Email Marketing: 3 βήματα για να ξεκινήσετε - Γράφει ο Βασίλης Παππάς*
Το Email Marketing είναι ένας εξαιρετικός τρόπος να προσεγγίσει μια επιχείρηση το κοινό της χωρίς να ξοδέψει πολλά χρήματα.
Όσοι σκέφτεστε ότι το email αποτελεί ένα “ξεπερασμένο” κανάλι Marketing αφού πλέον υπάρχουν μοντέρνοι τρόποι επικοινωνίας όπως το Facebook, Twitter, και τα υπόλοιπα Sοcial media – σκεφτείτε το ξανά!
Αυτή την στιγμή υπάρχουν περισσότεροι από 4 δις χρήστες email και το νούμερο αυτό αναμένεται να φτάσει τους 4,371 δις χρήστες μέχρι το 2023.
Για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης – την ίδια στιγμή το facebook στην επίσημη σελίδα του, μας λέει ότι οι άνθρωποι που χρησιμοποιούν τουλάχιστον κάποια από τις υπηρεσίες του (facebook, Instagram, Messenger, Whats-up), φτάνουν συνολικά τους 2,7 δις χρήστες.
Όταν στηρίζετε την στρατηγική σας μόνο στα Social είστε ευάλωτοι στις ορέξεις του Mark και του κάθε Mark.
Το Facebook και το Instagram δεν σας ανήκει – σας φιλοξενεί. Μην το ξεχνάτε αυτό.
Αν θέλετε να χτίσετε – χτίστε στο δικό σας οικόπεδο, όχι σε νοικιασμένο!
Μια λίστα με email είναι δική σας. Σας ανήκει.
Όχι δεν είμαι από αυτούς που θα σας πουν να φύγετε από το facebook και τα Social, ούτε να σταματήσετε να συνεργάζεστε με Influencers. Το αντίθετο!
Όμως εάν ακόμα δεν έχετε συμπεριλάβει το email στην στρατηγική marketing της επιχείρησης σας, μην το καθυστερείτε – απλά κάντε το!
Πως όμως ξεκινάμε;
Ακολουθούν 3 βασικά βήματα για να βάλετε “μπροστά” την μηχανή του Email Marketing.
1. Χτίστε την Λίστα σας.
Για να στείλετε email – θα πρέπει να έχετε μια λίστα με διευθύνσεις email για να στείλετε. Λογικό!
Εδώ χρειάζεται προσοχή. Στέλνουμε πάντα email σε ανθρώπους που μας έχουν δώσει την άδεια να το κάνουμε (opt-in). Μην κάνετε το λάθος και αγοράσετε έτοιμες λίστες. Υπάρχει κίνδυνος να βλάψετε σοβαρά την φήμη της εταιρείας σας στους παρόχους email όπως το Gmail, Yahoo, κλπ. με αποτέλεσμα να στέλνουν όλα τα email σας στα spam (ακόμα και να μην τα παραδίδουν).
Χτίστε την λίστα σας ζητώντας άδεια. Εδώ υπάρχει ένας έξυπνος τρόπος που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε. Δώστε κάτι δωρεάν στην σελίδα σας με αντάλλαγμα το email.
Για παράδειγμα ένα e-Shop μπορεί να προσφέρει ένα εκπτωτικό κουπόνι ζητώντας το email.
Ένας Ασφαλιστής μπορεί να προσφέρει δωρεάν έναν σύντομο Οδηγό με Ασφαλιστικές Συμβουλές π.χ. “Πως θα επιλέξετε το κατάλληλο Πρόγραμμα Υγείας“.
Η ιδέα εδώ είναι να προσφέρετε κάτι δωρεάν – που θα φέρει τον επισκέπτη ένα βήμα πιο κοντά στην λύση που αναζητά (και βρέθηκε αρχικά στην σελίδα σας).
2. Κάντε την εγγραφή σας σε μια πλατφόρμα Email Marketing.
Δεν αναφέρομαι στο Gmail, το Yahoo ή το Hotmail. Υπάρχουν εξειδικευμένες πλατφόρμες που μας βοηθούν να κάνουμε email marketing.
Κάνοντας την εγγραφή σας σε μια τέτοια πλατφόρμα έχετε μια σειρά από εργαλεία και δυνατότητες (που δεν σας παρέχει το Gmail, Yahoo, Hotmail, κλπ.) όπως για παράδειγμα να φτιάξετε φόρμες εγγραφών για την σελίδα σας, να στείλετε αυτοματοποιημένα μηνύματα, να δείτε πόσοι άνοιξαν τα email σας, ακόμα και ποιοι τα άνοιξαν ή έκαναν κλίκ.
Ενδεικτικά αναφέρω μερικές τέτοιες πλατφόρμες: Mailchimp, ActiveCampaign, Get Response, Aweber, Moosend, και πολλές άλλες.
Εδώ υπάρχει κάποιο κόστος το οποίο κυμαίνεται ανάλογα τον αριθμό των email που έχετε αποθηκευμένα.
Αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε σοβαρά το email marketing θα πρέπει να κάνετε την εγγραφή σας σε μια τέτοια πλατφόρμα.
3. Follow-up. Αφού πάρετε το Email μετά τι;
Το πραγματικό Μάρκετινγκ τότε ξεκινάει. Εδώ στόχος είναι να κάνετε τον (άγνωστο) επισκέπτη να σας γνωρίσει, να βρει ενδιαφέρον στις υπηρεσίες και προϊόντα σας, και εν τέλει να σας εμπιστευθεί (know you, Like you, Trust you).
Μόνο τότε ενδέχεται να γίνει πελάτης σας.
Αυτό θα το πετύχετε κάνοντας τακτικό follow-up με μια σειρά από μηνύματα email. Προσοχή όμως. Μην στέλνετε την μια προσφορά πίσω από την άλλη. Αυτό δεν θα δουλέψει. Είναι βαρετό και θα κάνει τα μέλη της λίστας σας να πατήσουν το κουμπάκι που γράφει “unsubscribe” (και δεν το θέλετε αυτό)!
Αυτά είναι τα 3 βασικά βήματα μια Στρατηγικής που θα σας βοηθήσει να ξεκινήσετε ή να βελτιώσετε το Email Marketing της επιχείρησης σας.
Σε κάθε περίπτωση, μην ξεχνάτε ότι γράφετε για το κοινό σας - όχι για εσάς!
Και μην ξεχνάτε. Χρησιμοποιήστε το Email Marketing για να Δημιουργήσετε Σχέσεις – ΌΧΙ για να κάνετε μια Πώληση! Το email marketing δεν δουλεύει έτσι.
Πρώτα χτίστε σχέσεις εμπιστοσύνης. Οι πωλήσεις θα ακολουθήσουν.
Αν θέλετε να μάθετε περισσότερα για το email marketing και πώς θα το χρησιμοποιήσετε πρακτικά στην δουλειά σας – ελάτε στην εκπαίδευση μέσω διαδικτύου (Webinar) που διοργανώνουμε τακτικά στο Epixeirein.
Η συμμετοχή είναι δωρεάν. Για να κάνετε κράτηση της θέσης σας πατήστε εδώ https://epixeirein.gr/freewebinar
-Βασίλης Παππάς, Σύμβουλος Marketing, Epixeirein.gr
Email Marketing: 3 βήματα για να ξεκινήσετε - Γράφει ο Βασίλης Παππάς*
Reviewed by thespro.gr
on
Πέμπτη, Σεπτεμβρίου 17, 2020
Rating:
Δεν υπάρχουν σχόλια: