ΠΡΟΣ:
Αποκεντρωμένη Διοίκηση Ηπείρου – Δυτικής Μακεδονίας
villioue@apdhp-dm.gov.gr
gg@apdhp-dm.gov.gr
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
- Σώμα Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης seedd@seedd.gr
- Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης info@gedd.gr
- Αρχηγείο Ελληνικής Αστυνομίας
· Διεύθυνση Γενικής Αστυνόμευσης / Τμήμα Αστυνόμευσης και Τουρισμού genast@astynomia.gr
· Διεύθυνση Τροχαίας Αστυνόμευσης trafficpolice.div@hellenicpolice.gr
- Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδος info@kedke.gr
- Υπουργείο Εσωτερικών και Δημόσιας Διοίκησης info@ypes.gr
- Εισαγγελέα Θεσπρωτίας
- thespro.gr info@892.gr
Με το παρών έγγραφο μας, θα θέλαμε να καταγγείλουμε τον Δήμο Ηγουμενίτσας, συμπεριλαμβανομένου των υπηρεσιών και τμημάτων του, όπως:
- Την επιτροπή ποιότητας ζωής
- Την επιτροπή κυκλοφορίας
- Το Δημοτικό Συμβούλιο
- καθώς και όλους όσους εμπλέκονται άμεσα ή έμμεσα στα παρακάτω
Σύμφωνα λοιπόν με τον 311/2011 αριθμό απόφασης με Θέμα “Έγκριση Κανονισμού Πεζόδρομων και Κοινόχρηστων Χώρων Δήμου Ηγουμενίτσας. (Κανονιστική Απόφαση)” που μπορείτε να βρείτε εδώ http://www.igoumenitsa.gr/images/kanonismoi/kanonismou-pezodromion-kai-koinoxriston-xoron.pdf
στο Άρθρο 7, Κεφάλαιο 2ο, Τοπική Κοινότητα Συβότων, Ζώνη 2, αναφέρει τα εξής: “…. Μετά το κατάστημα “STEAK HOUSE” και από τις ώρες που κλείνει ο δρόμος και πεζοδρομείται θα επιτρέπεται η ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων στο πεζοδρόμιο εφόσον παραμένει ελεύθερος χώρος 1,30 σε πλάτος”
Στο Άρθρο 1. Νομοθεσία, αναγράφει πως ο παρών κανονισμός διέπετε από κάποιες διατάξεις….
Σε συνέχεια της νέας Δημοτικής Αρχής, η επιτροπή ποιότητας ζωής εφαρμόζει έναν νέο κανονισμό, “Κανονισμός Χρήσης Κοινόχρηστων Χώρων Δήμου Ηγουμενίτσας” με αριθμό 125/2015 που μπορείτε να βρείτε εδώ https://yperdiavgeia.gr/pdfjs/web/viewer.html?file=/decisions/downloadPdf/15490431
και στο Άρθρο 2, Β. αναγράφει επίσης για τις διατάξεις που διέπονται.
Παράλληλα στο Άρθρο 22, Κεφάλαιο 2ο, Δημοτική Κοινότητα Συβότων, Β. Ζώνη 2, αναγράφει τα εξής: “Μετά το κατάστημα Υ.Ε. με την επωνυμία Steak House, και μόνο για τους μήνες από Ιούλιο ως 15 Σεπτεμβρίου και από ώρες 18:00 ως 06:00, που ο δρόμος πεζοδρομείται , θα επιτρέπεται η ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων πλάτους ενός μέτρου και πενήντα εκατοστών (1,50μ) επί του πεζοδρομίου”
Όπως παρατηρήσετε, στο συγκεκριμένο σημείο και των 2 αποφάσεων, έχουμε κάτι κοινό, εφόσον και η λογική που ακολουθείτε από την παρούσα Δημοτική Αρχή είναι η ίδια με την προηγούμενη, ο Δρόμος Πεζοδρομείται για κάποιες ώρες…..
Θα ήθελα λοιπόν να ρωτήσω πως ένας Πεζόδρομος, βαπτίζεται δρόμος από τον Δήμο Ηγουμενίτσας, και εν συνεχεία με τέτοιες κανονιστικές αποφάσεις, τον μετατρέπουν πάλι σε Πεζόδρομο και ρυθμίζουν την κυκλοφορία των Πεζών.
Μάλιστα το συγκεκριμένο θέμα έχει απασχολήσει και άλλες φορές τα Τοπικά Μέσα Ενημέρωσης, και εδώ θα βρείτε πάλι πρόσφατη αναφορά στης 18/04/2016 http://www.thespro.gr/2016/04/blog-post_715.html
Στους Πεζόδρομους ρυθμίζεται η κυκλοφορία των τροχοφόρων και όχι των πεζών. Σύμφωνα με τον Νέο Οικοδομικό Κανονισμό που θεσμοθετήθηκε τον Απρίλιο του 2012, “Πεζόδρομος είναι ο Δρόμος αποκλειστικά για την κυκλοφορία των Πεζών” και “Πεζόδρομος είναι η οδός η οποία χρησιμοποιείται αποκλειστικά από τους πεζούς και για είσοδο – έξοδο οχημάτων προς και από ιδιωτικούς χώρους στάθμευσης παροδίων ιδιοκτησιών όπως και για οχήματα εφοδιασμού ή έκτακτης ανάγκης”, σύμφωνα με τον συγκοινωνιολόγο – πολεοδόμο, καθηγητή ΕΜΠ, κ.. Θάνο Βλαστό…..
Αναφέρω την λέξη Πεζόδρομος, διότι, στα Σύβοτα, έχει ολοκληρωθεί και εγκρίθηκε η Πολεοδομική μελέτη του οικισμού με την αριθμ. 350/12-3-1993 (ΦΕΚ 563/Δ/21- 5 -1993) απόφαση του Νομάρχη Θεσπρωτίας, (δείτε την εδώ http://www.et.gr/idocs-nph/search/pdfViewerForm.html?args=5C7QrtC2) και στην συνέχεια έγινε τροποποίηση των όρων δόμησης με την αριθμ. 2773/15-9-1994 (ΦΕΚ 1008/Δ/29-9-1994) απόφαση του Νομάρχη Θεσπρωτίας (δείτε την εδώ http://www.et.gr/idocs-nph/search/pdfViewerForm.html?args=5C7QrtC22wG2VoOP)
Όμως ο Δήμος Ηγουμενίτσας κατ’ εξακολούθηση δεν έχει λάβει ποτέ υπόψη του την απόφαση Νομάρχη 1993, την έχουν ακυρώσει με συνοπτικές διαδικασίες και εφαρμόζουν κατά παράβαση τους δικούς τους κανόνες, οι οποίοι είναι αντίθετοι προς τον σεβασμό των δημοτών, των επισκεπτών αλλά και των επιχειρηματιών.
Με αίτηση μου στον Δήμο Ηγουμενίτσας, προς την Επιτροπή Κυκλοφορίας, στης 18/08/2015 με αριθμό πρωτ. 19628, και αίτηση 24/09/2015 με αριθμό πρωτ. 22731, προς γνωστοποίηση μου με ποιες αποφάσεις ο Δήμος ενεργεί και κλείνει τον υποτιθέμενο δρόμο και τον κάνει πεζόδρομο, μου απαντάνε με το έγγραφο 23/09/2015 και αριθμό πρωτ. 19628 (δείτε συνημμένα αρχεία doc1a και doc1b) και με το έγγραφο 13/10/2015 και αριθμό πρωτ. 22731 αντίστοιχα (δείτε συνημμένα αρχεία doc2a, doc2b, και doc2c), και με ενημερώνουν για την αρχική και τροποποιητική απόφαση που έλαβε η Επιτροπή Κυκλοφοριακών και Συγκοινωνιακών Ρυθμίσεων, ότι ο υποτιθέμενος δρόμος κλείνει και γίνεται Πεζόδρομος. Χωρίς καν να έχουν λάβει υπόψη τους πάλι την απόφαση Νομάρχη. Η διαφορά της αρχικής απόφασης του εγγράφου με 27/2013 αριθμό απόφασης, με την τροποποιητική απόφαση του εγγράφου με 34/2013 αριθμό απόφασης, είναι ότι αλλάζουν το σημείο απαγόρευσης των τροχοφόρων και μικραίνουν την διάρκεια.
Ρωτώ λοιπόν τα εξής:
1. Στην τροποποιητική απόφαση 34/2013, που έχει υπογράψει και συμφωνεί ο Αναπλ. Δ/της Τμήματος Τροχαίας Ηγ/τσας, Νικολάου Βασίλειος, έχει ενημερωθεί για την απόφαση Νομάρχη του 1993? Του παρουσίασε η επιτροπή κυκλοφορίας το ανωτέρω έγγραφο προς γνώσιν του, ώστε να αντιληφθεί και να αποφασίσει βάση όλων των αληθινών εγγράφων που ισχύουν για το συγκεκριμένο θέμα? Αν δεν ενημερώθηκε, ποιοι οι λόγοι απόκρυψης της απόφασης του Νομάρχη?
2. Η επιτροπή κυκλοφοριακών και συγκοινωνιακών ρυθμίσεων παρουσίασε την απόφαση Νομάρχη του 1993 σε όλους τους παρόντες που θα αποφάσιζαν και θα ψήφιζαν την αρχική απόφαση της 27/2013? Αν όχι, ποιοι οι λόγοι απόκρυψης της απόφασης Νομάρχη?
3. Η επιτροπή κυκλοφοριακών και συγκοινωνιακών ρυθμίσεων, παρουσίασε την απόφαση Νομάρχη του 1993 σε όλους τους παρόντες που θα αποφάσιζαν και θα ψήφιζαν την τροποποίηση? Αν όχι, ποιοι οι λόγοι απόκρυψης της απόφασης Νομάρχη?
4. Γιατί ο Δήμος Ηγουμενίτσας εφόσον και οι 2 μου αιτήσεις έχουν ημερομηνία 2015, μου απαντάνε με τις αποφάσεις του 2013? Το 2013 ήταν η προηγούμενη Δημοτική Αρχή, και έλαβε τις παρούσες αποφάσεις. Πως λοιπόν η Επιτροπή Κυκλοφορίας της Νέας Δημοτικής Αρχής με Δήμαρχο τον Κ. Λώλο, υιοθετούν απόψεις και αποδέχονται αποφάσεις της επιτροπής κυκλοφορίας προηγούμενης Δημοτικής Αρχής με Δήμαρχο τον Κ. Κάτσινο?
5. Γνωρίζει η παρούσα Επιτροπή Κυκλοφορίας την μη τήρηση της απόφασης του Νομάρχη 1993 από την προηγούμενη επιτροπή κυκλοφορίας, για τον Πεζόδρομο στα Σύβοτα? Αν ναι, τότε αποδέχθηκε σιωπηρά την ακύρωση της απόφασης του Νομάρχη? Αν όχι, τότε γιατί απαντάει ο Δήμος Ηγουμενίτσας με τις αποφάσεις του 2013 και υπογράφει ως τωρινή Επιτροπή Κυκλοφορίας?
6. Τι είναι διατεθειμένος ο Δήμος Ηγουμενίτσας να κάνει για την άμεση αποκατάσταση του κανονισμού?
7. Στο Άρθρο 2. Γενικές Διατάξεις του κανονισμού 125/2015, αναφέρει για την Πολεοδομική μελέτη του οικισμού με την αριθμ. 350/12-3-1993 (ΦΕΚ 563/Δ/21- 5 -1993) απόφαση του Νομάρχη Θεσπρωτίας? Αν όχι, γιατί ?
8. Εφόσον υπάρχει από την προηγούμενη επιτροπή κυκλοφορίας, 27/2013 απόφαση, παράγραφος Β, να τοποθετηθεί πινακίδα αδιέξοδη οδός (P-25) έμπροσθεν του Κοινοτικού καταστήματος προς ενημέρωση των οδηγών, (και υπάρχει ακόμα), γιατί δεν λήφθηκε υπόψη αυτή η ταμπέλα από την τωρινή επιτροπή κυκλοφορίας και υιοθετεί νέο σημείο απαγόρευσης εισόδου τροχοφόρων από το κατάστημα Υ.Ε. Steak House?
9. Γνωρίζει ο Δήμος Ηγουμενίτσας ότι από το σημείο που απαγορεύει την είσοδο τροχοφόρων, εκεί που βρίσκεται το κατάστημα Υ.Ε. Steak House και εκτρέπει τα αυτοκίνητα αριστερά, (δείτε παρακάτω στο σχεδιάγραμμα το σημείο είναι από το 4 ως το 8) ότι και αυτός ο δρόμος είναι πεζόδρομος, και βάση ελάχιστου πλάτους χωρίς απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου ή απόφαση Νομάρχη είναι επίσης χαρακτηρισμένος Πεζόδρομος? Και μάλιστα δεν υπάρχει πεζοδρόμιο σε καμία πλευρά της ασφαλτόστρωσης, και ενώ υπάρχει πλήθος κόσμου που πεζοπορεί, ο μεγαλύτερος όγκος οχημάτων αναγκαστικά πλέον περνάει από εκεί
(Δείτε το παρακάτω σχεδιάγραμμα), Με λίγα λόγια ο επισκέπτης οδηγός, εισέρχεται στα Σύβοτα από τον κεντρικό δρόμο 1 και ας υποθέσουμε ότι θέλει να πάει στο σημείο 7. Με τον παρόν λανθασμένο καθεστώς του Δήμου, το αυτοκίνητο ακολουθεί την διαδρομή 1-2-3-4-5-6-7, που από το σημείο 2 ως το σημείο 6 είναι πεζόδρομος, μετά της 18:00 ώρα, το αυτοκίνητο πρέπει να ακολουθήσει την διαδρομή 1-2-3-4-8-9-6-7, που επίσης από το σημείο 2 ως το σημείο 8 είναι πεζόδρομος. Να λάβετε υπόψη σας ότι στο σημείο 2 υπάρχει η ταμπέλα που τοποθετήθηκε με την απόφαση 27/2013 και απαγορεύει την είσοδο τροχοφόρων, και όλα αυτά ενώ έχουν επενδυθεί χιλιάδες ευρώ για τον περιφερειακό δρόμο διπλής κατεύθυνσης, και συνεπώς το αυτοκίνητο πρέπει να ακολουθήσει την διαδρομή 1-10-11-8-9-6-7, παρακάμπτοντας όλο τον Πεζόδρομο και αφήνοντας τον αποκλειστικά στους πεζούς.
Για όλους τους παραπάνω λόγους ζητώ από όλες τις αρμόδιες υπηρεσίες, Αποκεντρωμένη Διοίκηση, Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, Αστυνομία - Τροχαία και Εισαγγελέα Θεσπρωτίας
- να διερευνήσουν το θέμα
- να αποδοθούν αν υφίστανται Ποινικές ευθύνες όπως ορίζει ο Νόμος (απόκρυψη στοιχείων και εγγράφων στην Αστυνομία με αποτέλεσμα την μην σωστή αντίληψη για την σωστή απόφαση επί κυκλοφοριακών ρυθμίσεων και αποφάσεων στα Σύβοτα), καθώς και την διενέργεια ακρόασης από όλους τους υπογράφοντες τις αποφάσεις του 2013 επιτροπής ποιότητας ζωής, και της επιτροπής ποιότητας ζωής του 2015
- την ακύρωση και τον επανέλεγχο και επαναξιολόγηση του Νέου Κανονισμού Χρήσης Κοινόχρηστων Χώρων 125/2015
- την ακύρωση των προστίμων και επιστροφή χρημάτων που βεβαιώθηκαν στους επαγγελματίες στα Σύβοτα, από την Αστυνομία Συβότων από την ημερομηνία εφαρμογής της αρχικής απόφασης του 2013, αφού οι αποφάσεις του Δήμου ακυρώνουν κατά παράβαση την Νόμιμη απόφαση Νομάρχη και συνεπώς δεν υφίστανται λόγοι παράβασης από τους Επαγγελματίες. Παραβάτης είναι αυτός που τηρεί το Νόμο ή αυτός που τηρεί την Παρανομία???
Επίσης θα ήθελα να διερευνηθούν τα παρακάτω στον κανονισμό 125/2015:
1. Άρθρο 1. Αντικείμενο & Σκοπός. Στις τρεις πρώτες παραγράφους αναγράφει ότι σκοπός του κανονισμού είναι η ασφάλεια και προστασία της κίνησης των πεζών, των ατόμων με ειδικές ανάγκες, των ηλικιωμένων, μητέρες με καροτσάκια κλπ, και ρωτώ αν εφαρμόζει ο Δήμος Ηγουμενίτσας αυτά που γράφει, ή τα γράφει για τυπικούς λόγους και με πράξεις και αποφάσεις του στον ίδιο κανονισμό αντιτίθεται σε όλα όσα γράφει? Τελικά έχουν προτεραιότητα οι πεζοί και η ασφάλεια τους? Ή δρουν μεροληπτικά εις βάρος ορισμένων επιχειρήσεων αλλά και στο σύνολο των πεζών και επισκεπτών?
2. Άρθρο 1. Αντικείμενο & Σκοπός. Στην τελευταία παράγραφο, αναγράφει “Οφείλουμε όμως να τηρήσουμε όσα το νομοθετικό πλαίσιο ορίζει”. Πιο είναι το Νομοθετικό πλαίσιο? Οι αποφάσεις των Δημοτικών Συμβουλίων που δεν λαμβάνουν υπόψη τους αποφάσεις που δημοσιεύονται στο Φύλλο της Κυβέρνησης ή αυτές οι αποφάσεις που δημοσιεύονται στο Φύλλο της Κυβέρνησης?
3. Άρθρο 4. Γενικές Διατάξεις. Παράγραφο 3. Να προσκομιστούν από το αρμόδιο τμήμα έγγραφα που αποδεικνύουν την οριοθέτηση που διενεργείτε από υπαλλήλους για την κατάληψη κοινόχρηστων χώρων σε όλους τους επαγγελματίες στα Σύβοτα, για την χρήση του 2015 και 2016, όπως προβλέπει ο κανονισμός που οι ίδιοι δημιούργησαν…
4. Άρθρο 4. Γενικές Διατάξεις. Παράγραφο 4. Έχει καθορίσει η επιτροπή με σταυρονήματα τις κορυφές των χώρων που παραχωρεί? Έχει υποβάλλει τις εκθέσεις της επιτροπής στην Αστυνομία, (όπως προβλέπει ο κανονισμός που οι ίδιοι δημιούργησαν) για το έτος 2015 και 2016, για όλους όσους χρησιμοποιούν κοινόχρηστο χώρο στα Σύβοτα?
5. Άρθρο 7. Κίνηση οχημάτων σε πεζόδρομους και πλατείες. ‘Εχει εφαρμοστεί αυτό το άρθρο με όλες τις παραγράφους στον συγκεκριμένο πεζόδρομο στα Σύβοτα? και αν έχει εφαρμοστεί και το ωράριο τροφοδοσίας οχημάτων ύστερα από τοποθέτηση σχετικής ταμπέλας προς ενημέρωση
Με όλα τα παραπάνω, παρακαλώ και την Τροχαία Θεσπρωτίας να λάβει θέση, να διερευνηθούν από την αρχή όλες οι αποφάσεις των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στην περιοχή των Συβότων, να ενημερωθούν επιτέλους οι κάτοικοι και οι επαγγελματίες για το ισχύει και πότε, και να σεβαστούμε τους επισκέπτες που μας τιμούν με τις επισκέψεις τους στα Σύβοτα, (είτε έρχονται οδικώς, είτε αεροπορικώς, είτε ακτοπλοϊκώς), πόσο μάλλον όσοι έρχονται με δικά τους αυτοκίνητα και σταθμεύουν σε ένα Δημοτικό Χώρο Στάθμευσης (νόμιμο?) και πεζοπορούν προς το λιμάνι με μηδενικά μέτρα προστασίας όπως θέλει να εφαρμόσει ο Δήμος Ηγουμενίτσας.
Παρακαλώ για τις ενέργειες όλων.
ΥΓ: επόμενα θέματα προς ανάλυση:
Δημοτικοί Χώροι Στάθμευσης στα Σύβοτα
Πρόσβαση στην Μπέλα Βράκα
Διαύγεια Οικονομικών στα Σύβοτα
Παραλία Ζάβια
Μετά Τιμής
Βαφειάδης Αναστάσιος
Τζοβάρας Κωνσταντίνος
Βαφειάδης Αναστάσιος
Τζοβάρας Κωνσταντίνος
Καταγγελία για τον πεζόδρομο στα Σύβοτα
Reviewed by thespro.gr
on
Δευτέρα, Απριλίου 25, 2016
Rating: