Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ
Του Πέτρου Ζήγου
Εκτός από τον πρωτογενή τομέα (γεωργία – κτηνοτροφία – δάση – αλιεία) και το δευτερογενή τομέα (βιομηχανία) της οικονομίας της χώρας μας, υπάρχει και ο τριτογενής τομέας (τουρισμός –υπηρεσίες).
Ο τουρισμός συμβάλλει άμεσα ή έμμεσα στην ανάπτυξη μίας περιοχής και συμμετέχει κατά μεγάλο ποσοστό στο ακαθόριστο εθνικό προϊόν. Σχεδόν το 1/3 του ΑΕΠ της χώρας μας, προέρχεται από τον τουρισμό.
Σύμφωνα με τον ΣΕΤΕ (Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων), οι κύριοι πυλώνες στρατηγικής ανάπτυξης του τουριστικού τομέα τα επόμενα χρόνια, οι οποίοι συνδέονται άμεσα με την ορθή σύνθεση του τουριστικού προϊόντος, είναι οι επενδύσεις και η ανταγωνιστικότητα, οι υποδομές, η αγορά εργασίας, η διαχείριση των προορισμών και η βιωσιμότητα.
Η Ήπειρος είναι μία περιοχή με μεγάλες προοπτικές και έχει κάνει σημαντικότατα βήματα για τη σωστή ανάπτυξη του τουριστικού της προϊόντος, το οποίο αναγνωρίζεται για το υψηλό επίπεδό του, εντός και εκτός Ελλάδος. Έχει μεγάλους τουριστικούς προορισμούς, μεγάλη δυναμική και περιθώριο περαιτέρω ανάπτυξης. Βρίσκεται σε αναπτυξιακή τροχιά και έχει μπει δυναμικά στο χάρτη των ανερχόμενων τουριστικών προορισμών.
Μία έρευνα, όμως, του Ινστιτούτου του ΣΕΤΕ, είχε δείξει, ότι η Ήπειρος είναι αρκετά πίσω σε επισκέψεις, διανυκτερεύσεις και εισπράξεις.
Η Θεσπρωτία εντυπωσιάζει όσους την επισκέπτονται, με τις εκτεταμένες και ειδυλλιακές ακρογιαλιές της, τους αρχαιολογικούς χώρους, το υπέροχο κλίμα, τα επιβλητικά βουνά, τους υγροτόπους, τους παραδοσιακούς οικισμούς, την ιστορία, τα βυζαντινά μνημεία κλπ. Ο τουρισμός, οι αρχαιολογικοί χώροι και ο αγροδιατροφικός τομέας είναι κρίκοι μίας αλυσίδας, η οποία πρέπει να ενισχυθεί, ώστε να υπάρξει στην περιοχή μας αναπτυξιακή προοπτική.
Ο τουριστικός τομέας επλήγη βάναυσα από την οικονομική κρίση και την πανδημία. Τα χρηματοδοτικά εργαλεία κατά την διάρκεια των κρίσεων (οικονομικής και υγειονομικής), δεν ήταν αρκετά για να καλύψουν τις απώλειες του τζίρου, τις πάγιες λειτουργικές δαπάνες και τις δαπάνες συντήρησης των οικογενειών, ούτε να περιορίσουν τη συσσώρευση ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων. Δυστυχώς, η τουριστική επιχειρηματικότητα βρίσκεται στην «εντατική».
Για να υπάρξει ισόρροπη τουριστική ανάπτυξη όλων των περιοχών και να αποτελέσουν τόσο η Θεσπρωτία όσο και ολόκληρη η Ήπειρος κορυφαίους προορισμούς τεσσάρων εποχών, πρέπει να ληφθούν μέτρα για την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας, για τον εμπλουτισμό του τουριστικού προϊόντος, για τη διασφάλιση της ποιότητας στις υποδομές και τις υπηρεσίες του τουρισμού και μέτρα σχετικά με την επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό.
Ορισμένα από αυτά τα μέτρα είναι τα εξής:
1. Η στήριξη και η οικονομική ενίσχυση του «επιχειρείν» με χρήματα από το ΕΣΠΑ και το Ταμείο Ανάκαμψης.
2. Η μείωση της φορολογίας στις τουριστικές επιχειρήσεις.
3. Η ρύθμιση των ληξιπρόθεσμων οφειλών των τουριστικών επιχειρήσεων χωρίς πρόσθετες επιβαρύνσεις.
4. Η αναστολή των δανειακών υποχρεώσεων και η αναστολή της διαδικασίας αναγκαστικής εκτέλεσης κατά δανειοληπτών.
5. Η αύξηση του επιδόματος ανεργίας και του ειδικού εποχικού βοηθήματος στον τουριστικό τομέα.
6. Η αύξηση των δικαιούχων του προγράμματος του κοινωνικού τουρισμού.
7. Η ψηφιοποίηση όλων των γραφειοκρατικών διαδικασιών και ο πλήρης ψηφιακός μετασχηματισμός της τουριστικής βιομηχανίας.
8. Η ρύθμιση της βραχυχρόνιας μίσθωσης.
9. Η τακτοποίηση της χρονίζουσας εκκρεμότητας του χωροταξικού ζητήματος.
10. Η ποιοτική αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος, η αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών και η σύνδεση του τουρισμού με τα τοπικά προϊόντα.
11. Η αναβάθμιση των τουριστικών υποδομών (λιμενικών, οδικών, ενεργειακών κλπ)
12. Η εφαρμογή όλων των σύγχρονων τεχνικών μάρκετινγκ, που συμβάλλουν στην αύξηση των κερδών.
13. Η αναβάθμιση της τουριστικής εκπαίδευσης, κατάρτισης και δια βίου μάθησης, για να καθιερωθούν η Ήπειρος και ολόκληρη η χώρα μας ως κέντρα τουριστικής εκπαίδευσης στη Μεσόγειο και την Ευρώπη.
14. Η αναμόρφωση των περιφερειακών υπηρεσιών τουρισμού σε κέντρα παραγωγής τουριστικής πολιτικής.
15. Η αύξηση των προσκλήσεων σε δημοσιογράφους και τουριστικούς πράκτορες.
16. Η δημιουργία δικτύου μονοπατιών.
17. Η ανάπτυξη της κρουαζιέρας, η οποία δυστυχώς βρίσκεται σε χαμηλό επίπεδο.
18. Η κατασκευή μαρίνας, υδατοδρομίου και καταδυτικού πάρκου.
19. Η δημιουργία χώρων στάθμευσης αυτοκινήτων.
20. Η αύξηση των ελέγχων του ΣΕΠΕ
21. Ο περιορισμός της ηχορύπανσης, διότι οι τουρίστες θέλουν ησυχία, ευγένεια, καλωσόρισμα με τοπικά προϊόντα, καθαριότητα, συναισθηματικό δέσιμο με τους ιδιοκτήτες και γενικά η ηπειρώτικη φιλοξενία.
22. Η καθαριότητα και η φύτευση λουλουδιών σε πολλά σημεία του παραλιακού μετώπου της Ηγουμενίτσας κλπ.
23. Η τήρηση όλων των απαραίτητων μέτρων προστασίας για την υγεία και την ασφάλεια στους χώρους της δουλειάς
24. Η χορήγηση του ΕΦΑΠΑΞ στην 20ετία για τους ξενοδοχοϋπαλλήλους και να επεκταθεί και στον επισιτισμό με ταυτόχρονη μείωση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης κλπ.
Η λήψη των προαναφερθέντων μέτρων θα συμβάλλει στην επίτευξη του στόχου να φτάσουν τα δημόσια έσοδα από τον τουρισμό τα 30 δις ευρώ ετησίως.
Για να μπορέσει ο τουριστικός τομέας να αποτελέσει πραγματικά τη «βαριά βιομηχανία» της χώρα μας, όπως προσφυώς αποκαλείται, πρέπει να υπάρξει στενή συνεργασία της κυβέρνησης, της τοπικής αυτοδιοίκησης και του ιδιωτικού τομέα.
Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ Του Πέτρου Ζήγου
Reviewed by thespro.gr
on
Σάββατο, Οκτωβρίου 28, 2023
Rating:
Δεν υπάρχουν σχόλια: