Οι πιο hot τάσεις της μουσικής βιομηχανίας
Η μουσική βιομηχανία αναπτύσσεται με γρήγορους ρυθμούς και με τις πιο φρέσκες ιδέες της σύγχρονης τεχνολογίας να μπαίνουν στο στόχαστρό της. Η μουσική έχει στόχο να ενώσει το κοινό με τους καλλιτέχνες και τους δημιουργούς, με την τεχνολογία να αποτελεί πλέον τον ενδιάμεσο κρίκο και το μέσο με το οποίο μπορεί να πραγματοποιηθεί αυτή η σύνδεση. Είτε μιλάμε για έναν μουσικό είτε για έναν DJ, οι τάσεις της βιομηχανίας δεν μπορούν να μείνουν εκτός κάδρου.
Άλλωστε, στη σημερινή εποχή οι προκλήσεις είναι μεγάλες και όποιος μένει μακριά από τις εξελίξεις, κινδυνεύει να θεωρηθεί παρωχημένος, ακόμη και αδιάφορος από τις εξελίξεις. Το ίδιο ισχύει και για επαγγελματίες, όπως οι τεχνικοί ήχου ή οι παραγωγοί, αλλά και για τις δισκογραφικές εταιρίες. Η τεχνητή νοημοσύνη, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι πλατφόρμες διαμοιρασμού περιεχομένου, ακόμη και το «πάντρεμα» ήχων και ειδών ή η επιστροφή σε πιο ρετρό εποχές, είναι στοιχεία που δεν μπορούν να περάσουν απαρατήρητα από όσους ζουν από τη μουσική.
Στο παρελθόν, η δημιουργία μουσικής συνέβαινε όταν κάποιος καλλιτέχνης είχε έμπνευση και με τη βοήθεια του ταλέντου του παρήγαγε ένα τραγούδι ή ένα ολόκληρο έργο. Σήμερα, αυτό αποτελεί ένα μικρό μέρος της παραγωγικής διαδικασίας, αφού πλέον κυριαρχεί περισσότερο η τεχνολογική υποστήριξη, παρά η ίδια η έμπνευση. Κάπως έτσι, αναπτύχθηκε μία άλλη βιομηχανία διασκέδασης, αυτή του παιχνιδιού. Ακόμα και αν δεν μπορούν να συγκριθούν οι πορείες τους, στη διάρκεια των αιώνων, τα κοινά τους σημεία παραμένουν πολλά.
Αν εξετάσουμε πώς αναπτύχθηκε το πόκερ, ένα πολύ «φρέσκο» είδος διασκέδασης σε σύγκριση με τη μουσική, θα αντιληφθούμε προς τα πού κινείται και το μέλλον της μουσικής σήμερα. Το πόκερ δημιουργήθηκε περίπου το 1825 και μέσα σε λιγότερο από έναν αιώνα έγινε το αγαπημένο παιχνίδι με τράπουλα στις ΗΠΑ. Στις αρχές του 20ου αιώνα, μπήκε στα καζίνο της χώρας και σε μερικές δεκαετίες, σε εκείνα όλου του κόσμου. Λίγο πριν το τέλος του προηγούμενου αιώνα, όμως, το πόκερ άρχισε να χάνει σε δυναμική. Με τη φυσική παρουσία να είναι απαραίτητη για να συμμετάσχει κανείς, οι γρήγοροι ρυθμοί της ζωής δυσκόλευαν πια τους λάτρεις του αθλήματος να απολαύσουν την αγαπημένη τους δραστηριότητα, όπως το έκαναν στο παρελθόν.
Τη λύση έδωσε η τεχνολογία, πάνω στην οποία επένδυσε η βιομηχανία. Το internet και τα κινητά τηλέφωνα διέδωσαν το πόκερ με τη βοήθεια των εξιδεικευμένωνεξειδικευμένων εφαρμογών παιχνιδιού, που δημιούργησαν οι κορυφαίες εταιρίες της αγοράς. Όλοι οι φίλοι του πόκερ βρήκαν πλέον νέες δυνατότητες, όπως να διεκδικούν θέσεις στα μεγαλύτερα τουρνουά του κόσμου, με λειτουργίες όπως το PokerStars Power Path και φυσικά, να παίζουν από όπου κι αν βρίσκονται, όποτε το επιθυμούν. Σε αντίστοιχα βήματα αναμένεται να προχωρήσει και η μουσική βιομηχανία με τεχνολογικές καινοτομίες ή επιστροφές που μπορούν να εμπνεύσουν.
Τα μουσικά είδη αυτής της χρονιάς δείχνουνει να «καταργούν» τις ταμπέλες και τα όρια, όπως τα ξέραμε έως σήμερα, με τους καλλιτέχνες να περνάνε σε πειραματισμούς και να συνδυάζουν διαφορετικά μουσικά είδη. Καινούριες μίξεις και νέοι ήχοι φέρνουν ανανέωση στη μουσική σκηνή, δημιουργώντας ανυπομονησία για το μέλλον.
Η τεχνητή νοημοσύνη, δε, έχει αλλάξει ριζικά τα δεδομένα με νέες μουσικές συνθέσεις που πολλές φορές με δυσκολία ξεχωρίζουμε από τις ανθρώπινες δημιουργίες. Επιπλέον, τα μέσα εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας εκτοξεύουν τις δυνατότητες της μουσικής βιομηχανίας, με συναυλίες και βίντεο, μέσω των οποίων οι θεατές μπορούν να βιώσουν τη μουσική σε διαδραστικά περιβάλλοντα, που απογειώνουν την εμπειρία τους.
Οι καινούργιες τάσεις και η τεχνολογική πρόοδος ευνόησε πολύ, όμως, και τους ίδιους τους καλλιτέχνες. Εκτός από τα νέα εργαλεία που διαθέτουν πλέον για να εκφραστούν και να δημιουργήσουν τα έργα τους, οι καλλιτέχνες γνώρισαν και άλλα μέσα, που τους επιτρέπουν να επικοινωνήσουν την δουλειά τους, να έρθουν σε επαφή με το κοινό τους και να γίνουν περισσότερο γνωστοί. Μουσικές πλατφόρμες και μέσα κοινωνικής δικτύωσης κερδίζουν συνεχώς έδαφος στην προώθηση των έργων των καλλιτεχνών, μειώνοντας τα έξοδα τους, αλλά και τους πολλούς μεσάζοντες που απαιτούσε η διαφήμιση μίας νέας μουσικής παραγωγής.
Κάπως έτσι, επιτυγχάνεται και μία ενιαία μουσική παγκοσμιοποίηση που φέρνει πιο κοντά διαφορετικούς πολιτισμούς και κουλτούρες και που δίνει την ευκαιρία όχι μόνο στους καλλιτέχνες να ανακαλύψουν νέους ήχους ή παραδοσιακές μουσικές άλλων χωρών, αλλά και στους λάτρεις της μουσικής. Με αυτά τα δεδομένα, δεν μας προκαλεί εντύπωση η επιστροφή παλαιότερων ήχων και τραγουδιών που μεσουρανούσαν σε άλλες δεκαετίες και ανυπομονούμε να δούμε πώς θα «δέσουν» με τους σύγχρονους ήχους.
Οι πιο hot τάσεις της μουσικής βιομηχανίας
Reviewed by thespro.gr
on
Παρασκευή, Δεκεμβρίου 13, 2024
Rating:
![Οι πιο hot τάσεις της μουσικής βιομηχανίας](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgQXx3FVaVF-tYheeJnIZxA0YKHz9_WICJk_oUg6setslGTwQX-qlspaqF6XqlL3BjayR4buRrttZaWMBLsz2YIbI2pCroDPogDF97S4Uf8NIdD4slsjJu8_1-T76tFn_ij80zHPw2uT3tzVXK9YJYPgOur-wXfCT00kCaLi25CWNHT0TQvrYjNX0ACiO8/s72-w640-c-h426/photo-1534840641466-b1cdb8fb155e.jpeg)
Δεν υπάρχουν σχόλια: