Τα SOS για τους διαχειριστές στο επίδομα θέρμανσης - Τι πρέπει να γνωρίζουν οι ένοικοι των πολυκατοικιών

Τα SOS για τους διαχειριστές στο επίδομα θέρμανσης - Τι πρέπει να γνωρίζουν οι ένοικοι των πολυκατοικιών



Στους διαχειριστές και τις εταιρείες διαχείρισης, πέφτει το βάρος της διαδικασίας για τη χορήγηση του επιδόματος θέρμανσης στους δικαιούχους που διαμένουν σε πολυκατοικίες, καθώς είναι αυτοί που οφείλουν να καταχωρίσουν στην πλατφόρμα myΘέρμανση της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) όλα τα κρίσιμα στοιχεία, για να ακολουθήσουν οι αιτήσεις από τους ενδιαφερόμενους.

Για να αποφευχθούν τυχόν προβλήματα καθυστερήσεων και αποδοχής των αιτήσεων (η προθεσμία υποβολής είναι έως τις 6 Δεκεμβρίου) οι υπεύθυνοι για τις πολυκατοικίες (διαχειριστές, εκπρόσωποι, εταιρείες διαχείρισης), θα πρέπει να καταχωρίσουν στην πλατφόρμα τον ΑΦΜ τους, το ΑΦΜ της πολυκατοικίας αν υπάρχει, τον αριθμό κοινόχρηστης παροχής ρεύματος, τα χιλιοστά συμμετοχής και τα ονοματεπώνυμα των κατοίκων.

Επειδή η όλη προεργασία για τη χορήγηση του επιδόματος στους διαμένοντες σε πολυκατοικίες είναι μια περίπλοκη υπόθεση, η ΑΑΔΕ εξέδωσε αναλυτικό οδηγό με τα 7 απαραίτητα βήματα, για να αποφευχθούν «εμπλοκές» στη διαδρομή από την αίτηση μέχρι την πληρωμή του επιδόματος στους δικαιούχους.

Για την απρόσκοπτη καταβολή των χρημάτων, ακόμη και για τις περιπτώσεις που η δαπάνη για την θέρμανση καταβάλλεται μέσω κοινοχρήστων, οι εμπλεκόμενοι θα πρέπει να έχουν υπόψη τους τα εξής:

1. Δηλώσεις Χιλιοστών Συμμετοχής: Η Βασική Προϋπόθεση

Για να ξεκινήσει η διαδικασία χορήγησης του επιδόματος, οι διαχειριστές των πολυκατοικιών πρέπει να καταχωρίσουν τα χιλιοστά συμμετοχής για κάθε διαμέρισμα στην δαπάνη θέρμανσης. Αυτά τα χιλιοστά καταδεικνύουν την αναλογία κάθε διαμερίσματος στις συνολικές δαπάνες. Η κατανομή αυτή πρέπει να ισχύει για όλο το έτος, ενώ το συνολικό άθροισμα των χιλιοστών όλων των διαμερισμάτων πρέπει να είναι **1000** για να μπορέσει να ενεργοποιηθεί η πληρωμή του επιδόματος.

2. Καταχώριση Στοιχείων στην Πλατφόρμα «Μyθέρμανση»

Οι διαχειριστές ή οι εκπρόσωποι των πολυκατοικιών (ή οι εταιρείες διαχείρισης) οφείλουν να καταχωρίσουν στην πλατφόρμα *myθέρμανση* τα εξής κρίσιμα στοιχεία:

– ΑΦΜ του Διαχειριστή: Ο ΑΦΜ του διαχειριστή ή του εκπροσώπου της πολυκατοικίας.
– ΑΦΜ της Πολυκατοικίας (αν υπάρχει).
– Αριθμός Κοινόχρηστης Παροχής Ρεύματος: Ο αριθμός της κοινόχρηστης παροχής ηλεκτρικού ρεύματος ή μιας άλλης παροχής που αντιστοιχεί στην πολυκατοικία.
– Χιλιοστά Συμμετοχής: Ο ακριβής καταμερισμός των δαπανών θέρμανσης για κάθε διαμέρισμα.
– Ονοματεπώνυμα Κατοίκων: Ονοματεπώνυμα των ενοίκων που διαμένουν στα διαμερίσματα που δεν χρησιμοποιούνται ως επαγγελματικές στέγες.

Η σωστή καταχώρηση αυτών των στοιχείων είναι απαραίτητη για την ενεργοποίηση της διαδικασίας πληρωμής. Οι διαχειριστές πρέπει να διασφαλίσουν ότι όλα τα στοιχεία είναι ακριβή, καθώς η μη ορθή καταγραφή μπορεί να προκαλέσει καθυστερήσεις ή ακόμα και απόρριψη της αίτησης.

3. Ενεργοποίηση της Πληρωμής: Τι Πρέπει να Ξέρετε

Για να ενεργοποιηθεί η δυνατότητα πληρωμής του επιδόματος, απαιτείται τουλάχιστον μία υποβληθείσα αίτηση από δικαιούχο. Η ένδειξη «Υπάρχει αίτηση» στην πλατφόρμα «myθέρμανση» υποδεικνύει ότι η διαδικασία μπορεί να προχωρήσει. Χωρίς αυτή την αίτηση, δεν μπορεί να γίνει αποδοχή και πληρωμή του επιδόματος.

4. Ταυτοποίηση Παραστατικών Αγοράς Πετρελαίου

Τα παραστατικά αγοράς πετρελαίου θέρμανσης (ή άλλου καυσίμου) θα πρέπει να περιλαμβάνουν τα σωστά στοιχεία. Ο ΑΦΜ και ο αριθμός κοινόχρηστης παροχής ρεύματος πρέπει να ταυτίζονται με αυτά που καταχωρίστηκαν στην πλατφόρμα για να αποφευχθούν σφάλματα και καθυστερήσεις στην επεξεργασία της αίτησης.

5. Ορισμός ΑΦΜ Πολυκατοικίας: Σημαντική Διευκρίνιση

Αν η πολυκατοικία έχει ΑΦΜ, οι διαχειριστές πρέπει να το καταχωρίσουν στο προφίλ της πολυκατοικίας στην πλατφόρμα *myθέρμανση*. Αυτό θα εξασφαλίσει ότι τα παραστατικά αγοράς καυσίμων εκδίδονται σωστά στο όνομα της πολυκατοικίας.

Σημαντικό: Μόλις οριστεί ο ΑΦΜ της πολυκατοικίας, αυτός δεν μπορεί να τροποποιηθεί ή να διαγραφεί. Ωστόσο, στις αιτήσεις των ενοίκων θα αναφέρεται ο ΑΦΜ του διαχειριστή ή του εκπροσώπου.

6. Αλλαγή Διαχειριστή: Τι να Κάνετε

Σε περίπτωση που υπάρξει αλλαγή διαχειριστή, είναι απαραίτητο να δημιουργηθεί νέο προφίλ για την πολυκατοικία, το οποίο θα έχει τον ΑΦΜ του νέου διαχειριστή. Οι ένοικοι και οι ιδιοκτήτες θα υποβάλουν τις αιτήσεις τους στο νέο προφίλ. Είναι κρίσιμο ο νέος διαχειριστής να ενεργοποιήσει τη δυνατότητα πληρωμής, διαφορετικά η διαδικασία θα καθυστερήσει.

7. Ειδικές Περιπτώσεις για Κοινόχρηστα

Για τα νοικοκυριά που καταβάλλουν τη δαπάνη θέρμανσης μέσω κοινοχρήστων δαπανών, πρέπει να καταχωρίσουν στην αίτησή τους τα εξής:

– Αριθμός Απόδειξης Εξόφλησης Κοινοχρήστων: Αν η απόδειξη πληρωμής έχει ήδη εκδοθεί, καταχωρείται ο αριθμός της. Αν όχι, καταχωρείται ο αριθμός ειδοποιητηρίου πληρωμής.
– ΑΦΜ Διαχειριστή: Ο ΑΦΜ του διαχειριστή ή του εκπροσώπου της πολυκατοικίας.
– Ποσό Αναλογίας: Το ποσό που αναλογεί στο κάθε νοικοκυριό, όπως προκύπτει από την κατανομή των κοινοχρήστων.
Τα SOS για τους διαχειριστές στο επίδομα θέρμανσης - Τι πρέπει να γνωρίζουν οι ένοικοι των πολυκατοικιών Τα SOS για τους διαχειριστές στο επίδομα θέρμανσης - Τι πρέπει να γνωρίζουν οι ένοικοι των πολυκατοικιών Reviewed by thespro.gr on Παρασκευή, Νοεμβρίου 15, 2024 Rating: 5

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Blog Pop-ups

Σελίδες

Από το Blogger.