Ελληνικός τουρισμός: Ένα ευαίσθητο προϊόν που οδεύει για νέο ρεκόρ το 2024

Ελληνικός τουρισμός: Ένα ευαίσθητο προϊόν που οδεύει για νέο ρεκόρ το 2024
Με τις περισσότερες ξενοδοχειακές μονάδες να ετοιμάζονται να ανοίξουν, τα μέχρι στιγμής στοιχεία δείχνουν ότι ο ελληνικός τουρισμός οδεύει προς την κατάκτηση ενός νέου ρεκόρ. Η δυναμική εκκίνηση το πρώτο τρίμηνο του 2024, επιβεβαιώνει ότι η Ελλάδα αναμένεται να καταρρίψει το ρεκόρ του περασμένου έτους, τόσο σε εισπράξεις όσο και σε αφίξεις.

Οι προκρατήσεις για την τρέχουσα τουριστική περίοδο εμφανίζονται αυξημένες ακόμη και σε ποσοστό 10-15%, σε ορισμένες περιοχές, ενώ ισχυρό είναι και το ενδιαφέρον των ξένων ταξιδιωτών για τη χώρα μας, όπως αυτή αποτυπώνεται μέσα από τις αναζητήσεις στο διαδίκτυο αλλά και στους tour operator ανά την υφήλιο.

Όπως τόνισε ο κ. Γρηγόρης Τάσιος, πρόεδρος Οργανισμού Τουρισμού Χαλκιδικής και πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Χαλκιδικής, υπάρχουν ισχυρές ενδείξεις ότι ο τουρισμός στη χώρα μας θα σημειώσει νέο ρεκόρ το 2024, ωστόσο, ακόμη η σεζόν εξελίσσεται με κρατήσεις της τελευταίας στιγμής, ενώ υπάρχουν και άλλες παράμετροι που ενδεχομένως να επηρεάσουν, όπως τα πλημμυρικά φαινόμενα ή οι πυρκαγιές ανά περιοχές, λόγω κλιματικής αλλαγής. “Αυτά ενδεχομένως να εμποδίσουν τη σεζόν, σε ένα καλοκαίρι που έρχεται με τον ίδιο τίτλο, υποδομές, υπερτουρισμός για κάποιους, διότι για εμάς είναι υπερπληθυσμός….Όταν ζητάμε σαν χώρα να έρθει κόσμος, να δημιουργήσει τζίρους, να υπάρξουν εισοδήματα και θέσεις εργασίας, κάποια στιγμή πρέπει να φτιάξουμε και τις υποδομές μας”, τόνισε ο κ. Τάσιος, ενώ σε ό,τι αφορά τους μισθούς για τους εργαζόμενους στον τουρισμό, είπε ότι ανέρχονται στα 1.300 ευρώ μικτά για εξαήμερη εργασία, σύμφωνα με στοιχεία του συστήματος ΕΡΓΑΝΗ.

Πέρα από τις υποδομές, ένα ακόμη μεγάλο αγκάθι στον δρόμο του τουρισμού, είναι η έλλειψη προσωπικού για συγκεκριμένες ειδικότητες που εκτιμάται ότι υπερβαίνει τα 50.000 άτομα.

Η κα Κωνσταντίνα Σβύνου, έπαρχος Κω και Νισύρου, επισήμανε την έλλειψη εργαζομένων τόσο το 2021 όσο και το 2022, ενώ, όπως είπε, ο ένας στους πέντε εργαζόμενους στις επιχειρήσεις λείπει. “Το πρόβλημα της έλλειψης προσωπικού δεν υπάρχει μόνο στα ξενοδοχεία αλλά σε όλες τις επιχειρήσεις, ενώ ιδιαίτερη έμφαση πρέπει να δοθεί στο γεγονός ότι ο τουρισμός είναι ο τομέας που στηρίζει όλη την οικονομία της χώρας, αφού όλοι οι κλάδοι έχουν σύνδεση με αυτόν”, σχολίασε. “Δεν μπορούμε να εφησυχάζουμε επειδή η χώρα μας πάει καλά, πρέπει να βλέπουμε μπροστά και να σχεδιάζουμε το μέλλον με ορίζοντα, δεν μπορούμε να σταματήσουμε να εμπλουτίζουμε τις υπηρεσίες μας και να αναδεικνύουμε όλα αυτά που μας διαφοροποιούν από τον ανταγωνισμό. Κάθε τόπος έχει το δικό του αφήγημα και αυτό πρέπει να ενωθεί με το αφήγημα της χώρας μας…χωρίς κονδύλια δεν μπορούμε να πάμε πουθενά”, κατέληξε.

Ο κ. Αλέξανδρος Θάνος, εντεταλμένος σύμβουλος Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, είπε ότι η σεζόν ανοίγει καλά, ωστόσο, το προϊόν του τουρισμού είναι ευαίσθητο, με τους ανθρώπους του να βρίσκονται συνεχώς σε επαγρύπνηση, έχοντας μετριασμένη αισιοδοξία, επειδή έχουν ζήσει πολλές κρίσεις. ” Είναι σημαντικό να οχυρώσουμε την ανθεκτικότητα του τουριστικού προϊόντος…οι έκτακτες συνθήκες έχουν να κάνουν με τα πλημμυρικά φαινόμενα και τις πυρκαγιές, ενώ οι ελλείψεις σε προσωπικό, ένα φαινόμενο πανευρωπαϊκό και παγκόσμιο, με την ακραία εποχικότητα, και σε υποδομές, όπου, σε πολύ τουριστικές περιοχές, οι εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν ακόμη και πρόβλημα στέγασης, είναι κάβοι που, αν δεν τους περάσουμε, δεν θα δούμε τα νούμερα που προσδοκάμε για τη συνολική οικονομική ανάπτυξη της χώρας”, επισήμανε.

Ο κ. Ντίνος Τορνιβούκας, αντιπρόεδρος Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, αναφέρθηκε στα πλεονεκτήματα της Θεσσαλονίκης, λόγω της θέσης της, απέχοντας μόλις μία ώρα από τη Χαλκιδική και τον Όλυμπο, ενώ η πόλη φαίνεται ότι έχει κερδίσει το στοίχημα της κρουαζιέρας και αποτελεί τουριστικό προορισμό 12 μήνες τον χρόνο. ” Η Θεσσαλονίκη προσφέρει πάρα πολλές εμπειρίες, κάποιος όμως πρέπει να τις συνθέσει, για να δημιουργήσει ένα προϊόν που θα προβληθεί σωστά…ο οδικός τουρισμός θα επηρεαστεί πάρα πολύ με τον FlyOver, γι’ αυτό πρέπει η Θεσσαλονίκη να αποκτήσει περισσότερο αεροπορικό τουρισμό και να μην πέφτει στην εποχικότητα.”

Όσο για τη μεγαλύτερη πρόκληση για την Ελλάδα στον χώρο του τουρισμού, είπε ότι είναι να μπορέσει να προσελκύσει ποιοτικότερο τουρισμό και ότι δεν πρέπει να μετράμε νούμερα αλλά εισπράξεις, ενώ υπάρχουν περιοχές που χτίζονται και αλλάζει το προφίλ τους… θέλουμε λοιπόν να κρατήσουμε τη γνησιότητα του ελληνικού προϊόντος, ώστε να φέρει την αειφορία που ζητάμε όλοι”, ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ελληνικός τουρισμός: Ένα ευαίσθητο προϊόν που οδεύει για νέο ρεκόρ το 2024 Ελληνικός τουρισμός: Ένα ευαίσθητο προϊόν που οδεύει για νέο ρεκόρ το 2024 Reviewed by thespro.gr on Τετάρτη, Απριλίου 03, 2024 Rating: 5

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Blog Pop-ups

Σελίδες

Από το Blogger.