Η κατασκήνωση Σαγιάδας, με την μακρά της ιστορία, τα τελευταία πέντε χρόνια δεν λειτουργούσε.
Την φετινή χρονιά όμως η επιτροπή που συστάθηκε κατάφερε να πάρει κονδύλια από το υπουργείο Παιδείας και η κατασκήνωση να λειτουργήσει ξανά.
Βέβαια οι ανάγκες είναι μεγαλύτερες από αυτές που μπόρεσε να καλύψει το υπουργείο οι εργαζόμενοι υπερβάλλουν εαυτό και προσφέρουν τις υπηρεσίες τους καλύπτοντας στην ουσία και τα κενά προσωπικού.
Επίσης εκπαιδευτικοί προσφέρουν εθελοντικά τις υπηρεσίες τους ενώ σημαντική είναι η ανταπόκριση από ομάδες, συλλόγους, φορείς κλπ της ευρύτερης περιοχής όπου εθελοντικά προσφέρουν εκπαιδευτικές δράσεις στα παιδιά.
Συνολικά θα φιλοξενηθούν 120 παιδιά στην πρώτη περίοδο και 110 παιδιά στην δεύτερη.
Για τον θεσμό των κατασκηνώσεων μας μίλησε ο εκπαιδευτικός Κυριάκος Τσόδουλος:
«Οι Μαθητικές Κατασκηνώσεις Σαγιάδας Θεσπρωτίας του Υπουργείου Παιδείας βρίσκουν μετά από πενταετή παύση το ρυθμό λειτουργίας τους. Η λειτουργία των Μαθητικών Κατασκηνώσεων του Υπουργείου Παιδείας αρχίζει το τελευταίο 10/ήμερο του Ιουνίου και ο καθορισμός της ημερομηνίας έναρξης ρυθμίζεται ανάλογα με τις τοπικές συνθήκες από την αρμόδια ΕΜΚΦ. Το υπουργείο παιδείας με το θεσμό των παιδικών εξοχών (μαθητικών κατασκηνώσεων) επιδιώκει να δώσει τη δυνατότητα στα παιδιά κυρίως των απομακρυσμένων περιοχών αλλά και των χαμηλών κοινωνικών στρωμάτων την δυνατότητα να ζήσουν για ένα χρονικό διάστημα στην ύπαιθρο, στον καθαρό και ζωογόνο αέρα κοντά θάλασσα ώστε να εξοικειωθούν με το φυσικό περιβάλλον. Ειδικότερα με την παραμονή των παιδιών στις παιδικές εξοχές, επιδιώκονται οι ακόλουθοι σκοποί: Κοινωνικοποίηση του παιδιού Αυτοεκτίμηση και αυτογνωσία Κατανίκηση προσωπικών (ατομικών )αδυναμιών Αντοχή στις δυσκολίες και δυσχέρειες Συνεργασιμότητα Καλλιέργεια συναισθήματος ευθύνης Αυτοοργάνωση και αυτοσυντήρηση Καλλιέργεια κοινωνικών αρετών και δημοκρατικών ιδεών Ανάπτυξη πνεύματος αυτοδιαχείρισης και αποκέντρωσης . Για να επιτευχθούν οι παραπάνω σκοποί, πραγματοποιούνται δράσεις ομαδικές και ατομικές στους κατάλληλα διαμορφωμένους χώρους από τους εκπαιδευτικούς που συμβάλλουν πέραν του δέοντος. Η ευθύνη για την επίτευξη όλων των παραπάνω στόχων είναι συλλογική. Συμμετέχουν όλοι και δρουν δημιουργικά. Οι εκπαιδευτικοί-κοινοτάρχες είναι ο πυλώνας που πέφτει στους ώμους το βαρύτερο φορτίο ευθύνης, δεν εκτελούν έργο επιτήρησης ή «αστυνόμου», δεν επισείουν της απαγόρευσης και δεν προβάλλουν ως φόβητρο την τιμωρία, δεν καταστέλλουν αλλά ενισχύουν την αυτενέργεια, τη δημιουργική πρωτοβουλία και την κοινωνικότητα των παιδιών. Τα παιδιά αυτοελέγχονται και αυτοδιοικούνται με απώτερο στόχο να εθιστούν στην συνειδητή πειθαρχία, τη διακριτική και πολιτισμένη καθοδήγηση των στελεχών».
Δείτε στο βίντεο που ακολουθεί τι δήλωσε στο periodikostep.gr η διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαρίνα Μπέση και ο εκπαιδευτικός Κυριάκος Τσόδουλος
Για τον θεσμό των κατασκηνώσεων μας μίλησε ο εκπαιδευτικός Κυριάκος Τσόδουλος:
«Οι Μαθητικές Κατασκηνώσεις Σαγιάδας Θεσπρωτίας του Υπουργείου Παιδείας βρίσκουν μετά από πενταετή παύση το ρυθμό λειτουργίας τους. Η λειτουργία των Μαθητικών Κατασκηνώσεων του Υπουργείου Παιδείας αρχίζει το τελευταίο 10/ήμερο του Ιουνίου και ο καθορισμός της ημερομηνίας έναρξης ρυθμίζεται ανάλογα με τις τοπικές συνθήκες από την αρμόδια ΕΜΚΦ. Το υπουργείο παιδείας με το θεσμό των παιδικών εξοχών (μαθητικών κατασκηνώσεων) επιδιώκει να δώσει τη δυνατότητα στα παιδιά κυρίως των απομακρυσμένων περιοχών αλλά και των χαμηλών κοινωνικών στρωμάτων την δυνατότητα να ζήσουν για ένα χρονικό διάστημα στην ύπαιθρο, στον καθαρό και ζωογόνο αέρα κοντά θάλασσα ώστε να εξοικειωθούν με το φυσικό περιβάλλον. Ειδικότερα με την παραμονή των παιδιών στις παιδικές εξοχές, επιδιώκονται οι ακόλουθοι σκοποί: Κοινωνικοποίηση του παιδιού Αυτοεκτίμηση και αυτογνωσία Κατανίκηση προσωπικών (ατομικών )αδυναμιών Αντοχή στις δυσκολίες και δυσχέρειες Συνεργασιμότητα Καλλιέργεια συναισθήματος ευθύνης Αυτοοργάνωση και αυτοσυντήρηση Καλλιέργεια κοινωνικών αρετών και δημοκρατικών ιδεών Ανάπτυξη πνεύματος αυτοδιαχείρισης και αποκέντρωσης . Για να επιτευχθούν οι παραπάνω σκοποί, πραγματοποιούνται δράσεις ομαδικές και ατομικές στους κατάλληλα διαμορφωμένους χώρους από τους εκπαιδευτικούς που συμβάλλουν πέραν του δέοντος. Η ευθύνη για την επίτευξη όλων των παραπάνω στόχων είναι συλλογική. Συμμετέχουν όλοι και δρουν δημιουργικά. Οι εκπαιδευτικοί-κοινοτάρχες είναι ο πυλώνας που πέφτει στους ώμους το βαρύτερο φορτίο ευθύνης, δεν εκτελούν έργο επιτήρησης ή «αστυνόμου», δεν επισείουν της απαγόρευσης και δεν προβάλλουν ως φόβητρο την τιμωρία, δεν καταστέλλουν αλλά ενισχύουν την αυτενέργεια, τη δημιουργική πρωτοβουλία και την κοινωνικότητα των παιδιών. Τα παιδιά αυτοελέγχονται και αυτοδιοικούνται με απώτερο στόχο να εθιστούν στην συνειδητή πειθαρχία, τη διακριτική και πολιτισμένη καθοδήγηση των στελεχών».
Δείτε στο βίντεο που ακολουθεί τι δήλωσε στο periodikostep.gr η διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαρίνα Μπέση και ο εκπαιδευτικός Κυριάκος Τσόδουλος
Κατασκήνωση Σαγιάδας: μετά από 5 χρόνια ζωντάνεψε ξανά (+BINTEO)
Reviewed by thespro.gr
on
Δευτέρα, Ιουλίου 11, 2016
Rating: