Εξειδίκευση της Στρατηγικής για τον Τουρισμό του ΣΕΤΕ στις πραγματικές ανάγκες της Ηγουμενίτσας

Εξειδίκευση της Στρατηγικής για τον Τουρισμό του ΣΕΤΕ στις πραγματικές ανάγκες της Ηγουμενίτσας


«Ο Τουρισμός γίνεται εμπειρία και η Ηπειρωτική Ακτή πρέπει να είναι έτοιμη»
Ο Τουρισμός αποτελεί για τους κατοίκους του Δήμου Ηγουμενίτσας μια βασική πηγή εσόδων. Η αυξανόμενη ζήτηση για το βασικό προϊόν που προσφέρει η περιοχή, δηλαδή τον τουρισμό για ήλιο και θάλασσα (sun & beach), μπορεί να επιταχυνθεί, να σταθεροποιηθεί και να βελτιωθεί αν ακολουθήσουμε βασικές κατευθύνσεις, όπως προκύπτει από την εθνική στρατηγική για τον Τουρισμό και ειδικότερα από το σχέδιο δράσης «Ηπειρωτική Ακτή» που παρουσίασε το Ινστιτούτο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ) πριν από λίγες ημέρες στα Γιάννενα.
Η Ηγουμενίτσα απολαμβάνει το πλεονέκτημα της γεωγραφικής της θέσης. Βρίσκεται σχετικά κοντά σε 3 Διεθνείς Αερολιμένες (Ιωάννινα, Άκτιο, Κέρκυρα) και ταυτόχρονα αποτελεί αστικό κέντρο θαλάσσιας σύνδεσης με την Ευρωπαϊκή Ένωση και την Αδριατική, μέσω του διεθνούς λιμένα της. Ακόμη, είναι το πλησιέστερο στα ελληνοαλβανικά σύνορα μεγαλύτερο οικιστικό κέντρο. Σε συνέχεια των παραπάνω πρέπει να προστεθεί το αξιόλογο ανθρώπινο κεφάλαιο που διαθέτει και το οποίο δημιουργεί τις απαραίτητες βάσεις για την ανάπτυξη υψηλού επιπέδου φιλοξενίας. Δεν είναι τυχαίο ότι η Ήπειρος συνολικά παρά τη σχετικά αργή τουριστική της ανάπτυξη συγκαταλέγεται πρώτη μεταξύ των περιφερειών στο «Δείκτη Ικανοποίησης Επισκεπτών» με ποσοστό 91%. Παρά ταύτα, το προσωπικό που απασχολείται στον Τουρισμό είναι ακόμη σε μεγάλο βαθμό, μη ειδικευμένο και σχετικά γηρασμένο σε σχέση με την υπόλοιπη χώρα. Τέλος, ο αγροτουρισμός και οι υπόλοιπες εναλλακτικές μορφές Τουρισμού, ως συμπληρωματική μορφή, είναι σχετικά μη ανεπτυγμένος στη Θεσπρωτία.
Τα επόμενα χρόνια καλούμαστε να αξιοποιήσουμε τα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα και να εστιάσουμε σε εδραιωμένα αλλά και νέα και υποσχόμενα τουριστικά προϊόντα στην περιοχή μας. Ο τουρισμός για ήλιο και θάλασσα αποτελεί μια εδραιωμένη μορφή τουρισμού που καλούμαστε να εξελίξουμε. Μαζί του πρέπει να δώσουμε έμφαση και σε άλλα εναλλακτικά τουριστικά προϊόντα, εκείνα του τουρισμού ναυτιλίας (με έμφαση στο yachting και τον τουρισμό κρουαζιέρας) και του πολιτιστικού, αθλητικού, φυσιολατρικού και θρησκευτικού τουρισμού.
Μελέτες που πραγματοποιήθηκαν και συμπεριλαμβάνουν αποτελέσματα ειδικά για την περιοχή μας, θέτουν το πλαίσιο στο οποίο χρειάζεται να εργαστούμε.
Βασικοί άξονες επίτευξης της ανάπτυξης αυτών των τουριστικών προϊόντων θα πρέπει να είναι :
• Διεκδίκηση προς την πλευρά του ΟΛΗΓ για την περαιτέρω προώθηση, αξιοποίηση και αναβάθμιση του λιμανιού της Ηγουμενίτσας και των λοιπών λιμενικών εγκαταστάσεων (διαχείριση, λειτουργία) όπως τα καταφύγια σκαφών Συβότων, Πλαταριάς, Σαγιάδας.
• Συνεργασία με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας για την επανεξέταση της δυναμικής του αεροδρομίου «Β. Πύρρος» στα Γιάννενα, αλλά και με την ιδιωτική εταιρεία που διαχειρίζεται τα αεροδρόμια Ακτίου και Κέρκυρας, προς την κατεύθυνση της βελτίωσης της εξυπηρέτησης των αναγκών του τουριστικού κλάδου της Θεσπρωτίας.
• Επιδίωξη για την παροχή δεσμεύσεων από τον ΟΛΗΓ, ώστε να τεθεί σαφές χρονοδιάγραμμα κατασκευής και λειτουργίας της μαρίνας Ηγουμενίτσας, καθώς και για την αναβάθμιση των υποδομών και εγκαταστάσεων των καταφυγίων σκαφών σε Σύβοτα, Πλαταριά και Σαγιάδα. Βελτίωση των υποδομών των λοιπών αγκυροβόλιων για ελλιμενισμό τουριστικών σκαφών. Δημιουργία «τουριστικών προϊόντων» υψηλού επιπέδου για την παραμονή στην περιοχή των επισκεπτών της μαρίνας και των άλλων τουριστικών λιμανιών.
• Συνεργασία με τον ΟΛΗΓ, αλλά και με όλους τους αρμόδιους κρατικούς (Περιφέρεια, Υπουργείο Πολιτισμού, Υπουργείο Περιβάλλοντος κ.α.) και επαγγελματικούς (Επιμελητήριο Θεσπρωτίας, σύλλογοι τουριστικών επαγγελμάτων και εστίασης κ.τ.λ.) φορείς για την ανάπτυξη του τουρισμού κρουαζιέρας, καθώς και του συνεδριακού τουρισμού.
• Συνεργασία με τα Υπουργεία Ναυτιλίας και Μεταφορών για τη λειτουργία υδατοδρομίων - θαλάσσιων ταξί ώστε να ενισχύεται η συνδεσιμότητα και η διατροπική μεταφορά σε σημεία τουριστικού ενδιαφέροντος
• Ανάπτυξη διαδρομών πολιτισμού, περιβάλλοντος και γευσιγνωσίας με έμφαση στην ιστορία της γαστρονομίας του τόπου.
• Συνεργασία όλων των φορέων για τη διοργάνωση μεγάλων πολιτιστικών και αθλητικών εκδηλώσεων και την καθιέρωση θεματικών φεστιβάλ στην περιοχή, καθ΄ όλη τη διάρκεια του έτους.
• Δράσεις για την βελτίωση της ταξιδιωτικής εμπειρίας (μεθοριακοί σταθμοί, χώροι αναψυχής) αναβάθμιση οδικού δικτύου και βελτίωση των αστικών και υπεραστικών συγκοινωνιών προς τα παράλια.
• Συνεργασία με την Περιφέρεια για την ίδρυση καταδυτικού πάρκου στα Σύβοτα στο πλαίσιο της προώθησης του αλιευτικού και καταδυτικού τουρισμού στην ευρύτερη ζώνη Πλαταριά – Σύβοτα – Πέρδικα.
• Εφαρμογή ολοκληρωμένης και δυναμικής στρατηγικής επικοινωνίας, προβολής και προώθησης της περιφέρειας στα πλαίσια ανάπτυξης του Περιφερειακού Οργανισμού Διαχείρισης Προορισμού, στον οποίο θα συμμετέχουν ενεργά οι πρωτοβάθμιοι ΟΤΑ της περιοχής.
• Ενίσχυση των δεξιοτήτων του ανθρωπίνου δυναμικού για καλύτερα αμειβόμενες θέσεις εργασίας και ποιοτικότερες υπηρεσίες προς τους επισκέπτες.
• Πιστοποίηση ποιότητας και καταλληλόλητας των υποδομών και των παρεχόμενων υπηρεσιών των οργανωμένων παραλιών, με τη βελτίωση των συνθηκών πρόσβασης, καθαριότητας, διαχείρισης λυμάτων, ηλεκτροφωτισμού, εξυπηρέτησης επισκεπτών και ιδίως των ΑΜΕΑ κ.τ.λ.
• Προώθηση και οργάνωση εκδηλώσεων στις νέες αναδυόμενες χώρες που δείχνουν ενδιαφέρον για ναυτικό τουρισμό όπως χώρες της ανατολικής Ευρώπης και της Μέσης Ανατολής. Συνδυαστικά, εξειδίκευση των πληρωμάτων και κυβερνητών (skipper) σύμφωνα με τα αυστηρότερα διεθνή πρότυπα.
Σύμφωνα με τη μελέτη, οι αγορές στόχοι πρέπει να είναι εκείνες της Αλβανίας, της Ρουμανίας, της Σερβίας, της Γερμανίας, της Σουηδίας, της Νορβηγίας, της Δανίας, της Φινλανδίας, της Ολλανδίας, της Ιταλίας, του Ηνωμένου Βασιλείου, της Τσεχίας και φυσικά η βασική εγχώρια αγορά.
Στόχος των παραπάνω προτάσεων είναι η αύξηση των επισκέψεων, των διανυκτερεύσεων και της μέσης δαπάνης ανά διανυκτέρευση με ταυτόχρονη μείωση της εποχικότητας (αύξηση της διάρκειας της τουριστικής περιόδου) έως το 2030.
Το μέλλον του τουρισμού λοιπόν, είναι να τον αντιμετωπίζουμε σαν εμπειρία, μια πολυπαραγοντική έννοια, που δεν αρκεί ένα πολυτελές κατάλυμα για να επιτευχθεί, αλλά χρειάζονται άνθρωποι με μεράκι και εξειδίκευση να την στηρίξουν. Η γαστρονομία, οι δραστηριότητες στη φύση, το yachting, οι αρχαιολογικοί χώροι τα μοναστήρια, η φωτογραφία, οι καταδύσεις, τα σπορ στη θάλασσα, η ποδηλασία, η χαλάρωση, οι επισκέψεις σε γραφικά χωριά, αποτελούν μόνο μερικές δραστηριότητες που επιζητά ο σύγχρονος τουρίστας συνδυαστικά με τη διαμονή του. Είμαστε έτοιμοι να τα προσφέρουμε με το βλέμμα στο μέλλον γιατί έχουμε ανθρώπους έτοιμους να μάθουν, να εξελιχθούν και να πετύχουν.
Το πρόγραμμα του Συνδυασμού «Συμμαχία Ανάπτυξης και Αλληλεγγύης» ενσωματώνει δημιουργικά όλες τις προτάσεις της Στρατηγικής για τον Τουρισμό στην Ηπειρωτική Ακτή, εξειδικεύοντας τα επιμέρους μέτρα, στις ιδιαίτερες ανάγκες της περιοχής μας.
Το διαμορφώνουμε, το συζητάμε, το διαβουλευόμαστε και θα το παρουσιάσουμε σύντομα στην τοπική κοινωνία.

Παναγιώτης Νταής
Ροζίτα Τσώνη
Ηλίας Παππάς
Εξειδίκευση της Στρατηγικής για τον Τουρισμό του ΣΕΤΕ στις πραγματικές ανάγκες της Ηγουμενίτσας Εξειδίκευση της Στρατηγικής για τον Τουρισμό του ΣΕΤΕ στις πραγματικές ανάγκες της Ηγουμενίτσας Reviewed by thespro.gr on Κυριακή, Μαρτίου 12, 2023 Rating: 5

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Blog Pop-ups

Σελίδες

Από το Blogger.