Έναρξη προγράμματος σε μαθητές, με θέμα «ΚΑΠΝΙΣΜΑ; ΟΧΙ ΕΜΕΙΣ!», από το Κ.Π. Αριάδνη

Έναρξη προγράμματος σε μαθητές, με θέμα «ΚΑΠΝΙΣΜΑ; ΟΧΙ ΕΜΕΙΣ!», από το Κ.Π. Αριάδνη


ΚΕΝΤΡΟ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΤΩΝ ΕΞΑΡΤΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ ΤΗΣ ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Π.Ε ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ «ΑΡΙΑΔΝΗ» ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΝΑΡΚΩΤΙΚΩΝ - ΕΝΑΡΞΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Παρέμβαση για μαθητές
Η μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο αποτελεί κρίσιμη περίοδο στη διαμόρφωση των αντιλήψεων και των στάσεων σχετικά με το κάπνισμα, αφού η αρνητική στάση, που έως τότε έχουν υιοθετήσει τα παιδιά, μπορεί να αμβλυνθεί και να μετατραπεί σε ανοχή του καπνίσματος από την παρέα ή ακόμα και στον πειραματισμό . Επομένως, σημαντική κρίνεται η υλοποίηση παρεμβάσεων πρόληψης σε παιδιά δημοτικού, προτού αποδυναμωθούν οι ισχυρές μέχρι τότε αντιλήψεις και στάσεις σε σχέση με το κάπνισμα, ενώ ήδη κάποια παιδιά έχουν ήδη ξεκινήσει την επαφή τους με τον καπνό. Το «ΚΑΠΝΙΣΜΑ; ΟΧΙ ΕΜΕΙΣ!» βασίζεται κυρίως σε θεωρίες και θεωρητικά μοντέλα που αναδεικνύουν το ρόλο της κοινωνικής επιρροής στην έναρξη του καπνίσματος. Θεωρίες και μοντέλα που εστιάζουν στις κοινωνικές επιρροές έχουν χρησιμοποιηθεί σε αποτελεσματικές παρεμβάσεις πρόληψης του καπνίσματος.

Οι στόχοι της παρέμβασης στους μαθητές εκτείνονται σε τέσσερα επίπεδα:
Αλλαγή κανονιστικών αντιλήψεων και διαμόρφωση στάσεων και γνώσεων:
• Άρση των μύθων και διόρθωση λανθασμένων αντιλήψεων γύρω από το κάπνισμα με παράλληλη ενίσχυση των ορθών αντιλήψεων.
• Παροχή έγκυρης και αξιόπιστης γνώσης σε σχέση με τις συνέπειες του καπνίσματος, κυρίως τις βραχυπρόθεσμες, που μπορούν να γίνουν αντιληπτές και κατανοητές από τα παιδιά.
• Διαμόρφωση αρνητικής στάσης απέναντι στις επιλογές του ανθρώπου που μπορεί να βλάπτουν την υγεία και ειδικότερα απέναντι στη χρήση βλαπτικών ουσιών ,όπως ο καπνός.
• Κατανόηση της έννοιας της εξάρτησης.

Ενίσχυση της κριτικής σκέψης απέναντι στις κοινωνικές επιρροές:
• Συνειδητοποίηση των αρνητικών προτύπων (οικογένεια, ΜΜΕ, παρέα), που επηρεάζουν τη στάση και τις αντιλήψεις μας για το κάπνισμα.
• Συνειδητοποίηση ότι τα παιδιά και οι νέοι αποτελούν ομάδα-στόχο για τις διαφημίσεις του τσιγάρου.
• Η ανάπτυξη της άποψης των παιδιών ότι μπορούν να διαφοροποιηθούν από τη συμπεριφορά που προτείνεται ως νόρμα / γενικός κανόνας

Πίεση της ομάδας – αντίσταση στην πίεση – υπεράσπιση της γνώμης:
• Συνειδητοποίηση της επίδρασης που έχει η πίεση των συνομηλίκων στη λήψη των προσωπικών αποφάσεων, κυρίως όταν η πίεση συνδέεται με τη χρήση ουσιών.
• Ανάπτυξη στρατηγικών αντιμετώπισης καταστάσεων ομαδικής πίεσης.
• Ανάπτυξη αποτελεσματικών τρόπων έκφρασης της προσωπικής γνώμης και προσωπικής διαφοροποίησης σε ό,τι δε συμφωνούμε.
• Ενίσχυση της ικανότητας επιλογής της παρέας και καλλιέργεια του δικαιώματος διαφοροποίησης μέσα σ’ αυτήν.

Καλλιέργεια μιας στάσης φροντίδας του εαυτού και αυτοαποδοχής και ενίσχυση κινήτρων για τη μη έναρξη του καπνίσματος:
• Ανάπτυξη μιας στάσης αυτοαποδοχής και εκτίμησης του εαυτού και των άλλων.
• Συνειδητοποίηση της επίδρασης που έχουν τα σχόλια των ανθρώπων που είναι γύρω μας στη βελτίωση ή στη χειροτέρευση της εικόνας του εαυτού μας.
• Ανάπτυξη προσωπικών στόχων, που βασίζονται στην αγάπη και τη φροντίδα του σώματός μας και του εαυτού μας.

Θα υλοποιηθεί στο 4ο Δημοτικό Σχολείο Ηγουμενίτσας στην ΣΤ΄ τάξη με συντονίστριες την Επιστημονικά Υπεύθυνη Κωνσταντίνα Ζιάγκου Ψυχολόγο και το στέλεχος του Κ.Π. Γκόλια Αντωνία Κοινωνική Λειτουργό.
Έναρξη προγράμματος σε μαθητές, με θέμα «ΚΑΠΝΙΣΜΑ; ΟΧΙ ΕΜΕΙΣ!», από το Κ.Π. Αριάδνη Έναρξη προγράμματος σε μαθητές, με θέμα «ΚΑΠΝΙΣΜΑ; ΟΧΙ ΕΜΕΙΣ!», από το Κ.Π. Αριάδνη Reviewed by thespro.gr on Τρίτη, Φεβρουαρίου 07, 2023 Rating: 5

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Blog Pop-ups

Σελίδες

Από το Blogger.