ΠΑΡΑΝΟΜΕΣ και συνεπώς ΑΚΥΡΕΣ θα πρέπει να θεωρηθούν οι Πράξεις Βεβαίωσης Παράβασης (κλήσεις), που έχει επιδώσει τα 2-3 τελευταία χρόνια η Τροχαία Ηγουμενίτσας, για παράβαση ορίου ταχύτητας, με φωτογραφικά καταγραφικά (κάμερες) στην περιοχή Ηγουμενίτσας - Μαυρουδίου .
Μετά από αίτημά μας , σχετικά με την τοποθέτηση των καταγραφικών, αλλά και τη σήμανση της Παλαιάς ΕΟ Ιωαννίνων - Ηγουμενίτσας, η υπηρεσία Τροχαίας Ηγουμενίτσας μας απάντησε:
Όπως βλέπετε, η απάντηση είναι ξεκάθαρη :
Έχουν τοποθετηθεί τρεις κάμερες (μας απαντάει ακριβώς σε ποιο σημείο είναι) και πριν από αυτές υπάρχουν οι προβλεπόμενες πινακίδες (απάντηση εντελώς ΑΟΡΙΣΤΗ )
Ας δούμε λοιπόν αν είναι έτσι .
Η πρώτη κάμερα στο 91,4 χμ της ΕΟ Ιωαννίνων - Ηγουμενίτσας (έξω από τον Συνεταιρισμό Ηλεκτρολόγων Θεσπρωτίας) στο ρεύμα προς Ηγουμενίτσα .
Καταγράφει παραβάσεις που υπερβαίνουν το όριο ταχύτητας οχημάτων άνω των 50 χμ/ώρα.
Στην απάντησή της, η Τροχαία, ενώ αναφέρει επακριβώς, το σημείο τοποθέτησης της κάμερας, δε μας απαντάει που είναι οι πινακίδες Ρ-32 (όριο 50χμ) και Π-17 (είσοδος σε κατοικημένη περιοχή).
Ύστερα από πολλαπλή βιντεοσκόπηση και φωτογράφηση των κεντρικών αρτηριών, αλλά και των γύρω οδών, στις οποίες μπορεί να έχουμε πρόσβαση στο σημείο της κάμερας 91,4 χμ) διαπιστώθηκαν τα εξής: 1800 περίπου μέτρα, πριν την κάμερα, επί της ΕΟ από Ιωάννινα (στο σούπερ μάρκετ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ) υπάρχει ο παρακάτω συνδυασμός πινακίδων:
Πληροφορείται λοιπόν, ΣΩΣΤΑ, ο οδηγός που ταξιδεύει από Ιωάννινα, στο 89,6 χμ, ότι εισέρχεται σε Κατοικημένη Περιοχή και το όριο ταχύτητας είναι 50 χμ.
.
Εκτός από το 89,6 χμ, καμία άλλη πινακίδα σήμανσης Ρ-32 δεν υπάρχει, έως το σημείο που βρίσκεται η κάμερα, ούτε καν στον κόμβο της Ν.Σελεύκειας.
Το σημείο όμως, που βρίσκεται η κάμερα, εξυπηρετεί και έναν άλλο μεγάλο οδικό άξονα, Αλβανία - Ελλάδα
Μετά από έρευνα, βιντεοσκόπηση και φωτογράφηση, σε απόσταση έως και 4 χμ, πριν το σημείο που βρίσκεται η κάμερα, ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΜΙΑ πινακίδα που να ορίζει το ΟΡΙΟ ταχύτητας ή ότι εισερχόμαστε σε ΚΑΤΟΙΚΗΜΕΝΗ ΠΕΡΙΟΧΗ. Επομένως, ο κάθε οδηγός θεωρεί ότι το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο είναι αυτό, που προβλέπεται από το άρθρο 20 §2 του ΚΟΚ (για τα ΙΧΕ, 90 χμ/ώρα)
Στο σημείο, που είναι η κάμερα, έχουμε πρόσβαση και από τρίτο σημείο . Ερχόμενοι από την παραλία του Δρεπάνου προς την Ηγουμενίτσα, η τελευταία πινακίδα Ρ-32 που βλέπουμε είναι στην αρχή του ποδηλατόδρομου :
Με λίγη καλή φαντασία, το όριο είναι 70 χμ /ώρα
Φτάνουμε στο μουσείο χωρίς να υπάρχει καμία άλλη πινακίδα σχετικά με το όριο ταχύτητας , ούτε ότι μπαίνουμε σε κατοικημένη περιοχή .
Στρίβουμε αριστερά προς Γιάννενα και στον κόμβο της διασταύρωσης με την οδό Κύπρου
ΟΥΤΕ εδώ υπάρχει καμία πινακίδα σχετικά με το όριο και συνεχίζουμε προς Γιάννενα φτάνοντας στον κόμβο Ν.Σελεύκειας
Κάνουμε αναστροφή στον κυκλικό κόμβο και γυρίζουμε προς Ηγουμενίτσα.
Χωρίς να έχουμε κάνει καμία παράβαση και κινούμενοι σε κεντρικές αρτηρίες, δεν είδαμε ΠΟΥΘΕΝΑ πινακίδα που να ορίζει το όριο ταχύτητας .
ΕΡΩΤΗΜΑ :
Φτάνοντας στην κάμερα, τι ταχύτητα πρέπει να έχουμε ;
50, 70 ή 90 χμ/ώρα ;
Η Τροχαία Ηγουμενίτσας θεωρεί ότι το όριο είναι 50 χμ/ώρα και φυσικά, λαμβάνεις το ανάλογο πρόστιμο, ανεξάρτητα με τη διαδρομή που κάνεις και την πληροφόρηση που έχεις από τις πινακίδες.
Η διαδρομή από Δρέπανο
Η δεύτερη κάμερα σύμφωνα με την απάντηση της Τροχαίας βρίσκεται στο 88,1 χμ , από Ιωάννινα προς Ηγουμενίτσα.
Εδώ, οι Υπηρεσίες έχουν καταφέρει το ταξίδι στο Μέλλον .
100 περίπου μέτρα, πριν συναντήσουμε την πινακίδα της Δ/νσης Τεχνικών Υπηρεσιών της Περιφέρειας Ηπείρου, που αναγράφει τη χιλιομετρική απόσταση από Ιωάννινα "88χμ", δηλαδή, στο 77,9 χμ συναντάμε την κάμερα που θα έπρεπε να βρίσκεται στο 88,1.
Πέραν του λάθους στην τοπογραφική αποτύπωση της κάμερας (ίσως και σκόπιμη), που από μόνη της αποτελεί λόγο ΑΚΥΡΩΣΗΣ της Πράξης Βεβαίωσης Παράβασης (λάθος αναγραφή στοιχείων παράβασης σύμφωνα με τη διευκρινιστική εγκύκλιο 8868 / 15-3-10 του Υπουργείου Εσωτερικών http://www.ypes.gr/el/Ministry/Encyclical/?DateFrom&DateTo&Arithmos=8868&Dieythinsi&KeyWord
Ας μας εξηγήσουν οι Αξιωματικοί της Τροχαίας Ηγουμενίτσας:
Για τον οδηγό που έρχεται από το Μαυρούδι ή το Καστρί, πού υπάρχει η προειδοποιητική πινακίδα, ότι η περιοχή ελέγχεται με τεχνικά μέσα, όπως ρητά προβλέπεται στο άρθρο 104 §4 του ΚΟΚ; Όταν συμπληρώνουν την «κλήση», πώς γνωρίζουν από που έρχεται ο οδηγός;
Όσον αφορά την άλλη κάμερα στο 88,55 χμ από μόνη της παραδέχεται η Τροχαία, ότι εδώ και χρόνια δεν υπάρχει πινακίδα Ρ-32 που να ορίζει το όριο, οπότε το ΙΧΕ από Ηγουμενίτσα προς Μαυρούδι μπορεί να κινείται με 90 χμ /ώρα , ενώ στο γυρισμό με 70 χμ/ώρα
Και οι τρεις κάμερες λοιπόν, πάσχουν νομιμότητας και εγκυρότητας, τόσο σε σχέση με την τοποθέτησή τους, όσο και με τον τρόπο λειτουργίας τους.
Οι ελλείψεις πινακίδων και λοιπών πληροφοριών δεν είναι σημερινές.
Ανατρέχοντας στο street view της google τρία χρόνια πριν, επικρατεί η ίδια κατάσταση.
Επομένως, οι σχετικές, με φωτογραφικά καταγραφικά , σημειωμένες παραβάσεις των 2-3 τελευταίων χρόνων, είναι όλες ΠΑΡΑΝΟΜΕΣ και συνεπώς ΑΚΥΡΕΣ .
Κακώς, οι πολίτες έχουν πληρώσει αυτά τα πρόστιμα και φυσικά, την μεγαλύτερη ηθική, ίσως και ποινική ευθύνη την έχει ο Διοικητής του Τμήματος Τροχαίας Ηγουμενίτσας, ο οποίος βεβαίως, γνωρίζει την κατάσταση, αλλά συνεχίζει, παραβαίνοντας το καθήκον του με το να επικυρώνει τα πρόστιμα.
Κλείνοντας, θέλω να επισημάνω, ότι τα στελέχη των υπηρεσιών Τροχαίας προσφέρουν τεράστιο έργο για την επιβίωσή μας στους Ελληνικούς δρόμους και απλώς, υπάρχουν κάποιοι Αξιωματούχοι, οι οποίοι θέλοντας να ικανοποιήσουν το ΕΓΩ τους και να εξασφαλίσουν τη βαθμολογική τους ανέλιξη, ταλαιπωρούν τους πολίτες.
Τμήμα Τροχαίας Ηγουμενίτσας - Ο ΠΑΡΑΝΟΜΟΣ ΦΟΡΟΕΙΣΠΡΑΚΤΟΡΑΣ;
Reviewed by thespro.gr
on
Δευτέρα, Οκτωβρίου 17, 2016
Rating: