Το "πράσινο λιμάνι" και τα αδρανή υλικά

Το "πράσινο λιμάνι" και τα αδρανή υλικά


"Ο διευθύνων σύμβουλος κ. Πορφύρης αναφέρθηκε στους στρατηγικούς στόχους που επιδιώκονται για το επόμενο διάστημα, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην ενίσχυση του λιμανιού ως «Πράσινου Λιμένα» και “Zero Energy Port”, στην ανάπτυξη έργων υποδομής για την παροχή υπηρεσιών στα ασυνόδευτα φορτία, την καθιέρωση της Ηγουμενίτσας ως προορισμού κρουαζιέρας, καθώς και στην ανάπτυξη δικτύου για τις Μαρίνες."

Αυτό αναφέρει το δελτίο τύπου του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας για την παρουσία του Διευθύνων Σύμβουλου του Λιμένα της Ηγουμενίτσας κ. Αθανάσιου Πορφύρη, στο 3ο Ετήσιο Ευρωπαϊκό Συνέδριο Ferry Shipping Summit, που πραγματοποιήθηκε στο Άμστερνταμ, με θέμα “Change crises to opportunities and climate friendly operation”στις 22 και 23 Σεπτεμβρίου.

Έξω πάμε καλά, όπως θα έλεγε και ο Κωνσταντίνος Καραμανλής.

Γιατί στο εσωτερικό η εικόνα που παρουσιάζει το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, με ευθύνη της διοίκησης, είναι εντελώς διαφορετική.

Δε συνάδει η εικόνα του πράσινου λιμανιού, με την παρουσία εντός του λιμένα, δραστηριότητας μεταφοράς χύδην αδρανών υλικών.

Παρά τις αντιδράσεις φορέων και κατοίκων, με απόφαση της διοίκησης της ΟΛΗΓ Α.Ε., από το Σάββατο 25 Σεπτεμβρίου, ξεκίνησε η φόρτωση αδρανών υλικών από τις ράμπες 3 και 4, που βρίσκονται δίπλα στον αστικό ιστό αλλά και δίπλα στα επιβατικά πλοία και τα ...κρουαζιερόπλοια.

Δεν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε εάν έχουν ληφθεί όλες οι απαραίτητες περιβαλλοντικές άδειες για αυτή τη δραστηριότητα. Σε αυτό θα πρέπει να μας απαντήσει η διοίκηση του λιμανιού.


Με βάση την ισχύουσα νομοθεσία η συγκεκριμένη δραστηριότητα κατατάσσεται στην 3η Ομάδα «Λιμενικά έργα», με α/α 2 «Λιμένες και λιμενικές εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης βιομηχανικών δραστηριοτήτων (π.χ. εξυπηρέτηση βιομηχανικών εγκαταστάσεων, διακίνηση καυσίμων, πετροχημικών ή χημικών προϊόντων, διακίνηση τοξικών και επικινδύνων φορτίων, διακίνηση λατομικών υλικών κ.ά.).», κατηγορία Α.

Σύμφωνα με αυτή θα πρέπει:
o Να χρησιμοποιούνται κλειστά συστήματα συγκράτησης της σκόνης. o Να γίνεται χρήση κεκλιμένων καναλιών, κατάλληλα προσαρμοσμένων. Η πρακτική αυτή μειώνει πολύ τα επίπεδα σκόνης που οφείλονται στα μεγάλα φορτία και το ύψος της ελεύθερης πτώσης του κάθε φορτίου. 
o Οι χοάνες των μεταφορικών ταινιών θα πρέπει να καλύπτονται και η εκφόρτωση να γίνεται μέσω στομίων εφοδιασμένων με κατάλληλες προστατευτικές ποδιές. 
o Ανάλογα με την περίπτωση μπορεί να συμπιέζεται η σκόνη με ψεκασμό με νερό, ορυκτό λάδι ή άλλα μέσα. 
o Να αποφεύγεται η απ' ευθείας ρίψη του χύδην υλικού στα αμπάρια, διότι δημιουργούνται μεγάλες ποσότητες σκόνης. Είναι προτιμότερο να αδειάζουν το φορτίο τα φορτηγά πρώτα σε κλειστές μεταφορικές ταινίες, οι οποίες με τη σειρά τους θα το αδειάζουν στα αμπάρια.

Πάντως κατά τη διάρκεια που βρισκόμασταν στο λιμάνι για τις ανάγκες του ρεπορτάζ, δεν είδαμε να τηρείται τίποτα από όσα προβλέπει η νομοθεσία, παρά να γίνεται απ' ευθείας ρίψη του χύδην υλικού στα αμπάρια του πλοίου Γρηγόρης Μ.
Το "πράσινο λιμάνι" και τα αδρανή υλικά Το "πράσινο λιμάνι" και τα αδρανή υλικά Reviewed by thespro.gr on Τρίτη, Σεπτεμβρίου 28, 2021 Rating: 5

1 σχόλιο:

  1. Κανένας λόγος , Το λιμάνι βρωμάνε από τά σκουπίδια. Τό καράβακι έρχεται πρωί πρωί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σελίδες

Από το Blogger.