Εγνατία – Λιμένας - Θόρυβος και ποιότητα ζωής
Μία από τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις της λειτουργίας της Εγνατίας Οδού και του λιμένα, που απασχολεί την τοπική κοινωνία, είναι ο θόρυβος.
Εύλογα παράπονα εξέφρασαν συνδημότες μας και επαγγελματίες πρόσφατα σχετικά με τον θόρυβο από την κίνηση του λιμένα και της Εγνατίας Οδού.
Πρόκειται για ένα κοινό πρόβλημα σε πολλές πόλεις όπου συνυπάρχουν αυτοκινητόδρομοι, λιμάνια και αστικός χώρος.
Ο θόρυβος από τις οδικές μεταφορές αντιμετωπίζεται και ελέγχεται κατ’ αρχάς ως γραμμική πηγή (δηλαδή ως το σύνολο της κυκλοφορίας σε ένα οδικό τμήμα). Για τις μεγάλες οδικές αρτηρίες της χώρας (Εθνικές Οδούς, Μεγάλοι Αυτοκινητόδρομοι ως και προεκτάσεις, παρακάμψεις κλπ αυτών) υπάρχει σχετική νομοθεσία με την οποία καθορίζονται τα επιτρεπτά όρια αυτού.
Πρέπει άμεσα η Εγνατία Οδός και ο ΟΛΗΓ να προχωρήσουν σε "Μελέτη Χαρτογράφησης Οδικού Κυκλοφοριακού Θορύβου και Εκπόνησης Σχεδίων Δράσης Αντιμετώπισης σχετικών προβλημάτων " καθώς και στην τοποθέτηση μόνιμων συσκευών μέτρησης του θορύβου κατά μήκος των τελευταίων χιλιομέτρων της Εγνατίας οδού έως την είσοδο του λιμένα .
Ακολούθως και σύμφωνα με τα αποτελέσματα της μελέτης μπορεί να χρειαστούν έργα όπως για παράδειγμα η τοποθέτηση ηχοπετασμάτων όπως έχει γίνει στην Αττική αλλά και στην Νέα Οδό τα οποία πλέον είναι δυνατόν να είναι και φιλικότερα στο περιβάλλον. (π.χ. με οικολογικό υλικό από ξυλοσκυρόδεμα).
Σε μία περίοδο όπου και η Εγνατία αλλά και ο λιμένας ιδιωτικοποιούνται θα πρέπει να αποτελεί προαπαιτούμενο στους επενδυτές η περιβαλλοντική αναβάθμιση τους και η διαρκής μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος που προκύπτει από τη λειτουργία αυτών των υποδομών στο δομημένο και αδόμητο περιβάλλον.
Γενικότερα κυκλοφοριακό, θόρυβος, καυσαέρια αποτελούν καθημερινότητα στην πόλη της Ηγουμενίτσας .
Τα κέρδη που παρουσιάζουν ( ή παρουσίαζαν) αυτές οι εταιρείες και κυρίως ο ΟΛΗΓ οφείλονται και στην ανοχή των τοπικών κοινωνιών.
Ο δε διαμοιρασμός τους στο ΤΑΙΠΕΔ ως σταθερό ή έκτακτο μέρισμα δεν λαμβάνει υπόψη την υποβάθμιση της ζωής την τελευταία 20ετία στην πόλη της Ηγουμενίτσας, ενώ η έλλειψη έστω και ενός σημαντικού ανταποδοτικού έργου δεν περιποιεί τιμή σε όσους άμεσα ή έμμεσα διαχειρίστηκαν την μεγάλη κερδοφορία του λιμένα έως το 2020.
Αλήθεια τι έχει γίνει και τι θα γίνει με το αποθεματικό του ΟΛΗΓ που το 2018 άγγιζε τα 15 εκ. ευρώ; Όσο δηλαδή θα κόστιζε η κατασκευή της Μαρίνας…
Εγνατία – Λιμένας - Θόρυβος και ποιότητα ζωής
Reviewed by thespro.gr
on
Παρασκευή, Οκτωβρίου 01, 2021
Rating:
Δεν υπάρχουν σχόλια: