Πολλές είναι οι περιπτώσεις καταναλωτών στην Θεσπρωτία, οι οποίοι πλήρωσαν τους λογαριασμούς της ΔΕΗ στο υποκατάστημα των ΕΛΤΑ της περιοχής τους, και τώρα τρέχουν να αποδείξουν ότι τον έχουν εξοφλήσει κανονικά, αφού είδαν στον τρέχον λογαριασμό να υπάρχει μέσα και το ποσό του προηγούμενου, ως ανεξόφλητο!
Οι καταναλωτές όχι μόνο φαίνονται ότι δεν εξόφλησαν τον προηγούμενο λογαριασμό, αλλά έχασαν και την έκπτωση, που δικαιούταν ως συνεπείς καταναλωτές, αφού είχαν πληρώσει εμπρόθεσμα τον λογαριασμό τους.
Σήμερα σας παρουσιάζουμε συγκεκριμένη περίπτωση στην Ηγουμενίτσα.
Ο συγκεκριμένος καταναλωτής, όταν έλαβε τον λογαριασμό με ημερομηνία έκδοσης 5/3/2018, ξεπερνώντας το αρχικό σοκ και αφού για καλή του τύχη είχε κρατήσει την προηγούμενη απόδειξη της εξόφλησης μέσω των ΕΛΤΑ, μετέβη στη ΔΕΗ όπου τον ενημέρωσαν ότι ο προηγούμενος λογαριασμός του είναι ακόμη ανεξόφλητος, αφού τα ΕΛΤΑ δεν απέδωσαν στη ΔΕΗ το αντίστοιχο ποσό.
Πράγμα που σημαίνει πως ούτως ή άλλως έχει χάσει την έκπτωση, που δικαιούταν ως συνεπής καταναλωτής.
Η λύση που βρήκε η αρμόδια υπάλληλος ήταν η έκδοση του εγγράφου που δημοσιεύουμε στην συνέχεια (Αριθμός εντολής 15237200, 9/3/2018).
Και εκεί που ο καταναλωτής σκέφθηκε πως επιτέλους δόθηκε λύση στο πρόβλημά του και θα επέστρεφε στην εργασία του, έριξε μία ματιά στα ψιλά γράμματα.
Σε αυτά διάβασε ότι ως δικαιολογία του γραμματίου είσπραξης που του εξέδωσε η υπάλληλος, αναφέρεται η «είσπραξη ΕΝΑΝΤΙ τιμολογίου» και πως έλαβε γνώση ότι «μερική η εκπρόθεσμη εξόφληση λογαριασμών α) δεν αποκλείει την επιβάρυνση με τόκους ή και β) δεν αναστέλλει την διακοπή ηλεκτροδότησης λόγω οφειλής».
Με λίγα λόγια πως συναινεί στο ότι ο προηγούμενος λογαριασμός του είναι ανεξόφλητος, αν και την ίδια στιγμή κρατάει στο άλλο του χέρι την απόδειξη πληρωμής του στα ΕΛΤΑ και πως δέχεται να επιβαρυνθεί με τόκους, παρότι ο ίδιος απεδείχθη συνεπέστατος στις υποχρεώσεις του, παρ’ όλες τις οικονομικές δυσκολίες που όλοι αντιμετωπίζουμε.
Όπως τον ενημέρωσαν μάλιστα το ποσό που καλείται να πληρώσει και αντιστοιχεί στον τρέχον λογαριασμό, θα αφαιρεθεί από τον προηγούμενο λογαριασμό τον οποίον είχε πληρώσει κανονικά.
Μη ξέροντας τι άλλο να πράξει για να αποδείξει πως δεν είναι ελέφαντας, αποχώρησε χωρίς να εξοφλήσει τον λογαριασμό και κατευθύνθηκε προς το κατάστημα των ΕΛΤΑ.
Εκεί συναντήθηκε με τον διευθυντή του καταστήματος ο οποίος φάνηκε γνώστης του προβλήματος, χαρακτηρίζοντάς το μάλιστα συνήθες φαινόμενο.
Σύμφωνα με τον διευθυντή, τα ΕΛΤΑ καθημερινά αποστέλλουν προς την ΔΕΗ ένα USB στικάκι, στο οποίο εμπεριέχονται οι καθημερινές συναλλαγές των ΕΛΤΑ με καταναλωτές, για λογαριασμό της ΔΕΗ.
Την ίδια ώρα επιρρίπτει ευθύνες για την ταλαιπωρία των πολιτών - καταναλωτών της ΔΕΗ στην ίδια την εταιρία ηλεκτρισμού, αναγνωρίζοντας όμως πως πράγματι υπάρχει κάποιο πρόβλημα στις λογιστικές συναλλαγές των ΕΛΤΑ με την ΔΕΗ.
Το πρόβλημα πάντως δεν είναι σημερινό.
Υπενθυμίζουμε πως με εξώδικη επιστολή του στη διοίκηση των ΕΛΤΑ, ο πρόεδρος της ΔΕΗ Μ. Παναγιωτάκης τον Ιούνιο του 2017 ανέφερε:
«Λόγω της συνεχιζόμενης και κυλιόμενης καθυστέρησης καταβολής των εισπραχθέντων, σταδιακά η οφειλή διογκώνεται με αποτέλεσμα σήμερα να ανέρχεται στο ποσό των περίπου 19,5 εκατ. ευρώ (αφορά στη μη απόδοση εισπράξεων μετά την 20.04.2017). Συνακόλουθη συνέπεια, να εμφανίζονται με καθυστερούμενες οφειλές πελάτες μας, να χάνουν την έκπτωση συνέπειας 15%, να υπάρχει κίνδυνος διακοπής λόγω οφειλής και εν τέλει να θίγεται η εικόνα της Επιχείρησης. Η παρούσα επιστολή αποτελεί ύστατη προσπάθεια συνεννόησης μας για το θέμα. "
Από την πλευρά μας, μόλις ενημερωθήκαμε για το περιστατικό από τον ίδιο τον καταναλωτή, επικοινωνήσαμε τόσο με τον διευθυντή της ΔΕΗ στην περιοχή μας κ. Μπότο, όσο και με τον προϊστάμενο των ΕΛΤΑ στην Ηγουμενίτσα, αναζητώντας τον μίτο της Αριάδνης που θα μας βγάλει από το δαιδαλώδες αδιέξοδο του ελληνικού παραλόγου.
Και ο ίδιος φάνηκε πως γνώριζε το πρόβλημα.
Μάλιστα μας ανέφερε πως εδώ και περίπου έναν χρόνο η ΔΕΗ έχει ζητήσει από τους καταναλωτές να μην πληρώνουν στα ΕΛΤΑ και πως στους νέους λογαριασμούς που αποστέλλει η εταιρία προς του καταναλωτές της, έχουν αφαιρεθεί τα ΕΛΤΑ ως σημεία εξόφλησης λογαριασμών.
Δήλωσε παράλληλα πως η ΔΕΗ έχει ενημερώσει τα ΕΛΤΑ να μην κάνει συναλλαγές για λογαριασμό της.
Πάντως μέχρι αυτή τη στιγμή, η επίσημη σελίδα της ΔΕΗ στο ίντερνετ, συμπεριλαμβάνει τα ΕΛΤΑ ως σημείο όπου μπορούν οι καταναλωτές να εξοφλούν τους λογαριασμούς τους.
Αξίζει να σημειώσουμε πως οι καταναλωτές, όταν εξοφλούν τον λογαριασμό τους στα ταμεία των ΕΛΤΑ, επιβαρύνονται με 80 λεπτά για κάθε συναλλαγή, χωρίς, σύμφωνα με την ΔΕΗ, τα ΕΛΤΑ να πράττουν αυτή τη συναλλαγή.
Ο προϊστάμενος των ΕΛΤΑ, παρουσία μας, επικοινώνησε με τα κεντρικά και επιβεβαίωσε πως ο συγκεκριμένος λογαριασμός, ο οποίος είχε πληρωθεί στο κατάστημά του, δεν είχε αποδοθεί στην ΔΕΗ.
Εμείς τελικά δεν καταλάβαμε το ποιος έχει δίκιο .
Αντιληφθήκαμε όμως και μάλιστα πολύ καλά, πως για ακόμα μία φορά, είτε στον βωμό της εικονικής πραγματικότητας της Ελληνικής οικονομίας, είτε στο ωχαδερφισμό των ιδιωτών που κατέχουν δεσπόζουσα θέση στην ελληνική αγορά, με τις πλάτες φυσικά της Τράπεζας της Ελλάδος (που είναι αρμόδια να ελέγχει τα ιδρύματα πληρωμών που εμπίπτουν στο Ν.3862/2010),ο μόνος που την πληρώνει είναι ο συνεπής καταναλωτής.
Υ.Γ. Θα επανέλθουμε για να σας ενημερώσουμε ως προς τους τρόπους για να ξεπεράσετε το παραπάνω πρόβλημα, αφού ο συγκεκριμένος πολίτης, είναι αποφασισμένος να φτάσει το θέμα μέχρι τέλους...
Ηγουμενίτσα: Πως κινδυνεύεις να διπλοπληρώσεις τον λογαριασμό της ΔΕΗ
Reviewed by thespro.gr
on
Πέμπτη, Μαρτίου 15, 2018
Rating:
Πληρωμή στη acs
ΑπάντησηΔιαγραφή