Η συζήτηση για την συγχώνευση των δύο ΑΕΙ της Ηπείρου που κρατάει εδώ και κάποιους μήνες ανέδειξε τις ρουσφετολογικές αντιλήψεις της Κυβέρνησης ακόμα και στα θέματα της παιδείας. Με την απαξίωση των ακαδημαϊκών κριτηρίων τα οποία επικαλούνται κατά το δοκούν και με αόριστες και γενικόλογες ανακοινώσεις ασκούν την πολιτική των μετα- (ή από-)ρυθμίσεων και στην παιδεία.
Για τα όσα έχουν γίνει με το Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΤΕΙ Ηπείρου έχουν γραφτεί πολλά όπως γράφτηκαν και για το μένος ορισμένων αλλά και την αδιαφορία κάποιων άλλων. Το ίδιο ισχύει και για τις έωλες απόψεις ότι η πρόταση για την μετεξέλιξη του τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΤΕΙ Ηπείρου σε τμήμα Διαπολιτισμική Επικοινωνίας του Πανεπιστημίου (Ηπείρου) Ιωαννίνων δεν είναι εφικτή τώρα γιατί δεν υπάρχουν αρκετοί καθηγητές. Και θέτω ένα ρητορικό ερώτημα: άραγε, στα άλλα τμήματα υπάρχουν;
Για τα όσα έχουν γίνει με το Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΤΕΙ Ηπείρου έχουν γραφτεί πολλά όπως γράφτηκαν και για το μένος ορισμένων αλλά και την αδιαφορία κάποιων άλλων. Το ίδιο ισχύει και για τις έωλες απόψεις ότι η πρόταση για την μετεξέλιξη του τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΤΕΙ Ηπείρου σε τμήμα Διαπολιτισμική Επικοινωνίας του Πανεπιστημίου (Ηπείρου) Ιωαννίνων δεν είναι εφικτή τώρα γιατί δεν υπάρχουν αρκετοί καθηγητές. Και θέτω ένα ρητορικό ερώτημα: άραγε, στα άλλα τμήματα υπάρχουν;
Ας έρθουμε όμως στο νέο επεισόδιο στο σήριαλ της συγχώνευσης και ας μεταφερθούμε σε μια άλλη συγχώνευση, αυτή που προετοιμάζεται στη Θεσσαλία, όπου ξαφνικά αποφασίζεται η ίδρυση δύο νέων τμημάτων και -ω του θαύματος!- το ένα από αυτά είναι τμήμα Γλωσσών και Διαπολιτισμικής Επικοινωνίας με έδρα τον Βόλο.
Εύλογα λοιπόν γεννώνται ερωτήματα για το κατά πόσο η δημιουργία από το μηδέν ενός τμήματος είναι ευκολότερη και απαιτεί λιγότερους πόρους από μία μετεξέλιξη ενός τμήματος στο οποίο υπάρχει μια σημαντική ακαδημαϊκή «μαγιά», με σημαντική μάλιστα εμπειρία, η οποία θα αποτελούσε το καλύτερο ξεκίνημα για το νέο τμήμα. Φαίνεται ότι στην Θεσσαλία εκτιμούν περισσότερο τις Διαπολιτισμικές σπουδές οι οποίες θα συνδεθούν με την τοπική οικονομία και ανάπτυξη και συγκεκριμένα με το λιμάνι του Βόλου.
Γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι μεταρρυθμίσεις και ειδικά στον ευαίσθητο τομέα της παιδείας δεν γίνονται με πολιτικές & κομματικές παρεμβάσεις ούτε με τις απόψεις «ημετέρων», αλλά με συγκεκριμένα κριτήρια, αξιολόγηση των υφιστάμενων δομών και πόρων, στρατηγικό σχεδιασμό και λαμβάνοντας υπόψη τις γεωστρατηγικές παραμέτρους.
Γεώργιος Β. Ντάνης
Μηχανικός Πληροφορικής (MSc)
Μηχανικός Πληροφορικής (MSc)
Οι δύο γραμμές της κυβέρνησης και στην Παιδεία - Του Γιώργου Ντάνη
Reviewed by thespro.gr
on
Δευτέρα, Μαρτίου 12, 2018
Rating:
Δεν υπάρχουν σχόλια: