ΚΚΕ:ΟΛΗΓ Α.Ε. - ΚΥΡΩΘΗΚΕ ΣΤΗΝ ΒΟΥΛΗ ΤΟ ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ
ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΑ ΛΙΜΑΝΙΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ - ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ
«Πιάνουν λιμάνι» τα νέα προνόμια στους ομίλους και οι επικίνδυνοι σχεδιασμοί
Ψηφίστηκε χτες στη Βουλή το νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας που αφορά στις συμβάσεις παραχώρησης των λιμανιών της Ηγουμενίτσας και της Θεσσαλονίκης, τροποποιώντας τις αρχικές συμβάσεις που υπογράφηκαν το 2002 και το 2018 αντίστοιχα, προωθώντας την παραπέρα ιδιωτικοποίηση, πατώντας πάνω στη στρατηγική της ΕΕ για την «απελευθέρωση» των Μεταφορών.
Η μία σύμβαση αφορά στην πώληση του 67% των μετοχών του Οργανισμού Λιμένα Ηγουμενίτσας ΑΕ στην εταιρεία «Grimaldi» και μεταβάλλει ουσιωδώς τους όρους της αρχικής σύμβασης, ενώ η σύμβαση για το λιμάνι Θεσσαλονίκης τροποποιεί σε σημαντικό βαθμό την ήδη ισχύουσα και συγκεκριμένα ως προς τους χώρους και τις υποδομές της προβλήτας 1.
Μιλώντας στην Ολομέλεια ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ, Γιάννης Δελής, υπογράμμισε ότι και οι νέες συμβάσεις συνεχίζουν να ενισχύουν τα μεγάλα επιχειρηματικά συμφέροντα που δραστηριοποιούνται στα λιμάνια, ενώ επισήμανε πως αυτή η πολιτική μπορεί να λαμβάνει πολλές μορφές παραχώρησης και ιδιωτικοποίησης, που αφορούν και στο ύψος της συμμετοχής του αστικού κράτους στα πακέτα μετοχών των λιμανιών που είναι Ανώνυμες Εταιρείες.
Μοναδικό κριτήριο, πρόσθεσε, για το τι έργα, ποιες υποδομές θα πραγματοποιηθούν στα λιμάνια δεν είναι οι ανάγκες του λαού, αλλά τα κέρδη και τα συμφέροντα για κάθε περιοχή, αλλά και οι ευρωατλαντικοί σχεδιασμοί στο πλαίσιο των γεωστρατηγικών ανταγωνισμών των ιμπεριαλιστών.
Ακόμα, ο Γ. Δελής υπογράμμισε ότι βασικό στοιχείο της πολιτικής των ιδιωτικοποιήσεων είναι οι αλλαγές στις εργασιακές σχέσεις σε βάρος των εργαζομένων, με την κατάργηση της μόνιμης και πλήρους εργασίας, την επέκταση των «ευέλικτων» μορφών εργασίας, τη μείωση του αριθμού εργαζομένων, την εντατικοποίηση της δουλειάς για την απόσπαση περισσότερης υπεραξίας και άρα τη μεγιστοποίηση της κερδοφορίας, με καλύτερο παράδειγμα την COSCO.
Ενώ κατήγγειλε ότι με αυτές τις συμβάσεις προωθούνται νέα προνόμια για τα μονοπώλια των λιμενικών μεταφορών και εγκαταστάσεων και έφερε ως παράδειγμα τη διάταξη που περιλαμβάνει το νομοσχέδιο και απαγορεύει στους δήμους να επιβάλλουν ανταποδοτικά τέλη και ΕΝΦΙΑ στους επιχειρηματικούς ομίλους που δραστηριοποιούνται στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας!
Σημείωσε ακόμα ότι τα λιμάνια Ηγουμενίτσας, Θεσσαλονίκης, Καβάλας και Αλεξανδρούπολης αποτελούν τη λεγόμενη «Εγνατία των λιμανιών», που έχει κομβική θέση στους επιχειρηματικούς και γεωπολιτικούς στόχους της εγχώριας αστικής τάξης, αλλά όχι του ελληνικού λαού.
Ειδικότερα, για την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού της Ηγουμενίτσας προειδοποίησε για τις δραματικές επιπτώσεις που θα έχει στην περιοχή, παρά τους περί του αντιθέτου ισχυρισμούς της κυβέρνησης, με απολύσεις εργαζομένων, χειρότερες εργασιακές σχέσεις, αυξήσεις τιμών εισιτηρίων από και προς Ιταλία και άλλους προορισμούς.
Οσον αφορά το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, σημείωσε ότι ο νέος ιδιοκτήτης απαίτησε και πήρε «καθαρό» το λιμάνι από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, ενώ όσον αφορά τα πολυδιαφημισμένα αντισταθμιστικά οφέλη σε δύο κοντινούς δήμους του λιμανιού, τόνισε πως δεν αποτελούν παρά στάχτη στα μάτια του λαού καθώς στην ίδια προβλήτα που γίνονται πολιτιστικές εκδηλώσεις, προβλέπεται η αξιοποίησή της για τα κρουαζιερόπλοια.
Μάλιστα, σημείωσε ότι τα «δωράκια στο κεφάλαιο δεν έχουν σταματημό», καθώς εισάγεται ο όρος της «σιωπηρής έγκρισης», δηλαδή όταν ο παραχωρησιούχος καταθέτει ένα αίτημα για έργα ή αλλαγές και η αρμόδια υπηρεσία δεν προλαβαίνει να απαντήσει, πράγμα σύνηθες λόγω της τεράστιας υποστελέχωσης, αυτό θα σημαίνει ότι εγκρίνεται!
Ενώ τόνισε ότι για να γίνουν τα λιμάνια μοχλός πραγματικής ευημερίας για τους εργαζόμενους και για τον λαό της περιοχής απαιτείται να αξιοποιούνται όχι για το κέρδος των λίγων αλλά για τις ανάγκες των πολλών, στο πλαίσιο μιας άλλης εξουσίας και οικονομίας.
Συμβάσεις ενταγμένες στις στρατηγικές επιλογές της αστικής τάξης
Στον ρόλο και τη σημασία των λιμενικών υποδομών, ενταγμένων στις στρατηγικές επιλογές της αστικής τάξης της Ελλάδας, δηλαδή τη γεωστρατηγική αναβάθμιση για μετατροπή της χώρας σε μεταφορικό και ενεργειακό κόμβο, αναφέρθηκε ο Νίκος Καραθανασόπουλος, κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ.
Σημείωσε ότι η αναβάθμιση αυτή εντάσσεται στις επιλογές των Αμερικανών, του ΝΑΤΟ και των Ευρωπαίων, στον σχεδιασμό να εξυπηρετηθεί η δημιουργία εναλλακτικής διαδρομής, τόσο προς τη Μαύρη Θάλασσα όσο και προς τα Βαλκάνια και την Ανατ. Ευρώπη, παρακάμπτοντας τα Στενά του Βοσπόρου, γι' αυτό αποκτούν σημασία τα λιμάνια της Βόρειας Ελλάδας, για τη μεταφορά εμπορευμάτων και Ενέργειας με βάση την απόφαση της ΕΕ να σταματήσει ο εφοδιασμός φυσικού αερίου από τη Ρωσία, εξ ου και προκρίνεται η δημιουργία τερματικών σταθμών και σταθμών αποθήκευσης του υγροποιημένου LNG σε αυτά τα λιμάνια.
Ειδική αναφορά έκανε και στη μεταφορά στρατιωτικού υλικού στον ιμπεριαλιστικό πόλεμο που βρίσκεται σε εξέλιξη, μέσα απ' τα λιμάνια της χώρας μας, με τους Αμερικανούς να παραδέχονται ότι δεν θα μπορούσαν να στείλουν αυτό το υλικό αν δεν υπήρχε το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. «Απέκτησε άρα στρατηγική σημασία για να μεταφερθούν και οπλικά συστήματα αλλά και στρατιώτες στην Ανατ. Ευρώπη για την περικύκλωση της Ρωσίας και την ισχυροποίηση του ενός πόλου της ιμπεριαλιστικής σύγκρουσης», επισήμανε, τονίζοντας ότι αυτή η επικίνδυνη εξέλιξη «έγινε χάρη στην κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ που το παραχώρησε στους Αμερικανούς και αναβαθμίστηκε με τη στρατηγική συμφωνία που υπέγραψε η ΝΔ».
Διαχρονικές οι ευθύνες κυβερνήσεων και Τοπικής Διοίκησης
Τις διαχρονικές ευθύνες των κυβερνήσεων και της Τοπικής Διοίκησης των ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ για την παράδοση του λιμανιού της Ηγουμενίτσας στους επιχειρηματικούς ομίλους ανέδειξε ο βουλευτής του ΚΚΕ Νίκος Παπαναστάσης.
Οπως είπε, το ξεπούλημα του λιμανιού της Ηγουμενίτσας στα μεγάλα συμφέροντα ξεκίνησε από πολύ παλιά, πριν καν χτιστεί το λιμάνι, καθώς από τις αρχές του '70 παραχωρήθηκε το παραλιακό μέτωπο της Θεσπρωτίας στο Λιμενικό Ταμείο και ξεκίνησε το μπάζωμα της περιοχής. Το 2002, με απόφαση της κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ έγινε ο Οργανισμός Λιμένα Ηγουμενίτσας ΑΕ παίρνοντας προίκα όλη τη χερσαία ζώνη και σήμερα παραχωρούνται όλα στον όμιλο «Grimaldi».
Χαρακτήρισε αίολες και υποκριτικές τις αντιρρήσεις των άλλων κομμάτων, που κατά το παρελθόν διατήρησαν και συνέβαλαν στην πορεία ιδιωτικοποίησης.
Οσο για την ανάπτυξη που λέει η ΝΔ ότι θα φέρει η παραχώρηση, δήθεν δημιουργώντας θέσεις εργασίας, ο Ν. Παπαναστάσης επισήμανε ότι οι συνθήκες δουλειάς των εργαζομένων είναι γαλέρας, ενώ σχολίασε ότι όλα τα άλλα κόμματα συμφωνούν «με τη σφαγή των αμνών» και παζαρεύουν μόνο τους όρους σφαγής.
«Στα παλιά τους τα παπούτσια», είπε χαρακτηριστικά, γράφουν το αίτημα να δοθεί το παραλιακό μέτωπο στον λαό για αναψυχή, Πολιτισμό και Αθλητισμό, με κρατική χρηματοδότηση, και ξεκαθάρισε ότι το ΚΚΕ θα αγωνιστεί για να βελτιωθεί η ζωή του λαού, δίνοντας τη μάχη και στις δημοτικές εκλογές, καλώντας τον λαό να παλέψει για σταθερή δουλειά, ανάπτυξη του λιμανιού για τα συμφέροντα του λαού και όχι τα κέρδη των λίγων.
Ψηφίστηκε χτες στη Βουλή το νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας που αφορά στις συμβάσεις παραχώρησης των λιμανιών της Ηγουμενίτσας και της Θεσσαλονίκης, τροποποιώντας τις αρχικές συμβάσεις που υπογράφηκαν το 2002 και το 2018 αντίστοιχα, προωθώντας την παραπέρα ιδιωτικοποίηση, πατώντας πάνω στη στρατηγική της ΕΕ για την «απελευθέρωση» των Μεταφορών.
Η μία σύμβαση αφορά στην πώληση του 67% των μετοχών του Οργανισμού Λιμένα Ηγουμενίτσας ΑΕ στην εταιρεία «Grimaldi» και μεταβάλλει ουσιωδώς τους όρους της αρχικής σύμβασης, ενώ η σύμβαση για το λιμάνι Θεσσαλονίκης τροποποιεί σε σημαντικό βαθμό την ήδη ισχύουσα και συγκεκριμένα ως προς τους χώρους και τις υποδομές της προβλήτας 1.
Μιλώντας στην Ολομέλεια ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ, Γιάννης Δελής, υπογράμμισε ότι και οι νέες συμβάσεις συνεχίζουν να ενισχύουν τα μεγάλα επιχειρηματικά συμφέροντα που δραστηριοποιούνται στα λιμάνια, ενώ επισήμανε πως αυτή η πολιτική μπορεί να λαμβάνει πολλές μορφές παραχώρησης και ιδιωτικοποίησης, που αφορούν και στο ύψος της συμμετοχής του αστικού κράτους στα πακέτα μετοχών των λιμανιών που είναι Ανώνυμες Εταιρείες.
Μοναδικό κριτήριο, πρόσθεσε, για το τι έργα, ποιες υποδομές θα πραγματοποιηθούν στα λιμάνια δεν είναι οι ανάγκες του λαού, αλλά τα κέρδη και τα συμφέροντα για κάθε περιοχή, αλλά και οι ευρωατλαντικοί σχεδιασμοί στο πλαίσιο των γεωστρατηγικών ανταγωνισμών των ιμπεριαλιστών.
Ακόμα, ο Γ. Δελής υπογράμμισε ότι βασικό στοιχείο της πολιτικής των ιδιωτικοποιήσεων είναι οι αλλαγές στις εργασιακές σχέσεις σε βάρος των εργαζομένων, με την κατάργηση της μόνιμης και πλήρους εργασίας, την επέκταση των «ευέλικτων» μορφών εργασίας, τη μείωση του αριθμού εργαζομένων, την εντατικοποίηση της δουλειάς για την απόσπαση περισσότερης υπεραξίας και άρα τη μεγιστοποίηση της κερδοφορίας, με καλύτερο παράδειγμα την COSCO.
Ενώ κατήγγειλε ότι με αυτές τις συμβάσεις προωθούνται νέα προνόμια για τα μονοπώλια των λιμενικών μεταφορών και εγκαταστάσεων και έφερε ως παράδειγμα τη διάταξη που περιλαμβάνει το νομοσχέδιο και απαγορεύει στους δήμους να επιβάλλουν ανταποδοτικά τέλη και ΕΝΦΙΑ στους επιχειρηματικούς ομίλους που δραστηριοποιούνται στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας!
Σημείωσε ακόμα ότι τα λιμάνια Ηγουμενίτσας, Θεσσαλονίκης, Καβάλας και Αλεξανδρούπολης αποτελούν τη λεγόμενη «Εγνατία των λιμανιών», που έχει κομβική θέση στους επιχειρηματικούς και γεωπολιτικούς στόχους της εγχώριας αστικής τάξης, αλλά όχι του ελληνικού λαού.
Ειδικότερα, για την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού της Ηγουμενίτσας προειδοποίησε για τις δραματικές επιπτώσεις που θα έχει στην περιοχή, παρά τους περί του αντιθέτου ισχυρισμούς της κυβέρνησης, με απολύσεις εργαζομένων, χειρότερες εργασιακές σχέσεις, αυξήσεις τιμών εισιτηρίων από και προς Ιταλία και άλλους προορισμούς.
Οσον αφορά το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, σημείωσε ότι ο νέος ιδιοκτήτης απαίτησε και πήρε «καθαρό» το λιμάνι από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, ενώ όσον αφορά τα πολυδιαφημισμένα αντισταθμιστικά οφέλη σε δύο κοντινούς δήμους του λιμανιού, τόνισε πως δεν αποτελούν παρά στάχτη στα μάτια του λαού καθώς στην ίδια προβλήτα που γίνονται πολιτιστικές εκδηλώσεις, προβλέπεται η αξιοποίησή της για τα κρουαζιερόπλοια.
Μάλιστα, σημείωσε ότι τα «δωράκια στο κεφάλαιο δεν έχουν σταματημό», καθώς εισάγεται ο όρος της «σιωπηρής έγκρισης», δηλαδή όταν ο παραχωρησιούχος καταθέτει ένα αίτημα για έργα ή αλλαγές και η αρμόδια υπηρεσία δεν προλαβαίνει να απαντήσει, πράγμα σύνηθες λόγω της τεράστιας υποστελέχωσης, αυτό θα σημαίνει ότι εγκρίνεται!
Ενώ τόνισε ότι για να γίνουν τα λιμάνια μοχλός πραγματικής ευημερίας για τους εργαζόμενους και για τον λαό της περιοχής απαιτείται να αξιοποιούνται όχι για το κέρδος των λίγων αλλά για τις ανάγκες των πολλών, στο πλαίσιο μιας άλλης εξουσίας και οικονομίας.
Συμβάσεις ενταγμένες στις στρατηγικές επιλογές της αστικής τάξης
Στον ρόλο και τη σημασία των λιμενικών υποδομών, ενταγμένων στις στρατηγικές επιλογές της αστικής τάξης της Ελλάδας, δηλαδή τη γεωστρατηγική αναβάθμιση για μετατροπή της χώρας σε μεταφορικό και ενεργειακό κόμβο, αναφέρθηκε ο Νίκος Καραθανασόπουλος, κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ.
Σημείωσε ότι η αναβάθμιση αυτή εντάσσεται στις επιλογές των Αμερικανών, του ΝΑΤΟ και των Ευρωπαίων, στον σχεδιασμό να εξυπηρετηθεί η δημιουργία εναλλακτικής διαδρομής, τόσο προς τη Μαύρη Θάλασσα όσο και προς τα Βαλκάνια και την Ανατ. Ευρώπη, παρακάμπτοντας τα Στενά του Βοσπόρου, γι' αυτό αποκτούν σημασία τα λιμάνια της Βόρειας Ελλάδας, για τη μεταφορά εμπορευμάτων και Ενέργειας με βάση την απόφαση της ΕΕ να σταματήσει ο εφοδιασμός φυσικού αερίου από τη Ρωσία, εξ ου και προκρίνεται η δημιουργία τερματικών σταθμών και σταθμών αποθήκευσης του υγροποιημένου LNG σε αυτά τα λιμάνια.
Ειδική αναφορά έκανε και στη μεταφορά στρατιωτικού υλικού στον ιμπεριαλιστικό πόλεμο που βρίσκεται σε εξέλιξη, μέσα απ' τα λιμάνια της χώρας μας, με τους Αμερικανούς να παραδέχονται ότι δεν θα μπορούσαν να στείλουν αυτό το υλικό αν δεν υπήρχε το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. «Απέκτησε άρα στρατηγική σημασία για να μεταφερθούν και οπλικά συστήματα αλλά και στρατιώτες στην Ανατ. Ευρώπη για την περικύκλωση της Ρωσίας και την ισχυροποίηση του ενός πόλου της ιμπεριαλιστικής σύγκρουσης», επισήμανε, τονίζοντας ότι αυτή η επικίνδυνη εξέλιξη «έγινε χάρη στην κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ που το παραχώρησε στους Αμερικανούς και αναβαθμίστηκε με τη στρατηγική συμφωνία που υπέγραψε η ΝΔ».
Διαχρονικές οι ευθύνες κυβερνήσεων και Τοπικής Διοίκησης
Τις διαχρονικές ευθύνες των κυβερνήσεων και της Τοπικής Διοίκησης των ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ για την παράδοση του λιμανιού της Ηγουμενίτσας στους επιχειρηματικούς ομίλους ανέδειξε ο βουλευτής του ΚΚΕ Νίκος Παπαναστάσης.
Οπως είπε, το ξεπούλημα του λιμανιού της Ηγουμενίτσας στα μεγάλα συμφέροντα ξεκίνησε από πολύ παλιά, πριν καν χτιστεί το λιμάνι, καθώς από τις αρχές του '70 παραχωρήθηκε το παραλιακό μέτωπο της Θεσπρωτίας στο Λιμενικό Ταμείο και ξεκίνησε το μπάζωμα της περιοχής. Το 2002, με απόφαση της κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ έγινε ο Οργανισμός Λιμένα Ηγουμενίτσας ΑΕ παίρνοντας προίκα όλη τη χερσαία ζώνη και σήμερα παραχωρούνται όλα στον όμιλο «Grimaldi».
Χαρακτήρισε αίολες και υποκριτικές τις αντιρρήσεις των άλλων κομμάτων, που κατά το παρελθόν διατήρησαν και συνέβαλαν στην πορεία ιδιωτικοποίησης.
Οσο για την ανάπτυξη που λέει η ΝΔ ότι θα φέρει η παραχώρηση, δήθεν δημιουργώντας θέσεις εργασίας, ο Ν. Παπαναστάσης επισήμανε ότι οι συνθήκες δουλειάς των εργαζομένων είναι γαλέρας, ενώ σχολίασε ότι όλα τα άλλα κόμματα συμφωνούν «με τη σφαγή των αμνών» και παζαρεύουν μόνο τους όρους σφαγής.
«Στα παλιά τους τα παπούτσια», είπε χαρακτηριστικά, γράφουν το αίτημα να δοθεί το παραλιακό μέτωπο στον λαό για αναψυχή, Πολιτισμό και Αθλητισμό, με κρατική χρηματοδότηση, και ξεκαθάρισε ότι το ΚΚΕ θα αγωνιστεί για να βελτιωθεί η ζωή του λαού, δίνοντας τη μάχη και στις δημοτικές εκλογές, καλώντας τον λαό να παλέψει για σταθερή δουλειά, ανάπτυξη του λιμανιού για τα συμφέροντα του λαού και όχι τα κέρδη των λίγων.
ΚΚΕ:ΟΛΗΓ Α.Ε. - ΚΥΡΩΘΗΚΕ ΣΤΗΝ ΒΟΥΛΗ ΤΟ ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ
Reviewed by thespro.gr
on
Τετάρτη, Σεπτεμβρίου 06, 2023
Rating:
Δεν υπάρχουν σχόλια: