Μ.Κάτσης: "Ψηφιακός μετασχηματισμός ή ψηφιακό Κράτος Μητσοτάκη;"
"Εμείς θα είμαστε εδώ να σας ασκούμε κριτική χωρίς μηδενισμούς, όπως επιβάλλει ο ρόλος μας και συμπεριφορές τύπου Άδωνι Γεωργιάδη «τα λέμε σε 4 χρόνια» επιστρέφονται ως απαράδεκτες"
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Συζητάμε σήμερα άλλο ένα προπαρασκευαστικό νομοσχέδιο της νέας κυβέρνησης ώστε να μπορέσει να ασκήσει εξουσία κατά το δοκούν, επιχειρώντας μια μεγάλη οπισθοδρόμηση.
Και το μοναδικό επιχείρημα που ακούμε όλοι από τα χείλη όλων των βουλευτών της πλειοψηφίας και της Κυβέρνησης, είναι η νίκη στις εκλογές της 7ης Ιουλίου. Το έχετε μάθει καλά το non paper.
Απλά σας θυμίζω ότι στις εκλογές της 7ης Ιουλίου δόθηκε ένα πάρα πολύ υψηλό ποσοστό στον ΣΥΡΙΖΑ της τάξης του 32% σχεδόν, που σημαίνει ότι θα είμαστε εδώ να σας ελέγχουμε και να σας ασκούμε κριτική. Άρα, λοιπόν, αποδεχτείτε τη νέα κατάσταση και εσείς, γιατί μας φαίνεται ότι πιέζεστε ήδη από τις πρώτες μέρες.
Πάμε τώρα στα του νομοσχεδίου.
Θέμα πρώτο. Έρχεστε με νόμο για τους Δήμους και τις Περιφέρειες , να νοθεύσετε τη λαϊκή εντολή στις αυτοδιοικητικές εκλογές. Γιατί περί αυτού πρόκειται.
Ενώ οι τοπικές κοινωνίες έκαναν τις επιλογές τους εντός του αναλογικού δημοκρατικού πλαισίου του Κλεισθένη, έρχεστε με νομοθετική ρύθμιση και επαναφέρετε εκ των υστέρων το δημαρχοκεντρικό μοντέλο, ακόμη πιο ενισχυμένο από πριν.
Στην ουσία καθίσταται το ΔΣ διακοσμητικό και όλες οι αποφάσεις παίρνονται από τις επιτροπές και από τον Δήμαρχο.
Το κάνετε μάλιστα μέσα σε δυο μόλις μήνες από τις εκλογές, χωρίς καν να έχει δοκιμαστεί στην πράξη ο Κλεισθένης.
Αυτή είναι η δημοκρατική αντίληψη που έχετε για την ψήφο των πολιτών, και για την τοπική αυτοδιοίκηση γενικότερα.
Θέμα δεύτερο. Επιχειρηματολογείτε κ.κ της ΝΔ υπέρ της κατάργησης του
Ακαδημαϊκού ασύλου λοιδορώντας διαχρονικά τα Πανεπιστήμια μας, ως χώρους ανομίας και παραβατικότητας, συκοφαντώντας έτσι συλλήβδην όλη την ακαδημαϊκή κοινότητα.
Γνωρίζετε βέβαια ότι, το απαραίτητο θεσμικό πλαίσιο για την αντιμετώπιση των κακουργηματικών πράξεων υπάρχει.
Η εμμονή σας με το άσυλο υπηρετεί αλλότριους σκοπούς:
Αφενός πρόκειται περί μιας ακροδεξιάς ιδεοληψίας που αποστρέφεται τα προοδευτικά κεκτημένα , αφετέρου σας εξυπηρετεί εργαλειακά ως μέτρο προληπτικής καταστολής.
Η κρυφή αντιλαϊκή σας ατζέντα που σχεδιάζετε να εφαρμόσετε ξέρετε ότι θα συναντήσει αντιστάσεις στο κοινωνικό πεδίο και ήδη ετοιμάζετε το γήπεδο της ακραίας καταστολής.
Θέλετε το πιο δυναμικό και δημιουργικό κομμάτι της νεολαίας να είναι αποστειρωμένο μέσω της αστυνομοκρατίας ενός χώρου όπου διακινούνται ελεύθερα οι ιδέες.
Όλες οι συντηρητικές δυνάμεις αυτό φοβόσασταν και αυτό συνεχίζετε να φοβάστε.
Τρανταχτό παράδειγμα τέτοιων πολιτικών που συναντούν αντιδράσεις, όπως είδαμε από τη συζήτηση των φορέων είναι η κατάργηση τη νομικής Σχολής της Πάτρας προς όφελος ιδιωτικών συμφερόντων της αλλοδαπής.
Ευελπιστώ να καταλάβετε γρήγορα το λάθος σας και να σταματήσετε εδώ.
Νεοσυσταθέντα τμήματα, όπως αυτό της Μετάφρασης και Διερμηνείας στην Ηγουμενίτσα, ιδρυμένο με νόμο και με νέες θέσεις μελών ΔΕΠ στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων είναι κεκτημένα της Ακαδημαϊκής κοινότητας και των τοπικών κοινωνιών.
Απαιτούμε να τα σεβαστείτε και να εγγυηθείτε την λειτουργία των νεοσύστατων τμημάτων αν και τα μηνύματα είναι ανησυχητικά.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Θέλω σε αυτό το σημείο να περάσω στο δεύτερο κομμάτι του νομοσχεδίου, αυτό που αφορά το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και τη σχετική συζήτηση στις Επιτροπές.
Παρατήρηση πρώτη:
Έχουμε τη θεσμοθέτηση αυτού που εμείς φοβόμαστε ότι μπορεί να γίνει ο δεύτερος πυλώνας του επιτελικού κράτους του κ. Μητσοτάκη, δηλαδή του ψηφιακού κράτους, όπως αναλύεται στο παρόν σχεδίου νόμου. Θέτω δυο ζητήματα και μια απορία.
Μας λέτε, ότι συγκεντρώνετε σε ένα Υπερυπουργείο πλέον, πληροφοριακά
συστήματα, υπηρεσιακές μονάδες (ΓΓΠΣ,ΚτΠ,ΕΔΕΤ κλπ) και αρμοδιότητες από άλλα Υπουργεία, για να επιταχύνετε και να απλουστεύσετε τις διαδικασίες της ψηφιακής μεταρρύθμισης υλοποιώντας ψηφιακά έργα.
Αυτή η ενοποίηση υπό προϋποθέσεις θα μπορούσε να λειτουργήσει θετικά ώστε να μην υπάρχει κατακερματισμός και έλλειψη διαλειτουργικότητας και ευχόμαστε στη νέα ηγεσία του υπουργείου να το καταφέρει.
Είμαστε όμως καχύποπτοι, καθώς τα δείγματα γραφής της νέας κυβέρνησης σε άλλους τομείς, δεν είναι θετικά.
Υπάρχει μια σαφής προσπάθεια να υπερσυγκεντρώνονται εξουσίες στο Πρωθυπουργικό γραφείο, σε μια
από πάνω προς τα κάτω δομή εξουσίας, κλειστή και απολύτως ελεγχόμενη από άτομα εμπιστοσύνης.
Μήπως και εδώ έχουμε μια παρόμοια προσπάθεια;
Γιατί ναι μεν συγκεντρώνονται όλα στο Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής, εντούτοις όλα ξεκινούν και καταλήγουν στον Υπουργό:
Ο Υπουργός αποφασίζει τις διοικήσεις των Δομών, το προσωπικό που υπηρετεί, τις αρμοδιότητες και την λειτουργία.
Μήπως η υπερσυγκέντρωση στοχεύει στο να παρακάμπτονται αρμοδιότητες, να ελέγχονται οι δομές έτσι ώστε όλα τα ψηφιακά έργα να γίνονται όπως τα θέλει ο Υπουργός με τις προδιαγραφές που του ορίζει η αγορά και όποιος αντιδρά να παρακάμπτεται fast track και μάλιστα με Πρωθυπουργική κάλυψη;
Εδώ θα είμαστε να δούμε αν όντως έχετε σκοπό τον ψηφιακό μετασχηματισμό όπου θα μας βρείτε αρωγούς ή αν αυτό το φιλόδοξο σχέδιο θα καταλήξει μια κλειστή δομή κορυφής όπου θα κλείνει fast track deals ψηφιακών έργων χωρίς να υπάρχει η δυνατότητα να ελεγχθεί αν τηρούνται οι όροι δημοσίου συμφέροντος.
Εδώ θα είμαστε να ελέγχουμε.
Παρατήρηση δεύτερη:
Ο Ελληνικός Διαστημικός Οργανισμός, ο ΕΛΔΟ. Όταν ιδρύθηκε επί των ημερών μας, ώστε να μπορέσουμε για πρώτη φορά να αναπτύξουμε εθνική στρατηγική για το διάστημα αξιοποιώντας παράλληλα το επιστημονικό μας προσωπικό και την εγχώρια βιομηχανία, εσείς, το κόμμα δήθεν της επιχειρηματικότητας, μας λοιδορούσατε.
Μάλιστα ο κ. Δένδιας τότε, ως εισηγητής της ΝΔ, είχε ότι πει ότι θα τον καταργήσετε τελείως ως άχρηστο.
Σήμερα λοιπόν κάνετε μια εντυπωσιακή κυβίσθηση:
Τον μετονομάζετε και κρατάτε τη σκοπιμότητα του, καθώς είναι ίδια με του νέου ελληνικού κέντρου διαστήματος λέξη προς λέξη.
Καλώ, λοιπόν, τον κ. Δένδια να μας απαντήσει τι θα ψηφίσει σήμερα που ο ΕΛΔΟ δεν καταργείται, αλλά μετονομάζεται;
Συνοψίζοντας, στην ουσία κάνετε μια επικοινωνιακή διαχείριση του θέματος.
Δίνετε διαρροές στον τύπο ότι καταργείται ο ΕΛΔΟ του Παππά και άλλα τέτοια, αλλά στην πράξη αναγνωρίζετε απόλυτα την ανάγκη εθνικής στρατηγικής για το διάστημα επικροτώντας απόλυτα τη δική μας πολιτική. Επίσης θέλουμε μια τεκμηριωμένη απάντηση για την αλλαγή νομικού προσώπου από ΑΕ του Δημοσίου σε ΝΠΙΔ μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα.
Ποια σκοπιμότητα εξυπηρετεί δεν έχουμε ακόμη καταλάβει.
Τρίτο σημείο:
Ακούσαμε ευχάριστα τον Υφυπουργό κ. Ζαριφόπουλο να μας λέει ότι τα συμβασιοποιημένα ψηφιακά έργα θα προχωρήσουν και ότι η βάση της Ψηφιακής Βίβλου είναι η Εθνική Ψηφιακή Στρατηγική που πρώτη η κυβέρνησή του ΣΥΡΙΖΑ κατάρτισε.
Περιμένουμε ακόμη να μας πείτε πως θα την εμπλουτίσετε, με ποιόν θα
την διαβουλευτείτε και ποιος εντέλει θα αποφασίσει ποιος κάνει τί και σε τι χρόνο όπως ακούστηκε από τους αρμόδιους Υπουργούς.
Και μια έξτρα παρατήρηση:
όσες φορές θα αναφέρεστε στις επιδόσεις μας ως χώρα στον δείκτη DESI, άλλες τόσες φορές θα καταθέτουμε στα πρακτικά 2 επιστολές:
την επιστολή του αρμόδιου Επιτρόπου Χάν το 2013, για τα "κατορθώματα” της Κυβέρνησης Σαμαρά και του κ. Μητσοτάκη στην ψηφιακή διακυβέρνηση, που επιβλήθηκε αιρεσιμότητα σε κονδύλια ύψους 1,2 δις ευρώ από την Ε.Ε για ψηφιακά έργα
και την επιστολή που έστειλε στην "χειρότερη Κυβέρνηση" για εσάς το 2017 η Κομισιόν που ήρε την αιρεσιμότητα λόγω της προόδου σε όλα τα αντικείμενα που έιχαν τεθεί το 2013 και μας είχαν φέρει σε αυτή την άθλια κατάσταση.
Εμείς θα είμαστε εδώ να σας ασκούμε κριτική χωρίς μηδενισμούς, όπως επιβάλλει ο ρόλος μας και συμπεριφορές τύπου Άδωνι Γεωργιάδη «τα λέμε σε 4 χρόνια» επιστρέφονται ως απαράδεκτες.
Σας ευχαριστώ.
Μ.Κάτσης: "Ψηφιακός μετασχηματισμός ή ψηφιακό Κράτος Μητσοτάκη;"
Reviewed by thespro.gr
on
Παρασκευή, Αυγούστου 09, 2019
Rating:
Δεν υπάρχουν σχόλια: