Ηλεκτρονικά διόδια: Στον “αέρα” η χιλιομετρική χρέωση – Γιατί είναι δύσκολη η εφαρμογή τους
Δεν φαίνεται να προχωράει το σχέδιο της κυβέρνησης για τα ηλεκτρονικά διόδια. Όπως αναφέρει η εφημερίδα “Καθημερινή”, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ανακοίνωσε το 2021 ότι θα προχωρήσει στην ακύρωση του διαγωνισμού (που είχε προκηρυχθεί λίγα χρόνια νωρίτερα) για την εφαρμογή ενιαίου συστήματος χιλιομετρικής χρέωσης στους αυτοκινητόδρομους όλης της χώρας.
Είχε προηγηθεί απόφαση του ΣτΕ να «παγώσει» τον διαγωνισμό μαμούθ συνολικού προϋπολογισμού 400 εκατ. ευρώ ύστερα από προσφυγή ενός εκ των ενδιαφερομένων.
Το υπουργείο τότε ανακοίνωσε ότι το έργο θα επανασχεδιασθεί και θα προκηρυχθεί διαγωνισμός μέσω του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Το έργο υπό νέα μορφή εντάχθηκε στο Ταμείο Ανάκαμψης όμως τελικά απεντάχθηκε. Το πιθανότερο είναι ότι δεν θα υλοποιηθεί με δεδομένο ότι η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών έχει επανειλημμένα αναφερθεί στη “στενότητα” πόρων για νέα έργα.
Το βασικό πρόβλημα στους μεγάλους αυτοκινητοδρόμους, ήταν ο μεγάλος αριθμός των κόμβων που καθιστούσαν ασύμφορη την τοποθέτηση πομπών (για την καταγραφή του σημείου εξόδου ενός οχήματος και την πίστωση της διαφοράς στη διανυθείσα απόσταση). Επιπλέον η χιλιομετρική χρέωση δεν απαιτούνταν από τις συμβάσεις παραχώρησης, επομένως δεν υπήρχε πραγματικό κίνητρο. Ο μόνος παραχωρησιούχος που ξεκίνησε να εφαρμόζει με δική του πρωτοβουλία ένα σύστημα χιλιομετρικής χρέωσης τον Ιανουάριο 2021 ήταν η Ολυμπία Οδός. Η κοινοπραξία εφάρμοσε ένα υβριδικό σύστημα μόνο για τους χρήστες του πομποδέκτη (Ολυμπία Pass) με το οποίο ο οδηγός πληρώνει κανονικά τη διέλευση του από τα μετωπικά διόδια( “χρεώνουν”) το τμήμα που διανύει μέχρι τα επόμενα μετωπικά διόδια) αλλά εάν βγει από τον αυτοκινητόδρομο σε κάποιον ενδιάμεσο κόμβο τότε το σύστημα αναγνωρίζει τον πομποδέκτη και πιστώνει πίσω στον κάτοχο του το ποσό που αντιστοιχεί στην απόσταση που δεν διανύθηκε.
Ηλεκτρονικά διόδια: Στον “αέρα” η χιλιομετρική χρέωση – Γιατί είναι δύσκολη η εφαρμογή τους
Reviewed by thespro.gr
on
Παρασκευή, Ιανουαρίου 05, 2024
Rating:
Δεν υπάρχουν σχόλια: