Αντίθετη η Λ.Σ. Ηγουμενίτσας στην κατασκευή ποδηλατόδρομου στην οδό Κύπρου
Προς: τον Δήμαρχο Ηγουμενίτσας
Τον πρόεδρο και τα μέλη του Δ.Σ. Ηγουμενίτσας
Τα μέλη της επιτροπής διαβούλευσης του δήμου Ηγ/τσας.
Τα τοπικά ΜΜΕ
Κ. Δήμαρχε
Παραλάβαμε σήμερα Δευτέρα 07/09/2020 ηλεκτρονικά την εισήγηση με θέμα: ″Εφαρμογή πιλοτικών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων″, με το οποίο θα συνεδριάσει η επιτροπή διαβούλευσης την Παρασκευή 11/09/2020 «δια περιφοράς». Προφανώς η Λ.Σ. θα τοποθετηθεί αναλυτικά για το θέμα εάν και όταν έλθει για συζήτηση στην συνεδρίαση του Δ.Σ. Ωστόσο επιτρέψτε μας κάποιες παρατηρήσεις κύρια για να παρθούν υπό όψη από τα μέλη της επιτροπής.
Από την εισήγηση προτείνονται αλλαγές που θα επηρεάσουν σημαντικά την
καθημερινότητα του συνόλου των κατοίκων, αλλά και των επισκεπτών της πόλης. Ένα τέτοιο σοβαρό θέμα είναι δυνατόν να συζητείται δια περιφοράς; Τι σόι διαβούλευση είναι αυτή χωρίς λόγο και αντίλογο και με συνοπτικές διαδικασίες; Χωρίς την γνώμη των κατοίκων και φορέων. Γιατί τέτοια βιασύνη; Σε τι συνίσταται το επείγον της υπόθεσης; Πότε θα πάρουν χαμπάρι οι κάτοικοι του τι γίνεται; Όταν δούνε τα «έργα»; Στην συνείδηση των κατοίκων δεν πρόκειται να νομιμοποιηθεί ποτέ μια τέτοια απόφαση. Για αυτό πρέπει να σταματήσει αυτή η διαδικασία.
Σας έχουμε εκφράσει τόσο σε σας, όσο και στους συνεργάτες σας τις ενστάσεις, τους προβληματισμούς και τις αντιρρήσεις μας για τα σχεδιαζόμενα όταν το πληροφορηθήκαμε, πριν ακόμα δούμε την εισήγηση. Υποσχεθήκατε ότι θα «παγώσετε» το θέμα για το δούμε καλύτερα. Η ενέργεια σας , να το φέρετε στη επιτροπή διαβούλευσης δείχνει ότι είστε αποφασισμένος να το προχωρήσετε, μολονότι έχουν τοποθετηθεί δημόσια εναντίον φορείς της πόλης (ΕΜΠΟΡΟΒΙΟΤΕΧΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ………..)
Η επιχειρηματολογία ότι με αυτόν τον τρόπο θα λυθεί το κυκλοφοριακό δεν στέκει πουθενά. Η Κύπρου εκτός από την εμπορική δραστηριότητα συγκεντρώνει τα περισσότερα φαρμακεία ,όλα σχεδόν τα φροντιστήρια της πόλης, φούρνους, ιατρεία κλπ. Είναι ο πιο ζωντανός δρόμος της Ηγουμενίτσας. ‘Ίσως ο μόνος. Πιστεύουμε ότι είναι αδύνατον να εξυπηρετηθούν όλες αυτές λειτουργίες χωρίς την περιορισμένη στάθμευση ακόμα και το διπλοπαρκάρισμα αφού η πόλη στερείται χώρων στάθμευσης. Από αυτόν τον δρόμο περνούν επίσης όλα τα βαρέα οχήματα προς Αλβανία (για Μαυρομάτι), οι νταλίκες για τον κάμπο (μανταρίνια..) και τις ιχθυοκαλλιέργειες. Σε αυτόν τον δρόμο σκοπεύετε κατασκευάσετε και ποδηλατόδρομο. Αν είναι δυνατόν!!!! Πιστεύουμε ότι πιο λογικό και πιο πρακτικό είναι να ξεσηκωθούμε όλοι και να διεκδικήσουμε τον περιφερειακό της πόλης, που έχει καταντήσει σαν «της Άρτας το γιοφύρι». Αλήθεια μπορεί το ΣΒΑΚ , για το οποίο σας βράβευσαν οι «πράσινοι» ηγέτες της Ε.Ε., να μπει ποτέ σε εφαρμογή χωρίς την κατασκευή του περιφερειακού; Μπορείτε να πεζοδρομήσετε την Εθνικής Αντίστασης ,όπως αποφασίσατε, χωρίς τον περιφερειακό;
Με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις καταργούνται θέσεις στάθμευσης. Τις έχετε μετρήσει άραγε πόσες; Που θα πάνε όλα αυτά τα αυτοκίνητα; Τι μέτρα παίρνετε; Που θα υπάρχουν χώροι στάθμευσης για αυτούς που θέλουν να επισκεφτούν το κέντρο της πόλης; Μήπως έπρεπε και για αυτό να υπήρχε πρόβλεψη στην μελέτη; (Σ.Σ. οι λιγοστοί υπάρχοντες χώροι στάθμευσης ανήκουν στην ΟΛΗΓ Α.Ε. που έχει «βγει στο σφυρί», ο νέος ιδιοκτήτης σίγουρα θα τους αξιοποιήσει επιχειρηματικά κατά το δοκούν.)
Είναι αλήθεια ότι το Υπουργείο Περιβάλλοντος & Ενέργειας, υποστηρίζει τις τοπικές αρχές, στο να πραγματοποιήσουν τέτοιες ρυθμίσεις. Άλλωστε δεν προωθούνται μόνο στην Ηγουμενίτσα. Ο δήμος της Αθήνας «πρωτοπορεί» σε αυτό, με τον πολύ συζητημένο «μεγάλο περίπατο» στην Πανεπιστημίου. Αυτό που δεν λέτε είναι για ποιόν λόγο γίνονται και ποιόν ωφελούν. Είναι αποδεδειγμένο ότι ευνοούν τα μεγάλα πολυκαταστήματα και super market που βρίσκονται κατά κανόνα εκτός πόλης. Έτσι οι μικρομαγαζάτορες , που είδαν τον τζίρο τους κατά το lockdown να πηγαίνει στις πολυεθνικές είτε μέσω των πολυκαταστημάτων είτε με το ηλεκτρονικό εμπόριο, να οδηγηθούν πιο γρήγορα στο λουκέτο. Είναι άσχετο αυτό από τις γνωστές κατευθύνεις της Ε.Ε.;
Μας κάνει εντύπωση ότι επικαλείστε τον covid-19 για να προωθήσετε τα σχέδια αυτά. Λέτε μάλιστα ότι θα εφαρμοστεί πιλοτικά και βλέπουμε. Αλήθεια θα μετρήσετε πρώτα τα λουκέτα των μαγαζιών και μετά βλέπουμε; Πόσες μπορεί να είναι οι αντοχές τους μετά και το lockdown; Δεν γνωρίζετε ότι ο πελάτης που φεύγει δύσκολα ξαναέρχεται; Αν συνεχίσουν και λόγω των προτεινόμενων ρυθμίσεων οι καταναλωτές να αγοράζουν από τις πολυεθνικές πότε θα επιστρέψουν στα μικρομάγαζα; Άλλωστε πως θα μπορούν να τα επισκεφθούν; Με τα ποδήλατα άραγε;
Ο ποδηλατόδρομος θα εξυπηρετεί τις καθημερινές ανάγκες για μετακίνηση η θα είναι μόνο για βόλτα; Έχετε σκεφθεί πως θα εξυπηρετούνται τα φαρμακεία που διανυκτερεύουν, οι γονείς που περιμένουν τα παιδιά τους από τα φροντιστήρια, οι ασθενείς που επισκέπτονται τα ιατρεία;
Η Λ.Σ. υπερασπίζεται την «ενεργή μετακίνηση», δηλαδή ποδηλασία και περπάτημα, σαν τους καλύτερους τρόπους κίνησης στην πόλη. Το έχουν αποδείξει οι εκλεγμένοι κομμουνιστές Δήμαρχοι όπως στην Πάτρα από την οποία μπορούμε να πάρουμε παράδειγμα και τεχνογνωσία. Ωστόσο είμαστε αντίθετοι σε αποσπασματικά μέτρα που υπηρετούν άλλους σκοπούς. Εξάλλου στην πόλη μας υπάρχει εμπειρία από τέτοιες «πράσινες» παρεμβάσεις.
Την δεκαετία του 1990 μετά από αγώνες ολοκληρώθηκε ο πεζόδρομος της Γρ. Λαμπράκη για να μπορεί ο καταναλωτής ανενόχλητος να κάνει τα ψώνια του μαζί με την βόλτα του. Για να αναβαθμιστεί ο κατεξοχήν εμπορικός δρόμος της πόλης μας. Σήμερα ο δρόμος αυτός μόνο για πεζούς δεν είναι. Για δε τους ΑΜΕΑ ,αλλά και τις μανάδες με τα καροτσάκια αδιάβατος. Έχει καταλειφθεί από τραπεζοκαθίσματα. Το ίδιο και οι κάθετοι σε αυτόν «πεζόδρομοι». Λίγα εμπορικά καταστήματα λειτουργούν σε αυτόν, κύρια ιδιόκτητα, ενώ πολλά παραμένουν ανοίκιαστα. Σε λίγο θα εγκαταλειφθούν και τα σπίτια ,αφού είναι αδύνατον να ζήσει κάποιος μέσα σε αυτό το κομφούζιο. Αναβαθμίστηκε άραγε η ποιότητα ζωής στην πόλη;
Την δεκαετία του 2000 πλάτυναν τα πεζοδρόμια στην πόλη μας με τα ίδια επιχειρήματα. Τότε ό ΕΜΠΟΡΟΒΙΟΤΕΧΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ αντέδρασε προβλέποντας τα κυκλοφοριακά προβλήματα που θα προκαλούσε αυτή η διαπλάτυνση. Αυτά τα προβλήματα που επικαλείται σήμερα η εισήγηση σας. Το έργο έγινε. Μπορεί κάποιος να ισχυρισθεί ότι διευκόλυνε την κυκλοφορία των πεζών; Τα πεζοδρόμια στην πόλη μας παρουσιάζουν την ίδια περίπου εικόνα με τον κεντρικό πεζόδρομο. Όπου δεν υπάρχουν τραπεζοκαθίσματα , υπάρχουν εμπορεύματα. Ποιός ωφελήθηκε τελικά;
Στην πόλη μας υπάρχουν και λειτουργούν ποδηλατόδρομοι. Είναι αλήθεια ότι οι κάτοικοι τους κάνουν χρήση. Κατά το lockdown πλημμύρισαν από κόσμο. Πράγμα που δείχνει την αναγκαιότητα τους. Σε ποια κατάσταση όμως βρίσκονται; Στην 49 Μαρτύρων και σε αυτόν στο ΤΕΙ ι στριμώχνονται μαζί πεζοί και ποδήλατα, έτσι που ούτε να περπατήσει μπορεί κάποιος , ούτε να ποδηλατήσει εύκολα. Πιο εύκολα ποδηλατείς ανάμεσα στα αμάξια παρά εκεί. Στον παραλιακό ποδηλατόδρομο εκτός από πεζούς και ποδήλατα έχουμε και τα τραπεζοκαθίσματα που αναιρούν στην ουσία την χρήση του. Σε κάθε περίπτωση πάντως είναι ποδηλατόδρομοι για βόλτα ,αλλά όχι για καθημερινή μετακίνηση, πολύ περισσότερο για άσκηση. (Σ.Σ. ο υπογράφων χρησιμοποιεί καθημερινά ποδήλατο για τις μετακινήσεις του στην πόλη και περπατά για άσκηση ανελλιπώς .Μικρό το μέρος και γνωριζόμαστε.)
Άρα αν θέλει η Δημοτική Αρχή να ξεκινήσει από κάπου ,ας βάλει μια τάξη στην υφιστάμενη κατάσταση. Τότε ίσως μπορέσει να μας πείσει για τις «οικολογικές και πράσινές» προθέσεις της.
Κλείνοντας πιστεύουμε ότι πρέπει να σταματήσει αυτή η διαδικασία και να ανοίξει η κουβέντα για τι πόλη θέλουμε και πως θα την αποκτήσουμε.
Διάλογος με σκοπό την επίλυση των προβλημάτων και ικανοποίησης των λαϊκών αναγκών και όχι «αξιοποίησης» των προγραμμάτων της Ε.Ε. που έγιναν για άλλο σκοπό. Αν κάποιο από αυτά βοηθάει στα παρά πάνω προφανώς πρέπει να το αξιοποιήσουμε.
Ηγουμενίτσα 07/09/2020
Για την Λαϊκή Συσπείρωση
Δώρης Δήμας
Αντίθετη η Λ.Σ. Ηγουμενίτσας στην κατασκευή ποδηλατόδρομου στην οδό Κύπρου
Reviewed by thespro.gr
on
Τρίτη, Σεπτεμβρίου 08, 2020
Rating:
ΠΡΩΤΑ ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΣΙΓΑ ΣΙΓΑ ΤΑ ΕΡΓΑ...
ΑπάντησηΔιαγραφήΠΕΣ ΤΑ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΕ.!!!
ΑΛΛΑ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΤΟ ΑΥΤΑΡΧΙΖΕΙΝ ΦΥΓΕΙΝ ΑΔΥΝΑΤΟΝ