Ηγουμενίτσα: Επείγουσες βελτιώσεις και προβλήματα υποδομών στο Λιμάνι βλέπουν οι πλοίαρχοι
Η Ηγουμενίτσα, ένας από τους σημαντικότερους λιμένες της Ελλάδας, αντιμετωπίζει σοβαρά ζητήματα στις υποδομές και τη λειτουργία της.
Παρά τη στρατηγική της θέση ως πύλη προς την Ευρώπη και το ρόλο της ως κομβικό σημείο για τη διακίνηση αγαθών και επιβατών, το λιμάνι φαίνεται να υπολείπεται σε πολλούς τομείς, θέτοντας σε κίνδυνο την αποτελεσματικότητα και την ασφάλεια των υπηρεσιών που παρέχει.
Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΠΕΝ), το λιμάνι της Ηγουμενίτσας παρουσιάζει μια σειρά από κρίσιμες ελλείψεις που απαιτούν άμεση παρέμβαση.
Μεταξύ αυτών, επισημαίνονται η ανάγκη για δημιουργία δεύτερης πλάστιγγας για το ζυγολόγιο των φορτηγών αυτοκινήτων, η ενίσχυση των μέτρων ασφαλείας για την αποτροπή παράνομης εισόδου λαθρομεταναστών, και η εκβάθυνση του διαύλου σε στρατηγικά σημεία.
Τα προβλήματα φωτισμού και η έλλειψη υποδομών για τους πεζούς υπογραμμίζουν τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει το λιμάνι, ενώ επισημαίνεται η ανάγκη για αναβάθμιση και εκσυγχρονισμό των ραμπών και των υποδομών πρόσδεσης των πλοίων.
Η έρευνα της ΠΕΠΕΝ, που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της αξιολόγησης των λιμενικών εγκαταστάσεων για το 2024, φέρνει στο φως τα προβλήματα και τις προτάσεις για την αντιμετώπισή τους, με στόχο τη διασφάλιση της απρόσκοπτης και ασφαλούς λειτουργίας του λιμανιού της Ηγουμενίτσας στο μέλλον.
Δείτε αναλυτικά τι αναφέρει για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας:
- Δημιουργία και 2ης πλάστιγγας για το ζυγολόγιο των φορτηγών αυτοκινήτων, καθώς με τη μία που υπάρχει, την αύξηση της κίνησης και την απαίτηση των αρχών σε ζύγιση όλων των αυτοκινήτων, αρκετές φορές δημιουργούνται καθυστερήσεις στις αναχωρήσεις των πλοίων.
- Αύξηση των μέτρων ασφαλείας εντός του λιμένος σε σχέση με την πρόσβαση λαθρομεταναστών, οι οποίοι χωρίς την απαραίτητη φύλαξη εισέρχονται εντός του λιμένος επιδιώκοντας την παράνομη είσοδο τους στα πλοία μέσω των φορτηγών αυτοκινήτων κατά τη παραμονή αυτών στους προβλήτες σε διάφορα σημεία της καρότσας τους. (Λιμάνι Ηγουμενίτσας είναι πιστοποιημένο συμφώνως απαιτήσεων ISPS).
- Εκβάθυνση του Διαύλου ειδικά μετά το δεύτερο ζευγάρι φωτοσημαντήρων κατά την είσοδό μας έως το πέρας αυτού καθώς επίσης στον προβλήτα Νο.16 και γύρω στα 30 με 40 μέτρα από προβλήτες 10, 11, 12.
- Βελτίωση του φωτισμού λιμένος κατά τη διάρκεια της νύχτας. Ο φωτισμός είναι τόσο χαμηλός, που οι λογιστές με το ζόρι διαβάζουν τα εισιτήρια.
- Ανεπαρκής υποδομή για πεζούς: Εντός του λιμένα δεν υπάρχει διάβαση για τους πεζούς (μονοπάτι) ούτε και διάδρομος να οδηγεί στον επιβατικό σταθμό.
- Ασφάλεια ράμπας: Στις υπερυψωμένες ράμπες δεν υπάρχει κίτρινη σήμανση στα άκρα, με συνέπεια ΙΧ να μην αντιλαμβάνονται το κενό και να πέφτουν από το ύψος της ράμπας.
- Συσσώρευση χώματος: Στη θέση Νο.16 έχει συγκεντρωθεί όγκος χώματος στο σημείο που εκτονώνεται προφανώς κάποιο ρέμα, με αποτέλεσμα κατά την πρυμνοπλαγιοδέτηση με την αριστερή πλευρά να υπάρξει πιθανότητα επαφής με το μπαζωμένο σημείο.
- Επέκταση ράμπας: Για τη θέση Νο.10, 7 του λιμανιού, προτείνεται η επέκταση της κεκλιμένης ράμπας κατά 10 μέτρα, για να στηρίζεται σωστά όλο το πλάτος των καταπελτών των πλοίων.
- Ελλιπής φωτισμός: Αρκετές φορές έχει παρατηρηθεί ότι ο φωτισμός του λιμένα είναι ελλιπής, παρόλο που υπάρχουν περισσότερες κολώνες ηλεκτροδότησης, αυτές δεν ενεργοποιούνται.
- Προβλήτα Πορθμείου Νο 12:
- Τοποθέτηση σταθμού ηλεκτρικού ρεύματος όπως υπάρχει σε όλο το λιμάνι.
- Τοποθέτηση μπαλονιών στην εξωτερική πλευρά της προβλήτας.
- Η ανωτέρω θέση χρησιμοποιείται μόνο για ακινησία προς το παρόν.
- Αποκατάσταση υδροδότησης πορθμείων.
Ηγουμενίτσα: Επείγουσες βελτιώσεις και προβλήματα υποδομών στο Λιμάνι βλέπουν οι πλοίαρχοι
Reviewed by thespro.gr
on
Κυριακή, Αυγούστου 11, 2024
Rating:
Δεν υπάρχουν σχόλια: