Γιατί δεν αντιδράει σήμερα το 99,5% των Περδικιωτών στη διέλευση του αγωγού EastMed;
Από το 2007 ξεκίνησαν οι πρώτες συζητήσεις, για τη διέλευση αγωγού φυσικού αερίου από την Θεσπρωτία και συγκεκριμένα για τον αγωγό ITGI, ο οποίος θα κατέληγε στο Φλωροβούνι Πέρδικας.
Ταυτόχρονα ξεκίνησαν και οι αντιδράσεις των κατοίκων της τότε κοινότητας Πέρδικας, οι οποίοι εναντιώθηκαν σε αυτό το ενδεχόμενο.
Μάλιστα σε κοινοτικό δημοψήφισμα που είχαν διοργανώσει στις 10.08.2008, το αποτέλεσμα ήταν συντριπτικό κατά της διέλευσης, αφού εναντίων ψήφισε το 99,5% των κατοίκων.
Σε σύνολο εγγεγραμμένων 2389 κατοίκων, ψήφισαν 1276, Aκυρα/Λευκά 7, Έγκυρα 1269,217-ετεροδημότες - ΜΟΝΙΜΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ το αποτέλεσμα ήταν το εξής:
ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΟΥ ΚΟΙΝΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΠΟΥ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΑΝ ΤΗΝ ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑΤΟΣ ΗΤΑΝ ΤΑ ΕΞΗΣ:
1.-ΖΩΓΡΑΦΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
2.-ΒΕΡΜΠΗΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ
3.-ΜΑΚΡΗΣ ΑΛ.ΓΕΩΡΓΙΟΣ
4.-ΤΣΕΠΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
5.-ΜΠΑΛΛΑΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ
6.-ΚΑΤΣΙΜΑΝΗΣ Λ.ΚΩΝ/ΝΟΣ
7.-ΓΟΓΟΛΟΣ Γ.ΧΡΗΣΤΟΣ
Σε συλλαλητήριο που είχε διοργανώσει η κίνηση πολιτών, περίπου 2000 άτομα κατέκλυσαν τον προαύλιο χώρο του ΤΕΙ στην Ηγουμενίτσας, όπου πραγματοποιούνταν ημερίδα ενημέρωσης από εκπροσώπους της ΔΕΠΑ και γέμισαν ασφυκτικά το αμφιθέατρο λέγοντας ΟΧΙ στην διέλευση του αγωγού και στον σταθμό συμπίεσης στις τουριστικές κορωνίδες του νομού.
Το Νοέμβριο του 2011, κάτοικοι και αυτοδιοικητικοί, προσπάθησαν να παρεμποδίσουν μηχανήματα της ΔΕΠΑ να φτάσουν στο σημείο και να προχωρήσουν σε γεωλογικές έρευνες.
Αποτέλεσμα ήταν να οδηγηθούν στην Αστυνομική Διεύθυνση Θεσπρωτίας ο Αντιδήμαρχος Ηγουμενίτσας Σπύρος Κώστας, ο πρόεδρος της κοινότητας Σπύρος Ζωγράφος, ο Δημοτικός Σύμβουλος Κώστας Ντάγκας και το μέλος της κίνησης πολιτών Κώστας Ντούρος.
Βέβαια τότε είχε αποδειχθεί πως οι έρευνες γινόντουσαν με τις ευλογίες του τότε δημάρχου Ηγουμενίτσας Γιώργου Κάτσινου, αφού ο ίδιος είχε δώσει "άδεια" εκτίμησης των εργασιών γεωλογικών ερευνών στην περιοχή.
Από τότε πέρασαν σχεδόν 10 χρόνια και σχέδιο του αγωγού ναυάγησε.
Και είναι αφελής εάν κάποιος πιστεύει πως αυτό, ήταν αποτέλεσμα των αντιδράσεων των κατοίκων της Πέρδικας. Πως ένα μικρό χωριό δηλαδή, κατάφερε να ματαιώσει μιά διακρατική συμφωνία.
Η αλήθεια είναι πως οι γεωπολιτικές ισορροπίες ήταν αυτές που οδήγησαν στο να επιλεγεί τελικά η κατασκευή του αγωγού TAP, ο οποίος καταλήγει στα παράλια της Αλβανίας.
Και είναι αφελής εάν κάποιος πιστεύει πως αυτό, ήταν αποτέλεσμα των αντιδράσεων των κατοίκων της Πέρδικας. Πως ένα μικρό χωριό δηλαδή, κατάφερε να ματαιώσει μιά διακρατική συμφωνία.
Η αλήθεια είναι πως οι γεωπολιτικές ισορροπίες ήταν αυτές που οδήγησαν στο να επιλεγεί τελικά η κατασκευή του αγωγού TAP, ο οποίος καταλήγει στα παράλια της Αλβανίας.
Αύριο Πέμπτη 2 Ιανουαρίου θα μπουν οι υπογραφές στη συμφωνία για τον αγωγό φυσικού αερίου EastMed, μεταξύ Ελλάδας, Κύπρου και Ισραήλ, ο οποίος θα καταλήγει και πάλι στο Φλωροβούνι Θεσπρωτίας, όπου προβλέπεται η κατασκευή συμπιεστή και μετρητικού σταθμού.
Στο Φλωροβούνι προβλέπεται η διασύνδεσή του με τον υποθαλάσσιο αγωγού φ.α. Ελλάδας - Ιταλίας ΠΟΣΕΙΔΩΝ, μήκους 210 χλμ περίπου. Το κόστος κατασκευής του υποθαλάσσιου αγωγού ΠΟΣΕΙΔΩΝ ανέρχεται σε 0.9 δισ. ΕΥΡΩ.
Από το καλοκαίρι του 2014, την ανάπτυξη του αγωγού EastMed έχει αναλάβει και διεκπεραιώνει η ελληνική εταιρεία «Υποθαλάσσιος Αγωγός Φυσικού Αερίου Ελλάδος - Ιταλίας ΠΟΣΕΙΔΩΝ Α.Ε.», στην οποία συμμετέχουν ισομερώς η ΔΕΠΑ και η Ιταλική EDISON.
Παράλληλα από το ΥΠΕΝ έγινε γνωστό ότι πριν την υπογραφή της συμφωνίας, θα υπογραφεί Προσύμφωνο Συνεργασίας (Letter of Intent) μεταξύ της ΔΕΠΑ και της Energean Oil & Gas, για την προμήθεια φυσικού αερίου μέσω του αγωγού.
Το κόστος του αγωγού Eastmed μέχρι την Ιταλία έχει υπολογισθεί σε περίπου 6 δισ. δολάρια.
Ο EastMed περιλαμβάνεται στα έργα κοινού ενδιαφέροντος της ΕΕ (Projects of Common Interest) καθώς συμβάλλει στην αύξηση της ενεργειακής ασφάλειας με τη διαφοροποίηση των πηγών εφοδιασμού, ενώ αναδεικνύει το γεωστρατηγικό ρόλο της χώρας μας ως ενεργειακής γέφυρας της ΕΕ.
Σε κάθε περιοχή διέλευσης του αγωγού, είναι δυνατή η διασύνδεση για τροφοδοσία της τοπικής αγοράς και επιχειρήσεων, με φθηνό φυσικό αέριο.
Και αυτό θα πρέπει να διεκδικήσουν όλοι οι φορείς, οι αυτοδιοικητικοί και οι πολιτικοί της Ηπείρου.
Τα επιχειρήματα για τη διεκδίκηση διακλάδωσης για την τροφοδοσία της Ηπείρου είναι πολλά και συνδυαστικά.
Κυρίως το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, η Εγνατία και η Ιόνια Οδός.
Κλείνοντας, θα προσπαθήσω να απαντήσω στον τίτλο του σημερινού άρθρου.
Γιατί δεν αντιδράει σήμερα το 99,5% των Περδικιωτών στη διέλευση του αγωγού EastMed;
Προφανώς διότι αντιλήφθηκαν, έστω και καθυστερημένα, πως παρασύρθηκαν.
Με την πρόσβαση στην πληροφορία τις μέρες μας να είναι ευκολότερη, ενημερώθηκαν τόσο για τις επιπτώσεις όσο και για τα οφέλη της χρήσης του φυσικού αερίου.
Ελπίζω, αυτή τη φορά, να ξεσηκωθούν όχι μόνο οι Περδικιώτες και οι Θεσπρωτοί, αλλά και όλοι οι Ηπειρώτες.
Να ξεσηκωθούν και να διεκδικήσουν συντονισμένα και μαχητικά αυτό που στην υπόλοιπη Ελλάδα, θεωρούν δεδομένο και απολαμβάνουν εδώ και χρόνια.
Το φθηνό και καθαρό καύσιμο, όπως είναι το φυσικό αέριο.
Οψόμεθα...
Αναστασίου Α. Βαγγέλης
Γιατί δεν αντιδράει σήμερα το 99,5% των Περδικιωτών στη διέλευση του αγωγού EastMed;
Reviewed by thespro.gr
on
Πέμπτη, Ιανουαρίου 02, 2020
Rating:
Δεν υπάρχουν σχόλια: