Το τραγούδι της ημέρας (ΒΙΝΤΕΟ) R.E.M. - Lotus

Τρίτη, Νοεμβρίου 25, 2014
Το τραγούδι της ημέρας (ΒΙΝΤΕΟ)
R.E.M. - Lotus


Read More »
Το τραγούδι της ημέρας (ΒΙΝΤΕΟ) R.E.M. - Lotus Το τραγούδι της ημέρας (ΒΙΝΤΕΟ)  R.E.M. - Lotus Reviewed by thespro.gr on Τρίτη, Νοεμβρίου 25, 2014 Rating: 5

Σαν σήμερα 25 Νοεμβρίου (ΒΙΝΤΕΟ)

Τρίτη, Νοεμβρίου 25, 2014
Σαν σήμερα 25 Νοεμβρίου (ΒΙΝΤΕΟ)


Read More »
Σαν σήμερα 25 Νοεμβρίου (ΒΙΝΤΕΟ) Σαν σήμερα 25 Νοεμβρίου (ΒΙΝΤΕΟ) Reviewed by thespro.gr on Τρίτη, Νοεμβρίου 25, 2014 Rating: 5

Έσπειραν το θάνατο!!! Μαζική δηλητηρίαση σκύλων (+ΦΩΤΟ)

Δευτέρα, Νοεμβρίου 24, 2014
Έσπειραν το θάνατο!!!
Μαζική δηλητηρίαση σκύλων (+ΦΩΤΟ)


 
Για πολλοστή φορά τα τελευταία χρόνια και για δεύτερη το τελευταίο δίμηνο, άγνωστοι έδρασαν με οργανωμένο σχέδιο στην περιοχή των Σερβιανών.

Έτσι τοποθέτησαν δεκάδες δηλητηριασμένα δολώματα, με αποτέλεσμα, ένα μετά το άλλο, να βρίσκουν το θάνατο, τα σκυλιά που διατηρούν στο χωριό.
 
 
Σύμφωνα με τις μαρτυρίες, στη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, βρέθηκαν νεκρά έξι σκυλιά που ανήκουν σε κατοίκους που μένουν στην περιοχή. 
Άλλωστε όπως σημειώνουν, στο χωριό δεν υπάρχουν αδέσποτα.

Στις αρχές Σεπτεμβρίου, άγνωστοι είχαν χτυπήσει και πάλι και μάλιστα με οργανωμένο σχέδιο. Έτσι είχαν τοποθετήσει δεκάδες δολώματα με αποτέλεσμα να βρουν το θάνατο σκύλοι και γάτες, σκαντζόχοιροι ακόμη και πουλιά.
 
 
Με αφορμή και το τελευταίο χτύπημα στο χωριό, ο Πρόεδρος της Τοπικής Κοινότητας Σερβανιών καταγγέλλει τους ασυνείδητους που για πολλοστή φορά έσπειραν την περιοχή με δολώματα. Μάλιστα δεν είχαν κανένα δισταγμό να τοποθετήσουν φόλες ακόμη και μέσα στα σπίτια του χωριού. 


Από την τοπική κοινότητα έχει κατατεθεί μήνυση με στόχο να εντοπιστούν οι ένοχοι και να τιμωρηθούν παραδειγματικά.
Read More »
Έσπειραν το θάνατο!!! Μαζική δηλητηρίαση σκύλων (+ΦΩΤΟ) Έσπειραν το θάνατο!!! Μαζική δηλητηρίαση σκύλων (+ΦΩΤΟ) Reviewed by thespro.gr on Δευτέρα, Νοεμβρίου 24, 2014 Rating: 5

Η ΤΙΜΗ ΤΟΥ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ ΠΕΦΤΕΙ - ΣΤΗ ΘΕΣΠΡΩΤΙΑ ΑΝΕΒΑΙΝΕΙ

Δευτέρα, Νοεμβρίου 24, 2014
Η ΤΙΜΗ ΤΟΥ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ ΠΕΦΤΕΙ - ΣΤΗ ΘΕΣΠΡΩΤΙΑ ΑΝΕΒΑΙΝΕΙ 
 
 
Αν και στην Ελλάδα, δύσκολα τα ορισμένα από την Πολιτεία όργανα ανταποκρίνονται στις υποχρεώσεις τους, θα περίμενε κανείς, την ώρα που όλοι πεινάνε, να εφαρμοστεί η εξαίρεση του κανόνα.
 
Δυστυχώς.
 
Για παράδειγμα.
 
Η παγκόσμια τιμή του πετρελαίου πέφτει, σχεδόν κατρακυλά.
 
Εξ αιτίας αυτού του γεγονότος, οι τιμές των καυσίμων (και) στην Ελλάδα, έχουν κάνει αισθητή την πτώση τους.
 
Πλήν της Θεσπρωτίας.
 
Εδώ φαίνεται πως δεν έχει αποτελέσματα ο ανταγωνισμός.
 
Λες και εφαρμόζονται συμφωνίες τοπικού καρτέλ.
 
Αγανακτισμένοι συμπολίτες αναρωτιούνται μετά από αυτό: Τι θέλουν δηλαδή;
 
Να τρέχουμε στους γειτονικούς νομούς για προμήθεια καυσίμων ή μήπως να περάσουμε τα σύνορα με την Αλβανία;
 
Ας τους δώσει κάποιος απάντηση.
 
Read More »
Η ΤΙΜΗ ΤΟΥ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ ΠΕΦΤΕΙ - ΣΤΗ ΘΕΣΠΡΩΤΙΑ ΑΝΕΒΑΙΝΕΙ Η ΤΙΜΗ ΤΟΥ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ ΠΕΦΤΕΙ - ΣΤΗ ΘΕΣΠΡΩΤΙΑ ΑΝΕΒΑΙΝΕΙ Reviewed by thespro.gr on Δευτέρα, Νοεμβρίου 24, 2014 Rating: 5

Γενική Συνέλευση αύριο Τρίτη στο 1ο ΓΕΛ Ηγουμενίτσας

Δευτέρα, Νοεμβρίου 24, 2014
Γενική Συνέλευση αύριο Τρίτη στο 1ο ΓΕΛ Ηγουμενίτσας
 
 
Καλούνται τα μέλη του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 1ου ΓΕΛ Ηγουμενίτσας σε Γενική Συνέλευση με θέμα «Προβλήματα λειτουργίας του σχολείου & Νέο Λύκειο» την Τρίτη 25/11/2014 ώρα 7.00΄μ.μ. στο χώρο του σχολείου.

Η παρουσία όλων κρίνεται απαραίτητη.
Το Δ.Σ. του συλλόγου

Read More »
Γενική Συνέλευση αύριο Τρίτη στο 1ο ΓΕΛ Ηγουμενίτσας Γενική Συνέλευση αύριο Τρίτη στο 1ο ΓΕΛ Ηγουμενίτσας Reviewed by thespro.gr on Δευτέρα, Νοεμβρίου 24, 2014 Rating: 5

"STARS SYSTEM" Ηγουμενίτσας Ταξιδέψτε στο βαθύτερο ΕΓΩ σας

Δευτέρα, Νοεμβρίου 24, 2014
"STARS SYSTEM" Ηγουμενίτσας
Ταξιδέψτε στο βαθύτερο ΕΓΩ σας



Το κέντρο "STARS SYSTEM" στην Ηγουμενίτσα είναι γεγονός!!!
Αισθηματικά, οικογενειακά, επαγγελματικά και οικονομικά προβλήματα που σας βασανίζουν, ελάτε να τα συζητήσουμε και να ακούσετε από την πλέον ειδική, τη λύση που ταιριάζει σε εσάς, καθώς και έγκυρες προβλέψεις για το μέλλον.
Η ΜΑΡΙΑ ΜΙΧΑΗΛΟΥ, κόρη του πανελληνίως γνωστού Αστρολόγου - Μελλοντολόγου κ. Σταύρου Μιχαήλου, χάρη στην πολυετή εμπειρία της, σε συνδυασμό με την ισχυρή ενόραση που έχει κληρονομήσει από τον Στ. Μιχαήλο, μπορεί να σας βοηθήσει να ανακαλύψετε τις κρυφές πτυχές του εαυτού σας και με την αλάνθαστη μέθοδο της χαρτομαντείας να μάθετε τι σας επιφυλάσσει το μέλλον. Οτιδήποτε σας απασχολεί μπορούμε να το αντιμετωπίσουμε μαζί.
Ταξιδέψτε μαζί της στο βαθύτερο ΕΓΩ σας με τη διαδεδομένη μέθοδο της AURA ANALYSIS.
Το κέντρο μας διαθέτει το κορυφαίο επίτευγμα και μοναδικό στην Ελλάδα υπερσύγχρονο μηχάνημα, που μπορεί να απεικονίσει με λεπτομερή τρόπο την αύρα, να τη φωτογραφήσει αλλά και να την παρακολουθήσει με διάρκεια σε πραγματικό χρόνο. Η Μαρία με εμπειρία ετών και μετά από παρακολούθηση εξειδικευμένων σεμιναρίων, έχει τη γνώση και την ικανότητα να διαβάσει την αύρα σας.
 
ΔΥΝΑΜΗ - ΓΝΩΣΗ - ΧΑΡΙΣΜΑ!!! ΕΠΙΤΥΧΙΑ 100% !!!

Μη χάνεις χρόνο.
Προγραμμάτισε το δικό σου
προσωπικό ραντεβού στο
τηλέφωνο 693 760 7176 !!!

Για μακρινές αποστάσεις
παρέχουμε τις προβλέψεις μας
και μέσω τηλεφώνου ή skype !!!
Read More »
"STARS SYSTEM" Ηγουμενίτσας Ταξιδέψτε στο βαθύτερο ΕΓΩ σας "STARS SYSTEM" Ηγουμενίτσας Ταξιδέψτε στο βαθύτερο ΕΓΩ σας Reviewed by thespro.gr on Δευτέρα, Νοεμβρίου 24, 2014 Rating: 5

Περί εκπαιδεύσεως και άλλων δαιμονίων…

Δευτέρα, Νοεμβρίου 24, 2014
Περί εκπαιδεύσεως και άλλων δαιμονίων… 
 
Της Θάλειας Θεοδωρίδη

«Αυτοί που μελέτησαν προσεκτικά τον τρόπο διακυβέρνησης των ανθρώπων, πρέπει να έχουν πεισθεί ότι η τύχη των εθνών εξαρτάται από την εκπαίδευση των νέων» - Αριστοτέλης
Άλλο Παιδεία κι άλλο εκπαίδευση

Αν κοιτάξουμε στο λεξικό θα δούμε ότι ερμηνευτικά, Παιδεία σημαίνει «καλλιέργεια των νοητικών, των ψυχικών και σωματικών δυνάμεων των νέων μέσα από ένα γενικό και προκαθορισμένο, από κάθε χώρα, εκπαιδευτικό (σχολικό) σύστημα», ενώ, Εκπαίδευση είναι «η συστηματική διαδικασία μετάδοσης γνώσεων και ανάπτυξης δεξιοτήτων σε ένα συγκεκριμένο αντικείμενο». Τον τελευταίο καιρό, γίνεται πολύς λόγος για τη διαφορά ανάμεσα στις δύο έννοιες και τίθεται ως ζητούμενο, από το Κράτος, η Παιδεία με την ολιστική της έννοια. Διατυπώνεται δε η άποψη από τον Υπουργό Παιδείας ότι, δεν έχουμε σύστημα Παιδείας, αλλά μόνο Εκπαίδευσης.

Το «Νέο Σχολείο»

Υψηλή στοχοθεσία με νέα ενιαία προγράμματα σπουδών με κοινή φιλοσοφία από το νηπιαγωγείο, μέχρι το Λύκειο, καλλιέργεια ικανοτήτων, διαπολιτισμικότητα, άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία, τεχνολογικός εγγραμματισμός και αειφορία. Όλοι αυτοί οι στόχοι, βέβαια, θα πρέπει να επιτευχθούν σε μισθωμένα καταστήματα για τα νηπιαγωγεία, σε δημοτικά που διαιρούν τις σχολικές αίθουσες για να χωρέσουν οι μαθητές, σε ολοήμερα που οι εκπαιδευτικοί ζεσταίνουν ταπεράκια και στρώνουν ραντζάκια, σε γυμνάσια και λύκεια που έχουν βασικές ελλείψεις σε εξοπλισμένα και λειτουργικά εργαστήρια, σε σχολεία με τσιμεντωμένα προαύλια και το κυριότερο, με την απαξίωση των εκπαιδευτικών στα μάτια της κοινωνίας. Η τράπεζα θεμάτων έρχεται να λύσει το πρόβλημα των πολλών υποψηφίων για την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ενώ, η πρόταση για απλούστευση της διδακτέας ύλης στα Δημοτικά, με βάση το γερμανικό μοντέλο, ουσιαστικά, αποδυναμώνει την πρωτοβάθμια εκπαίδευση και «αιφνιδιάζει» το μαθητή στις επόμενες βαθμίδες, οπότε το «φιλτράρισμα» ολοκληρώνεται με την τράπεζα θεμάτων.

Κατάρτιση: πόσο εφικτή;

Όχι άλλα πανεπιστημιακά πτυχία, φωνάζουν πολλοί. Χρειαζόμαστε ειδίκευση και κατάρτιση για να βρούμε δουλειά. Η κατάρτιση αναφέρεται στις «βασικές σπουδές που πραγματοποιεί κάποιος σε ορισμένο πεδίο γνώσεως για επαγγελματικούς σκοπούς».

Ήδη, με το Ν. 4186/13, γίνεται προσπάθεια να αναστηθούν τα Δημόσια ΙΕΚ κι επίσης ιδρύονται οι Δημόσιες Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης, μετά το Γυμνάσιο, στη θέση των καταργηθέντων Επαγγελματικών Σχολών. Οι 21 Σ.Ε.Κ. (από τις 96) ξεκινούν καθυστερημένα, φέτος, τη λειτουργία τους πιλοτικά, σε Δημόσια Ι.Ε.Κ. με αντιστοιχία ειδικοτήτων.

Η αλήθεια είναι, ότι έχουμε μπερδευτεί κάπως. Ακούμε παρεμφερείς όρους και συναφείς ειδικότητες σε ΕΠΑ.Λ., Σ.Ε.Κ. και Δημόσια Ι.Ε.Κ., όπως: πτυχία, διπλώματα και πιστοποιήσεις. Μετα-γυμνασιακές αλλά και μετα-λυκειακές εκπαιδευτικές βαθμίδες, με αρκετές ειδικότητες που αλληλο-επικαλύπτονται, με κοινή διδακτική ύλη, επιπέδου ΕΠΑ.Λ. - ΤΕΕ, με εργαστήρια περιορισμένων δυνατοτήτων, με έκδηλο ανταγωνισμό από την Ιδιωτική Εκπαίδευση, ενώ δε διασαφηνίζονται οι διαφορές (;) στα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων.

Ειδικά στα Δημόσια Ι.Ε.Κ. η ύλη διδάσκεται με συνοπτικές διαδικασίες, από ωρομίσθιους εκπαιδευτές, δεν προτείνονται, σχεδόν καθόλου, επιστημονικά συγγράμματα από τον οδηγό κατάρτισης, παρά ένα περίγραμμα ύλης, ενώ βολεύονται στα υπάρχοντα εργαστήρια των ΕΠΑ.Λ. και Ε.Κ., ή σε «δανεικούς» χώρους ιδιωτών, που συχνά δεν πληρούν τις προδιαγραφές. Μάλιστα, με την από 18/11/2014 αιτιολογική έκθεσή του, ο Υπουργός Παιδείας προτείνει τροπολογία με την οποία η τάξη Μαθητείας ΕΠΑ.Λ. θα αντιστοιχεί σε επίπεδο 5 (ενώ τα Δημόσια Ι.Ε.Κ. σε κατώτερο επίπεδο 4). Ακούμε λοιπόν, όρους όπως «στέλεχος, τεχνικός και τεχνίτης» με κοινό παρονομαστή: τη σύγχυση για την ακριβή ιδιότητα που προσδίδει ο τίτλος σπουδών στους κατόχους τους, το ερώτημα για την επάρκεια κατάρτισής τους, αλλά και την αμφίβολη επαγγελματική αποκατάστασή τους.

Το Παιδαγωγικό Πλαίσιο της Εκπαίδευσης

Αφού λοιπόν, το Υπουργείο Παιδείας θέλει να αναβαθμίσει το σύστημα της Παιδείας, ας ξεκινήσει από τη στελέχωση της εκπαίδευσης με μόνιμο προσωπικό ειδικοτήτων, με εξοπλισμένα εργαστήρια και σύγχρονα βιβλία ποιότητας. Ας ξεκινήσει με τη διαρκή παροχή πολιτισμικών ευκαιριών στους μαθητές: θεατρικές παραστάσεις ποιότητας, συναυλίες, ομιλίες συγγραφέων, διδακτικές επισκέψεις με νόημα, δράσεις και προγράμματα που ωφελούν συλλογικά την εκπαιδευτική κοινότητα κι όχι επιλεκτικά ορισμένους συμμετέχοντες. Ας ξεκινήσει με την καθαριότητα και την αισθητική των σχολικών χώρων.

Ας ξεκινήσει με την αναβάθμιση της τεχνικής εκπαίδευσης, όχι μόνο με την ίδρυση ειδικοτήτων αλλά εστιάζοντας στην παιδαγωγική προσέγγιση της διδακτικής και στη διασύνδεση των αποφοίτων με την αγορά εργασίας, ως παραγωγικών επαγγελματιών, με κουλτούρα. Η αναβάθμιση του Εθνικού συστήματος Παιδείας δεν επιτυγχάνεται με τη συρρίκνωση και την απλούστευση της ύλης. Επιτυγχάνεται με τη βιωματική πλαισίωση της ύλης με στοιχεία πολιτισμού.

«Μάθε με πώς να μαθαίνω»

Ένα από τα παράδοξα του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, είναι ότι έχει επενδύσει στην Πανεπιστημιακή μόρφωση των εκπαιδευτικών αλλά ξέχασε να τους επιμορφώνει στην «Τέχνη» να μαθαίνουν τους μαθητές, πώς να μαθαίνουν. Αυτό προϋποθέτει να έχουν οι εκπαιδευτικοί, όλων των ειδικοτήτων, την ιδιότητα του παιδαγωγού που δεν αποκτιέται απλά, με την παρακολούθηση γενικών παιδαγωγικών μαθημάτων, ούτε με Σχολές Παιδαγωγικής Επιμόρφωσης, ούτε αρκεί μόνο, η καλοπροαίρετη διάθεση και η ατομική πρωτοβουλία. Χρειάζεται να εξασκηθούμε σε μια διαρκή, επίσημη και θεσμοθετημένη, διαδικασία επιμόρφωσης, μέσα από την οποία θα επικαιροποιούμε και θα αναπροσαρμόζουμε τη γνώση και την πληροφορία, διαφυλάσσοντας, παράλληλα, τον ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα της εκπαίδευσης.

Ο ελληνικός πολιτισμός βασίζεται σε αρχές όπως: αυτογνωσία, εγκράτεια, αυτονομία, αυτάρκεια, λογική, γενναιότητα, εντιμότητα, μετριοφροσύνη, φιλομάθεια, δημοκρατία. Είναι μια καλή βάση να ξεκινήσουμε και πραγματικά, δεν έχουμε τίποτε να ζηλέψουμε από ξένα συστήματα, πλην των υποδομών. Εάν αντιγράφουμε πρακτικές, άσχετες με την ελληνική πραγματικότητα, το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα θα είναι ένας μηχανισμός που θα παράγει «μορφωμένους ανόητους» που θα αποστηθίζουν γνώσεις, θα συμμετέχουν σε εξετάσεις, και θα αρκούνται σε προαποφασισμένες επιλογές και μειωμένες προσδοκίες εξέλιξης. Σε μια εποχή καταιγιστικών εξελίξεων και αλλαγών, «οι αναλφάβητοι του 21ου αιώνα δεν θα είναι εκείνοι που δεν ξέρουν γραφή και ανάγνωση, αλλά εκείνοι που δεν μπορούν να μάθουν, να ξεμάθουν και να ξαναμάθουν».
Read More »
Περί εκπαιδεύσεως και άλλων δαιμονίων… Περί εκπαιδεύσεως και άλλων δαιμονίων… Reviewed by thespro.gr on Δευτέρα, Νοεμβρίου 24, 2014 Rating: 5

Μπανταλός; ε;;; α;;; (πως, ορίστε;)

Δευτέρα, Νοεμβρίου 24, 2014
Μπανταλός; ε;;; α;;; (πως, ορίστε;)


Αν και πολύγλωσσος ων λέω για μια και φορά να επιστρέψω στις ρίζες μου και θα θυμηθώ τα νιάτα μου στο χωριό, όπου έζησα σαν «παγουράς» μέχρι τα 18 μου χρόνια!! Μετά, τι να κάνουμε, μερικούς μας έταξε η μοίρα να είμαστε μονίμως «ξένοι», στον τόπο μας, μετά από 30 χρόνια που υπηρεσίας σε όλα τα χωριά και τις κωμοπόλεις της Πατρίδας. Άλλοι δεν πρόκαμαν και έφυγαν νωρίς, ή μάλλον τους έδιωξαν κακήν κακώς!
-«Τι χαλεύεις εδώ στον τόπο μου», μου είπε και με χούγιαξε ο γιωτάς! Με γκαιντάρισε λίγο άγρια σαν γρεντζούνι (σαν καλικάντζαρος) η ζιάπα (ο άσχημος βάτραχος) και φώναξε!
-«Βάγειρε (φύγε) κι άχνα μη βγάλεις»!
Α ωρε; (σοβαρά;;;) Με απείλησε ο ντάτσκος (ο χωριάτης); Αυτός ορέ που τόχει ντιπ χαμένο, ο ζουρλός; Έτσι που κάνει σαν μαξιουμι (μικρό παιδί) σκέφτηκα ότι σιούρησε ο σιούτος (ο ανήμπορος)!

Τώρα άμα σε πει μπανταλό (χαζό) ο ζουρλός πιάνεται; Εγώ τι να κάνω τώρα; Να σκιαχτώ ή τα πήρε τα χάπια τ; Να του παίξου μούκας (αμίλητος- σιωπηλός) μην είναι θκοτ (δικό του) ετούτο το μαντρί ή να βάλω το σκουγμό (κλάματα) σαν να σκιάζομαι και να κάνω χαβαλέ ο μπανταλός;

Μπα π' να σ' ειχε βαρέσ' το τσιόκαλο ορέ χουριάτ νταβραντζμένε!
Είναι και γκασμάς (εκτός πραγματικότητας) το ξουπαρμένο το γκαφάλι (χαμένο κορμί) κι άμα τον πετύχω πθενα θα αρχίσει να γκυλιέται και να σβαρνιέται καταγής σαν το κοκόρι που το σφαζνε για να κάνει αντράλα και να γλυτώσει το μούτεμα!! Θυμάστε τότες που τον ζιάπωσαν (συνέλαβαν) οι λιμενικοί τη ζιάπα (τον βάτραχο); Ξέρετε πως έκανε ο κλασομπανιέρας (φοβητσιάρης); Ζβαρνιόταν λες κι τον μούτεψαν στο ξύλο και τούφυγε η μαγκιά στο λεπτό. Δε με στρέει (συμφέρει) έτσι είπε. Ε ρε καφταν μερεμετ (χοντρό ξύλο) που του χρειάζονταν! Αλλά σκιαχκαν (φοβήθηκαν) οι ανθρώποι μη ζαβλακωθεί (μη το χάσει) κι άλλο και δεν τον περίλαβαν.

Το κλαπέτο (μυαλό) τουχει βαγείρει (φύγει) από καιρό και τον έχει κόψει τον άλσο αλλά και πάλι δεν κοτάει (τολμάει) να σιμώσει. Άσε που άμα τον γλιεπεις (βλέπεις) να κουσιεύει (τρέχει) λες: που γκιορεύει (γυρνάει στα χαμένα), που γκιζεράει, που αρεντεύει (γυρνάει άσκοπα) και που παένει (πηγαίνει) έτσι ζβάρα, ο τζερεμές ο ζουμπάς; Για βρούβες (στα χαμένα) παένει;
Αμ εκείνο το ματ (μάτι); Άμα σε κοζιάρει (δει), σε γκαιντάρει (κοιτάξει επίμονα) και λες ντενουάρ τον μάζωξε πάλι (πολλά νεύρα έχει ή πήρε ανάποδες) ή μονίμως έτσι τηράει ο σαλαισμένος (αυτός που τάχει χαμένα); Λες κι είναι κόκαλο (μεθυσμένος), ντιπ φλοέρας (τελείως σουρωμένος), λες και τ πήρες τίποτα θκοτ (δικό του) κάνει!
Όταν ήταν μεγάλος κι τρανός μπέχο (τζάμπα) την έβγαζε παντού ου τζες (ο μάγκας). Ψίχα ντροπή δεν είχε! Δε ματσιάλησε (μασούλησε) λέει, κι η βλιώρα (βρώμα) δεν τον ακούμπησε. Εεεε! Τσώπα! Μας ακούν! Γρι (χαμπάρι) δεν πήραμαν νομίζεις; Μπιτ (τελείως) χαζούς μας περνάς; Πρώτα σ' βγαίν' η ψχή και μετά το χούι.
Ζάρκος (γυμνός) ντιπ μπλέτς (ολόγυμνος) ήσουνα είπαν και τώρα τον έμασες τον μπερντέ. Ε, ε, ε! (Εντάξει)! Μπιστόβλιακος (λαίμαργος) δεν ήσουνα ντιπ για ντιπ (τελείως τελείως) αλλά ξεχνάς πότε στανιάρησες (πήρες τα πάνω σου) και γίνηκες με έχος (περιουσία). Δεν είπαμαν ότι χλαπάκιασες (καταβρόχθισες) τον αγλέουρα αλλά μη μας φλομώνεις με παντζιάρια και τριάρια (με κατασκευάσματα της φαντασίας και ψέματα) ότι έφκες γκαβός ορε τζιαμπούνα (άφραγκος μωρέ φωνακλά)! Ταγάρας δεν είσαι και σ κόβει η γκλάβα (το μυαλό)! Στο κάτω κάτω θα μου πεις, άμα δεν ξέρεις να τσιαλεύεις ψίχα στη ζούλα (να τα μαζεύεις λίγο διακριτικά) κάτσε σπίτι.


Υ.Σ
1. Τα ε; και α; στην αρχή είναι επιφωνήματα στα Γιαννιώτικα που σημαίνουν «συγνώμη δε κατάλαβα; ορίστε; πως είπατε;»
2. Παρεμπιπτόντως το κείμενο το μετέφρασα «κάπως» και στα «Ελληνικά» μήπως και το καταλάβει ο αποδέκτης!!! Μπορώ να το μεταφράσω ακόμη και στα Αγγλικά και στα Ιταλικά και στα Αλβανικά!! Εκεί σταματάνε οι γνώσεις μου!!! Αλλά μπα!!! Δώρον άδωρον θα ήταν!!! Οι γνώσεις του ούτε για την Ελληνική δεν επαρκούν!!!

Αφιερωμένο εξαιρετικά σε κάποιον που πρόσφατα με αποκάλεσε «μπανταλό»!!
 
Κωστάρας Σταύρος
Read More »
Μπανταλός; ε;;; α;;; (πως, ορίστε;)  Μπανταλός; ε;;; α;;; (πως, ορίστε;) Reviewed by thespro.gr on Δευτέρα, Νοεμβρίου 24, 2014 Rating: 5

ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ: ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΤΥΠΟΙ ΘΑ ΜΑΣ ΤΡΕΛΑΝΟΥΝ

Δευτέρα, Νοεμβρίου 24, 2014
ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ: ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΤΥΠΟΙ ΘΑ ΜΑΣ ΤΡΕΛΑΝΟΥΝ


Μια εκπληκτική φωτογράφιση με θέμα "επιστρέφω αμέσως" επινόησαν ο Λογοθεραπευτής Τάσος Μώκας, ιδιοκτήτης της κιβωτού εξέλιξης και ο Φωτογράφος Αντώνης Παπαλάμπρου. 

Η πόλη της Ηγουμενίτσας έζησε μια πολύ όμορφη εμπειρία αυτό το Σαββατοκύριακο , καθώς οι εν λόγω κύριοι "τρέλαναν" τους πολίτες της πόλης μας, καθώς έκλεισαν δρόμους, διαβάσεις, θέσεις παρκινγκ, θέλοντας στα πλαίσια της παγκόσμιας ημέρας αναπηρίας να περάσουν το μήνυμα της εύκολης πρόσβασης και διαβίωσης αυτών των ατόμων στην καθημερινότητα. Πρωτοποριακή ιδέα Πανελλαδικά από όσο πληροφορηθήκαμε. 


Το Ράδιο Ηγουμενίτσα βρέθηκε κοντά τους, στη παραλία του Δρεπάνου και σε σημεία μέσα στη πόλη, καθώς φωτογραφίζανε αναπηρικά καροτσάκια μέσα στην άμμο και σε διαβάσεις. 
 
Εκπληκτική εμπειρία και για εμάς αυτό που ζήσαμε, αλλά και για την πόλη της Ηγουμενίτσας, καθώς η πόλη μας δείχνει ότι έχει ανθρώπους με μεράκι και σκέψη. Περιμένουμε όλη την δουλειά τους στης 3 Δεκέμβρη που θα γίνει η παρουσίαση της. 

Read More »
ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ: ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΤΥΠΟΙ ΘΑ ΜΑΣ ΤΡΕΛΑΝΟΥΝ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ: ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΤΥΠΟΙ ΘΑ ΜΑΣ ΤΡΕΛΑΝΟΥΝ Reviewed by thespro.gr on Δευτέρα, Νοεμβρίου 24, 2014 Rating: 5

Περιμένοντας την νύχτα στο Κάστρο Ελευθεροχωρίου (+ΦΩΤΟ)

Δευτέρα, Νοεμβρίου 24, 2014
Περιμένοντας την νύχτα στο Κάστρο Ελευθεροχωρίου (+ΦΩΤΟ)

Φωτογραφίες Γιώργος Μαλαμίδης thesprotia3d.gr

Περιμένοντας την νύχτα να έρθει στο Κάστρο Ελευθεροχωρίου και ο αστερισμός του Ωρίωνα μέσα από την πολεμίστρα.

Ο Ωρίωνας (Ori), ή αλλιώς ο Κυνηγός, είναι ένας από τους πιο γνωστούς αστερισμούς. Βρίσκεται στον ουράνιο ισημερινό, γεγονός που τον καθιστά ορατό και αναγνωρίσιμο από όλα τα γεωγραφικά μήκη και πλάτη. Ο Ωρίωνας μεσουρανεί το χειμώνα, αλλά είναι ήδη ορατός από το φθινόπωρο νωρίς το πρωί μέχρι την άνοιξη.


 
Το κυρίως σχήμα του αστερισμού, που είναι και πιο εύκολα ορατό και αναγνωρίσιμο, αποτελείται από οχτώ αστέρια, τα λαμπρότερα εκ των οποίων ο Ρίγκελ(Rigel, β Orionis) και ο Μπετελγκέζ(Betelgeuse, α Orionis).

Επίσης, πολύ χαρακτηριστικά του αστερισμού είναι τα τρία αστέρια που σχηματίζουν τη Ζώνη του Ωρίωνα (Orion's Belt).Τέλος, το Ξίφος του Ωρίωνα, ανάμεσα στη Ζώνη και τα "πόδια", είναι η περιοχή που περιλαμβάνει και το ομώνυμο και πολύ εντυπωσιακό νεφέλωμα.
Read More »
Περιμένοντας την νύχτα στο Κάστρο Ελευθεροχωρίου (+ΦΩΤΟ) Περιμένοντας την νύχτα στο Κάστρο Ελευθεροχωρίου (+ΦΩΤΟ) Reviewed by thespro.gr on Δευτέρα, Νοεμβρίου 24, 2014 Rating: 5

Σελίδες

Από το Blogger.