Η αξιοποίηση των 10 περιφερειακών λιμανιών της χώρας (Αλεξανδρούπολη, Καβάλα, Ηγουμενίτσα, Κέρκυρα, Βόλος, Πάτρα, Ηράκλειο, Ελευσίνα, Λαύριο, Ραφήνα) ξεκινά τους επόμενους μήνες καθώς ψηφίστηκε στη Βουλή το σχετικό νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας. Ετσι, τα 10 λιμάνια της χώρας, με διαφορετικό μοντέλο από εκείνο του ΟΛΠ και του ΟΛΘ, παίρνουν σειρά για να αξιοποιηθούν με τη μέθοδο των υπο-παραχωρήσεων δραστηριοτήτων.
Τα κόμματα της αντιπολίτευσης καταψήφισαν το σχέδιο νόμου -η Ενωση Κεντρώων δήλωσε «παρών»- ασκώντας δριμεία κριτική στην κυβέρνηση για τη μέθοδο που επέλεξε για να αξιοποιήσει τα λιμάνια, λέγοντας ότι ο συγκεκριμένος νόμος αντί να βοηθάει στην ανάπτυξη των λιμένων χειροτερεύει την ήδη επιδεινωμένη κατάσταση.
Ο υπουργός Ναυτιλίας Φώτης Κουβέλης επανέλαβε για ακόμα μια φορά ότι με τη μέθοδο αυτή δεν μεταβιβάζεται καμία κυριότητα σε κανέναν ιδιώτη, ότι «κρατήσαμε τα λιμάνια στα χέρια του ελληνικού Δημοσίου» και ότι ο ίδιος ο νόμος δεν επιτρέπει να πάρει το σύνολο του λιμανιού ένας επενδυτής, δηλαδή δεν επιτρέπει την ολική υπο-παραχώρηση.
Εξήγησε ότι ο νόμος προβλέπει συνεργασία λιμανιών, δηλαδή μπορεί μια επένδυση σ’ ένα λιμάνι να συνδυάζεται με μια επένδυση άλλου λιμανιού.
Εάν για παράδειγμα κριθεί ότι το λιμάνι της Καβάλας σε συγκεκριμένη δραστηριότητα έχει ανάγκη να συνεργαστεί για το εμπορικό αντικείμενο με το λιμάνι του Βόλου, σε τίποτε δεν εμποδίζεται στο να πάρει μέρος σε συγκεκριμένη διαγωνιστική διαδικασία και να εξασφαλίσει και τη συλλειτουργία των δραστηριοτήτων μεταξύ των δυο λιμανιών.
Ανέφερε ακόμα ότι οι υπο-παραχωρήσεις θα γίνονται με διαγωνισμούς διάφανους, καθαρούς, στη βάση του εθνικού αλλά και του ενωσιακού δικαίου.
Παράλληλα, μιλώντας στην ΕΡΤ-1, έκανε γνωστό ότι έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον στο επίπεδο των αναζητήσεων και των αξιολογήσεων που κάνουν ενδιαφερόμενοι επενδυτές, σε άλλες περιπτώσεις για το εμπορικό κομμάτι, σε άλλες περιπτώσεις για το τουριστικό, ενώ υπογράμμισε ότι η χώρα έχει στερηθεί επί 50 χρόνια και πλέον συγκεκριμένης λιμενικής πολιτικής.
Δημόσιο συμφέρον
Από την πλευρά του ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας, Νεκτάριος Σαντορινιός, τόνισε ότι οι υπο-παραχωρήσεις είναι ο τρόπος που λειτουργεί το 80% των λιμανιών στον κόσμο, με αυτή τη μέθοδο διασφαλίζεται το δημόσιο συμφέρον και πολλαπλασιάζεται το όφελος προς τις τοπικές κοινωνίες.
Απαντώντας στην κριτική της αντιπολίτευσης ότι δεν υπάρχουν μελέτες, ανέφερε ότι αυτές θα γίνουν σε συνεργασία με το υπουργείο και τους οργανισμούς, ενώ επιτέθηκε στη Ν.Δ. λέγοντας ότι είναι προφανές πως «εσείς δεν είχατε κάνει καμία μελέτη για vα προχωρήσετε στις παραχωρήσεις και δεν γνωρίζατε καν τη σύμβαση διότι για τον ΟΛΠ είχατε παραχωρήσει ακόμα και ιδιοκτησίες εκτός λιμανιού».
Ο εισηγητής της Ν.Δ. Γιάννης Πλακιωτάκης αναρωτήθηκε γιατί η κυβέρνηση προχώρησε στο συγκεκριμένο μοντέλο παραχωρήσεων χωρίς ουσιαστικά καμία μελέτη αξιοποίησης και βιωσιμότητας, ενώ, όπως ανέφερε, με αυτό το μοντέλο δεν εκπληρώνεται κανένας όρος του ελεύθερου και θεμιτού ανταγωνισμού.
Υποστήριξε επίσης ότι το συγκεκριμένο νομοσχέδιο εξυπηρετεί ιδεολογικές αντιλήψεις της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, ευκαιριακές, χωρίς κανέναν απολύτως σχεδιασμό και ανταπόκριση με βάση τους κανόνες του διεθνούς εμπορίου και της ανταγωνιστικότητας.
Από την πλευρά του ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας, Νεκτάριος Σαντορινιός, τόνισε ότι οι υπο-παραχωρήσεις είναι ο τρόπος που λειτουργεί το 80% των λιμανιών στον κόσμο, με αυτή τη μέθοδο διασφαλίζεται το δημόσιο συμφέρον και πολλαπλασιάζεται το όφελος προς τις τοπικές κοινωνίες.
Απαντώντας στην κριτική της αντιπολίτευσης ότι δεν υπάρχουν μελέτες, ανέφερε ότι αυτές θα γίνουν σε συνεργασία με το υπουργείο και τους οργανισμούς, ενώ επιτέθηκε στη Ν.Δ. λέγοντας ότι είναι προφανές πως «εσείς δεν είχατε κάνει καμία μελέτη για vα προχωρήσετε στις παραχωρήσεις και δεν γνωρίζατε καν τη σύμβαση διότι για τον ΟΛΠ είχατε παραχωρήσει ακόμα και ιδιοκτησίες εκτός λιμανιού».
Ο εισηγητής της Ν.Δ. Γιάννης Πλακιωτάκης αναρωτήθηκε γιατί η κυβέρνηση προχώρησε στο συγκεκριμένο μοντέλο παραχωρήσεων χωρίς ουσιαστικά καμία μελέτη αξιοποίησης και βιωσιμότητας, ενώ, όπως ανέφερε, με αυτό το μοντέλο δεν εκπληρώνεται κανένας όρος του ελεύθερου και θεμιτού ανταγωνισμού.
Υποστήριξε επίσης ότι το συγκεκριμένο νομοσχέδιο εξυπηρετεί ιδεολογικές αντιλήψεις της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, ευκαιριακές, χωρίς κανέναν απολύτως σχεδιασμό και ανταπόκριση με βάση τους κανόνες του διεθνούς εμπορίου και της ανταγωνιστικότητας.
Νέο μοντέλο επενδύσεων στα λιμάνια
Reviewed by thespro.gr
on
Τετάρτη, Φεβρουαρίου 27, 2019
Rating:
Δεν υπάρχουν σχόλια: