Με άξονα τα τοπικά προϊόντα η τουριστική προβολή της Ηπείρου

Με άξονα τα τοπικά προϊόντα η τουριστική προβολή της Ηπείρου

Φιλόδοξο, στοχευμένο με παράλληλες δράσεις προώθησης των τοπικών προϊόντων, είναι το πρόγραμμα τουριστικής προβολής της Περιφέρειας Ηπείρου για το 2016, το οποίο εγκρίθηκε στην τελευταία συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου.

"Για μας δεν είναι αυτοσκοπός ο τουρισμός, αλλά πρέπει αυτός να συνδυαστεί με την προώθηση των τοπικών προϊόντων", ανέφερε ο Περιφερειάρχης κ. Αλέξανδρος Καχριμάνης, μεταφέροντας την εμπειρία από εκθέσεις που έγιναν μέσα στο 2015. "Συνεργαζόμαστε με τα Επιμελητήρια, οι δε επιχειρηματίες έρχονται στην αποστολή της Περιφέρειας με δικά τους χρήματα.

'Ο, τι κάνουμε, το κάνουμε όλοι μαζί, κοιτάμε να έχουμε αύριο. Οι δράσεις μας είναι στοχευμένες και μέσα από τριήμερα σε επιλεγμένες αγορές, θα προσπαθήσουμε να δώσουμε την ταυτότητα της Περιφέρειάς μας", τόνισε. Πρόσθεσε επίσης ότι ήδη έχει προτείνει στην Πανηπειρωτική Συνομοσπονδία Ελλάδος, στη φετινή "Πίτα του Ηπειρώτη", να διοργανωθεί παράλληλα και έκθεση τοπικών ηπειρωτικών προϊόντων.

Εισηγητής του θέματος ήταν ο Αντιπεριφερειάρχης, αρμόδιος για θέματα Τουριστικής Ανάπτυξης κ. Στράτος Ιωάννου, ο οποίος αναφέρθηκε σε γενικές γραμμές στον προγραμματισμό του νέου έτους, αλλά και - απαντώντας σε ερωτήσεις και τοποθετήσεις περιφερειακών συμβούλων- έδωσε και στοιχεία για τα αποτελέσματα της τουριστικής προβολής κατά το 2015, επιφυλασσόμενος για την αναλυτική παρουσίαση στον προβλεπόμενο και επικείμενο απολογισμό.

Ο κ. Στρ. Ιωάννου, εκτίμησε ότι το συνολικό κόστος της τουριστικής προβολής της Περιφέρειας Ηπείρου δεν θα υπερβεί τις 150.000 ευρώ: Πρόκειται όπως είπε για "γελοίο ποσό" αν συγκριθεί με όσα ξοδεύονταν προ του 2010. "Το 2011- εξήγησε- όταν αναλάβαμε τη διοίκηση της Περιφέρειας, υπολογίσαμε ότι Νομαρχίες, Δήμοι, Επιμελητήρια κ.α. το 2010 είχαν ξοδέψει συνολικά πάνω από 3 εκ. ευρώ. Χρήματα που πήγαιναν αριστερά - δεξιά και ο καθένας έκανε αυτό που ήθελε να κάνει, δηλαδή μπορούσε να είχε ένα περίπτερο ο Δήμος και δίπλα άλλο η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση του ίδιου νομού κ.λπ, κάτι που συμβαίνει και σήμερα, αλλά σε ένα μικρότερο βαθμό".

Αναφερόμενος στο σχεδιασμό που βρίσκεται σε εξέλιξη ο κ. Ιωάννου, τόνισε ότι "θέλουμε να δώσουμε μεγαλύτερη ώθηση στη συνέργεια γαστρονομίας και τοπικών προϊόντων", υπογραμμίζοντας, δεν υπάρχει μεγαλύτερο όραμα από αυτό της "Ηπείρου των τεσσάρων εποχών με τις έξι θεματικές ενότητες- στόχους και την εξωστρέφεια που δείχνει η Περιφέρεια.

Συνεχίζοντας δε πρόσθεσε και τα εξής:

"Δεν πάμε απλά σε μια έκθεση, αλλά διοργανώνουμε και παίρνουμε μαζί μας τους τουριστικούς φορείς, οι οποίοι κάνουν απευθείας συζητήσεις, παρουσιάζουν το προϊόν τους και κλείνουν συμφωνίες, όπως έγινε στην Κωνσταντινούπολη, το ίδιο συνέβη και στην Κύπρο".

Όσο για τα αποτελέσματα, ο Αντιπεριφερειάρχης έδωσε ορισμένα χαρακτηριστικά παραδείγματα, λέγοντας:

"Δύο νέες πτήσεις ξεκίνησαν από την Κύπρο, μέσω Ακτίου. Ξέρετε πόσες διανυκτερεύσεις είναι; 200.000. Διαιρέστε πόσα ξενοδοχεία γεμίζουν. Η easyjet που ήρθε για πρώτη φορά, μας ζητούσε 500.000 ευρώ για τρία χρόνια, 165.000 ευρώ το χρόνο για να έρθει. Οπουδήποτε αλλού στην Ελλάδα έχει πάει, αυτά έχουν πληρωθεί, είτε από Περιφέρειες, είτε από Δήμους, είτε από οποιονδήποτε και εμείς δεν έχουμε δώσει ούτε ένα ευρώ. Και έφερε στην Ήπειρο 15.000 επισκέπτες, με 7-8 διανυκτερεύσεις κατά μέσο όρο αυτές 110-120.000 διανυκτερεύσεις χωρίς να πληρώσουμε (Περιφέρεια και φορείς) ούτε ένα ευρώ. Επίσης προστέθηκε καινούργια πτήση από τις Σκανδιναβικές χώρες, από Ρουμανία, Πολωνία, αυξήθηκαν αυτές που γίνονται από Ισραήλ. Οι επιχειρηματίες του κλάδου το επιβεβαιώνουν ότι είχαμε αύξηση του τουρισμού και αυτό σε περίοδο συνεχιζόμενου μνημονίου και συνεχιζόμενης τεράστιας ύφεσης".

Ως προς τα οικονομικά οφέλη ο Αντιπεριφερειάρχης, υπογράμμισε ότι σύμφωνα με υπολογισμούς ο κάθε επισκέπτης στην Ήπειρο, ξοδεύει κατά μέσο όρο 100 ευρώ ημερησίως, χρήματα που διαχέονται προς διάφορες επιχειρήσεις, ήτοι, καταλύματα, εστιατόρια, μάρκετ, περίπτερα, βενζινάδικα, καφετέριες κ.α. "Αυτό είναι ανάπτυξη, με χρήματα μάλιστα που έρχονται από το εξωτερικό", συμπλήρωσε.

Τέλος απαντώντας σε ερώτηση για τη μη συγκρότηση του ενιαίου Οργανισμού Τουρισμού της Ηπείρου, ο κ. Στράτος Ιωάννου ανέφερε ότι παρά το γεγονός ότι τόσο ο ίδιος, όσο και ο Περιφερειάρχης έχουν στείλει και δεύτερο και τρίτο γράμμα στους Δήμους, υπάρχει εκ μέρους τους απροθυμία.

"Δεν το πετύχαμε αυτό, αλλά δεν εξαρτάται από μας. Κάποια στιγμή θα καταλάβουν ότι δεν πρέπει να πετάνε τα λεφτά τους, θα έρθουν σε μας και θα προχωρήσουν", κατέληξε.

Ο Αντιπεριφερειάρχης σε δήλωσή του, υπογράμμισε επίσης ότι η αύξηση του τουρισμού στην Ήπειρο, είναι ανεξάρτητη της αύξησης των επισκεπτών στην Ελλάδα, όπως άλλωστε επιβεβαιώνεται από το γεγονός ότι προ του 2010, δεν "ακολουθούσε" τους γενικούς δείκτες. Αντίθετα- πρόσθεσε- η αύξηση των επισκεπτών οφείλεται κατά κύριο λόγο στο γεγονός, ότι με τις πρωτοβουλίες της Περιφέρειας και των φορέων του τουρισμού, η Ήπειρος έχει καταστεί σημείο αναφοράς στον Ελληνικό, αλλά και στον Ευρωπαϊκό τουριστικό χάρτη. Τέλος ευχαρίστησε τους φορείς του τουρισμού και τους επαγγελματίες, για την, ως τώρα, άψογη και αποδοτική συνεργασία που έχουν με την Περιφέρεια.

Το πρόγραμμα

Συμμετοχή σε διεθνείς τουριστικές εκθέσεις και εκδηλώσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό:

Έκθεση Ι.Μ.Τ.Μ. στο Τελαβίβ σε περίπτερο του ΕΟΤ.
Έκθεση I.F.T. στο Βελιγράδι σε περίπτερο του ΕΟΤ.
Έκθεση Ι.Τ.Β. στο Βερολίνο σε περίπτερο του ΕΟΤ.
Ταξίδι στην Κύπρο.
W.T.M. στο Λονδίνο σε περίπτερο του ΕΟΤ.
Philoxenia στη Θεσσαλονίκη.
Στοχευμένες παρουσιάσεις στην Ελλάδα και το Εξωτερικό

Εκδηλώσεις παρουσίασης του τουριστικού προϊόντος και της γαστρονομίας της Περιφέρειας Ηπείρου σε δημοσιογράφους και τουριστικούς πράκτορες, στις εξής πόλεις:

Τίρανα.
Σκόπια.
Βουκουρέστι.
Σόφια.
Κωνσταντινούπολη.
Στοκχόλμη
Βερολίνο
Βέλγιο
Παρίσι
Αθήνα
Με άξονα τα τοπικά προϊόντα η τουριστική προβολή της Ηπείρου  Με άξονα τα τοπικά προϊόντα η τουριστική προβολή της Ηπείρου Reviewed by thespro.gr on Τρίτη, Δεκεμβρίου 29, 2015 Rating: 5

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Σελίδες

Από το Blogger.