Facebook Marketing: Πως θα τρέξετε μια επιτυχημένη διαφημιστική καμπάνια - Γράφει ο Βασίλης Παππάς*
Η διαφήμιση facebook αποτελεί πλέον αναπόσπαστη στρατηγική για κάθε επιχείρηση που θέλει να προβληθεί online.
Βεβαίως όλα τα μεγάλα social media μας επιτρέπουν με εύκολο και (σχετικά) προσιτό τρόπο να κάνουμε διαφημίσεις στο περιβάλλον τους.
Όμως το Facebook είναι εκείνο που προηγείται τόσο σε χρήση από τις επιχειρήσεις αλλά και στην πλειάδα δυνατοτήτων που μας παρέχει.
Παρόλα αυτά, δεν σημαίνει πως όλες οι επιχειρήσεις το χρησιμοποιούν σωστά, με αποτέλεσμα να πετάνε χρήματα και να μην έχουν τα επιθυμητά αποτελέσματα – επειδή δεν έχουν την σωστή στρατηγική ή επειδή δεν ξέρουν πώς ακριβώς να το χρησιμοποιήσουν.
Αυτό που χρειάζεται είναι να κατανοήσουμε πως δουλεύει η διαφήμιση στο Facebook αλλά και τις καλύτερες τεχνικές που αξίζει μια επιχείρηση να ακολουθήσει.
Παρακάτω ακολουθούν 5 προτάσεις που θα σας βοηθήσουν να τρέξετε μια επιτυχημένη διαφημιστική καμπάνια στο Facebook.
1. Δώστε προσοχή στα Ιnsights του Facebook
Τα Facebook Ιnsights (στατιστικά) είναι μια πολύ χρηστική λειτουργία που παρέχει το κοινωνικό δίκτυο δωρεάν και αξίζει να προσέξουμε πριν την έναρξη μιας καμπάνιας.
Από τα δεδομένα που μας παρέχει μπορούμε να εξάγουμε χρήσιμα συμπεράσματα, όπως τα ηλικιακά group που μας ακολουθούν και το είδος των post που αρέσει περισσότερο στο κοινό της σελίδας μας.
Θα το βρείτε στην κορυφή της σελίδας σας στο στο facebook στο μενού.
Για παράδειγμα, προσωπικά μπορώ να δω για την σελίδα του Epixeirein.gr, ότι από τους 20 χιλ. ακόλουθους, το 53% είναι άντρες και ανήκουν στην ηλικιακή ομάδα 35-54.
Επίσης μπορώ να δω ποιες δημοσιεύσεις μου μου έχουν μεγαλύτερη διάδραση, ποιες ώρες και πολλές άλλες ακόμα χρήσιμες πληροφορίες.
Αντλώντας στοιχεία από εδώ μπορείτε στην συνέχεια να δημιουργήσετε διαφημίσεις οι οποίες θα είναι στοχευμένες και θα έχουν τα επιθυμητά αποτελέσματα σε αντίθεση με μια γενική και αόριστη διαφήμιση, χωρίς στοχεύμενο κοινό που είναι καταδικασμένη να αποτύχει.
2. Δημιουργήστε προσαρμοσμένα κοινά (custom audience) και διαφημιστείτε εκεί
Το Facebook πέρα από τις διαφημίσεις που μπορείς να κάνεις γενικά στο κοινό που θα επιλέξεις – σου δίνει την δυνατότητα να φτιάξεις “προσαρμοσμένα κοινά” (custom audience τα ονομάζει).
Και τι είναι τα “προσαρμοσμένα κοινά”; Είναι συγκεκριμένες ομάδες χρηστών Facebook που προέρχονται από διάφορες «πηγές» όπως μια λίστα email ή κινητών πελατών σας, από την επισκεψιμότητα συγκεκριμένων σελίδων ή της διάδρασης με κάποιο video που δημοσιεύσατε, κ.α. πηγές.
Για παράδειγμα – εάν έχετε μια λίστα με email 1000 πελατών σας μπορείτε να δημιουργήσετε στο Facebook ένα “προσαρμοσμένο κοινό” με αυτούς τους χρήστες. Το ίδιο μπορείτε να κάνετε εάν έχετε και τηλέφωνα.
Επίσης μπορείτε να δημιουργήσετε ένα τέτοιο κοινό απλά και μόνο με τους επισκέπτες της ιστοσελίδας σας ή επισκέπτες συγκεκριμένων σελίδων του web-site σας.
Τα “προσαρμοσμένα κοινά” δημιουργούνται μέσα από τον διαφημιστικό σας λογ/μο στο Facebook και αποτελούν έναν εξαιρετικό τρόπο στοχευμένης διαφήμισης και Re-marketing (διαφήμισης δηλαδή σε άτομα που έχουν προηγουμένως επισκεφθεί σελίδες με τα προϊόντα σας στο web-site σας).
Εδώ πρέπει να πούμε το εξής. Για να είστε σωστοί απέναντι στο κοινό σας και τους νόμους, Θα πρέπει στους όρους της σελίδας σας, να αναφέρετε ρητά ότι θα τους δείξετε τις διαφημίσεις σας στο facebook.
3. Συνοδεύστε την καμπάνια σας με landing pages (σελίδες άφιξης)
Οι landing pages (ειδικές σελίδες άφιξης του επισκέπτη στην ιστοσελίδα μας) είναι επί της ουσίας φόρμες επικοινωνίας που παρέχουν βασικές πληροφορίες στον πελάτη. Οι landing pages έχουν μεγάλο νόημα στο Facebook καθώς είναι καλύτερο να οδηγείς τον χρήστη σε συγκεκριμένη πληροφορία παρά σε κάτι γενικό και αόριστο όπως η κεντρική σελίδα του site σου.
Μη ξεχνάτε ότι κάθε κλικ έχει κόστος – και επομένως πρέπει να αποδίδει.
Παράδειγμα: Έστω πως διαφημίζετε μια Υπηρεσία σας. Είναι καλύτερο για τον χρήστη να συμπληρώσει μια φόρμα ενδιαφέροντος πρώτα (αφήνοντας κυρίως το email του), και μετά εάν επιθυμεί να περιηγηθεί στο site σας παρά το αντίθετο.
Ένα άλλο παράδειγμα είναι, η διαφήμιση μας να στέλνει κάποιον να κατεβάσει ή να διαβάσει έναν Οδηγό ή eBook ώστε να μάθε πρώτα για εμάς, αφήνοντας το email του. Μετά μπορούμε να συνεχίσουμε μέσω email στέλνοντας μερικά μηνύματα ώστε να μας γνωρίσει, και να γνωρίσει τις Υπηρεσίες και προϊόντα μας.
Αυτή η μέθοδος είναι ιδανική για επιχειρήσεις Υπηρεσιών.
4. Μην υποτιμάτε την εικόνα
Συχνά θα έχετε ακούσει επαγγελματίες να δίνουν μεγάλο βάρος στα κείμενα των διαφημίσεων αλλά όχι τόσο στις εικόνες. Κάτι που στη σημερινή πραγματικότητα είναι τεράστιο λάθος.
Οι χρήστες των κοινωνικών δικτύων έχουν μεγάλη εξοικείωση με την φωτογραφία και θέλουν πλούσιο περιεχόμενο προκειμένου να αλληλεπιδράσουν.
Θέλουν δηλαδή φωτογραφίες σε υψηλή ανάλυση, με ωραία χρώματα και concept που θα τους δημιουργεί κάποιο συναίσθημα και θα κάνει την καμπάνια σας να ξεχωρίσει στο ατέρμονο scroll down.
Διαλέξτε προσεκτικά τις εικόνες που θα συνοδεύσουν την καμπάνια σας. Αν για κάποιο λόγο δεν σας ικανοποίησε αρχικά η επιλογή σας, έχετε την δυνατότητα να την αλλάξετε και στην συνέχεια.
Επίσης, προτιμήστε φωτογραφίες που φαίνονται αληθινές και έχουν μια ιστορία να πουν (και όχι φωτογραφίες που φαίνονται στημένες) – και βεβαίως έχουν δικαίωμα χρήσης. Υπάρχουν αρκετά site που μπορείτε να βρείτε τέτοιες φωτογραφίες και μάλιστα δωρεάν.
Προσωπικά χρησιμοποιώ τις εξής σελίδες (με δωρεάν photo υψηλής ανάλυσης και με δικαίωμα χρήσης): pexels.com και unsplash.com
Επίσης, σε περίπτωση που δεν χρησιμοποιήσετε “έτοιμες” φωτογραφίες και κάνετε την δική σας φωτογράφιση για τα προϊόντα σας – προτείνω αντί να δείχνετε μόνο τα προϊόντα σας – να δείχνετε στις photo και ανθρώπους να τα χρησιμοποιούν! Θα δουλέψει καλύτερα.
5. Συνεχής μέτρηση αποτελεσμάτων και απόδοσης
Είναι πολύ σημαντικό να ελέγχετε συχνά την αποτελεσματικότητα και την απόδοση της κάθε διαφημιστικής σας καμπάνιας.
Δοκιμάστε την τακτική του A/B split test όπου ουσιαστικά φτιάχνετε 2 διαφορετικές διαφημίσεις (πχ. με ίδια κείμενα αλλά διαφορετικές photo) που στοχεύουν το ίδιο κοινό και παρακολουθείτε ποια δουλεύει καλύτερα.
Στην συνέχεια κρατάτε αυτήν με την μεγαλύτερη απόδοση. Την τακτική αυτή μπορείτε να την συνεχίσετε δοκιμάζοντας μετά κάποιες αλλαγές στα κείμενα – και ξανά κρατάτε αυτήν με την μεγαλύτερη απόδοση.
Συμπέρασμα
Εν κατακλείδι, η δημιουργία μιας διαφημιστικής καμπάνιας στο Facebook σχετίζεται άμεσα με την κατανόηση της ίδιας της πλατφόρμας.
Τα 5 σημεία που σας προτείνω είναι:
1. Δώστε σημασία στα στατιστικά (insights) της σελίδας facebook
2. Δημιουργήστε «προσαρμοσμένα κοινά» από λίστα email ή κινητών πελατών που έχετε
3. Δοκιμάστε να φτιάξετε μια «σελίδα άφιξης» (Landing page) με κάποια φόρμα, ώστε να πάρετε αρχικά το email του επισκέπτη. Μέσω της διαφήμισης στείλτε εκεί σε αυτή την σελίδα επισκεψιμότητα.
4. Επιλέξτε όμορφες εικόνες με δικαιώματα χρήσης
5. Μετρήστε συνεχώς τα αποτελέσματα σας και κάντε βελτιώσεις
Προφανώς πρέπει να αφιερώσουμε χρόνο στο στήσιμο της ίδιας της διαφήμισης αλλά πρώτα πρέπει να καταλάβουμε καλά το κανάλι μέσα στο οποίο θα την τρέξουμε και να έχουμε τη γνώση των δυνατοτήτων του.
Με τα παραπάνω σκαλίσαμε μόλις την επιφάνεια ενός μεγάλου θέματος που λέγεται “διαφήμιση Facebook” – είναι όμως μια καλή αρχή για να τρέξετε σωστά μια διαφημιστική καμπάνια.
….
*Ο Βασίλης Παππάς, είναι Σύμβουλος Marketing και ιδρυτής του Epixeirein.gr.
Εάν θέλετε να μάθετε περισσότερα για τις διαφημίσεις facebook, επικοινωνήστε μαζί του στο info@epixeirein.gr και στο τηλ. 2665021428.
Facebook Marketing: Πως θα τρέξετε μια επιτυχημένη διαφημιστική καμπάνια - Γράφει ο Βασίλης Παππάς*
Reviewed by thespro.gr
on
Κυριακή, Οκτωβρίου 11, 2020
Rating:
Δεν υπάρχουν σχόλια: