ΠΡΟΠΟΝΗΤΕΣ ΠΡΩΤΕΑ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ: ΤΑ ΟΦΕΛΗ ΤΗΣ ΕΝΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΤΟΝ ΣΤΙΒΟ


Πριν από λίγες ημέρες , στους Ολυμπιακούς αγώνες του Ριο , ακούγαμε κατά την περιγραφή των αγωνισμάτων του κλασικού αθλητισμού από τους δημοσιογράφους , ότι ο ¨ΣΤΙΒΟΣ¨ είναι βασιλιάς όλων των ολυμπιακών αθλημάτων. Αυτό βέβαια δεν είναι τυχαίο, καθώς τα αθλήματα του στίβου , όπως στους αρχαίους ολυμπιακούς αγώνες έτσι και στους σύγχρονους αποτελούν βασικό μέρος των αγώνων.

Τα παραπάνω από μόνα τους μπορούν να χαρακτηρίσουν τον στίβο ως βασιλιά όλων των αθλημάτων; Η απάντηση σίγουρα είναι όχι. Τι είναι όμως αυτό που πραγματικά κάνει το στίβο βασιλιά όλων των σπορ;

Πολλοί άνθρωποι του αθλητισμού (προπονητές, παράγοντες, αθλητές κτλ.) έχουν δηλώσει κατά καιρό ότι, όλα τα σπορ εμπεριέχουν κάποια στοιχεία του στίβου και ότι είναι πολύ καλό για τα παιδιά ,τα πρώτα βήματα ενασχόλησης με τον αθλητισμό να τα ξεκινούν μέσα από αυτόν, καθώς το παιδί μαθαίνει βασικές κινητικές δεξιότητες (δρομικές, αλτικές, ριπτικές) απαραίτητες σε κάθε άθλημα που μπορεί να ακολουθήσει μετέπειτα, δηλαδή να τρέχει, να πηδάει, να υποδέχεται, να ρίχνει, κ.λπ.

Οφέλη ενασχόλησης με τον στίβο για το παιδί.


1.Προάγει τη σωματική υγεία καθώς γυμνάζει αρμονικά όλες τις μυϊκές ομάδες.

2.Ενισχύει την καρδιαναπνευστική ικανότητα και την αντοχή του παιδιού καθώς και τη δύναμή του.

3.Οδηγεί στην αύξηση της καθαρής μυϊκής μάζας και στον έλεγχο του σωματικού λίπους,

4.Προλαμβάνει την υπανάπτυξη κάποιων μυών και μυϊκών ομάδων, χάρη στη φυσικότητα των κινήσεων και βελτιώνει τη στάση του σώματος και τη λειτουργία των αρθρώσεων.

5.Συμβάλλει στην σωστή ψυχολογική ανάπτυξη και γενικά βοηθάει να χτίσει μια δυνατή προσωπικότητα το παιδί, καθώς με το στίβο αποκτά αυτοπεποίθηση, αποφασιστικότητα, επιμονή, πειθαρχία και ικανότητα συγκέντρωσης.

6.Μέσα από τον Κλασσικό αθλητισμό και την καλλιέργεια των φυσικών ικανοτήτων, μπορεί να οδηγήσει το παιδί στην ανάπτυξη θετικής αυτοαντίληψης, τονώνοντας το αυτοσυναίσθημά του και θέτει τις βάσεις για την επιτυχή ενασχόληση με οποιοδήποτε σπορ, καθώς η έλλειψη επαρκούς σωματικής αντοχής, ταχύτητας και συντονισμού στις κινήσεις, μπορεί να εξαναγκάσει το παιδί σε αποχή από τα άλλα ομαδικά αθλήματα ή ακόμη να αποτελέσει λόγο για την παντελή απόρριψη του παιδιού από την ομάδα των συνομηλίκων του.

Το μεγαλύτερο όμως πλεονέκτημα του στίβου είναι η ποικιλία αθλημάτων που προσφέρει και από τα οποία το παιδί μπορεί να επιλέξει αυτό που το ευχαριστεί περισσότερο ή αυτό στο οποίο είναι καλύτερο (αν π.χ. έχει μεγάλες αντοχές μπορεί να γίνει δρομέας κ.λπ.) καθώς περιλαμβάνει τρεις μεγάλες κατηγορίες: δρόμο, άλματα και ρίψεις.

Αγωνίσματα στίβου: Δρόμοι: Δρόμοι ταχύτητας, Δρόμοι με εμπόδια, Δρόμοι μεσαίων αποστάσεων, Δρόμοι μεγάλων αποστάσεων, Βάδην, Σκυταλοδρομίες .

Άλματα: Οριζόντια (άλμα σε μήκος και άλμα τριπλούν), Κάθετα άλματα (άλμα σε ύψος και άλμα επί κοντώ)

Ρίψεις: Σφαιροβολία , Σφυροβολία, Ακοντισμός, Δισκοβολία.

Απαντήσεις σε ερωτήματα που γεννιούνται σχετικά με την προπονητική διαδικασία στον στίβο:

Α) Υπάρχει κίνδυνος τραυματισμού του παιδιού κατά την ενασχόληση του με τον στίβο;
Οι τραυματισμοί είναι κάτι φυσιολογικό και αναμενόμενο σε λογικά πλαίσια, όπως και σε όλα τα αθλήματα. Η προπόνηση γίνεται με τέτοιον όμως τρόπο που η πιθανότητα το παιδί μας να υποστεί κάποιον τραυματισμό ελαχιστοποιείται και αποφεύγεται. Σκοπός εξάλλου στις μικρές ηλικίες είναι η εκμάθηση των βασικών τεχνικών που δεν διατρέχουν μεγάλο κίνδυνο πτώσεων, τραβηγμάτων κ.λπ.

Β) Υπάρχει πιθανότητα το παιδί να αναπτύξει έντονα το αίσθημα του ανταγωνισμού, ειδικά αν έχει αξιόλογες επιδόσεις;
Σε όλα τα ατομικά αθλήματα, υπάρχει πιθανότητα το παιδί να αναπτύξει σχετικά έντονα το αίσθημα του ανταγωνισμού και ειδικά αν έχει αξιόλογες επιδόσεις. Ωστόσο, αυτό σε καμία περίπτωση δεν είναι λόγος για να μην ενασχοληθεί με το στίβο, καθώς πρόκειται για μία παράμετρο που μπορεί να ελεγχθεί με την κατάλληλη καθοδήγηση. Εξάλλου, μέριμνα των προπονητών, στα τμήματα υποδομής, είναι η καλλιέργεια ενός κλίματος προσανατολισμένο στη μάθηση και όχι στη σύγκριση των επιδόσεων. Μέσα από ποικίλα ψυχαγωγικά παιχνίδια που εστιάζουν στα ποιοτικά στοιχεία των δεξιοτήτων, στην ομαδική άμιλλα, στην προσωπική βελτίωση, στα βιώματα επιτυχίας και στη θετική αυτοεκτίμηση των μικρών αθλητών.

Γ)Ποια είναι η προτεινόμενη ηλικία το παιδί που μπορεί να ξεκινήσει να ασχολείται με το στίβο;
Ένα παιδί μπορεί να ξεκινήσει να ασχολείται με το στίβο στην ηλικία των 6-9 ετών.

Δ)Τι εξοπλισμό χρειάζεται να έχουν τα παιδιά στην προπόνηση;
Σίγουρα όχι κάτι ιδιαίτερο και ακριβό. Απαραίτητο βέβαια είναι ένα ζευγάρι αθλητικά παπούτσια κατάλληλο για τις προπονήσεις του στίβου. Επίσης, τα παιδιά πρέπει να φοράνε φόρμες ή σορτς (ανάλογα με την εποχή) καθώς και βαμβακερά μπλουζάκια. Στην πορεία και ανάλογα με το άθλημα που τελικά θα επιλέξει το παιδί, οι ανάγκες σε εξοπλισμό διαφοροποιούνται.

Κλείνοντας, πιστεύουμε να δώσαμε μια ικανοποιητική απάντηση, γιατί ο στίβος θεωρείται , όχι άδικα, ο βασιλιάς όλων των αθλημάτων. Αξίζει λοιπόν να βάλουμε στην ζωή των παιδιών την ενασχόληση με τον στίβο, μονό θετικά οφέλη μπορεί να αποκομίσουν, καθώς συμβάλλει αρμονικά και ουσιαστικά στη σωστή σωματική και ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη τους.

Προπονητές Γ.Σ. ΠΡΩΤΕΑ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ

Καθηγητές Φυσικής Αγωγής

Ειδικότητα: Κλασικός Αθλητισμός

ΠΡΟΠΟΝΗΤΕΣ ΠΡΩΤΕΑ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ: ΤΑ ΟΦΕΛΗ ΤΗΣ ΕΝΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΤΟΝ ΣΤΙΒΟ ΠΡΟΠΟΝΗΤΕΣ ΠΡΩΤΕΑ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ: ΤΑ ΟΦΕΛΗ ΤΗΣ ΕΝΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΤΟΝ ΣΤΙΒΟ Reviewed by thespro.gr on Δευτέρα, Σεπτεμβρίου 12, 2016 Rating: 5

Σελίδες

Από το Blogger.