Άρον – άρον πώλησον αυτό…
Σε εσπευσμένες διαδικασίες, ώστε να προλάβουν να ψηφιστεί η σύμβαση παραχώρησης του Λιμένα Ηγουμενίτσας από την παρούσα Βουλή, πριν τη διακοπή των εργασιών της για Πάσχα στις 7 Απριλίου, προχωράει η κυβέρνηση.
Κι αυτό γιατί όλοι γνωρίζουν ότι μετά την πασχαλινή διακοπή, η Βουλή δε θα ξανασυγκληθεί αφού με την επιστροφή από τις Πασχαλινές διακοπές και πιθανότερα στις 24 Απριλίου θα προκηρυχθούν οι εκλογές!
Έτσι, με μια πρωτόγνωρη βιασύνη, προσπαθούν να κλείσουν την εκκρεμότητα της πώλησης του ΟΛΗΓ, ώστε να μην μείνει ανοιχτό το ζήτημα για την όποια επόμενη κυβέρνηση, αισθανόμενοι πιθανόν, ότι η επόμενη κυβέρνηση, ίσως και να επιθυμεί να μην προχωρήσει στην πώληση, ή να θέλει να επαναδιαπραγματευτεί τους όρους της.
Έτσι, ήδη για τη Δευτέρα 27 Μαρτίου έχει οριστεί η σύγκληση του Διοικητικού Συμβουλίου της ΟΛΗΓ ΑΕ, το οποίο θα κληθεί να εξουσιοδοτήσει τον εκπρόσωπο του εκείνο που θα κληθεί να υπογράψει τη σύμβαση παραχώρησης (χωρίς τα μέλη του ΔΣ μέχρι τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές να γνωρίζουν το περιεχόμενό της)! Και είναι απορίας άξιο, ποιο μέλος του διοικητικού συμβουλίου, θα δεχθεί να βάλει την υπογραφή του στη μεταβίβαση της δημόσια περιουσίας στους Ιταλούς… επενδυτές, μια υπογραφή που θα καθορίσει το μέλλον της Ηγουμενίτσας για τις επόμενες 4 τουλάχιστον δεκαετίες!
Ακολούθως η Γενική συνέλευση του μετόχου – δηλαδή του ΤΑΙΠΕΔ- καλείται την επόμενη ημέρα να επικυρώσει επίσης τη σύμβαση.
Στη συνέχεια τη σκυτάλη παραλαμβάνει ο υπουργός Ναυτιλίας Ιωάννης Πλακιωτάκης και ακολούθως ο υπουργός Οικονομικών Χρ. Σταϊκούρας.
Την Παρασκευή 31 Μαρτίου, εκτός… απροόπτου η σύμβαση παραχώρησης θα κατατεθεί στη Βουλή ώστε τις πρώτες μέρες του Απριλίου να εισαχθεί στην αρμόδια επιτροπή και στη συνέχεια – και σε κάθε περίπτωση μέχρι την Παρασκευή 7 Απριλίου – οπότε και κλείνει η Βουλή για Πάσχα – να αποτελεί ψηφισμένο από το κοινοβούλιο νόμο του Κράτους.
Τα… άγνωστα!
Το περιεχόμενο της σύμβασης είναι άγνωστο.
Η χερσαία ζώνη, παρά τις υποσχέσεις και τις… διαβεβαιώσεις δεν έχει αποδοθεί στην Τοπική Αυτοδιοίκηση. Είναι άγνωστο τι θα γίνει με τους αλιείς που ελλιμενίζονται στα καταφύγια που πλέον περνάνε στη διαχείριση του Grimaldi. Άγνωστο τι θα γίνει με τους καταστηματάρχες που αναπτύσσουν δραστηριότητα στα παραλιακά μέτωπα. Άγνωστες οι εργασιακές σχέσεις των εργαζομένων της ΟΛΗΓ ΑΕ…
Άγνωστο αν ο νέος μέτοχος, έχει δεσμευθεί για επενδύσεις, για μαρίνα, για εμπορευματικό κέντρο…
Μπορεί η λέξη «ανάπτυξη» να χιλιοειπώθηκε στις πανηγυρικές δηλώσεις των κυβερνητικών παραγόντων, αλλά κανείς δε διευκρίνισε πού και πώς θα συντελεστεί αυτή η ανάπτυξη!
Πολλά τα άγνωστα…
Νομιμοποίηση των αυθαίρετων της χερσαίας ζώνης με διαδικασίες fast track…
Με δύο άρθρα (άρθρα 54 και 55)… «σκούπα» που κινούνται, σύμφωνα με μηχανικούς και νομικούς, στα όρια της συνταγματικότητας, τα οποία εντάχθηκαν σε νομοσχέδιο του Υπουργείου Ανάπτυξης για τα μέτρα ανακούφισης της τραγωδίας των θυμάτων των Τεμπών (!!!) η κυβέρνηση προβαίνει σε «ρυθμίσεις για την οριογραμμή αιγιαλού, τα πάσης φύσεως τεχνικά, λιμενικά και άλλα έργα, κύρια ή βοηθητικά, λιμενικές και άλλες εγκαταστάσεις, χερσαίες ή θαλάσσιες, και τα πλωτά στοιχεία εντός της χερσαίας και της θαλάσσιας Ζώνης Λιμένα Ηγουμενίτσας», ώστε να νομιμοποιηθούν αυθαίρετες κατασκευές και προσχώσεις που βρίσκονται στην υφιστάμενη χερσαία ζώνη του Λιμένα Ηγουμενίτσας, χωρίς να έχουν προηγηθεί η κατά νόμο προβλεπόμενες διαδικασίες νομιμοποίησης και χωρίς να υπάρχουν περιβαλλοντικές μελέτες οι οποίες – προκηρύχθηκαν έναντι 30.000 από την ΟΛΗΓ – θα ακολουθήσουν της νομιμοποίησης!
Βεβαίως η νομιμοποίηση αυτή έστω και με αυτόν τον… ανορθόδοξο τρόπο, είναι απαραίτητο βήμα για τον αποχαρακτηρισμό της χερσαίας ζώνης, όμως σε καμιά περίπτωση η νομιμοποίηση αυτή δε σημαίνει ότι η χερσαία ζώνη αποχαρακτηρίζεται ή ότι περνάει στο Δήμο της Ηγουμενίτσας. Πρακτικά σημαίνει ότι σπεύδουν να νομιμοποιήσουν διάφορα αυθαίρετα που υπάρχουν στο λιμάνι σήμερα, γιατί όπως και να το κάνουμε αυθαίρετο δεν μπορείς να το πουλήσεις! Πρέπει πρώτα να το… τακτοποιήσεις!
Ο αποχαρακτηρισμός της χερσαίας ζώνης είναι μια μακρόχρονη διαδικασία, προϋποθέτει τη χάραξη αιγιαλού και παραλίας και την έγκριση 11 συναρμόδιων υπουργείων/υπηρεσιών. Διαδικασία που στάθηκε αδύνατο να ολοκληρωθεί σε 22 χρόνια και που… υπόσχονται ότι θα γίνει σε… 5 μέρες.
Οτιδήποτε άλλο (άρθρο «σκούπα», τροπολογία, διάταξη κλπ) είναι απλά, αντισυνταγματικό!
Κι έτσι η απερχόμενη κυβέρνηση, στην πρεμούρα της να υλοποιήσει τις συμφωνίες της με τον όμιλο Grimaldi πριν την προσφυγή στις κάλπες, θα αφήσει την καυτή πατάτα της χερσαίας ζώνης στην επόμενη… και -στην καλύτερη περίπτωση- την ίδια τη χερσαία ζώνη «ορφανή» στη δικαιοδοσία της Κτηματικής Υπηρεσίας του Δημοσίου!
Άρον – άρον πώλησον αυτό…
Reviewed by thespro.gr
on
Κυριακή, Μαρτίου 26, 2023
Rating:
Δεν υπάρχουν σχόλια: