Σε αγωνιστική ετοιμότητα βρίσκονται οι ναυτεργάτες των πορθμείων της Κέρκυρας ενόψει των συζητήσεων ανάμεσα στην ΠΝΟ και την Ένωση Πορθμείων Εσωτερικού…προκειμένου να υπογραφεί η νέα συλλογική σύμβαση εργασίας.
Το πρώτο ραντεβού των δύο πλευρών έγινε την περασμένη Τετάρτη (27/9) στα γραφεία της ΠΝΟ στον Πειραιά. Τα πληρώματα των φέρυ μποτ εκπροσώπησε ο Γενικός Γραμματέας της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Νίκος Κροκίδης, ενώ την Ένωση Πορθμείων Εσωτερικού εκπροσώπησε ο Πρόεδρος της Παράσχος Τσάγκαρης. Η πρώτη συνάντηση οδηγήθηκε σε «ναυάγιο» σύμφωνα με τον πρόεδρο του σωματείου ναυτεργατών της Κέρκυρας Χ. Βιτουλαδίτη.
Ο οποίος μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ενημέρωσε πως «ζητήσαμε από τους Εφοπλιστές των Πορθμείων 3% αύξηση, ελάχιστη αύξηση του χρόνου της μηνιαίας αδείας και, κυρίως όσον αφορά την Κέρκυρα, να τοποθετηθεί ένας επιπλέον μηχανοδηγός και να λειτουργήσουν οι ακτοπλοϊκές γραμμές με πλοία κλειστού τύπου, εκ των οποίων κάποια δέσανε ήδη στο λιμάνι. Η απάντηση ήταν ότι αντί για αύξηση προτείνουν μειώσεις, 2% του μισθού και λιγότερες μέρες αδείας».
Ο ίδιος κατήγγειλε πως «την ώρα που η αύξηση του τουρισμού έχει φτάσει στο ζενίθ της και όλος ο τουριστικός κόσμος προσβλέπει στην παράταση της τουριστικής περιόδου, εμείς βρισκόμαστε κάτω από το καθεστώς των απειλών και δεχόμαστε ακόμη ένα πλήγμα στον κλάδο μας».Και δήλωσε κατηγορηματικά πως «εάν δεν ικανοποιηθούν τα αιτήματά μας, εντός δεκαπέντε ημερών, θα πάμε σε απεργιακές κινητοποιήσεις». Η νέα συνάντηση μεταξύ ΠΝΟ και Ένωσης Πορθμείων αναμένεται να γίνει την ερχόμενη εβδομάδα.
Το σωματείο μηχανικών και κατώτατων πληρωμάτων M/S & Π/Θ κοντινών αποστάσεων «Ο Άγιος Σπυρίδων», όπως είναι η επωνυμία του σωματείου της Κέρκυρας αριθμεί περί τα 200 μέλη και είναι το σημαντικότερο από όλα τα σωματεία ναυτικών, που εργάζονται σε φέρι μποτ κοντινών αποστάσεων, όλης της χώρας. Οι ναυτικοί της Κέρκυρας, εκτός των γενικών αιτημάτων για αύξηση μισθού και αύξηση του χρόνου της μηνιαίας άδειας ζητούν επιπλέον την επίλυση χρόνιων προβλημάτων, που απασχολούν ειδικά την Κέρκυρα.
Όπως η χειμερινή ακινησία των κλειστού τύπου πορθμείων της γραμμής Κέρκυρα – Ηγουμενίτσα, που φτάνει και τους πέντε μήνες. Με αποτέλεσμα να οδηγούνται σε ανεργία τα πληρώματα τους, αλλά και να στερείται το νησί κλειστού τύπου φέρι μποτ τη χειμερινή περίοδο, όταν και τα έχει ανάγκη. Γι αυτό ζητούν να υπάρξει ειδική μέριμνα, ώστε σε συνθήκες απαγορευτικού να μπορεί να εξυπηρετείται η γραμμή Κέρκυρα – Ηγουμενίτσα επαρκώς.
Επίσης ζητούν ρύθμιση ώστε η έναρξη εργασίας των πληρωμάτων στα κλειστού τύπου πορθμεία να είναι τουλάχιστον μία ώρα πριν από τον πρώτο απόπλου και στα ανοιχτού τύπου 45 λεπτά. Ζητούν επίσης ο χρόνος φορτοεκφόρτωσης των πορθμείων να είναι επαρκής (τουλάχιστον μία ώρα), ώστε να γίνεται με ασφάλεια τόσο για τα οχήματα, όσο και για τους επιβάτες.
Αίτημα των ναυτικών είναι και ο ίσος καταμερισμός δρομολογίων και διανυκτερεύσεων στα πλοία της γραμμής, ώστε να αποφεύγονται οι διακρίσεις. Καθώς και ρεπό πληρωμάτων για όλες τις ειδικότητες. Τέλος ζητούν αυστηρή εφαρμογή της ισχύουσας νομοθεσίας για την τήρηση ωραρίου, διακοπής και τις εργασίες εντός λιμένα και εν πλώ καθ’όλη τη διάρκεια των δρομολογίων.
Να σημειωθεί ότι τη γραμμή Κέρκυρα – Ηγουμενίτσα εξυπηρετούν σήμερα 12 πορθμεία, 4 κλειστού τύπου, 2 ημίκλειστα και 6 ανοιχτού τύπου. Από αυτά, σύμφωνα με το τοπικό σωματείο των να, το χειμώνα η γραμμή εξυπηρετείται κατά μέσο όρο με επτά πλοία, στην πλειονότητα τους, ανοιχτού τύπου, αφού τα κλειστά και ημίκλειστα μπαίνουν σε ακινησία. Επίσης τη γραμμή Λευκίμμη – Ηγουμενίτσα το καλοκαίρι εξυπηρετούν τρία πορθμεία, ενώ το χειμώνα ένα. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι μεγάλα προβλήματα παρατηρούνται και στην εξυπηρέτηση των Παξών, αφού όταν σηκώνει καιρό, μπαίνει απαγορευτικό στα ανοιχτού τύπου φέρι μποτ.
Τα προβλήματα μας μετακυλίονται σε όλους
Τα προβλήματα της τοπικής κοινωνίας είναι αλληλένδετα και το πρόβλημα των ναυτικών μετακυλίεται στην κοινωνία. Είπε στην «Κ.Σ.» ο Γενικός Γραμματέας του τοπικού σωματείου Θεόδωρος Χρυσικόπουλος. «Για παράδειγμα το χειμώνα, μπαίνουν σε ακινησία τα κλειστού τύπου πορθμεία, με αποτέλεσμα να λύνεται η σύμβαση εργασίας με τα πληρώματα.
Και όπως είναι γνωστό η ανεργία εκτός από κοινωνικό πρόβλημα, πλήττει και την οικονομία της αγοράς».Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τη νομοθεσία στα ανοιχτού τύπου φέρι μποτ απαιτείται πλήρωμα 10 ναυτικών, ενώ στα κλειστού 18 μελών. Ο Θ. Χρυσικόπουλος επίσης έκανε λόγο για την ανάγκη κινητοποίησης των φορέων της τοπικής κοινωνίας, ούτως ώστε να βρεθεί λύση καλύτερης και ταχύτερης εξυπηρέτησης της γραμμής Κέρκυρας – Ηγουμενίτσας.
Τέλος ο Γ.Γ. του τοπικού σωματείου μας είπε ότι «Σε περίπτωση που δεν ικανοποιηθούν τα αιτήματα μας θα καταφύγουμε σε κινητοποιήσεις».
Στην «τσίτα» οι ναυτικοί των φέρι μποτ
Reviewed by thespro.gr
on
Σάββατο, Σεπτεμβρίου 30, 2017
Rating:
Δεν υπάρχουν σχόλια: