Το υψηλό κόστος διέλευσης των οδικών αξόνων, εξ αιτίας της λειτουργίας των διοδίων, αυξάνει τις αντιδράσεις των διερχομένων, ειδικά των Ηπειρωτών που καλούνται ακόμη και για μικρές αποστάσεις να καταβάλλουν υψηλό αντίτιμο!
Η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι ήρθε με τα διόδια της Εγνατίας Οδού, στο Δροσοχώρι. Ο σταθμός αναμένονταν να ξεκινήσει την λειτουργία του στις 31 Αυγούστου, λόγω όμως των εγκαινίων της Ιόνιας Οδού και της ΔΕΘ και των πανηγυρικών εμφανίσεων του Πρωθυπουργού, πήρε μικρή παράταση η έκδοση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης.
Οι Ηπειρώτες δεν ζητούν να μην πληρώνουν... Ζητούν να πληρώνουν αναλογικά. Σημειώνεται ότι ο Νομός Ιωαννίνων είναι ο μοναδικός από όσους διέρχεται η Εγνατία, όπου στα διοικητικά του όρια, έχει τρεις σταθμούς διοδίων, πράγμα που δύσκολα θα βρει ανάλογο σε όλη την χώρα.
Η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι ήρθε με τα διόδια της Εγνατίας Οδού, στο Δροσοχώρι. Ο σταθμός αναμένονταν να ξεκινήσει την λειτουργία του στις 31 Αυγούστου, λόγω όμως των εγκαινίων της Ιόνιας Οδού και της ΔΕΘ και των πανηγυρικών εμφανίσεων του Πρωθυπουργού, πήρε μικρή παράταση η έκδοση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης.
Οι Ηπειρώτες δεν ζητούν να μην πληρώνουν... Ζητούν να πληρώνουν αναλογικά. Σημειώνεται ότι ο Νομός Ιωαννίνων είναι ο μοναδικός από όσους διέρχεται η Εγνατία, όπου στα διοικητικά του όρια, έχει τρεις σταθμούς διοδίων, πράγμα που δύσκολα θα βρει ανάλογο σε όλη την χώρα.
Θα σπεύσουν ορισμένοι να πουν ότι οι μεγάλοι και σύγχρονοι δρόμοι θα πρέπει να πληρώνονται... Πρόκειται για άποψη απολύτως ορθή. Υπό μία προυπόθεση όμως. Το αντίτιμο να είναι δίκαιο.
Στην περίπτωση της Εγνατίας δε, υπάρχουν ιδιαιτερότητες. Η πρώτη είναι ότι πρόκειται για δημόσιο έργο. Για έργο που κατασκευάστηκε με κοινοτικούς και εθνικούς πόρους. Η Ήπειρος δε, είναι η μοναδική περιφέρεια της χώρας, που διέθεσε 150 εκατομμύρια ευρώ, από πόρους της Περιφέρειας, προκειμένου να ολοκληρωθεί ο οδικός άξονας.. Τα χρήματα αυτά θα μπορούσαν να διατεθούν για άλλα έργα υποδομών της περιοχής.
Στην πράξη οι Ηπειρώτες χρηματοδότησαν την Εγνατία αλλά βρέθηκαν με τρεις σταθμούς διοδίων σε μία απόσταση μικρότερη των εκατό χιλιομέτρων.
Τα διόδια στο Δροσοχώρι λοιπόν προκαλούν αλυσιδωτές αντιδράσεις. Η Περιφέρεια Ηπείρου, όπως είχε κάνει γνωστό εδώ και μέρες ο Περιφερειάρχης, προσφεύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας.
Μετά την σχετική απόφαση που έλαβε η Οικονομική Επιτροπή, η προσφυγή αναμένεται να κατατεθεί την Παρασκευή ταυτόχρονα με ασφαλιστικά μέτρα, ώστε να μην τεθούν σε λειτουργία τα διόδια στο Δροσοχώρι.
Συνάμα η Περιφέρεια αποστέλλει εξώδικα στο ΤΑΙΠΕΔ, στο οποίο έχει περάσει η Εγνατία Οδός αλλά και στην Εγνατία ΑΕ, γνωστοποιώντας τις αντιρρήσεις της και ζητώντας την μη λειτουργία διοδίων ωσότου υπάρξει απόφαση επί των ασφαλιστικών μέτρων.
Την προσφυγή της Περιφέρειας και τις υπόλοιπες νομικές κινήσεις, στηρίζουν οι Δήμοι Μετσόβου και Ζαγορίου που θίγονται άμεσα από τις εξελίξεις αλλά και πολλοί επιχειρηματίες της περιοχής, οι οποίοι χρησιμοποιούν σε καθημερινή βάση τον οδικό άξονα.
Έτσι δημιουργείται ένα κίνημα εναντίον της λειτουργίας και υπέρ της αναλογικής χρέωσης.
Κίνημα Ηπειρωτών εναντίον διοδίων - Ασφαλιστικά μέτρα, προσφυγή στο ΣτΕ και εξώδικο στο ΤΑΙΠΕΔ!
Reviewed by thespro.gr
on
Παρασκευή, Σεπτεμβρίου 15, 2017
Rating:
Δεν υπάρχουν σχόλια: