεργη» εικόνα του ΣΥΡΙΖΑ κι είναι απίστευτες οι θεσπρωτικές μεθοδεύσεις αυτές, για πολλούς που πιστεύουν σε μια άλλη Ελλάδα…

Αλλά και για τον καθηγητή Δημήτρη Τσακίρη με καταγωγή από την Σαλονίκη Παραμυθιάς, ο αποκλεισμός του γεννά πολλά ερωτήματα. Οι γνώσεις του και οι εμπειρίες του θα μπορούσαν να είναι πολύτιμες για τη Θεσπρωτία. Παραταύτα οι «σύντροφοι» ή πιο σωστά η παρέα του ΣΥΡΙΖΑ Θεσπρωτίας θεώρησε μη ικανοποιητικά τα προσόντα του.

Ακόμα και ο αποκλεισμός του γιατρού στο Κέντρο Υγείας Παραμυθιάς και πρώην γραμματέα του ΣΥΡΙΖΑ Φιλιατών Μιχάλη Τζομάκα, που φαίνεται πως ίσως αρνήθηκε αυτές τις μεθοδεύσεις «της αριστεράς» της Θεσπρωτίας ή ακόμα και η απαξίωση ενός ανθρώπου του κ.Τζώρτζη από τη Ραβενή-Φιλιατών με σπουδές, διδακτορικό στη Γερμανία και αντιδικτατορικό αγώνα που η προσωπική ιστορία μας υποχρεώνει να δείξουμε τουλάχιστον σεβασμό στο πρόσωπό του, δείχνει ένα ασόβαρο, σκόρπιο ασκέρι που ονομάζεται ΣΥΡΙΖΑ Θεσπρωτίας.

Θέλω να πιστεύω πως τα μέλη της Νομαρχιακής Επιτροπής να … κοιτάχτηκαν στον καθρέφτη και να αντίκρισαν την απόλυτη «γύμνια» του πολιτικού τους λόγου που περιορίζεται σε «συζητήσεις επαναστατικής γυμναστικής» και την ανευθυνότητα των πράξεών τους που αφορούν τη Θεσπρωτία. Η πολιτική παρουσία τους στη Θεσπρωτία περιορίζεται μόνο σε διαπιστώσεις και δεν είναι λίγοι οι Θεσπρωτοί που θεωρούν αναξιόπιστο και τον ΣΥΡΙΖΑ. Θέλω να ελπίζω ακόμα, πως μια «βίαιη ενηλικίωση» θα τους οδηγήσει σε χρήσιμα συμπεράσματα ...

Ας καταλάβουν οι «σύντροφοι», πως ο τόπος μας χρειάζεται σοβαρότητα και φερέγγυα πρόσωπα που με πειστικά επιχειρήματα, με σχέδιο, με προτάσεις, αλλά και δουλειά θα οδηγήσουν στο κοντινό μέλλον την Πατρίδα μας σ΄άλλους δρόμους. Με «συμπόσια» δεν οδηγείται η Θεσπρωτία σε άλλους δρόμους «σύντροφοι».

Ελπίζω πως όλοι κατανοούν πως ο τόπος μας, η Θεσπρωτία, που όλοι αγαπάμε, θέλει «αλλαγές». Σ΄αυτές τις «αλλαγές» δεν πρέπει να χρησιμοποιηθούν δοκιμασμένα «φθαρμένα υλικά», γιατί θα χτιστεί ένα «σαθρό κατασκεύασμα» κι έτσι είναι αδύνατο να έχεις τα επιθυμητά αποτελέσματα…

Δε θα επεκταθώ στις νοσηρές νοοτροπίες και μεθοδεύσεις «αρκετών» της Νομαρχιακής του ΣΥΡΙΖΑ Θεσπρωτίας, που σκορπάνε απογοήτευση στους Θεσπρωτούς. Ελπίζω μόνο να αναλάβουν τις ευθύνες των πράξεών τους σύντομα. Ελπίζω να κατανοήσουν οι υπεύθυνοι στο ΣΥΡΙΖΑ Θεσπρωτίας πως οι νοοτροπίες και πρακτικές του χθες δεν θα οδηγήσουν τον τόπο μας «σ΄άλλους δρόμους». Η γνωστή πολιτική του «ΦΥΓΕ ΕΣΥ ΝΑ ΡΘΩ ΕΓΩ» δε θα μας οδηγήσει πουθενά…

Ας προβληματιστούν στο ΣΥΡΙΖΑ Θεσπρωτίας από τη δυσπιστία του κόσμου…

Καλή χρονιά σ’ όλους τους Θεσπρωτούς, τους εύχομαι υγεία και ό,τι αγαπάνε. Παράλληλα υπόσχομαι να επανέλθω το 2015 δριμύτερος…
Read More »
Ο ΣΥΡΙΖΑ Θεσπρωτίας αποκλείει με περίεργες μεθοδεύσεις σταλινικού τύπου υποψήφιους το ψηφοδέλτιο του Ο ΣΥΡΙΖΑ Θεσπρωτίας αποκλείει με περίεργες μεθοδεύσεις σταλινικού τύπου υποψήφιους το ψηφοδέλτιο του Reviewed by thespro.gr on Σάββατο, Ιανουαρίου 03, 2015 Rating: 5

Δείτε πώς είναι σήμερα ο Χριστόδουλος Ξηρός

Σάββατο, Ιανουαρίου 03, 2015
Δείτε πώς είναι σήμερα ο Χριστόδουλος Ξηρός
 
 
Στα χέρια της Αστυνομίας βρίσκεται πλέον ο Χριστόδουλος Ξηρός, ένα χρόνο μετά την απόδραση του από τις φυλακές Κορυδαλλού. Ο «Μανώλης» της 17Ν συνελήφθη την ώρα που έμπαινε σε μονοκατοικία στην περιοχή της Αναβύσσου από πάνοπλους άνδρες της Αντιτρομοκρατικής.

Πληροφορίες αναφέρουν πως η Αστυνομία είχε βρει εδώ και αρκετές ημέρες την άκρη του νήματος και παρακολουθούσε το σπίτι περιμένοντας την κατάλληλη στιγμή να κάνει έφοδο και να συλλάβει τον πλέον καταζητούμενο και επικηρυγμένο με ένα εκατομμύριο ευρώ Έλληνα πολίτη. Έτσι περίπου στις δυο το μεσημέρι η άνδρες της ΕΛ.ΑΣ πήραν το «οκ» και προχώρησαν στην σύλληψη του Χριστόδουλου Ξηρού.

Σύμφωνα με πληροφορίες από την αστυνομία, ο Ξηρός ήταν μεταμφιεσμένος με ξανθιά περούκα και μούσι, ενώ στα χέρια του κρατούσε πιστόλι, που όμως δεν πρόλαβε να χρησιμοποιήσει.


Οι πληροφορίες λένε πως ο Ξηρός δεν έκανε καμία απολύτως κίνηση και δεν αντιστάθηκε στους αστυνομικούς οι οποίοι με γρήγορε κινήσεις του πέρασαν χειροπέδες και τον μετέφεραν στο αυτοκίνητο. Λίγα λεπτά αργότερα το τζιπ της Αντιτρομοκρατικής έφτανε στη ΓΑΔΑ και ο Ξηρός ανέβαινε στο 12ο όροφο στα γραφεία της ΔΑΕΕΒ.

Οι αστυνομικοί της αντιτρομοκρατικής, από την πρώτη έρευνα που έκαναν στο σπίτι συνέλεξαν στοιχεία που τους οδηγούν στην αναζήτηση ενός αυτοκινήτου και τουλάχιστον δύο ατόμων, που πιστεύεται ότι είναι αυτοί που έκρυβαν τον δραπέτη.

Όπως αναφέρουν μάλιστα οι πληροφορίες, το σπίτι στην Ανάβυσσο είχε νοικιάσει ο ίδιος ο Χριστόδουλος Ξηρός τον περασμένο Νοέμβριο, χρηστιμοποιώντας πλαστή αστυνομική ταυτότητα.

Πηγή αποκάλυψε στο protothema.gr πως οι αναλυτές ψάχνουν τους ανθρώπους που έκρυβαν στον Μανόλη της 17Ν στη μονοκατοικία της Αναβύσσου. Αναζητούν τα στοιχεία προκειμένου να φτάσουν το συντομότερο δυνατό στον εντοπισμό και τη σύλληψη τους. Επίσης πληροφορίες αναφέρουν πως οι αστυνομικοί εκτιμούν πως πιθανότατα ο Ξηρός και η ομάδα του ετοίμαζαν εντυπωσιακό χτύπημα λόγω των εκλογών. Αν τελικά επαληθευθεί η εκτίμηση, τότε η επιτυχία της ΕΛ.ΑΣ είναι ακόμη μεγαλύτερη καθώς σε αυτή την κρίσιμη χρονικά στιγμή μια τέτοια ενέργεια θα έπληττε τη χώρα.

Κάτοικοι της περιοχής μιλούν για έναν άνθρωπο που έβλεπαν τον τελευταίο μήνα να περιφέρεται μόνος του. Όπως λένε έδινε την εντύπωση ότι ήταν άστεγος καθώς φορούσε ένα μακρύ παλτό, είχε σγουρά ανοιχτόχρωμα ατημέλητα μαλιά με μούσι ενώ περιφερόταν με γυαλιά, καπελάκι και έκανε συχνά ποδήλατο. Η εικόνα που μας έδινε ήταν ότι έμενε μόνος του, λένε οι κάτοικοι στην περιοχή.

Ο Χριστόδουλος Ξηρός θεωρείται δραπέτης από τις 6 Ιανουαρίου του 2014, όταν και έπρεπε να επιστρέψει στις φυλακές Κορυδαλλού, μετά από άδεια που είχε πάρει για να πάει στη Θεσσαλονίκη να δει τους γονείς του.

Λίγες μέρες νωρίτερα, όπως έγινε γνωστό, είχε συμμετάσχει σε «ρεβεγιόν» στις φυλακές με τα φυλακισμένα μέλη των Πυρήνων της Φωτιάς. Μάλιστα, όπως αποκαλύπτει το «ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ» στην αυριανή έκδοση της εφημερίδας, ο Χριστόδουλος Ξηρός είχε «επισκεφθεί» τα κελιά των συγκεκριμένων κρατουμένων 312 φορές, από τον Νοέμβριο του 2011, έως την περσινή Πρωτοχρονιά. Το δικαστικό πόρισμα, που φιλοξενεί αύριο η εφημερίδα, περιγράφει αναλυτικά πότε, πώς και υπό ποιο «καθεστώς» γίνονταν οι τακτικές αυτές επισκέψεις, που μάλιστα αυξάνονταν με... γεωμετρική πρόοδο: από 71 το 2012, έγιναν 211 το 2013!

Στις 21 Ιανουαρίου 2014 είχε εμφανιστεί σε βίντεο που ανακοίνωνε την επιστροφή του και δήλωνε «ελεύθερο μέλος της 17 Νοέμβρη».

Δείτε πώς είναι σήμερα ο Χριστόδουλος Ξηρός:




Το σπίτι που είχε νοικιάσει με πλαστά στοιχεία στην Ανάβυσσο:



Read More »
Δείτε πώς είναι σήμερα ο Χριστόδουλος Ξηρός Δείτε πώς είναι σήμερα ο Χριστόδουλος Ξηρός Reviewed by thespro.gr on Σάββατο, Ιανουαρίου 03, 2015 Rating: 5

Συνελήφθη πριν λίγο ο Χριστόδουλος Ξηρός

Σάββατο, Ιανουαρίου 03, 2015
Συνελήφθη πριν λίγο ο Χριστόδουλος Ξηρός



Στα χέρια της αστυνομίας βρίσκεται εδώ και λίγη ώρα ο αρχιτρομοκράτης Χριστόδουλος Ξηρός μετά από οργανωμένη, κΑι υπό άκρα μυστικότητα, επιχείρηση της αντιτρομοκρατικής.
 
Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, ο Χριστόδουλος Ξηρός συνελήφθη απο τους άνδρες της Αντιτρομοκρατικής Υπηρεσίας στην Ανάβυσσο.
Read More »
Συνελήφθη πριν λίγο ο Χριστόδουλος Ξηρός Συνελήφθη πριν λίγο ο Χριστόδουλος Ξηρός Reviewed by thespro.gr on Σάββατο, Ιανουαρίου 03, 2015 Rating: 5

ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΡΑΔΙΟ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ

Πέμπτη, Ιανουαρίου 01, 2015
ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΡΑΔΙΟ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ


Read More »
ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΡΑΔΙΟ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΡΑΔΙΟ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ Reviewed by thespro.gr on Πέμπτη, Ιανουαρίου 01, 2015 Rating: 5

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΩΝ ΠΑΣΟΚ ΗΠΕΙΡΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ

Τετάρτη, Δεκεμβρίου 31, 2014
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΩΝ ΠΑΣΟΚ ΗΠΕΙΡΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ



Εχοντας επίγνωση της ιδιαίτερα δύσκολης κατάστασης που βιώνει σήμερα η χώρα και η Ελληνική κοινωνία συντασσόμαστε με το πλειοψηφικό αίτημα της Ελληνικής κοινωνίας όπως αυτό αποτυπώνεται στις δημοσκοπήσεις που δεν επιθυμεί στην παρούσα χρονική στιγμή την διενέργεια βουλευτικών εκλογών. Επειδή όμως στην Δημοκρατία δεν υπάρχουν αδιέξοδα , εάν ένα τμήμα του πολιτικού συστήματος της χώρας όπως εκφράζεται από τα κόμματα και τους βουλευτές που δεν θα δώσουν θετική ψήφο για την εκλογή του Προέδρου της Δημοκρατίας , δεν ανταποκριθεί στο αίτημα της Ελληνικής κοινωνίας για σταθερότητα και αποφυγή εκλογών τότε όλοι θα αναλάβουν τις ευθύνες τους και ο λαός θα τους κρίνει . Θεωρούμε ότι στην κρίσιμη για την πατρίδα χρονική συγκυρία η χώρα χρειάζεται πολιτική σταθερότητα για την ολοκλήρωση των διαδικασιών εξόδου από τα μνημόνια και την κρίση.

Σε αυτή την κρίσιμη καμπή για την χώρα έχουμε ευθύνη αλλά έχουμε και θέσεις στο ΠΑΣΟΚ στο πώς θα γίνει η ανασυγκρότηση της χώρας στην εποχή μετά τα μνημόνια στην πορεία προς την κανονικότητα της χώρας και την ανάπτυξη που είναι και το μεγάλο ζητούμενο. Στην προσπάθεια αυτή δεν περισσεύει κανείς. Θεωρούμε και θέλουμε τον Γιώργο Παπανδρέου πρωταγωνιστή σε αυτή την προσπάθεια αφου αναλογιστεί την ιστορική μας πορεία και αφουγκραστεί την ενότητα που είναι διακαής πόθος αλλά και διαχρονική κατάκτηση του ΠΑΣΟΚ. Θέλουμε τον Γιώργο Παπανδρέου εγγυητή της ενότητας του ΠΑΣΟΚ για το καλό της χώρας και της παράταξης. Η όποια πολιτική του πρόταση επιβάλλεται να δοκιμαστεί και να υποστεί τον διάλογο και την κριτική μέσα από τα όργανα και τις καταστατικές διαδικασίες του ΠΑΣΟΚ, μέσα από ένα συνέδριο του ΠΑΣΟΚ όπου θα συζητηθούν όλα και θα δρομολογηθεί διαδικασία εκλογής νέας ηγεσίας. Ο Πρόεδρος και τα συλλογικά όργανα του ΠΑΣΟΚ επιβάλλεται να αρθούν στο ύψος των περιστάσεων και να διασφαλίσουν την ομαλή πορεία προς το Συνέδριο με συνοπτικές και γρήγορες διαδικασίες.

Εχουμε ευθύνη όλοι στο ΠΑ.ΣΟ.Κ να μην επιτρέψουμε στη γενιά μας να ζήσει το δραματικό τέλος της ιστορικής πορείας του Κινήματός μας , τέλος που μπορεί να προκύψει μόνο από την διάρρηξη της ενότητάς μας ως πολιτικού χώρου , γιατί θεωρούμε ότι το ΠΑΣΟΚ έχει να προσφέρει πολλά στην ανασυγκρότηση της Ελληνικής κοινωνίας στην εποχή μετά την κρίση . Σήμερα περισσότερο από ποτέ χρειαζόμαστε όλοι στο ΠΑ.ΣΟ.Κ. Σήμερα περισσότερο από ποτέ χρειαζόμαστε την ενότητα στην κορυφή για να μπορεί να σφυρηλατηθεί και η ενότητα στη βάση του Κινήματός μας.

Ενότητα και αγώνας πάνε μαζί για ένα καλύτερο μέλλον για την Ελληνική κοινωνία και την Πατρίδα.
ΕΡΡΙΚΟΣ ΜΗΤΣΙΩΝΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ Ν.Ε ΠΑ.ΣΟ.Κ ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ
ΖΟΥΜΠΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ Ν.Ε ΠΑ.ΣΟ.Κ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΑΚΗΣ ΑΛΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ Ν.Ε ΠΑ.ΣΟ.Κ ΑΡΤΑΣ
Read More »
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΩΝ ΠΑΣΟΚ ΗΠΕΙΡΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΩΝ ΠΑΣΟΚ ΗΠΕΙΡΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ Reviewed by thespro.gr on Τετάρτη, Δεκεμβρίου 31, 2014 Rating: 5

Το Εργατικό Κέντρο Θεσπρωτίας για τη ναυτική τραγωδία με το Norman Atlantic

Τετάρτη, Δεκεμβρίου 31, 2014
Το Εργατικό Κέντρο Θεσπρωτίας για τη ναυτική τραγωδία με το Norman Atlantic


 
Για άλλη μια φορά αποδεικνύεται ότι το κυνηγητό του κέρδους των εφοπλιστών δεν συμβιβάζεται με τη λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων για την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα. Όπως έχει αποκαλυφθεί πίσω από τα τραγικά ναυάγια, βρίσκονται σοβαρές παραλήψεις της αξιοπλοΐας των πλοίων, με οδυνηρές συνέπειες για τους επιβάτες και τους ναυτεργάτες.

Η πυρκαγιά στο ιταλικών συμφερόντων και ναυλωμένο από την «ΑΝΕΚ» πλοίο «NORMAN ATLANTIC», κατέληξε σε τραγωδία, με 10 νεκρούς, σύμφωνα με τα στοιχεία των ιταλικών αρχών μέχρι αργά χθες βράδυ, και με μεγάλο αριθμό αγνοουμένων. Τα γεγονότα που διαδραματίστηκαν στο πλοίο και έζησαν οι 478 επιβαίνοντες (σύμφωνα με τα στοιχεία του ΥΕΝ) από το ξημέρωμα της Κυριακής είναι συγκλονιστικά και τονίζουν τις μεγάλες ευθύνες της ιταλικής κυβέρνησης, που είχε το πρόσταγμα και της ελληνικής, που συμμετείχε στην επιχείρηση διάσωσης.

Το γεγονός αυτό έχει γεννήσει πολύ σοβαρά ερωτήματα που πρέπει να απαντηθούν με ακρίβεια και να ελεγχθεί αυστηρά η τήρηση των κανόνων ασφαλούς ναυσιπλοΐας και προστασίας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

Πρώτο, ποιες είναι οι πραγματικές αιτίες της πυρκαγιάς, αν λειτούργησαν τα μέσα πυρόσβεσης, αν υπήρχε η αναγκαία στεγανότητα του πλοίου και γιατί δεν έγινε δυνατόν να αντιμετωπιστεί η πυρκαγιά από την αρχή;

Δεύτερο, με δεδομένο ότι κάθε καθυστέρηση σε περίπτωση πυρκαγιάς εγκυμονεί τεράστιους κινδύνους για τη ζωή των επιβαινόντων, γιατί ενώ η πυρκαγιά εκδηλώθηκε στις 4 περίπου το ξημέρωμα της Κυριακής 28 Δεκέμβρη, απομακρύνθηκαν μόνο 150 επιβάτες με σωσίβιες λέμβους και παρέμεινε στο πλοίο μεγάλος αριθμός επιβαινόντων, σε μια περιοχή (ανοικτά της Κέρκυρας) που μπορούν, παρά τις συγκεκριμένες (χωρίς υπερβολές) άσχημες καιρικές συνθήκες, να συμβάλλουν έγκαιρα στην επιχείρηση διάσωσης παραπλέοντα πλοία, πολεμικά πλοία, ρυμουλκά ανοικτής θαλάσσης και ελικόπτερα παντός καιρού;

Τρίτο, Ποιο είναι το ιστορικό του πλοίου, αν είναι μετασκευασμένο οχηματαγωγό, αν δικαιολογείται η παρουσία τόσο μεγάλου αριθμού επιβατών και οχημάτων, αν η οργανική σύνθεση του πλοίου κάλυπτε τις ανάγκες, και αν ήταν επαρκή και λειτούργησαν τα μέσα διάσωσης;

Τέταρτο, Ποιο είναι το ιστορικό των ελέγχων του πλοίου, πως αντιμετωπίστηκαν οι παρατηρήσεις που έγιναν κατά τη διάρκεια του ελέγχου στις 19 Δεκεμβρίου 2014 από τις Λιμενικές Αρχές στην Πάτρα, που έχουν αναρτηθεί στο σύστημα "EQUASIS"(www.equasis.org), παρατηρήσεις πολύ σοβαρές που αφορούν την αξιοπλοΐα του «NORMAN ATLANTIC».

Σε κάθε περίπτωση η πυρκαγιά που εκδηλώθηκε στο πλοίο «NORMAN ATLANTIC», και οι όποιες παραλήψεις στην τήρηση των κανόνων ασφαλείας, θέτουν με επιτακτικό τρόπο την άμεση πραγματοποίηση συστηματικού ελέγχου στα επιβατικά πλοία για την τήρηση των κανόνων προστασίας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

Με την πρακτική που ακολουθήθηκε, διαμορφώθηκαν συνθήκες μιας μεγάλης ναυτικής τραγωδίας.

Αυτή είναι πραγματικότητα. Οι κινήσεις που έγιναν ήταν στην κόψη του ξυραφιού, είχαν μεγάλο «ρίσκο». Οι επιβάτες και το πλήρωμα ήρθαν στη θέση του «μελλοθάνατου» και αυτό πρέπει να εκτιμηθεί αντικειμενικά, με σοβαρότητα.

Από αυτήν τη σκοπιά, με σεβασμό στους οκτώ νεκρούς, στους αγνοούμενους, στους επιβαίνοντες και στις οικογένειές τους, αλλά και σε όσους πήραν μέρος στην επιχείρηση διάσωσης, με προσεκτική εκτίμηση των δυσκολιών μιας τόσο σύνθετης διαδικασίας, απαιτείται πολύ αυστηρή αντιμετώπιση των κρίσιμων ερωτημάτων που προκύπτουν, ώστε να βγουν, με την παρέμβαση του εργατικού κινήματος, ουσιαστικά συμπεράσματα. Να μην περάσει η λογική της συγκάλυψης, να καταλογιστούν ευθύνες και να διεκδικηθούν μέτρα που θα εμποδίσουν την επανάληψη παρόμοιου ναυτικού εγκλήματος.

Το Εργατικό Κέντρο Θεσπρωτίας καταγγέλλει την πολιτική που υπηρετεί τα συμφέροντα και τις πρακτικές του εφοπλιστικού κεφαλαίου η οποία, ανεξάρτητα από διαχειριστή, ΝΔ- ΠΑΣΟΚ ή ΣΥΡΙΖΑ είναι η πολιτική που σημαδεύει τον καπιταλιστικό δρόμο ανάπτυξης που στο κυνήγι του κέρδους τόσα χρόνια μειώνει τον αριθμό του πληρώματος και αντιμετωπίζει ως κόστος τα αναγκαία μέτρα ασφαλείας, τις υποδομές και τα μέσα που μπορούν να συμβάλουν στην προστασία της ανθρώπινης ζωής.

Αυτό είναι το καθοριστικό ζήτημα που βρίσκεται πίσω από κάθε ένα ναυτικό έγκλημα. Αυτή είναι η βασική αιτία των ναυτικών τραγωδιών που συστηματικά γίνεται προσπάθεια να συσκοτιστεί με την αναζήτηση «εξιλαστήριων θυμάτων» και να υποκατασταθεί από το «ανθρώπινο λάθος», που κι αυτό εκδηλώνεται στο περιβάλλον που διαμορφώνουν οι παρεμβάσεις των εφοπλιστικών εταιρειών και η γενικότερη αντεργατική πολιτική.

Το Εργατικό Κέντρο Θεσπρωτίας καλεί τους εργαζόμενους, τα φτωχά λαϊκά στρώματα, τους αυτοαπασχολούμενους, τη νεολαία, τις γυναίκες, να γυρίσουν την πλάτη στις λογικές και τα διλλήματα του ευρωμονόδρομου, να οργανωθούν στα σωματεία και να ενισχύσουν τη λαϊκή συμμαχία, για να ανατρέψουμε την πολιτική των κομμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Read More »
Το Εργατικό Κέντρο Θεσπρωτίας για τη ναυτική τραγωδία με το Norman Atlantic Το Εργατικό Κέντρο Θεσπρωτίας για τη ναυτική τραγωδία με το Norman Atlantic Reviewed by thespro.gr on Τετάρτη, Δεκεμβρίου 31, 2014 Rating: 5

Ο Δήμαρχος Πάργας Αντώνης Νάστας, νέος Πρόεδρος του Συνδέσμου 2ης Διαχειριστικής Ενότητας Ηπείρου (ΧΥΤΑ Καρβουναρίου)

Τετάρτη, Δεκεμβρίου 31, 2014
Ο Δήμαρχος Πάργας Αντώνης Νάστας, νέος Πρόεδρος του Συνδέσμου 2ης Διαχειριστικής Ενότητας Ηπείρου (ΧΥΤΑ Καρβουναρίου) 
 
 
Στις 30 Δεκεμβρίου 2014, ημέρα Τρίτη και ώρα 20.00 συνεδρίασε το Διοικητικό Συμβούλιο του Συνδέσμου της 2ης Διαχειριστικής Ενότητας Ηπείρου, και αφού συγκροτήθηκε σε σώμα, διενεργήθηκαν αρχαιρεσίες για την εκλογή του Προέδρου και του Αντιπροέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου, καθώς και για την εκλογή τακτικών και αναπληρωματικών μελών της Εκτελεστικής Επιτροπής.

Τα αποτελέσματα της μυστικής ψηφοφορίας έχουν ως εξής :
Πρόεδρος : Νάστας Αντώνιος, Δήμαρχος Πάργας.
Αντιπρόεδρος : Βαρτελάτου Στυλιανή,
Δημοτικός Σύμβουλος Δήμου Πρέβεζας.

Εκτελεστική Επιτροπή :
Τακτικά
1) Νάστας Αντώνιος,  Πρόεδρος
2)Σίσκας Ιωσήφ, Αντιδήμαρχος Δήμου Πάργας Μέλος
3)Λώλης Ηλίας Αντιδήμαρχος Δήμου Ηγουμενίτσας  Μέλος .

Αναπληρωματικά
Παππάς Δημήτριος, Δημοτικός Σύμβουλος Δήμου Πρέβεζας.
Read More »
Ο Δήμαρχος Πάργας Αντώνης Νάστας, νέος Πρόεδρος του Συνδέσμου 2ης Διαχειριστικής Ενότητας Ηπείρου (ΧΥΤΑ Καρβουναρίου)  Ο Δήμαρχος Πάργας Αντώνης Νάστας, νέος Πρόεδρος του Συνδέσμου 2ης Διαχειριστικής Ενότητας Ηπείρου (ΧΥΤΑ Καρβουναρίου) Reviewed by thespro.gr on Τετάρτη, Δεκεμβρίου 31, 2014 Rating: 5

Στην κατάψυξη όλη η Ήπειρος Στους -10,3 Μέτσοβο και Πληκάτι, -3,3 το Ελευθεροχώρι Παραμυθιάς Δείτε τις θερμοκρασίες που επικρατούν αυτή την ώρα

Τετάρτη, Δεκεμβρίου 31, 2014
Στην κατάψυξη όλη η Ήπειρος
Στους -10,3 Μέτσοβο και Πληκάτι, -3,3 το Ελευθεροχώρι Παραμυθιάς
Δείτε τις θερμοκρασίες που επικρατούν αυτή την ώρα


Read More »
Στην κατάψυξη όλη η Ήπειρος Στους -10,3 Μέτσοβο και Πληκάτι, -3,3 το Ελευθεροχώρι Παραμυθιάς Δείτε τις θερμοκρασίες που επικρατούν αυτή την ώρα Στην κατάψυξη όλη η Ήπειρος  Στους -10,3 Μέτσοβο και Πληκάτι, -3,3 το Ελευθεροχώρι Παραμυθιάς  Δείτε τις θερμοκρασίες που επικρατούν αυτή την ώρα Reviewed by thespro.gr on Τετάρτη, Δεκεμβρίου 31, 2014 Rating: 5

Σελίδες

Από το Blogger.