Διαψεύστηκαν οι προσδοκίες και για τους ενδιαφερόμενους και για τη χερσαία ζώνη
Υπενθυμίζουμε πως τότε συμμετείχαν 9 σχήματα - επενδυτές, με όντως διεθνές αντίκτυπο και αντίστοιχη εμπειρία.
Ειδικότερα, ενδιαφέρον είχαν εκδηλώσει οι εξής:
- ATTICA A.E. ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ
- DANTHIA SHIPPING COMPANY LIMITED
- MARG LTD
- PORTEK INTERNATIONAL PRIVATE LIMITED
- QUINTANA INFRASTRUCTURE & DEVELOPMENT
- ΑΙΓΑΙΟΝ ΟΙΛ ΑΕ
- ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ ARCHIRODON GROUP N.V.- ANEK & ΟΜΙΛΟΣ TRIDENT HELLAS
- ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ GRIMALDI EUROMED - MΙΝΩΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ Α.Ν.Ε.
- ΟΛΘ ΑΕ
Για να φτάσουμε στην 5η Αυγούστου 2022, οπότε και ολοκληρώθηκε και η Β' φάση του διαγωνισμού, με την κατάθεση δεσμευτικών οικονομικών προσφορών.
Όπου τελικά, δεσμευτικές προσφορές κατέθεσαν μόλις τρεις ενδιαφερόμενοι και συγκεκριμένα 1. ATTICA A.E. ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ & ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε.
2. ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ GRIMALDI EUROMED S.p.A. – MΙΝΩΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ Α.Ν.Ε. & ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ Α.Ε.
3. ΟΛΘ Α.Ε.
Απέσυραν το ενδιαφέρον εταιρίες όπως η PORTEK INTERNATIONAL PRIVATE LIMITED (θυγατρική της Ιαπωνικής Mitsui & Co. Ltd., με έδρα τη Σιγκαπούρη και γραφεία σε περισσότερες από 10 χώρες σε όλη την Ασία, την Ευρώπη και την Αφρική. Η εταιρεία διαχειρίζεται 7 λιμένες μεσαίου μεγέθους και παρέχει ολοκληρωμένες λύσεις λιμενικού μηχανολογικού εξοπλισμού και τεχνολογίας σε λιμάνια σε όλο τον κόσμο).
Αλλά και η QUINTANA INFRASTRUCTURE & DEVELOPMENT (αμερικανική, ιδιωτική εταιρεία επενδύσεων χαρτοφυλακίου και διαχείρισης εταιρειών που επικεντρώνεται στους τομείς των ενεργειακών υποδομών, υποδομών δεδομένων και τεχνολογίας, βιομηχανικής αγοράς και διαχείριση πόρων, συμπεριλαμβανομένων θαλάσσιων λιμένων και τερματικών, μεταφοράς και επεξεργασίας φυσικών πόρων).
Αυτό που μπορώ εύκολα να διαπιστώσω είναι το μειωμένο επενδυτικό ενδιαφέρον, ειδικά από ξένους οικονομικούς "κολοσσούς", οι οποίοι τελικά απέσυραν το ενδιαφέρον τους για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας.
Και σύμφωνα με όσα κυκλοφορούν στους οικονομικούς κύκλους, αυτό ήταν αποτέλεσμα των πολύ κακών οικονομικών στοιχείων που παρουσίασε τη διετία 2020-2021 η ΟΛΗΓ Α.Ε.
Υπενθυμίζω πως το 2020 τα κέρδη της ΟΛΗΓ Α.Ε. ήταν μόλις 98.773 ευρώ και 631.667 ευρώ το 2021, όταν ο μέσος όρος των προηγούμενων ετών έφτανε το 1,5 εκ. ευρώ.
Οι ίδιοι κύκλοι κάνουν λόγο επίσης, πως το αντίτιμο δεν αναμένεται να ξεπεράσει τα 30 εκ. ευρώ.
Σε προηγούμενο άρθρο μας είχαμε αναλύσει ποιο θα ήταν ένα "δίκαιο" αντίτιμο για την εξαγορά του πλειοψηφικού πακέτου της ΟΛΗΓ Α.Ε.
Αυτό θα είμαστε σε θέση να το συγκρίνουμε στο τέλος Αυγούστου, όταν και θα αποσφραγιστούν οι προσφορές που κατέθεσαν οι τρεις ενδιαφερόμενοι.
Τέλος, η επίσημη ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ για την κατάθεση των τριών δεσμευτικών προσφορών θα πρέπει να προβληματίσει τους τοπικούς άρχοντες, αφού επί λέξει αναφέρει: "Η Ο.Λ.ΗΓ. Α.Ε. έχει το δικαίωμα αποκλειστικής χρήσης και λειτουργίας των γηπέδων, κτιρίων και εγκαταστάσεων της χερσαίας λιμενικής ζώνης του λιμένος Ηγουμενίτσας, του αλιευτικού καταφυγίου Σαγιάδας, του αλιευτικού καταφυγίου Πλαταριάς και του καταφυγίου σκαφών αναψυχής στα Σύβοτα".
Πόσο μάλιστα εάν τη συνδυάσει κανείς με τις πληροφορίες που λένε πως η Κτηματική Υπηρεσία αυτό το διάστημα χαράζει αιγιαλούς στην Χερσαία Ζώνη Λιμένα Ηγουμενίτσας, που σημαίνει ότι τα μπαζωμένα τμήματα από την παλαιά χάραξη έως το νέο κρηπίδωμα (πχ Πλατάνια, Πάνθεον, Παλιό λιμάνι) θα χαρακτηρισθούν ως παλιός αιγιαλός.
Όπως και την πρόσφατα δήλωση του διευθύνοντα συμβούλου της ΟΛΗΓ κ. Πορφύρη προς τις Ενώσεις Ερασιτεχνικής Αλιείας, ο οποίος ανέφερε πως τα κομμάτια της Χερσαίας Ζώνης πρόκειται να αποχαρακτηριστούν και η δικαιοδοσία τους θα περάσει στο Ελληνικό Δημόσιο.
Ελπίζω να μη χρεωθώ για ακόμα μία φορά το ρόλο της Κασσάνδρας, αλλά οι οιωνοί είναι κακοί...
Διαψεύστηκαν οι προσδοκίες και για τους ενδιαφερόμενους και για τη χερσαία ζώνη
Reviewed by thespro.gr
on
Σάββατο, Αυγούστου 06, 2022
Rating:
Δεν υπάρχουν σχόλια: